Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Bitter Brunó

0 bejegyzést írt és 37 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A technológiákba és saját nagyságukba szerelmes kreatívok valójában értéktelen kommunikációs alkotásokat díjaznak a világ legnagyobb reklámos eseményén Cannes-ban, az igazán jó megoldások viszont esélytelenek, hogy díjat nyerjenek. Ezt állítja Tom Goodwin, a Havas Media…..
Bitter Brunó 2015.06.25 13:32:46
Szerintem a Cannes Lions a szakma "avantgarde"-ja és így érdemes tekinteni rá. Megmutatja az új utakat, a lehetőségeket, ugyanúgy, mint mondjuk egy autóipari show, ahol sokszor a bemutatott konceptautók körül forog minden. Ott sem mondjuk azt, hogy "de hát az átlag autós mikor találkozik (vagy akar egyáltalán találkozni) ilyen autókkal". A ma konceptautói jelentik 10 év múlva a mainstreamet, Kovács úr új autóját.

Ugyanez igaz a kortárs képzőművészetre is. Csak azért, mert az "átlag ember" nem talákozik (nem is akar találkozni) az IKEA-posztereken túli vizuális kultúrával, nem jelenti azt, hogy mondjuk az Art Basel okafogyott vagy irreleváns.

Az is tény, hogy 2012-től a Cannes Lions már nem "Advertisement Festival"-ként, hanem hivatalos nevében is "International Festival of Creativity-ként pozicionálja magát. Tehát nem csupán arról van szó, hogy a Cannes Lions nem az EFFIE, hanem egyáltalán nem korlátozza magát a reklámiparra. Ezt a fókuszváltást a meghívott előadók és sztár-vendégek lajstroma is jól mutatja.

British Airways: ezeknek a szempontoknak nem szabadna exkluzívvá válniuk. Kell a kreatív kommunikáció és kell a profi telefonos ügyfélszolgálat is. Ez nem lehez zéró összegű játék. A BA azt is érti (szerintem), hogy a márkaélmény ma már nagyon elszakadhat a tényleges használattól - ld. a több milliós Nike+ futóapp használót, akik (még) nem Nike cipőben futnak vagy a Tesla milliós rajongótáborát (miközben még csak pár száz autót értékesítettek). De ezek az érzelmi, kapcsolatokra építő tranzakciók igenis konvertálódnak üzleti haszonná is. Nem csak a Finnair, hanem a BA is sikeres: nővekszik a bevétel, növekszik a profit, növekszik az utasok és a business class utasok száma is (
en.wikipedia.org/wiki/British_Airways#Business_trends).

Scamek: szerintem a valódi scameket egészen jól kiszűrik Cannes-ban (ezért sem volt esélye ott szerintem a GIFszinháznak).
Bitter Brunó 2015.06.26 08:00:36
@Bödör András: persze, aktuálisak és validak a felhozott érveid, én csak árnyalni szeretném ezeket (meg persze szeretek vitázni - akár fordítva is hozhatnánk a szerepeket).

Kezdjük a Grammy-vel! :) Minden évben heves viták kísérik a díjátadót, emlékszem, hogy már a 90-es évek elején is legitimációs problémáik voltak (pl. Eddie Vedder hogy beszólt, amikor díjat osztottak neki a Pearl Jam Ten után). A Grammy-nek persze a "tartalma is megváltozott": maga a név is anakronisztikus, hiszen a grammofonra utal. Eredetileg féltucat kategória volt, ma közel 100. Érdekes viszont, hogy szemben a Cannes Lions-al, a Grammy-t még így is pont azért támadják sokan, mert NEM változik eleget, nem reflektál a "megváltozott médiafogyasztási szokásokra", pl.nem vesz tudomást a streamingről és más technológia vezérelte fogyasztói paradigmaváltásokról.

A Cannes Lions viszont tudomást vesz és változtat. Észrevették, hogy az "alkalmazott kreativitásnak" egészen új forrásai is vannak, sokszor távol a reklámipari fősodor klasszikus intézményeitől ("ügynökségek"). Ezt sok új kategória is tükrözi, pl. a branded content & entertainment, ahol sok entry egyáltalán nem ügynökségektől érkezik. (Ezt a változást jól illusztrálja az eheti hír is: a WPP, a Snapchat és a Daily Mail közös céget alakít.)

