Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Zsolti9014

0 bejegyzést írt és 153 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Robogó Majdnem igazi motor 2012.06.17 10:42:00
Ránézésre ez az ötvenes endurók királya. Méretre nagyobb mindnél, arányai jók, ha valaki rámókol egy 130-as hátsó kereket, az emberek 99 százaléka nem jön rá, hogy mekkora. Ötvenesenduró-rutin nélkül az ötvenesekre hagyományosan maximum Simson méretű járművekként…..
S most sem csupán a benne ülőknek nyújtott élvezetet, hanem a hétvégi ralitúra versenyre kilátogató több ezer embernek is!   Majoros Péter videója, köszönet érte a www.net-racing.hu - nak! Idén már nem először foglalkozunk Demjén Martinékkal, és nagyon bízunk benne,…..
Zsolti9014 2012.05.30 21:07:07
@Szkotti: köszönöm neked is. tudtam én, hogy jó helyen kérdezek.

A csövet leginkább azért kérdeztem, mert olyan embert ismerek, akinek a munkájában maximálisan megbízom, de ő nem minősített hegesztő.
Az övvel kapcsolatban meg éppen az idei első Totalcar TV-ben mondta Karotta az egyik Opel kapcsán, hogy abban rosszul van rögzítve.
Zsolti9014 2012.05.30 21:12:15
@Szkotti: ja igen, a biztosításról tényleg írnak az alapkiírásban, az valahogy elkerülte a figyelmemet.

És végül még egy kérdés:

"A rendezőnek jogában áll a versenyzővel sportorvosi alkalmasságát, hitelt érdemlően bizonyíttatni. A versenyorvosnak jogában áll bármely versenyző rajtengedélyét megvonni, amennyiben nem találja versenyzésre alkalmasnak. Amennyiben a versenyorvos vizsgálatot rendel el, úgy a versenyző köteles ennek alávetni magát."

Ezek alapján eleve kell, hogy rendelkezzek sportorvosi igazolással, vagy csak ha gondolnak egyet, megvizsgálhatnak? :)
Zsolti9014 2012.05.31 14:31:36
Kétféle nap létezik egy férfi életében. Amikor autót vesz, meg amikor nem. Az autóvevős: ünnepnap. Hetekig, hónapokig szokás készülni rá, mint egy rendes esküvőre. Tétova keresgéléssel kezdődik, gondolatban ízlelgetjük a szóba jövő típusokat, teszteket olvasgatunk,…..
Profi szerelőtől vettem, teljes volt a bizalmam hozzá. Én hülye. Életem egyik legnagyobb fejtörőjének bizonyult, de persze, a lehetőségek is szűkösek voltak. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Kedves olvasóink, hosszasan magyarázhatnánk, honnan jött az ötlet, és milyen egyéb ötletek jöttek még, de akkor sosem lenne vége. A lényeg, hogy önök most egy kísérlet szem- illetve inkább fültanúi. Természetes, hogy nekem és a Karottának hiányzik a jó öreg rádiózás, de…..
Zsolti9014 2012.02.04 13:05:02
Válság? Hol itt a válság? Tíz hozzánk érkezett levél közül háromban ez a kérdés szerepel: első autómat venném, milyet szabad? Nos, nekihasaltunk a témának, árkategóriánként összeállítottunk egy-egy csokrot. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Belsőség Őszinte részvétünk 2012.01.11 12:47:00
Röstelljük magunkat, hogy ilyen szakadt, lúzer, hatéves A6-os Audikba kényszerültek azok, akiknek nem jutott már a hamvas Superbekből. Tényleg, őszintén. És még nehezen is indulnak. Mi javasoljuk a márkaszervizt, ha valami gond van. Istenem, mi jöhet még?! Tata Nano? (Mindazonáltal…..
Zsolti9014 2012.01.11 15:10:55
@Arisztogatya: ebben is van igazság. de hát az relatív, hogy mi számít "nagyon sírásnak". Szerintem válság közepette tévé kamerái előtt panaszkodni már az.

Ha viszont nem annak tekintjük, akkor is lehet mondani, hogy ilyen gazdasági helyzetben 6 éves autóra panaszkodni, na, annak marhára rossz a kicsengése.

Persze, ezt most mi itt kibeszéljük, hogy oké, 6 év nem sok, 300 ezer km sok. Lehet, hogy van igazság abban, amit mondanak, lehet, hogy nincs.

