Adatok
EqueS
0 bejegyzést írt és 34 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
1944. Az SS Quinault Victory és SS E. A. Bryan amerikai hadihajó felrobbanása utáni látkép Port Chicago (Kalifornia, Egyesült Államok) kikötőjében. Az egyiken történt lőszerrobbanásban mindkét hajó elpusztult, vele együtt 320 ember. A robbanás erejére jellemző hogy az E. A. Bryanből csak néhány…..
Ezt az érlelést „bolti” csirkéből ne próbálja meg otthon senki! :) De komolyan. A gyári csirke pár nap múlva büdös lesz, a piaci vágott sem jó. Ebben az esetben csak minimum Label Rouge minőségű, megfelelően vágott, kopasztott, hűtött, szabadtartású csirke, úgynevezett effilé használható. Csak ez…..
A PAMO évekkel ezelőtt, amikor még nem pontosan ismerték az import szabályokat, úgy döntött, hogy a drága zambiai beszerzés helyett, inkább Dél-Afrikából hozza be a gépjárműveket. Ez pillanatnyilag jó ötletnek tűnt, csak később derült ki, hogy a vámolás, stb. ezekre az autókra is vonatkozik, így már…..
Mivel a farmon rengeteg fa van (el is lehet tévedni a rengetegben, mint a mesékben a kiskirályfi), ezek ráadásul útban vannak a mezőgazdasági művelésnek, ezért logikus volt, hogy valahogy hasznosítani kellene a kivágott fákat. A helyi szokások egyértelműek: a fákat forgókotrókkal (magyarul…..
Hosszas várakozás és idegeskedés után végre megérkezett a farmra a Dél-Afrikából vásárolt nehéztárcsa.
A szép, új, zöld tárcsa
Valószínüleg ez volt az utolsó külföldi bevásárlás, mert amit a zambiaiak a határon művelnek, az borzasztó. Egyszer még csak mosolyog rajta a fehér ember, de másodszorra…..
EqueS
2018.07.18 23:25:56
Azzal a zöld tárcsával csak óvatosan, mert hamar sivatagot gyártasz a jó termőtalajból, volt rá már példa
hu.wikipedia.org/wiki/Dust_Bowl
Inkább a NoTill+Takarónövények felé orientálódjál szerintem.
hu.wikipedia.org/wiki/Dust_Bowl
Inkább a NoTill+Takarónövények felé orientálódjál szerintem.
A hűtés fontos, nemcsak a kedélyeknél, hanem a motorolajnál is. Ha túlhevül, akkor bús lesz, nem fogja tudni rendesen ellátni a feladatát, márpedig a kenés különösen fontos dolog, ha a motor torkaszakadtából üvölt nyolcezren. Az AE86 rendelkezik ugyan gyárilag olajhűtővel, de sajnos szegény eléggé…..
Napi Hökkentő!
5 számítógépes játék, amelyek tagadhatatlanul magas művészeti alkotások
2018.02.23 14:35:19
Hol ér véget az olcsó szórakoztatás, és mikortól nevezhetünk valamit műalkotásnak? A kérdés megválaszolása ilyen általános megfogalmazásban messzire vezetne. Már Leonardo da Vinci Vitruvius-tanulmánya is azt a kérdést feszegette, hogy hol húzódik az alkalmazott tudomány és a művészet határa.
Az…..
EqueS
2018.02.25 19:46:31
A poszttal egy új sorozat indul, amiben RX-8 (7? legyen meglepetés) tulajok fognak mesélni, hogy ők hogyan is lettek wankelisták, és mégis, miért jó ez nekik? Első részeként fogadjátok szeretettel a blogon párszor már említett barátaim – akik történetesen testvérek –, B1 (a.k.a. Balázs) és B2…..
EqueS
2017.10.28 22:09:19
Játszós autó upszgréd youtu.be/ckB4-oUF17M
Valami ilyen team-et kéne elkapni, ők már kisujjból kirázzák a motor generált.
