Adatok
zlaboncz
0 bejegyzést írt és 29 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
'Nagy az isten állatkertje és alacsony a kerítés'-témában most a román Országos Audiovizuális Tanácsnak (CNA) sikerült nagyot alkotnia. Figyelmeztetésben részesítették ugyanis a Minimax rajzfilmadó román nyelvű változatát, mivel illetlennek minősítették a Magyar népmesék…..
Hiába kábít a jelenleg is zajló Detroiti Autószalon legtöbb kiállítója azzal, hogy szinte kész a működőképes elektromos autója, ez ordas hazugság. Vélemények az azonos című cikkünkről...
zlaboncz
2009.01.14 13:05:26
Azt azért nem lehetne mondani, hogy nincs fejlődés. A valaki által már említett modellezés elég jó példa erre: Néhány éve az elektromos hajtás még egyáltalán nem volt alternatívája a robbanómotorosnak, legyen az szárazföldi vízi vagy légi. Jelenleg már az elektromos hajtás _teljesítményben_ felveszi a versenyt a robbanósokkal. Vannak megfelelő teljesítményű elektromotorok (kefe nélküli természetesen) és hozzá megfelelő teljesítményt leadni képes akkumulátorok, amik nem nehezek, nem érzékenyek (nincs memóriaeffekt). Kell hozzájuk (extraként) egy jófajta töltő, és mehet a buli. Árban nem lesz olcsóbb (sőt, jó minőségű termékeket feltételzve drágább is lesz) mint a robbanós, viszont _általánosságban_ (és ez itt a legfontosabb!!!) sokkal előnyösebb, mint a robbanós: egyszerűbb, tisztább, könnyebb kezelni, és vannak olcsóbb változatai, amik mindenki számára elérhetővé tették a modellezést.
Ha ezt az utolsó mondatot megnézzük, akkor itt van a kutya lényege elhantolva: Olyan elektromos autót akarnak, ami minden igényt kielégít: ugyanúgy megy mint egy robbanós, ugyanolyan erős, ugyanakkor a hatótávja, pár perc alatt fel lehet tölteni, stb. Hát nem csoda, hogy ilyen nincs, pláne pár év alatt. Viszont ha megnézzük, az emberek 80%-ának (pesszimista becslés...) bőven elég lenne egy kisebb teljesítményű, kisebb hatótávolságú autó. Nem mindenki jár naponta 200-300 kilométert, nem mindenki Sumáher, hogy csak 150 ló fölötti autóval tud közlekedni, stb.
Az átlagos (80%) használatra bőven elég lenne egy kis teljesítményű (50-60 paci?) 100 kilométer alatti hatótávolságú autó, aminek az akksiját 4-8 óra alatt fel lehet tölteni. beépítve egy kis köbcentis robbanómotor fix fordulatszámra optimalizálva a töltéshez. A maradéknak (távolsági utazók, fuvarozók, buszok, benzingőzösek és olajkályha mániások) megmaradhatna (egy ideig) a robbanós, lenne idő és tapasztalat a fejlesztéshez. Nehezen tudom elképzelni, hogy a fent leírt autót a mai technikai szinten ne lehetne megépíteni úgy, hogy az hosszas fejleszgetés nélkül egy átlagos árú (mindenki által megfizethető) autó legyen belőle. De mégsem csinálják meg, tehát jöhetnek az összeesküvés-elméletek, hogy akkor meg mi a fene van a háttérben.
Ezek miatt a Chavy Volt-ot nagy eredménynek tartom, mert nem egy elb@szott (már bocsánat) hibrid autó, kamu környezettudatossággal, hanem egy élhető kompromisszum...
Z.
Ha ezt az utolsó mondatot megnézzük, akkor itt van a kutya lényege elhantolva: Olyan elektromos autót akarnak, ami minden igényt kielégít: ugyanúgy megy mint egy robbanós, ugyanolyan erős, ugyanakkor a hatótávja, pár perc alatt fel lehet tölteni, stb. Hát nem csoda, hogy ilyen nincs, pláne pár év alatt. Viszont ha megnézzük, az emberek 80%-ának (pesszimista becslés...) bőven elég lenne egy kisebb teljesítményű, kisebb hatótávolságú autó. Nem mindenki jár naponta 200-300 kilométert, nem mindenki Sumáher, hogy csak 150 ló fölötti autóval tud közlekedni, stb.
