Adatok
ivanhu
0 bejegyzést írt és 167 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Tegnapi bejegyzésemet vita követte az Index.hu-n. Két vélemény ütközött. Az egyik szerint az országos képbe azért csempésztem a civil színt, hogy elhalványítsam Orbán Viktor győzelmi jelentését. A másik szerint „Valahogy minden választásra rátelepednek a pártok.” A…..
ivanhu
2014.10.17 12:47:37
@nicktolvajmentesítő_kovi1970:
Ez egy rossz érv, hogy "kevesen mentek el". Egyrészt semmi okunk nincs feltételezni, hogy a meg nem jelentek között nagyon más lenne a százalékarány. Másrészt az is tapasztalat, hogy valami ellen inkább elmennek szavazni az emberek, mint valamiért.
Aztán azt sem értem, amit baloldalon sokszor látok, hogy a Fidesz "a nép ellenében" csinál dolgokat. Hát lehet hogy a "bal oldali nép ellenében", bár sztem ez sem igaz, de ugyan vegyétek már észre, a "bal oldali nép" a kisebbség.
Ez egy rossz érv, hogy "kevesen mentek el". Egyrészt semmi okunk nincs feltételezni, hogy a meg nem jelentek között nagyon más lenne a százalékarány. Másrészt az is tapasztalat, hogy valami ellen inkább elmennek szavazni az emberek, mint valamiért.
Aztán azt sem értem, amit baloldalon sokszor látok, hogy a Fidesz "a nép ellenében" csinál dolgokat. Hát lehet hogy a "bal oldali nép ellenében", bár sztem ez sem igaz, de ugyan vegyétek már észre, a "bal oldali nép" a kisebbség.
Bármennyire erőltetik az EU-nál a dilettánsok a fogyasztáscsökkentést, nem érnek el vele semmit. Csak megszívatnak jó pár embert.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
ivanhu
2013.07.02 10:50:18
@KTT:
A robbanás során a levegőből oxigént vesz fel, szénatomonként kettőt (jó esetben, ha nincs CO képződés). Bár nincs olyan hogy "benzinmolekula" (merthogy keveréket égetünk), de tipikusan 7-10 szénatom van molekulánként. A szén atomsúlya 12, az oxigéné 16, így szénatomonként három és félszeresére nő a súly (12 atomsúlyú szénből lesz 12+16+16 atomsúlyú CO2 molekula) - a saját súlyának két és félszeresét veszi fel a levegőből. A benzinben szintén jelenlévő hidrogén meg nem játszik, mert összesen kb. másfél szénatomnyi a súlya, szóval nem három és félszeresére nő a CO2 súly a benzin súlyához képest, "csak" kicsivel több mint háromszorosára.
Az "egyéb anyagok" jelentős része még a vízgőz is, hiszen a benzin több mint kétszer annyi hidrogénatomot tartalmaz, mint szénatomot. Mivel 2 hidrogén egyesül 1 oxigénnel, így kb. ugyanakkora mennyiségű vízgőz is keletkezik.
Mindez persze akkor igaz, ha tökéletes az égés (ma már elég jó közelítéssel igaz), és nem vettük figyelembe a mindenféle belekevert retyók hatását sem, bár ezek százalékos aránya elég kicsi hogy érdemben ne nagyon befolyásolja az eredményt.
Szóval a kicsit több mint háromszoros mennyiségű CO2 teljesen reális.
A robbanás során a levegőből oxigént vesz fel, szénatomonként kettőt (jó esetben, ha nincs CO képződés). Bár nincs olyan hogy "benzinmolekula" (merthogy keveréket égetünk), de tipikusan 7-10 szénatom van molekulánként. A szén atomsúlya 12, az oxigéné 16, így szénatomonként három és félszeresére nő a súly (12 atomsúlyú szénből lesz 12+16+16 atomsúlyú CO2 molekula) - a saját súlyának két és félszeresét veszi fel a levegőből. A benzinben szintén jelenlévő hidrogén meg nem játszik, mert összesen kb. másfél szénatomnyi a súlya, szóval nem három és félszeresére nő a CO2 súly a benzin súlyához képest, "csak" kicsivel több mint háromszorosára.
Az "egyéb anyagok" jelentős része még a vízgőz is, hiszen a benzin több mint kétszer annyi hidrogénatomot tartalmaz, mint szénatomot. Mivel 2 hidrogén egyesül 1 oxigénnel, így kb. ugyanakkora mennyiségű vízgőz is keletkezik.
