Adatok
Bitter Brunó
0 bejegyzést írt és 37 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A technológiákba és saját nagyságukba szerelmes kreatívok valójában értéktelen kommunikációs alkotásokat díjaznak a világ legnagyobb reklámos eseményén Cannes-ban, az igazán jó megoldások viszont esélytelenek, hogy díjat nyerjenek. Ezt állítja Tom Goodwin, a Havas Media…..
Bitter Brunó
2015.06.26 08:00:36
@Bödör András: persze, aktuálisak és validak a felhozott érveid, én csak árnyalni szeretném ezeket (meg persze szeretek vitázni - akár fordítva is hozhatnánk a szerepeket).
Kezdjük a Grammy-vel! :) Minden évben heves viták kísérik a díjátadót, emlékszem, hogy már a 90-es évek elején is legitimációs problémáik voltak (pl. Eddie Vedder hogy beszólt, amikor díjat osztottak neki a Pearl Jam Ten után). A Grammy-nek persze a "tartalma is megváltozott": maga a név is anakronisztikus, hiszen a grammofonra utal. Eredetileg féltucat kategória volt, ma közel 100. Érdekes viszont, hogy szemben a Cannes Lions-al, a Grammy-t még így is pont azért támadják sokan, mert NEM változik eleget, nem reflektál a "megváltozott médiafogyasztási szokásokra", pl.nem vesz tudomást a streamingről és más technológia vezérelte fogyasztói paradigmaváltásokról.
A Cannes Lions viszont tudomást vesz és változtat. Észrevették, hogy az "alkalmazott kreativitásnak" egészen új forrásai is vannak, sokszor távol a reklámipari fősodor klasszikus intézményeitől ("ügynökségek"). Ezt sok új kategória is tükrözi, pl. a branded content & entertainment, ahol sok entry egyáltalán nem ügynökségektől érkezik. (Ezt a változást jól illusztrálja az eheti hír is: a WPP, a Snapchat és a Daily Mail közös céget alakít.)
Ezzel együtt én nem tapasztaltam azt (2012-ben, 2013-ban voltam a Lions-on), hogy technológiai fetisizmus vagy egyáltalán, öncélú innováció kultusz lenne. Épp ellenkezőleg, a legnagyobb sikereket mindkét évben (és szerintem tavaly is) a nagyon "emberközpontú" storytelling-szerű, érzelmekre ható narratív kampányok aratták (P&G Thank You Mom, Chipotle Back to the Start, Dumb Ways To Die, Dove Beauty Sketches, Volvo Live Tests), amik szerintem igenis eljutottak nézők millióihoz is. A Chipotle különösen bátor utat választott 2012-ben (www.youtube.com/watch?v=2jpR3r8XDT0), de mára egyértelmű: kb. minden fastfood-iparági hír arról szól idén, hogy mekkora válságban van a McDonald's és mekkora növekedést érnek el az innovatív és hiteles új konkurrensek, élén a Chipotle-vel.
Azt is megfigyeltem, hogy a Cannes Lions legünnepeltebb szakmai hősei sem elitista tech-fétis figurák, hanem olyan arcok, mint Dan Wieden vagy David Droga - valójában szentimentális oldschool storytellerek, akik az egyszerű gondolatot sokkal többre értékelik bármilyen tech gimmicknél.
Autóshow: egy tipikus autóshow-n nem csak konceptautókat, hanem az aktuális év új modelljeit is bemutatják. De az előbbiek innovációiból lesznek a jövő tömegmodelljei. Én híve lennék, hogy legyen ilyen "koncept" kategória a reklámipari versenyeken és akkor "scam" helyett erről beszélgethetnénk.
Kezdjük a Grammy-vel! :) Minden évben heves viták kísérik a díjátadót, emlékszem, hogy már a 90-es évek elején is legitimációs problémáik voltak (pl. Eddie Vedder hogy beszólt, amikor díjat osztottak neki a Pearl Jam Ten után). A Grammy-nek persze a "tartalma is megváltozott": maga a név is anakronisztikus, hiszen a grammofonra utal. Eredetileg féltucat kategória volt, ma közel 100. Érdekes viszont, hogy szemben a Cannes Lions-al, a Grammy-t még így is pont azért támadják sokan, mert NEM változik eleget, nem reflektál a "megváltozott médiafogyasztási szokásokra", pl.nem vesz tudomást a streamingről és más technológia vezérelte fogyasztói paradigmaváltásokról.
