Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Szabó F. Balázs

0 bejegyzést írt és 251 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Naiv utas szerint a gyorsvonati pótjegy 295 forintjáért sem teljesen életszerű, vagy ha úgy tetszik tisztességtelen 8000 forint bírságot kiszabni. Amit ráadásul a MÁV pénztárosa miatt nyalt be: A MÁV szegedi jegypénztárnál állok: -Jó napot kívánok, kérek egy első…..
TComment Nem láttam, bocs 2014.02.12 06:15:00
Bocs, mondja nekem. Nem tőlem kell bocsánatot kérni. A gyalogostól, akit majdnem elütött. A zebra közepén. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Szabó F. Balázs 2014.02.12 08:30:32
Budapesten élek, de ha gyalogosként megyek valahova minden sáv előtt kinézek a megfelelő irányba mielőtt átmennék rajta (pont az ilyen "ez megállt, gyorsan kikerülöm" esetek miatt).

Viszont ez sem feltétlen fekete fehér. Én is volt, hogy majdnem fellöktem valakit (csak a sebesség miatt nem nevezném elütésnek), mert amikor tolattam ki a parkolóhelyről, ő úgy gondolta, hogy "hopp még gyorsan elszaladok mögötte", így szabályosan kiugrott mögém a mellettem parkoló furgon takarásából. Mondanom sem kell, elbeszélgettem az illetővel.

Egyébiránt tessék csak megfigyelni a Rákóczi utat. Van egy gyalogátkelő a Puskin utcánál, és van egy másik a Vas utca felett. Mindkettő lámpás, úgymond "biztosított". Viszont minden nap látom, hogy egyesek (sokszor 60-70 év körüliek is a kis húzogatós kocsijaikkal) a Szentkirályi utca magasságában húznak át a forgalom közepén. Ezekből erre és lejjebb az Astoria és a Puskin utca között is több ráfutásos baleset volt már.

A biciklisekről és robogósokról meg nem is beszélek. Piros lámpa nincs. Irányjelzés, szétnézés többnyire nincs. És ez főleg fővárosi kórkép, annak ellenére, hogy itt az ilyesmi veszélyesebb üzem, mint mondjuk vidéken.

Amúgy sokkal inkább arra kéne ráállni, hogy MINDENKI ismerje a KRESZ-t, mert az felesleges okosítás, hogy "figyeljen az autós, mert 1,5 tonna vason ül". Ennyi erővel figyeljen a gyalogos/biciklis, mert 1,5 tonna vas rohadtul fáj ha az ember szemébe megy.

A kamerákat meg nem ajánlom, mert azokat a magyar rendőrség pont annyira nem a közlekedésbiztonság fokozására fogja majd felhasználni, mint a traffipaxokat, hanem egyszerű pénzgyűjtésre...

Lehet nem mondok újat, de a hazai közlekedéskultúrát és közlekedési infrastruktúrát alapjaitól kezdve kellene megreformálni...
Naiv ingatlantulajdonos a negyedéves csekk hiányából jött rá, hogy kitették a hóra a Generali Providencia Biztosítónál. Mert csak. Panasszal és mélységes felháborodással fordulnék az Önök biztosítója felé, ezen kívül az alábbi kérdésemre várom válaszukat. 1998. óta…..
Szabó F. Balázs 2014.02.07 11:42:01
@É2I:
Nem feltétlen. Lehet, hogy olyan biztosítási kondíciókkal volt megkötve a biztosítása - folytatólagosan - amik 18 év után már nem voltak úgymond "kifizetődők" a Generalinak.

Ezzel együtt úgy érezhették, hogy 18 év után bontanak, felkínálnak egy drágábbat az ügyfél meg a 18 év "barátságra" tekintettel majd f*szául újraköti és akkor hepiség van.

Legalábbis ez is egy forgatókönyv...
A Google nem csak egy békés kereső, ahogy első látásra tűnik, hanem egzisztenciákat is képes szétzúzni. A legtöbben egyszerű felhasználóként ismerjük a Google, de idehaza is több tízezer állás függ a Google kegyétől. A webáruházak, de még a hírportálok látogatóinak…..
Rendszeres olvasóink közül talán sokan emlékeznek még Aoki Kunio történetére. A japán világutazó kettőötvenes Suzuki Djebeljével átmotorozott többek közt Szibérián, Ukrajnán és Románián is. Magyarországra érve a Király utcai hostelben szállt meg, ám motorját reggelre…..
Szabó F. Balázs 2014.01.22 08:29:25
Mégis mit vártunk el. Egyik (nagyobb vidéki városban élő) barátom biciklijét pár hónapja lopták el. Nem volt különösebben drága darab de ott, ahol a havi átlagfizetés inkább alulról karistolja a százezret egy bő negyvenezer forintos bringa igenis tétel.

A rendőrségen bejelentette az ügyet, amit két hét alatt lezártak (persze gyanúsított hiányában), az egyetlen dolog amit találtak egy homályos 10-15 másodperces felvétel egy térfigyelő kameráról amin "talán" az elkövető látszott "talán" a lopott biciklivel. A leírása alapján amúgy a felvétel alapján a tolvaj és a bicikli helyett szerepelhetett volna Stephen King és egy unikornis is a felvételen, mert pont annyi látszott bármiből.

De ő nem törődött bele a dolgokba, ismerősök, szomszédok, barátok segítségével, többségében hallomások alapján kiderítette hol van a bicikli, ki lopta el (annak a háznak az udvarán ahol a feltételezett tolvaj lakott látta is a biciklit). A nyilvánvalót kár ecsetelni, hogy kiféle-miféle népség volt a ludas (éljen Borsod).

Bement a rendőrségre, hogy elmondja: megtudta ki lopta el a biciklit, és szeretné, ha érvényt szereznének a jogainak és visszaszereznék azt a tolvajtól. A rendőr válasza: "az ügyet már lezártuk, de ha tudja hol van a kerékpárja, akkor menjen és kérje vissza, HÁTHA visszakapja..."

Végül döntenie kellett, hogy visszalopja vagy visszaveszi, de mivel nem akart kórházba kerülni, végül 6000 forintért "kiváltotta" a tolvajtól, akinél több tucatnyi lopott bicikli volt és tök lazán csak annyit kérdezett: "Na melyik a tiéd öcsém?"
Szabó F. Balázs 2014.01.22 09:15:35
@Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke:
Mert szép számmal vannak országok, ahol ha az ajtód mellé csak simán odatámasztod a biciklidet nem viszik el - és ilyen keleten-nyugaton egyaránt van.

Nem mindenhol szokás például zárni az ajtókat. Persze ez a kisszámú bűnöző elemnek kedvez, de ott legalább utánamennek az ilyen ügyeknek a rendőrök, vagy a háziak megvédhetik magukat. Én meg mire átjutok a társasházon, ahol élek egy kapun, egy acélrácson és két záron keresztül vezet az utam (és még így is havi rendszerességgel lopnak el a házból ezt-azt - babakocsit, biciklit, robogót). Riasztó, acélrács, két-három-négy zár mindenhol, mert a többség tudja, hogy ha őt kirabolják akkor a rendőrségi statisztikákat tekintve az esetek többségében az életben nem lesz meg semmilyen ellopott vagyontárgya...
Sejtettük, hogy valami hasonló számokat fog hozni a premier, (mondjuk inkább 12-13 százalékot tippeltünk neki 18-49-ben) így annyira nem lepődtünk meg a Nielsen nézettségi adatain, de az akkor is durva, hogy tegnap este 19:00 és 21:00 óra között a kereskedelmi célcsoportban az RTL…..
Az egyik legkeményebb hír volt mostanában, hogy az észak-koreai diktátor, Kim Dzsongun pontosan hogyan is végeztette kis saját tulajdon nagybátyját. Sortűz? Dehogy. Injekció? Ugyanmár! Akasztás? Amatőrök, legyint az az ifjú uralkodó. Kim Dzsongun ugyanis kutyákkal tépette szét a…..
Szabó F. Balázs 2014.01.09 08:11:57
Naiv ügyfélnek az évek során többször meggyűlt a baja a Telenorral, de eddig nem robbant ki belőle. Amikor először elköltözött Európán kívülre, egy hóközi százezres számlával lepték meg, ami egy ügyfélszolgálati félretájékoztatás eredménye volt. Amikor…..
Szabó F. Balázs 2013.12.12 11:29:30
Atyánk nekünk akar kedvezni. Elvileg örülnöm kéne, de nem tudok. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja. ..
Szabó F. Balázs 2013.11.22 11:46:53
Nem mellesleg a FUTÁR rendszernek eddig én nem fedeztem fel előnyét. A legtöbb kijelző továbbra is teljesen vak - "Regisztráljon a BKK-n, hogy mobilján is hozzáférhessen a legfrissebb valós közlekedési információkhoz"

A sofőrökön nagy a nyomás, a kijelzőn világító "hol kéne most tartanunk és mi az előny/hátrány ahhoz képest" az én tapasztalataim szerint csak azt okozza, hogy a buszsofőrök többször mennek át sárgán és piroson (természetesen ahol nincs kiegészítő "BUSZ" lámpa), inkább szándékosan beragadnak egy kereszteződésbe, minthogy meg kelljen várniuk a következő zöldet.

