Adatok
kov_vacs
5 bejegyzést írt és 376 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A heti egyszer, egy órában jelentkező műsor az ATV vasárnapi műsorrendjébe kerül be a Napló Sváby Andrással és az Esti Frizbi Hajdú Péterrel közé, és könyörgök, legyen már a címe valami olyan, hogy Faszomtudja Bochkor Gáborral.
Nem az lett sajnos, pedig őszintén reméltem, hogy kell nekik a…..
Egy exkluzív, azóta az egész online sajtóban átvett infóval és apróbb bakikkal indult a Heti Napló Sváby Andrással, amin látszik, hogy rutinos gárda rakta össze, és az is, hogy kell egy ilyen műsor a tévébe, de nagyon, viszont az is, hogy rájuk férne pár szerkesztő még. Az exkluzív infó Tarlós…..
Mint azt már többször leírtuk, a magát politikai gondolkodónak nevező G.Fodor Gábor azután nyergelt át a rasszista gyűlöletkeltés-business-re, hogy egyetlen releváns, mély, fontos sort nem írt le állítólagos tudományos munkássága idején.
Az egykori "tudós" ma migránsellenes…..
1000 leütés
A gyalázatos kormány után beszéljünk egy kicsit a QUITE undorító Guardian c. lapról
2015.09.05 19:45:56
Van ez a -- méltán mondhatjuk -- baloldali-liberális világlap, a The Guardian, amely folyamatosan aktualizált cikkben húzza el az országunk nótáját (kicsit összetévesztve azt a kormányunkkal, de hát nem először esik ez meg velünk), és dicséri az egekbe az osztrákokat meg egy…..
Szivárványba öltözött a Facebook, no pressure, hiszen szivárvány vagy Kocsis Máté. Na ugye. Ki akarná az utóbbi billogot? Csakhogy a választás nem ilyen egyszerű, kedveseim.
A morális egyenlőség igézete, hogy tudniillik minden magatartásforma, amely fizikailag vagy a…..
Egy hamarosan benyújtandó törvényjavaslat szerint egyetlen elektronikus kártya váltaná fel az adó- és tb-kártyát, a személyi igazolványt és akár a BKV/BKK bérletet. Ez egyfelől könnyebbséget jelent a polgárnak és az államnak, másfelől olyan mértékű adatkoncentrációhoz…..
Szijjártó már megint nem tudja, mit beszél. Csaknem teljesen mindegy, hogy milyen bizonyítékai vannak az USÁ-nak az egyébként mindenki által tudottan korrupt magyar politikusokkal és államigazgatási vezetőkkel szemben, sőt annál rosszabb nekünk, ha nincsenek ilyen bizonyítékok --…..
kov_vacs
2014.10.18 12:52:47
@maxval a bircaman: Nem lennék most Amerika helyében. Rohadtul rossz nekik. Vettek volna példát időben rólunk, hogy kell csinálni.
A magyar kormány fellépései, rossz kommunikációja és alkalmatlan személyzeti politikája erősítheti a magyar normaaktív civil szervezetek mártír pozícióját. Teljesen jogosan. A kép, ahogy Móra Veronikát a rendőrök a rendőrautóba ültetik, mindannyiunk retinájába beleégett.…..
1000 leütés
Magyarország rosszul teljesít: az erős és a gyenge gazdaságról röviden
2014.10.01 08:21:12
A gazdasági hatékonyság egyetlen legfontosabb mérőszáma, hogy milyen a felhasznált erőforrások megtérülése. Az államot azért tartjuk tipikusan rossz gazdának, mert pazarlóan bánik a forrásokkal, azaz az általa használt álló- és forgóeszközök (pénz), emberi kreativitás és…..
"Ha valóban Lenkovics lesz az Ab új elnöke, nem árt felkészülni arra, hogy a sajtószabadság a jövőben már nem áll majd az Ab fokozott védelme alatt. S nyilván bizonyos konzekvenciákkal jár az is, hogy a rendszerváltás óta először egy magát nyíltan abortuszellenesnek nevező…..
kov_vacs
2014.08.25 17:22:46
@almodhi: lájk.
Természetesen Magyarországon a nagy többség nem tudja, mit jelent a liberális demokrácia, de kb. két nagy véleményközösség van, az egyik szerint a multik, a bankok, a zsidók és Brüsszel dárdáján a méreg, a másik szerint dögöljön meg Orbán lehetőleg máma még.
Ezzel szemben…..
