Regisztráció Blogot indítok
Adatok
WMarci

0 bejegyzést írt és 76 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem akarom harminckilenc évesen eljátszani a hosszú szakállú öregapót, aki két "az én gyerekkoromban még..." felütésű mondat közt levegőt is alig vesz, de van pár dolog, ami nagyon jellemző volt a gyerekkorunkra, aztán teljesen eltűnt. És nem csak a hétfői adásszünet, meg a suli menzájának…..
Mostanában nem sok időm volt az aktuális dolgokkal foglalkozni, például hogy május elseje óta csak Alstom szerelvények járnak a budapesti kettes (kelet-nyugati, "piros") metróvonalon. Szerencsére tavaly nyáron épp ráértem egy kicsit, úgyhogy bejelentkeztem a BKV Zrt Tájékoztatási…..
WMarci 2013.05.26 21:57:17
@agresszív kismalac: Nekem az a legnagyobb gondom, hogy tök rövidek az ülések feletti vízszintes kapaszkodók, így aki nem szerzett helyet magának a középső háromágú függőleges oszlop mellett, annak marad az egyensúlyozás, vagy a másikban kapaszkodás...
Azt még elmondhatná valaki, hogy miért nem lehetett számolni a 185+-os emberekkel... Konkrétan az ajtóba és a csuklóba is beverem a fejem, pedig épp csak hogy megvagyok 190 cm.

@Hamster: A BKK is rájött a 20 év beleszáradt dolgainak problémájára: www.facebook.com/media/set/?set=a.511886762203150.1073741874.124585274266636&type=1
HamPLÓ A 2624 bevetésen 2012.11.21 20:02:00
Meglehetősen várom már a vasárnapot, hogy végre vonalon is láthassam az Amszterdamból hazahozott 2624-est (is). Amíg a saját képek készítésének lehetőségére várok, lássunk három képet a hetvenes évek második feléből! Most kaptam őket Klagenfurtból - ezúton is köszönöm…..
WMarci 2012.11.23 09:43:54
@Kicsi Kacsa: A 18-as és 56-os Hűvösvölgyből 2007. aug. 21-től 2008. dec. 20-ig járt a dél-budai végállomásokra. Ez alól kivételt a Villányi-Fehérvári átkötés II. üteme jelentette (a fehérvári ágon volt vágányzár), így 2008. nov. 10. - dec. 5. között a 18-56 a Kelenföldi pu.-hoz járt (49-es épp nem volt, a 19-es meg szintén szünetelt).
Lásd: villamosok.hu/balazs/valt/index2.html#08

Úgy érzem ennek a megoldásnak nem a valós utazási igény volt az oka. :)

Első képen a szánszerkezet ezek szerint a 3(55)/33 elosztó váltóhoz tartozott?
A harmadik képen meg milyen busz az a háttérben? Kis lehúzható ablakai vannak (NDK-s) - gondolom az ment a Várba.
WMarci 2012.11.23 09:50:27
@WMarci: "kis lehúzható"
Ehelyett természetesen: kis ELhúzható ablakai vannak.
Azt hittem, hogy annyi mindent fogok csinálni a hétvégén, aztán mégse tettem. Pontosabban alvásból jó sok jutott, és meglehetősen sok Csillagkaput is végignéztem felvételről (sajnos ez a rész nem volt köztük), de a kreativitás háttérbe szorult (vagy legalábbis valami szűk,…..
WMarci 2012.11.20 09:53:16
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ezt kéne produkálni fehérvárra is...
WMarci 2012.11.20 23:53:59
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Persze, értem én a dolgot, meg ismerem a viszonyokat... Csak hát az egyetlen példa, amit fel tudtam hozni hasonló hosszúságú vonatnak hazánkból, az ez volt. A sebesség az ettől - részben - független dolog. A szomorú inkább az, hogy a 120/160-as sebességet sem tudjuk fővonalainkon a felújítás után huzamosabb ideig fenntartani... Addig ne is álmodozzunk 200-ról (230-ról?).

