Adatok
isosisko
0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A leginnovatívabbnak tartott országokban megfigyelhető, hogy a frissen végzett egyetemi hallgatókat számos eszközzel ösztönzik vállalkozásalapításra, és nemzetközi összehasonlításban magasabb is a pályakezdők vállalkozásalapítása. Az egyéni karrier szempontjából milyen…..
isosisko
2009.11.04 21:33:46
Én is csatlakozom az előttem szólókhoz. Még annyit szeretnék hozzátenni ehhez a gondolatmenethez, hogy véleményem szerint egy pályakezdőnek éppen a kora miatt merészebben vág bele a vállalatalapításba. Itt arra gondolok, hogy mint ahogy már ezt előttem leírták/kifejtették, a vállalatalapítás szempontjából elengedhetetlen a kellő tapasztalat megszerzése (persze más feltételek is szükségesek: tőke, kreativitás, rátermettség), ami sok esetben azt jelenti, hogy a pályakezdő elhelyezkedik egy vállalatnál. Amennyiben vannak olyan ambíciói, hogy saját vállalkozást hozzon létre, azt gondolja magában, hogy most eltölt néhány évet az adott vállalatnál, majd megfelelő gyakorlati tudással felvértezve, véghezviszi terveit. Azonban, ahogy telik-múlik az idő (amennyiben jól végzi a munkáját) egyre inkább "bedolgozza" magát, tehát egyre jobban megbecsülik, jobban honorálják a munkáját, ami némely esetben ahhoz vezethet, hogy elveszíti kezdeti elánját, már ami a saját vállalkozás alapítását illeti (nagy felelősség, nagy kockázat, nagy tőkeigény). Tehát ekkor már kétszer meggondolja, hogy érdemes-e elhagyni a biztos kereseti lehetőséget, egzisztenciát a bizonytalanért. Nyilvánvalóan ez függ a személytől is, hiszen van olyan ember is, aki akkor se lenne hajlandó elfogadni a saját vállalkozás vezetésével járó felelősséget, ha kényszerítenék; más pedig érzi magában a potenciált és a versenyszellemet és keresi a kihívásokat. Nem lehet általánosítani, de talán a fiatalabb, huszonéves korosztályról elmondható, hogy könnyebben vetik bele magukat az "ismeretlenbe", (ahogy Brady is írta) valószínűleg kevesebb költségük van; míg egy többgyerekes családanya/-apa kétszer is meggondolja, hogy belevágjon-e valami újba, hiszen már nem csak a saját megélhetése függ a döntésétől.
A marketing feladatai közé tartozik a látens fogyasztói igények felszínre hozatala. Ennek egyik példája lehet a fogyasztási célú rövidtávú hitelek felvétele. A vállalatok oldaláról vannak-e e megközelítésnek etikai korlátai? Kedves Blogolók! Mondanivalómat azzal…..
A hungarikumok olyan márkákat jelölnek, amelyek tradicionális magyar termékekhez kötődnek. Kiknek és milyen marketing tevékenységet kellene kifejteni ahhoz, hogy a hungarikumok fogyasztói keresletre találjanak, a piacon maradjanak? Kedves Blogolók! Érdekességképpen jegyzem…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz