Adatok
hitelkarosultak
112 bejegyzést írt és 525 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A múltkori, kissé provokatív stílusú posztban sokaktól megkaptam, hogy mit osztom én az észt, hogy kell minimálbérből megélni. Próbáljam csak ki egy hónapig, hogy milyen az. Ilyen típusú felszólítások sokszor elhangoznak egyébként politikusok irányába is.
Szóval kapva az…..
Azt hiszem sokan vannak ma ilyen szorult helyzetben itt Magyarországon. Az én történetem is ott kezdődött mikor megvásároltuk 5 évvel ezelőtt első saját családi házunkat svájci frankos hitelből, az Erste banknál.Nagyon boldogok voltunk, csak annyit vállaltunk amiben teljesen…..
Tisztelt Blog!A mi történetünk elég szövevényes és nem is szeretnék a részletekkel untatni senkit, csupán örömömet szeretném megosztani és hasonló bajba jutott embertársaimnak szeretnék szemnyitogató reményt nyújtani! Mi sem tudtuk, de valóban az esetek többségében lenne…..
Olvasónk történetéből kiderül, hogy egy felelőtlen családtag hitelfelvételei könnyen tönkre tehetik az egész család életét.A mi történetünk elég kusza és nagyon kíváncsi lennék mikor lesz vége és mi lesz a végkifejlete, mert ilyen körülmények között nem lehet már…..
Némi szünet után, a nagy érdeklődésre való tekintettel, tulajdonosváltás nélkül, mostantól újra él a blog!Az elmúlt hónapokban valahogy a frank se lett olcsóbb, munkahely se igen lett több, a meglévő problémákra pedig nem született kielégítő megoldás, azaz messze nem…..
Továbbra is várjuk azon civil szervezetek vagy válságkezelő cégek bemutatkozó leveleit, akik hitelmentéssel, vagyon- és adósság rendezéssel, refinanszírozással, ezen a területen jogi-pénzügyi képviselettel foglalkoznak, magánszemélyek és cégek számára egyaránt!..
Korábbi, turisztikai szolgáltatások területén eltöltött hosszú idő ellenére is meglepődtem akkor, amikor megtudtam: egy nagyobb vendégsereg összesítésben ásványvizet fogyaszt a legtöbbet, még egy olyan, bevallottan alkoholizálásnak szentelt eseményen is, mint egy esküvő. Úgy…..
Igen nagy érdeklődést váltott ki a blog átadással kapcsolatos felhívásom, mellyel kapcsolatban hamarosan döntésre viszem a dolgot, de most következzen egy újabb bejegyzés, hogy az olvasók se unatkozzanak.Történetem azt hiszem nagyon is általános, és így sok embert érint. Párom…..
hitelkarosultak
2011.01.04 10:33:40
@balafánt: Köszönöm az észrevételeket. Most csupán egy anomáliára szerettem volna felhívni a figyelmet: a kérdés az volt, hogy cégek beszedhetik-e legálisan akár a tartozás tízszeresét is az adósoktól.
A válasz pedig az, hogy: igen, ez továbbra is lehetséges, nem lakáshiteles ügyfelek esetében. Ezt szerintem a törlesztőrészletek ismerete nélkül is ki lehet jelenteni.
A válasz pedig az, hogy: igen, ez továbbra is lehetséges, nem lakáshiteles ügyfelek esetében. Ezt szerintem a törlesztőrészletek ismerete nélkül is ki lehet jelenteni.
hitelkarosultak
2011.01.04 13:35:54
@blackshíp: Azért probléma, mert mindez nincs minimum időkorláthoz kötve. Miért várnának évtizedeket, ha akár fél év alatt is behajthatják azt a bizonyos tízszeres összeget? És meg is teszik, ebben biztos lehetsz. Tehát a probléma szerintem inkább ott kezdődik, hogy a behajtással kapcsolatos extra díjak és késedelmi pótlékok nincsenek minden esetben maximalizálva. (Ez egy felmondott hitel, itt már régóta nem csupán a kamatokat fizeti az ügyfél.)
