Adatok
WMarci
0 bejegyzést írt és 76 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Nem akarom harminckilenc évesen eljátszani a hosszú szakállú öregapót, aki két "az én gyerekkoromban még..." felütésű mondat közt levegőt is alig vesz, de van pár dolog, ami nagyon jellemző volt a gyerekkorunkra, aztán teljesen eltűnt. És nem csak a hétfői adásszünet, meg a suli menzájának…..
Mostanában nem sok időm volt az aktuális dolgokkal foglalkozni, például hogy május elseje óta csak Alstom szerelvények járnak a budapesti kettes (kelet-nyugati, "piros") metróvonalon. Szerencsére tavaly nyáron épp ráértem egy kicsit, úgyhogy bejelentkeztem a BKV Zrt Tájékoztatási…..
WMarci
2013.05.26 21:57:17
@agresszív kismalac: Nekem az a legnagyobb gondom, hogy tök rövidek az ülések feletti vízszintes kapaszkodók, így aki nem szerzett helyet magának a középső háromágú függőleges oszlop mellett, annak marad az egyensúlyozás, vagy a másikban kapaszkodás...
Azt még elmondhatná valaki, hogy miért nem lehetett számolni a 185+-os emberekkel... Konkrétan az ajtóba és a csuklóba is beverem a fejem, pedig épp csak hogy megvagyok 190 cm.
@Hamster: A BKK is rájött a 20 év beleszáradt dolgainak problémájára: www.facebook.com/media/set/?set=a.511886762203150.1073741874.124585274266636&type=1
Azt még elmondhatná valaki, hogy miért nem lehetett számolni a 185+-os emberekkel... Konkrétan az ajtóba és a csuklóba is beverem a fejem, pedig épp csak hogy megvagyok 190 cm.
@Hamster: A BKK is rájött a 20 év beleszáradt dolgainak problémájára: www.facebook.com/media/set/?set=a.511886762203150.1073741874.124585274266636&type=1
Rég játszottunk már olyat, hogy mutatok egy képet, és ti kitaláljátok, hol járunk, mi van rajta - persze a "villamos valami utcán" szintnél komolyabb válaszokat várok :) Hogy ne legyen túlságosan könnyű, kitakartam a villamosok tábláit; de ezzel együtt meg kell kérjem a téma…..
Meglehetősen várom már a vasárnapot, hogy végre vonalon is láthassam az Amszterdamból hazahozott 2624-est (is). Amíg a saját képek készítésének lehetőségére várok, lássunk három képet a hetvenes évek második feléből! Most kaptam őket Klagenfurtból - ezúton is köszönöm…..
WMarci
2012.11.23 09:43:54
@Kicsi Kacsa: A 18-as és 56-os Hűvösvölgyből 2007. aug. 21-től 2008. dec. 20-ig járt a dél-budai végállomásokra. Ez alól kivételt a Villányi-Fehérvári átkötés II. üteme jelentette (a fehérvári ágon volt vágányzár), így 2008. nov. 10. - dec. 5. között a 18-56 a Kelenföldi pu.-hoz járt (49-es épp nem volt, a 19-es meg szintén szünetelt).
Lásd: villamosok.hu/balazs/valt/index2.html#08
Úgy érzem ennek a megoldásnak nem a valós utazási igény volt az oka. :)
Első képen a szánszerkezet ezek szerint a 3(55)/33 elosztó váltóhoz tartozott?
A harmadik képen meg milyen busz az a háttérben? Kis lehúzható ablakai vannak (NDK-s) - gondolom az ment a Várba.
Lásd: villamosok.hu/balazs/valt/index2.html#08
Úgy érzem ennek a megoldásnak nem a valós utazási igény volt az oka. :)
Első képen a szánszerkezet ezek szerint a 3(55)/33 elosztó váltóhoz tartozott?
A harmadik képen meg milyen busz az a háttérben? Kis lehúzható ablakai vannak (NDK-s) - gondolom az ment a Várba.
WMarci
2012.11.23 09:50:27
Azt hittem, hogy annyi mindent fogok csinálni a hétvégén, aztán mégse tettem. Pontosabban alvásból jó sok jutott, és meglehetősen sok Csillagkaput is végignéztem felvételről (sajnos ez a rész nem volt köztük), de a kreativitás háttérbe szorult (vagy legalábbis valami szűk,…..
WMarci
2012.11.19 17:28:10
A taurus elég sokszor fordítva áll... Talán AS szabvány lehet a háttérben.
