Regisztráció Blogot indítok
Adatok
lujo405GL (törölt)

0 bejegyzést írt és 148 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Két nehezen induló koreai autó, mindkettő dízel. A Hyundai baja két fillérből megoldható volt, a Kia javítása viszont egy jobb használtkocsi árába került. Mai cikkünk blogposztja...
Régi, jó barátunk, Gyuri (tudják, ő az a furcsa srác a döbbenetes motorjaival) küldte az alábbi képeket. Csehországi barátjától kapta őket, nem is tudom, mit lehetne tanulságként levonni belőlük. Az biztos, hogy a mopedautók konstrukciós sajátossága a pillekönnyű műanyag…..
Tankolja csuklós buszát, hogy még életében átvehesse az iPad-et! Vagy tankoljon, ahogy eddig, és elégedjen meg egy reklámbögrével. Mai cikkünk blogposztja...
tibi!küldöm az írást a modoros utazóról. használd egészséggel:-D! epresh/a szerző külön kérésére nem nyúltam a formabontó és merész kisbetűkhöz, meg úgy semmihez se - M. Tibi/ a modoros üzleti utazó repcsivel  ferihegy kettőn, hétköznap reggel 7 óra körül…..
lujo405GL (törölt) 2011.07.27 19:07:54
@Hadrian77: na és a telefonálás a fuvarozós emberkének, az nem számít tevékenységnek? Kicsit érdekes, hogy fizetni nem fognak, mert sabbat van, de telefonálni azt lehet :D
Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám feltorlódó, kilencvenes tempóra limitált, és annak megfelelő útvonaltervvel útjára bocsátott sofőr baromi frusztrált lesz, ha nem éri el időben a kijelölt célt. Mai…..
lujo405GL (törölt) 2011.05.22 09:51:11
@padisah: Még ha az EU-n belüli legnagyobb sebesség korláthoz is igazítják a kamion sebességlimiterét, az akkor sem jogosítja fel, hogy olyan országban, ahol ez a tempólimit kevesebb, leszarja azt. Én sem hajtok nolimittel minden autópályaszakaszon, csak mert NO-ban akad olyan rész, ahol szabad.

Egyébként meg nem elsődlegesen a sofőröket kellene baszogatni, hanem a szállítmányozási vállalatok vezetőit, meg a beszállítók üzletpartnereit, akik rákényszerítik a kamionost, hogy szabálytalankodjon. Biztos van olyan is, aki passzióból nyomja maxon, mert töke kivan az x év fuvarozás után, de többségük szerintem eldöcögne 80-al, ha ezért nem részesülne retorzióban a munkáltatójától.
Egy kavicsfelverődés vagy fólia miatt nem kell rögtön a korrupcióhoz nyúlni, mindkettő lehet legális. De miért kell halálra kínozni a dízeleket? Vélemények az azonos című írásunkról...
lujo405GL (törölt) 2011.03.14 09:27:06
Pontos nevet nem mondok, melyik vizsgaállomáson, csak annyit, hogy Budaörsi úton volt 2 éve.

Időpontot kértem előzetes vizsgára, gondoltam inkább kijavíttatom amit találnak, és ha (asszem 30 napon belül) bejelentkezek vizsgára, akkor a vizsga díjába bele is számítják az előzetes vizsgát.

Öreg 20 éves autóm volt, de egyáltalán nem az a bontó szökevény típus. Adtak egy listát a talált hibákról, amit én rendre meg is csináltattam.

Visszamentem egy hónapon belül, a díjjal nem is volt gond. Az általuk feltárt hibákról a listát magamnál tartottam, ha esetleg kekeckednek, és olyan a hiba, ami nem abban a 30 napban jöhet elő, akkor az orruk alá dörgölöm, hogy miért nem vették észre akkor?

