Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kiscipo

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Átverés az egész, tudja mindenki. Vagy ön még mindig azt hiszi, hogy az autó alapján fizet? Vélemények az azonos című írásunkról...
És tényleg, egy biztosítónak nincs fontosabb, mint az ügyfél. Olyannyira, hogy KGFB váltási szezonban el sem engedik azt másik céghez. RosehillResident jól megszívta, addig kavartak vele, míg kicsúszott a határidőből. Közületek járt még így valaki más is? Nagyon király a…..
kiscipo 2009.12.12 23:26:00
Véletlenül épp az egyik említett biztosítónál ilyen kérdésekkel is foglalkozom. A következőket érdemes tudni.

1. Az internetes alkusz és az ügyfél áll a kapcsolat egyik oldalán, a biztosító a másikon. Ha az internetes alkusz beküldi időben a felmondást a biztosítóhoz, akkor az hatályos, olyan, mintha az ügyfél mondta volna fel a szerződést, ha nem küldi be időben, akkor az ügyfél nem mondta fel hatályosan a szerződését. A szabályokat jogszabály határozza meg, attól eltérni nem lehet.

2. Ha a szerződés díjnemfizetés miatt megszűnik év közben, akkor megszűnt még azelőtt, hogy év végén felmondás miatt megszűnhetne. Ilyenkor új szerződést kell kötni ugyanannál a biztosítónál, az új szerződést év végére szintén fel lehet mondani a rendelkezésre álló határidőig, persze csak akkor, ha már van új szerződés. Előállhat az a helyzet, hogy a régi szerződés már megszűnt díjnemfizetés miatt, de az új szerződés megkötésekor már bezárult a felmondásra rendelkezésre álló időszak, akkor ez szívás.

3. Ha nem, vagy késve fizeti be valaki a díjat, a szerződés a jogszabály előírása alapján fog megszűnni díjnemfizetés miatt, és nem a biztosító döntése alapján, akár 1 nap késedelem miatt is. A szerződés ugyanakkor vagy megszűnt díjnemfizetés miatt, vagy nem, de ezen minőségét nem nagyon szokta váltogatni. Ha a biztosítónál lett volna véletlenül valami adminisztrációs hiba, ami nélkül a szerződés nem szűnt volna meg díjnemfizetés miatt, akkor a szerződés jogilag tényleg nem is szűnt meg, a hiba kijavítását követően újra érvényes, és a biztosítóhoz beküldött felmondás is hatályos, nincs probléma.

4. Ha a biztosító ügyintézője a gyanútlan érdeklődésre elsőre azt erősítette meg, hogy rendben van a szerződés, akkor nagyon furcsának találom az internetes alkusz ezzel ellentétes hivatkozását. Inkább azt gondolom, hogy az alkusz rontott el valamit. Azt biztosan mondom, hogy nem az ügyfélmegtartás tudatos módjára kell gondolni. Ha mégis valami biztosítói adminisztrációs hiba lett volna, azt az alkusz meg tudja beszélni a biztosítóval.