A kérdés - különösen a magánnyugdíjrendszer beszántása után - már többször fellángolt a közbeszédben, mi írtunk erről már két és fél éve is. Most a Népesedési Kerekasztal javaslata nyomán parázslott fel ismét a téma: azt javasolják, hogy a nyugdíjszámításnál…..
kov_vacs
2014.08.07 13:48:47
@maxval, a gondolkodó birca: Hát olyan ritkán értek veled egyet, hogy most mélységesen megdöbbentem: kb ugyanezt gondolom. Azzal a kiegészítéssel, hogy sztem egyáltalán nem lesz nyugdíj.
És ez lehet, hogy nem is baj.
Mint ahogy lehet, hogy az sem baj, hogy egyre kevesebb gyerek születik. Úgy tűnik, hogy az országok fejlettebbé válásával csökken a gyerekszám, és ha ezt globálisan nézzük, valószínűleg jó hír, mert egyszerűen nem tart el végtelen számú embert a Föld. Európában a termékenységi mutató beállt 1.2 és 2.1 közé, de 2 fölött talán csak Izland és Írország van, a skandinávok szoktak 1.8-1.9 körül lenni, meg a nagybevándorlású országok.
Lehet, hogy hosszabb távon sokkal fontosabb lesz normális bevándorláspolitikát csinálni, mint a gyerekvállalást erőltetni. Tartok tőle, hogy az elmozdulások a termékenységi mutatóban mondjuk 1.4-től 1.6-ig változtathatók rengeteg pénzzel, de hogy 2.1 nem lesz, az szinte biztos. Akkor viszont előfordulhat, hogy a nyugdíj és a gazdaság működtetése érdekében is pótolni kellene az embereket - és itt jön képbe a bevándorlás. Ha időben ki van találva a módja, feltételei, ösztönzése, beleértve a kívánatos integrációt és a hozzá vezető utat, akkor nem fogunk meglepődni, hogy jéééé, a többiek milyen ügyesek ebben és mi erről is lemaradtunk.
És ez lehet, hogy nem is baj.
Mint ahogy lehet, hogy az sem baj, hogy egyre kevesebb gyerek születik. Úgy tűnik, hogy az országok fejlettebbé válásával csökken a gyerekszám, és ha ezt globálisan nézzük, valószínűleg jó hír, mert egyszerűen nem tart el végtelen számú embert a Föld. Európában a termékenységi mutató beállt 1.2 és 2.1 közé, de 2 fölött talán csak Izland és Írország van, a skandinávok szoktak 1.8-1.9 körül lenni, meg a nagybevándorlású országok.
Lehet, hogy hosszabb távon sokkal fontosabb lesz normális bevándorláspolitikát csinálni, mint a gyerekvállalást erőltetni. Tartok tőle, hogy az elmozdulások a termékenységi mutatóban mondjuk 1.4-től 1.6-ig változtathatók rengeteg pénzzel, de hogy 2.1 nem lesz, az szinte biztos. Akkor viszont előfordulhat, hogy a nyugdíj és a gazdaság működtetése érdekében is pótolni kellene az embereket - és itt jön képbe a bevándorlás. Ha időben ki van találva a módja, feltételei, ösztönzése, beleértve a kívánatos integrációt és a hozzá vezető utat, akkor nem fogunk meglepődni, hogy jéééé, a többiek milyen ügyesek ebben és mi erről is lemaradtunk.
kov_vacs
2014.08.07 17:09:05
@timargabor: Igen, a bevándorlást ésszel. Éppen _ezért_ lenne jó kitalálni _most_, hogy kiket, milyen módon, hogyan szeretnénk látni, pl. megtanítjuk-e őket kötelező módon 1 év alatt magyarul, megteszünk-e mindent (és mit), hogy keveredjenek velünk (pl. indirekt eszközökkel elérve, hogy ne egy csoportban telepedjenek le), megteszünk-e mindent (első látásra meglepő logikával), hogy pontosan ugyanolyan munkavállalói jogaik legyenek és ne kaphassanak kevesebb fizetést semmiképpen (ez esetben ugyanis a legszegényebb rétegek elől valóban el fogják szedni a munkát), esetleg a bevándorló nők kiemelten kapjanak képzést akkor is, ha felnőttként érkeznek (pl. hogy ne 8 gyereket szüljenek vallási elkerülhetetlenségből) stb stb.
Pont _azért_ készítenék stratégiát _most_ a bevándorlással kapcsolatban, mert rossz tapasztalattal tele ny-eu: mit hogyan ne, melyek a gyenge pontok, melyek a jobb gyakorlatok.