Gondoltam, így gyorsabb lesz a vizsgáztatás is, de a francokat... A cikkben leírtakhoz hasonlóan mindent ugyanúgy 2x !!! átnéztek megint. Egyszer mint próba vizsga, aztán meg élesben. Mindent kétszer megnyúztak. Pontosabban 3x, ha az előzetes vizsgát is belevesszük. Kb annyit amortizálták a kocsit, mint én egy év alatt sem. Az anyós oldali ajtóm zárja ragadt. Annyi volt a trükkje, hogy belülről rá kellett segíteni a reteszre, és akkor gond nélkül bezáródott. Az egységsugarú vizsgabiztos meg ott csapkodta vagy 5x, mert ez milyen veszélyforrás. ...hülye nem vagyok, nyitott ajtóval nyilván nem közlekednék.

Végül is átment, de úgy viselkedtek, mintha szívességet tettek volna nekem.

Míg várakoztam, láttam egy swiftet, aminek a motorháztetejét nyitva hagyták, így emelték fel magasra, hogy alá nézhessenek. Közben a gyökér v.biztos úr elkezdte valami hidraulikával rázni a kocsit a magasba, a géptető meg nyeklett-nyaklott szegény swiften, mivel fel volt nyitva.

Na ennyit a szagemberek munkájáról...
lujo405GL (törölt) 2011.03.14 12:55:54
@NanD: Ha jól figyeltem, lepadlózzák, szóval addig pörgetik, ameddig felpörög, vagy addig, amíg szét nem esik.
Belsőség Hackelj felnit otthon! 2011.03.10 15:41:00
Mit tegyünk, ha az általunk óhajtott csodálatos felni nem passzol autónkhoz? Osztókör-módosító? Ehh, nem olcsó, tisztességes anyagból legyártatni még drágább, szerencsére a fúrógép feltalálása óta nyitva az ajtó minden lángész számára, akik úgy gondolják, hogy…..
lujo405GL (törölt) 2011.03.11 14:47:02
@KuKori: Megfordult nekem is a fejemben, hogy korához képest a 288 is sovány, de őszintén, 180 ezer km felett sűrűn látsz hirdetést a hahun? Ott valahogy megáll a számláló. Ahhoz képest egész őszinte. :)
Hamar túlfutunk azon a ponton, ahol még az emberre bízhatjuk a vezetést. Vélemények az azonos című írásunkról...
lujo405GL (törölt) 2011.03.01 09:11:23
@Donor: egyet értek! :)
Annak idején, 1965-ben Ford Galaxie 500 XL-ként hagyta el a gyárat, 6.4 literes V8-assal és négygangos padlóváltóval. Aztán valaki, valamikor, egyértelmű céllal átépítette az autót, megkapta a 427 köbös (7 literes) motort és egy másik, erősebb váltót. Moonshine runner lett…..
Öregek a gyújtókábelek a BMW-n. Nem volt nehéz észrevenni, hogy a kettes és a hatos henger itt-ott kihagy kicsit, az LPG ugyanis ilyenkor tisztességes durrogással jelzi, hogy valami nincs rendben. A csere sem ördöngősség, még csak figyelni sem kell igazán, ha a hosszból nem derülni…..
lujo405GL (törölt) 2011.02.26 10:33:21
@csikes77: Akkor úgy látszik, ez is erősen autótípus függő. Nekem a gyertya vége, az elosztő csöcse és a trafó csöcse is tök ugyanaz a méret. Sima "cuppantós" csatlakozás. Hely tekintetében teljsen mindegy, melyik hova. Azt nem próbáltam ki, hogy a gyertyán hogy nézne ki a derékszögű vég, vszínűleg hülyén, de a trafó és az elosztó közötti kábelnél pl tök mindegy volt, mindkét formában jól állt. Az elosztón egyébként is gyárilag 3 kábelvég egyenes és 2 derékszögű volt esetemben.