Olvasónk sajnos saját bőrén tapasztalta, hogy a jelenlegi törvényi szabályozás nem akadályozza meg a hitelesek módszeres kifosztását.2006-ban egy hosszabb betegség után nem volt más lehetőségem, mint jelzáloghitelt vettem fel a Central European Credit Zrt-től, (CEC) hogy a…..
hitelkarosultak
2010.12.02 08:28:12
@Solid: Ne is törődj vele, ez a mi trollunk (dézsávü, nezavarjmásokat, stb.), majd ha nem bír magával kimoderálom ezt a nickjét is.
hitelkarosultak
2010.12.09 13:10:31
@Solid: A letiltás a fizetés 50 százalékáig is mehet (a minimálbérre is), egészen a mindenkori öregségi nyugdíjminimumig, ha jól tudom.
Tehát rendesek, azért hagynak az embernek 28.500 Ft-ot a megélhetésre.
Tehát rendesek, azért hagynak az embernek 28.500 Ft-ot a megélhetésre.
hitelkarosultak
2011.01.02 15:55:55
@omg2: Itt is van ilyen jogszabály, a jövedelem 50%-áig, de max. a mindenkori öregségi nyugdíjminimumig lehet letiltani hivatalosan. Csak éppen 28.500 Ft-ból nem lehet megélni ugye.
Olvasónk egy lízingszerződéssel kapcsolatban írt nekünk.Az alábbi ügyben szeretném a tanácsukat kérni.Lombard Lízing, CHF-es autóhitel, 2.3M önerő nélkül. 2008. júniusban lett kötve, külföldi munka miatt szükség volt itthonra egy autóra. Jött a válság, nehézségek,…..
hitelkarosultak
2010.11.30 21:31:30
@PITBULL-TEAM: Köszönjük a felajánlott segítséget, de időközben rendeződött az ügy:
hitelkarosultak.blog.hu/2010/11/06/megoldodott_az_ugyem
Valami közük azért mégis lehetett a dologhoz, elvégre az önök embere jelentkezett "vevőként" az autóhirdetésre. A levélíró mindössze ennyit állapított meg.
hitelkarosultak.blog.hu/2010/11/06/megoldodott_az_ugyem
Valami közük azért mégis lehetett a dologhoz, elvégre az önök embere jelentkezett "vevőként" az autóhirdetésre. A levélíró mindössze ennyit állapított meg.
Olvasónk szeretné megszüntetni édesapja használaton kívüli bankszámláját, de ez nem olcsó mulatság.Az én történetem ugyan nem hitellel kapcsolatos, de jól példázza a bankok hozzáállását.Édesapám néhány évvel ezelőtt számlát nyitott az egyik banknál, mert a pénzét ott…..
hitelkarosultak
2010.11.24 09:51:08
@SzaGyu: Gratulálok, ez lett a hét kommentje!
Olvasónk hiába talált vevőt jelzálogos házára, mégsem tudja lezárni hitelügyletét.A történetünk mindennapi, de azért megosztom másokkal. Az ERSTE banktól vettünk fel jelzáloghitelt euró alapon. Sajnos a törlesztő részletek megemelkedése miatt nem bírtuk fizetni a havi…..
Olvasónk az alábbi levelet juttatta el az MKB Bank illetékeseinek:Az élettársammal 2007.11.30-án vettünk fel Önöktől jelzáloghitelt egy családi ház megvásárlásához, pótingatlan bevonásával CHF alapon. Az én hitelemet áthidalóra tették, mivel a lakást el szerettük volna…..
hitelkarosultak
2010.11.20 13:15:10
@nezavarjmasokat: "Nem alacsonyodom le a szintedre..."
Voltak már neked ettől okádékabb kommentjeid is, de most nincs kedvem köztük turkálni. Aki olvassa a blogot az úgyis tudja, kár játszanod a szűzmáriát.
@Sorge: Te meg légy szíves, moderáld magad. Személyeskedő, durva jelzőkre semmi szükség.
Voltak már neked ettől okádékabb kommentjeid is, de most nincs kedvem köztük turkálni. Aki olvassa a blogot az úgyis tudja, kár játszanod a szűzmáriát.
