Regisztráció Blogot indítok
Adatok
skyrangr

0 bejegyzést írt és 691 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Tempomat fillérekből 2014.12.08 13:57:36
Őszintén megmondom, álmomban sem gondoltam volna, hogy működő extrát lehet legókockák segítségével építeni. De persze megint tévedtem. Sok modern autónál elég a kereskedőnél megvásárolt tempomat-kapcsolót rádugni a gyári kábelkötegre és már működik is a rendszer.…..
skyrangr 2014.12.08 23:54:19
@prokee: nagyon magas labda volt :D :D :D :D
Emlékeznek, nem is olyan régen egy Volvo-hirdetés után szakadt ki a videós autóhirdetés-zsák és lett végleg elkoptatva a formátum. Mindig az eredeti a legjobb - tartja a mondás -, és valahol igaz is ez, bár valójában már akkor is csak arról volt szó, hogy valaki viccesen…..
skyrangr 2014.11.11 18:28:40
Zöld, világít és előtted gyalogol, mi az? Valeós hosztesz. Aztán amikor a hosztesz megfordul, és erőnek erejével a standra invitál, nem teheted meg, hogy lelépsz, kézbe veszel egy kitett tárgyat és profizmust imitálsz. Hopp, de mi is ez a tárgy? Turbó? Dehogyis. Az a…..
skyrangr 2014.10.05 09:01:22
@Drebin hadnagy: most miért? hosszú tizedmásodpercekről rövid tizedmásodpercekké faragták a késlekedést :D :D :D :D
skyrangr 2014.10.05 10:00:14
@Schütii: ez tény. számomra kb az egész autós fejlesztgetés kb tornazsák, és csokipuding a 90-es évek óta. lényegi fejlődés nem történt, faragják a széndioxid grammokat, csökkennek a köbcentik, sokasodnak a lovak, de tartósságról, megbízhatóságról egyre kevésbé beszélhetünk.
ha lesz is ebből a villanyturbóból nagy dolog, az csak azért lehet majd, mert a rendszer összköltsége 3 eurocenttel kevesebb mint a turbósé. sajnos a mai világban ez az egyetlen ami számít (ja, és a CO2 grammok, a "szabványos mérési ciklusban"...)
skyrangr 2014.10.05 11:11:20
@Schütii: tény, ez a tornazsák-faktor...

@Csikós Zsolt: igen, sajnos ez tendencia. bár szerintem nem biztos hogy jó. kormányműves cikkedben is rávilágítottál, hogy azért, hogy a kormánymű elegendő legyen, ezért "gagyi" futóművet raknak az autó alá, a kormányzás érzete meg szintetikus. olyan kompromisszumok köttetnek, amik nem biztos hogy az autózó javát szolgálják...
Március 21-én indul a Wheeler Dealers, magyarul Autókereskedők következő évada a Discovery Channelen. Ennek kapcsán lehetőséget kaptunk, hogy feltegyünk néhány kérdést a szereplőknek, Mike-nak és Eddnek. Úgy döntöttünk, kérdezzetek inkább ti, mi pedig közvetítjük ezeket a…..
Egy furcsa meghívó érkezett ma a szerkesztőségbe. Tisztelt Szerkesztőség!A Magyar Kerékpárosklub és  a Bringázz Sopron Egyesület szeretettel várja a sajtó képviselőit sajtótájékoztatójára.A sajtótájékoztató keretében a Magyar Kerékpárosklub a Bringázz Sopron…..
skyrangr 2014.01.20 20:19:04
@szipipeti: persze, nem arra értettem, hogy én felpattanok a drótszamárra, és 40-el átzúzok az úton.
viszont volt már példa rá, hogy az eléggé kisportolt, bicajos futár átzizzent előttem az úton. ha féktávon jön, észre se veszem.

amúgy abszolút igazad van, az elsőbbség relatív dolog, akkor van, ha megadják.
hiába jogos, vagy jogtalan, ha átmegy a biciklisen a busz, cseszheti hogy volt-e elsőbbsége, neki az már nem segít...