Valami ilyen team-et kéne elkapni, ők már kisujjból kirázzák a motor generált.
Rég volt már poszt, amire hozhatnék kifogásokat, hogy pl. családom is van, ezer más dolgom volt, meg ilyenek, de elég erős oka az is, hogy nem történt semmi érdemleges. Persze a „Kezdők ide” sorozat, meg még pár téma körüljárható, egy RX-7-est is volt szerencsém elkötni egy körre, arról is tervben…..
Globusos sorozatunk következő tagja maga A Löncshús - elvileg ez az egyik igazi, régi löncs, a Pork Luncheon Meat. Minden Globus konzerv dizájnja hasonló, amiből kiemelném az elképesztően meghitt családi jelenetet, mely az összes típus dobozán megtalálható: a gyári munka…..
EqueS
2017.10.27 23:56:58
Annak idején, volt a sárga alapszínű Globus konzerv
alsó sor balról a második
retronom.hu/files/node_images/d7b5734bd138201c.jpg
Ennek jó íze volt, gyerek ként hidegen és melegen is ettem.
Melegen egy kis olaj vagy zsír a serpenyőbe, majd villával egy-két kupac bele ezeket villával szétnyomkodta az ember apróra majd egy kicsit megpirította, erre 2-3 tojás és mennyei volt.
Találtam egy későbbi kiadást ezen már van tápanyag táblázat is
Legfelül a Globus logó
alatta Pork Launcheon Meat
ez alatt Uzsonnahús
és ez alatt a vágódeszkás ábra
Készült:
Sertéshús,víz, búzaliszt,ipari szalonna, zsírtalanított kötőszövet baromfihúspép, szeparált marhahús, szójaliszt, sertésbőrke, nitritessó-keverék (konyhasó és nátriumnitrit, növényi fehérje, fűszerek, stabilizátorok(E450)
A maiakkal az a baj, hogy serpenyő olaj vagy zsír és .... egy rotyogó kása lesz belőle szétolvad, amolyan krém állagúra azt nem lehet lepirítani ami egy dolog, de már az ízük sem olyan mint régen.
Valami lengyel konzervet vettem múltkor az hasonlított a régire, csak az összetevőket elolvasva sírva fakad az ember valami moszatok, xantángumi... a Globusnak is miért kell kivezetni egy jól bevált receptet egy új miatt, a kettő megfér egymás mellett szerintem , majd a kereslet eldönti, melyikre mennyi igény van.
alsó sor balról a második
retronom.hu/files/node_images/d7b5734bd138201c.jpg
Ennek jó íze volt, gyerek ként hidegen és melegen is ettem.
Melegen egy kis olaj vagy zsír a serpenyőbe, majd villával egy-két kupac bele ezeket villával szétnyomkodta az ember apróra majd egy kicsit megpirította, erre 2-3 tojás és mennyei volt.
Találtam egy későbbi kiadást ezen már van tápanyag táblázat is
Legfelül a Globus logó
alatta Pork Launcheon Meat
ez alatt Uzsonnahús
és ez alatt a vágódeszkás ábra
Készült:
Sertéshús,víz, búzaliszt,ipari szalonna, zsírtalanított kötőszövet baromfihúspép, szeparált marhahús, szójaliszt, sertésbőrke, nitritessó-keverék (konyhasó és nátriumnitrit, növényi fehérje, fűszerek, stabilizátorok(E450)
A maiakkal az a baj, hogy serpenyő olaj vagy zsír és .... egy rotyogó kása lesz belőle szétolvad, amolyan krém állagúra azt nem lehet lepirítani ami egy dolog, de már az ízük sem olyan mint régen.
Valami lengyel konzervet vettem múltkor az hasonlított a régire, csak az összetevőket elolvasva sírva fakad az ember valami moszatok, xantángumi... a Globusnak is miért kell kivezetni egy jól bevált receptet egy új miatt, a kettő megfér egymás mellett szerintem , majd a kereslet eldönti, melyikre mennyi igény van.