Apropó, az első képen az őrház nem ugyanolyan kövekből épült, mint a semmeringiek? (persze a stílusa más) Nem vagyok geológus. :)
Az idei év a villamosos nosztalgia jegyében telt: még soha nem rendeztek ennyi nosztalgia- és különmenetet Budapesten. Jónéhányra el is mentem; fotóztam, videóztam, és most ennek eredményéből adnék közre nyolcvanvalahány képet, tizenpár videót, plusz három raklapnyi linket (utóbbiakat szerintem…..
WMarci 2012.10.27 11:53:59
@Brekkerzolt: Igen, egész évben nosztalgia van, mert a képek és videók segítségével ilyen f*s időben is felidézhetjük a napsütéses meneteket. :)

Remek összeállítás!
A Buckow-i kisvasút (Buckower Kleinbahn) egy mellékvonal Brandenburg tartomány Märkisch-Oderland körzetében; egy természetvédelmi körzetet köt össze az egykori Porosz Keleti Vasúttal. Eredetileg 750 milliméter nyomtávú volt, gőzvontatással, de 1930-ban átépítették normál…..
Két videó, két különböző járműgenerációról. Pontosabban az első önmagában is generáció: a T3-asok 1960 óta róják Prága utcáit, de amelyeket ma is láthatunk, nem ilyen öregek. Pontos korukat nehéz lenne megmondani, mert egy részük fel lett újítva, és Csehországban ez…..
WMarci 2012.04.01 12:14:52
Tetszik! Jó látni, hogy nem csak a bosszúság maradt meg a prágai kirándulásból. :) A 15T meg tényleg furán fut...
@Rocko-: Ha a kereszteződésekben készült felvételek háttérkattogására gondolsz (ami egyszer be is sűrűsödik), akkor az szerintem a gyalogoslámpa vakbarát üzemmódja.
Elnézést kérek a mérsékelten költői cím miatt, de az elmúlt napok kicsit betették a kiskaput. Úgy esett, hogy hónapokkal ezelőtt elhatároztunk Mariannal, hogy idén végre tényleg visszamegyünk Prágába, ahol tíz éve voltunk. Kicsit fapados üzemmódban, az elmúlt három…..
WMarci 2012.03.18 13:11:21
Jujj... Szegények. :(
@Rocko-: Látom te se fogtad a célzást, hogy a "hogyan kellett volna" ötleteket mellőzzük.

@Hamster: Van egy ötletem: ülj ki az erkélyre relaxálni, valami teljesen egyszerű olvasnivalóval, vagy anélkül. A gép előtt mérgelődés rajtunk szerintem fölösleges... :/
WMarci 2012.03.18 14:28:58
@Hamster: :) Minden rosszban... Na, nem jövök itt közhelyekkel. :)
beer spirit: söresszencia?:D

@Rocko-: Ja, így értem.
Csillaggarázs, ideiglenes ráhajlításon visszafogó (ez egyébként magyarul van, csak jól álcázom) kék villamosok, kiágazás (még) a semmibe, bontás és építés, sok busz alakú fényfolttal a leendő sínek környékén. Az szerencsére nem látszik a képeken, hogy milyen hideg volt…..
WMarci 2012.03.10 16:15:42
Jó a beszámoló, oda is el kéne menni megint...

@Hamster: Én az erkélyen ültem és csak simán napoztam:)
Harmadik hó harmadikán idén már harmadszorra látogattam Szegedre - de persze nem a számmágia miatt, hanem mert aznap volt az új 2-es villamos első üzemnapja (az ünnepségek, bevezető ingyenmenetek még előző nap megvoltak, azokról lemaradtam). Korábban már lelkesedtem egy…..
Ma feszült és kicsit fejfájós vagyok, ezért csak egy újabb videót rakok be. Aki nem szereti az ilyen szünetjelzés helyetti bejegyzéseket, annak sem kell félnie: lassan az összes ilyen youtube-ra feltöltött, majd úgymaradt videót ellőttem :) ..
WMarci 2012.03.01 00:25:03
Ajjaj, én vagyok itt az egyetlen, aki nem szereti a Taurusokat?:)
Amit nem értek: egy dolog, hogy szolmizál, de miért hamis a vége?

