Regisztráció Blogot indítok
Adatok
princeps

0 bejegyzést írt és 53 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 Valóban szegényebb lesz Popper Péter nélkül a világ, bár letette már névjegyét, büszkék lehetünk rá. Kár, hogy szinte senki nem reagált erre a bejegyzésre, nem mintha messzemenő következtetéseket kellene ebből levonnom, de elgondolkodtat, és el is szomorít. De nem erről…..
princeps 2010.04.24 08:23:16
@Nutella80:
No és a kampánycsend? :)
princeps 2010.04.25 11:24:02
@Nutella80:
Nekem is, ráadásul az internet korában elég értelmetlen dolog a kampánycsend. Mit összeszenvednek szegény tévések és rádiósok, hogy ki tudják tölteni valamivel az időt abban a 2 napban!
princeps 2010.04.16 19:08:10
@Jerry©:
No de mindenhol a Fidesz nyert, túl sokfelé kéne dőlnie...
Másként: Gondolod, hogy a mi Földink jelentős tényező a Fideszben?
Füstölt szalonnát, füstölt kolbászt ettünk lilahagymával, tojást főztem, aki akart, még sajtot is majszolhatott hozzá. Jobboldal és baloldal jól megfért az asztal körül. Baráti társaságban így zajlik. Aztán beszélgetni kezdtünk, s jobboldal és baloldal kétségeinek adott…..
princeps 2010.03.14 23:25:48
@Batávia:
Vajon mikor jutott be utoljára független képviselő a parlamentbe? És milyen esély van kis párt jelöltjeként győzni (ha nem lép egyik nagy párt se vissza a javára)?
Már csak azt nem tudjuk, kit támogatnak az evangélikusok! :)
princeps 2010.03.15 21:46:19
@Lexx5:
Ja, merthogy újpogánysággal vádolták szegény (szavakban egyébként húdekeresztény) Jobbikot...
princeps 2009.11.26 17:28:06
@Meggyvágó Madár:
Szerintem is jó a pluralizmus, és nem jó a nagy összeborulás, az én bajom csak az, hogy ugyanazt a meccset játsszuk 100 éve, miközben a világ már rég nem erről szól! Olvasd Adyt:
"Céljainkat elcélozták,
Életünket már elélték.
Cirkusz-ponyvák
Bohóc-sorsa leng előttünk."
princeps 2009.11.26 18:56:53
@Meggyvágó Madár:
1/ Az említett jegyzőkönyvet valóban érdemes elolvasnia annak, aki kíváncsi a 100 évvel ezelőtti orosz titkosrendőrség módszereire, de aki a zsidókról akar valamit megtudni, annak én inkább pl. a Bibliát ajánlanám!
2/ A Nyugat és hazánk között nem ez volt a jellemző viszony, ajánlom figyelmedbe pl. Szent Istvánt, III. Bélát, II. Andrást, Anjou-királyainkat, a magyarországi reformációt, a felvilágosodást vagy a reformkort!
princeps 2009.11.30 18:13:33
@Meggyvágó Madár:
1/ A zsidóságot faji vagy vallási alapon tartod nyilván?
2/ Ha a cigányság többségéhez hasonlóan szegény magyarok körében is magas a bűnözési arány, akkor ők magyarbűnözők?
3/ Ha engem részeg fradisták felvonulása és üvöltözése is félelemmel tölt el, akkor jogos a Fradi-szurkolókkal szembeni előítélet?
4/ Mit is bizonyít MA a tiszaeszlári vérvád és a "Cion bölcseinek jegyzőkönyve"?
5/ Lehet tolerálni az uszítást?
princeps 2009.10.28 08:08:35
Miért van az, hogy ha vallásról van szó, akkor rögtön átmegyünk a liberalizmus és a materializmus szidalmazásába? Szerintem nem kéne! Aki minden rosszért, ami a mai világban van, a liberalizmust teszi felelőssé, az elfelejti, hogy a fejlett világ politikai rendszerei (Ny-Eu., USA stb.) mind liberális elveken nyugszanak.
A liberalizmus nem vallásellenes, csak annyit mond, hogy egyik meggyőződés kedvéért se öljük meg a többi híveit. Ha ezt nem fogadjuk el, visszajutunk a vallásháborúk korába, ahová szerintem manapság az egyházak hívei sem vágynak! Ajánlom figyelmetekbe az Egyesült Államok alapító atyáit, akik liberális elveik mellett erősen istenhívők voltak (meg persze szabadkőművesek - no tessék, már megint egy szitokszó!). Amúgy meg ha utánanéz valaki, azt is láthatja, hogy nemcsak keresztényszocializmus létezik, hanem pl. liberális katolicizmus is!
A materializmus pedig csak annyit állít, hogy a világ Isten létének feltételezése nélkül is megérthető. Nem hiszem, hogy az erkölcsösség attól függene, hogy valaki hisz-e Isten létében, vagy nem. Ha valaki csak azért erkölcsös, mert féli Istent, az nem igazán erkölcsös!
Szóval én a világ állítólagos "erkölcsi romlottságáért" nem tudom kizárólag a liberalizmust, meg a vele egyáltalán nem együtt járó materializmust okolni. Amúgy meg abban sem vagyok biztos, hogy ma erkölcsileg romlottabbak lennénk, mint a vallásos középkorban! Gondoljatok csak arra, hogy az írók már több ezer éve mindig arról írnak, hogy hogyan hanyatlanak az erkölcsök. Ezek szerint volt egy Aranykor, mikor minden OK volt, és azóta csak romlik a helyzet? Ha így lenne, akkor közel vagyunk a Végítélethez!
princeps 2009.11.02 18:54:29
Itt egy idézet a kereszténység, a nemzet és a liberalizmus kapcsolatáról. Aki először kitalálja, kitől való, azt meghívom egy sörre!
„[…] ha ma visszanézek a mögöttem levő úton, hittel vallom, nem csalódtam irányeszméimben. Nehéz válságokon, kritikus megpróbáltatásokon keresztül biztosan vezettek utamon. Kellett, hogy el, majd szembeforduljak azokkal, akik az emberi kultúra egyik legragyogóbb fejezetének, a kereszténységnek jelszavával tudatosan, vagy öntudatlanul a barbárságot akarták szolgálni. A nemzeti érzés és gondolat volt az, amely visszatartott azoktól az irányoktól és szélsőségektől, amelyek a haladás gondolata helyébe, a múlt tradícióinak megszakításával a rohanást akarták tenni, és akik egy szerencsétlen megbukott forradalom személyi és tárgyi rehabilitációjában keresték a követendő utat. Az igazság szeretete volt az, amely míg egyfelől erőt és tehetséget adott védeni a gyengét, az elnyomottat, az üldözöttet, másfelől képessé tett arra is, hogy meglássam a hibát a barátban, és értékelni tudjam a jószándékot az ellenfélben. Ez az érzés tette lehetővé, hogy egyforma megvetéssel forduljak el a hatalom kicsapongásaitól és a demagógia prepotenciájától [önkényétől].