Ezzel együtt én nem tapasztaltam azt (2012-ben, 2013-ban voltam a Lions-on), hogy technológiai fetisizmus vagy egyáltalán, öncélú innováció kultusz lenne. Épp ellenkezőleg, a legnagyobb sikereket mindkét évben (és szerintem tavaly is) a nagyon "emberközpontú" storytelling-szerű, érzelmekre ható narratív kampányok aratták (P&G Thank You Mom, Chipotle Back to the Start, Dumb Ways To Die, Dove Beauty Sketches, Volvo Live Tests), amik szerintem igenis eljutottak nézők millióihoz is. A Chipotle különösen bátor utat választott 2012-ben (www.youtube.com/watch?v=2jpR3r8XDT0), de mára egyértelmű: kb. minden fastfood-iparági hír arról szól idén, hogy mekkora válságban van a McDonald's és mekkora növekedést érnek el az innovatív és hiteles új konkurrensek, élén a Chipotle-vel.

Azt is megfigyeltem, hogy a Cannes Lions legünnepeltebb szakmai hősei sem elitista tech-fétis figurák, hanem olyan arcok, mint Dan Wieden vagy David Droga - valójában szentimentális oldschool storytellerek, akik az egyszerű gondolatot sokkal többre értékelik bármilyen tech gimmicknél.

Autóshow: egy tipikus autóshow-n nem csak konceptautókat, hanem az aktuális év új modelljeit is bemutatják. De az előbbiek innovációiból lesznek a jövő tömegmodelljei. Én híve lennék, hogy legyen ilyen "koncept" kategória a reklámipari versenyeken és akkor "scam" helyett erről beszélgethetnénk.
Csúnya gyalogosgázolás történt a Böszörményi út és a Kiss János altábornagy utca találkozásánál levő zebránál. Ez szerintem a kerület egyik legrosszabb kereszteződése. Az Önkormányzat előtti terület rendezésekor erre is megoldást kell majd találnunk...
Orbánnak van másfél-két millió szavazója, akik személyesen őt bálványozzák, követik. Húsz év alatt kovácsolta őket össze. Simicskának van, mondjuk, ezer -két ezer milliárdja (ha igen-igen jól sáfárkodott a pénzével).  Viszont a pénzén kívül  csak  rossz arca, rossz…..
Nem sokkal aztután, hogy az addict blogot elindítottam 2007 őszén (még kimondani is ijesztő) belekezdtem a Copypaste blogba is, amin azokat a reklámegyezéseket gyűjtöttem össze, amelyeknél felmerült a lopás közvetlen inspiráció vagy a véletlen ötletazonosság lehetősége.…..
Még múlt héten kaptam egy személyes felhívást, hogy nézzek utána néhány bérkommentelőnek, vagyis ahogy mostanában pontosabb, fake usernek. A dolog alapja a Kreatívban és a Kreatív Online-on megjelent cikk volt arról, hogy a korábban fórumokban és blogokban tanyázó…..
8ker Megvizsgáljuk, felírjuk 2011.02.18 13:31:00
 A fórum legtöbbet használt két szava volt ez. A két, területileg ezt a részt képviselő ember szájából, akikről kiderült, sok közük nincs is Palotanegyedhez. Az, hogy nem ismerik, kicsit erős lenne, mert legalább azt tudják, hogy hol van... Szóval újra lakossági…..
Bitter Brunó 2011.02.18 16:59:08
8ker Palotanegyedi esték X. 2011.02.07 11:22:00
 Újra lesz lakossági fórum Palotanegyedben - amit már nem sokáig fognak így hívni, hiszen a kerület vezetése egyetemi negyedet csinál belőle. Gyertek el, és kérdezzetek az egyetemista képviselőtől! ..
Bitter Brunó 2011.02.15 22:08:14
  Akár képrejtvénynek is fel lehetne adni azokat a fotókat, amelyeket Peti, a Horánszky 1. bloggere küldött. Na de jöjjön inkább a megoldás:   Tegnap a Hajós utcában jártam, s az alábbi gyönyörű városrendezési megoldásra lettem figyelmes (fotók csatolva). A Hajós utca…..
  Igen sokan felháborodtak az Index turistaátkúrós videóján, joggal persze, pedig nem ez volt az első ilyen. Szinte minden közszolgálati és kereskedelmi tévé csinált ilyet, hol rejtett kamerával, hol provokatív kérdésekkel, sőt Zimmer Feri személyében játékfilmünk is van…..
Bitter Brunó 2010.08.09 12:29:56
Váncsa a magyar vendéglátás "mélyéről" 1979-ben: www.sajnos.hu/?p=541