A hűtés fontos. Érezzük ezt, mikor ég a napmelegtől a kopár szík sarja, akkor is, ha nincs behűtve a sör, vagy épp amikor nem elég a kielég. A kedélyeket az autónál is le kell hűteni, különösen, ha a jármű driftre van használva, mert akkor a menetszél jobbára csak az ajtókat, meg a sárvédőket hűti.…..
EqueS
2017.08.26 01:24:29
1868. Vadász egy Punt Gunnal. A hatalmas fegyverrel akár 50 madarat is lelőhettek, ha kellően közel repültek egymáshoz. A huszadik század fordulójára kihalt vándorgalambot is tizedelték ezzel a fegyverrel
..
Én nem akartam a fékhez nyúlni. Mint tudjuk, nem is szabad azt piszkálni. De mégis muszáj volt, mert a hátsó tárcsák és betétek cserére szorultak, ezeket kaptam is az autóhoz, gondoltam kicserélem őket, aztán többit az őrszobán. Csak ugye legutóbb, amikor beljebb tekertem a bal dugattyút, hogy…..
EqueS
2017.04.10 21:18:42
Az anya lazításnak van több mondja,
mögé egy kalapács megtámasztani az anyát, majd vagy két kalapáccsal vagy kalapács és valami acél darab segítségével az anya lapját megütni, az anya megnyúlik ha ügyes az ember akkor legtöbbször még használható marad
mögé egy kalapács megtámasztani az anyát, majd a csavarral párhuzamosan egy jó vésővel az anya lapját megütni, ekkor megnyúlik az anya és lecsavarható, a nyújtás mértékétől függ, de legtöbbször kuka
A fentiek esetében, ha van hely és több oldalról hozzáférni akkor finomban ellehet járni az anya megmentésében, ha kevés akkor valószínűbb a kuka, és még ha elég húzása van a csavarnak vagy nem áll fent az elgörbülés veszélye akkor a támasztó kalapács elhagyható, persze ez függ az anyag minőségétől mennyire acélos a csavar és az átmérőjétől is.
Van még ez, ha nem vagy kalapács és véső zsonglőr
www.youtube.com/results?search_query=Nut+splitter
mögé egy kalapács megtámasztani az anyát, majd vagy két kalapáccsal vagy kalapács és valami acél darab segítségével az anya lapját megütni, az anya megnyúlik ha ügyes az ember akkor legtöbbször még használható marad
mögé egy kalapács megtámasztani az anyát, majd a csavarral párhuzamosan egy jó vésővel az anya lapját megütni, ekkor megnyúlik az anya és lecsavarható, a nyújtás mértékétől függ, de legtöbbször kuka
A fentiek esetében, ha van hely és több oldalról hozzáférni akkor finomban ellehet járni az anya megmentésében, ha kevés akkor valószínűbb a kuka, és még ha elég húzása van a csavarnak vagy nem áll fent az elgörbülés veszélye akkor a támasztó kalapács elhagyható, persze ez függ az anyag minőségétől mennyire acélos a csavar és az átmérőjétől is.
Van még ez, ha nem vagy kalapács és véső zsonglőr
www.youtube.com/results?search_query=Nut+splitter
EqueS
2017.04.10 21:25:14
WAN-KELL !
P rendszám? Útvonalengedély? Hogyan mozgassak egy külföldi papíros autót?
2017.04.02 20:57:35
Hogyan lehet egy külföldi papíros autót mozgatni, egyszerű földi halandóként? Rövid leszek: csakis trélerrel.
Kaptam a jobbnál jobb tippeket itt is, ismerősöktől is, íme ezek, meg hogy miért bukta mind:
- ideiglenes útvonalengedély: ne kérjétek, hogy pontos jogi meghatározásokat hozzak, a lényeg,…..