Mindez persze akkor igaz, ha tökéletes az égés (ma már elég jó közelítéssel igaz), és nem vettük figyelembe a mindenféle belekevert retyók hatását sem, bár ezek százalékos aránya elég kicsi hogy érdemben ne nagyon befolyásolja az eredményt.
Szóval a kicsit több mint háromszoros mennyiségű CO2 teljesen reális.
Varázsoltunk magunknak nyolcmillió forintot és megnéztük, kinek mennyit ér a vásárló. Próbavásárlás mindenkinél, felemás eredménnyel.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Szabó Hajnalka Lilián című munkáját mutatjuk be ma. Ha Te is szeretnéd megjelentetni a Galaktika Arénában novelládat, ne habozz, küldd el az info@galaktika.hu-ra! Ne felejts el kommentelni, tanácsokat, észrevételeket, visszajelzést adni a…..
"leellenőriztette" Volt nekem egy isteni magyar-tanaram', aki az ilyeneket halkan, kedves, elnéző mosollyal, de kissé okítóan feddő hanggal, csak emígy korrigálta: "Robikám, le nélkül.." Vagy "be nélkül", mert jellemző volt a bepótolom vs. pótolom is ;-) Szeretettel:
Tisztelt…..
ivanhu
2012.11.10 18:06:12
@opati666: Ragoztad? Nem becézted? Kedves kis söröcském, gyere szépen...
ivanhu
2012.11.10 18:20:40
@pocak: Remek, mindig jól jön egy idézhető tekintély egy vitában... :) Köszönöm szépen!
Most megyek, gyorsan elolvasom minden fellelhető sorát... :)
Most megyek, gyorsan elolvasom minden fellelhető sorát... :)
Tízezer oldalnyi dokumentáció, több mint száz interjú és több év kutatómunka után jelent meg a könyv, amely bemutatja az igazi sztálingrádi csatát: hogy miért harcoltak az oroszok és a németek.
Sokak szerint a szovjet katonákat a félelem hajtotta a csatába, hiszen a tisztjeik…..
2011-ben összesen 57 600 km-t tett meg, és 4,185 millió forintot költött benzinre hivatali autójával Kövér László, az Országgyűlés elnöke – derült ki abból a közérdekű adatigénylésből, amelyet még szeptember közepén adtunk be a parlamenthez, ám választ csak most…..
SF.blog
A kövek titkai: A tíz legrejtélyesebb és legmeghökkentőbb kő oszlop és emlék
2012.10.18 11:07:59
Az emberről szokás azt mondani, hogy az egyetlen olyan faj, amely tudatában van saját végességének, a ténynek, hogy a jelen pillanatban tartó létezése egyszer (akármilyen messze vagy közel is legyen az), véget fog érni. Talán ezért is igyekeztek az emberek közösségei már az…..
ivanhu
2012.10.19 08:54:49
@inebhedj - szerintem:
Nos, úgy vélem egyszerű a megoldás. Volt határozott elképzeléssel rendelkező vezető, nem voltak érdekvédelmi szervezetek, és a vezető rendelkezésére álltak mindazon eszközök, amelyekkel ösztönözhette az embereit a feladat határidőre történő befejezésére. Mivel munkavédelmi és egyéb hatóság sem járt ki hozzá, így különösebb népegészségügyi intézkedéseket sem kellett tennie, elég volt ha a számára megfelelő ideig életben tartotta őket.
Szerintem ennyi, kellő eltökéltséggel egy megfelelő méretű embercsapat szinte bármit meg tud tenni.
Nos, úgy vélem egyszerű a megoldás. Volt határozott elképzeléssel rendelkező vezető, nem voltak érdekvédelmi szervezetek, és a vezető rendelkezésére álltak mindazon eszközök, amelyekkel ösztönözhette az embereit a feladat határidőre történő befejezésére. Mivel munkavédelmi és egyéb hatóság sem járt ki hozzá, így különösebb népegészségügyi intézkedéseket sem kellett tennie, elég volt ha a számára megfelelő ideig életben tartotta őket.
Szerintem ennyi, kellő eltökéltséggel egy megfelelő méretű embercsapat szinte bármit meg tud tenni.