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: A GySEV fura egy cég, szerintem lassan az IC kocsijaik lesznek a legramatyabb állapotban... :) A WiFi meg nem kárpótol abban, hogy a két üvegréteg között lefolyt a takony az évek során, valamint hogy nem fér el a lábam.
HamPLÓ Wiki-vágta 2012.02.14 18:40:00
Elő szokott veletek fordulni, hogy megnéztek valamit a Wikipedián, továbbmentek az adott szószedetből valami témába vágó linken,  aztán onnan még tovább, még tovább, amíg egyszercsak azt veszitek észre, hogy órák óta az első témához még nyakatekert módon se kapcsolódó…..
Tegnap szegény Odera-Frankfurt nem túl szép mivoltáról értekeztem, most megnézzük a villamosokat, azok milyenek voltak:Frankfurt an der Oder villamosai..
WMarci 2012.02.03 12:18:15
@Hamster: Pécsett most is van Marx utca:
g.co/maps/htk4z

Jó a cikk (bár ezek a Tatrák milyen rondák:)).
WMarci 2012.02.04 15:27:16
@berlin_mount: Azokra azért nem írtam, mert evidensnek gondoltam, hogy azok rondák. :D
A Tatrákat meg azért jegyeztem meg, mert ez a festés borzasztó sokat ront a villamosokon - pedig a KT4-es még az egyik legjobb formájú Tatra (a szögletesek között), pl. a szegediek még jól is néznek ki (a kereklámpások).
HamPLÓ Hideg hó nélkül? 2012.01.31 20:45:00
Mostanában azon jár az eszem, hogy mi értelme van a téli hidegnek hó nélkül? Egyátalán, mi értelme van a télnek hó nélkül? A tél az az évszak, amikor az embernek ilyet kellene látnia: De nem? Persze ezzel a városlakók 98%-a nem így van (az autósoknak meg csak kicsivel több…..
WMarci 2012.02.01 00:10:09
@Rocko-: Ez igaz, de mégis ahhoz hasonlítják... Azért én elfogadnék egy olyat.:)
Más, de hóval kapcsolatos: mennyit tud számítani egy hágó az időjárásban, mindig meglepődöm. Múlt héten a Semmeringen utaztam át, az innenső oldalán semmi hó nincs, átérve kb. 80 cm-es (sielok.hu szerint 50, de annál biztosan több, mert én combközépig süllyedtem benne, és nem vagyok egy alacsony ember).
HamPLÓ Vas és fény 2012.01.30 18:00:00
Mostanában el voltatok kényeztetve hosszú, velős, elgondolkoztató, vagy éppen szórakoztató bejegyzésekkel, meg új weboldalakkal, úgyhogy ma csak egy képet kaptok tőlem :PNa jó, még egy gondolatot is: hogy milyen furcsa, van, akit a csicsás lámpácskák érdekelnek erről a…..
WMarci 2012.01.30 20:06:48
Kedvenc hidam! Bár a Margit a kivilágítással erős versenyt ébresztett. :)
@EZ1: Így van, nagyon jó kis könyv!
Az eleganciával kapcsolatos: szerepel a könyvben, hogy ez volt sokáig a legkönnyebb Duna-hidunk (igaz, a legrövidebb is). Anyagában pedig ez a "legeredetibb", mert ez sérült a legkevésbé - így jogos, hogy ez ugyanaz a híd, mint száz éve (szemben pl. egy Margit vagy Lánchíddal).
Megint egy mamut méretű oldal következik, a Margit híd felújításának folytatásáról (mert ugye korábban is volt egy oldal, a kezdetekről). Terelt villamosok, pótlóbuszok és építési képek százvalahány képen, illetve pár videón, plusz néhány panorámakép az…..
WMarci 2012.01.21 19:26:14
"és majdnem biztos vagyok abban is, hogy okkal tették ezt"
Nem azért lett acél pályalemez, mert olcsóbb volt? Vagy mert könnyebb? (bár azt ezek a csicsa-oszlopok kompenzálnák)

"A budai felső rakpart áthidalása ismét vasbeton szerkezet lett"
Úgy tudom, az nem lett lecserélve, csak hozzáraktak mindkét oldalon további 2-3 gerendát, a szélesítés miatt (ezek világosabbak is a régieknél, alulról ez jól látszott a felújítás közben).

"a HÉV és a villamosmegállók közti aluljáró kialakítása nagyjából maradt a régi, csak historizáló íves bejáratokat kapott."
Ez nem is lenne baj, de így sajnos sokkal sötétebb lett az egész...

"elvileg a Budai Fonódó miatt meg kellett volna szűnnie"
És akkor most mi lesz? Nem bíznak abban, hogy megvalósul? Pedig pont arra az irányra adta áldását a II. ker...