EqueS
2017.04.03 21:08:03
EqueS
2017.04.03 22:26:08
@wankel:
Ami lejött belőle
- leállításnál előbb a "benzincsapot" kell elzárni és meg kell várni míg magától kezd megemelkedni a fordulat a benzintől elszegényedő keverék miatt és ekkor kell leállítani a mazdarxnyolcsluszkulcsal :)
Így elkerülhető, hogy a ̶h̶e̶n̶g̶e̶r̶ izé kocka alján ne gyűljön össze a benya tó,
ez hideg motornál jelentősebb, mert nagy a belső felület ami nehezebben melegszik át egyenletesen mindenhol ebből kifolyólag akarom mondani lefolyóilag sok benzin gyűlik össze alul
- a gyári olajat ne, mert ragad mint a csiriz
- az olajszint meg fél és tele között legyen, mert így elkerülhető, hogy luftot szívjon a húzósabb kanyarokban
szivattyú típusa válogatja, de némelyiknek elég egy kis levegő, hogy összeomoljon a kenés, mikor egyenesbe kerülsz beszívja az olajat újból , de a már bent lévő levegőt míg nem dolgozza teljesen addig olyan habos-babos cucc jön csak
A konklúzió, felkel szerelned valami motor előmelegítővel, így induláskor már egy 80°C-os verda vár reggelente, az olajat meg kitapasztalod mennyi kilométer a félig.
Ami lejött belőle
- leállításnál előbb a "benzincsapot" kell elzárni és meg kell várni míg magától kezd megemelkedni a fordulat a benzintől elszegényedő keverék miatt és ekkor kell leállítani a mazdarxnyolcsluszkulcsal :)
Így elkerülhető, hogy a ̶h̶e̶n̶g̶e̶r̶ izé kocka alján ne gyűljön össze a benya tó,
ez hideg motornál jelentősebb, mert nagy a belső felület ami nehezebben melegszik át egyenletesen mindenhol ebből kifolyólag akarom mondani lefolyóilag sok benzin gyűlik össze alul
- a gyári olajat ne, mert ragad mint a csiriz
- az olajszint meg fél és tele között legyen, mert így elkerülhető, hogy luftot szívjon a húzósabb kanyarokban
szivattyú típusa válogatja, de némelyiknek elég egy kis levegő, hogy összeomoljon a kenés, mikor egyenesbe kerülsz beszívja az olajat újból , de a már bent lévő levegőt míg nem dolgozza teljesen addig olyan habos-babos cucc jön csak
A konklúzió, felkel szerelned valami motor előmelegítővel, így induláskor már egy 80°C-os verda vár reggelente, az olajat meg kitapasztalod mennyi kilométer a félig.
itt a pörgő rozsda nagy része már le is van verve...
Viszonylag optimistán álltam a rozsda kérdéséhez, az autót körbenézve ugyanis sehol nem lehet semmit látni a tipikus helyeken. A küszöb alja, a lemez visszaperemezés rozsdás, de az kívül van, látványos, de nem veszélyes. A futóművek nem alu…..
EqueS
2017.03.13 22:55:43
@wankel:
Van még ilyen lézeres rozsdaeltávolítás is, bár az is csak azzal bánik el amit lát.
youtu.be/PaWlQkUqh68
Meg amikor Csikós a Mergával volt összebútorozva, akkor voltak ilyen Dinitrol, és Fertan szavak is használva, ha jól emlékszem, vagy nem :)
Van még ilyen lézeres rozsdaeltávolítás is, bár az is csak azzal bánik el amit lát.
youtu.be/PaWlQkUqh68
Meg amikor Csikós a Mergával volt összebútorozva, akkor voltak ilyen Dinitrol, és Fertan szavak is használva, ha jól emlékszem, vagy nem :)
Immáron nyolcadik éve van meg ez a vén dög, azaz nálam már a negyedik műszaki vizsgáján vallatták nemrég. Mivel ez inkább a gyerekem, semmint az autóm, izgulok érte ilyenkor egy kicsit. Felkészítettem hát rendesen a nagy napra: lemostam, kiporszívóztam. Más nem kellett, mert mostanra már eljutottam…..
