Regisztráció Blogot indítok
Adatok
EqueS

0 bejegyzést írt és 34 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
1944. Az SS Quinault Victory és SS E. A. Bryan amerikai hadihajó felrobbanása utáni látkép Port Chicago (Kalifornia, Egyesült Államok) kikötőjében. Az egyiken történt lőszerrobbanásban mindkét hajó elpusztult, vele együtt 320 ember. A robbanás erejére jellemző hogy az E. A. Bryanből csak néhány…..
EqueS 2022.10.31 15:44:55
@MIG-31: Igen, ők csak hordozták, nem kamikazék voltak.
Egy gát vagy nagy betonhíd "felrobbantásához" pl: egy 5-10 fős csapat nem tud elég robbanóanyagot szállítani a helyszínre. A nuke az ilyen szempontból, "kicsi de gazdaságos".

www-idnes-cz.translate.goog/technet/vojenstvi/atomove-miny-sumava.A150310_104336_vojenstvi_kuz?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=hu
Ezt az érlelést „bolti” csirkéből ne próbálja meg otthon senki! :) De komolyan. A gyári csirke pár nap múlva büdös lesz, a piaci vágott sem jó. Ebben az esetben csak minimum Label Rouge minőségű, megfelelően vágott, kopasztott, hűtött, szabadtartású csirke, úgynevezett effilé használható. Csak ez…..
A PAMO évekkel ezelőtt, amikor még nem pontosan ismerték az import szabályokat, úgy döntött, hogy a drága zambiai beszerzés helyett, inkább Dél-Afrikából hozza be a gépjárműveket. Ez pillanatnyilag jó ötletnek tűnt, csak később derült ki, hogy a vámolás, stb. ezekre az autókra is vonatkozik, így már…..
Mivel a farmon rengeteg fa van (el is lehet tévedni a rengetegben, mint a mesékben a kiskirályfi), ezek ráadásul útban vannak a mezőgazdasági művelésnek, ezért logikus volt, hogy valahogy hasznosítani kellene a kivágott fákat. A helyi szokások egyértelműek: a fákat forgókotrókkal (magyarul…..
Hosszas várakozás és idegeskedés után végre megérkezett a farmra a Dél-Afrikából vásárolt nehéztárcsa. A szép, új, zöld tárcsa Valószínüleg ez volt az utolsó külföldi bevásárlás, mert amit a zambiaiak a határon művelnek, az borzasztó. Egyszer még csak mosolyog rajta a fehér ember, de másodszorra…..
A hűtés fontos, nemcsak a kedélyeknél, hanem a motorolajnál is. Ha túlhevül, akkor bús lesz, nem fogja tudni rendesen ellátni a feladatát, márpedig a kenés különösen fontos dolog, ha a motor torkaszakadtából üvölt nyolcezren. Az AE86 rendelkezik ugyan gyárilag olajhűtővel, de sajnos szegény eléggé…..
EqueS 2018.03.20 15:14:41
Acmee

Én csak egyszerű tudatlan ember vagyok, de vagy félreértelek vagy nem tudom.

Van az olajteknő, innen szívj az olajat a a szivattyú, majd jön egy mondhatni "Y" elágazás, egyik a hűtőkor a másik, a motorblokk.
Ha nincs szabályozás akkor a kettő hatással van egymásra, ha lecsökkentem az ellenállást a hűtőkörnél akkor csökken a nyomás a blokkban.

Akkor nem észlelni változást ha az "Y" ág úgy van kialakítva, hogy van benne egy nyomás szabályzó és ez a szabályzott fő ág a blokkba megy, és a résolaj meg megy a hűtőkörbe.