Az egy dolog, hogy lebuktatta plafon, de a Sajókaza felirat elég jó álca, nem?
Ilyen igazi vonatok vannak még nálunk is néha... pl. nyáron a Balaton mellett (igaz, azok átlagsebessége alulról súrolja a 40-et).
@Carthamus tinctorius: Vagy inkább csak csinálták az összekötést a 3-asnak. :)
Az egy dolog, hogy lebuktatta plafon, de a Sajókaza felirat elég jó álca, nem?
Ilyen igazi vonatok vannak még nálunk is néha... pl. nyáron a Balaton mellett (igaz, azok átlagsebessége alulról súrolja a 40-et).
@Carthamus tinctorius: Vagy inkább csak csinálták az összekötést a 3-asnak. :)
WMarci
2012.11.20 09:53:16
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ezt kéne produkálni fehérvárra is...
WMarci
2012.11.20 23:53:59
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Persze, értem én a dolgot, meg ismerem a viszonyokat... Csak hát az egyetlen példa, amit fel tudtam hozni hasonló hosszúságú vonatnak hazánkból, az ez volt. A sebesség az ettől - részben - független dolog. A szomorú inkább az, hogy a 120/160-as sebességet sem tudjuk fővonalainkon a felújítás után huzamosabb ideig fenntartani... Addig ne is álmodozzunk 200-ról (230-ról?).
Apropó, az első képen az őrház nem ugyanolyan kövekből épült, mint a semmeringiek? (persze a stílusa más) Nem vagyok geológus. :)
Apropó, az első képen az őrház nem ugyanolyan kövekből épült, mint a semmeringiek? (persze a stílusa más) Nem vagyok geológus. :)
Az idei év a villamosos nosztalgia jegyében telt: még soha nem rendeztek ennyi nosztalgia- és különmenetet Budapesten. Jónéhányra el is mentem; fotóztam, videóztam, és most ennek eredményéből adnék közre nyolcvanvalahány képet, tizenpár videót, plusz három raklapnyi linket (utóbbiakat szerintem…..
WMarci
2012.10.27 11:53:59
@Brekkerzolt: Igen, egész évben nosztalgia van, mert a képek és videók segítségével ilyen f*s időben is felidézhetjük a napsütéses meneteket. :)
Remek összeállítás!
Remek összeállítás!
A Buckow-i kisvasút (Buckower Kleinbahn) egy mellékvonal Brandenburg tartomány Märkisch-Oderland körzetében; egy természetvédelmi körzetet köt össze az egykori Porosz Keleti Vasúttal. Eredetileg 750 milliméter nyomtávú volt, gőzvontatással, de 1930-ban átépítették normál…..
Két videó, két különböző járműgenerációról. Pontosabban az első önmagában is generáció: a T3-asok 1960 óta róják Prága utcáit, de amelyeket ma is láthatunk, nem ilyen öregek. Pontos korukat nehéz lenne megmondani, mert egy részük fel lett újítva, és Csehországban ez…..
WMarci
2012.04.01 12:14:52
Tetszik! Jó látni, hogy nem csak a bosszúság maradt meg a prágai kirándulásból. :) A 15T meg tényleg furán fut...
@Rocko-: Ha a kereszteződésekben készült felvételek háttérkattogására gondolsz (ami egyszer be is sűrűsödik), akkor az szerintem a gyalogoslámpa vakbarát üzemmódja.
@Rocko-: Ha a kereszteződésekben készült felvételek háttérkattogására gondolsz (ami egyszer be is sűrűsödik), akkor az szerintem a gyalogoslámpa vakbarát üzemmódja.
Elnézést kérek a mérsékelten költői cím miatt, de az elmúlt napok kicsit betették a kiskaput. Úgy esett, hogy hónapokkal ezelőtt elhatároztunk Mariannal, hogy idén végre tényleg visszamegyünk Prágába, ahol tíz éve voltunk. Kicsit fapados üzemmódban, az elmúlt három…..
WMarci
2012.03.18 13:11:21
Jujj... Szegények. :(
@Rocko-: Látom te se fogtad a célzást, hogy a "hogyan kellett volna" ötleteket mellőzzük.
@Hamster: Van egy ötletem: ülj ki az erkélyre relaxálni, valami teljesen egyszerű olvasnivalóval, vagy anélkül. A gép előtt mérgelődés rajtunk szerintem fölösleges... :/
@Rocko-: Látom te se fogtad a célzást, hogy a "hogyan kellett volna" ötleteket mellőzzük.