Pont _azért_ készítenék stratégiát _most_ a bevándorlással kapcsolatban, mert rossz tapasztalattal tele ny-eu: mit hogyan ne, melyek a gyenge pontok, melyek a jobb gyakorlatok.
Orbán évek óta saját európai/globális fontosságának tudatában él, és pechére már igen közel került ahhoz, hogy az őt megillető 15 percre el is nyerje a vágyott hírnevet. Az a probléma, hogy amint elnyeri, vége is lesz az uralmának. Magyarország a világ szempontjából…..
Facebookon merült föl, hogy mi lehet az oka a felnőtt aspergeresek és az aspergeres gyerekek szülei közötti konfliktusoknak.
A rövid válaszom: a nézőpontok különbsége.
A hosszú válasz:
Amikor az aspergeres gyerek megkapja a diagnózist, azt a szakember az esetek túlnyomó…..
kov_vacs
2014.08.03 08:11:50
@Minnaminna: Nehezebb az első 8-12 évben, utána a csomó középszerű osztálytárs elhúzott egy hivatalba dolgozni, ő meg a tornyok világszerte ismert szakértője lett. Ha anyuka képes távlatokban látni a gyerekét, könnyebben tud fütyülni a perpill kínlódásokra.
15 év amúgy nagy idő, akkor még pl. nem értette a kutya se, hogy mi az a családon belüli erőszak, és egy kifejtés után is az emberek többsége csak nézett volna nagy szemekkel, hogy mégis, mi azzal a baj, hoyg Terikét mindennap megveri a zura piálás után, mikor mindenki így csinálja. Nem mondom, hogy ez mára totálisan megszűnt, vagy akár asperger fronton komoly változás lenne, csak azt, hogy igenis _vannak_ változások a társadalomban, és érdemes ezért tenni.
15 év amúgy nagy idő, akkor még pl. nem értette a kutya se, hogy mi az a családon belüli erőszak, és egy kifejtés után is az emberek többsége csak nézett volna nagy szemekkel, hogy mégis, mi azzal a baj, hoyg Terikét mindennap megveri a zura piálás után, mikor mindenki így csinálja. Nem mondom, hogy ez mára totálisan megszűnt, vagy akár asperger fronton komoly változás lenne, csak azt, hogy igenis _vannak_ változások a társadalomban, és érdemes ezért tenni.
kov_vacs
2014.08.03 08:54:13
@Minnaminna:
Pl. totális tévhit, hogy a gyerekek elsöprő többsége úgymond normális. A normális gyerek szinte kivétel: az átlagos gyerek pl. mozgásfejlesztésre, gyógytornára, logopédusra, szemüvegre, stb. szorul,
aztán vannak anyagcserezavarosok akik kövérek, hormonális okokból túl kicsire-nagyra nőttek, vagy csak simán nagyfülűek, túl vékonyak, stb,
aztán megint mások diszkexiások, vagy hülyékamatekhoz, nehezen magolnak, fáradékonyak, túlmozgásosak, nem bírnak a fenekükön ülni,
megint mások kisebb-nagyobb ún magatartászavarokkal küzdenek, szemtelenek, verekszenek, lusták, feledékenyek, hisztisek stb.
De hogy vmelyik gyerek faltól falig tökéletes legyen: okos, de nem túlokos (nehogy csúfolják), szép de nem túl szép (nehogy csúfolják), arányos testalkatú, megnyerő, szociálisan tökéletesen funkcionáló, sikeres, olyan nincs.
Minden gyereknek a fentiek között megvan a maga speciális problémája,
és vagy a problémájával összefüggésben, vagy attól függetlenül vannak előnyös tulajdonságai.
Az adott gyerekhez hozzátartozik az is, hogy "Mit fognak szólni" a szülő háta mögött. Ami téma kétfele terjeszthető ki, ha tudom: ad1, aztán ki nem sz*rja le ad2, világosítgatom a társadalmat, hogy nem kéne - ugyanúgy, mint pl az se menő már, hogy az asszony verve jó.