EqueS
2017.03.05 20:57:01
@Matenak:
Dolgoztam anno egy autó gyárban, ott a két henger között volt egy kiemelő, tehát nem kuplunggal rúgatták, ugratták át a hengereket, hanem fölé álltak gomb megnyom és az autó szépen besüllyedt a hengerek közé, a végén meg szépen kiemelte és tova gördült.(ez volt 17 éve azóta nem érték fel ezt a szintet)
A cincálást csak annyira kellene csinálnia, hogy lássa mi kottyan, minek mekkora holtjátéka van, ha van.
Én is futottam már bele trollba azt hittem kiakarja törni a kereket szegényből.
Dolgoztam anno egy autó gyárban, ott a két henger között volt egy kiemelő, tehát nem kuplunggal rúgatták, ugratták át a hengereket, hanem fölé álltak gomb megnyom és az autó szépen besüllyedt a hengerek közé, a végén meg szépen kiemelte és tova gördült.(ez volt 17 éve azóta nem érték fel ezt a szintet)
A cincálást csak annyira kellene csinálnia, hogy lássa mi kottyan, minek mekkora holtjátéka van, ha van.
Én is futottam már bele trollba azt hittem kiakarja törni a kereket szegényből.
Nincs fotóboltolva a kép, valóban újra van első futóműve a játékautómnak, még ha ezt egyelőre alig is merem elhinni. Két hónapon át nem volt ki ennek a vacaknak a négy kereke, miközben időnként azt hittem, hogy én is erre a sorsra jutok. De ez a látvány most minden kínért kárpótol. A kerék nincs…..
EqueS
2017.02.18 17:58:50
A Veyronos Hanula Barna "bácsi" mesélgetett ilyen magasan bekötött lengőkarok nem oké, dolgok, meg ilyenekről youtu.be/J5nJjPye8DU?t=1h40m38s
A csámpás kerekű verdát hajtó öregjeink meg nem a születés szabályozás új formáját űzték hanem a szervó előtti időkben könnyebb volt tekerni a kormányt ha jól tudom.
A csámpás kerekű verdát hajtó öregjeink meg nem a születés szabályozás új formáját űzték hanem a szervó előtti időkben könnyebb volt tekerni a kormányt ha jól tudom.
EqueS
2017.02.24 00:05:08
Ahogy járattuk a motort, feltűnt, hogy tolja ki a hajtóműolajat a sebességváltó tetején levő szuszogón. Olvastam róla, természetes jelenség ezeknél a "kisblokkos" Guzziknál (főleg a '80-as években gyártottakra igaz ez hatványozottan, itt még hiányzott egy terelőlemez ami ennek mértékét hivatott…..
EqueS
2017.02.04 21:23:41
ŐŐ az nem csak egy fém gyűrű ?
Tehát van a tengely a bordával és a menettel amin van a gyűrű és a csapágy ?
Mert ha igen akkor csak meg kell fordítani a gyűrűt, hogy a csapágy felé nézzen a kopott rész. A gyűrű lehet zsugorkötéssel van illesztve ez esetben meg kell picit melegíteni (nem vörösre) és csak a gyűrűt.
Ez a zsugorkötés amúgy a precíz alu blokkos motor szerelésnél amúgy sem árt, mert egy kicsit ferdén beütött csapágy az alu blokkban maradandó károkat is tud okozni, elforog a házban, sérülhet a csapágy koszsorú ..ect.
youtu.be/LQ9ZqwA501A
Ha nézel ilyen "Bearing heater" videókat, azokon látni, hogy kb 110°C-re melegítik a csapágyat.
Tehát van a tengely a bordával és a menettel amin van a gyűrű és a csapágy ?