@Hamster: Van egy ötletem: ülj ki az erkélyre relaxálni, valami teljesen egyszerű olvasnivalóval, vagy anélkül. A gép előtt mérgelődés rajtunk szerintem fölösleges... :/
Csillaggarázs, ideiglenes ráhajlításon visszafogó (ez egyébként magyarul van, csak jól álcázom) kék villamosok, kiágazás (még) a semmibe, bontás és építés, sok busz alakú fényfolttal a leendő sínek környékén. Az szerencsére nem látszik a képeken, hogy milyen hideg volt…..
WMarci
2012.03.10 16:15:42
Jó a beszámoló, oda is el kéne menni megint...
@Hamster: Én az erkélyen ültem és csak simán napoztam:)
@Hamster: Én az erkélyen ültem és csak simán napoztam:)
Harmadik hó harmadikán idén már harmadszorra látogattam Szegedre - de persze nem a számmágia miatt, hanem mert aznap volt az új 2-es villamos első üzemnapja (az ünnepségek, bevezető ingyenmenetek még előző nap megvoltak, azokról lemaradtam).
Korábban már lelkesedtem egy…..
Tudom, gyerekes vagyok, de nem tudok ráunni a Taurusos videókra. Már vagy egy órája vágtázom a YouTube-on, és úgy gondoltam, pár videót megosztok veletek. Most tehát a Siemens EuroSprinter mozdonycsalád néhány tagja következik: 1116-osok, 1216-osok, 1047-esek, 182-esek - melyik…..
Ma feszült és kicsit fejfájós vagyok, ezért csak egy újabb videót rakok be. Aki nem szereti az ilyen szünetjelzés helyetti bejegyzéseket, annak sem kell félnie: lassan az összes ilyen youtube-ra feltöltött, majd úgymaradt videót ellőttem :)
..
WMarci
2012.03.01 00:25:03
Ajjaj, én vagyok itt az egyetlen, aki nem szereti a Taurusokat?:)
Amit nem értek: egy dolog, hogy szolmizál, de miért hamis a vége?
@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: A GySEV fura egy cég, szerintem lassan az IC kocsijaik lesznek a legramatyabb állapotban... :) A WiFi meg nem kárpótol abban, hogy a két üvegréteg között lefolyt a takony az évek során, valamint hogy nem fér el a lábam.
Amit nem értek: egy dolog, hogy szolmizál, de miért hamis a vége?
@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: A GySEV fura egy cég, szerintem lassan az IC kocsijaik lesznek a legramatyabb állapotban... :) A WiFi meg nem kárpótol abban, hogy a két üvegréteg között lefolyt a takony az évek során, valamint hogy nem fér el a lábam.
Elő szokott veletek fordulni, hogy megnéztek valamit a Wikipedián, továbbmentek az adott szószedetből valami témába vágó linken, aztán onnan még tovább, még tovább, amíg egyszercsak azt veszitek észre, hogy órák óta az első témához még nyakatekert módon se kapcsolódó…..
Tegnap szegény Odera-Frankfurt nem túl szép mivoltáról értekeztem, most megnézzük a villamosokat, azok milyenek voltak:Frankfurt an der Oder villamosai..
WMarci
2012.02.03 12:18:15
@Hamster: Pécsett most is van Marx utca:
g.co/maps/htk4z
Jó a cikk (bár ezek a Tatrák milyen rondák:)).
g.co/maps/htk4z
Jó a cikk (bár ezek a Tatrák milyen rondák:)).
WMarci
2012.02.04 15:27:16
@berlin_mount: Azokra azért nem írtam, mert evidensnek gondoltam, hogy azok rondák. :D
A Tatrákat meg azért jegyeztem meg, mert ez a festés borzasztó sokat ront a villamosokon - pedig a KT4-es még az egyik legjobb formájú Tatra (a szögletesek között), pl. a szegediek még jól is néznek ki (a kereklámpások).
A Tatrákat meg azért jegyeztem meg, mert ez a festés borzasztó sokat ront a villamosokon - pedig a KT4-es még az egyik legjobb formájú Tatra (a szögletesek között), pl. a szegediek még jól is néznek ki (a kereklámpások).