"ezeket a kandellábertartó oszlopokat a kép készítésének idején még csak szerelték."
Nem is kandeláberek lettek, hanem mindegyik tetején van egy fém korona. Magyarul újabb túlreagált díszítőelem.

"A pesti és budai irány megállóit felcserélték a régi felálláshoz képest"
Ezt azóta se tudom megérteni, miért volt jó.

"a híd miért nem kapta vissza eredeti, kék színét"
Csicsás lett a híd, ez igaz, de a kéket én nem sajnálom, nekem ez a sárga (pardon, óarany) sokkal jobban tetszik (mint ahogy a kéket elképzelem).

A díszkivilágítás tényleg marha jó lett, valóban kiemeli a szerkezet szépségeit.

"2012 februárjáig ugyan még díszítgetik"
A linkben emlegetett kőkonzolokat nem tudom hova tenni. 8 db van belőlük, tehát gondolom minden pillér mindkét oldalán lesz 1-1. De a szobrok eddig is ott voltak (egy kivételével, ami talán a Dunában van), szóval mit kell azokon behelyezni? Kicserélik őket, mert olyan rossz állapotúak?

"vajon melyik híd lesz a következő?"
Erről volt valahol egy cikk kb. fél éve, hogy a Petőfi, a Lánc és az Erzsébet is elég rossz állapotban van (kb. ilyen sorrendben, a Petőfi a legrosszabb). Egyelőre viszont egyikre sincs pénz... Majd azokat is megvárják, míg majdnem szétesnek, mert az EU csak akkor támogatja?
WMarci 2012.01.22 15:57:23
@milliliteratura: Miért, most melyik országok költségén újítottuk fel?:)
Régebben írtam egy hosszabb bejegyzést a világrendszerek közti átszállóhelyről, a Friedrichstrasse-i pályaudvarról (Bahnhof Friedrichstrasse) - most megmutatnám azt is, hogy néz ki a hely manapság. De előtte egy kis történelem, a Berlini Fal előttről: az eredeti pályaudvart -…..
WMarci 2012.01.20 02:07:43
@WMarci: Még mielőtt valaki belém kötne: nagyon érdekes is volt, meg a videó is jó volt - szokás szerint. (Nem akartam megint csak annyit írni, hogy "nagyon tetszett". :))

Amikor Berlinben voltam, engem is lenyűgözött a Friedrichstraße forgalma, pedig nem sok időm volt rá. Az viszont továbbra is rejtély számomra, hogy hogyan lehetett a keleti és nyugati járatokat (folyosókat, mozgólépcsőket, stb.) teljesen szétválasztani - aztán '90 körül visszaállítani a közel eredeti állapotot. Úgy, hogy még nem dőlt össze az egész építmény a foltozgatástól meg az átalakításoktól.
WMarci 2012.01.20 12:09:25
@Hamster: Igen, Sopronban hasonló volt - csak ott egyszerűbb dolguk volt az építőknek, mert előtte jól lebombázták az állomást (így is eltartott vagy 20 évig, mire felépült a mai).

Az átépítők németek voltak, ez igaz, de gondolom rohammunkában kellett átszabni az egészet a határ lezárásakor - és azt azért mi is ismerjük, hogy egy kommunista országban milyen minőségben produkálnak építményeket rövid építési idő alatt. :) Igazából csak ezért merült fel bennem a kérdés.
Az meg, hogy ép ésszel hogy lehetett kibírni... Csak egy ott lakó és ezt átélő ember tudja (vagy ő sem). De hátha előkerül egy, a te kedvedért. :)
A Fényvillamos ugyan már január 6-án elbúcsúzott a várostól (legalábbis a 2011/12-es télre), de nekem még maradt két videóm, amit elsütnék, mielőtt még megpunnyadnak a YouTube fiókomban. Az első a már hagyományos útvonalon, a 2-esen készült - a hátterek mellett az UV jellegzetes hangja a…..
WMarci 2012.01.17 13:23:13
@Rocko-: Miért kell napszemüvegben vizsgázni? Mert az véd az UV-tól...

