Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ZaphodBeeblebrox

3 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Fotó: Batár Zsolt Az ArchDaily elég olvasott építészeti lap, ha nem a legolvasottabb. Mondjuk van 1,1 millió Facebook-, meg bő 160 ezer Twitter-követője, ami persze még nem a világhírnév mércéje, de jól mutatja, hogy azért olvasgatják. Nos ez az ArchDaily a napokban megint…..
ZaphodBeeblebrox 2014.01.08 14:18:22
A közelben lakom, heti 2-3 alkalommal szoktam itt vásárolni.

Az igaz, hogy a képeken jól néz ki, a felújítás után el is ámultam mennyire innovatív. Sajnos azonban használat során ezer probléma van vele.

1. Ha bármit sütnek/melegítenek a bejárat előtti szendvicses (toGO) résznél, eszméletlen bűz van! Szerintem valami gond lehet az elszívással és valahogy keveredik a szag a halpult szagával. Mostanában nem éreztem annyiszor (lehet, h szerencsés időpontban mentem), de az elején minden alkalommal elment az étvágyam, amikor megcsapott a szag. Ezt mások is említették, szóval nem csak hallucnáltam.

2. A csemegepult önkiszolgáló részén kívül az összes hűtőpultot kicserélték üvegajtós hűtőszekrényre, amikbe valahogy elfelejtettek normális világítást tenni. Sokkal nehezebb bármit megtalálni, ráadásul nagyobb tömegben folyamatosan harcolni kell, hogy végre tiéd lehessen az ajtó. A kicsit lepukkant Match sokkal jobb volt ebből a szempontból (nyitott, világos hűtő/fagyasztó polcok).

3. Meglepő olvasni, hogy a tervező büszke a különleges signage megoldásokra, mivel semmiféle tájékozódást segítő jelzést nem sikerült felfedeznem a nyitás óta eltelt 4 hónap alatt. Nem lehet megtalálni semmit! Ráadásul a polcok magasabbak és a sorok szűkebbek, és emiatt sokkal nehezebben beláthatóak, mint a Match-ben voltak.

4. A termékcsoportok elhelyezése egyáltalán nem logikus. Régen a sorok elején és végén lévő polcokon a leértékelt termékek voltak kirakva (ami jelentősen segített a tájékozódásban is, mert ha láttam, h befőtt meg olaj van kirakva, akkor tudtam, h abban a sorban lesz az összes). Most össze-vissza van. Van ahol az akciós, abban a sorban megtalálható cuccok vannak kirakva, van amikor az kerül oda, ami máshova nem fért el. Múltkor 15 percen keresztül kerestem a főzőtejszínt, ami valami fura logika alapján sem a hűtött tejtermékeknél, sem a tartós tejtermékeknél, sem a főzőcuccoknál, hanem mindkettőtől jelentős távolságra egyik sor elejére volt kirakva.

5. A pénztárak. Talán ez a legidegesítőbb. A polcsorok egészen a pénztárakig tartanak, és csak egy kis folyosó van a pénztárakra merőlegesen, ami egyből bedugul a sorbaállók kocsijaitól. Este a sorok benyúlnak a polcok közé, és a szűk polcsorok miatt bizonyos termékeket így meg sem lehet közelíteni, csak ha lökdösődik az ember, vagy eleve abba a sorba állt be a pénztárhoz. A Match ebből a szempontból is funkcionálisabb volt, mivel volt egy nagyobb placc a pénztárak előtt, így arról az oldalról is megkerülhetőek voltak a polcok.

6. A vásárló felőli kijelző a pénztárral teljesen párhuzamos irányban, kb köldökmagasságba lett felszerelve. Oldalról nem látható, szóval ha pakolsz, nem tudod ellenőrizni mi mennyi volt. A kijelzők egy része letört a tartójáról és roppant igényesen, cellux-szal lett visszarögzítve.