@Sorge: Te meg légy szíves, moderáld magad. Személyeskedő, durva jelzőkre semmi szükség.
hitelkarosultak
2010.11.20 17:05:04
@nezavarjmasokat: Ne is reménykedj, nem vagy nekem szellemileg kihívás. :)
Viszont ez volt az utolsó dobásod, a bloggazdát nem anyázzuk, csak mert reggel lerúgott magáról a guminőd.
Viszont ez volt az utolsó dobásod, a bloggazdát nem anyázzuk, csak mert reggel lerúgott magáról a guminőd.
hitelkarosultak
2010.11.21 08:23:05
@Angie1971: Köszönöm!
A rendeletben meghatározott egyösszegű kifizetés miatt már nagyon várták a múlt hét pénteket a nyugdíjasok. A számok láttán azonban többen azt hitték, hogy ez a kész átverés!Egyik olvasónk azt írta, hogy 94 ezer forint a nyugdíja és most kapott mellé 568 forint/hó…..
hitelkarosultak
2010.11.15 12:39:09
@haverina: Az aktív dolgozók tartják el a nyugdíjasokat (is), tehát ha az ő bérük kevés, akkor kevés jut belőle az inaktívakra. De sajnos nem ebben az országban.
Ha jól tudom egy bányász sohasem dolgozik több mint 40 évet, mivel korengedményes nyugdíj jár neki.
Jár itt mindenkinek minden, nekünk meg csak a szánk.
Ha jól tudom egy bányász sohasem dolgozik több mint 40 évet, mivel korengedményes nyugdíj jár neki.
Jár itt mindenkinek minden, nekünk meg csak a szánk.
hitelkarosultak
2010.11.15 12:46:53
@Myta: Inkább szerencsés vagy, hogy nem 489 ezerre büntettek. Fog a cerka náluk.
hitelkarosultak
2010.11.15 13:20:32
@butus: Nem őket utáljuk, hanem a követelőzésüket. Nagy különbség.
Az az igazi szégyen, hogy elvárják: a fiatalok igenis vállaljanak gyerekeket, tartsák el a jelenlegi nyugdíjasokat, plusz még tegyenek félre a saját nyugdíjukra is. Mindezt az alamizsnának nevezett fizetésből.
Az az igazi szégyen, hogy elvárják: a fiatalok igenis vállaljanak gyerekeket, tartsák el a jelenlegi nyugdíjasokat, plusz még tegyenek félre a saját nyugdíjukra is. Mindezt az alamizsnának nevezett fizetésből.
Olvasónk szeretne új életet kezdeni és továbblépni, bankja azonban megakadályozza ebben.A sztorit ott kezdeném, hogy 2007 tavaszán albérletezés helyett megvásároltam életem első otthonát Erste bankos CHF alapú hitelre (oké, tudom, hogy már itt elrontottam). A törlesztő kb.…..
hitelkarosultak
2010.11.11 09:39:05
@Sorge: Pár kommented nem ment át a rostán, ez viszont a hét kommentje lett, gratulálok!
hitelkarosultak
2010.11.11 11:14:27
@Dr.Kotász: Az értő olvasást viszont a jelek szerint még nem sikerült elsajátítanod.
A gyerekverős kommentet már rég kimoderáltam, a hét kommentje pedig nem a te kommentedre adott válasz lett, hanem a szerző egy másik kommentje.
Valamint én nem cáfoltam meg semmit sem (meg se próbáltam), a többes számod így értelmezhetetlen.
Egyébként ha már itt tartunk az is érdekes, hogy sehol se olvasni olyat se, hogy bocsánatot kérünk, ebben és ebben az ügyben a bank hibázott, pedig van ilyen is bőven.
A gyerekverős kommentet már rég kimoderáltam, a hét kommentje pedig nem a te kommentedre adott válasz lett, hanem a szerző egy másik kommentje.
Valamint én nem cáfoltam meg semmit sem (meg se próbáltam), a többes számod így értelmezhetetlen.
