Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Lőry

0 bejegyzést írt és 27 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 Minden magyar tudja, mire gondolok, ha a „menni vagy maradni” kérdést napjainkban felteszem. Új fogalmat nyert ugyanis ez az egyszerű kis eldöntendő, a kereső állampolgár nem tud már arcrángás, gyomorgörcs nélkül válaszolni rá, akkor sem, ha egy lepukkant…..
Két olyan fotót találtam az iPhone-omon, amiknek nem könnyű egyből rájönni a keletkezési körülményeire. Megmutatom nektek, lehet tippelni, mit látunk a képen, nem annyira nehéz, de így karácsony előtt nem akarok semmi fajsúlyosat.És hogy jobban motiváljunk titeket, nyereményt…..
Újabb taggal bővül az Apple fejlesztési osztálya, ezúttal egy Liquidmetal nevű fémötvözet gyakorlati felhasználhatóságát kezdik el tesztelni. Pontosan nem tudni, hogy mire tudják használni a könnyű, tartós, korrózióálló és kemény fémet, ami az egyedülálló (nevezzük…..
Elérkezett tehát az első - és talán egyetlen - szeptemberi szerda, a nagy bejelentések napja. Az Apple Music Eventet szokásunknak megfelelően élőben közvetítjük, én Budapestről, a fotelemből, Csaba pedig Londonból, az ottani Apple főhadiszállásáról, ahol közvetlenül az…..
Azt gondolnánk, hogy a biciklitolvajlásnak két iránya van, a trükkös és a brutális. A trükkös az, amikor például filctoll házával nyitnak ki lakatot, a brutális, amikor flexszel esnek neki a láncnak. Most a két iskolát ötvöző, igazán piszkos trükk jelent meg Budapesten. A…..
Cége piaci értékben már a Bill Gates fölé kerekedett Steve Jobs, az Apple bevétele és profitja azonban elmarad a Microsoftétól. Pedig az elmúlt napokban elemzői jóslatok csaptak össze iparági titkokkal, az előrejelzések szoros versenyt ígértek, aztán közzétette eredményét az…..
Lőry 2010.07.25 01:34:40
@valaki23: Hallottál már valaha az iTunes Music Store-ról? És az App Store-ról? Vagy az iBooks Store-ról?

A Google, a Microsoft vagy az Apple van szerinted jelenleg toronymagasan a legjobb pozícióban a tartalomterjesztésben?
Lőry 2010.07.27 05:25:53
@valaki23: Nyilván csak viccelsz. A Microsoft bevételeinek túlnyomó részét a Windows, az Office és szervercélú termékek eladásából szerzi. Ezeket elsöprő többségben nem egyedi felhasználóknak árulják — erre a piacra nem lehet tartalomterjesztési platformot alapozni. (Vagy a zenéket és a kisalkalmazásokat is a telefonnal együtt kötelező lesz majd megvenni, mint a Windowst a pécékkel?)

Komoly arccal csak az Xbox Live szolgáltatásuk hasonlítható össze az iTunesszal, de kínálatban, forgalomban, népszerűségben, bevételben és profitban is jelentősen elmarad tőle. A Microsoft ebben a generációban piacvezetővé vált a konzolpiac illető kategóriájában, de összességében ez az üzletáguk (hardver + szoftver + szolgáltatások + előfizetések) tudtommal csak mostanában kezd csekély párszáz millió dolláros éves hasznot termelni.

Ehhez képest az Apple bevételeinek jókora többségét már jó ideje az iTunes platformmal szoros szimbiózisban álló iPhone-ok, iPodok és iPadek adják. Mennyi is volt a most bejelentett éves tízmilliárdos éves hasznuk ezekre az eszközökre eső része? 6-7 milliárd dollár?

Nem vagyok közgazdász, de akárhogy nézem, nekem úgy tűnik, az Apple elég jó pozícióban van a tartalomeladásban.
A hálózatról ugyan továbbra sem tudtuk lekapcsolni, de a Nexus One-nal összevetve érdekes eredmény jött ki. Kiderült, hogy az iPhone 4 lényegesen lassabb tenyérben, és tovább lassul a halálos fogás következtében. A Nexus One-nál nem találtunk halálos fogást...
Egyik olvasónk hívott azzal a hírrel, hogy a hazai szolgáltatónál kezdenek kifogyni az iPhone-készletekből. Eredetileg egy 3GS modell vásárlásán gondolkozott, a T-Mobile ügyfélszolgálatosa azonban kénytelen volt elkeseríteni őt: állítólag a készülékből egyáltalán nincs…..
Az UBMTechInsights és az iFixit emberei jól belekukkantottak az iPhone 4-be és az iPadbe, a kutakodás tárgya az új és váratlanul felbukkanó hardver, a giroszkóp volt. Kiderült, hogy az iPhone 4-esben található, a mozgás pontosabb felmérésére szolgáló eszközt a STMicroelectronics…..
Lőry 2010.07.02 14:30:10
Nem tudom, hogy honnan jött az, hogy a "Nintendo csak jövőre tervezi alkalmazni a megoldást" — ez teljesen hamis állítás: a tavaly megjelent Wii Motion Plus kiegészítő pont egy (a cikkben is említett InvenSense cég által gyártott) giroszkópot tett hozzá a távirányító gyorsulásmérőjéhez, és a cég már 2005-ben is kísérletezett giroszkópokkal a Game Boy Advance kézikonzolon (WarioWare: Twisted). A Sony 2006-ban a PS3-mal együtt megjelent SIXAXIS kontrollere is tartalmaz egy hasonlóan működő giroszkópot.