Mert ha igen akkor csak meg kell fordítani a gyűrűt, hogy a csapágy felé nézzen a kopott rész. A gyűrű lehet zsugorkötéssel van illesztve ez esetben meg kell picit melegíteni (nem vörösre) és csak a gyűrűt.
Ez a zsugorkötés amúgy a precíz alu blokkos motor szerelésnél amúgy sem árt, mert egy kicsit ferdén beütött csapágy az alu blokkban maradandó károkat is tud okozni, elforog a házban, sérülhet a csapágy koszsorú ..ect.
youtu.be/LQ9ZqwA501A
Ha nézel ilyen "Bearing heater" videókat, azokon látni, hogy kb 110°C-re melegítik a csapágyat.
EqueS
2017.02.04 21:26:36
2017-ben Magyarországon semmi sincs lejjebb, mint a BMW-sség. A 45-ös bicepsz mellé hordott X6-ok. A matt fóliás, rokiparkolós Gran Coupék. A Soltvadkerten szilikonmellel mosatott, kínai xenonos, angel eye-os E36-ok. A facebookos alkatrészcsoportokban analfabétaként feladott hirdetések a kertvégi…..
Emlékszik még erre valaki ? 1958-ban vezették be a két betű-négy szám kombinációt a magyar rendszámokon. A rendszer alapjait elég átgondoltan fektették le. Azt tervezték ugyanis, hogy a rendszám betűiből azonosítható lesz a gépjármű haszálati módja, jellege, részben…..
EqueS
2017.01.28 18:05:11
Karotta Közlöny
Míg te alszol, valaki felújítja a Hangyász motorját, és blogol róla
2016.03.07 10:00:22
És ez a valaki nem én vagyok. Egyrészt azért, mert bennem nem az a menő, hogy ügyesen újitok fel motort, hanem az, hogy 14 éve szerepelek kisebb-nagyobb kihagyásokkal a tévében tüskésre ragasztott hajjal, és még mindig nem esett le a fejbőröm a koponyacsontomról.
Másrészt viszont azért se én…..
EqueS
2016.03.08 00:08:22
Jó látni ahogy alakul a "történet".
A tőcsavarról miért is jó ha kicsit erősebb volumenteam.hu/tuning.php?lang=hun/ .
A kormányszögekhez, sajnos a toronycsapágy helyét mindenféleképpen kifelé kell vinni függetlenül attól, hogy új felnit vagy új kerékagyat szereltek alá, az alsó lengőkaron talán lehet annyit csavargatni hogy ne keljen új bekötési pontot csinálni neki. img1.indafoto.hu/3/3/423_2cbca44843a864533ec05b321ae1f9d1/14379971_f979f228487d8d51bd53bcf8f79c0e8c_xl.jpg
A száraz karteren gondolkodtatok esetleg ?
A tőcsavarról miért is jó ha kicsit erősebb volumenteam.hu/tuning.php?lang=hun/ .
A kormányszögekhez, sajnos a toronycsapágy helyét mindenféleképpen kifelé kell vinni függetlenül attól, hogy új felnit vagy új kerékagyat szereltek alá, az alsó lengőkaron talán lehet annyit csavargatni hogy ne keljen új bekötési pontot csinálni neki. img1.indafoto.hu/3/3/423_2cbca44843a864533ec05b321ae1f9d1/14379971_f979f228487d8d51bd53bcf8f79c0e8c_xl.jpg
A száraz karteren gondolkodtatok esetleg ?
Filmbarátok Podcast #69 (2015. Március) 169 percBeszélgetnek: Blacksheep, Gergő, freddyDTéma:
- Chappie (00:51:30) - Still Alice (01:24:37) - A vonzás szabályai (01:35:43) - I declare war (01:49:08) - Cápa (01:54:47) - Beszélj hozzá (02:10:30)
A felvétel itt letölthető mp3 formátumban (155…..