Aspi gyereket nem hurcolok játszótérre (hacsak nincs más választásom, és akkor lsd odafenn ad1), ahogy kövér gyereket maratoni futásra, gyengematekost matekversenyre vagy fahangú botfülűt énekes tehetségkutatóba, és akkor nem kell feltételeznem, hogy a gyerekem élete merő boldogtalanság lesz. Minden gyereknél ki lehet találni, hogy mi okoz neki örömöt és sikerélményt, és ha pihenő-feltöltődő idő van, akkor ezt keresem. Jé, megkaphatja az álomszép földrajzi világatlaszt, és pont nem szorul össze a szívem, hanem szívből örülök, hogy Jenőke kibetűzte Hongkong kínai nevét és megpróbálja megtanulni, és pont nem érdekel, hogy Benőke ezalatt fogócskázik a többiekkel a mászókán kinn a játszón. Sorry, de nem, nem érdekel. Benőkével meg este leül az anyja a szorzótáblát gyakorolni, és Benőke anyukájának az a házi feladata, hogy kétségbeesés és a gyereke boldogságának féltése helyett örüljön, hogy Benőke már a kettes szorzótábla felét képes felmondani segítséggel, habár nem biztos, hogy ez elég lesz ahhoz, hogy évvégén ne húzzák meg.
Anyaként eldönthetem, hogy egyszerű, szárazföldi, hétköznapi tényként fogadom el a gyerekem adottságait (és tökmindegy, hogy nt vagy aspi ilyen szempontból), vagy drámaként, szomorúságként kezelem a nehézségeket, és nem győzöm eleget hangsúlyozni ez utóbbiakat, meg félteni a gyerekem a boldogtalan gyerekkortól.
Hát nem. A gyerek _mindig_ küzdelem, minden gyereknek megvan a maga egyedi "készlete" előnyből és hátrányból (és igen, vannak gyerekek, akikkel könnyebb és vannak, akikkel nehezebb az nt-k közül is, ez igaz).
Nem dráma ez. És nem arról van szó, hogy heppinek kell lenni szülőként. Mert van, amikor k*rvanehéz, és harmincadszorra sincs meg a jó megoldás, és fárasztó, és kiakasztó - és az az én problémám, nem feltétlenül a gyerek problémája, aki a megoldatlanság ellenére is vidáman ellehet a bőrében. Akkor ezt mondom: nekem ez nehéz. Nem tudom a megoldást. Mondjon már erre valaki egy jó megoldást, mert belebolondulok, hogy nem tudom, mit csináljak! De nem azt mondom, hogy a szegénykének boldogtalan a gyerekkora. Mert ez nem igaz. Az igaz, hogy nekem szülőként adott esetben mocsoksok dolgom van, és beszólhatok az Életnek, hogy ez nem igazságos, másnak miért van csak feleennyi.
De hogy én nehézzé vagy könnyűvé teszem a szülőségemet saját magamnak, az nagyon komoly részben az én felelősségem. Mert nehogymá a "Mit fognak szólni" legyen a mérce, nehogymá örökké kínlódjak megváltoztathatatlan nehézségeken, és basszus, tanuljak már meg ÖRÜLNI a gyerekemnek: lássam már meg benne, hogy milyen klassz ember!
Pl. totális tévhit, hogy a gyerekek elsöprő többsége úgymond normális. A normális gyerek szinte kivétel: az átlagos gyerek pl. mozgásfejlesztésre, gyógytornára, logopédusra, szemüvegre, stb. szorul,
aztán vannak anyagcserezavarosok akik kövérek, hormonális okokból túl kicsire-nagyra nőttek, vagy csak simán nagyfülűek, túl vékonyak, stb,
aztán megint mások diszkexiások, vagy hülyékamatekhoz, nehezen magolnak, fáradékonyak, túlmozgásosak, nem bírnak a fenekükön ülni,
megint mások kisebb-nagyobb ún magatartászavarokkal küzdenek, szemtelenek, verekszenek, lusták, feledékenyek, hisztisek stb.
De hogy vmelyik gyerek faltól falig tökéletes legyen: okos, de nem túlokos (nehogy csúfolják), szép de nem túl szép (nehogy csúfolják), arányos testalkatú, megnyerő, szociálisan tökéletesen funkcionáló, sikeres, olyan nincs.
Minden gyereknek a fentiek között megvan a maga speciális problémája,
és vagy a problémájával összefüggésben, vagy attól függetlenül vannak előnyös tulajdonságai.
Az adott gyerekhez hozzátartozik az is, hogy "Mit fognak szólni" a szülő háta mögött. Ami téma kétfele terjeszthető ki, ha tudom: ad1, aztán ki nem sz*rja le ad2, világosítgatom a társadalmat, hogy nem kéne - ugyanúgy, mint pl az se menő már, hogy az asszony verve jó.