Fájdalmas, hogy milyen sok része aktuális még mindig.
 Ahogy egyre inkább teret nyer a közösségi média, úgy egyre több ügynökség építi be tevékenységébe az ezzel kapcsolatos szolgáltatásokat. Leginkább az a jellemző, hogy létrehoznak egy divíziót csupa lánglelkű, okos szemű szakértővel és rájuk hárítják az összes…..
Bitter Brunó 2010.07.26 23:25:42
Egyelőre a hivatalos csatornákon még topsecret az infó, így csak én írom meg a "Nikerunningtól" függetlenül, ám odakacsintva, hogy a Nikeplus fórumain az egyik top-poster, vagy helybéli DaMartian az alábbit hintette el: Great news! I have a U.S. launch date for the Nike+…..
Hogy mást ne mondjak, három óra alatt vásárol céget. Gyorsabban, mint én cipőt, és sokkal-sokkal gyorsabban, mint Ancsa bármilyen ruhát. A Bloomberg riportja szerint az Apple egyre agresszívabb politikát folytat a felvásárlásoknál, és több esetben három órát ad a kiszemelt…..
Amikor tavaly először tűnt fel a lúzer Sziget-utáló karakter, nagyot szólt, mert egy jól eltalált szerep volt, amihez egy tehetséges színészt is találtak. Az emberek imádták, itt az addicton is nagyon jó pontszámot kapott a Reklámszemle rovatban. Nyerő csapaton ne változtass -…..
Bitter Brunó 2010.04.19 16:04:26
Onlinemarketing blog Kilóra 2010.04.01 11:24:00
A Kreatív már tavaly is próbálkozott a haza kommunikációs szakma webkettes térképének az elkészítésével. Most a Neo Interactive által gondozott Digitális Tények Könyve adta az apropót, hogy csináljanak egy újat, de most önbevallásos megoldással.Íme a cikk, és belőle a…..
Bitter Brunó 2010.04.01 15:11:06
@SándorSzabolcs: Simán lehet, ez ilyen zsáner. De ellentétben a tavalyi kreatívos térképpel itt a követők száma csak egy dimenzió lesz.
A Cnet összesítése és az általam látott kommentek alapján összerittyentettem egy kis kérdezz-feleleket, hogy azt a keveset, amit tudunk, legalább egy helyen tudjuk, néhány új infóval megspékelve. Miben küönbözik az iPad az eddig látott tablet PC-ktől? Legfontosabb, hogy nem a…..
Bevallani, hogy az eddigi termékünk pocsék volt, kidobni a szemétbe, és előállni egy vadiújjal – a New Coke bevezetése óta (legalábbis Amerikában) minden kisiskolás tudja, hogy nem biztos tuti nyerő marketinges lépés. Bevallani, hogy a régi pizzánk ízetlen volt, a sajt nem…..
8ker Szaros karácsony 2009.12.26 16:19:00
 Csillapodnak az ünnepek lassan-lassan, de van, ami ilyenkor sem pihen: a kutyaszar termelése. Pár napig vastag hó alatt bújtak meg, orvvul támadva a cipőket, csizmákat, aztán a meleg hatására előkerültek, szétfolyva, megolvadva. (Közben rájöttem, azért nem néznek fel az…..
8ker Úthibák 2009.12.03 08:39:00
A minap (hétfő este) a CaPE invitált egy kátyúfelderítő bejárásra. Ugyan értelmét nem nagyon láttam, mert hiszen nemsokára elindul az utcafelújítás, (amiből a Mária utcát mostanra kellene befejezni), akkor meg úgyis új burkolat, új járda kerül sok helyre. Viszont érdemes…..
Bitter Brunó 2009.12.23 10:08:14
Mivel a tényfeltáró akciótok nyomán sem történt semmi, most áll a víz a Polláckon, mert a fotóitokon is megörökített összetört lefolyók nem tudják elvezetni az olvadás miatt keletkezett nagyobb mennyiségű vizet. Egy Rajk Kollégiumos barátom írta ma reggel:

---

Jövök haza reggel a kollégiumba, a Kálvin felől a Bródy Sándor utcán, hogy be tudjak menni a csokioutletbe. Amikor elérek a Rádióhoz a Pollack Mihály térre, látom, hogy kb térdig ér a víz, mert a hóolvadék nem megy le a csatornán, gondolom, kurva jófej felelős állampolgár leszek, és bejelentem a rendőrségen, hogy lehetőleg még karácsony előtt történjen valami.