A Cannes Lions viszont tudomást vesz és változtat. Észrevették, hogy az "alkalmazott kreativitásnak" egészen új forrásai is vannak, sokszor távol a reklámipari fősodor klasszikus intézményeitől ("ügynökségek"). Ezt sok új kategória is tükrözi, pl. a branded content & entertainment, ahol sok entry egyáltalán nem ügynökségektől érkezik. (Ezt a változást jól illusztrálja az eheti hír is: a WPP, a Snapchat és a Daily Mail közös céget alakít.)
Ezzel együtt én nem tapasztaltam azt (2012-ben, 2013-ban voltam a Lions-on), hogy technológiai fetisizmus vagy egyáltalán, öncélú innováció kultusz lenne. Épp ellenkezőleg, a legnagyobb sikereket mindkét évben (és szerintem tavaly is) a nagyon "emberközpontú" storytelling-szerű, érzelmekre ható narratív kampányok aratták (P&G Thank You Mom, Chipotle Back to the Start, Dumb Ways To Die, Dove Beauty Sketches, Volvo Live Tests), amik szerintem igenis eljutottak nézők millióihoz is. A Chipotle különösen bátor utat választott 2012-ben (www.youtube.com/watch?v=2jpR3r8XDT0), de mára egyértelmű: kb. minden fastfood-iparági hír arról szól idén, hogy mekkora válságban van a McDonald's és mekkora növekedést érnek el az innovatív és hiteles új konkurrensek, élén a Chipotle-vel.
Azt is megfigyeltem, hogy a Cannes Lions legünnepeltebb szakmai hősei sem elitista tech-fétis figurák, hanem olyan arcok, mint Dan Wieden vagy David Droga - valójában szentimentális oldschool storytellerek, akik az egyszerű gondolatot sokkal többre értékelik bármilyen tech gimmicknél.
Autóshow: egy tipikus autóshow-n nem csak konceptautókat, hanem az aktuális év új modelljeit is bemutatják. De az előbbiek innovációiból lesznek a jövő tömegmodelljei. Én híve lennék, hogy legyen ilyen "koncept" kategória a reklámipari versenyeken és akkor "scam" helyett erről beszélgethetnénk.
Csúnya gyalogosgázolás történt a Böszörményi út és a Kiss János altábornagy utca találkozásánál levő zebránál. Ez szerintem a kerület egyik legrosszabb kereszteződése. Az Önkormányzat előtti terület rendezésekor erre is megoldást kell majd találnunk...
Bitter Brunó
2015.03.06 18:43:43
Orbánnak van másfél-két millió szavazója, akik személyesen őt bálványozzák, követik. Húsz év alatt kovácsolta őket össze.
Simicskának van, mondjuk, ezer -két ezer milliárdja (ha igen-igen jól sáfárkodott a pénzével). Viszont a pénzén kívül csak rossz arca, rossz…..
Bitter Brunó
2015.02.09 10:20:37
Nem sokkal aztután, hogy az addict blogot elindítottam 2007 őszén (még kimondani is ijesztő) belekezdtem a Copypaste blogba is, amin azokat a reklámegyezéseket gyűjtöttem össze, amelyeknél felmerült a lopás közvetlen inspiráció vagy a véletlen ötletazonosság lehetősége.…..
Bitter Brunó
2013.01.18 11:45:05
Mindkettő kampányt pedig jócskán megelőzte a Coca-Cola "Happiness Machine" kampány sorozata, ami már 2010 elején elindult és a mai napig tart...
Első rész, 2010 januárból: www.youtube.com/watch?v=lqT_dPApj9U
2011-es verzió (for friends): www.youtube.com/watch?v=Bj3QLLTFDX8
2012-es verzió (for couples): www.youtube.com/watch?v=qb1xZtfiRT4
Ügynökség: Definition6 - www.definition6.com
Első rész, 2010 januárból: www.youtube.com/watch?v=lqT_dPApj9U
2011-es verzió (for friends): www.youtube.com/watch?v=Bj3QLLTFDX8
2012-es verzió (for couples): www.youtube.com/watch?v=qb1xZtfiRT4
Ügynökség: Definition6 - www.definition6.com
Még múlt héten kaptam egy személyes felhívást, hogy nézzek utána néhány bérkommentelőnek, vagyis ahogy mostanában pontosabb, fake usernek. A dolog alapja a Kreatívban és a Kreatív Online-on megjelent cikk volt arról, hogy a korábban fórumokban és blogokban tanyázó…..