A pontosság elhanyagolható mértékben nőtt maximum, de a járatok érkezése és indulás ugyanolyan katasztrofális. A követési időket arányaiban sem tudják tartani, van hogy egy tíz perces járatsűrűségű járat két járműve egyszerre érkezik a megállóba (vagy 1-2 perc eltéréssel) utána 20 percig kuss van.

Mivel mindenki időre jár dolgozni, én mindig nézem mikor jön, mikorra van kiírva, ha épp látom elmenni az előzőt, akkor jegyzem az időket magamnak, 100 esetből 3-4 nevezhető "pontosnak" (1-2 perc késés max.), de tapasztalataim szerint a 90% 10 perc helyett inkább 15-16.

Számos járat amely bizonyos viszonylatban egy vonalon közlekedik (átszállás) teljesen egyszerre érkezik meg egy megállóba, amelybe a legtöbb esetben persze 2 maximum 3 darab jármű fér be, így bár akik elöl vannak jól járnak, mert kb. azonnal válthatnak, de akik hátul azok a megálló előtt a beállásra várva, vagy a pirosnál nézhetik, hogy a járat amire átszállnának elmegy az orruk elől úgy, hogy semmit nem tehetnek ellene, utána meg lehet várni 10-15 percet a következőig.

Meg egyébként is:
Az autó-metró kapcsolat katasztrófa.
Az autó-busz még inkább.
Az autó villamos viszonylatfüggő, de inkább sz*r mint nem.
Az autó-vasút és az autó-HÉV még a leginkább istenes, de azokról is lehetne mesélni.

Márpedig egy fenntartható és használható, valós alternatívaként ható tömegközlekedéshez elengedhetetlen a megfelelő kapcsolat, és a jól hangolt átszállási rendszer. Persze ehhez pontosság is kéne, de azt még olyan helyeken sem tudjuk tartani, ahol a járatok szinte végig megkülönböztetett útvonalon (buszsáv) haladnak.
Múltkor a felhasználók nevét variálták át, most megérkeztek a fantomtartozások hozzájuk is. Naiv ügyfélnek egy 2,5 évvel ezelőtti tranzakció után kellene 120 forintot befizetnie, amire válaszul postai úton követeli tőlük a számlát: Megint szívatja az ügyfeleit az…..
A Bors helyszíni terepszemléjén kiderítette, hogy természetesen azonnal megjelent a csempészcigi ipari mennyiségben, ahol épp nincs 500 méteren belül dohánybolt, például a Balaton partján: A kocsi hátsó üléséről 1300-1500 forintos áron kínálják a cigit. Ez átlagban…..
Ha jobban belegondolunk, ételt melegen tartás nélkül nem is lehetne házhoz szállítani, hiszen 15 perc után bármi megdermed vagy kiszárad. Ehhez képest teljesen elfogadott az 50-60 perces szállítás, sőt. A Szent-Fazék Menüház és Pizzéria szerint a 2,5 órás várakozás teljesen…..
Mi értelme az ötvenes táblának a három sávos úton? Miért kell hetvennel cammogni az autópálya-bevezetőn? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Szabó F. Balázs 2013.07.17 13:47:43
@Labasmaz:
Két kérdés (csak neked, csak most):
1: És ahol az átjáró használatlansága ellenére van?
2: A "fokozott óvatosság" hol találkozik a relatív gyorshajtással?
Szabó F. Balázs 2013.07.17 13:48:57
TComment Motorozni halálos 2013.07.10 06:53:13
A motor számtalan szempontból biztonságosabb, mint az autó, de ezt anyánk sosem hinné el nekünk. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
TComment Akik mögött soha! 2013.06.26 12:13:03
Van egy toplistám, akiknek még a közeléből is menekülök. Lehet, hogy ez a hosszú élet titka? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Szabó F. Balázs 2013.06.26 14:43:15
Az melyik alfaj amelyik (főként a nagyobb, forgalmasabb városokban) minden szabályt kollektíve szarik le?

Leírásuk:
Többnyire (de nem kizárólag) 24-40 közöttiek, abszolúte prémium autókkal rohangálnak (indulóár 12-15.000.000 felett).

Index nélkül váltanak három sávot egy kormánymozdulattal, mindezt percenként legalább háromszor, állandó sebességű és telítettségű forgalomban. A zöld zöld, a sárga zöld, ha nem jön senki a piros is zöld, az egész város parkoló, nincs jobbkéz-szabály, nincs elsőbbségadás kötelező vagy stoptábla, se záróvonal. A 30 70, az 50 70, a 70, 100.

Hídon vagy dugóban a buszsávot használja (ha áll a bevezető akkor a leállósávon húz el százötvennel), pirosnál berántja a verdát az épp induló busz elé is (értelemszerűen a buszsávba). Ha a busz előtte indul el, akkor hosszú dudálással és padlógázzal mások tekintetbe vétele nélkül előzi meg. Előzéskor általában nem előre, csak utólag indexel (egy villanás) és mindent kicentiz, akkor is rád húzza a kormányt ha neked sincs mozgástered. Pakolóházban még inkább bunkó módon csinálja ugyanezt.