Aspi gyereket nem hurcolok játszótérre (hacsak nincs más választásom, és akkor lsd odafenn ad1), ahogy kövér gyereket maratoni futásra, gyengematekost matekversenyre vagy fahangú botfülűt énekes tehetségkutatóba, és akkor nem kell feltételeznem, hogy a gyerekem élete merő boldogtalanság lesz. Minden gyereknél ki lehet találni, hogy mi okoz neki örömöt és sikerélményt, és ha pihenő-feltöltődő idő van, akkor ezt keresem. Jé, megkaphatja az álomszép földrajzi világatlaszt, és pont nem szorul össze a szívem, hanem szívből örülök, hogy Jenőke kibetűzte Hongkong kínai nevét és megpróbálja megtanulni, és pont nem érdekel, hogy Benőke ezalatt fogócskázik a többiekkel a mászókán kinn a játszón. Sorry, de nem, nem érdekel. Benőkével meg este leül az anyja a szorzótáblát gyakorolni, és Benőke anyukájának az a házi feladata, hogy kétségbeesés és a gyereke boldogságának féltése helyett örüljön, hogy Benőke már a kettes szorzótábla felét képes felmondani segítséggel, habár nem biztos, hogy ez elég lesz ahhoz, hogy évvégén ne húzzák meg.
Anyaként eldönthetem, hogy egyszerű, szárazföldi, hétköznapi tényként fogadom el a gyerekem adottságait (és tökmindegy, hogy nt vagy aspi ilyen szempontból), vagy drámaként, szomorúságként kezelem a nehézségeket, és nem győzöm eleget hangsúlyozni ez utóbbiakat, meg félteni a gyerekem a boldogtalan gyerekkortól.
Hát nem. A gyerek _mindig_ küzdelem, minden gyereknek megvan a maga egyedi "készlete" előnyből és hátrányból (és igen, vannak gyerekek, akikkel könnyebb és vannak, akikkel nehezebb az nt-k közül is, ez igaz).
Nem dráma ez. És nem arról van szó, hogy heppinek kell lenni szülőként. Mert van, amikor k*rvanehéz, és harmincadszorra sincs meg a jó megoldás, és fárasztó, és kiakasztó - és az az én problémám, nem feltétlenül a gyerek problémája, aki a megoldatlanság ellenére is vidáman ellehet a bőrében. Akkor ezt mondom: nekem ez nehéz. Nem tudom a megoldást. Mondjon már erre valaki egy jó megoldást, mert belebolondulok, hogy nem tudom, mit csináljak! De nem azt mondom, hogy a szegénykének boldogtalan a gyerekkora. Mert ez nem igaz. Az igaz, hogy nekem szülőként adott esetben mocsoksok dolgom van, és beszólhatok az Életnek, hogy ez nem igazságos, másnak miért van csak feleennyi.
De hogy én nehézzé vagy könnyűvé teszem a szülőségemet saját magamnak, az nagyon komoly részben az én felelősségem. Mert nehogymá a "Mit fognak szólni" legyen a mérce, nehogymá örökké kínlódjak megváltoztathatatlan nehézségeken, és basszus, tanuljak már meg ÖRÜLNI a gyerekemnek: lássam már meg benne, hogy milyen klassz ember!
A baloldali mainstream közéleti gondolkodás legnagyobb tévedése önmaga toleráns voltával kapcsolatos. Azzal ti., hogy csak azért, mert a toleranciát hirdeti, toleráns is egyben. Ez minimum egy logikai tévedés, adott esetben az önreflexió hiányára vall, de némelyek oldalán…..
Ma megint elmentek össze-vissza ezren tüntetni -- pedig a liberális demokrácia egyik legfontosabb jogintézményének, a sajtószabadságnak a védelméről volt szó. Budapestet, a polgári, liberális Magyarország utolsó helyőrségét nem érdekli a szabadság ügye, és amennyiben egy…..
A szabadságunk leáldozása és maradékának féltése szerencsétlen módon összecsúszott egy multi belső szervezeti döntésével -- lehetne mondani száraz (gyáva?) média tónusban. Az ügy mindenesetre a cégek etikai kódexein és CSR (társadalmi felelősségvállalási) politikáján…..
kov_vacs
2014.06.07 15:56:30
@unionista: Igen, valóban nagyon fontos a munka törvénykönyve, de itt sem fogunk egyetérteni.