Fogalmunk sincs, pontosan mi történt ma reggel a Budai rakparton, amikor Varga Endre kerékpárjával át akart kelni egy kereszteződésnél. Az eddig mintegy hatezer Facebook-felhasználó által megosztott üzenetében ugyanis azt írja, egy szürke Suzuki Swift, melynek rendszáma 666-ra…..
...volt olyan eset is, amikor az adós emailben közölte velük, hogy épp most ég az autó. Csupán egyetlen baj van: mindez nem ésszerű dolog. Sőt, kifejezett ostobaság. Minden kár, amit az autóban okoz az ügyfél, az ő adósságát növeli, azaz, ha az autó megsemmisül, az…..
ivanhu
2012.06.08 22:42:33
@Nord72X: De igen, létezik patthelyzet (akár rögtön a sakkban is), de ez messzire (játékelmélet) vezet.
A banknak meg persze hogy az a dolga, hogy profitot termeljen. Ezt várja el a tulajdonosa. Viszonylag kevés ember vállalkozik azért, hogy legyen hova hordania a pénzét mert már nem fér el neki.
A banknak meg persze hogy az a dolga, hogy profitot termeljen. Ezt várja el a tulajdonosa. Viszonylag kevés ember vállalkozik azért, hogy legyen hova hordania a pénzét mert már nem fér el neki.
ivanhu
2012.06.08 22:46:53
@Tóth Ágas: Rendes bank megjósolja, hogy x százalék be fog dőlni, és úgy számolja ki a hasznát, hogy ezt eleve veszteségként belekalkulálja. Baj akkor van, ha az x-et nagyságrendekkel elmérték.
Meg akkor, ha valamilyen trend megfordul. Egy időben évente 10%-ot is emelkedtek az ingatlanok mondjuk az usában. Ergo, fedezetként akár 110 százalékon is be lehetett vonni az ingatlant, mert egy év múlva tényleg annyit ért. Aztán összedőlt az ingatlanpiac, az emberek inkább kiszálltak és otthagyták a 70%-ot (vagy kevesebbet) érő ingatlant, a bank meg rögtön bukott. Nem kicsit. Állam bácsi gyorsan kihúzta őket a szarból (tőkeinjekciót adott nekik), és rendes bank azóta vissza is adta már ezt a "kölcsönt".
Meg akkor, ha valamilyen trend megfordul. Egy időben évente 10%-ot is emelkedtek az ingatlanok mondjuk az usában. Ergo, fedezetként akár 110 százalékon is be lehetett vonni az ingatlant, mert egy év múlva tényleg annyit ért. Aztán összedőlt az ingatlanpiac, az emberek inkább kiszálltak és otthagyták a 70%-ot (vagy kevesebbet) érő ingatlant, a bank meg rögtön bukott. Nem kicsit. Állam bácsi gyorsan kihúzta őket a szarból (tőkeinjekciót adott nekik), és rendes bank azóta vissza is adta már ezt a "kölcsönt".
Annyi szép falu, város, ország meg kontinens van, muszáj neked itt autókázni? És itt lakni? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Eladtam hát.
Utoljára áll a házunk előtt Era
Vegyes érzés ez. Ellöktem magamtól egy hű barátot, meg ott van a sok munka, a sok idő, a sok pénz is, amit beleöltem. De volt három jó évünk együtt, lehúztuk huszonkétezer kilométer jobbik felét – ami a tipikus…..
ivanhu
2012.02.27 09:27:12
@Béla, tudod a Béla: Igazad van, de használt autót vagy azért vesz valaki, mert szeret bütykölni, vagy azért, mert csak azt engedheti meg magának. Autózni pedig muszáj... (Na ezt vajon hogy mondják latinul, movere necesse est?) :)
Ha ebből indulunk ki, akkor aki szeret bütykölni (asszem erről szól CsZs élete) az egész jól kijöhet egy öreg autóval - talán jobban, mintha néhány éveset venne. Részben mert akkor még anyag volt benne, és viszonylag egyszerűek a megoldások (kivéve citrom pl. ds 16), míg a kilencvenes évektől egyre több lett a számítógép és a bonyolult szerkezeti elem.
Aki nem szeret bütykölni, az meg valószínűleg mindenképpen veszít. A legegyszerűbb hibák miatt is tízezrekre fogják megvágni, ha "újabb" modellek esetén pedig valamelyik számítógép kezd rendetlenkedni (akár csak egy korrodált csati miatt is), akkor talán olcsóbb kukába dobnia a "roncsot" és vennie egy másikat.