@prokee: asszem igazad van, erre nem gondoltam. Biztos meg lenne a módja leszigetelni a lazán rádugott harangot, de akkor már kb ugyanannyi időben, mint az anál síkosítás, cserébe sokkal szakszerűtlenebb és bizonyára nem is olyan izgalmas, mint a te pervez megoldásod :D
Barcelona előtt kétszáz kilométerrel tragikus hirtelenséggel megszűnt a fehér Charade hajtása. Egyszer csak felpörgött a motor, és eltűnt a nyomaték. Először a váltóra gyanakodtunk, mert már reggel óta volt némi olajcsöpögésünk, de úgy tűnik, a kuplung lesz az. Hajnali…..
A magyar társadalmat legkevésbé jellemző erény a szolidaritás. Ez a ridegség igaz természetesen a fogasztókra, így a Naiv Ügyfelekre is. Gábor például nem kegyelmez az érintőképernyővel hadakozó nyugdíjasoknak, csak remélni tudom, hogy ötven év múlva nem róla írnak nagyon…..
lujo405GL (törölt) 2010.11.26 07:07:08
lujo405GL (törölt) 2010.11.26 07:52:39
@horex: Igaz, igaz :) Az FPS-ek is megvoltak. Akkor nem tudom hogy hívták ezt a szelepgumis játékot, csak tudod az, amikor ketten kifeszegették a gumit kb térd magasságban, te meg ugráltál benne különféle freestyle kombókban. Csak akkor még nem flancoltunk ennyire a külföldi szavakkal.

Egyébként vicces, de abban a vegyes boltban tényleg minden volt. Manapság talán még kerékpárboltban sem biztos, hogy kapsz egyben 10m szelepgumit :) Mondjuk azóta már a motorszelep a menő.
lujo405GL (törölt) 2010.11.26 07:56:26
@lujo405GL: Bocs, ettől a szelepgumi dologtól nem tudok elrugaszkodni :) de kb egy éve vettem 10cm-t, előre le volt darabolva az eladónál. Valami 20-50Ft-ért, akkor épp horgászathoz kellett :)

Régen meg a 10m volt vagy 3-5 Ft. Lehet, részvényt kellene vennem valami szelepgumi gyárban :D

Lehet hogy jövőre már csak akkora darabkákban lehet majd kapni, amekkora egy szelep és kis dobozkákban lesz szortírozva, 500Ft-ért :D
Tavaszi videópályázatunk legnépszerűbb motorja egy formás Ducati lett. A legtöbb szavazatot kele123, vagyis Kelemen Ákos olvasónk gyűjtötte be. Lesoványított Multistradája igazi aszfaltbetyár – elég ránézni, máris tikkelni kezd a sok kanyarvadász szeme. A gép eredeti…..
Az emberiség történelmének akadnak olyan megválaszolatlan kérdései, melyek sokaknak álmatlan éjszakákat okoznak: a Kennedy-gyilkosság, az 51-es körzet és még sorolhatnám. Tibby-nek is akadt egy ilyen. A múltkori Fecske-tesztben említettem, hogy a hátsó kilincs feljebb van mint az…..
Nem nagyon hatja meg a vezetés közben telefonálókat, hogy ezért büntetés járhat, mert kicsi a lebukás esélye. Pedig veszélyes is lehet a dolog, mint ahogy Réka újdönsült kedvence is kacsázott össze-vissza majdnem balesetet is okozva, ráadásul amikor dudaszót kapott jutalmul a…..
Jajj,de csúnya! Fehér racsingos 2010.07.28 11:24:00
Walfart felütötte a részingbazárt, és belebotlott ebbe. Opel Kadett, hángérien sztrítrészing edísön.Tipikus.Escort RS koszvorsz szárny. Óje...
lujo405GL (törölt) 2010.07.28 12:42:49
Szerkesztőségünkben gyakori vita, hogy melyik volt a legszebb kétütemű? A választás nehéz, de magam részéről a kéthengeresek felé hajlok. Olyanok jutnak eszembe, mint az Ossa Yankee, amely a spanyolok amerikai exportra készített, rendkívül arányos motorja volt. Azonban ha lemegyek…..
Sokan azt hiszik, hogy az első utcai soros hatos motorkerékpárt a Honda gyártotta. Majdnem, az aranyérem a Benellié. A 750 Sei-hez azért volt köze a japánoknak is, a motorját a soros négyes CB500-ról koppintották, igaz, megtoldották két hengerrel. A hat leömlő ellenére aránylag…..
A hillclimb, vagyis a hegyre kapaszkodó motorversenyzés jóformán egyidős az amerikai motorgyártással. Már a század első évtizedében ezzel szórakoztak az unatkozó ifjak. Ahogy nőtt a gépek teljesítménye, úgy öltött egyre komolyabb formát a hobbi – szép lassan sportággá…..
A sebesség oltára Isten veled HD! 2010.07.14 10:28:00
A minap lent, az udvaron lógtunk Árpáddal és szokásos - valóságtól teljesen elrugaszkodott – beszélgetésünk közben valahogy szóba kerültek lelkész ill. pap barátaink és kiderült, hogy majd’ mindegyikük motorozik. András jó barátom, a szlovákiai Somorjai…..
lujo405GL (törölt) 2010.07.16 15:22:02
@apap: Köszönöm, kedves apap, számomra ennek a vitának volt értelme, és utóbbi hozzászólásod alapján kezdem megérteni, hogy igenis, ennek a "létformának :)" is van küldetése a világban.

