Regisztráció Blogot indítok
Adatok
zlaboncz

0 bejegyzést írt és 29 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
'Nagy az isten állatkertje és alacsony a kerítés'-témában most a román Országos Audiovizuális Tanácsnak (CNA) sikerült nagyot alkotnia. Figyelmeztetésben részesítették ugyanis a Minimax rajzfilmadó román nyelvű változatát, mivel illetlennek minősítették a Magyar népmesék…..
zlaboncz 2009.01.16 08:50:25
@nyolc_mini_vese:
Az hagyján, a Kisvakondnak van egy olyan része, mikor nyuszimama terhes lesz, és online-ban életet is ad a kis nyusziknak. Preimer plánban. Na akkor ott mi van?

Ehh, ezek szerint nem csak nólunk vannak hülyék...
  Hiába kábít a jelenleg is zajló Detroiti Autószalon legtöbb kiállítója azzal, hogy szinte kész a működőképes elektromos autója, ez ordas hazugság. Vélemények az azonos című cikkünkről...
zlaboncz 2009.01.14 13:05:26
Azt azért nem lehetne mondani, hogy nincs fejlődés. A valaki által már említett modellezés elég jó példa erre: Néhány éve az elektromos hajtás még egyáltalán nem volt alternatívája a robbanómotorosnak, legyen az szárazföldi vízi vagy légi. Jelenleg már az elektromos hajtás _teljesítményben_ felveszi a versenyt a robbanósokkal. Vannak megfelelő teljesítményű elektromotorok (kefe nélküli természetesen) és hozzá megfelelő teljesítményt leadni képes akkumulátorok, amik nem nehezek, nem érzékenyek (nincs memóriaeffekt). Kell hozzájuk (extraként) egy jófajta töltő, és mehet a buli. Árban nem lesz olcsóbb (sőt, jó minőségű termékeket feltételzve drágább is lesz) mint a robbanós, viszont _általánosságban_ (és ez itt a legfontosabb!!!) sokkal előnyösebb, mint a robbanós: egyszerűbb, tisztább, könnyebb kezelni, és vannak olcsóbb változatai, amik mindenki számára elérhetővé tették a modellezést.

Ha ezt az utolsó mondatot megnézzük, akkor itt van a kutya lényege elhantolva: Olyan elektromos autót akarnak, ami minden igényt kielégít: ugyanúgy megy mint egy robbanós, ugyanolyan erős, ugyanakkor a hatótávja, pár perc alatt fel lehet tölteni, stb. Hát nem csoda, hogy ilyen nincs, pláne pár év alatt. Viszont ha megnézzük, az emberek 80%-ának (pesszimista becslés...) bőven elég lenne egy kisebb teljesítményű, kisebb hatótávolságú autó. Nem mindenki jár naponta 200-300 kilométert, nem mindenki Sumáher, hogy csak 150 ló fölötti autóval tud közlekedni, stb.

Az átlagos (80%) használatra bőven elég lenne egy kis teljesítményű (50-60 paci?) 100 kilométer alatti hatótávolságú autó, aminek az akksiját 4-8 óra alatt fel lehet tölteni. beépítve egy kis köbcentis robbanómotor fix fordulatszámra optimalizálva a töltéshez. A maradéknak (távolsági utazók, fuvarozók, buszok, benzingőzösek és olajkályha mániások) megmaradhatna (egy ideig) a robbanós, lenne idő és tapasztalat a fejlesztéshez. Nehezen tudom elképzelni, hogy a fent leírt autót a mai technikai szinten ne lehetne megépíteni úgy, hogy az hosszas fejleszgetés nélkül egy átlagos árú (mindenki által megfizethető) autó legyen belőle. De mégsem csinálják meg, tehát jöhetnek az összeesküvés-elméletek, hogy akkor meg mi a fene van a háttérben.

Ezek miatt a Chavy Volt-ot nagy eredménynek tartom, mert nem egy
elb@szott (már bocsánat) hibrid autó, kamu környezettudatossággal, hanem egy élhető kompromisszum...