Csodák nincsenek, néhány százezerért az vegyen autót, aki kész arra hogy egy-két év alatt széthajtja és átül egy másik roncsba (de akkor a megbízhatóságot is felejtse el), vagy az aki a saját két kezével mer és tud is dolgozni rajta. Ez utóbbiak körében viszont a 22 Ft/km szerintem jól hangzik.
Volt egy tizenéves automata vectrám, Svájcból behozva. Vettem 1 milláért, használtam 4 évet, költöttem rá 600 eFt-t (beleértve váltó csere), eladtam 600 eFtért, mentem vele kb. 50 ezret. El mertem vele menni külföldre kétszer-háromszor, soha nem hagyott ott, de azért állt a zászló hogy megteheti. Volt amit én szereltem rajta, volt amit az általam évek óta ismert szerelő. Évente buktam rajta negyed millát, vagy ha úgy tetszik havonta kicsivel több mint 20 ezret. Plusz benzin havi két tank, másik mondjuk 30 ezer. Ez kevesebb mint a fele az autóbérlésnek, de CsZs havonta 20 eFt-ből kihozta üzemanyaggal (igaz, keveset ment vele). Sokkal ügyesebb volt... Igaz, biztos nem ment vele 200-at, mint én a Vectrával egyszer-kétszer, de havi 30 eFt-t talán nem ér ez az élvezet, amit ráadásul inkább kényszer szült...
Ha ebből indulunk ki, akkor aki szeret bütykölni (asszem erről szól CsZs élete) az egész jól kijöhet egy öreg autóval - talán jobban, mintha néhány éveset venne. Részben mert akkor még anyag volt benne, és viszonylag egyszerűek a megoldások (kivéve citrom pl. ds 16), míg a kilencvenes évektől egyre több lett a számítógép és a bonyolult szerkezeti elem.
Aki nem szeret bütykölni, az meg valószínűleg mindenképpen veszít. A legegyszerűbb hibák miatt is tízezrekre fogják megvágni, ha "újabb" modellek esetén pedig valamelyik számítógép kezd rendetlenkedni (akár csak egy korrodált csati miatt is), akkor talán olcsóbb kukába dobnia a "roncsot" és vennie egy másikat.
Csodák nincsenek, néhány százezerért az vegyen autót, aki kész arra hogy egy-két év alatt széthajtja és átül egy másik roncsba (de akkor a megbízhatóságot is felejtse el), vagy az aki a saját két kezével mer és tud is dolgozni rajta. Ez utóbbiak körében viszont a 22 Ft/km szerintem jól hangzik.
Volt egy tizenéves automata vectrám, Svájcból behozva. Vettem 1 milláért, használtam 4 évet, költöttem rá 600 eFt-t (beleértve váltó csere), eladtam 600 eFtért, mentem vele kb. 50 ezret. El mertem vele menni külföldre kétszer-háromszor, soha nem hagyott ott, de azért állt a zászló hogy megteheti. Volt amit én szereltem rajta, volt amit az általam évek óta ismert szerelő. Évente buktam rajta negyed millát, vagy ha úgy tetszik havonta kicsivel több mint 20 ezret. Plusz benzin havi két tank, másik mondjuk 30 ezer. Ez kevesebb mint a fele az autóbérlésnek, de CsZs havonta 20 eFt-ből kihozta üzemanyaggal (igaz, keveset ment vele). Sokkal ügyesebb volt... Igaz, biztos nem ment vele 200-at, mint én a Vectrával egyszer-kétszer, de havi 30 eFt-t talán nem ér ez az élvezet, amit ráadásul inkább kényszer szült...
A Saxo története ott kezdődött, amikor a motorozásé véget ért. Szinte napra pontosan egy éve történt a baleset, amikor a robogózás, mint a tömegközlekedés alternatívája kipattant a fejemből, és rá két hónapra le is zajlott a tényleges baleset, amikor a közben megvásárolt…..
ivanhu
2011.08.15 01:20:42
@gyvy: Az ERA-n felesleges pénzkidobás mindaz, amit nem, vagy nem akkor kellett volna cserélni, és különösen az, amit kétszer vagy többször kell(ett) cserélni, mert leírta egy másik hibás alkatrész.