Látom, nézeteink, véleményünk sokban közösek, én amit elmondtam, azt úgy élem meg magamban, hogy közben próbálok nem hazudni sem Istennek, sem magamnak. Hozzá való viszonyomat pedig nem (tőle való) félelemre akarom alapozni.

Nagyvárosban élve azok közé sorolom magam, akik eltávolodtak a hit rendszeres gyakorlásától, de a keresés folyton visszairányít azokhoz a szálakhoz, ahonnan elindultam. Amikor hazamegyek a falumba, és vasárnap délelőtt meghallom a templomunk harangját, az azért mindig örömteli érzés. A példaként hozott igéket köszönöm, mert segítenek egy kis lelkesedésre szert tenni.

Amiket leírtál a rendszerváltás előtti "örökségről", szintén válaszul szolgálnak a bennem nyitva állt kérdésre, miért e mérhetetlen űr az "akkor" és a "most" között. Legalábbis vallási téren.

A vitáról írtad, hogy előre viszi a világot. Szerintem ami nagyon fontos, hogy a vita mindig jó szándékú legyen, ne lehetetlenítse el a másik igazának bebizonyosodását. A görögök ehhez nagyon értettek... :)

A határon innen és azon túliak közötti sértő vitatkozást, vádaskodást viszont mindig fájó szívvel néztem. Én, mint anyaországi magyar azóta szégyenkedve állok ehhez a kérdéshez, amióta a politika is azt sugallta, hogy a kettő az külön. Nem újraegyesítésre, meg hasonlókra gondolok. Az országhatárok csak egy dolog. Azok érdekből vannak, de az összetartozásunk nem lehet érdek-alapú. Amíg nem tekintjük igazi testvérnek egymást, addig szerintem nem sokra fogjuk vinni ebben az életben. Ekkor pedig marad nekünk az irigykedés és a panaszkodás, hogy mi szegény magyarok olyan kiszolgáltatottak vagyunk az EU-ban. Pedig ma már ez az új játszótér, ezzel kell megbékélni.

Testvéri üdvözlettel: Lujo
lujo405GL (törölt) 2010.07.16 15:40:19
@apap: Valamit még lefelejtettem. Az örökség dolgon átsiklottam, részemről ezért volt az értetlenkedés, és így utólag már bánom a szándékosan használt sértő megjegyzéseket. Ezért természetesen bocsánatot kérek!

Bennem ez a gerenda lakozott...
lujo405GL (törölt) 2010.07.16 15:44:14
@apap: Valamit még elfelejtettem. Az örökség dolog felett elsiklottam, részemről ezért volt az értetlenkedés. Így utólag már bánom a szándékosan használt sértő megjegyzéseket. Ezért bocsánatot kérek!

Bennem ez a gerenda lakozott...