De a tévében a legtöbb ember megnézi ezt a riportot, és az jön le, hogy a b*zi politikusa itt sír, amikor sokaknak meg kajára nincs. És ebből a szempontból vizsgálva tényleg jobban járnának, ha csendben maradnának.
Zsolti9014 2012.01.11 15:13:43
@anew: egyébként ebben is sok igazság van, amit írtál. Viszont itt a TC-n a 10 éves prémiumok helyett nem új prémiumot ajánlanak. :)
Zsolti9014 2012.01.11 15:36:48
@Arisztogatya: ezzel is egyet kell értenem. A média már csak ilyen, szenzációt akar kelteni. Tudom, mert tanulok róla... ;)
Tavaly, december 13-án számoltunk be az év egyik nagy hülyéjéről, a tolvajról, aki sztreccslimót lopott egy szál cerkával felfegyverkezve, majd érthetetlen módon, feltartott kezekkel próbált menekülni a megtermett rendőrkutya elől. A történet felettébb vicces végkifejletét…..
Vettem egy Daimler-Benzt. A napi használatú Honda Spacy robogóm mellé járni, szállítani, utazni, gyűrni. Ki az esőbe, latyakba, tűző napra, utcán parkolásra, ridegtartásra. Budapestre, Balatonra, Olaszországba, bárhová. A mostani 26 éves helyett lett - csak, hogy képben legyenek.…..
Zsolti9014 2012.01.08 15:42:22
Furcsa korú kocsijaim régóta érdekes helyzetekbe rángatnak bele, amiket valahogy mindig megúszok. A 850-es Fityóm is szerzett meleg pillanatokat. Mai cikkünk blogposztja...
Mit nem tud még a használtautó-kereskedelemről, a fontoskodó, kisstílű márkaszervizesekről és a bepróbálkozó ügyfelekről?Mai cikkünk blogposztja...
Zsolti9014 2011.12.30 09:19:17
Jó írás, tükrözi a valóságot!

Volt egy Fiat Unóm, 270-ért vettem, 1.0 FIRE motoros volt.

Mindig baja volt, ingadozó alapjárat, leállogatás, aztán brutális fogyasztás. Csúnyán átvágtak a palánkon, bár nem voltam fogalmatlan a dologhoz, de mégiscsak első autómat vettem. Valahogy a próbaúton nem produkált hibát, a fogyasztást meg nem láthattam előre.

Az alapjárati gondokat kiküszöböltük, aztán a fogyasztást is leszorítottuk normál értékre. Utána visszakúszott jó magasra, majd amikor megint sikerült rendesen belőni, el is kezdtem árulni.

Rögtön 50 ezerrel olcsóbban kínáltam, mint ahogy vettem, azaz 220-ért. De ebben már benne volt 4 gyári alufelni nyári gumikkal is, meg téliek acélon. Meg ugye még amit ráköltöttem.

Nem volt tolongás a telefonban, egyszer hívtak, hogy 400 km-ről jönnének érte, HA ODAADOM 140-ért. Hát mondom, kösz, de nem: még nem is láttad az autót, de a felét már le is alkudnád? Ilyen árkategóriában elég nehéz árulni sajnos.

Végül lehetőségem kínálkozott, hogy beszámíttassam egy régi Swiftbe. Ha még korrekt kereskedőt láttam, akkor ez az volt. 150-et kínált a kocsimért (ami ugyan nem sokkal több annál, amit az előző adott volna), de legalább megspóroltam az ideget. A kérdéses Suzukit körbenéztük, elvittük próbakörre, sőt fel is emelték nekünk, be lehetett menni alá. Minden porcikáját szemügyre lehetett venni. Ja, meg tettek rá 4 új gumit.