Ha egy cég, amelyik azt a bizonyos 29 embert foglalkoztatja, jól működik, bevételei vannak, sikeres, minek rúgna ki egyetlen embert is? Nem kirúgna, hanem felvenne. Viszont ha veszteséges, nem tudja hozni a számokat, mit éreek el vele, hogy a 29 embert megvédem, hogy ki ne rúgják? Középtávon azt, hogy a veszteséges cég mindenestül fog megszűnni és a maradék, ki nem rúgott embernek sem lesz munkája.
Nagyon de nagyon csúnyán tudnak visszaütni ezek a "védelmek". Norvégiában pl. egyáltalán nem védik a nőket a terhesség meg a gyerek miatt, teljesen mindegy, hogy az illető milyen állapotban van, visszament-e már dolgozni (a 12-14 hónao hosszú) babaszünetről vagy otthon van: fel lehet neki mondani. Eredmény: bármelyik munkahely szívesen és gond nélkül alakalmaz nőket, hiszen nem fogja megszívni. Magyarországon viszont, ahol csilivili védelmek voltak és még most is vannak, minden olyan helyre inkább vesznek fel férfiakat, mint nőket, ahol megtehetik, mert a nő "potenciális veszélyforrás", pl. elmegy a drága leszülni 3 gyereket zsinórba, teljesítve nemzeti kötelességét, kiesik 6-9 évre a melóból, és mikor visszajön, 6 hónapon át fizetni kell neki a full fizetést. Többszáz fős multinak persze nem gond, de kisebb cégeknek nagyonis.
Szóval jól kiszúrunk az összes nővel, miközben megvédjük őket.
Persze nem vagyok naiv, amikor egy darab munkáltató van 50 km-es körzetben, mikor esély sincs elmenni távolabbra dolgozni, mert az utazási költség elolvasztja a fizetést, akkor azoknak a szerencsétleneknek családostul vége. De nem a munka törvénykönyve miatt! hanem a végtelenül döglődő gazdaság miatt, hogy nincs az a bolond, aki itt beruházzon, és ha éppen mégis kicsit jobb a hangulat, akkor az állam vagy a helyi hatóságok nem tesznek meg azért mindent (lobbi, kedvezmények), hogy legalább 3 db munkahely legyen a helyiek számára - mert egyből nem lehetne a szerencsétlen, egyoldalúan kiszolgáltatott emberekkel packázni munkaidővel, bérrel, körülményekkel.
(Ahhoz persze, hogy legyen kinél lobbizni, hogy jöjjön el a falu határába összeszerelni, az kell, hogy országos szinten legyen normális hangulat a vállalkozásokhoz, nem pedig hirteleadók, hirtelenvegzálások, meg esetlegesen előforduló helyierősembernektetszik ezértadell és húzzál messzire pletykák)
Nekem a sálinggergő nem róla szól,
ahogy azt se gondolom, hogy nekik bannerekben kellett volna szocialista vívmányokat követelniük,
hanem arról, hogy az aktpol vezetés ismét tett egy hihetetlenül pofátlan lépést a MINDENBE BEAVATKOZÁS irányába. Nem érdekel, hogy ki a sálinggergő, és hogy van-e munkája, és még az se nagyon, hogy eddig hogyan végezte azt, AZ ÉRDEKEL, hogy NE LEGYEN GYAKORLAT az állam részéről a mindent átszövő kontroll és belepofázás. Mert ha itt most ez van, és ezt hagyom, akkor holnap megszünteti az index a blog.hu kommentelést és nem téphetem a hajadat. És nem biztos, hogy akkor kéne Bp-re utaznom, mikor már meg se tudom veled beszélni, hogy miért ne menjek.
És ennek - a mindent kontrolláljunk, mindenbe beleszóljunk, mindent uraljunk törekvésnek - megvan a vidéki verziója is, bőven. Hogy is van a helyi bizottság a földügyekben, amelynek vétójoga van és nem kell indokolnia?
Ha egy cég, amelyik azt a bizonyos 29 embert foglalkoztatja, jól működik, bevételei vannak, sikeres, minek rúgna ki egyetlen embert is? Nem kirúgna, hanem felvenne. Viszont ha veszteséges, nem tudja hozni a számokat, mit éreek el vele, hogy a 29 embert megvédem, hogy ki ne rúgják? Középtávon azt, hogy a veszteséges cég mindenestül fog megszűnni és a maradék, ki nem rúgott embernek sem lesz munkája.
