Adatok
gabor2424
0 bejegyzést írt és 18 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A repülés évszázados története tele van misztikus eseményekkel, különösnél-különösebb sorsokkal, s gyakran a vakszerencse dönt életről-halálról. Népszerű témája nemcsak a katasztrófairodalomnak/filmeknek, de a parapszichológiai "iparág" is sokszor rátalál.…..
gabor2424
2011.08.05 17:29:16
Nincs kedvem terkepeket bogaraszni. De ott 3000 / 4000 lab a minimális magasság nagyvasaknak. Elvileg 199 labbal elterhet, tehat legalabb 319/624 m-el volt a hegy es a gep kozt. Ami eleg kozelinek latszik, egy 747-esnel.
Megdöbbentő jelentést tett közzé a 2010. április 10-én Szmolenszkben lezuhant Tu-154-es katasztrófájával kapcsolatban az eset kivizsgálására felállított lengyel bizottság. Az áldozatok között volt Kaczynski elnök és az ország politikai és katonai vezetésének számos tagja,…..
Míg a reptereket városokról vagy híres egyéniségekről szokták elnevezni, addig a fel- és leszálláshoz használt pályákat a Föld északi mágneses pólus alapján nevezik el. A merevszárnyú repülőgépeknek az a legjobb, ha fel- és leszállás közben szembe fúj a…..
gabor2424
2011.05.08 21:19:21
@JohnHenry:
(laikusként elnézést a pontatlanságokért) :) (aki akar kijavít)
Hát a navigáció a repülés legrégebbi problémája. És igen kisgépes repülésnél előfordulhat, hogy kiteríti a térképet a műszerfalra. Nagygépesnél sincsen nagyon másképp. Csak földrajzi jellegzetességek helyett, különböző navigációs műszerek szerint repül.
Pl. NDB: esetén ismered egy fix földrajzi ponttól való irányod. (azaz: két ndb-vel meghatározhatod a pozíciódat).
DME-vel a távolságot a ponttól.
VOR navigációval: a ponttól 360 fokban mennek a jelek, és a pont valamely radiálján repülsz.
Inerciális navigáció: a gép elmozdulását figyeli, és annak alapján számolja a pozíciót.
GPS: nem kell magyarázni.
A modern navigációs berendezések, ezeket mind veszik, és pontosítják a gép helyzetét.
Leszállás:
Legegyszerűbb, az irányító ad a gépnek (mágneses) irányokat, aztán a gép látással (értsd látja a pályát) leszáll (bár szinte mindegyik megközelítésnek ez a vége).
ILS: a gép térbeli helyzetét mutatja az ideálishoz képest. (azaz a siklópályától és pályairánytól merre van a gép)
Különböző fénytechnikák VASI/PAPI/stb.
Meg persze NDB/VOR/tudom is én még mi szerint lehet megközelítést végezni...
(laikusként elnézést a pontatlanságokért) :) (aki akar kijavít)
Hát a navigáció a repülés legrégebbi problémája. És igen kisgépes repülésnél előfordulhat, hogy kiteríti a térképet a műszerfalra. Nagygépesnél sincsen nagyon másképp. Csak földrajzi jellegzetességek helyett, különböző navigációs műszerek szerint repül.
Pl. NDB: esetén ismered egy fix földrajzi ponttól való irányod. (azaz: két ndb-vel meghatározhatod a pozíciódat).
DME-vel a távolságot a ponttól.
VOR navigációval: a ponttól 360 fokban mennek a jelek, és a pont valamely radiálján repülsz.
Inerciális navigáció: a gép elmozdulását figyeli, és annak alapján számolja a pozíciót.
GPS: nem kell magyarázni.
A modern navigációs berendezések, ezeket mind veszik, és pontosítják a gép helyzetét.
Leszállás:
Legegyszerűbb, az irányító ad a gépnek (mágneses) irányokat, aztán a gép látással (értsd látja a pályát) leszáll (bár szinte mindegyik megközelítésnek ez a vége).
ILS: a gép térbeli helyzetét mutatja az ideálishoz képest. (azaz a siklópályától és pályairánytól merre van a gép)
Különböző fénytechnikák VASI/PAPI/stb.