Csak tipp nem tudom a tutit!
valószínűleg ezért nem érzékel semmilyen nyomás esést a cikk írója,

a tipp gondolat menetet folytatva és ezért volt olyan vékonyka a hűtő csatlakozója és ezért használtak csak ráhúzott gumicső + bilincs kombót, mert ott már nincs 4 vagy akárhány bar nyomás csak a résolaj "vánszorog".
a gondolatmenetet folytatva, ha besz.rik a nyomásszabályzó és nem szabályoz le akkor az összes olaj a szivattyútól a blokkba jut ami talán nem gáz, csak a hűtőágba nem jut, intenzív használatnál max túl melegszik az olaj,
fordított esetben mikor a szabályzó nyitva "marad" meg leesik a nyomás a blokkban, mivel a hűtőkörbe áramlik egy része, persze ez ellen a mérnökök védekezhetnek a ha hűtőkor ellenállását akkorára méretezik, hogy rossz szabályzó eseté is marad elégséges nyomás a blokkban.

Egy agyalásnak is 100 a vége :) az átmérő csökkenés az ellenállás, ami nem mindig rossz főleg ha a hűtőben akarjuk tartani a folyadékot, hogy lehűljön, persze méretezni kell az egészet, mert lehet nagyobb hűtő a jobb megoldás ha szükség van mennyiségre is.
Hol ér véget az olcsó szórakoztatás, és mikortól nevezhetünk valamit műalkotásnak? A kérdés megválaszolása ilyen általános megfogalmazásban messzire vezetne. Már Leonardo da Vinci Vitruvius-tanulmánya is azt a kérdést feszegette, hogy hol húzódik az alkalmazott tudomány és a művészet határa. Az…..
WAN-KELL ! Wankelsztorik 1. 2017.10.28 15:38:45
A poszttal egy új sorozat indul, amiben RX-8 (7? legyen meglepetés) tulajok fognak mesélni, hogy ők hogyan is lettek wankelisták, és mégis, miért jó ez nekik? Első részeként fogadjátok szeretettel a blogon párszor már említett barátaim – akik történetesen testvérek –, B1 (a.k.a. Balázs) és B2…..
EqueS 2017.10.28 22:09:19
Játszós autó upszgréd youtu.be/ckB4-oUF17M
Valami ilyen team-et kéne elkapni, ők már kisujjból kirázzák a motor generált.
Rég volt már poszt, amire hozhatnék kifogásokat, hogy pl. családom is van, ezer más dolgom volt, meg ilyenek, de elég erős oka az is, hogy nem történt semmi érdemleges. Persze a „Kezdők ide” sorozat, meg még pár téma körüljárható, egy RX-7-est is volt szerencsém elkötni egy körre, arról is tervben…..
Globusos sorozatunk következő tagja maga A Löncshús - elvileg ez az egyik igazi, régi löncs, a Pork Luncheon Meat. Minden Globus konzerv dizájnja hasonló, amiből kiemelném az elképesztően meghitt családi jelenetet, mely az összes típus dobozán megtalálható: a gyári munka…..
EqueS 2017.10.27 23:56:58
Annak idején, volt a sárga alapszínű Globus konzerv

alsó sor balról a második
retronom.hu/files/node_images/d7b5734bd138201c.jpg

Ennek jó íze volt, gyerek ként hidegen és melegen is ettem.
Melegen egy kis olaj vagy zsír a serpenyőbe, majd villával egy-két kupac bele ezeket villával szétnyomkodta az ember apróra majd egy kicsit megpirította, erre 2-3 tojás és mennyei volt.

Találtam egy későbbi kiadást ezen már van tápanyag táblázat is
Legfelül a Globus logó
alatta Pork Launcheon Meat
ez alatt Uzsonnahús
és ez alatt a vágódeszkás ábra

Készült:
Sertéshús,víz, búzaliszt,ipari szalonna, zsírtalanított kötőszövet baromfihúspép, szeparált marhahús, szójaliszt, sertésbőrke, nitritessó-keverék (konyhasó és nátriumnitrit, növényi fehérje, fűszerek, stabilizátorok(E450)