Egyébként ha már itt tartunk az is érdekes, hogy sehol se olvasni olyat se, hogy bocsánatot kérünk, ebben és ebben az ügyben a bank hibázott, pedig van ilyen is bőven.
hitelkarosultak
2010.11.11 13:32:02
@Dr.Kotász: Ha rákattintasz a "@Sorge" linkre a kommentemben, akkor odaugrik arra a kommentre, amire válaszoltam.
A banknak (is) elemi érdeke lenne, hogy meg tudjon állapodni az adóssal, még akkor is, ha ez extra költségekkel/kapacitással jár. A bebukott hitel ennél sokkal többe kerülhet, ha nem tudják behajtani a tartozást.
Valamiért mégis mintha a szándék hiányozna, szinte minden esetben.
Annak idején maga a hitelszerződés elbírálása/megkötése is egyedi kezelést igényelt, hiszen az adósok jövedelmi helyzete, a fedezetül szolgáló ingatlan, az igényelt hitel összege, stb. is mind-mind egyedi tényezők, melyeket figyelembe kellett venni. Akkor ezt sikerült kezelni, most vajon miért nem?
A banknak (is) elemi érdeke lenne, hogy meg tudjon állapodni az adóssal, még akkor is, ha ez extra költségekkel/kapacitással jár. A bebukott hitel ennél sokkal többe kerülhet, ha nem tudják behajtani a tartozást.
Valamiért mégis mintha a szándék hiányozna, szinte minden esetben.
Annak idején maga a hitelszerződés elbírálása/megkötése is egyedi kezelést igényelt, hiszen az adósok jövedelmi helyzete, a fedezetül szolgáló ingatlan, az igényelt hitel összege, stb. is mind-mind egyedi tényezők, melyeket figyelembe kellett venni. Akkor ezt sikerült kezelni, most vajon miért nem?
Olvasónk nemrég közölt autós sztorija szerencsés véget ért, sikerült megállapodnia hitelezőjével.Köszönöm a válaszát, és, hogy az oldalra is kikerült a levelem a válasszal együtt, igaz, azt csak most olvastam, de időközben megoldódott az ügy.Nem tudom, hogy minek a…..
hitelkarosultak
2010.11.10 07:31:19
@Kiss_Piroska: Kedves Piroska, ez itt nem a reklám helye.
Olvasónknak egyáltalán nincsenek fizetési nehézségei, mégsem boldogul könnyen a bankokkal.A történetem kicsit más, mint a többi poszt, mert igazából nem vagyok károsult, de hitelek kapcsán volt problémám a bankokkal.1.Pár évvel ezelőtt építkezéshez kaptam munkáltatói…..
hitelkarosultak
2010.10.30 16:50:01
hitelkarosultak
2010.11.03 17:01:48
hitelkarosultak
2010.11.04 17:48:14
@Karacsin: Amíg egyáltalán pénzt kérhetnek érte, addig megéri nekik. Persze az igazi üzlet az az, ha a hiteles nyögi tovább a részleteket.
Olvasónk szeretne megegyezni bankjával, de úgy tűnik, a pénzintézetet ez hidegen hagyja.Az utóbbi időben egyre többet olvasok a hitelintézetek egyoldalú hozzáállásáról. Ezeknél nem tudom eldönteni, hogy melyik múlik a Bank vagy az Ügyfél hozzáállásán.Történetem 2010.…..
hitelkarosultak
2010.11.03 11:43:21
@D94A: A hét kommentje, gratulálok! :)
Olvasónk szerint erős törvényi szabályozásra lenne szükség, ezért nyílt levelével a döntéshozókhoz fordul.Nyílt levél a Magyar Köztársaság Kormányához, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez és a Magyar BankszövetséghezHivatkozás: Népszava interjú Szász Károly…..
hitelkarosultak
2010.10.31 11:05:43
@Solid: :D
Olvasónk áldozatokkal járó, nehéz döntést hozva végül segített önmagán, ha már a bankja nem akart segíteni rajta.Lezártuk az ügyet. A sok hitelkiváltási kísérlet (erőlködés) után meghoztuk az előbb utóbb elkerülhetetlen döntést. ELKÖLTÖZTÜNK, áruljuk a családi…..