Meg persze NDB/VOR/tudom is én még mi szerint lehet megközelítést végezni...
gabor2424
2011.05.08 22:17:28
gabor2424
2011.05.08 22:34:35
@Anyádlóháton:
Huhh... ezek szerint van aki nem állítja be az ils frekit?
@Gulliver:
Szakmailag (hivatalosan): Futópálya / Légiforgalmi irányító.
Nem szakmailag: bármi, amit megértenek. :)
Huhh... ezek szerint van aki nem állítja be az ils frekit?
@Gulliver:
Szakmailag (hivatalosan): Futópálya / Légiforgalmi irányító.
Nem szakmailag: bármi, amit megértenek. :)
Amikor a nyilvánosságra került alkotmánytervezetben megláttam a „vármegye” fogalom megjelenését, az első gondolatom az volt, hogy valakinek direkt hagyták, hadd teljesüljön egy régi vágya. A nyilvánvalóan felesleges támadási felületeket megnyitó, a magyar mérsékelt…..
Akit csak az érdekel, hogyan szabaduljon meg Orbán és a Fidesz uralmától, azok semmit sem fognak változtatni Magyarország sorsán. Szakmámnál maradva: ha holnap megszűnne a Fidesz –féle médiaszabályozás, akkor ugyanaz az állapot állna vissza, mint ami előtte volt. A…..
gabor2424
2011.03.06 20:51:20
@Tell Vilmos:
"Churchillnek baromi jó mondásai voltak. Az egyik idevágó:
-"csak abban a statisztikában hiszek, amit magam hamisítottam."-
Tenyleg remek mondas, ugyanakkor Churchill sosem mondta. Ellenben a naci propaganda mondta rola, hogy hazugnak allitsak be. Persze nem mondhatjuk, hogy Winstontol nagyon tavol allt volna az ilyesmi. Egy hamisitatlan mondas tole:
"when I call for statistics about the rate of infant mortality, what I want is proof that fewer babies died when I was Prime Minister than when anyone else was Prime Minister. That is a political statistic."
Szabad forditas tolem:
"Amikor statisztikat kerek a gyerekhalandosagrol, azt akarom bizonyitani, hogy kevesebb ujszulott halt meg a miniszterelnoksegem idejen, mint barmely mas miniszterelnok alatt..."
"Churchillnek baromi jó mondásai voltak. Az egyik idevágó:
-"csak abban a statisztikában hiszek, amit magam hamisítottam."-
Tenyleg remek mondas, ugyanakkor Churchill sosem mondta. Ellenben a naci propaganda mondta rola, hogy hazugnak allitsak be. Persze nem mondhatjuk, hogy Winstontol nagyon tavol allt volna az ilyesmi. Egy hamisitatlan mondas tole:
"when I call for statistics about the rate of infant mortality, what I want is proof that fewer babies died when I was Prime Minister than when anyone else was Prime Minister. That is a political statistic."
Szabad forditas tolem:
"Amikor statisztikat kerek a gyerekhalandosagrol, azt akarom bizonyitani, hogy kevesebb ujszulott halt meg a miniszterelnoksegem idejen, mint barmely mas miniszterelnok alatt..."
Méghozzá széleskörűen!Kérem, aki nem bírja a párt kritikáját, az ne a tovább-ra, hanem ide kattintson.Tehát. Egy plakát Karcagról:Alatta néhány sor:Néhány nap múlva beszámoló az eseményről: Nos, egyvalami nem stimmel csak. A helyi jobbikosok nem ismerik kellően a saját…..
Piszok kemény műfaj ez, de valakinek erről is írnia kell. Van az utcánkban egy hajléktalan. Hogy pontos legyek, sok hajléktalan él errefelé, egy azonban kitűnik a közülük, kitűnt. András februárban került utcára, a Ráday és a Kinizsi sarkán található Sparnál tavasz…..
gabor2424
2010.10.28 11:39:54
@R.H. ny.: Ezen én is gondolkodtam... hasonló helyzetben... ki tudja? :(
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz