Adatok
nagyvili
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ismét tematikus válogatás jutott mára. Magyarország 100 éve, két tucat fotón!
1897. Vasúti híd építése Alsókubinnál..
Sziasztok!Új képeket és kicsit több információt találhattok rólam mostantól a honlapomon.Köszönet érte Gyetvai Gergelynek!Látogassatok el hozzám!!!www.horvathgabi.hu ..
nagyvili
2010.02.14 16:23:30
Olyat teszek, amiért Magyarországon akasztófa jár egy újságírónak – védelmembe veszem a francia autókat. Gondolom, ezzel rögvest sikerül is megnegyedelnem e cikk olvasóbázisát, hiszen a többség ezzel rögtön át is kattintott a kapcsolódó Belsőség-posztra.…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
" 1972.03.31. Budaörsön lezuhant, Szijj Róbert†."
Moldova György Égi szekér című, a mezőgazdasági pilótákról szóló riportkönyvében ezt találtam:
"Fent Szabolcsban dolgozott egy fiatal pilóta Smelákon, egy alkalommal már kiszórta a vegyszert, repült visszafelé, és fentről észrevette, hogy lent a szántóföldön egy öntözőberendezés szórja a vízsugarakat. Arra gondolt, hogy lemossa a vízben a gép hasát, lejjebb ereszkedett, de ahogy a víz kopogni kezdett a sárkányon, megijedt és lezuhant. A Smelák összetört, de a pilótának olyan szerencséje volt, hogy életben maradt, sőt még arra is jutott ereje, hogy valami mentséget keressen magának. Azt találta ki, hogy szűkített fordulót végzett, a gép közben elvesztette a sebességét, és ettől „perecelt le”. Sz., a főpilótánk nem hitt neki, elhatározta, hogy fenn a budaörsi repülőtéren ő maga játssza le a helyzetet.
Épp valamilyen taggyűlést tartottak fenn a központban, összejöttünk legalább kétszázan, figyeltük, hogy mi történik. Sz. kért egy Smelákot, megrakatta annyi homokzsákkal, amennyi nagyjából megfelel a munkaterhelésnek, felszállt vele, és fent ötszáz méteren megcsinálta a szóban forgó szűkített fordulót. Ennyi elég is lett volna a bizonyításhoz, de Sz. meg akarta mutatni, hogy ötven méter magasságban is meg tudja oldani, ami szerintem lehetetlen, mert mínusz kétszáz méteren van a figura vége, vagyis csak akkor lehetne biztonságosan végrehajtani, ha egy kétszáz méter mély gödör lett volna alatta. Mikor ereszkedett lefelé, mind a kétszázan, akik néztük, éreztük, hogy Sz. meg fog halni. Így is történt, elvesztette az uralmát a gép fölött, a Smelák átfordult, és belecsapódott a földbe, Sz. meghalt. Újra mondom neked – ne kísértsd az Istent."