Fiatalon vettem szétrohadt VW Polót (leánykori neve Audi 50), szétszedtem csontra (üres maradt a karosszéria), ki lett javítva, aztán futóműben mindent átvizsgáltam, kicseréltem az összes csapágyat, gömbfejet, féltengely csuklót, folytattam a motorral, szerencsére keveset kellett hozzányúlni (vízpumpát, termosztátot és hűtőt cseréltem, bár lehet nem kellett volna), kompresszió, szelepek, stb. mind rendben volt. Cseréltem elosztófedelet és trafót is, meg gyertyakábeleket.
Összesen annyiba lett, mintha vettem volna egy több évvel fiatalabb verdát, viszont ez nem hagyott ott sehol, nem morgott, zörgött, csattogott, csak ment - amíg egyszer a munkatársam össze nem törte.
Itt lép be az utolsó kérdés - egy fiatal autó esetén azért valamit ér a biztosítás totálkár esetén is. Egy tinédzser autó esetén gyakorlatilag semmit, mert a kapott pénzből megvehető másik vén roncsot kezdheted újra felújítani. Talán ha ugyanolyat veszel, és amit tudsz átmented, az még érhet valamit. De akkor mit csinálsz a ronccsal a végén?
Fiatalon vettem szétrohadt VW Polót (leánykori neve Audi 50), szétszedtem csontra (üres maradt a karosszéria), ki lett javítva, aztán futóműben mindent átvizsgáltam, kicseréltem az összes csapágyat, gömbfejet, féltengely csuklót, folytattam a motorral, szerencsére keveset kellett hozzányúlni (vízpumpát, termosztátot és hűtőt cseréltem, bár lehet nem kellett volna), kompresszió, szelepek, stb. mind rendben volt. Cseréltem elosztófedelet és trafót is, meg gyertyakábeleket.
Összesen annyiba lett, mintha vettem volna egy több évvel fiatalabb verdát, viszont ez nem hagyott ott sehol, nem morgott, zörgött, csattogott, csak ment - amíg egyszer a munkatársam össze nem törte.
Itt lép be az utolsó kérdés - egy fiatal autó esetén azért valamit ér a biztosítás totálkár esetén is. Egy tinédzser autó esetén gyakorlatilag semmit, mert a kapott pénzből megvehető másik vén roncsot kezdheted újra felújítani. Talán ha ugyanolyat veszel, és amit tudsz átmented, az még érhet valamit. De akkor mit csinálsz a ronccsal a végén?
ivanhu
2011.08.15 01:26:32
@ivanhu: A féket nem írtam, de az ugye alap, hogy teljesen úgy dobokat, tárcsákat, és munkahengereket kapott, összes fékvezeték csere, és új betétek és pofák. A munkahengerek kivételével ezt minden használt vételemen azonnal megcsináltam, és a futóművet is azonnal bevizsgáltattam. Se rohadt réz vagy öreg gumicső miatt, se valamilyen leszakadó ferrodolú utángyártott olcsó vacak miatt ne haljak már meg.
Szóval volt nekem olyan, hogy öreg autó, csak ma már nem érdekel, mert összességében drágább mint az újabb, és időm sincs rá annyi.
Szóval volt nekem olyan, hogy öreg autó, csak ma már nem érdekel, mert összességében drágább mint az újabb, és időm sincs rá annyi.
ivanhu
2011.08.15 12:43:32
@Rocko-: TMK esetén van egy előírás, hogy mikor mit. Ha csak úgy találomra cserélsz, akkor egy ki nem cserélt kopott/rossz tönkreteheti a kicserélt újat.
Három gyermekhez többféle módon juthat az ember: kitartó gyermekszüléssel, jól sikerült második házassággal, az ügyesebbek egy patronból megoldják. Viszont ilyenkor egy csapásra szembesülnek az nagy kérdéssel: milyen autóban fér el három gyerekülés? Mai cikkünk…..
Egyelőre örüljünk annak, amink van, vagyis amink nincs. Mai cikkünk blogposztja...
ivanhu
2011.06.09 07:59:33
@vuk_: A 9 literes fogyasztással és a 400 forintos benzinnel szerintem elég jó átalányt vettem ahhoz, hogy benne legyen a kötelező biztosítás és a szervizköltség, gumikopás, egyebek.