Nagyon de nagyon csúnyán tudnak visszaütni ezek a "védelmek". Norvégiában pl. egyáltalán nem védik a nőket a terhesség meg a gyerek miatt, teljesen mindegy, hogy az illető milyen állapotban van, visszament-e már dolgozni (a 12-14 hónao hosszú) babaszünetről vagy otthon van: fel lehet neki mondani. Eredmény: bármelyik munkahely szívesen és gond nélkül alakalmaz nőket, hiszen nem fogja megszívni. Magyarországon viszont, ahol csilivili védelmek voltak és még most is vannak, minden olyan helyre inkább vesznek fel férfiakat, mint nőket, ahol megtehetik, mert a nő "potenciális veszélyforrás", pl. elmegy a drága leszülni 3 gyereket zsinórba, teljesítve nemzeti kötelességét, kiesik 6-9 évre a melóból, és mikor visszajön, 6 hónapon át fizetni kell neki a full fizetést. Többszáz fős multinak persze nem gond, de kisebb cégeknek nagyonis.
Szóval jól kiszúrunk az összes nővel, miközben megvédjük őket.
Persze nem vagyok naiv, amikor egy darab munkáltató van 50 km-es körzetben, mikor esély sincs elmenni távolabbra dolgozni, mert az utazási költség elolvasztja a fizetést, akkor azoknak a szerencsétleneknek családostul vége. De nem a munka törvénykönyve miatt! hanem a végtelenül döglődő gazdaság miatt, hogy nincs az a bolond, aki itt beruházzon, és ha éppen mégis kicsit jobb a hangulat, akkor az állam vagy a helyi hatóságok nem tesznek meg azért mindent (lobbi, kedvezmények), hogy legalább 3 db munkahely legyen a helyiek számára - mert egyből nem lehetne a szerencsétlen, egyoldalúan kiszolgáltatott emberekkel packázni munkaidővel, bérrel, körülményekkel.
(Ahhoz persze, hogy legyen kinél lobbizni, hogy jöjjön el a falu határába összeszerelni, az kell, hogy országos szinten legyen normális hangulat a vállalkozásokhoz, nem pedig hirteleadók, hirtelenvegzálások, meg esetlegesen előforduló helyierősembernektetszik ezértadell és húzzál messzire pletykák)
Nekem a sálinggergő nem róla szól,
ahogy azt se gondolom, hogy nekik bannerekben kellett volna szocialista vívmányokat követelniük,
hanem arról, hogy az aktpol vezetés ismét tett egy hihetetlenül pofátlan lépést a MINDENBE BEAVATKOZÁS irányába. Nem érdekel, hogy ki a sálinggergő, és hogy van-e munkája, és még az se nagyon, hogy eddig hogyan végezte azt, AZ ÉRDEKEL, hogy NE LEGYEN GYAKORLAT az állam részéről a mindent átszövő kontroll és belepofázás. Mert ha itt most ez van, és ezt hagyom, akkor holnap megszünteti az index a blog.hu kommentelést és nem téphetem a hajadat. És nem biztos, hogy akkor kéne Bp-re utaznom, mikor már meg se tudom veled beszélni, hogy miért ne menjek.
És ennek - a mindent kontrolláljunk, mindenbe beleszóljunk, mindent uraljunk törekvésnek - megvan a vidéki verziója is, bőven. Hogy is van a helyi bizottság a földügyekben, amelynek vétójoga van és nem kell indokolnia?
Nem lehet fotelből, ágyból párnák közt, klubok asztalai mellől elküldeni a versenyképtelen társadalmat bebetonozó Fideszt, ahogy nem lehet megelőzni a porlepte, korrupt, minden sarkon fogadkozó, de teljesen inkompetens baloldali pártok visszatérését sem!
Az állami önkény a…..
kov_vacs
2014.06.06 19:31:47
@HaFr: Be ne zárd, mentsd le, mert vszínűleg leszedték, én se találom. (Mi van benne? :P)
Azokon túl, amikről a legutóbbi posztban írtam (Szabadság téri emlékmű, az önkormányzati választási törvény Budapestet érintő átalakítása, a kommentelésre vonatkozó AB-döntés, a civilszervezetek és a velük kapcsolatban álló személyek listázása, a reklámadó és…..