nincs semmi bajom a bicajosokkal, magam is tekerek (bár nem üzlet, vagy versenyszerűen :D ), de az a meglátásom, hogy a gépjárművek, és a biciklisták keverése egyazon útfelületen nem szerencsés. és ezt állítom mind autós, mind biciklistaként (volt már mindkét részről rossz élményem).
úgyhogy mindenki haladjon a saját részén, jobb az úgy mindenkinek ;)
skyrangr 2014.01.20 21:13:29
@szipipeti: ja, a holland példa nagyon jó. de amúgy ugyanez a szitu mondjuk Dániában (Koppenhágában főleg), vagy Svédországban.
én jól elvagyok a bringásokkal, figyelek rájuk, de azért az is elvárható legyen, ahogy te is írod, hogy ők is figyelemmel, követelőzés nélkül közlekedjenek.
addig pedig, amíg a zebrán a gyalogosnak sem adják meg az elsőbbséget, ne is reménykedjenek, hogy a bringásoknak megadják.
tessék leszállni, és áttolni!
ez nem személyeskedés, vagy kioktatás, csupán jótanács.
lehet hogy lassabban ér oda pár másodperccel, de odaér.

majd talán formálódik az autós társadalom, és eljutnak oda, hogy lehet biciklis 'zebrákat' csinálni, mint itt svédben is (bár már párszor itt is kivitte a hajam pár bicajos, amikor minden előjel nélkül átvágott előttem az ő zebráján. oké hogy elsőbbsége van, de simán lehetett volna féktávon belül is... ja, és súlyosbító körülmény, hogy fülhallgató a fülében, mögötte megy gyerekhordó 'utánfutó'...)
Nem akartam még én is egy hókatasztrófás cikket írni, de a grafománia nagy betegség, pláne, ha ennyi összevisszaságot hall az ember, akkor tényleg le kell írnom az igazságot, mármint azt, amit én szűrtem le a médiából: Egy biztos, az utakat kamionsofőröknek álcázott titkos…..
skyrangr 2013.03.19 09:44:13
@W123qp: és persze a tüzet is csak a célból rakták, hogy melegedjenek. véletlenül sem a szigetelést égetik le :D
Múlt hétfőn hajnali 3-kor mappákat tologattam a számítógépen. Aksikat töltöttem, menükben mászkáltam, hogy majd minden működjön. Negyed négykor beosontam a Dia mellé az ágyba, átkozva a recsegős fafödémet. Hét perc múlva aludtam. Kilenc perc múlva felriadtam, bementem a…..
skyrangr 2013.02.18 12:57:48
@Béza Dániel: nem akarok az istenért se belemenni az agronómiába, de a tehén az folyat, a ló sárlik (a disznó meg zúgik/zúgat ) ;)
skyrangr 2013.02.18 14:47:58
@Béza Dániel: sose gondoltad volna, mi!? :D
más különben honnan tudnád a latin nevét a hangyásznak, meg hogy hosszú orra van, amit szeret a földre szorítani!? :D
(vagy éppen hogy a kanca sárlik, a tehén meg folyat :D )
skyrangr 2013.02.18 15:34:29
@bervas: meg esetleg göröghet is a koca...

ami a giga lol, az a galamb!
mert az búgik :D
(asszem zalai tájszólás :D )
Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek kellene egy 127-es Fiat, hogy helyre zökkenjen a világnézete. Nem, nem találtam fel a meleg vizet, volt már erről írás a Totalcaron. Csikós is nagyon szerette  és egy…..
skyrangr 2013.02.07 09:08:36
@Shadowbull: csak egy nagyságrenddel!? :D :D :D :D :D :D

túrtam egy-két autó motorterében, de a '27-es Fityó egyszerűségét négyütemű nem űbereli! :)

pár éve csináltunk egy második kiadású 127-est, amibe a tulaj egy -állítólag- Abarth 903-as motort hozott.
asszem 75-80Le, vagy mennyi lett a gép.
de amikor próbaútra vittem, akkor: húúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúú! :D

(mondjuk nekem is baromira bejön az eredeti blokkal nyújtott menetteljesítmény, de a srác ragaszkodott az általa hozott blokkhoz)
Fontos, hogy nem szabad kiszámolni, mennyit költ az ember egy-egy évben autóra-motorra. Engem viszont akkor is érdekel, ha egyszer már belefutottam egy csúnya összegbe, amikor a Mazda MX-5 eladásakor egymásra raktam a szerviz-munkalapokat, és kijött, hogy csak tervszerű megelőző…..
skyrangr 2013.01.07 13:03:30
@Euscorpius Hungaricus: a fentebbi hozzászólásom amúgy megtörtént eseményen alapszik, igaz nem velem, hanem egy közeli ismerőssel.
beszéltem vele a délelőtt során, pont a cikkre hivatkozva is. tavaly 170-180e ft-ot költött autóra. ebben benne van egy 10napos nyaralás (kombival), 2 kisebb költözés (kisteherautóval), és jópár 1-2 napos ide-oda szaladgálás (városi kisautóval). ez az összeg tartalmazza a bérleti díjakat, az üzemanyag és autópálya matricák árát.
ami még hozzájön: pár ezer forintos bicikli karbantartás, mondjuk 1 pár elkoptatott cipő, pár alkalom taxizás, téli hónapokra tömegközlekedésre bérlet... :)