A maiakkal az a baj, hogy serpenyő olaj vagy zsír és .... egy rotyogó kása lesz belőle szétolvad, amolyan krém állagúra azt nem lehet lepirítani ami egy dolog, de már az ízük sem olyan mint régen.
Valami lengyel konzervet vettem múltkor az hasonlított a régire, csak az összetevőket elolvasva sírva fakad az ember valami moszatok, xantángumi... a Globusnak is miért kell kivezetni egy jól bevált receptet egy új miatt, a kettő megfér egymás mellett szerintem , majd a kereslet eldönti, melyikre mennyi igény van.
A hűtés fontos. Érezzük ezt, mikor ég a napmelegtől a kopár szík sarja, akkor is, ha nincs behűtve a sör, vagy épp amikor nem elég a kielég. A kedélyeket az autónál is le kell hűteni, különösen, ha a jármű driftre van használva, mert akkor a menetszél jobbára csak az ajtókat, meg a sárvédőket hűti.…..
EqueS 2017.08.26 01:24:29
1868. Vadász egy Punt Gunnal. A hatalmas fegyverrel akár 50 madarat is lelőhettek, ha kellően közel repültek egymáshoz. A huszadik század fordulójára kihalt vándorgalambot is tizedelték ezzel a fegyverrel  ..
Én nem akartam a fékhez nyúlni. Mint tudjuk, nem is szabad azt piszkálni. De mégis muszáj volt, mert a hátsó tárcsák és betétek cserére szorultak, ezeket kaptam is az autóhoz, gondoltam kicserélem őket, aztán többit az őrszobán. Csak ugye legutóbb, amikor beljebb tekertem a bal dugattyút, hogy…..
Hogyan lehet egy külföldi papíros autót mozgatni, egyszerű földi halandóként? Rövid leszek: csakis trélerrel. Kaptam a jobbnál jobb tippeket itt is, ismerősöktől is, íme ezek, meg hogy miért bukta mind: - ideiglenes útvonalengedély: ne kérjétek, hogy pontos jogi meghatározásokat hozzak, a lényeg,…..
EqueS 2017.04.03 22:26:08
@wankel:
Ami lejött belőle
- leállításnál előbb a "benzincsapot" kell elzárni és meg kell várni míg magától kezd megemelkedni a fordulat a benzintől elszegényedő keverék miatt és ekkor kell leállítani a mazdarxnyolcsluszkulcsal :)

Így elkerülhető, hogy a ̶h̶e̶n̶g̶e̶r̶ izé kocka alján ne gyűljön össze a benya tó,
ez hideg motornál jelentősebb, mert nagy a belső felület ami nehezebben melegszik át egyenletesen mindenhol ebből kifolyólag akarom mondani lefolyóilag sok benzin gyűlik össze alul

- a gyári olajat ne, mert ragad mint a csiriz

- az olajszint meg fél és tele között legyen, mert így elkerülhető, hogy luftot szívjon a húzósabb kanyarokban

szivattyú típusa válogatja, de némelyiknek elég egy kis levegő, hogy összeomoljon a kenés, mikor egyenesbe kerülsz beszívja az olajat újból , de a már bent lévő levegőt míg nem dolgozza teljesen addig olyan habos-babos cucc jön csak

A konklúzió, felkel szerelned valami motor előmelegítővel, így induláskor már egy 80°C-os verda vár reggelente, az olajat meg kitapasztalod mennyi kilométer a félig.
itt a pörgő rozsda nagy része már le is van verve... Viszonylag optimistán álltam a rozsda kérdéséhez, az autót körbenézve ugyanis sehol nem lehet semmit látni a tipikus helyeken. A küszöb alja, a lemez visszaperemezés rozsdás, de az kívül van, látványos, de nem veszélyes. A futóművek nem alu…..
EqueS 2017.03.08 12:07:21
Ez a RO-55 érdekes dolog, már régóta ismerem, de békából királyfivá csak tavaly láttam válni.
Régen kentük kerítésre, ide oda, de a nagy rozsdaátalakítást nem igazán láttam, mígnem tavaly a pincében lekentem a vagy tíz éve rozsdásodó gázcsövet.
Bár rozsda barna volt az egész, de ilyen nagyon finomszemcsés rozsda volt, nem volt kedvem kefélgetni törölgeti porolni, így lerántottam a polcról ezt a kék lötyit és rákentem valami csak csinál dobok rá egy szint és az ellenőrök megnyugszanak.
Ekkor jött a csoda, mikor 1-2 óra múlva lementem és ezüst szürke, fém színű csővezeték fogadott ekkor jöttem rá mire gondolt a költő a passziválás alatt.
Ezzel a finom mondhatni felületi rozsdával jól elbánt.
Később az autón is kipróbáltam ott már nem tündökölt ennyire, egy alaposan megdolgozott, drótkorongozott részen, többszöri átkenésre tudott ezüstös foltokat csinálni, de voltak makacs részek ahol nem igazán vagy csak 7. átkenésre ért el részleges sikereket.