Köszi szépen a videókat, nagyon jók, végre én is HD-ban élvezem őket.:)
Egy őszi délután a Fogas mentén, egészen pontosan Svábhegy állomás és Művész út megállóhely közt. Elnézést kérek, hogy esetleg olcsónak ható poénként megint a korábban kitalált gúnynevet használom az üzemre, de sajnos nagyon ráférne egy komolyabb kezelés - ahogy az a hangokból azért többé-kevésbé…..
WMarci 2012.01.01 16:43:42
@Hamster: Olyan szívesen megnézném már ezeket a videókat, de a francnak nem sikerül beüzemelni az új videókártyát... Nem HD-ban nézni meg nincs kedvem, mert "majd úgyis megnézem HD-ban". :)
De ha működik minden, bepótolom a lemaradást!
Berlin legérdekesebb kötöttpályás közlekedési eszköze szerintem messze nem a villamos, hanem a metró és az S-Bahn. Utóbbi persze tulajdonképpen - legalábbis mai állapotában - a metró egy izmosabb verziója, amit nem a városi közlekedési vállalat üzemeltet, hanem a német…..
A hétvégi vágányzár kapcsán/miatt tegnap este a 4-es és 6-os villamosok a szokásos kocsiszíni útvonal helyett a Jászai Mari téren dobtak egy jobbost, és a 2-esen (aztán a 24-esen, aztán a 37-esen... gondolom én) át mentek haza. Ez azt jelentette, hogy este 8 körül 2-4 perces…..
WMarci 2011.11.19 18:14:37
@berlin_mount: "a nagy része közúti forgalom elől elzárt területen van."

A 3-ból mindössze 1...
A legészakibb ívnél ráadásul jól kiállnak a sínek, elég rendesen meg tudja vezetni az autó kerekét (tapasztalat).

Mit újítanak fel amúgy a blaha 5-ösön kívül? Ugye a boráros dilatációt meg a baross-üllői 30-ast is?

Tetszik a videó!
HamPLÓ Bootol a potsdami Combino 2011.10.18 10:40:00
Amikor múlt hónapban beugrottam Potsdamba, csak a nap végén jutott időm arra, hogy a városból kifele vezető villamosvonalakon is utazzak egy kicsit. A szürkület miatt fotózni már nem nagyon lehetett, de nézelődni azért még igen. A Marie-Juhacz-Strasse-nál végződő ág elég új…..
WMarci 2011.10.19 17:47:38
@Hamster: Pedig elég érdekes Lisszabonban fölszállni az ősi kéttengelyesekre, amiken elektronikus leolvasó van (a chipkártya fix összegű, azon felül annyit tölt rá az ember, amennyit akar, bérletet is lehet). Sőt, az Elevator (lift a hegyre) is ilyennel működik. :)
WMarci 2011.10.19 21:25:24
@Hamster: Én úgy emlékszem, hogy nincs. Automatából vettem a valahány napos bérletet, és kétféle vonaljegyet árult: a csak feltöltést (n euro), vagy kártyával együtt a jegyet (n+1,5 euro). Igaz, a kártya úgy néz ki mint a mágnescsíkos jegyek, tehát nem plasztik, hanem karton.
Párizsban van pittyegtetős bérlet, de az szerintem csak a havi/éves. A többi esetben (napi/hetijegy, vonaljegy, gyűjtő) mágnescsíkos jegyet kell a kapuba bedugni, és akkor ereszt át.

A két megoldás között az alapvető különbség az, hogy Párizsban csak a peronzáras helyeken kell érvényesíteni a bérletet (hetijegyet).
Lisszabonban viszont minden létező járművön oda kell pittyenteni, akkor is ha korlátlan utazásra jogosít a bérlet! Talán a zónák véletlen átjárást akarják kiszűrni ezzel, nem tudom. Mindenesetre ha jön az ellenőr (és elég gyakran jön), csak körbemegy egy szenzorral, amihez ugyanúgy közelíteni kell a jegyet/bérletet, és ha felszálláskor nem pittyegtetett az ember, akkor hibát jelez az ellenőr kütyüje és megbüntet (volt rá precedens). Érdekes megoldás, de működik és hatékony.
WMarci 2011.10.19 21:45:25
@Hamster: Ja és közben egynyelvű gyökcsapos váltókon zajlik a forgalom! A domborzati viszonyokat meg talán nem kell részleteznem, láttál már képeket. :)
Gyakran eszembe jut Lisszabon, amikor alig tudunk kijönni a lánchídi aluljáróból, úgy kapar az ICS (szárazon is)...

De hogy valamit a posztról is írjak: tetszik a sorrend: hiszen sokkal fontosabb, hogy lyukasszon az utas, mint hogy lásson. :P