elmondása szerint előtte éves szinte bőven 500e ft felett volt a kiadásban autó terén, amortizációt nem számolva, mert mindig öreg autói voltak (amikkel párszor lyukra futott, volt hogy nyaralásra menet esett szét a frissen szervizelt kuplung :D ).

azért ahhoz képest ez nem kevés csökkentés! :)
skyrangr 2013.01.07 20:25:12
@nyisziati: az oké. de ha csak azért tartod fent az autódat, hogy azt a pár utat megtedd, amit amúgy taxival megtennél, mondjuk azt, hogy 25km/év, akkor mennyibe kerülne a fenntartás 1km-re lebontva (adó, biztosítás, szerviz, stb)?
persze ez sem életszerű, mert az autót meg nem csak erre tartod fent... de érted amire gondolok, nem?

lényeg a lényeg az autózás drága, és sok helyen ki lehet váltani közösségi közlekedéssel.
ami igaz hogy nem kényelmes, de vannak egyéb előnyei...

(mondom én, aki évente 20-25e km-t autózik privát, és legalább 10-12e-et meló miatt :) )
Akinek van pénze benzinre, az már simán adhat egy kis aprót, nem? Hát nem. Az autók között semmi keresnivalójuk. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
skyrangr 2013.01.02 12:41:16
@Sayniqua: ilyen sztori megesett velem is: Tesco előtt kéregetett a manus, hogy kaja kell neki. kifele jövet még ott volt, odaadtunk neki egy zacskó pogácsát, meg egy kakaót. belenéz a zacskóba: ezzel a szarral mit kezdjek!?

másik aktuális sztori: aranyvasárnap leparkolok, megnézem a parkolóórát, valóban ingyenes-e. oda se érek, csöves mondja: Nem kell fizetni, ingyenes!
azért ránéztem az órára, parkolóőrnek hiába mondom hogy "dehát a csöves azt mondta..."
jön utánam a manusz: adjak már neki (így) egy kis aprót. mondom neki, ne haragudjon, nincs! (tényleg nem volt, csak kártya nálam). erre ő: parkolásra van pénz, rám meg nincs!?

ellenben pont aznap belefutottunk egy másik mukiba, aki odajött, megkérdezte hogy zavarhat-e, és elmondta hogy kellene neki még 70Ft egy üveg borra... szó nélkül kapott vagy 3-400Ft-ot, meg két sajtos stanglit.

@Kentetsu: ja, az a megoldás, hogy élelmet, tartós cuccot, tüzelőt kapnak.
csak ezt nem adakozóktól kellene, hanem a 30 milliós műfüves futballpályák, és hasonló úri mulatságok árából...
Szívesen cifráznám, volna is mivel. De a technikai részletek és az élet a futóműállítás után egyelőre ráér. Az első próbaút videója, az viszont nem várhat. Íme, a csecsemő hangyász első ügyetlen, óvatos lépései a nagyvilágban. Köszönet Tóth Zolinak és Drága…..
skyrangr 2012.12.18 17:35:09
@reszeg tengeresz: savanyú a narancs, vagymi!?
és ha nem adózta le?
nem közpénz ez, így nem hinném hogy sok köze lenne hozzá bárkinek is... max a NAV-nak...

amúgy gondolod, hogy valaki egy ilyen médianyilvánosságot kapott projektet mutyi pénzből finanszírozna!?