A gyorsulásmérőhöz képest egy giroszkóp jóval pontosabb képet ad az eszköz orientációjáról, és
a segítségével mozgás közben is mindig mérni lehet az aktuális helyzetet. A gyorsulásmérő önmagában nem tudja megkülönböztetni az eszköz tulajdonképpeni gyorsulásából eredő erőt a (nyugalmi állapotban is ható) gravitációs erőtől, ezért az eszköz mozgatása közben nem alkalmas orientáció mérésére. Egy kicsit egyszerűsítve fogalmazhatunk úgy is, hogy a gyorsulásmérő adataiból az eszköz mozgására lehet következtetni, míg a giroszkóp az eszköz elfordulásait követi nyomon.

Az ilyesfajta giroszkópok forgás helyett rezgőmozgással működnek. Egy rezgő hangvilla (vagy korong) egy forgó biciklikerékhez hasonlóan ellenáll a rezgés síkjának elforgatásának, és ezt az erőt megmérve következtetni lehet a villa elfordulásának mértékére. Három, egymásra merőleges orientációjú villával mindenféle forgatást követni lehet.

A legnagyobb probléma a hasonló mikroelektomechanikus giroszkópokkal az, hogy a hőmérséklet legkisebb változásaira is kényesek, és használat közben folyamatosan (percenként!) újra kell őket kalibrálni, különben durván hibás adatokat mérhetnek. A komolyabb felhasználási területeken ezért egyszerre több ilyen csipet is használnak, és sok mérésből próbálnak következtetni a helyes orientációra. Egyetlen ilyen csippel várhatóan a Wii Motion Plushoz hasonlóan az iPhone-on is ilyen-olyan trükkökkel folyamatosan meg kell szakítani majd a játékot, hogy a szoftver a valósághoz igazíthassa a giroszkóp adatait. Nagyon praktikus felhasználás lesz viszont a giroszkópot az iránytű kiegészítéseként használni GPS és/vagy AR alkalmazásokban.
Lőry 2010.07.03 01:40:51
Hm. A gyorsulásmérő, giroszkóp, és iránytű három teljesen különböző szenzor, nem célszerű őket összekeverni. A gyorsulásmérő ma már szériatartozék minden okostelefonban, az iránytű is egyre gyakoribb, de a giroszkóp egy valódi újdonság.

A gyorsulásmérő az eszközre ható erők eredőjének nagyságát és irányát méri. A mikroelektromechanikus gyorsulásmérőket a Nintendo Wii robbantotta be a köztudatba, az iPhone-okban a eredeti 2007-es modell óta benne van. A Nokia N95-be is ilyen szenzor került. Nyugalmi állapotban egy gyorsulásmérő segítségével a gravitációs erő irányából következtetni lehet az eszköz orientációjára is, de mozgás közben ez nem működik.

A giroszkóppal a készülék orientációját lehet nyomon követni, akár mozgás közben is. Elfogadhatóan olcsó háromtengelyes szilárdtest giroszkópokat csak egy-másfél éve lehet kapni, a technológia első látványos alkalmazása a tavalyi Wii Motion Plus volt. Az iPhone 4 tudomásom szerint valóban az első okostelefon, amibe ilyen szenzor is került. A játékok mellett elsősorban a kiterjesztett valóság (augmented reality) alkalmazások fogják hasznát venni.

Az iránytű az eszköz a Föld mágneses pólusaihoz képesti elfordulását adja meg. A szilárdtest iránytűk először (ha jól tudom) GPS készülékekben jelentek meg 5-6 évvel ezelőtt, az iPhone-ba csak tavaly került ilyen szenzor. Ez egy viszonylag lassú reakcióidejű eszköz, ráadásul csak a függőleges tengely körüli elfordulást lehet mérni vele, úgyhogy a jelenléte elsősorban a térképek használatát könnyíti meg csak.
Ne mindig júzer meg üzleti oldalról nézzük a mobilplatformok küzdelmét. Legalább ilyen fontos, hogy mik a tapasztalatai egy olyan fejlesztőnek, aki mindkét platformra levarrta már a maga appját: Android’s platform and developer tools are excellent. Leveraging Java and the…..
Lőry 2010.06.24 17:56:48
Az Android SDK-t bevallom, nem ismerem, de sokéves C/Java/C#/C++ tapasztalatok után az Objective C és a Cocoa kifejezetten kellemes meglepetések voltak.