Bitter Brunó
2011.08.03 10:42:02
Az online szakma hónalja. Jó cikk!
A politikában ezt a jelenséget/trükköt nevezik "astroturfing"-nek, amikor is egy "'civil" szervezetet hoz létre a politikai gépezet, ami aztán támogat egy jelöltet, ezzel próbálva a hitelesség és társadalmi beágyazottság, illetve elfogadottság látszatát kelteni. A hazai közélet hemzseg az efféle fake civil szervezetektől, sokan bekajálják.
A márkaépítésben ez a trükközés többnyire totálisan kontraproduktív, sőt ártalmas tevékenység. Olyan, mint prostiknak fizetni, aztán lebukni. Nem szexi.
Vannak ilyen "virtuális profilokra" építő blogok is, ezek sem vezetnek sehova: pultosbarbi.blog.hu (vajon ki csinálta? ;] )
Más eset, amikor az egész csak egy poén, és mindenki tudja, hogy a felépített virtuális karakter egy játékos geg. Ilyen volt például Scheimer "Vatera" Vera a Clusotól, nem akart félrevezetni, becsapni, egy kedves geg volt, amivel (akivel) lehetett játszani, aki akart.
A politikában ezt a jelenséget/trükköt nevezik "astroturfing"-nek, amikor is egy "'civil" szervezetet hoz létre a politikai gépezet, ami aztán támogat egy jelöltet, ezzel próbálva a hitelesség és társadalmi beágyazottság, illetve elfogadottság látszatát kelteni. A hazai közélet hemzseg az efféle fake civil szervezetektől, sokan bekajálják.
A márkaépítésben ez a trükközés többnyire totálisan kontraproduktív, sőt ártalmas tevékenység. Olyan, mint prostiknak fizetni, aztán lebukni. Nem szexi.
Vannak ilyen "virtuális profilokra" építő blogok is, ezek sem vezetnek sehova: pultosbarbi.blog.hu (vajon ki csinálta? ;] )
Más eset, amikor az egész csak egy poén, és mindenki tudja, hogy a felépített virtuális karakter egy játékos geg. Ilyen volt például Scheimer "Vatera" Vera a Clusotól, nem akart félrevezetni, becsapni, egy kedves geg volt, amivel (akivel) lehetett játszani, aki akart.
A fórum legtöbbet használt két szava volt ez. A két, területileg ezt a részt képviselő ember szájából, akikről kiderült, sok közük nincs is Palotanegyedhez. Az, hogy nem ismerik, kicsit erős lenne, mert legalább azt tudják, hogy hol van... Szóval újra lakossági…..
Bitter Brunó
2011.02.18 16:59:08
Újra lesz lakossági fórum Palotanegyedben - amit már nem sokáig fognak így hívni, hiszen a kerület vezetése egyetemi negyedet csinál belőle. Gyertek el, és kérdezzetek az egyetemista képviselőtől! ..
Bitter Brunó
2011.02.15 22:08:14
Urbanista
Vasláncokkal a hajléktalanok ellen. Meghökkentő megoldás a Hajós utcából - FRISSÍTVE
2010.10.06 15:45:00
Akár képrejtvénynek is fel lehetne adni azokat a fotókat, amelyeket Peti, a Horánszky 1. bloggere küldött. Na de jöjjön inkább a megoldás:
Tegnap a Hajós utcában jártam, s az alábbi gyönyörű városrendezési megoldásra lettem figyelmes (fotók csatolva). A Hajós utca…..