Igaz, ők a Fiatomat nem nagyon boncolgatták, amit nem is bántam nagyon. Megegyeztünk, aláírtuk, azóta sincs semmi baja a Suzukinak. Ők meg eladták az Unómat 200 körül.
A karácsonyban többek között az a jó, hogy lehet álmodozni, forgatni szabadon a fejünkben a gondolatot, hogy mit is kérnénk a Jézuskától. Én például egy Álomgarázst állítottam össze magamnak.  Sose lesz persze ilyenem – de jól is néznénk ki, ha minden vágyunk…..
A Totalcar Nagy Karácsonyi Fotózása lassan fogalommá válik cégünkben. Hiszen nem csak tradíció ez, hanem egy olyan ünnepnap, amikor tudjuk, hogy együtt kimozdulunk valahová. Ritkán sikerül ez szerkesztőségünk életében, hiszen szanaszét akad dolgunk nap mint nap, talán éppen…..
Zsolti9014 2011.12.23 21:21:41
@Leadfoot: tényleg hiányzott! :)
Tavaly - bár az utolsó két elvetemült feladatban már nem tudtam részt venni, de - végig követtem az eseményeket, még bekommentelgettem az utolsóhoz is. Egész nap sok nevetés, főleg a végén, a kaja-Pontonnál, meg hasonlóknál. Kicsi izgalom, hisz ki ne szeretne nyerni - még akár egy értelmetlen akármit is (vagy akármi-tokot, mint ahogy volt olyan is :D). És tényleg jó hangulat. Bár, ha azt vesszük, helyette kaptunk idén TCTV-t.
Mekkora dicsőség lenne, ha lábon hazajönne — a Rozi megvásárlását követő héten végig ez járt az eszemben. Pár másodpercre végül is beindult, a fék remekül működött, kormányozni lehetett; nem igaz, hogy nem lehet megoldani valahogy. Már Szegedről hazafelé azon…..
Zsolti9014 2011.12.22 20:40:54
@pet77: nagyon jó az a film!

És a 131-ről jut eszembe: jó régóta van fenn a neten egy Volumetrico Abarth, csak éppen 2 millió forint... :)
Pedig szívesen veteránoznék vele.

Bandi: kitartást a kocsihoz és sok örömöt!
Zsolti9014 2011.12.23 08:21:54
@Rocko-: Dacia-fétis? :D Bizarrul hangzik! :)

Bár a logant strapabíró igáslónak tartom, de ez így ütött :)
„Nyolcvanhárom éves autó a hétköznapokra. Nem kell más, mint hosszú, erős karok, rövid lábak és egy csipetnyi kalandvágy… meg talán egy vastag kabát.” Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mindenekelőtt arigato gozaimas NSX Tominak, aki két napját áldozta a TC forgatására. (Miután egyszer már lírára fakasztotta Winklert, a Titán Tulkot) Először is kihozta az autóját a kedvünkért a Slovakiaringre, aztán egy napot dolgozhattunk még vele idehaza is. Sportautó sose…..
Belsőség Terjeszkedik a birodalom 2011.12.16 14:38:00
Régi ismerősünk, Csonti - a magyar nepperek Gárdonyi Gézája -, úgy látszik megelégelte az egy helyben pörgést. Az olcsón venni/olcsón adni-elv úgy látszik, működik. Olyannyira, hogy gyorsnaszádként száguldó gazdaságunk és válságunk minden negatívuma ellenére is új…..
Slovakiaringes kiruccanásunk központi anyaga volt a Caterham Roadsport – Mazda MX5 összehasonlító teszt. Ami elsőre elég merésznek tűnik, pedig több bennük a közös, mint hinnék. Mindkettő kétszemélyes roadster, szívómotorral, hátsókerék-hajtással, sperrdifivel. Az egyik…..
Itt az ideje rendbe tenni a dolgainkat, ha már így is benne vagyunk a slamasztikában nyakig. Kérem, a Népnyúzás 2.0 legyen már ésszerű!Mai publikációnk blogposztja...
Zsolti9014 2011.12.08 11:23:11
Alapvetően nem szeretek politizálni, de most mégis kikívánkozik (laikusként így látom):

Most néztem meg X képviselő jövedelmét, amely bruttó kb. 400 ezer Ft + kb. 500 eFt választókerületi pótlék (+ egyéb béren kívüli juttatások).

Ha pedig a tervezett változásokat nézzük, kb. 750 ezer Ft bruttó + üzemanyagkártya + ingyenes tömegközlekedés + telefonszámla térítés + lakhatási költségek. (nem pontosan néztem utána, kb. 1 hónapja hallottam ilyesmit a rádióban)

Ergó a fizetésükből enni-inni-ruházkodni kell csak szinte. Azért az nettó kb. 4-500 ezer Ft-ból nem nagy kihívás.