Olvasónk nem igazán ért egyet bankja kamatpolitikájával és azon gondolkodik, hogy panaszt tesz.CHF hitellel rendelkezem, szerencsére nincs problémám a törlesztéssel (és nem is szándékozom az árfolyam miatt panaszkodni, ez minden devizahiteles számára jól ismert kockázat volt),…..
hitelkarosultak
2010.10.21 20:01:11
@moncayo: Kamatadót? Nem inkább bankadót szerettél volna írni?
Olvasónk panaszt tett a bankjánál, amiért édesanyját adóslistára tették, erre őt rakták fel.2007. augusztus 6-án svájci frank alapú nagyobb összegű lakáshitelt vettem fel a B. Banktól. Az akkori árfolyam 156Ft/1CHF.Időközben egyedül maradtam tanuló gyermekemmel és a hitel…..
hitelkarosultak
2010.10.07 17:30:22
@Jeff: Ezzel csak az a gond, hogy a KÖNNYÍTÉSRE vonatkozó kérelmét utasították el, hogy nem látják biztosítottnak a visszafizetést. Jó vicc, pont azért kért könnyítést, mert ő sem látja biztosítottnak a visszafizetést ebben a formában...
Nem értem, vajon mit veszíthet azzal a bank, ha megadja a könnyítést?
Nem értem, vajon mit veszíthet azzal a bank, ha megadja a könnyítést?
hitelkarosultak
2010.10.12 13:42:21
@Kangörény_: Ez lett a hét kommentje, gratulálok!
hitelkarosultak
2010.10.21 16:24:59
@srit: Igen, ez így már túl erős lett.
"Érdekelne hogy amit 2008 09 hónapban felvett devizalakáshitel törlesztése meddig emelkedhet még? Több mint 50% -al emelték a havi törlesztést, mondván a válság miatt kell a kamat emelés is. De mikor a szerzödést aláírtuk nem 118000 ft-ot válaltunk havonta csak 67000ft -ot.A…..
hitelkarosultak
2010.10.20 11:19:33
@karosszékely: Ebben teljesen igazad van, jelenleg (és ez a kulcsszó), de vajon meddig lesz ez így? Elég, ha rászáll az APEH a feketén kiadott lakásokra (és hosszú távon rá fog, ebben biztosak lehetünk), mindjárt nem lesz olcsóbb bérelni.
Aki lakáshitelt vett fel, az kb. 20 évre tervezett, tehát a döntés helyességét igazából csak akkor vizsgálhatjuk, ha már letelt az átlagos futamidő.
Aki lakáshitelt vett fel, az kb. 20 évre tervezett, tehát a döntés helyességét igazából csak akkor vizsgálhatjuk, ha már letelt az átlagos futamidő.
hitelkarosultak
2010.10.20 13:12:43
@karosszékely: Háát, ha mostantól mindenki rád hallgat és bérel, akkor mindjárt nem lesz túlkínálat. :D
De amúgy igen, egyetértek, jelenleg valóban jobb választásnak tűnik a bérlés.
Amikor meg anno zúgott a hitelezés, akkor meg a vétel tűnt jobbnak. :)
De amúgy igen, egyetértek, jelenleg valóban jobb választásnak tűnik a bérlés.
Amikor meg anno zúgott a hitelezés, akkor meg a vétel tűnt jobbnak. :)
hitelkarosultak
2010.10.21 15:44:23
@karosszékely: Rendben, ezekkel egyet tudok érteni. Akaratosszékely. :)
Örömmel látom, hogy milyen hasznos blogot működtetnek.Több ismerősöm, több különböző banknál van eladósodva, miután svájci frank alapú hitelt vett fel.Érdeklődni szeretnék, hogy létezik az, hogy ugyanakkor jelentős különbség van a válság miatti kamatemelés mértékében…..
hitelkarosultak
2010.10.20 15:39:09
@--cs--: Nos, talán a te kommented hatására, a levélíró küldött némi számadatot, hogy tisztább legyen a kép.
