Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Pierr Kardán

0 bejegyzést írt és 1931 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A nagy francia áruházlánc sajátmárkás szénsavmentes limonádéja literes kiszerelésben várja, hogy felfrissítse a hétvégi nagybevásárlásban megfáradt fogyasztót. A felirat alapján döbbenetesen sok, konkrétan 33% citromlé van benne, plusz még 5% gyümölcshús (bár lehet, hogy ez a 33% része – nem derül…..
A Dschinghis Khan együttes 1979-ben alakult az NSZK-ban. Dalai az akkoriban népszerű eurodiscót és a hagyományos német tánczenét („schlager”) képviselik. A nemzetközi poppiacon uralkodó angol nyelv ellenére németül előadott szerzeményekkel vált népszerűvé főleg Európában, a Szovjetunióban és a…..
Mondhatnánk lassan is, hogy Karácsony Gergely is megértse, de felesleges, hiszen pont az ő és emberei „munkája” vezetett idáig. Nekik sikerült addig húzni, higítani, szabotálni a lényegében egyetlen konkrét választási ígéretüket – amit nem mellesleg eleve már csak a Sétáló Budapest elleni…..
Pierr Kardán 2022.11.02 09:06:57
Érdemes lenne jobban megindokolni azt, hogy miért NE legyen hétköznapokon sem autóforgalom a rakpartokon, mert ugye amellett, hogy hétköznap legyen autóforgalom, nagyon sok érv szól.

Hétköznap az emberek munkába járnak arrafelé, bizony sokan autóval, mert egy: az egészségük megóvása érdekében nem kívánnak tömegközlekedni, kettő: még vagy már nem abba a korosztályba tartoznak, akik biciklivel közlekednek, három: mert megengedhetik maguknak.

Sosem értettem, hogy miért ez a nagy felháborodás azon, hogy kedden délelőtt 10 órakor autók járnak a rakparton és miért nem adják át ezt a területet az otthon hesszelő embereknek. Aki kedden délelőtt 10 órakor otthon ül és van ideje/kedve azon busongani, hogy miért nem sétálhat ebben az időben a rakparton, az inkább keressen magának munkát, rögtön megérti, hogy bőven elég péntek délutántól hétfő hajnalig átadni a rakpartot a sétálóknak.

Lehet, hogy meredeken hangzik, de szerintem nincs VALÓS igény arra, hogy hétköznap is sétálgatni lehessen a rakparton. Az egyik sokat hangoztatott érv az, hogy a rakparti autóforgalom elvágja a Dunát a várostól. Csakhogy a pestiek a Dunát maximum csak nézegetik, a BKK-nak 10 év alatt sem sikerült a pestiekkel megszerettetni a dunai hajóforgalmat, 10 évnyi vergődés után le is állították a dunai hivatásforgalmi hajójáratokat.

Ez van, az emberek nem akartak hajóval menni a munkába, autóval akarnak menni, ezt jó lenne, ha mindenki elfogadná.
A mostani rezsi csökkentős emelős mizéria közepette megugrott a homlokzati hőszigetelés iránt érdeklődök és a saját kezű önálló szigetelő próbálkozók száma, de sajnos azt már kevesen tudják mik a homlokzati hőszigetelés szabályai. Emiatt sajnos sok esetben jártunk már problémát felmérni és…..
Olvasom a Spar honlapon, hogy akciós a Medve sajt, méghozzá extra kedvezményt adnak kuponnal: Fellelkesülök, rohanok a Sparba, Medve a kosárba, irány a kassza (az automata). Hát persze, hogy nem 749, egy ötvenessel becsaptak: Irány a vevőszolgálat, mutatom a blokkot. A hölgy először…..
Pirossal vagy kékkel írjunk róla? Ha kékkel, akkor nyugodt életünk lesz (egy darabig), diadalként fogadunk el minden helyére rakott utcakövet, minden elültetett árvácskát, minden, az amortizációpótlástól messze elmaradó buszbeszerzést – amit aztán lehetőleg facebook-hirdetésben jelent be saját…..
Pierr Kardán 2022.04.21 11:29:47
Fontos dolog az életminőség, de tudomásul kellene venni, hogy a "munkaminőség" sokkal fontosabb dolog. A (sajnos egyre fogyó) dolgozói réteg kb. 5 %-a tud tartósan otthoni munkavégzésen lenni, kb. 5 % tud mikromobilitási formában eljutni a munkahelyére, tehát a dolgozó emberek 90 %-ának valahogyan közlekednie kell, hogy eljusson a munkahelyére.