7. A bolt sokkal sötétebbnek tűnik, mint a Match volt, valószínűleg az álmennyezet hiánya miatt. Nem igazán értem ez miért design-elem, miért gondolják az építészek, hogy egy gyárcsarnok mocskos csövei bármivel is hozzájárulnának a vásárlási élményhez.
A polcok is rosszabbul vannak megvilágítva (ennek még nem jöttem rá az okára, talán sűrűbben vannak elhelyezve, és a sötétebb szín miatt van így). A régi fehér polcok nem voltak szépek, de messzebbről fel lehetett ismerni a dolgokat.

8. Nincs többé gurulós kosár! Így az öregek/gyengék mind hatalmas bevásárlókocsit választanak, ami a szűk polcsorok miatt sokkal nagyobb torlódásokat okoz. Régen 3 kocsi elfért egymás mellett egy sorban, most egy kocsi és egy gyalogos is alig. Az sem segít a dolgokon, hogy minden nagyobb szabad helyet teleraktak raklapokos termékekkel, látszólag teljesen értelmetlenül (pl. az üdítőknél: van két sor kóla a polcon, plusz két baszottnagy raklap a sor legvégén).

A választék nagyobb, az árak kb. a Match szintjén vannak (az se volt olcsó). De a felújítás óta 10 perc helyett legalább negyed óra minden vásárlás, ha nem este 9 után vagy hétköznap délelőtt megyek.

Összességében nekem hatalmas csalódás, főleg, mivel láthatóan sokat költöttek rá, de úgy látszik a funkciók nem lettek annyira átgondolva. Jóformán az összes funkcióra vonatkozó változtatás negatívan befolyásolja a vásárlási "élményt". Kár.
Mi ez a drámázás? Az verte ki a biztosítékot, hogy egy fél generációra való fiatalt akart megbélyegezni a kormány. A lébecoló diák bélyegét sütötték mindenkire, aki nem fejezte be időben a tanulmányait, tekintet nélkül a körülményekre. Mindegy, hogy egy gyermek születése,…..
ZaphodBeeblebrox 2012.12.19 21:16:59
@Szegényember felesége:

A BME-n 100%, hogy képzési idő + 2 félév után átraknak költségtérítésesre (több ilyet is ismerek). Illetve van még pár egyéb szabály (két egymást követő félévben az előírt kreditek min. 50%-át meg kell szerezni - szóval az se játszik, hogy valaki az első évében lóg az állam pénzén), és a legrosszabbul teljesítő 15%-ot is átrakják államilag finanszírozottról (mondjuk ennek alkalmazásáról még nem hallottam).
designindex tokyoplastic 2009.11.05 20:59:00
  http://www.tokyoplastic.com/ ha jó irányba indulsz el, sokáig el lehet vele lenni... enjoy!  ..
designindex Sketch furniture 2009.11.05 09:56:00
A FRONT kidolgozott egy olyan módszert melynek során ötvözik a Motion Capture és a Rapid Prototyping technológiáit. Ennek eredménye, hogy bútorokat és egyéb használati tárgyak készíthetők csupán a levegőbe való rajzolás által. http://www.frontdesign.se/news.php..
designindex Négyszög 45 fokban 2009.10.23 15:22:00
Nem tudom mennyire passzol a profilba, de érdemes megnézni az alábbi videót a nem vagyoni értékről (intangible value). Amellett, hogy humoros, tanulságos is a terméktervezés/fejlesztés marketinges szempontjából. (Érdemes bekapcsolni az angol feliratot, elég gyorsan beszél az…..
Emlékszem, kiskoromban láttam egy embert a Friderikusz-showban, aki nyelvével állított meg ventilátorokat (azért ez szép karrier lehet). Valószínűleg nem ő lesz az első vásárlója Sir James Dyson legújabb találmányának.A levegőt a repülőszárnyak profiljához hasonlóan ívelt…..
designindex Design for Life 2-4 2009.10.11 15:29:33
   Starck valóságshowjának legutóbbi részei. Ahhoz képest, hogy mennyiből készült, valahogy nem tűnik olyan komolynak. A negyedik részben vicces a konyhapultból kihajtható polc és a játékos meggyőződése, hogy annak igenis van van értelme. Valószínűleg torzul a tér…..