Regisztráció Blogot indítok
Adatok
bi02

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Tapolcai Ikarus találkozó nem éppen a kétkerekű járművekről szól, de én most összekötöttem a jót a hasznossal: egy kis vonatozás után biciklivel mentem el Tapolcára. Mondjuk nem az út közben fotózott buszokról szólt a nap, de ettől még jó ötlet volt, megérte...
Hazánkban szinte mindenki tudja azt, hogy az Ikarus nemcsak tízezresével ontotta magából az autóbuszokat, de igen sok olyan fejlesztést és világszabadalmat is köszönhetünk a tíz éve bezárt gyártónak, amelyek gyökeresen változtatták meg a világ buszgyártását. E szomorú évforduló alkalmából…..
A hazai buszgyártóktól és importőröktől egyetlen vállalkozó sem rendelt korszerű, alacsonypadlós járműveket. Ezzel biztossá vált, hogy korábbi ígéretét nem tudja beváltani a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Ez azt jelenti, hogy ebben az évben már biztosan nem…..
Ismét az Ikarus névhez  méltó buszok készülhetnek. Az idei tököli buszfesztiválon egyelőre csak egy képen csodálhattuk meg a legújabb modellt. A busz alapjait a Viseon C13 szolgáltatná. Egyes vázelemei készülnének a busznak itthon. A márkával kapcsolatos eddigi számos…..
bi02 2011.05.01 17:41:57
@_zahnrad: Szerintem érdemes (lenne), mert sajnos így múlik el a dicsőség. Kis hazánkban pedig hagyománya van a kettős mércének. Sajnos nem csodálkozom azon, ha az egységsugarú utas azt hiszi, hogy Volvo illetve Scania buszon utazik, ha a busz vezetője/tulajdonosa gondosan eltávolítja a járművéről az Ikarus márkajelzést - ha egyáltalán rajta volt (mert az utóbbi időben már csak egy légypiszok nagyságban a fenti polémia miatt) - és azért dagad a melle mert "nyugati" busszal jár... Néhány esetben szóba elegyedtem ilyen emberekkel akik jobb esetben rácsodálkoznak, rosszabb esetben lehülyéznek és kikérik maguknak, ha azt mondom, hogy ugye milyen fasza ez az Ikarus, amivel jársz... Pedig jelen esetben a látvány az amit Ikarusnak nevezünk és erre jogosan büszkék lehetünk. Ha jól látható módon fel lenne tüntetve a márkanév rajtuk, akkor az utas nem Scaniaként/Volvoként azonosítaná a 300-as Ikarusokat, beleértve az EAG-okat is. Jelenleg a köztudatban Ikarus az ami 20 éves és a békávénál szétesik/kigyullad/lerobban csupa negatív színben feltüntetve. Ha a hírekben buszbalasetről tudósítanak, akkor csak abban az esetben hangzik el márkanév, ha a szenvedő alany Ikarus, de akkor szinte mindig! Ezt megfigyeltem.

Szerintem nekünk a látványra igenis büszkének kellene lennünk és ezért kellene a névnek tovább élnie az exikarusos NABI és EAG/Molitus termékein, hogy senki ne azonosíthassa mással ezt a "Hungarikumot". Nem újra kell építeni a márkát, nem kell összevonni a gyárakat hanem visszatérni a gyökerekhez és a márkanévben kifejezni és továbbvinni a talán még nem teljesen elfeledett kapcsolatot. Amire igazán büszkék lehetünk!
bi02 2011.05.01 22:42:19
@Steppenwolf: "a Molitus S91-ese is "átnevezgetés" lenne"

Szerintem meg a dolog nevén nevezése lenne