Felveszi a rendőrség központi számán egy mogorva hang, mondom neki, hogy a nyolcadik kerületi rendőrséggel szeretnék beszélni, flegma kérdésére, hogy milyen ügyben szeretnék velük beszélni, feltárom neki a problémát. Ekkor megkérdezi, hogy miért gondolom, hogy "ilyen apróságokkal" a rendőrséget kell hívnom, és hogy miért nem a közterület-fenntartókat keresem. Mondom neki, hogy nekem tökmindegy ki oldja meg a problémát, én a Közhatalommal akartam beszélni, és csak a rendőrség telefonszámát tudom fejből, mire válaszul csak annyit kaptam, hogy ne gondoljam, hogy a rendőrség mindenható. Erre elköszöntem és letettem a telefont. Maradjunk ennyiben.

Hazaérve a kollégiumba, felhívom a józsefvárosi önkormányzat ügyfélszolgálatát, ahol elmondom a problémámat, olyan 3-4 perc várakozás után (miközben hallom, hogy a portás valakivel tanácskozik arról, hogy most kit is kéne kapcsolnia) eljutok a vagyongazdálkodási osztályra (miért pont oda?), ahol ismételten elmondom a problémát. Itt a már kicsit készségesebb női hang számára legalább háromszor el kell mondanom, hogy igen, a Pollack Mihály téren, a Bródy Sándor utca felőli oldalon, majd elkezd hangosan gondolkodni velem együtt, hogy hm, hm, igen, valószínűleg csatornaprobléma, tehát a Fővárosi Csatornázási Műveknél kéne bejelentenem. Ekkor elszakadt a cérna, és elég határozottan közöltem vele, hogy szerintem az önkormányzat dolga ezekkel foglalkozni és én nem akarom sem a pénzemet, sem az időmet a továbbiakban ezen krízishelyzet kezelésére fordítani. Nem vitatkozott velem, gondolom még ahhoz sem volt kedve, hanem negyedszerre is megkérdezte, hogy akkor a Pollack Mihály téren, a Bródy Sándor utca felőli oldalon? Mondtam, igen, és letettem a telefont.
Érdekes fejtegetés látott napvilágot az RWW-n, a PCWorldön és a 9to5Macen. Az írások kivétel nélkül azt sejtetik, hogy nagy Apple-Microsoft-együttműködés várható. A szent cél a Google ellehetetlenítése.A cikkek végigveszik, hogyan hidegült el egymástól a két kaliforniai…..
Bitter Brunó 2009.12.22 09:08:38
Ez a legjobb kép Steve-ről és Bill-ről:
i2.cdn.turner.com/money/galleries/2009/fortune/0911/gallery.steve_jobs_rare_photos.fortune/images/1991_glange_gates.gi.jpg

A fotó Steve Jobs házában készült 1991-ben, amikor Steve még nem tért vissza az Apple élére. Amúgy az "iparág jövőjét" beszélték meg.
Hogyha befogod a szemem, jobb, ha befogom a számMert a vakvilágba nem beszélek, ne haragudj rámHogyha kinyitom a szemem, akkor kinyílik a számAmit látok, arról szólhatok csak, ne haragudj rám (Zorán)Van abban valami félelmetes, hogy a közösségi kommunikáció hazai erejét egy…..
Kis tömeg gyűlt már össze, a futók rajtszámot biggyesztgettek egymásra, lányoknak pom-pom bojtokat osztogattak a fotósok meg videósok gyűrűjében. Ez az esemény már jobban megmozgatta a sajtót, a királyi tévén kívül a Stop.hu, Index, RTL és még pár, nem beazonosítható kamerás nézte, mi is fog itt…..
Bitter Brunó 2009.12.05 21:16:00
@K2: pont ezt akartam javasolni én is. :)