Z.
Mókusélet egy héten belül már a második posztjában fakad ki, hogy mért van az, hogy ennyi elmebeteg rója az utakat, a szívbaj és az életveszély lehetőségével színesítve a békésen autózok álmos hétköznapjait. Hétfő du. fél 7 magassága Szerémi út a 6-os felé. Csúcs, de…..
Kétszer is jártam hétfőn Ferihegyen: egyszer korán reggel, családi ügyben, egyszer dél körül, immár hivatalból, hogy az önök szeme lehessek, kedves olvasók. A lényeg: mindkét alkalommal az M0-án mentem.   Dombnak fölfelé kapaszkodósáv nyílik Sok rosszat el lehet…..
Aszongya az újság: Veszprémben nyár elején felszereltek egy kamerát egy kereszteződésbe, ami azt lesi, hogy ki hajt át a piroson jobbra kis ívben. Szeptember elejéig 1513 autósnak postázták a százezer forintos csekket a zéró tolerancia jegyében. A veszprémiek ezt nagyon…..
zlaboncz 2008.09.23 14:30:46
Érdekes írta:
EZt próbáld elmagyarázni ezeknek a korlátolt okoskáknak.Ha xy józsi ott fent meghatározza, hogy már pedig itt 5km/h-val kell menni, ezek annyira birkalelkü parasztok, h még az alap kérdés sem merül fel bennük, h : MIÉRT.Csak a kötelesség tudat, h ott annyival kell menni :) Miért?Csak.Ez van..

Na itt dobtam el az agyam...
Az ilyen birkákat úgy hívják, hogy törvénytisztelő állampolgár. Ha tetszik, ha nem, a szabályt azt be kell tartani, még ha értelmetlen is. Miért? Nem azért mert csak, hanem azért, mert Te egy állampolgár van, akinek kutya kötelessége betartani a szabályokat. Nincs mérlegeleési lehetőséged, hogy betartsd-e vagy sem. Tetszik vagy sem, Te vagy a farok szopott végén ha elkapnak, hiába magyarázod, hogy értelmetlen a szabály. Te vagy a legmarhább birka (még ha kicsit zavaros is a kép), aki saját maga megy a nyírógép alá...

Miért nem tanultál, furakodtál, nyaltál, tapostál? Akkor most te is ott lehetnél ahol a törvényeket/szabályokat hozzák, és fasza, mindenkire alkalmazható szabályokat csinálhatnál.

Ha meg nem tetszik a szabály, akkor lehet ellene tenni. De nem névtelenül és arctalanul hőbörögve a neten, hanem megvannak a maga törvényes jogaid. Hány helyen jelezted, hogy nemjó a szabályozás? Elmentél a képviselődhöz jelezni a problémákat? Tetszik vagy sem, ezeken a hivatalosan rendelkezésre álló utakon lehet elérni valamit. Hőbörgéssel meg kurvaanyázással nem.

Azok, akik azt mondják, hogy ez nem működik, azoknak annyiban lehet igaza, hogy MÉG nehezen működik. És hogy miért? Mert mindenki csak otthonról, fotelből, gép elől anyázik, de hogy tegyen valamit, azt nem. Pedig ha kellően sokan felemelik a seggüket és lépnek az ügyben, működhet a dolog.

Egy példa: Káposztásmegyer, az iskola!óvoda+bölcsde komplexum egy nagy forgalmú utcán van, busz is jár. Egy darab lámpa, és össze-vissza parkolás lehetőség volt. Leginkább a lámpa-zebra előtt parkoltak, úgy hogy nem lehetett látni a lalépő embert (mert ugye a sok állat áthajtott a piroson nagyon csúnyán) Ezt nagyon sokan jelezték, petíció, egyebek, és a nyáron átépítették az utcát, a parkolókat a buszmegállót és marha jó lett. Szigorú parkolóhelyek, buszöböl, kiemelt gyalogátkelő stb. Biztonságos lett az egész. És annyi kellett, hogy ne egymás közt anyázzunk a neten meg a játszótéren, hanem tegyünk is valamit.
zlaboncz 2008.09.23 15:52:37
Gubo77,

Jól írod, feltételes módban: kellene, kellene, hogy fogalakozzanak, stb. Nem kérdezem, hogy miért, de nem működik, teljesen igazad van. De akkor
miaf@szt kellene csinálni? Kellene, kellene, de nem, akkor meg maradjon így? A francokat.

Minden időbe telik. Az is, hogy kialakuljon a közlekedési kultúra, az is, hogy normális szakemberek kerüljenek a felelős pozícióba, minden. De ez magától nem fog megváltozni, ha nincs kényszerítő erő, nem fog elkezdődni a változás.

Esetünkben elkezdődött valami a piros lámpával: Átmész, megb@sznak. Majd több lámpa lesz, még több hőbörgés meg büntetés. De meg fogják tanulni a marhák, hogy nem hajtunk át a piroson.
Ugyanez van a zebrával: én is marhaságnak tartom az ok nélkül lassítást, de talán nem fogják elcsapni a gyerekemet. Ott is jól megbüntetnek pár embert (okkal és ok nélkül) és majd ott is megtanulják, hogy zebránál óvatosak vagyunk, vigyázunk a gyalogosokra. Lásd Herman-t. Remélem a rendőrök kapják el, mert ha egy ilyen elmebeteget a kezeim közé kapok, tuti, hogy agyonütöm. (Az említett Újpesti utcában ilyenekre is volt példa bőven...)

Nézd meg a németeket, svájciakat: ott nem kell kényszeríteni az embereket, mert MÁR megtanulták. Van 40 év lemaradásunk...

Reméljük így lesz ez a politikában is... (ebbe most ne itt menjünk bele...)
Érdekel az valakit, hogy ******** ******** ***** rendőröket kiküldenek az autópályán integetni, út szélén autókat megállítani és papírokat nézegetni? Erősen csodálkoztak, amikor mondtam nekik, hogy életveszélyben vannak.  Igen komoly érvük az volt, hogy erre kaptak…..
Jogállamban nincs helye előrehozott büntetésnek – ombudsmani aggályok a zéró toleranciával kapcsolatban Kondorosi Ferenc kormánybiztost telefonon kérdeztük, aki olyan folyékonyan darálta a választ, mintha playbackelt volna. A beszélgetés előtt arra fogadtunk itt a…..
zlaboncz 2008.09.17 13:55:43
SsPL71:
Jogállamban van lehetőségem mérlegelni, hogy a biológiai adottságaim megengednek-e egy üveg sört, vagy egy korty whiskey-t ami mellett biztonságosan tudok közlekedni.

_Nincs_ jogod mérlegelni. Vagy azt is csak mérlegeled, hogy vajon el tudsz-e vezetni egy 40 tonnás kamiont? Vagy jogsid is úgy van, hogy mérlegelted, hogy el tudod-e vezetni az autót? Mert pl. nagyon sokan így vezetnek ugyebár.

És ha még Te jól is tudod mérlegelni az "egysörnemsör"-t, akkor is marad sokmillió másik, aki azt nem tudja helyesen megitélni, hogy hol kell fékezni ahhoz, hogy a vonalnál álljon meg, nemhogy azt, hogy mennyi alkohollal tud vezetni. Olyan szabályt meg nem csinálnak, hogy "mindenkire vonatkozik kivéve SsPL71" :)

Másrészről a rendőrnek sem lehet mérlegelési joga, ahogy írta is már valaki, mert akkor kezdődik a mutyizás, meg a "Na most akkor mit csináljunk" típusú kérdések. Majd he lesz egy korrekt, megbízható rendőrségünk, akkor legyen mérlegelési joga.

Igenis, a magyar vezetési kultúra óvodában van, sőt még ott sem, valahol a bölcsöde eljén. Amíg fel nem nő, felelős nem lesz, addig nem lehet másképp csinálni, csak is kőkemény határok közé szorítva. Addig pedig ütni-vágni kell a barmokat és balfékeket, mese nincs. Piros lámpán átmentél? Először 50e forint, másodszor lehet gyalog hazamenni, és egy év BKV. 20 év alatt vagy? próbajogsi, utána újravizsga. 60 év felett vagy? Évente alkalmassági + rutin és vezetés vizsga. És így tovább. Minden területen meg kell(ene) valósítani a zérótoleranciát. Amíg szükséges.

KRESZ-változások jönnek, olvashatjuk a hírekben. Állítólag a rendõr bevonhatja a rendszám nélküliek forgalmiját, a gyalogosok meg „feltétlen elsõbbséget” élveznének - szólnak a híradások. Vélemények az azonos című cikkről...
Nem akarom bő lére ereszteni; ezt kaptam, és most egy kicsit elégedett vagyok a világgal, pártunkkal és ormányunkkal: Feladó: kr@kr.gov.hu Címzett: Rácz Tamás Másolatot kap: Tárgy: Értesítés vezetői engedély okmánya érvényességi idejének lejártáról! Tisztelt RÁCZ…..
A szervezők tájékoztatása szerint a Szalay Dakar Team és a Palik Racing Team a mai nap folyamán jelezte, hogy nem kívánnak élni a felajánlott lehetőséggel és a Dakar helyett nem indulank a Budapest-Bamako-ralin, viszont több szlovák csapat is szívesen átigazolnána a magyar futamra.…..
A bluetoothos karkötő rezgéssel jelzi, ha mobilunkra hívás érkezik. Ezentúl elsüllyeszthetjük a mobil táskánk legmélyebb bugyraiba, akkor is tudni fogjuk, ha valaki keres minket. A karkötő 48 dollárba kerül.Via GeekAlerts..