Regisztráció Blogot indítok
Adatok
bobfalfa

0 bejegyzést írt és 64 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Sírunk a krómozott lökhárító és a kézifékkar után, majd beülünk a klímába és bekapcsoljuk a navit. Ki van nyalva a fenekünk, csak nem ismerjük be. Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
bobfalfa 2014.09.10 10:39:25
Néhány mérhetetlen okosság a navigációval kapcsolatban:
Amikor az ember megveszi a navigációt, kezdje el használni először azokon az utakon, amelyeket ismer, amelyeket ezerszer végigjárt, ezerszer látott, mégpedig azért, hogy megismerje a navi nyomkodását, működését.
Vajon miért az adott útvonalat javasolja a navigáció? Talán csak nem rövidebb, mint a másik, amin ezerszer jártam, amerre menni szoktam?
Ja, hogy véletlenül az maradt beállítva, hogy "rövid" a "gyors" helyett? Vagy véletlenül bent maradtak a földutak? Vagy Horvátországban a kompok?
Illetve jaj, felvisz az autópályára, majd jól megbüntetnek, mert nem vettem jegyet. Hülye navigáció.
Ja, hogy ez itt egy ingyenes az autópálya szakasz, és a navi azonnal levisz róla, ahol már fizetni kell, mert az autópályák ugyan engedélyezve voltak, de a matricás díjfizetés nem…

Én is hallottam már sok embert panaszkodni a hülye navigációra. Azt gondolom, ennek nagy része a felhasználó gyakorlatlanságából adódik. És persze, lehet anélkül is menni, mert milyen jó is azt mondani, hogy mekkora király vagyok már, nekem nem kell, a sok marha meg menjen birkaként a navi után.
Régen, ha mondjuk Frankfurtba utaztam, de közben az ismeretlen Regensburgban be kellett menni egy címre, mi volt a teendő (még a net és a google maps előtt)? Megálltam Regensburg előtt egy benzinkútnál, vettem egy helyi térképet, és beküzdöttem magam a címre. Most azért ez egy cseppet egyszerűbb, ugye?
Mohó Hiénák, figyelem, a Michelintől származó ajándékaink megváltoztatják az életedet. Például, aki eddig nem viselt baseball-sapkát, az mostantól igen. Akinek eddig nem volt egérpadja, annak lesz. Akinek eddig csak akkor tűnt el a jég a szélvédőjéről, amikor leolvadt, annak…..
bobfalfa 2013.12.23 12:58:27
343
A Valtoron motorépítő műhely munkái közül a La Bestia és a La Latina 400 is szerepelt már a Sebesség oltárán, most pedig a La Latina 900-ról küldött egy felvételt a Delgado testvérek videós barátja, Grantatini. A spanyol művészek rajonganak a klasszikus Kawasaki-modellekért,…..
bobfalfa 2013.11.16 15:18:41
Nem tudom, van-e keményebb ennél. Minden utcai motorverseny nagyon meredek, de a vaslemezek közé szorított makaói nagydíj ijesztőbbnek tűnik bármelyiknél – idén is megkövetelte a maga véráldozatát az aszfalt. Üljenek most motorra az osztrák Horst Saigerrel, és nyomjanak le…..
A múlt pénteki autósmozi-vetítéssel kapcsolatos legfontosabb emlékem, hogy a Volvo S70 gyári hangrendszere még tizenévesen is elképesztő szépen szól, és ami még jobb, nem kapcsol le tíz percenként merő elővigyázatosságból, mint a Jaguar XF-é. Utóbbiban ráadásul közel sem…..
bobfalfa 2012.10.03 22:42:12
Nem érdekel a klubélet, falkában motorozni sem szeretek. Nem vagyok tipikus BMW-tulajdonos, jobban kedvelem a rigásokat. Soha nem ragasztanék mindenféle hágókon kapható matricákat a csomagtartóra. Nem kell, hogy tudják, pontosan milyen tapasztalt motoros vagyok. Nem érdekel, milyen…..
bobfalfa 2012.08.16 18:05:14
@HOLIDAY:
Még csak annyit, hogy a második garnitúra PR2 már nem volt annyira tapadós, mint az első. Azért is vettem PR3-at harmadszorra. Majd meglátjuk. Én továbbra is javaslom a Michelint.

