Regisztráció Blogot indítok
Adatok
petegunn

0 bejegyzést írt és 11 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az élet, a lustaság és az állandóan jelen lévő kreatív válságom (ami tulajdonképpen csak a már említett 'munkakerülés") sokszor átírja az általam biztosnak vélt forgatókönyveket. Februárban megjelent Reservoir Dogs cikkemben azt ígértem, hogy onnantól kezdve minden…..
Turbófeltöltőt vásárolna, motort csapágyaztatna, vagy inkább elmenne tíz napra a Balatonhoz a családjával? Érdemes az autó karbantartására odafigyelni, sok pénz múlhat rajta. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
petegunn 2014.05.13 09:28:26
@SomethingWild: Az az 1 milla szerintem sok, de legyen annyi. De inkább havonta "részletekben" fizetem azt a pár ezer forint többletet, minthogy a szerelő egyszer csak közölje, hogy fúvókasor csere, szivattyú felújítás, turbó felújítás, kettős tömegű lendkerék csere, és EGYBEN kell kifizetni több száz ezer forintot javításra / alkatrészre, vagy ÁLL a kocsi. Szerintem.
petegunn 2014.05.13 11:16:27
@grease monkey: Egyébként valóban van, bár pontosan nem tudom, melyik típusokban és mióta. Az enyémben nincs, az tuti. Az élettartamát valószínűleg a pilóta(-ták) vezetési stílusa is eléggé erőteljesen meghatározza, a digitálisan vezető fkalapok (padlógáz, padlófék) és a falábbal leugrálósan kuplungolók valszeg hamarabb számíthatnak a cserére.

THP (nem HTP?), TFSI, stb. kokszosodás... Van. Nem is kicsit, és nagy problémákat tud az is okozni. Sajtos odafenn a Júnióban ahol a döntéseket hozzák... nos csak és kizárólag többdiplomás járműmérnökök ülnek, és az ésszerűség és a fizikai lehetőségek biztos tudatában hozzák meg a döntéseiket arról, hogy az autógyáraknak milyen emissziós értékeket kell produkálniuk az új fejlesztésű autóikkal. A vevők meg elvárják, hogy pöcsköszörű motorral is odaverjenek a Ferrariknak, ja és persze KEVÉS üzemanyaggal, mert hát SOKAT tankolni egyik sem szeret. A szemlélettel van a gond. Ezért is tisztelem, becsülöm a Mazdát, aki folyamatosan szembemegy a konvenciókkal és nagy köbcentiből, TURBÓ NÉLKÜL hozza ki azt, amit a többiek kis köbcentiből, turbóval bohóckodnak ki. Alacsony emissziós érték, alacsony fogyasztás, korrekt teljesítmény, TARTÓS motor! Megnézem, hogy az 1200-1400-as pöcsköszörű dízel vagy benzines turbós motorok meddig fogják bírni komplett felújítás nélkül. Mert azoknak tolni kell, ha tempót akar az ember.
petegunn 2014.05.13 11:24:52
@tailor13: Namost a W123-as előkamrás dízelét örök élet + 1 napra tervezték a germán mérnökök, amikor még nem volt megkötve a kezük a költségkerettel és az idióta Júniós szabályozásokkal. És csak hogy tudd, nem mindegy, hogy nagynyomású vagy alacsony nyomású az üzemanyag rendszer, mert a mai "modern" dízelek kipufogógáza 1000x károsabb, mint a régi, láthatóan kormoló dízeleké (ideértve a leütött budapesti Ikarusokat is). A gugli megmondja, miért, de a szénrészecskék vízben oldhatóságával van valami csízió. Szal annyira ne érezd magad szarul abban a Mergában, tartsd szépen karban, és vigyázz rá nagyon!
Volt ugye ez a jó kis régijáték-kiállítás Szegeden, és Csejtei Péter (alias Lidérc fedőnevű kommentelőnk) pedig olyan jó fej volt, hogy küldött egy galériára való fotót az eseményről. A galériában (lobbanékony nyelvnácik kedvéért: galeszban) van mindenféle kütyü a…..