Így tehát könnyű ilyen dolgokról dönteni. Ja, és 2010-től X képviselő hozzászólásainak száma: 10. Kemény... (jó, persze, azon kívül is csinál valamit biztosan, de akkor is)

Ezzel szemben egy átlagosnál kicsivel jobban kereső házaspár nettó havi jövedelme kb. 220 ezer Ft (kettőjüknek összesen).
Mi marad ebből, mire kifizetik a rezsit, meg a kaját? És ha vannak gyerekek? Ha tömegközlekednek, akkor az is nagy kiadás, ha autót tartanak fenn, az is. A végére a nullát közelíti az összeg, amit esetleg félre tudnának tenni.

Jelenlegi formájában az autóst (a teljesség igénye nélkül) a következő dolgok terhelik:

- vagyonszerzési illeték
- forgalmi
- törzskönyv
- eredet...
- műszaki vizsga
- kötelező biztosítás
- teljesítményadó
- autópályadíj
- regisztrációs adó

erre jönne még rá a baleseti adó, meg az újabb útdíj.

És akkor még egy kva kilométert nem mentél az autóval, ha szeretnél, akkor 400-430 forintos üzemanyagárak mellett megteheted.

Namost:

- eredetvizsga semmit nem ér, amikor a mostani autómat vettem, kimutatták hogy lopott... persze nem az, ki is derült később.
- átírás? mivan? papptibinek igaza van! A forgalmit (esetleg törzskönyvet) kifizeti az ember, de hogy még plusz egy 20-30 ezres adót?
És a törzskönyv és eredetvizsga nem üti egymást? Szerintem de! Ha van törzskönyvem, azzal azt bizonyíthatom, hogy az autó származása rendben van. Ennek nem is névre kellene szólnia, hanem csak autóra, és tovább örökíthető lenne. Ha nem stimmelnek a törzskönyv adatai, akkor lehet eredetet /eredetiséget, ahogy tetszik/ vizsgálni.

- kgfb az úgy gondolom rendben van, mármint maga az, hogy fizetni kell. a rendszerben ott a hiba, hogy ha az utóbbi években ennyire le tudtak menni árban a cégek, akkor eddig miért rabolták ki az embert?

- teljesítményadó? hát bmeg...
telefonra ne fizessünk térerő-adót?
nyomtatóra erdőirtás-adót?
ha egyszer az ember megvesz valamit, akkor annak az üzembentartásán kívül miért kell még ilyenekkel bombázni? De jó, tőlem maradjon meg, csak akkor ne kelljen már egy új, elvileg környezetbarát autóra 5x annyit fizetni, mint egy huszon X évesre, legyen egységes (évjárat szempontjából), függjön tényleg csak a teljesítménytől, de mondjuk a mostani régiautós szinten. Attól hogy valakinek erős gépe van, nem feltétlen gazdagabb!

- műszaki vizsga az kell, aláírom, bontószökevény ne szaladgáljon, mert veszélyes lehet. itt mondjuk lehetne az árakon faragni akár.

- autópályadíj? az ember adójából építenek valamit, aminek a használatáért fizettetnek vele.

- a regadót, baleseti adót és az újabb útdíjat nem is kommentálnám.

OKÉ, NEM KELL mindenkinek autóval járni, aláírom. De már többször leírtam én is, mások is, hogy sok helyen a tömegközlekedés egyenlő a nullával. És ha valaki meg tud venni egy autót, fenn tudja tartani, akkor azt ne szívassuk már újabb és újabb sarcokkal addig, amíg nem lesz képes arra, amit pl. 3-5-10 éve megtehetett (azonos bérszínvonal mellett).

NE MINDIG ugyanazok szívjanak már! Akinek meg van, azt úgysem vágja földhöz.

Sokan azzal jönnek, hogy máshol magasabbak az adók. Na ja, csak mondjuk a fizetések is. (oké, nyilván a világ jelentős részénél így is jobban élünk, de akkor se azzal példálózzanak, hogy pl. a skandináv adók milyen magasak. egyrészt ott környezetvédelmi megfontolása van, és van mivel helyettesíteni az autózást, másrészt sokszor annyit keresnek, harmadrészt meg az adóért kap is az ember valamit).

Baleseti adót meg akkor fizethetne a gyalogostól kezdve mindenki, mert közlekedik (persze istenments, csak akkor az autós se!).

Akik meg ilyenkor is az autóst támadják, gondoljanak bele, hogy hogy esne a tömegközlekedőknek (köztük nekem is), ha a bérlet mellé kellene fizetni plusz biztosítást (azon kívül, amit beleépítenek az árba), üzemanyagdíjat, sofőrpótlékot, álló- illetve ülőhelydíjat (jó, pl. IC-ken van helyjegy), kézitáskafelviteli adót, szemüvegespótlékot, csíkosszatyor-díjat. Na ugye!