Egyébként szerintem mi már találkoztunk Kecskeméten egy BMW motoros tesztnapon. Én vagyok a szürke RT-s :)
bobfalfa 2012.08.18 23:17:35
@tangerine71:
Szia!
Én sem tudom, hogyan csinálom :) De már kétszer működött.
Szerintem éppen ennyire motorfüggő ez a dolog. A GSX1400 sokkal könnyebb (kb. 40 kg-val), így sokkal fickósabb gép az R1150RT-nél. És a 106LE/126Nm is sokkal több a 95LE/98Nm-nél. (És az RT-ben egyébként is pónilovak laknak :)
Próbálj ki egy RT-t a GSX után: baromi lassan gyorsul a motorodhoz képest (fájós lábú csigaszerűen)
Szóval jól pörög a kerék, fogy a gumi...
bobfalfa 2012.08.19 10:56:45
@tangerine71:
Igen, az RT üzemkész súlya 280 kg felett van, de szerintem is alapvetően a nyomaték a hunyó.
A BMW előtt 1,8-as VTX-szel "túramotoroztam" kb. 100LE/156Nm), kissé a tiédhez hasonló kategória. A gumi max. 15e km volt, a fogyasztás nagy sebességgel 8-9,5 liter/100 km.
Ezzel az autópálya menés = állandó sárga benzinlámpa figyelés és 150-170 km-enként tankolás.
Azon is cseréltem néhány gumit, a gyári Dunlop volt a legjobb / legtartósabb.
Az RT a német autópálya belső sávjában 160-190-nél sem eszik 6,8 felett soha. Ez volt a maximum. A VTX ugyanott 10 liter.
És a menetsebességek alapvetően nem különböznek.