Filmbarátok Podcast #57 (2014. Szeptember) 177 percBeszélgetnek: Zoly, Blacksheep, Gergő, freddyD
Téma:
-Expandables 3 (00:58:15) -Tini Nindzsa Teknőcök (01:16:38) -A galaxis őrzői (01:34:52) -Térkép a csillagokhoz (01:58:06) -Törés (02:10:11) -Alien (Nyolcadik utas: A halál) (02:26:30)…..
EqueS
2014.09.26 22:10:30
Belsőség
Nissan Leaf – Prius plug-in és Mokka Dakar – vényolc és zöld kompenzálás
2012.12.12 20:30:00
Vágjunk a közepébe: a villanyautó ma még maximális luxuscikk. Drága és korlátozott mértékben használható, amelyik nem az, abba embert ne ültessünk, mert kínlódni fog. Városi-elővárosi ingázáshoz remek, de igazából az a szomorú, hogy a technika mai állása szerint már…..
..
EqueS
2011.04.24 16:03:24
-Pár éve nézegettem ilyen félig vagy teljesen földel borított házakat akkoriban e ház ragadta meg a fantáziámat www.norishouse.com/PAHS/UmbrellaHouse.html
miszerint ~6 méterrel a talaj szint alatt már állandó a hőmérséklet.
Dombos, hegyvidékes területeken könnyen kivitelezhetőek és nem kell félni hogy elviszi a szél a tetőt, jól megépítve amolyan "bomba biztos".
-A hobbit házak azért kicsit másképp néznek ki.
-A mai hűde szuper műanyag házak a műanyag ablakaikkal nem hinném hogy jobb klímát biztosítanának ennél az egyszerű de lélegző házikónál, míg itt az egész ház részt vesz az egészséges klímában addig a mai gumi ház a nem megfelelő szellőztetés miatt inkább hajlamos a dohosodásra.
Másik előnye még a környezetét nem terheli, munkám során sokszor elhajtok régi tanyák mellett melyek vályogból épültek, nád vagy szalma tetővel az elhagyatottság és az idő szép lassan elemészti e házakat nem marad csak egy ki domb belőlük 'ahogy jött úgy ment' a fa , szalma, nád elkorhadt a vályogfalakat az eső, szél mállasztja el.
Szomorú, de szép amit kölcsön kértünk a természetöl azt visszaadtuk és nem maradt utánuk szeméthegy.
miszerint ~6 méterrel a talaj szint alatt már állandó a hőmérséklet.
Dombos, hegyvidékes területeken könnyen kivitelezhetőek és nem kell félni hogy elviszi a szél a tetőt, jól megépítve amolyan "bomba biztos".
-A hobbit házak azért kicsit másképp néznek ki.
-A mai hűde szuper műanyag házak a műanyag ablakaikkal nem hinném hogy jobb klímát biztosítanának ennél az egyszerű de lélegző házikónál, míg itt az egész ház részt vesz az egészséges klímában addig a mai gumi ház a nem megfelelő szellőztetés miatt inkább hajlamos a dohosodásra.
Másik előnye még a környezetét nem terheli, munkám során sokszor elhajtok régi tanyák mellett melyek vályogból épültek, nád vagy szalma tetővel az elhagyatottság és az idő szép lassan elemészti e házakat nem marad csak egy ki domb belőlük 'ahogy jött úgy ment' a fa , szalma, nád elkorhadt a vályogfalakat az eső, szél mállasztja el.
Szomorú, de szép amit kölcsön kértünk a természetöl azt visszaadtuk és nem maradt utánuk szeméthegy.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Egy gát vagy nagy betonhíd "felrobbantásához" pl: egy 5-10 fős csapat nem tud elég robbanóanyagot szállítani a helyszínre. A nuke az ilyen szempontból, "kicsi de gazdaságos".
www-idnes-cz.translate.goog/technet/vojenstvi/atomove-miny-sumava.A150310_104336_vojenstvi_kuz?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=hu