Mostanában azon jár az eszem, hogy mi értelme van a téli hidegnek hó nélkül? Egyátalán, mi értelme van a télnek hó nélkül? A tél az az évszak, amikor az embernek ilyet kellene látnia:
De nem? Persze ezzel a városlakók 98%-a nem így van (az autósoknak meg csak kicsivel több…..
WMarci
2012.02.01 00:10:09
@Rocko-: Ez igaz, de mégis ahhoz hasonlítják... Azért én elfogadnék egy olyat.:)
Más, de hóval kapcsolatos: mennyit tud számítani egy hágó az időjárásban, mindig meglepődöm. Múlt héten a Semmeringen utaztam át, az innenső oldalán semmi hó nincs, átérve kb. 80 cm-es (sielok.hu szerint 50, de annál biztosan több, mert én combközépig süllyedtem benne, és nem vagyok egy alacsony ember).
Más, de hóval kapcsolatos: mennyit tud számítani egy hágó az időjárásban, mindig meglepődöm. Múlt héten a Semmeringen utaztam át, az innenső oldalán semmi hó nincs, átérve kb. 80 cm-es (sielok.hu szerint 50, de annál biztosan több, mert én combközépig süllyedtem benne, és nem vagyok egy alacsony ember).
Mostanában el voltatok kényeztetve hosszú, velős, elgondolkoztató, vagy éppen szórakoztató bejegyzésekkel, meg új weboldalakkal, úgyhogy ma csak egy képet kaptok tőlem :PNa jó, még egy gondolatot is: hogy milyen furcsa, van, akit a csicsás lámpácskák érdekelnek erről a…..
WMarci
2012.01.30 20:06:48
Kedvenc hidam! Bár a Margit a kivilágítással erős versenyt ébresztett. :)
@EZ1: Így van, nagyon jó kis könyv!
Az eleganciával kapcsolatos: szerepel a könyvben, hogy ez volt sokáig a legkönnyebb Duna-hidunk (igaz, a legrövidebb is). Anyagában pedig ez a "legeredetibb", mert ez sérült a legkevésbé - így jogos, hogy ez ugyanaz a híd, mint száz éve (szemben pl. egy Margit vagy Lánchíddal).
@EZ1: Így van, nagyon jó kis könyv!
Az eleganciával kapcsolatos: szerepel a könyvben, hogy ez volt sokáig a legkönnyebb Duna-hidunk (igaz, a legrövidebb is). Anyagában pedig ez a "legeredetibb", mert ez sérült a legkevésbé - így jogos, hogy ez ugyanaz a híd, mint száz éve (szemben pl. egy Margit vagy Lánchíddal).
Megint egy mamut méretű oldal következik, a Margit híd felújításának folytatásáról (mert ugye korábban is volt egy oldal, a kezdetekről). Terelt villamosok, pótlóbuszok és építési képek százvalahány képen, illetve pár videón, plusz néhány panorámakép az…..
WMarci
2012.01.22 15:57:23
@milliliteratura: Miért, most melyik országok költségén újítottuk fel?:)
Régebben írtam egy hosszabb bejegyzést a világrendszerek közti átszállóhelyről, a Friedrichstrasse-i pályaudvarról (Bahnhof Friedrichstrasse) - most megmutatnám azt is, hogy néz ki a hely manapság.
De előtte egy kis történelem, a Berlini Fal előttről: az eredeti pályaudvart -…..
WMarci
2012.01.20 01:55:49
WMarci
2012.01.20 02:07:43
@WMarci: Még mielőtt valaki belém kötne: nagyon érdekes is volt, meg a videó is jó volt - szokás szerint. (Nem akartam megint csak annyit írni, hogy "nagyon tetszett". :))
Amikor Berlinben voltam, engem is lenyűgözött a Friedrichstraße forgalma, pedig nem sok időm volt rá. Az viszont továbbra is rejtély számomra, hogy hogyan lehetett a keleti és nyugati járatokat (folyosókat, mozgólépcsőket, stb.) teljesen szétválasztani - aztán '90 körül visszaállítani a közel eredeti állapotot. Úgy, hogy még nem dőlt össze az egész építmény a foltozgatástól meg az átalakításoktól.
Amikor Berlinben voltam, engem is lenyűgözött a Friedrichstraße forgalma, pedig nem sok időm volt rá. Az viszont továbbra is rejtély számomra, hogy hogyan lehetett a keleti és nyugati járatokat (folyosókat, mozgólépcsőket, stb.) teljesen szétválasztani - aztán '90 körül visszaállítani a közel eredeti állapotot. Úgy, hogy még nem dőlt össze az egész építmény a foltozgatástól meg az átalakításoktól.