Kipróbáltam a Korantot is, de énekem nem tetszett egy éjszakás száradás után is kicsit ragadt még és kíváncsiságból megbolygatva, mint egy hártya volt csak a "rozsdán" rajta nem volt túl erős a kötödés, ilyen elfed érzésem volt tőle, ami alatt megy a buli tovább.

Annak idején volt egy vízbázisú festék amit nagyon csíptem, melóhelyen találkoztam vele ilyen olyan vasszerkezeteket festegettünk vele, frissen egyszerű volt elmosni a cuccokat és tényleg látszott, hogy valamit csinált pl kerítésen tartósabb volt mint az olaj.
Egy cseh termék volt AntiRoszda néven futott nálunk csehül AntiRezin.

A ifjonti koromban próbálkoztam a Hammerite festékkel, hát azt sem éreztem az igazinak :)

Ezek mind átlag user vélemények semmi tudomány.
EqueS 2017.03.13 22:55:43
@wankel:
Van még ilyen lézeres rozsdaeltávolítás is, bár az is csak azzal bánik el amit lát.
youtu.be/PaWlQkUqh68
Meg amikor Csikós a Mergával volt összebútorozva, akkor voltak ilyen Dinitrol, és Fertan szavak is használva, ha jól emlékszem, vagy nem :)
Immáron nyolcadik éve van meg ez a vén dög, azaz nálam már a negyedik műszaki vizsgáján vallatták nemrég. Mivel ez inkább a gyerekem, semmint az autóm, izgulok érte ilyenkor egy kicsit. Felkészítettem hát rendesen a nagy napra: lemostam, kiporszívóztam. Más nem kellett, mert mostanra már eljutottam…..
EqueS 2017.03.05 20:57:01
@Matenak:
Dolgoztam anno egy autó gyárban, ott a két henger között volt egy kiemelő, tehát nem kuplunggal rúgatták, ugratták át a hengereket, hanem fölé álltak gomb megnyom és az autó szépen besüllyedt a hengerek közé, a végén meg szépen kiemelte és tova gördült.(ez volt 17 éve azóta nem érték fel ezt a szintet)