Az Objective C elegánsan ötvözi a dinamikus nyelvek rugalmasságát és az OOP-t a C hagyományaival. Az ObjC funkciók nagyon szépen, ortogonálisan építkeznek a C-re: pár nap alatt el lehet sajátítani az újdonságokat, és az ember szinte azonnal produktív tud lenni benne. A C alapoknak értelemszerűen előnyei és hátrányai is vannak, de a legsúlyosabb C problémákat (memóriakezelés nehézségei, sztringek, tömbök) az Objective C kiegészítések, konvenciók és típusok remekül megoldották. (Pl. iOS-re fejlesztve még _sohasem_ kellett C sztringekkel dolgoznom, és az átgondolt referenciaszámlálásnak és a valóban egyedülállóan fejlett futás közbeni elemzőknek köszönhetően különösebb memóriakezelési problémám sem volt még.)

A Cocoa a legjobban kitalált klasszikus UI toolkit, amivel eddig találkoztam. Sem a dokumentációban, sem a funkcionalitásban nem találtam kivetnivalót, nem is értem, mibe lehetne igazán belekötni. Az eredmények is magukért beszélnek -- elég összehasonlítani egy átlagos iPhone/iPad alkalmazást egy Androidossal. Amennyire a számtalan lelkes fejlesztői blogból meg lehet ítélni, a Cocoa programozók általában szeretik amit csinálnak, és nemigen olvastam olyanról, aki technikai hiányosságok miatt tért volna más platformra.

Az Xcode lesajnálásával sem tudok mit kezdeni -- nagyon is versenyképes fejlesztőkörnyezet, és remekül illeszkedik a platformhoz. Az Objective C egy C alapú nyelv, úgyhogy az Xcode-ot célszerűbb C/C++ mint Java/C# IDE-khez hasonlítani, de igazából ez utóbbiakhoz képest sincs min szégyenkeznie: az LLVM fejlődésével az Xcode refaktorizációs és kényelmi képességei lassan a C#/Java IDE-kkel vetekednek. (Én a munkahelyemen ReSharpert használok, és a Visual Studioban élni sem tudnék nélküle. Az Xcode (és a platform maga) van annyira jó, hogy ne legyek kevésbé produktív benne, amikor esténként leülök iOS-re fejleszteni.)

Nyilvánvaló, hogy sok éves Java/Eclipse tapasztalatokkal az Android elsőre kézreállónak fog látszani, de ez inkább az ember saját megszokásainak köszönhető. Ha valaki éveket ölt a Javába, akkor nem biztos, hogy szívesen tanul új dolgokat, még ha a végén jobban is járna vele. Visszafelé is hasonló a helyzet - itt van például Jeff LaMarche cikke tavaly márciusból:

iphonedevelopment.blogspot.com/2010/03/android-sdk-from-iphone-developer.html

Egy kicsit furcsállom egyébként, hogy miért kell ilyen régi cikkeket most előcibálni. A mobil platformokon egy év örökkévalóságnak számít. Nyilván az Android SDK és az Apple eszközei is nagyságrendeket fejlődtek azóta, és a megfogalmazott panaszok közül sok érvényét vesztette már.
Eheti hirdetőnk, az iStyle új üzletet nyitott, ennek örömére mi is ellátogattunk a megnyitóra. A bejáratnál Gábor, az üzletvezető széles mosollyal fogadott. Nem csoda, vagy két-háromszáz ember állt sorba az esőben, várva arra, hogy bejusson az Andrássy út 36. szám alatti…..
Elkezdődött a tesztidőszak, sorra derülnek ki az érdekesebbnél érdekesebb információk a nyáron érkező új operációs rendszerről. Azt eddig is tudtuk, hogy lesz benne multitask, hogy váratlanul animált hirdetések bukkanhatnak fel az ingyenes programokban, sőt még azt is, hogy…..
Alapvetően odavagyok ezért a hatalmas, sima üvegfelületért, a többujjas gesztusért, olyan nekem a laptopom touchpadje, mint Kiszel Tündének a saját szemöldöke: képtelen lennék nélküle élni. Néha viszont sajnos elszaródik. Előfordul például, hogy váratlanul megfeledkezik a…..
Game, Gadget, TV Megszólalunk! 2010.03.02 10:46:00
A konnektor.org-os Greggel és Zephyrrel közösen útnak indítunk egy podcast-ot, amiben remélhetőleg kéthetente mindenféle videó játékokat és az azokat érintő ügyeket fogunk kitárgyalni.Egyenlőre keressünk a hangunkat, reszeljük a technikát, minden visszajelzés szívesen várunk…..
Egy perccel ezelőtt elmúlt 13:00, addig lehetett beküldeni a megoldásokat, aki a megadott időpont után próbálkozik, már nem vehet részt a MacBook kisorsolásán.Egy nap alatt összesen 1476 helyes megfejtés érkezett, és megdöbbentő módon megugrott a látogatottságunk is. Az online…..
Ráadásul nemcsak a saját elemeit meríti bőszen, állítólag az új driverfrissítés óta (Wireless Keyboard Update 2.0) a Bluetooth-os billentyűzetet is kellemetlen helyzetbe hozza. Az Apple hivatalos fórumain többen is jelezték, hogy hetente kell cserélniük az elemeket a…..