A közlekedés tehát alapvető fontosságú ahhoz, az emberek dolgozni tudjanak, vagyis jövedelemhez jussanak. A közlekedés szempontjából pedig egy nagyon fontos tényt valahogyan mindig sikerül figyelmen kívül hagyni, az pedig az, hogy 10 év alatt Budapesten drasztikusan eltolódott a modal split (a közlekedési ágazatok közötti használati arány) a tömegközlekedés rovására az egyéni motorizáció javára. A COVID19 veszély hatására ez még erősödött is, a korábbi 40-43 %-ról 60 % fölé emelkedett az autóhasználók aránya.

Ezeket az autóra átpártolt embereket lehet bűnbaknak beállítani, lehet ellenük hadjáratot folytatni, de ez eléggé kontraproduktív, hiszen az elmúlt 2-3 évben ez történt, de ezek az emberek se biciklizni nem akarnak, se tömegközlekedni se akarnak munkába menet.

Ha pedig azt akarjuk, hogy az emberek jókedvvel, hatékonyan dolgozzanak, akkor nem akadályozni kellene őket a munkába történő eljutásukban, hanem segíteni kellene őket.

Ha pénteken 18 órától hétfő hajnali 4 óráig minden hétvégén le van zárva a Rakpart, az nagyon jó megoldás, hétvégén legyen mindenki heppi a Rakparton való séta közben, munkanapokon pedig had menjen a közúti forgalom a maga igényei szerint.

(Mivel ki leszek kiáltva autóbérenc reakciósnak, ezért előre közlöm, hogy éves BKK bérletem van, ÉN tömegközlekedéssel járok dolgozni, de elfogadom, hogy sokaknak ez nem alternatíva.)
Pierr Kardán 2022.04.21 12:20:24
@Kitiltott Vélemény: Egyértelmű, hogy be kellene vezetni a dugódíjat. Aki lelkesen kampányol azért, hogy ne csak hétvégén, hanem akár kedden délbe is sétálni tudjon a Rakparton, az nyilván egy fillért sem hajlandó ezért fizetni, mert szerinte ez "neki jár!".

Az autósok nyilván inkább lennének hajlandóak dugódíjat fizetni, cserébe azért, hogy kedden délben is tudjanak autózni a Rakparton. Szóval a dugódíj egyrészt bevételt hozna Budapestnek, másrészt meg egy ügyesen megválasztott konstrukció (pl. ha a budapesti lakosok évente 5-10 eFt-ot fizetnének, a nem budapestiek meg mondjuk 20-25 eFt-ot) akár forgalomcsillapító hatású is lehet.

Nyilván az idén a bevétel szerzése a fontosabb, ha nem talál a főváros vezetése plusz bevételi lehetőséget, akkor nagyjából a nyár végén csődbe megy a város.
Vendégszerzőnk ezúttal a 2-es metró elveszett vágányainak és a Puskás Ferenc stadion metrómegállót övező városi legendáknak eredt nyomába...
2018. Kim Dzsongun, észak-koreai diktátor egy sikertelen interkontinentális ballisztikus rakéta tesztje után..
Pierr Kardán 2022.04.01 21:26:30
@Csaba Timar: Már hogyne lennének nők Iránban...

Vannak bizony, csak még a bulgár nőknél is nagyobb a bajszuk, ezért vannak hátulról fényképezve.
Az ötvenes úr előszeretettel tagadja az éveket, de a szervezete sajnos mindig érzékelteti vele a valóságot. Mivel a pasi amolyan „majd én megoldom”-típus Posztolónk attól félti, hogy az öngyógyításnak a spam-ek által kínált módját fogja választani, veszélyeztetve egészségét a kétes eredetű, olcsóbb…..
Ritkán Látható Történelem interaktív előadás! Részletek a poszt végén! GYERE EL! A szokásos Napi érdekes helyett most egy felélesztett sorozat jön mára. Ennek prózai oka van, nem volt időm elkészíteni a posztot, ez pedig készen volt, és tudom, hogy ezt az összeállítást is kedvelitek. Jöjjön…..
Pierr Kardán 2022.03.21 15:45:39
@Maga Lenin:

De ha az uránium helyett uránt kell írni, meg a titánium helyett titánt, akkor a hélium helyett hélt, a trícium helyet trícet, a gallium helyett gallt, az alumínium helyett alumint, a fermium helyet fermet kell írni?