Bitter Brunó
2010.10.06 21:03:00
Ebben a zsánerben New York City (Rudy G. óta) a nagy specialista. Ott gyakoriak a fémtüskék is, ld. pl: eyeteeth.blogspot.com/2007/05/anti-sit-archives.html
Tokió is nagyhatalom fekvés-megakadályozásban: english.ohmynews.com/articleview/article_view.asp?article_class=&no=321234&rel_no=1
A műfajnak van már elnevezése is a városépítészetben, a befenyítős "disciplinary architecture" - architectures.danlockton.co.uk/architectures-of-control-in-the-built-environment
Tokió is nagyhatalom fekvés-megakadályozásban: english.ohmynews.com/articleview/article_view.asp?article_class=&no=321234&rel_no=1
A műfajnak van már elnevezése is a városépítészetben, a befenyítős "disciplinary architecture" - architectures.danlockton.co.uk/architectures-of-control-in-the-built-environment
Változatlanul azt látom, a kerületben bizonyos dolgoknak nincs gazdája. Erre az egyre jó a választás, amit ilyenkor nyilvánosságra hoz az ember, az rövid időn belül megoldódik - remélem, ezzel is így lesz:Gutenberg téri játszótér, leszakadt hinta. Nincs túl sok hely a…..
Bitter Brunó
2010.09.30 22:17:55
Én is alapból a cselekvő, öntudatos és felelős polgárság eszméjének a híve vagyok, járhatunk mindannyian szerelőkulcsokkal is felőlem, de akkor kérném, hogy az adónkból fenntartott úgynevezett "közterület fenntartókat" szüntessük meg, mint intézményt. Ezek a figurák minden nap a Guttenberg téren pihennek, dohányoznak, látszólag csak az különbözteti meg őket a hajléktalanoktól, hogy mellényük van.
Az viszont már tényleg szánalom, hogy évek óta sírnak itt páran a Mária utcai galambok miatt, de nem tennének semmit a probléma megoldására. Pedig egyszerű: venni kell pár ezer forintért galambriasztó felszerelést, és ennyi. Az egyik ilyen szaküzlet konkrétan pár méterre van a Mária utcától, a Szentkirályi utcában (egyetemmel szemben). De itt van pár link is, ami segíthet:
www.galamb-riaszto.hu
www.galambriaszto.hu
www.galambriasztasgyor.hu (ez a Szentkirályi utcai)
Az viszont már tényleg szánalom, hogy évek óta sírnak itt páran a Mária utcai galambok miatt, de nem tennének semmit a probléma megoldására. Pedig egyszerű: venni kell pár ezer forintért galambriasztó felszerelést, és ennyi. Az egyik ilyen szaküzlet konkrétan pár méterre van a Mária utcától, a Szentkirályi utcában (egyetemmel szemben). De itt van pár link is, ami segíthet:
www.galamb-riaszto.hu
www.galambriaszto.hu
www.galambriasztasgyor.hu (ez a Szentkirályi utcai)
Igen sokan felháborodtak az Index turistaátkúrós videóján, joggal persze, pedig nem ez volt az első ilyen. Szinte minden közszolgálati és kereskedelmi tévé csinált ilyet, hol rejtett kamerával, hol provokatív kérdésekkel, sőt Zimmer Feri személyében játékfilmünk is van…..
Bitter Brunó
2010.08.09 12:29:56
Váncsa a magyar vendéglátás "mélyéről" 1979-ben: www.sajnos.hu/?p=541
Fájdalmas, hogy milyen sok része aktuális még mindig.
Fájdalmas, hogy milyen sok része aktuális még mindig.
Ahogy egyre inkább teret nyer a közösségi média, úgy egyre több ügynökség építi be tevékenységébe az ezzel kapcsolatos szolgáltatásokat. Leginkább az a jellemző, hogy létrehoznak egy divíziót csupa lánglelkű, okos szemű szakértővel és rájuk hárítják az összes…..
Bitter Brunó
2010.07.26 23:25:42
Egyelőre a hivatalos csatornákon még topsecret az infó, így csak én írom meg a "Nikerunningtól" függetlenül, ám odakacsintva, hogy a Nikeplus fórumain az egyik top-poster, vagy helybéli DaMartian az alábbit hintette el: Great news! I have a U.S. launch date for the Nike+…..
Bitter Brunó
2010.05.19 00:06:56
Hogy mást ne mondjak, három óra alatt vásárol céget. Gyorsabban, mint én cipőt, és sokkal-sokkal gyorsabban, mint Ancsa bármilyen ruhát. A Bloomberg riportja szerint az Apple egyre agresszívabb politikát folytat a felvásárlásoknál, és több esetben három órát ad a kiszemelt…..