A cincálást csak annyira kellene csinálnia, hogy lássa mi kottyan, minek mekkora holtjátéka van, ha van.
Én is futottam már bele trollba azt hittem kiakarja törni a kereket szegényből.
  Nincs fotóboltolva a kép, valóban újra van első futóműve a játékautómnak, még ha ezt egyelőre alig is merem elhinni. Két hónapon át nem volt ki ennek a vacaknak a négy kereke, miközben időnként azt hittem, hogy én is erre a sorsra jutok. De ez a látvány most minden kínért kárpótol. A kerék nincs…..
EqueS 2017.02.18 17:58:50
A Veyronos Hanula Barna "bácsi" mesélgetett ilyen magasan bekötött lengőkarok nem oké, dolgok, meg ilyenekről youtu.be/J5nJjPye8DU?t=1h40m38s
A csámpás kerekű verdát hajtó öregjeink meg nem a születés szabályozás új formáját űzték hanem a szervó előtti időkben könnyebb volt tekerni a kormányt ha jól tudom.
EqueS 2017.02.24 00:00:25
Az én legénykori "story"-m a futóművel egy Trabanton kezdődött, utolsó szériás '90-es kiadás volt 4 évesen lett az "enyém".
Hátul kerekenként lengőkar, spirálrugós lengéscsillapítóval volt gyárilag, a jól ismert befele forduló kerekekkel, terhelve jól álltak, túlterhelve meg már szét fele.
Az lejött akkoriban is, hogy a szét fele támasztó kerék sem az a hű de jó, inkább álljon "egenyest" ahol a gumi a legnagyobb felületen fog ezel én már elégedett lettem volna.
Gondolkodás nélkül, de főleg haveri "hű de fasza lesz"-re lecsaptam a rugóból összerak és próba.
Siralmas lett, egy személlyel még csak állt valahogy az a kerék, de kanyarba dőlt a kaszni mint a fene + ha beültek még 3-an akkor mondhatni felült a járgány és mint "akit jól meg ...." terpesztve vergődött.
Jött egy amolyan felújítás műszakira, ahol gatyába ráztam a kasznit és a futóművel is foglalkozni kellet, mivel szerettem ilyeneken agyalni így megszületett a megoldás, miszerint nem a rugóból kell vágni, hanem a csillapítón kell "rövidíteni" a menetet vagy 3cm-el tovább lett vágva a száron, így összerakva a futót, kaptam egy feszes, szép egyenesen álló hátsót, nagyon baba lett.
Az eleje még mindig billeget, de elől laprugó van keresztben, ami a motor és futóműtartó vázra van rárakva felülről és két helyen leszorítva, na ennek a váznak a szélére egy 10-12mm magas kb 20mm-er széles vasat csavaroztam két két csavarral majd rá a laprugót és lehúz, mint a madár szárnya szépen felemelkedett a laprugó vége, próbán nagyon jól szerepelt a közeli 90°-os kanyarban tesztelgettem csak úgy hasított, támasztott szépen :)
Nagyon örültem, hogy ez ilyen jól sikerült, az autó minimálisan lett alacsonyabb, de sokkal jobb úttartása lett és nem nézett ki első bálozónak összezárt kerekekkel :)
A szolid tuning híve vagyok ha már rászánom magam ritkán.
Ahogy járattuk a motort, feltűnt, hogy tolja ki a hajtóműolajat a sebességváltó tetején levő szuszogón. Olvastam róla, természetes jelenség ezeknél a "kisblokkos" Guzziknál (főleg a '80-as években gyártottakra igaz ez hatványozottan, itt még hiányzott egy terelőlemez ami ennek mértékét hivatott…..
Emlékszik még erre valaki ? 1958-ban vezették be a két betű-négy szám kombinációt a magyar rendszámokon. A rendszer alapjait elég átgondoltan fektették le. Azt tervezték ugyanis, hogy a rendszám betűiből azonosítható lesz a gépjármű haszálati módja, jellege, részben…..
És ez a valaki nem én vagyok. Egyrészt azért, mert bennem nem az a menő, hogy ügyesen újitok fel motort, hanem az, hogy 14 éve szerepelek kisebb-nagyobb kihagyásokkal a tévében tüskésre ragasztott hajjal, és még mindig nem esett le a fejbőröm a koponyacsontomról.  Másrészt viszont azért se én…..
EqueS 2016.03.08 00:08:22
Jó látni ahogy alakul a "történet".
A tőcsavarról miért is jó ha kicsit erősebb
volumenteam.hu/tuning.php?lang=hun/ .
A kormányszögekhez, sajnos a toronycsapágy helyét mindenféleképpen kifelé kell vinni függetlenül attól, hogy új felnit vagy új kerékagyat szereltek alá, az alsó lengőkaron talán lehet annyit csavargatni hogy ne keljen új bekötési pontot csinálni neki. img1.indafoto.hu/3/3/423_2cbca44843a864533ec05b321ae1f9d1/14379971_f979f228487d8d51bd53bcf8f79c0e8c_xl.jpg
A száraz karteren gondolkodtatok esetleg ?
Filmbarátok Podcast #69 (2015. Március) 169 percBeszélgetnek: Blacksheep, Gergő, freddyDTéma: - Chappie (00:51:30) - Still Alice (01:24:37) - A vonzás szabályai  (01:35:43) - I declare war (01:49:08) - Cápa (01:54:47) - Beszélj hozzá (02:10:30) A felvétel itt letölthető mp3 formátumban (155…..
Filmbarátok Podcast #57 (2014. Szeptember) 177 percBeszélgetnek: Zoly, Blacksheep, Gergő, freddyD Téma: -Expandables 3 (00:58:15) -Tini Nindzsa Teknőcök (01:16:38) -A galaxis őrzői (01:34:52) -Térkép a csillagokhoz (01:58:06) -Törés (02:10:11) -Alien (Nyolcadik utas: A halál) (02:26:30)…..
EqueS 2014.09.26 22:10:30
EqueS 2014.09.26 22:16:08
---spoiler---
Sziasztok!
A galaxis őrzői-t mi Magyarok más szemmel látjuk, mint a nagy USA szülöttei.
Ha te és barátaid is ott nőttek volna fel a "szuperhősök" hazájában, akkor pár utalás a filmben egy karakterről és mindjárt tudod kiről van szó, mik a képességei vagy ép milyen pozíciót foglal el a Marvel világában.
Jelen esetben Thanos hallatán te tovább majszolod a popcorn-t miközben a mobilodon nézed hány óra és egy laza mozdulattal megvakarod a valamidet, addig egy Amerika szülötte egy kisebb szívinfarktussal és remegő térdel, elnyom egy halk Yesss-t :)
Míg mi egy kő arcú csákót látunk akinek van két sora filmben addig ő egy gyermek korában a képregényekből megismert főgenyát aki szerelmi vajúdásában, hogy elnyerje a Halál szerelmét sikeresen kiírtja fél univerzumot, hát ő nem aprózza el.
Azért várják már ennyire külföldi portálokon , mert amikor a Marvel filmek szálai összeérnek az a Thanos elleni nagy csata lesz szerintem.
Magyar nyelven pár mondat
hu.marvel.wikia.com
és a részletesebb angol nyelvű
marvel.wikia.com