Nem azt mondom hogy ne legyenek adók, nyilván anélkül sem lehet, de:

- legyen átíráskor fizetendő a forgalmi
- a törzskönyv szóljon autóra, és továbbadható legyen
- szükség esetén (lsd. fentebb) legyen eredetiség-vizsgálat
- legyen kgfb
- jó, maradjon a teljesítményadó, de akkor cserébe ne a kátyúk között kelljen szlalomozni, és ne 400+ legyen az üzemanyag
- legyen műszaki vizsga

Így lenne az átírás kb. 6 eFt, a jelenleg 50+ helyett.
Lenne a mostanihoz hasonló kgfb.
Lenne egy tényleg csak teljesítményre szóló telejsítményadó, amely a régi autóknál kb. változatlan lenne, az újaknál a jelenleginél alacsonyabb.

Jó, tudom, kár ezen még csak gondolkodni is, úgyse lesz ilyen.

Lehet velem egyetérteni, lehet más állásponton lenni, csak leírtam a véleményem, kicsit indulatból, kicsit túlzóan talán. És bocs a terjedelemért, lehet senki nem is olvassa el. :)
Zsolti9014 2011.12.08 11:34:23
@nekend: tudok róla sajnos, ugyanis ózdi vagyok.
Azért is írtam, hogy az átlagostól jobban keresők.
Azt meg, hogy két dolgozó ember összjövedelme 140 ezer, azt nem is kommentálnám, mert becsuknak.
Zsolti9014 2011.12.08 11:55:13
@mement: a 140 ebben a kontextusban 2 ember összkeresete volt. ha te is így értelmezted, akkor ne szóltam.
Pista fantasztikus új kifejezéssel gazdagítja az ornitológus-harcművészet szótárát: a kárvályfogásból szállóige lesz, az fix. Akármilyen is az új B-Klasse, vásárolni és népszerűsíteni nemzeti kötelességünk, ha ugyanis ki szeretnénk növekedni magunkat az unortodox gödör…..
Mikor patkányozott utoljára? Ugye, hogy rég volt? Ha a légpuska még megvan, csak a szúrós fényű lámpa hiányzik hozzá, gyorsan tegyen félre mindent. Ez az ön hiénaposztja. Amennyiben nem ismeri a patkányozás fogalmát, esetleg nem látta Woody Allen A világ második legjobb…..
Nyakunkon a biztosítóváltás, és bár nem hiszek a csodákban, annyian mondták, hogy nagyok lehetnek a különbségek, hogy vettem egy mély levegőt, és elkezdtem kitöltögetni a PBA kalkulátorát. A Tehén elég régi (1997), bár biztosítási szempontból elég erős (131 kW). Budapesti…..
Zsolti9014 2011.11.11 17:53:28
@Tomihuszár: na, ezen besz.rtam, köszi :)

Amúgy Pistának van igaza!

Viccet félretéve: 21 évesen a 3. biztosítónál vagyok, de legutóbb nem váltottam, mert kisebb volt a különbség, mint amennyit megér a jó tapasztalat (igaz, nem kárrendezéssel kapcs. hálistennek). Most a swift meg a simson star is az unionnál van. Előtte a fiattal allianz, azelőtt k&h, de a k&h elfelejtett értesíteni arról, hogy emelnek (mert már nem járt az új belépő kedvezmény). Ha csak sokkal olcsóbb nem lesz, maradok.
A tegnap nyereményként meghirdetett, mindenen szóló Tunebug-hangszórót nem adjuk olcsón, dolgozni kell érte. Mivel a hangszóró és a zene szervesen összekapcsolódik, a zene pedig művészet, így a feladat is művészettel és alkotással kapcsolatos lesz.Minden hétfőn összeül a…..
Zsolti9014 2011.11.09 18:09:08
@ENZO: hatalmas! nagy ötlet! :)
Gondolkodtak már azon, vajon hogyan szól egy görögdinnye? Vagy egy nagyköbcentis női mell? És egy kisköbcentis? A műanyag lavór vagy a kerti asztal lapja? Az ablaküveg? Csupa-csupa fontos és örök kérdés. A jó hír az, hogy kis szerencsével ez az - emberi tudás közepén…..