Egyirányú utcákba simán behajt, ha ezt nem teszi meg akkor ugyanezeken az utcákon simán visszatolat 50-100 métert is, tökmindegy ki jön hátulról. Ha látja hogy épp befarolnál egy helyre ami neki kell, simán rád zár, akár ki is tol a helyedről. Ha nem kell neki a hely 5-10 centiket ugrat a kocsin, fél perc után tülköl, mint egy süket traktoros, mert ő nem ér rá várni. Nem kell befejezned a beállást amint van helye azonnal padlógázzal (és persze dudálva, mutogatva) húz el. A dudálás amúgy is szokása, ha valaki 10-15 másodpercen belül nem teszi amit ő akar, akkor kérlelhetetlenül ráül a kürtre.

A dugókon is átvág, hiába állnak a kocsik három sorban, betolakszik közéjük, persze egyből a legbelső sávot célozza meg (fellelhetőek például a Krisztina körúton, ahol a Kereszt u. > Attila út / Apród u. átkötést oldják meg e módon).

Ha valahol meg akar állni, de nincs hely a közelben simán megáll az út közepén, sokszor még a vészvillogót sem rakja ki, nem mintha a kapukijárók zavarnák, haverokkal amúgy is jól elkvaterkázik bármilyen helyen. Gyalogátkelő előtt ha gyalogost lát direkt gyorsít, ha valaki miatt lassítania kell, dudál és válogatott ocsmányságokat ordít ki az ablakon.

Ötlet?
Valahogy így képzelek el egy romantikus filmbe oltott flashjátékot. A Jim Loves Mary mindkét műfaj kötelező elemeit felvonultatja: egyrészről van a szerelmespár, akik a szülők tiltakozása miatt nem lehetnek egymásé, de ők ebbe természetesen nem akarnak beletörődni, másrészről…..
Egyszerűen félelmetes az, amit a CBS nálunk Agymenők címmel sugárzott sitcomja, a The Big Bang Theory művel a nézettségi versenyben. A 2007/08-as idény egyik "jó, nézzük meg, oszt majd kiderül" felkiáltással műsorba küldött sorozata tavaly novemberben ért fel a csúcsra úgy,…..
Szabó F. Balázs 2013.03.20 14:59:29
Ha már ennyire részletekbe megyünk:

Amennyiben egy mód van rá az autizmust (pontosabban autisztikus spektrumzavart) ne keverjük az Asperger-szindrómával, ami (1,) a közhiedelemmel ellentétben NEM az autizmus enyhe formája, továbbá (2,) csak a nevében szindróma, egyáltalán nem betegség, inkább egy speciális viselkedészavar-típus.

Az egészen más kérdés, hogy a tévéfilmekben és sorozatokban az autistákat összemossák az aspergeresekkel, emellett folyamatosan úgy mutatják be őket, mintha minden autista zseni lenne a maga módján, és ránézésre kitalálja hány darab fogpiszkálót szórtunk szét az asztalon, vagy fél másodperc alatt összeszoroz két tizenkét jegyű számot.

Nem csoda hogy a többség félreérti őket, hiszen azt várják, hogy egy autista képes mindenféle vagány attrakciókra, közben a szüleik annak is örülnek ha autista gyermekük nem keveri össze a pöttyös labdát a markológéppel, vagy ha három kép közül ügyesen választja ki a sajtot ábrázolót...

Építő jelleggel:
A sorozat legnagyobb baja nem az, hogy itthon kevesen értik meg a magasabb szinten űzött társalgást, meg utalásokat (ebben amúgy sem hiszem, hogy Amerika járna élen), hanem hogy a többségnek az egész vázolt környezet életidegen, amire persze még rátesz egy lapáttal a tudás hiánya, a mások meg nem értése, a zsenialitás többség számára szinte már természetellenes mivolta.

Meg mert a Barátok Köztöt könnyebb fogyasztani, legyen akármennyire szar...
Az előző posztok után kaptunk néhány visszajelzést, hogy túl sok romantikus, szívet melengető listát készítünk, kevés anyag szól az élet sötétebb oldaláról. Mivel szeretnénk a legszélesebb olvasói igényeket kiszolgálni, ezért most jöjjön egy igazán kemény sorozat. Mi…..
Sziasztok!  Muszáj kiírnom a dühömet magamból. El sem hiszem, hogy ilyesmi megtörténik, főleg egy neves, nagy, komoly cégnél... Előzmények: 2012. szeptemberétől munkanélküli vagyok. Sok pályázatot elküldtem állásokra, stb. Amit egy becsületes munkanélküli megtesz azért,…..