Így Magyar szemmel csak egy látványos nem mindenhol érthető mit-miért film.
A film azért lett ilyen gondolom én, hogy minél nagyobb nézői réteget elérjen és ezáltal jó legyen a bevétel, ha csak a Marvel rajongóknak készült volna akkor nem hozza vissza az árát és ect.-ect.
A filmrendező elég nagy szabad kezet kapott a képregényhez képest igen sok az eltérés pl itt van Starlord

UI:
"A hozzászólás elküldése sikerült. "
(blog.hu engine - hahah elküldtük a jó büdös francba haha)
Vágjunk a közepébe: a villanyautó ma még maximális luxuscikk. Drága és korlátozott mértékben használható, amelyik nem az, abba embert ne ültessünk, mert kínlódni fog. Városi-elővárosi ingázáshoz remek, de igazából az a szomorú, hogy a technika mai állása szerint már…..
 ..
EqueS 2011.04.24 16:03:24
-Pár éve nézegettem ilyen félig vagy teljesen földel borított házakat akkoriban e ház ragadta meg a fantáziámat www.norishouse.com/PAHS/UmbrellaHouse.html
miszerint ~6 méterrel a talaj szint alatt már állandó a hőmérséklet.
Dombos, hegyvidékes területeken könnyen kivitelezhetőek és nem kell félni hogy elviszi a szél a tetőt, jól megépítve amolyan "bomba biztos".
-A hobbit házak azért kicsit másképp néznek ki.
-A mai hűde szuper műanyag házak a műanyag ablakaikkal nem hinném hogy jobb klímát biztosítanának ennél az egyszerű de lélegző házikónál, míg itt az egész ház részt vesz az egészséges klímában addig a mai gumi ház a nem megfelelő szellőztetés miatt inkább hajlamos a dohosodásra.
Másik előnye még a környezetét nem terheli, munkám során sokszor elhajtok régi tanyák mellett melyek vályogból épültek, nád vagy szalma tetővel az elhagyatottság és az idő szép lassan elemészti e házakat nem marad csak egy ki domb belőlük 'ahogy jött úgy ment' a fa , szalma, nád elkorhadt a vályogfalakat az eső, szél mállasztja el.
Szomorú, de szép amit kölcsön kértünk a természetöl azt visszaadtuk és nem maradt utánuk szeméthegy.