Bitter Brunó
2010.05.07 22:41:10
Amikor tavaly először tűnt fel a lúzer Sziget-utáló karakter, nagyot szólt, mert egy jól eltalált szerep volt, amihez egy tehetséges színészt is találtak. Az emberek imádták, itt az addicton is nagyon jó pontszámot kapott a Reklámszemle rovatban. Nyerő csapaton ne változtass -…..
Bitter Brunó
2010.04.19 16:04:26
A Kreatív már tavaly is próbálkozott a haza kommunikációs szakma webkettes térképének az elkészítésével. Most a Neo Interactive által gondozott Digitális Tények Könyve adta az apropót, hogy csináljanak egy újat, de most önbevallásos megoldással.Íme a cikk, és belőle a…..
Bitter Brunó
2010.04.01 15:11:06
@SándorSzabolcs: Simán lehet, ez ilyen zsáner. De ellentétben a tavalyi kreatívos térképpel itt a követők száma csak egy dimenzió lesz.
Bitter Brunó
2010.04.13 16:44:30
A Cnet összesítése és az általam látott kommentek alapján összerittyentettem egy kis kérdezz-feleleket, hogy azt a keveset, amit tudunk, legalább egy helyen tudjuk, néhány új infóval megspékelve. Miben küönbözik az iPad az eddig látott tablet PC-ktől? Legfontosabb, hogy nem a…..
A Pew Internet fiatal felnőttek és tinédzserek körében végzett kutatása néhány alapvetést alátámasztott, másokat viszont cáfolt, legalábbis az európai tinédzserekkel kapcsolatos eredményektől egy-egy ponton nagyon eltér.A kutatásból megtudhattuk, hogy az amerikai tinédzserek…..
Bevallani, hogy az eddigi termékünk pocsék volt, kidobni a szemétbe, és előállni egy vadiújjal – a New Coke bevezetése óta (legalábbis Amerikában) minden kisiskolás tudja, hogy nem biztos tuti nyerő marketinges lépés. Bevallani, hogy a régi pizzánk ízetlen volt, a sajt nem…..
Bitter Brunó
2010.01.18 20:49:55
Bár nincs még pontos információ a most zajló Mária utcai átalakításról, azért a tavaly lezárt Krúdy Gyula utca működik. Autóval nem lehet behajtani, hiszen gyalogos-kerékpáros övezet, ki is van téve a tábla, másik oldalán pedig virágládák akadályozzák meg a…..
Csillapodnak az ünnepek lassan-lassan, de van, ami ilyenkor sem pihen: a kutyaszar termelése. Pár napig vastag hó alatt bújtak meg, orvvul támadva a cipőket, csizmákat, aztán a meleg hatására előkerültek, szétfolyva, megolvadva. (Közben rájöttem, azért nem néznek fel az…..
Bitter Brunó
2009.12.26 22:51:23
A minap (hétfő este) a CaPE invitált egy kátyúfelderítő bejárásra. Ugyan értelmét nem nagyon láttam, mert hiszen nemsokára elindul az utcafelújítás, (amiből a Mária utcát mostanra kellene befejezni), akkor meg úgyis új burkolat, új járda kerül sok helyre. Viszont érdemes…..
Érdekes fejtegetés látott napvilágot az RWW-n, a PCWorldön és a 9to5Macen. Az írások kivétel nélkül azt sejtetik, hogy nagy Apple-Microsoft-együttműködés várható. A szent cél a Google ellehetetlenítése.A cikkek végigveszik, hogyan hidegült el egymástól a két kaliforniai…..
Bitter Brunó
2009.12.22 09:08:38
Ez a legjobb kép Steve-ről és Bill-ről:
i2.cdn.turner.com/money/galleries/2009/fortune/0911/gallery.steve_jobs_rare_photos.fortune/images/1991_glange_gates.gi.jpg
A fotó Steve Jobs házában készült 1991-ben, amikor Steve még nem tért vissza az Apple élére. Amúgy az "iparág jövőjét" beszélték meg.
i2.cdn.turner.com/money/galleries/2009/fortune/0911/gallery.steve_jobs_rare_photos.fortune/images/1991_glange_gates.gi.jpg
A fotó Steve Jobs házában készült 1991-ben, amikor Steve még nem tért vissza az Apple élére. Amúgy az "iparág jövőjét" beszélték meg.