örülj inkább, hogy van mit nézni, van minek örülni!
A Green Day-t még azelőtt ismertem – mert mindent azelőtt kell –, hogy igazán híresek lettek volna. Tudja a fene honnan volt meg (valahol anyámnál máig megvan), de a 90 perces TDK kazetta egyik A-oldalán az első stúdióanyag, a 39/Smooth, a B-n a következő Kerplunk volt. Tetszett…..
Racing Dream Hegyi drift 2012.11.22 16:54:25
Nem vagyok egy drift fanatikus. Látványos meg minden, de eddig valahogy nem fogott meg. Miután megnéztem ezt a videót mégis úgy éreztem, hogy egy ilyen versenyre el kéne menni! Gyönyörű, ahogy Rhys Millen játszik az autóval! Kötelező megnézni! ..
Az autótolvajok között akad azért egy-két egészen pofátlan. Hiába van járőrszolgálat a Budapest XIII. kerületi Marina Parton.Volt lélekjelenlétük: nyilvános parkolóban, a szabad ég alatt szedték le a 3-as kombi BMW elejétés szabadították meg lámpáitól, valamint…..
Belsőség Tűzoltás a határban 2012.11.17 07:29:52
Az októberben lángra kapott Opel esetét követve merült fel az Ifex impulzusoltó puska neve a cégnél. Ott ugyan végül kiderült, hogy a hivatásos állomány már nem használja, de közben megmozgattunk minden követ, így tudtuk meg, hogy a solymári önkéntes tűzoltóknak viszont van.…..
skyrangr 2012.11.17 09:56:34
@AUTÓNEPPER: a múltkori cikkben volt valami erről, hogy kicsi a hatótávolsága, nyílt téren nem igazán használható, valamint elég lassú eszköz, így egy komolyabb tűz visszagyullad, mire újratölt a puska...
azonban az is ott volt, hogy nyugaton viszont előszeretettel használják, sőt van olyan változata is, amit a tűzoltóautó táplál (ebből kifolyólag gondolom nagyobb teljesítményű is a cucc)
A Toyota TRD-útról frissiben megérkezett Csikós éppen csak berohant a szerkesztőségbe, hogy letöltse képeit a megtelt memóriakártyáról és máris indult tovább. Futtában szólt csak oda, hogy aki akar Renault Twizyt próbálni, az menjen vele, mert időben vissza kell vinnie az autót…..
A törvény miatt nem tudhatjuk meg, összetörték-e már korábban az autónkat. Így lesz a totálkárból megkímélt állapot, a gyanútlan vásárlóból balek. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
skyrangr 2012.11.09 10:26:34
@Lowtyo: egyetértek.
más kérdés, hogy becsapták a vevőt azzal, hogy nem tájékoztatták a korábbi sérülésről.
azonban ez már egy másik történet, a lényegen nem változtat...
asszem ezt hívják tanulópénznek :)
skyrangr 2012.11.09 10:30:56
@jujdejo: több országban is megoldott a dolog, a biztosító egész egyszerűen kivonja a forgalomból az olyan mértékben károsodott autót, ami már nem javítható gazdaságosan.
javarészt pont az ilyen feketegazdaság kivédése miatt.
skyrangr 2012.11.09 10:45:11
@jujdejo: az nem olyan egyszerű már. de persze megoldható...
ugye a bontók az autót csak bontási igazolás ellenében veszik át, ezzel végleg ki is vonják a forgalomból, és ha jól tudom, az NKH igen erősen rajtuk tartja a szemét, így nehéz a kiskapuzás...

persze semmi sem lehetetlen, csak eléggé kell akarni :)
Autóépítés Retardáltor 2012.11.05 21:59:29
Cínes, cinkronizált, canadai akcijófilm... Hogy megmaradjak a már egyszer sikerre vitt bevezetésnél. Az eredeti Terminátor című film nálunk a Halálosztó nevet kapta az ötletbörzén. Ezt a címet itt fent, miképpen lehetne úgy fordítani, hogy az eredeti leírási szándékomat…..
skyrangr 2012.11.06 20:07:44
@Car Mandiner: nem tudom miért, de azóta én is perverz vonzalmat érzek a zárbetétek iránt... érdekes egy motyó, főleg amikor szerelhető.