Az átlagos (80%) használatra bőven elég lenne egy kis teljesítményű (50-60 paci?) 100 kilométer alatti hatótávolságú autó, aminek az akksiját 4-8 óra alatt fel lehet tölteni. beépítve egy kis köbcentis robbanómotor fix fordulatszámra optimalizálva a töltéshez. A maradéknak (távolsági utazók, fuvarozók, buszok, benzingőzösek és olajkályha mániások) megmaradhatna (egy ideig) a robbanós, lenne idő és tapasztalat a fejlesztéshez. Nehezen tudom elképzelni, hogy a fent leírt autót a mai technikai szinten ne lehetne megépíteni úgy, hogy az hosszas fejleszgetés nélkül egy átlagos árú (mindenki által megfizethető) autó legyen belőle. De mégsem csinálják meg, tehát jöhetnek az összeesküvés-elméletek, hogy akkor meg mi a fene van a háttérben.
Ezek miatt a Chavy Volt-ot nagy eredménynek tartom, mert nem egy elb@szott (már bocsánat) hibrid autó, kamu környezettudatossággal, hanem egy élhető kompromisszum...
Z.
Mókusélet egy héten belül már a második posztjában fakad ki, hogy mért van az, hogy ennyi elmebeteg rója az utakat, a szívbaj és az életveszély lehetőségével színesítve a békésen autózok álmos hétköznapjait. Hétfő du. fél 7 magassága Szerémi út a 6-os felé. Csúcs, de…..
Alfa egyfajta összegzést készített nekünk, amelyben saját gondolatait fogalmazza meg az itt "elhangzott" kommentek alapján és végkövetkeztetése több kérdést is felvetett, de a legérdekesebb az, hogy a biztonságért feláldozható egy-egy szabálytalan…..
A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a skálán leolvasott érték megfelel a követési távolság száraz úton való értékével. Vagyis hogy egy másodperc alatt hány métert teszünk meg. Vélemények az azonos…..
Kétszer is jártam hétfőn Ferihegyen: egyszer korán reggel, családi ügyben, egyszer dél körül, immár hivatalból, hogy az önök szeme lehessek, kedves olvasók. A lényeg: mindkét alkalommal az M0-án mentem.
Dombnak fölfelé kapaszkodósáv nyílik
Sok rosszat el lehet…..
Aszongya az újság: Veszprémben nyár elején felszereltek egy kamerát egy kereszteződésbe, ami azt lesi, hogy ki hajt át a piroson jobbra kis ívben. Szeptember elejéig 1513 autósnak postázták a százezer forintos csekket a zéró tolerancia jegyében. A veszprémiek ezt nagyon…..
zlaboncz
2008.09.23 15:52:37
Gubo77,
Jól írod, feltételes módban: kellene, kellene, hogy fogalakozzanak, stb. Nem kérdezem, hogy miért, de nem működik, teljesen igazad van. De akkor miaf@szt kellene csinálni? Kellene, kellene, de nem, akkor meg maradjon így? A francokat.
Minden időbe telik. Az is, hogy kialakuljon a közlekedési kultúra, az is, hogy normális szakemberek kerüljenek a felelős pozícióba, minden. De ez magától nem fog megváltozni, ha nincs kényszerítő erő, nem fog elkezdődni a változás.
Esetünkben elkezdődött valami a piros lámpával: Átmész, megb@sznak. Majd több lámpa lesz, még több hőbörgés meg büntetés. De meg fogják tanulni a marhák, hogy nem hajtunk át a piroson.
Ugyanez van a zebrával: én is marhaságnak tartom az ok nélkül lassítást, de talán nem fogják elcsapni a gyerekemet. Ott is jól megbüntetnek pár embert (okkal és ok nélkül) és majd ott is megtanulják, hogy zebránál óvatosak vagyunk, vigyázunk a gyalogosokra. Lásd Herman-t. Remélem a rendőrök kapják el, mert ha egy ilyen elmebeteget a kezeim közé kapok, tuti, hogy agyonütöm. (Az említett Újpesti utcában ilyenekre is volt példa bőven...)
Nézd meg a németeket, svájciakat: ott nem kell kényszeríteni az embereket, mert MÁR megtanulták. Van 40 év lemaradásunk...
Reméljük így lesz ez a politikában is... (ebbe most ne itt menjünk bele...)
Jól írod, feltételes módban: kellene, kellene, hogy fogalakozzanak, stb. Nem kérdezem, hogy miért, de nem működik, teljesen igazad van. De akkor miaf@szt kellene csinálni? Kellene, kellene, de nem, akkor meg maradjon így? A francokat.
Minden időbe telik. Az is, hogy kialakuljon a közlekedési kultúra, az is, hogy normális szakemberek kerüljenek a felelős pozícióba, minden. De ez magától nem fog megváltozni, ha nincs kényszerítő erő, nem fog elkezdődni a változás.
Esetünkben elkezdődött valami a piros lámpával: Átmész, megb@sznak. Majd több lámpa lesz, még több hőbörgés meg büntetés. De meg fogják tanulni a marhák, hogy nem hajtunk át a piroson.
