Adatok
nagyvili
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
![](https://m.blog.hu/ri/ritkanlathatotortenelem/image/.external/.thumbs/0dc8ea789bde89659763a3acb0a4a0ef_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Ismét tematikus válogatás jutott mára. Magyarország 100 éve, két tucat fotón!
1897. Vasúti híd építése Alsókubinnál..
![](https://m.blog.hu/assets/core/img/apple-touch-icon.png)
Sziasztok!Új képeket és kicsit több információt találhattok rólam mostantól a honlapomon.Köszönet érte Gyetvai Gergelynek!Látogassatok el hozzám!!!www.horvathgabi.hu ..
nagyvili
2010.02.14 16:23:30
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/.external/.thumbs/17dd37ec5318bdc959b76ebabb2ef084_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Olyat teszek, amiért Magyarországon akasztófa jár egy újságírónak – védelmembe veszem a francia autókat. Gondolom, ezzel rögvest sikerül is megnegyedelnem e cikk olvasóbázisát, hiszen a többség ezzel rögtön át is kattintott a kapcsolódó Belsőség-posztra.…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
" 1972.03.31. Budaörsön lezuhant, Szijj Róbert†."
Moldova György Égi szekér című, a mezőgazdasági pilótákról szóló riportkönyvében ezt találtam:
"Fent Szabolcsban dolgozott egy fiatal pilóta Smelákon, egy alkalommal már kiszórta a vegyszert, repült visszafelé, és fentről észrevette, hogy lent a szántóföldön egy öntözőberendezés szórja a vízsugarakat. Arra gondolt, hogy lemossa a vízben a gép hasát, lejjebb ereszkedett, de ahogy a víz kopogni kezdett a sárkányon, megijedt és lezuhant. A Smelák összetört, de a pilótának olyan szerencséje volt, hogy életben maradt, sőt még arra is jutott ereje, hogy valami mentséget keressen magának. Azt találta ki, hogy szűkített fordulót végzett, a gép közben elvesztette a sebességét, és ettől „perecelt le”. Sz., a főpilótánk nem hitt neki, elhatározta, hogy fenn a budaörsi repülőtéren ő maga játssza le a helyzetet.
Épp valamilyen taggyűlést tartottak fenn a központban, összejöttünk legalább kétszázan, figyeltük, hogy mi történik. Sz. kért egy Smelákot, megrakatta annyi homokzsákkal, amennyi nagyjából megfelel a munkaterhelésnek, felszállt vele, és fent ötszáz méteren megcsinálta a szóban forgó szűkített fordulót. Ennyi elég is lett volna a bizonyításhoz, de Sz. meg akarta mutatni, hogy ötven méter magasságban is meg tudja oldani, ami szerintem lehetetlen, mert mínusz kétszáz méteren van a figura vége, vagyis csak akkor lehetne biztonságosan végrehajtani, ha egy kétszáz méter mély gödör lett volna alatta. Mikor ereszkedett lefelé, mind a kétszázan, akik néztük, éreztük, hogy Sz. meg fog halni. Így is történt, elvesztette az uralmát a gép fölött, a Smelák átfordult, és belecsapódott a földbe, Sz. meghalt. Újra mondom neked – ne kísértsd az Istent."