WMarci
2012.01.20 12:09:25
@Hamster: Igen, Sopronban hasonló volt - csak ott egyszerűbb dolguk volt az építőknek, mert előtte jól lebombázták az állomást (így is eltartott vagy 20 évig, mire felépült a mai).
Az átépítők németek voltak, ez igaz, de gondolom rohammunkában kellett átszabni az egészet a határ lezárásakor - és azt azért mi is ismerjük, hogy egy kommunista országban milyen minőségben produkálnak építményeket rövid építési idő alatt. :) Igazából csak ezért merült fel bennem a kérdés.
Az meg, hogy ép ésszel hogy lehetett kibírni... Csak egy ott lakó és ezt átélő ember tudja (vagy ő sem). De hátha előkerül egy, a te kedvedért. :)
Az átépítők németek voltak, ez igaz, de gondolom rohammunkában kellett átszabni az egészet a határ lezárásakor - és azt azért mi is ismerjük, hogy egy kommunista országban milyen minőségben produkálnak építményeket rövid építési idő alatt. :) Igazából csak ezért merült fel bennem a kérdés.
Az meg, hogy ép ésszel hogy lehetett kibírni... Csak egy ott lakó és ezt átélő ember tudja (vagy ő sem). De hátha előkerül egy, a te kedvedért. :)
A Fényvillamos ugyan már január 6-án elbúcsúzott a várostól (legalábbis a 2011/12-es télre), de nekem még maradt két videóm, amit elsütnék, mielőtt még megpunnyadnak a YouTube fiókomban. Az első a már hagyományos útvonalon, a 2-esen készült - a hátterek mellett az UV jellegzetes hangja a…..
WMarci
2012.01.17 13:23:13
@Rocko-: Miért kell napszemüvegben vizsgázni? Mert az véd az UV-tól...
Köszi szépen a videókat, nagyon jók, végre én is HD-ban élvezem őket.:)
Köszi szépen a videókat, nagyon jók, végre én is HD-ban élvezem őket.:)
Egy őszi délután a Fogas mentén, egészen pontosan Svábhegy állomás és Művész út megállóhely közt. Elnézést kérek, hogy esetleg olcsónak ható poénként megint a korábban kitalált gúnynevet használom az üzemre, de sajnos nagyon ráférne egy komolyabb kezelés - ahogy az a hangokból azért többé-kevésbé…..
WMarci
2012.01.01 16:43:42
@Hamster: Olyan szívesen megnézném már ezeket a videókat, de a francnak nem sikerül beüzemelni az új videókártyát... Nem HD-ban nézni meg nincs kedvem, mert "majd úgyis megnézem HD-ban". :)
De ha működik minden, bepótolom a lemaradást!
De ha működik minden, bepótolom a lemaradást!
Berlin legérdekesebb kötöttpályás közlekedési eszköze szerintem messze nem a villamos, hanem a metró és az S-Bahn. Utóbbi persze tulajdonképpen - legalábbis mai állapotában - a metró egy izmosabb verziója, amit nem a városi közlekedési vállalat üzemeltet, hanem a német…..
A hétvégi vágányzár kapcsán/miatt tegnap este a 4-es és 6-os villamosok a szokásos kocsiszíni útvonal helyett a Jászai Mari téren dobtak egy jobbost, és a 2-esen (aztán a 24-esen, aztán a 37-esen... gondolom én) át mentek haza. Ez azt jelentette, hogy este 8 körül 2-4 perces…..
WMarci
2011.11.19 18:14:37
@berlin_mount: "a nagy része közúti forgalom elől elzárt területen van."
A 3-ból mindössze 1...
A legészakibb ívnél ráadásul jól kiállnak a sínek, elég rendesen meg tudja vezetni az autó kerekét (tapasztalat).
Mit újítanak fel amúgy a blaha 5-ösön kívül? Ugye a boráros dilatációt meg a baross-üllői 30-ast is?
Tetszik a videó!
A 3-ból mindössze 1...
A legészakibb ívnél ráadásul jól kiállnak a sínek, elég rendesen meg tudja vezetni az autó kerekét (tapasztalat).
Mit újítanak fel amúgy a blaha 5-ösön kívül? Ugye a boráros dilatációt meg a baross-üllői 30-ast is?
Tetszik a videó!