Szóval a mérhetetlen okosságot összegezve: alapvetően sem a GSX, sem a VTX nem túramotorok, de attól még nagyon klassz, király gépek, és nagyon lehet szeretni azokat is, mint bármelyik kétkerekű motoros járművet...
TComment Ezt nem hiszed el 2012.05.08 06:10:00
Tükörbe nézek öreg az ördögöt látom, tudod, hogy átlépek az összes határon. – mondta tizenkét évvel ezelőtt Ganxsta Zolee és lám: itt az ördög, a visszapillantóban. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
bobfalfa 2012.05.08 08:28:42
Közben az egyik porschés szervezővel beszélgetek, és mondja, hogy van egy kis zűr a visszautammal. Idefelé jövet ugyanis elveszítettek egy autót. Mindenki tudja, ez mit jelent egy Porsche bemutatón: ropira törte valaki. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Klasszikus gépek versenyeznek ezen a hétvégén Phillip Islanden: nem kell jobb felvezetés a tesztek és a szezonkezdet előtt. A mezőnyben olyan ismerős neveket is felfedezhetünk, mint Jeremy McWilliams egykori MotoGP menő, vagy Josh Brookest, a BSB rosszfiúja.Két futamot már le is…..
Mit meg nem tesz manapság egy óragyártó, hogy birtoklási vágyat váltson ki a férfiból. A Breitling koncepciója a összes ösztönre mesterien apellál. Más kérdés, hogy a látottak alapján lesz-e valaki, akinek fantáziáját valóban a karóra ragadja el, és nem a vágott kipufogós…..
A bukócső és a kartervédő leszerelése zsibbasztó művelet, mert néhány csavar a tank alatt van Ha jól számolom, már nyolc éve okom lett volna írni az emberről, aki miatt mégsem utáltam meg a motorozással járó állandó szerelést és szereltetést, a…..
A vezetéstechnikai tréningek első tíz percében szokott elhangzani, hogy a motor arra megy, amerre nézünk. Erre sokan rábólintanak, ennek ellenére mégsem használják megfelelően a módszert. Persze gyakorlás közben mindenki megtanulja használni a tekintet erejét – aki eddig nem…..
Moncsicsis tanga és apokalipszis utáni Magyarország: akinek tetszett a képregény előző része, az biztos, hogy már várta a történet folytatását. Szűcs „Hamlet” Gyula megírta a sztorit, Budai Dénes pedig nem késlekedett, megrajzolta az újabb sokkoló…..
A sebesség oltára A Jawa halott 2011.05.02 15:47:00
1929. augusztus 17-én jegyezték be a céget, a Jawa motorkerékpárgyár megszületett. František Janeček gyermeke évről évre nagyobbra nőtt – a háború előtt már az egyik legjobb európai gyártónak számított. A kis kétüteműek mellett nagy, 350 és 500 köbcenti…..
Ő pirsónő morgolostavizelevényeid mint többezes rejteméhhátán a szederjes gennyekéj.Huss, fohászom száll felédkedvelátos zümmögényem!Nem véletlenül nyitom a csodálatos poémával a posztot. (Idézet fejből, ezért a pontosság csak jelképes.) Douglas Adams Galaxis útikalauz…..
Blitz R60/2 - The great Escape from Hush on Vimeo. A francia Blitz Motorcycles nem hagyományos módon állt hozzá a motorépítéshez. Az egyszerűségében látványos kialakítás hívei, a Bratstyle, a Wrenchmonkees és a CRD mellett jeles képviselői a csicsás customokkal szembeálló…..
Robogó Harley-Davidson robogó? 2011.03.18 13:42:00
Harley-Davidson Topper A külső szemlélők legalább annyira a chopperekkel azonosítják a Harley Davidson márkát, mint az ittas vezetést Stohl Bucival. Pedig a valóságban egyáltalán nem nagyszakállú, lehugyozott csizmás rockerek szerelik össze a gépeket két sör között…..
Mérsékelt izgalommal – hiszen nagyjából tudja, mire számíthat – mégis kíváncsian nyit be a motoros a BNV A pavilonjába. Hiszen március elején Motorfesztivál van, és az időzítés tökéletes: kellemesen melegíti a tavaszi napsütés a tarkót, a hőmérő is szépen…..
Hütte Havazik a Mátrában 2010.11.25 06:00:00
"Szerda délután 4 órától több hullámban érkeznek a hózáporok 600 méteres magasság fölött a Mátrában. Még a talaj nem fagyott át teljesen így egyelőre csak vékony hólepel fedi a tájat. Várhatóan 5-10 cm hó lesz a hétvégén a Mátrában, ami még a sípályák…..
Még a Deák téri Hobby Boltba csordogálva érkező, huszonnégy forintos Mecsik (mert mi még nem medzsónak hívtuk őket, az új név, később lett), és még messze-messze a Lego korszaka előtt járunk, talán még Merkur építő sem volt akkor. Pörgessünk vissza négy évtizedet az idő…..
bobfalfa 2010.11.23 23:18:59
Köszönöm az írást; kiváló, mint mindig.
Elolvasva az egészet nekem a következő két játék ugrik be (nem a Lemezárugyárból):
1. Lánctalpas traktor, levehető fekete gumilánctalppal. A lapos elemet (á. 5,40 Ft) elöl alul kellett becsúsztatni. Piros színű a traktor, lemezből készült. A motor helyén átlátszó, 4 hengeres motorblokk, az egészet alulról egy izzó világítja meg. A vezérlőkarok a vezetőüléstől balra vannak: nagyobb kar: előre hátra haladás, kisebb kar: motortér világítás. A kormány szarv alakú, és (amint az később kiderült) egy keresztben eltolható tengelyt mozgat, amelyen a fogaskerekek alkalmas módon vagy csak az egyik, vagy mindkét oldali lánctalpat hajtják.

2. Ellensúlyos, 3 támaszú villástargonca kormánykerékkel. A lapos elemet a vezetőülés, ill. motortér fedél alá kell betenni. Talán STAGOR a felirat rajta, okkersárga színű a lemezburkolat. A motor irányváltó vezérlőkar az ülés mellett van, a vezető bal lábánál pedig a közlőmű választókar: a motor vagy a hátul, középen elhelyezett, szorosan egymás mellett lévő dupla hátsó kerekeket hajtja, amely egyben kormányozott kerék is, vagy az emelőoszlopot működteti, amely kétrészes, és egy hosszúkás, álló csőanyát forgat, amelyből egy menetes orsó kiemelkedve mozgatja a felső oszloprészt, ami az emelőláncon keresztül emeli a villaszánt, így a villát is.
Úgy rémlik, hogy ezek a játékok nem feltétlenül magyar termékek, az időt pedig úgy a hetvenes évek közepére tenném. Emlékszik valaki ilyenekre?
bobfalfa 2010.11.23 23:27:11
@mallac: Emlékeim szerint a drótos távirányítós Wartburg világított, sőt, volt még egy valami 60-as évekbeli lapos, nyitott amerikai kocsi is, dupla első lámpákkal, az is világított - szerintem ezekről vetted az ötletet ... Ezek a világítósak 2 db góliát elemmel mentek, de átalakítottuk lapos elemesre, hogy fürgébb legyen a haladás ...