Amúgy nem elhanyagolható számú ember céges autóval közlekedik, szóval nekik biztosan nem lesz alternatíva a p+r.
Amúgy nem elhanyagolható számú ember céges autóval közlekedik, szóval nekik biztosan nem lesz alternatíva a p+r.
Kedd délutáni sajtótájkoztatója alapján nagyon úgy tűnik, hogy Pep Guardiolát már nemcsak fárasztja José Mourinho folyamatos hisztije, hanem most már nem is hajlandó azt tovább szótlanul tűrni. A Madridban tartott sajtótájékoztatón Pep olyan szépen tette helyre sipítozó…..
Az árvizet ismerjük, akár fel is lehetne rá készülni, például nem kéne ártérre építkezni. Kolontár és Devecser olyasmit kapott a nyakába, amire nincs recept. Előrejelzés sincs, az ipari katasztrófák ilyenek, valahol valaki félrenyom egy gombot, vagy valakik egymás után…..
Egymilliárd forint. Az objektív felelősség elvének bevezetése óta közigazgatási bírságokból ekkora bevételhez jut a rendőrség – havonta. Vélemények az azonos című írásunkról...
A kerékpárosokkal szemben vívott autós szabadságharc élharcosai láttak egy reklámot, ami felnyitotta a szemüket a környezetvédelem fontosságára. Az Emberi Parkolásért Mozgalom azonnal felszólította a fővárost, hogy a légszennyező bringázás helyett autós projektet támogasson.…..
Bajban van az én hazám. Budapestet elhagyja vőlegénye, vagy kicsoda is volt ez az ember, Demszky Gábor; legyen mondjuk a Significant Other. Ötször választotta meg a város népe, ebből négyszer újra, ezen belül egyszer egy hónappal az őszödi botrány után. Pedig sohasem volt…..
Sziasztok! Én is átéltem a munkahelyi megaláztatást, nyugtatókkal kellett bejárnom dolgozni és ott volt az igazgató fő ütőkártyája: „nem kötelező itt dolgozni, el lehet menni”(ld. Gyurcsány: el lehet menni Magyarországról).Hát én kiugrottam a nagy semmibe, -de…..
ivanhu
2010.08.16 13:42:39
@Strici: Nem mindenki kap NBH-s képzést, hogy hogyan kell hiteles és ellenőrizhető felvételt készíteni...
Véleményvezér
Amikor fasisztázó baloldaliak dicsérik Orbánt - fordulat a nemzetközi sajtóban
2010.08.12 08:09:00
Mindenki meglepetésére az Orbán-kormányt a Fidesz korábbi külföldi kritikusai méltatják, egykori támogatói viszont gyanakodva méregetik. Úgy tűnik, valami nagyon megváltozott. Minket, magyarokat nagyon izgat, hogy mit írnak az országról külföldön. Ezért aztán a magyar sajtó,…..
Kérem, ez van. 27 348 900 forint volt tesztautónk listaára, ezekkel az extrákkal, 16 399 000 nélkülük. Persze adódik a kérdés, mennyire van értelme még egy alapáras E-Klasse árát költeni extrákra, de mielőtt elkezdjük szapulni a karvalykapitalizmust, jó, ha helyén vizsgáljuk a…..
From: tok@mindegy.hu Subject: Autós üldözés az M1-esen Autós üldözés az M1-esen http://index.hu/bulvar/hirek/2009/12/23/autos_uldozes_az_m1-esen/ 'jobb kormányos brit rendszámú kocsira' helyett: jobbkormányos (egyben), (vessző) brit rendszámú ... A jobb melléknév azt jelenti,…..
ivanhu
2009.12.30 10:41:59
@vészmadár (pica pica): Ha csak te meg én írjuk egybe, akkor csak mi tudjuk jól? :) Komolyabban, ez a szép a szabályzatban - ha akarom, vemhes, ha nem akarom, nem vemhes.
A szabályzat mongyon (sic!) le, és válasszunk magunknak új szabályzatot!
A szabályzat mongyon (sic!) le, és válasszunk magunknak új szabályzatot!
ivanhu
2009.12.30 10:57:37
@pocak: Welcome to the club!
Igazából nem vagyok nyelvész, csak informatikus, de gyakorló fordítóként érintett vagyok (bizony, nekem sokszor még szavakat is kell "csinálnom", mert bár szép az angol kifejezés, szebb lenne a magyar. Ezzel együtt az angolnak zárójelben mindig szerepelnie kell (legalább az első előfordulásnál), mert a szakma nyelve mégiscsak az angol.