Amikor múlt hónapban beugrottam Potsdamba, csak a nap végén jutott időm arra, hogy a városból kifele vezető villamosvonalakon is utazzak egy kicsit. A szürkület miatt fotózni már nem nagyon lehetett, de nézelődni azért még igen. A Marie-Juhacz-Strasse-nál végződő ág elég új…..
WMarci
2011.10.19 17:47:38
@Hamster: Pedig elég érdekes Lisszabonban fölszállni az ősi kéttengelyesekre, amiken elektronikus leolvasó van (a chipkártya fix összegű, azon felül annyit tölt rá az ember, amennyit akar, bérletet is lehet). Sőt, az Elevator (lift a hegyre) is ilyennel működik. :)
WMarci
2011.10.19 21:25:24
@Hamster: Én úgy emlékszem, hogy nincs. Automatából vettem a valahány napos bérletet, és kétféle vonaljegyet árult: a csak feltöltést (n euro), vagy kártyával együtt a jegyet (n+1,5 euro). Igaz, a kártya úgy néz ki mint a mágnescsíkos jegyek, tehát nem plasztik, hanem karton.
Párizsban van pittyegtetős bérlet, de az szerintem csak a havi/éves. A többi esetben (napi/hetijegy, vonaljegy, gyűjtő) mágnescsíkos jegyet kell a kapuba bedugni, és akkor ereszt át.
A két megoldás között az alapvető különbség az, hogy Párizsban csak a peronzáras helyeken kell érvényesíteni a bérletet (hetijegyet).
Lisszabonban viszont minden létező járművön oda kell pittyenteni, akkor is ha korlátlan utazásra jogosít a bérlet! Talán a zónák véletlen átjárást akarják kiszűrni ezzel, nem tudom. Mindenesetre ha jön az ellenőr (és elég gyakran jön), csak körbemegy egy szenzorral, amihez ugyanúgy közelíteni kell a jegyet/bérletet, és ha felszálláskor nem pittyegtetett az ember, akkor hibát jelez az ellenőr kütyüje és megbüntet (volt rá precedens). Érdekes megoldás, de működik és hatékony.
Párizsban van pittyegtetős bérlet, de az szerintem csak a havi/éves. A többi esetben (napi/hetijegy, vonaljegy, gyűjtő) mágnescsíkos jegyet kell a kapuba bedugni, és akkor ereszt át.
A két megoldás között az alapvető különbség az, hogy Párizsban csak a peronzáras helyeken kell érvényesíteni a bérletet (hetijegyet).
Lisszabonban viszont minden létező járművön oda kell pittyenteni, akkor is ha korlátlan utazásra jogosít a bérlet! Talán a zónák véletlen átjárást akarják kiszűrni ezzel, nem tudom. Mindenesetre ha jön az ellenőr (és elég gyakran jön), csak körbemegy egy szenzorral, amihez ugyanúgy közelíteni kell a jegyet/bérletet, és ha felszálláskor nem pittyegtetett az ember, akkor hibát jelez az ellenőr kütyüje és megbüntet (volt rá precedens). Érdekes megoldás, de működik és hatékony.
WMarci
2011.10.19 21:45:25
@Hamster: Ja és közben egynyelvű gyökcsapos váltókon zajlik a forgalom! A domborzati viszonyokat meg talán nem kell részleteznem, láttál már képeket. :)
Gyakran eszembe jut Lisszabon, amikor alig tudunk kijönni a lánchídi aluljáróból, úgy kapar az ICS (szárazon is)...
De hogy valamit a posztról is írjak: tetszik a sorrend: hiszen sokkal fontosabb, hogy lyukasszon az utas, mint hogy lásson. :P
Gyakran eszembe jut Lisszabon, amikor alig tudunk kijönni a lánchídi aluljáróból, úgy kapar az ICS (szárazon is)...
De hogy valamit a posztról is írjak: tetszik a sorrend: hiszen sokkal fontosabb, hogy lyukasszon az utas, mint hogy lásson. :P
Nem vagyok az a típus, aki csak úgy hasraesik a plázák és irodaépületek üveggyöngy-építészetétől, de ez a berlini Potsdamer Platz-on álló komplexum legutóbb annyira megtetszett, hogy idén is visszamentem egy kicsit nézelődni. Persze a fotókon csak mérsékelten sikerült…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ismerek olyan budapesti _lakótelepi_ gimnáziumot, ahol a becsöngetés dallama ez (mármint a Haditengerészeti induló). :)