Ugyanez van a zebrával: én is marhaságnak tartom az ok nélkül lassítást, de talán nem fogják elcsapni a gyerekemet. Ott is jól megbüntetnek pár embert (okkal és ok nélkül) és majd ott is megtanulják, hogy zebránál óvatosak vagyunk, vigyázunk a gyalogosokra. Lásd Herman-t. Remélem a rendőrök kapják el, mert ha egy ilyen elmebeteget a kezeim közé kapok, tuti, hogy agyonütöm. (Az említett Újpesti utcában ilyenekre is volt példa bőven...)
Nézd meg a németeket, svájciakat: ott nem kell kényszeríteni az embereket, mert MÁR megtanulták. Van 40 év lemaradásunk...
Reméljük így lesz ez a politikában is... (ebbe most ne itt menjünk bele...)
Érdekel az valakit, hogy ******** ******** ***** rendőröket kiküldenek az autópályán integetni, út szélén autókat megállítani és papírokat nézegetni? Erősen csodálkoztak, amikor mondtam nekik, hogy életveszélyben vannak. Igen komoly érvük az volt, hogy erre kaptak…..
Jogállamban nincs helye előrehozott büntetésnek – ombudsmani aggályok a zéró toleranciával kapcsolatban Kondorosi Ferenc kormánybiztost telefonon kérdeztük, aki olyan folyékonyan darálta a választ, mintha playbackelt volna. A beszélgetés előtt arra fogadtunk itt a…..
KRESZ-változások jönnek, olvashatjuk a hírekben. Állítólag a rendõr bevonhatja a rendszám nélküliek forgalmiját, a gyalogosok meg „feltétlen elsõbbséget” élveznének - szólnak a híradások. Vélemények az azonos című cikkről...
az az autó, aminek az átvételekor a következő beszélgetés zajlott le?
Szereplők: műszaki kolléga, másik kolléga, az autó, én.
Reggel 10 óra. Begördül a masina a gyár kapuján, szép fekete, prémium. Gyorsan elvégezzük a papírmunkát, kászálódok be a kocsiba…..
Hónapok óta megy a disputa. Lesz-e magyar motor, álmodhatunk-e arról, hogy olyan kétkerekű áll a garázsban, ami itt, határainkon belült készült? Átkozzuk a komcsikat, hogy elhajtották anno a Yamahát, figyeljük Mázló Imrét, hogy képes-e életet lehelni a Pannóniába.…..
Nem akarom bő lére ereszteni; ezt kaptam, és most egy kicsit elégedett vagyok a világgal, pártunkkal és ormányunkkal: Feladó: kr@kr.gov.hu Címzett: Rácz Tamás Másolatot kap: Tárgy: Értesítés vezetői engedély okmánya érvényességi idejének lejártáról! Tisztelt RÁCZ…..
Via Gizmodo ..
Nem hittem volna, hogy még mindig ennek a banknak a hibáit fogom ostorozni, de úgy látszik a kapott témák kifogyhatatlan sorban kerülnek elő, mintha az élet egyetlen banki intézményen keresztül szeretné megmutatni, hogy mit nem lehet, mit nem szabad.Ez talán az igazi banki bakik…..
Az újságokban a Dakar lefújásával kapcsolatban megjelentek, és a hasonló útvonalon haladó Bamakóba menő futam szervezői által kiadott nyilatkozat közt érdekes ellentét feszül: "Az elhatározást meggyorsította a francia kormány döntése, amelynek értelmében nem…..
A szervezők tájékoztatása szerint a Szalay Dakar Team és a Palik Racing Team a mai nap folyamán jelezte, hogy nem kívánnak élni a felajánlott lehetőséggel és a Dakar helyett nem indulank a Budapest-Bamako-ralin, viszont több szlovák csapat is szívesen átigazolnána a magyar futamra.…..
A verseny szervezőinek hivatalos közleménye a következő: Mindannyian megdöbbenve olvastuk a hírt, hogy elmarad az idei Dakar-rali terrorfenyegetés miatt. Mindenkit meg szeretnék nyugatni, hogy a Budapest-Bamako nem marad el. Ez a gondolat egy percig fel sem merülhet ebben a szituációban.…..
A bluetoothos karkötő rezgéssel jelzi, ha mobilunkra hívás érkezik. Ezentúl elsüllyeszthetjük a mobil táskánk legmélyebb bugyraiba, akkor is tudni fogjuk, ha valaki keres minket. A karkötő 48 dollárba kerül.Via GeekAlerts..
zlaboncz
2007.12.17 16:23:23
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Az hagyján, a Kisvakondnak van egy olyan része, mikor nyuszimama terhes lesz, és online-ban életet is ad a kis nyusziknak. Preimer plánban. Na akkor ott mi van?
Ehh, ezek szerint nem csak nólunk vannak hülyék...