kov_vacs
2014.06.04 08:01:46
@HaFr: Ez itt most egy mellékszál (ám fontos), de
1, a jólmegírt szövegből mindig ki lehet jogászkodni, hogy "igazam volt" akkor is, ha pontosan tudom, hogy a szöveg hangulati tartalma mást sugallt az olvasónak, mint a kijogászkodás (az írásművészet magas foka, de nem lehetetlenség eleve úgy elkészíteni a szöveget, hogy erre alkalmas legyen)
2, tengert lehet rekeszteni olyan magyar politikussal, aki mindenkori önmagával egyetért, holott ez nem feature, hanem bug (nem erény, hanem hiba), és sokan lennének őszintén boldogok a potenciális választók közül attól, ha itt is mutatkozna néha, indokolt esetben változás
1, a jólmegírt szövegből mindig ki lehet jogászkodni, hogy "igazam volt" akkor is, ha pontosan tudom, hogy a szöveg hangulati tartalma mást sugallt az olvasónak, mint a kijogászkodás (az írásművészet magas foka, de nem lehetetlenség eleve úgy elkészíteni a szöveget, hogy erre alkalmas legyen)
2, tengert lehet rekeszteni olyan magyar politikussal, aki mindenkori önmagával egyetért, holott ez nem feature, hanem bug (nem erény, hanem hiba), és sokan lennének őszintén boldogok a potenciális választók közül attól, ha itt is mutatkozna néha, indokolt esetben változás
Ez az első bejegyzés, amit automatikusan hoztunk létre. Vázlatban van, így csak a blogod tagjai láthatják. Próbáld meg átszerkeszteni, ha sikerült akár törölheted is és kezdődhet a blogolás. Ez az első bejegyzés, amit automatikusan hoztunk létre. Vázlatban van, így csak a…..
kov_vacs
2014.05.30 23:46:52
Ez meg itt a szöveg, ha kellene valamire, de perpill nem kell. Tesztelési okokból aztán mégis kell ide is írnom egy csomó mindent, hogy látszódjon, hogyan tölti ki a helyet, és hozzá is lehessen szólni.
Ez meg itt a szöveg, ha kellene valamire, de perpill nem kell. Tesztelési…..
kov_vacs
2014.05.30 23:45:53
Többféle szöveget is be fogok rakni, annak érdekében, hogy jobban meg tudjuk vizsgálni a blog szerkesztési lehetőségeit.Többféle szöveget is be fogok rakni, annak érdekében, hogy jobban meg tudjuk vizsgálni a blog szerkesztési lehetőségeit.Többféle szöveget is be fogok rakni,…..
kov_vacs
2014.05.30 23:45:15
Remélem, lesz még egyszer olyan állapotban ez az ország, Elnök úr, hogy egységes megvetéssel tudjon gondolni az Ön munkásságára.
Béndek Péter
..
kov_vacs
2014.05.30 15:55:52
Ez a bejegyzés összegyűjti mindazokat az írásokat, amelyek kifejezetten a PKP ideológiájáról szólnak. Ide tetszőleges szöveg írható, és már a szövegbe is belekerülhetnek a korábbi posztokra vonatkozó linkek.
Végül pedig a poszt alján - szerintem inkább tematikusan, mint…..
A Liberálisok (Fodor Gábor) gazdasági főtanácsadója nyilatkozott a Klubrádiónak, és liberálisként és korábbi MNB-alelnökként megvédte a bankokat azoktól a "demagóg" érvektől, hogy a piacon kívül más erőknek is be kellene szállniuk a devizahitel-szerződések…..
kov_vacs
2014.05.28 12:58:14
"A bankok sokszor valóban felháborító árfolyamréseit például a versenyszabályzás gyengesége tette lehetővé. A “deviza-alapú", de forintban nyújtott hitelt, mint két különböző szolgáltatás (devizaváltás és hitelnyújtás) összekapcsolását, egy jó versenyszabályzás nem engedi meg. Ha a polgár devizában vesz fel hitelt, és azt ott váltja forintra, ahol akarja, majd törlesztéskor ott vesz devizát ahol akar, akkor a verseny nem engedi elszabadulni az árfolyamrést, továbbá a forintárfolyam kockázata is világosabb lehetett volna a pénzügyileg képzetlen hitelfelvevők számára."
www.portfolio.hu/gazdasag/az_elmult_negy_ev_egy_vallalkozo_szemevel.1.195860.html
www.portfolio.hu/gazdasag/az_elmult_negy_ev_egy_vallalkozo_szemevel.1.195860.html
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Meg banyek, a komplett magyar tévés mezőnyt egy hónap német tévézésre ítélném, a közszolgálatiakat közszolgálatira (az fájna ezerszer jobban mert ott a durvább a különbség), a kereskedelmiket kereskedelmire, és utána beszélgessünk szakmáról, színvonalról, igényekről, közönségről stb.