Hogyha befogod a szemem, jobb, ha befogom a számMert a vakvilágba nem beszélek, ne haragudj rámHogyha kinyitom a szemem, akkor kinyílik a számAmit látok, arról szólhatok csak, ne haragudj rám (Zorán)Van abban valami félelmetes, hogy a közösségi kommunikáció hazai erejét egy…..
Bitter Brunó
2009.12.10 00:30:49
Fent és lent - gátlástalan patriotizmus
Hát most, bazdmeg, nem lennék liberális!
2009.12.05 08:00:00
Mondjuk amióta itthon az SZDSZ stipistopizta le e kategóriát, úgy egyébként is vérciki már a Lauder gimiben is odaszavazni, őket szeretni – de most nem erről, sőt nem is zsidózásról lesz szó. Svájcban nemrég népszavazást tartottak, ahol az ottani Jobbik – mely…..
Bitter Brunó
2009.12.05 21:35:30
A valódi liberálisok régen (értsd: a 19. században) nem voltak "demokraták", sőt, pontosan tudták, hogy a démosz ilyen uralma populizmust és demagógiát hozhat csak, ami nem kívánatos a közjó szempontjából. ;]
Erről a "liberális" dilemmáról amúgy több jó cikk és elemzés megjelent itthon az elmúlt években, főleg Pim Furtuyn kapcsán. Pl. Antal Dánieltől (www.narancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=7504 , www.nol.hu/archivum/archiv-61178), Seres Lászlótól vagy Tóta W-től (w.blog.hu/2007/02/06/pim_fortuyn).
Erről a "liberális" dilemmáról amúgy több jó cikk és elemzés megjelent itthon az elmúlt években, főleg Pim Furtuyn kapcsán. Pl. Antal Dánieltől (www.narancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=7504 , www.nol.hu/archivum/archiv-61178), Seres Lászlótól vagy Tóta W-től (w.blog.hu/2007/02/06/pim_fortuyn).
Kis tömeg gyűlt már össze, a futók rajtszámot biggyesztgettek egymásra, lányoknak pom-pom bojtokat osztogattak a fotósok meg videósok gyűrűjében. Ez az esemény már jobban megmozgatta a sajtót, a királyi tévén kívül a Stop.hu, Index, RTL és még pár, nem beazonosítható kamerás nézte, mi is fog itt…..
Bitter Brunó
2009.12.05 21:16:00
@K2: pont ezt akartam javasolni én is. :)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ugyanez igaz a kortárs képzőművészetre is. Csak azért, mert az "átlag ember" nem talákozik (nem is akar találkozni) az IKEA-posztereken túli vizuális kultúrával, nem jelenti azt, hogy mondjuk az Art Basel okafogyott vagy irreleváns.
Az is tény, hogy 2012-től a Cannes Lions már nem "Advertisement Festival"-ként, hanem hivatalos nevében is "International Festival of Creativity-ként pozicionálja magát. Tehát nem csupán arról van szó, hogy a Cannes Lions nem az EFFIE, hanem egyáltalán nem korlátozza magát a reklámiparra. Ezt a fókuszváltást a meghívott előadók és sztár-vendégek lajstroma is jól mutatja.
British Airways: ezeknek a szempontoknak nem szabadna exkluzívvá válniuk. Kell a kreatív kommunikáció és kell a profi telefonos ügyfélszolgálat is. Ez nem lehez zéró összegű játék. A BA azt is érti (szerintem), hogy a márkaélmény ma már nagyon elszakadhat a tényleges használattól - ld. a több milliós Nike+ futóapp használót, akik (még) nem Nike cipőben futnak vagy a Tesla milliós rajongótáborát (miközben még csak pár száz autót értékesítettek). De ezek az érzelmi, kapcsolatokra építő tranzakciók igenis konvertálódnak üzleti haszonná is. Nem csak a Finnair, hanem a BA is sikeres: nővekszik a bevétel, növekszik a profit, növekszik az utasok és a business class utasok száma is (en.wikipedia.org/wiki/British_Airways#Business_trends).
Scamek: szerintem a valódi scameket egészen jól kiszűrik Cannes-ban (ezért sem volt esélye ott szerintem a GIFszinháznak).