És csoda-e, ha ezek a gondolatok és érzések: a kultúrának szeretete, a nemzeti nagyság sóvárgása, az igazságra való törekvés feltartóztathatatlanul vittek abba az irányba, amelyet szabadelvűségnek és demokráciának neveznek. Nem a felé a szabadelvűség felé, amely akár a hazai, akár a külföldi hasonnevű pártok életében jelentkezik. Ezeknek élete, munkája, sikerei, bűnei, mulasztásai, majd elmúlásuk mind csak efemer [tiszavirág-életű] jelenségek. Mi köze ezeknek ahhoz a nagy felszabadító gondolathoz és mozgalomhoz, amely a maga hatásában csak a kereszténységnek világot átalakító gondolataival mérhető össze? Mi köze ezeknek ahhoz a nagy felszabadító mozgalomhoz, amely a 18. század második felében és a 19. század elején megjelenik a történelem színpadján, és mint hatalmas történelmi erő, átalakítja az egész világ szerkezetét, betölti az állami és társadalmi életnek minden zegét-zugát. Elhozza az Isten kegyelméből való királyság helyébe a népszuverenitás elvét és a parlamenti kormányzás rendszerét. Amely a rendi szervezet, a prerogatívák [kiváltságok] helyébe illeszti az állampolgári egyenjogúságot, amely az állami omnipotenciával [mindenhatósággal] szemben diadalra viszi az ember veleszületett jogát, az állampolgári szabadságot. Amely a gazdasági kötöttséggel szemben meghozza a gazdasági felszabadulást, az államvallással szemben kiharcolja a lelkiismereti szabadságot, a vallási és felekezeti egyenjogúságot. Ezek azok az eszmék, amelyek az egész világon végigvitték a maguk sokszor véres harcát, felszabadították a lelkeket, a tehetségek légióit állítva az emberi kultúra, a nemzeti felemelkedés és az igazság szolgálatába. A történelem jogán hirdethetem tehát, hogy akinek lelkében él a kultúra szeretete, a nemzeti szabadság és nagyság vágya és az igazságra törekvés gondolata: az nem tagadhatja meg a szabadelvűség és demokrácia eszméjét.

Tudom jól, hogy ez a gondolat is sebet kapott a világháború és az ezt követő forradalmak romboló időszakában. Tragikus események, soha nem sejtett nemzeti katasztrófa dübörgő szekere rohant keresztül rajta, és a sok tönkrement érték között ez a gondolat is ott maradt az országútján véresen, árván, a rohanó gyávák és az anarchiában jelentkező martalócok lábától besározva. Akkor jöttünk mi, a közélet szürke munkásai, felemeltük, próbáltuk megtisztítani, igazát, jövőjét hirdetni, hogy a gyávák újból reménykedjenek, vakmerők újból féljenek attól a pillanattól, amikor újra át fogja venni uralmát. Mert át fogja venni az egész világon. Most még nagy a zaj. Nagy, egykor szabad kultúrnemzetek élén kis diktátorokat látunk… De hol lesznek ezek holnap? A nagy diktátorok és a kicsiny üzletesek egyformán el fognak tűnni… Az emberiség évezredes szenvedések árán gályákon, börtönökben, vérpadon váltotta meg jogát a szabadsághoz. Nem hiába éltek, szenvedtek és haltak meg. És lennének bár oly hatalmasok és még oly sokan az emberi szabadság ellen küzdők, a harcban nem a szabadság, de ők pusztulnak el. Ez a hit adja meg nekem az erőt, hogy úgy, mint eddig, tovább haladjak a megkezdett úton.”