Mint ilyen (mármint érintett), sokszor szembesültem azzal, hogy elég vacak ez a helyesírási szabályzat, helyenként logikátlan, és belső ellentmondások is vannak benne. Viszont alacsony lenne az elfogadottsága, ha informatikusként nekiugranék újat írni ugye... s persze a tudásom is kevés hozzá, hiszen nyelvtörténelemmel, mindenféle hangzástani rejtelmekkel azért tisztában kell lennie annak, aki erre vállalkozik.
Örömmel láttam viszont, hogy nyelvészek között is egyre többen mondják, rég megérett már az idő a felülvizsgálatára. Sajnos az akadémikus urak, talán presztízsféltésből, eléggé ellenzik, illetve mindenáron a saját elképzeléseiket akarják keresztülverni a szabályzaton, ahelyett hogy a mai élő nyelvet tanulmányoznák jó alaposan. Sokuknak szintén az a hozzáállása, hogy a nyelv mondjon le, majd ők megmondják a frankót, hiszen csak ők értenek hozzá. Tisztelet a szerencsére számos, de talán kisebb befolyású kivételnek.
Na, most jól ki is füstölögtem magam...
Igazából nem vagyok nyelvész, csak informatikus, de gyakorló fordítóként érintett vagyok (bizony, nekem sokszor még szavakat is kell "csinálnom", mert bár szép az angol kifejezés, szebb lenne a magyar. Ezzel együtt az angolnak zárójelben mindig szerepelnie kell (legalább az első előfordulásnál), mert a szakma nyelve mégiscsak az angol.
Mint ilyen (mármint érintett), sokszor szembesültem azzal, hogy elég vacak ez a helyesírási szabályzat, helyenként logikátlan, és belső ellentmondások is vannak benne. Viszont alacsony lenne az elfogadottsága, ha informatikusként nekiugranék újat írni ugye... s persze a tudásom is kevés hozzá, hiszen nyelvtörténelemmel, mindenféle hangzástani rejtelmekkel azért tisztában kell lennie annak, aki erre vállalkozik.
Örömmel láttam viszont, hogy nyelvészek között is egyre többen mondják, rég megérett már az idő a felülvizsgálatára. Sajnos az akadémikus urak, talán presztízsféltésből, eléggé ellenzik, illetve mindenáron a saját elképzeléseiket akarják keresztülverni a szabályzaton, ahelyett hogy a mai élő nyelvet tanulmányoznák jó alaposan. Sokuknak szintén az a hozzáállása, hogy a nyelv mondjon le, majd ők megmondják a frankót, hiszen csak ők értenek hozzá. Tisztelet a szerencsére számos, de talán kisebb befolyású kivételnek.
Na, most jól ki is füstölögtem magam...
ivanhu
2009.12.30 13:05:45
@peetmaster: és @vészmadár (pica pica):
Pí kapcsán hadd helyettesítsem Veért. A pí matematikai leírása szerintem teljesen egzakt, és rövid. A kör kerületének és a kör átmérőjének a hányadosa. Ez a pí matematikailag.
Más kérdés, hogy a tizedes törtben kifejezett pontos értéke nem számolható ki (nincs matematikai módszer a kiszámítására).
Szóval a matematika le tudja írni, de nem tudja kiszámítani.
Pí kapcsán hadd helyettesítsem Veért. A pí matematikai leírása szerintem teljesen egzakt, és rövid. A kör kerületének és a kör átmérőjének a hányadosa. Ez a pí matematikailag.
Más kérdés, hogy a tizedes törtben kifejezett pontos értéke nem számolható ki (nincs matematikai módszer a kiszámítására).
Szóval a matematika le tudja írni, de nem tudja kiszámítani.
A Nagy Népvándorlás utáni pakolgatás közben akadt a kezembe a brit Autocar július végi száma. Nem is emlékszem, hogy a közös szerkesztőségi archívum-kupacból vagy Csikós asztaláról. Akkortájt nyaralhattam, így történhetett, hogy nem olvastam, a hiányt pedig illik bepótolni,…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A függetlenek erős szereplése az önkormányzati választáson nem újdonság, ez mindig így volt, és jól is van ez így.