Vagy hogyan van ez ?!?!
MagyarTarka Csak egy autó? 2022.02.27 12:49:29
Egy autónak kétszer örül az ember, amikor megveszi és amikor el tudja adni. Apámtól hallottam ezt az örök igazságot, akitől - nő létemre - a benzin illatának szeretetét menthetetlenül megörököltem. Színtisztán emlékszem rá, bár még csak óvodás voltam akkor, milyen rossz érzés volt, amikor szüleim…..
A háztípus, ami tervek helyett szájhagyomány alapján épült és amit nem is a Kádár-korban találtak fel.  Forrás: Hungaricana - Budapest Főváros Levéltára - HU_BFL_XV_19_c_11_2642..
A Tesla rekord nyereséget jelentett a tavalyi évre nézve. Erről beszéltem a Millásreggeliben csütörtökön.Eközben a német TÜV jelentése szerint a három évesen az első műszaki vizsgán megjelenő autók közül a Model S abszolút értelemben is az egyik legrosszabb teljesítményt nyújtja a vizsgált autók…..
Pierr Kardán 2022.01.31 16:14:58
@Sequoyah: Azért azt nem hiszem, hogy nem működő lámpák miatt nem megy az autó a vizsgán. Vagy ha ez igaz, akkor az nem az autó, hanem a gazdája hibája.

Egy 18 éves Daewoo Matiz tulajdonosa nem megy el úgy a vizsgára, hogy tudja, hogy nem működik mondjuk a féklámpa.

Ha mégis igazad van, és egy Tesla tulajdonosa elmegy rossz lámpával vizsgázni, akkor annak két oka lehet, vagy csak a Tasla tudja HonKongban kicserélni a rossz lámpát, vagy 3000 euró a csere ára...
Blogkocsma Vörösboros vaddisznó 2022.01.30 11:41:43
Jött a hadnagy. Aszondja, van némi vaddisznója otthon a fagyasztóban, főzhetnék belőle valamit. Végigpörgettem a buksiban a naptárat. - Jövő hétvégén jó lesz - közöltem vele. Szerdán aztán kérdeztem: - Vörösboros vaddisznó jó lesz? Jó volt neki. Később gondoltam át, hogy akár már kedden is…..
Az Apple társalapítója egy sor aranyszabályt fogalmazott meg annak érdekében, hogy egy megbeszélés se legyen időpocsékolás. Amióta saját magam osztom be az időmet, minden extra tipp érdekel. Az a legjobb, ha a nagyoktól tanulunk. Steve Jobs, az Apple társalapítója, ugyanakkor a…..
A videóból kiderül, hogyan készíthető el  ez az egyszerű dekoráció Lakásunk ablakai előtt télen-nyáron nagy a madárforgalom. Nyáron egy terebélyes fügefára, télen a madáretetőre jönnek a madarak. Sajnos, néha a tükröződő ablaküveg megtéveszti a madarakat, azt hiszik szabad az átrepülés és…..
Nincs olyan utazó, akit még ne vertek volna át a trükkös helyiek. Ez az utazás egyik sajnálatos velejárója. Taxisok, pincérek, eladók, piacosok… szinte mindenhol a pénztárcánkra éhes hiénákkal találkozhatunk. Persze, egy kis józan paraszti ésszel és odafigyeléssel gond nélkül megúszhatjuk ezeket a…..
Pierr Kardán 2022.01.11 16:01:27
@igazi hős: Nem hiszem, hogy a Montparnasse toronyra gondoltak, mert az írták a helyről (Hausmann áruház), hogy oda ingyen fel lehet menni, de a Montparnasse toronyra való feljutásért fizetni kell. Amúgy szerintem az Eiffel toronyra és a Montparnasse toronyra egyaránt fel kell menni, mindkét helyről remek a kilátás. Ha az Eiffel toronyra felmégy, akkor magát a tornyot is látod belülről, ami önmagában egy technikai kuriózum, persze aki csak alulról fintorog a toronyra felmenőkön, az ezt úgyse érti.

Egyébként a cikkben írt mentalitás az pont olyan, mintha azt írnák, hogy Kairóban a nagy piramisba nem érdemes bemenni, mert onnan nem látszik a piramis. Végülis a London Eye is csak egy óriáskerék, olyan van a kiskunrettenetesi bucsuba is :-)
Ezt a cikket leginkább azoknak írtam, akik szerint a tűzijáték rendben van, "joguk van évente egyszer jól érezni magukat", "évente egyszer ki lehet bírni", és "nem igaz, hogy egyetlen éjszakán nem lehet vigyázni a kutyára". Nekik akarom megmutatni, hogy ezek a kifogások mennyire hazug állítások, és…..