régesrég találkoztam a 'hiányzott mint reumás mókusnak az erdőtűz' szólással. akkor konkrétan azon küzdöttem, hogy ne essek le az építési állvány 3. emeletéről :D
Bréking nyúz, mondhatnám. Meg felemlegethetném a debileket, akik szerint hülyeség a robogórendszám. Mert ellopták. Igen, a kék szutykot, ami miatt kiröhögött a szerkesztőség és azt állították, ennél 25 ezer forintért sokkal jobbakat vehettem volna. (Igaz, közben a kezük bent…..
skyrangr 2012.11.06 12:18:00
@Béza Dániel: ez igaz. de szerinted egy betépett/beszipuzott drón gondolkozik? szerintem úgy cselekszik mint @=Daniken= tolvaja. viszi amit talál :)

bár tény, hogy a parkolóház nem az a hely, ahol színesfémre vadásznak a norvég cserediákok...
skyrangr 2012.11.06 12:26:28
@hopptarisznya: talán újságban olvastam, hogy a srác látott egy fószert egy autó alatt turkálni.
hívta a yardot, azok nem értek rá...
rászólt, hogy mit csinálsz, kimászott, anyázott, majd elfutott. közben folyt a benzin.
következőnél már úgy kezdte, hogy megrúgdosta a gyereket, előtte meg kihívta a rendőrséget, hogy baleset történt, talált egy vérző embert egy kocsi alatt :D
jött a rendőr hamar, mentővel karöltve.
vicces volt, amikor előkerültek a szerszámok a kocsi alól. ez a delikvens katalizátort lopott épp :)
skyrangr 2012.11.06 12:31:29
@qwertzu: ja, ezen átsiklottam. ettől független sajnos erre is van példa. kiszabadul az erőszakoló, azt folytatja a karrierjét.
Vannak reflexszerű dolgok, melyek csak sok (akár kevésbé kellemes) tapasztalat árán, évek alatt rögzülnek. Lehet, hogy az életben nem lesz rájuk szükség, de elég, ha csak egyszer mentik meg az embert, már nem hiábavalóak. Ez profi és megfelelően hideg fejjel dönt villámgyorsan…..
skyrangr 2012.11.05 08:51:23
@kkn: jaja, a bácsi nem tegnap ült először a volán mögé. de lehet hogy nem is tegnap előtt :P
egy bár Dakar-t letolt a fickó már, úgyhogy gyakorlata, mint olyan... akad! :D
Ha véletlenül összefutunk, azonnal lefújt volna gázspray-vel, mondta a tolvaj, miután elkapták. De milyen autóból lopnak ma a legtöbbet, és miért nem nyilatkozhat az autóvadász? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
skyrangr 2012.10.31 11:30:20
@lyken: azért fizetik őket, hogy kövessék a parancsot. ha nem csinálja, kirúgják. akkor meg mehet 47000Ft-ért utcát szépíteni...

saját tapasztalat, hogy a legtöbb rendőr is látja ezt a problémát, és nem tuskó módon közelítik meg a dolgot. persze köztük is van kivétel, de hát ez csak erősíti a szabályt...
skyrangr 2012.10.31 11:43:53
@Tamás András György: áhh, inkább szerintem egyszerűen nem éri meg.
párszáz milliós dologba bele sem kezdenek. mire mindenkinek jut elegendő mutyipénz, addigra gyakorlatilag nullára is fut a projekt... ahhoz hogy ezek megmozduljanak milliárdokról kell beszélni...
tekintve hogy a projekt elég nagy nyilvánosságot kapott, nem mondhatják azt, hogy 20milliárdért építünk ki egy ilyen rendszert... ennyire azért ők sem lopnak nyíltan. :)
skyrangr 2012.10.31 12:06:50
@Hurri kán: persze hogy nem érné meg. hiszen nekik nem jutna elég! :D
Belsőség Megríkatott minket 2012.10.27 13:39:40
1974. Az pontosan 38 évvel ezelőtt volt és ha tudnak, gondoljanak vissza, vajon milyen autók alkották az utcaképet akkoriban? Bárhol a világon, nem csak nálunk. Mi után fordultak meg az emberek? Mondjuk egy Mk.2-es Capri, egy-egy dobozforma izomautó vagy kólaüveg-Corvette? A Porsche 911…..
skyrangr 2012.10.27 18:08:14
@Cooper911: én azt vártam mikor ugrik fel a motorháztetőre, és csúszik le, mind a 8 körmével kapaszkodva a fényezésbe :D
persze nem rosszindulat, csak láttam már éjjeliőrt nappal meghalni :D
Ha kiderül, hogy egy autó megbukott a jávorszarvas- vagy, ahogyan a svédek hívják, Undanmanöverprov-teszten, az egész sajtó ezen csámcsog hetekig, ez pedig az eladásokra is kihat. Így volt 1997-ben, az első A-osztálynál, és persze akkor is, amikor egy német teszten - állítólag…..
skyrangr 2012.10.23 16:24:45