Ezek alapján a szerződésben szereplő számok: tőketörlesztés 116.21 CHF, kamattörlesztés 95.49 CHF, azaz összesen 211.70 CHF. Akkori árfolyam 159.76, azaz a havi törlesztő 33.821 Ft. (Én mondjuk hiányolom a kezelési költséget, ami szerintem 2-3 ezer forintra tehető ekkora összeg esetén, de fogadjuk el, hogy ennyit fizetett kezdetben a levélíró.)
Legutóbb, 2010. október 12-én az elszámolási árfolyam 223.49 (akkori MNB középárfolyam 205, tehát 210-es, eladási árfolyamnál nem nagyon illene többnek lennie, de fátylat rá). Ez tehát 47.313 Ft jelenlegi árfolyamon, plusz a már említett kezelési költséggel legyen mondjuk ötvenezer. Ehhez képest az aktuális törlesztő 58.400 Ft.
Azért nyolcezer forintnyi különbség még némi kamatemelést figyelembe véve is soknak tűnik, hogy ez a szám hogyan jött ki, az érdekes kérdés. De ezt talán még a CIB se tudná megmondani.
Ezek alapján a szerződésben szereplő számok: tőketörlesztés 116.21 CHF, kamattörlesztés 95.49 CHF, azaz összesen 211.70 CHF. Akkori árfolyam 159.76, azaz a havi törlesztő 33.821 Ft. (Én mondjuk hiányolom a kezelési költséget, ami szerintem 2-3 ezer forintra tehető ekkora összeg esetén, de fogadjuk el, hogy ennyit fizetett kezdetben a levélíró.)
Legutóbb, 2010. október 12-én az elszámolási árfolyam 223.49 (akkori MNB középárfolyam 205, tehát 210-es, eladási árfolyamnál nem nagyon illene többnek lennie, de fátylat rá). Ez tehát 47.313 Ft jelenlegi árfolyamon, plusz a már említett kezelési költséggel legyen mondjuk ötvenezer. Ehhez képest az aktuális törlesztő 58.400 Ft.
Azért nyolcezer forintnyi különbség még némi kamatemelést figyelembe véve is soknak tűnik, hogy ez a szám hogyan jött ki, az érdekes kérdés. De ezt talán még a CIB se tudná megmondani.
hitelkarosultak
2010.10.21 14:45:30
@--cs--: Valóban, a kezdeti akciós kamattal kötött szerződés (amit én csak beetető törlesztőnek hívok) okozhat nagy mértékű emelkedést a későbbiekben.
Ezt meg is írtam a posztolónak, aki könnyen ellenőrizheti a szerződés áttanulmányozásával, hogy erről van-e szó.
Az árfolyammal kapcsolatban hozzád hasonlóan azt javasoltam neki, hogy tegyen panaszt.
Köszönjük az észrevételeidet!
Ezt meg is írtam a posztolónak, aki könnyen ellenőrizheti a szerződés áttanulmányozásával, hogy erről van-e szó.
Az árfolyammal kapcsolatban hozzád hasonlóan azt javasoltam neki, hogy tegyen panaszt.
Köszönjük az észrevételeidet!
hitelkarosultak
2010.10.21 15:40:29
@Dunaparti Tarja: Gyakorlatilag minden szavaddal egyetértek, ezt magam sem írhattam volna szebben.
Olvasónk úgy érzi, azért járt rosszul, mert a hitelfelvételkor nem tájékoztatták megfelelően.2008 augusztusában vettem fel CHF alapú lakáshitelt jelzálogbejegyzéssel az MKB Banktól, akkor 3,1% kamat + 2,9% kezelési költség mellett. Új ügyfelük voltam, a hitelfelvétel miatt…..
hitelkarosultak
2010.10.14 16:14:00
@karosszékely: A poszt írója 1,6% kamatot fizet pluszban - a semmire.
hitelkarosultak
2010.10.15 08:04:36
@karosszékely: Bocs igazad van, nem a semmire fizeti, hanem ennyibe kerül neki a hozzánemértő ügyintézés.
hitelkarosultak
2010.10.19 09:29:32
@Solid: A hét kommentje, gratulálok!
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A kérdés az, hogy lehet-e mindezek nélkül évekig/évtizedekig élni. Mert a "minimálbérből élni" ezt jelenti.