Adatok
cukorhal
36 bejegyzést írt és 136 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A mai poszt alcíme akár az is lehetne, hogy könyvbeillő fordulatokat hozhat egy spanyolországi Erasmus-félév, mert szerzője, Ana valóban meg is írta egy könyvben élményeit. A mai poszt nem a könyvből való, külön ide, a blogra írta. Olvassátok, és szóljatok hozzá!
Mi nők,…..
cukorhal
2013.06.26 18:59:56
@ffüttyfürütty: ja, kellene meg egy csont? amugy nem, technikai okok miatt nem (hopp egy-ket poent meg ezen is el tudtok löni!!!! )
A mai poszt alighanem kavar majd némi vihart, de a történet érdekes, és a belőle következő morális kérdéseket majd alighanem alaposan kivesézitek. Noha Angliában és Norvégiában játszódik, szerintem ez a legkevésbé érdekes része. Jöjjön tehát Zoltán története!
„Most…..
cukorhal
2013.06.14 13:45:17
@Kovermadar: szivemre tettem, es jelentkezem! A CV-mben meg SOHA nem hazudtam, nem is szändekozom.... 1: büszke vagyok arra, aki vagyok azon a paprion, feketen-fehren, 2: ne az összehazudott kepessegeim miatt akarjon valaki, hanem azert, aki tenyleg vagyok.
A mai poszt szerzőjének meghatározása szerint sikertörténet a mai, hiszen Alexander és barátnője egy hatalmas adóssághalmaz és munkanélküliség közepén döntöttek úgy, hogy elindulnak. Mindent eladtak, amit tudtak és nekivágtak...
„Rengeteget gondolkodtam, hogy megírjam-e…..
cukorhal
2013.06.06 15:36:24
@Don Kartasch: Oooooo igen. :D :D :D
cukorhal
2013.06.06 23:22:49
@házelőtthinta: fuhh, akkor most megnyugtattál, hogy a "nemnormálisba" tartozom, az a komfortzónám! Igazából jó is, hogy ekkora az arcom, mert a munkámban kb. egész nap azon pörgök. Ez igy azt hiszem le is fedi a valóságot. ;)
Bevallom, mindig külön örömmel olvasom az olyan beszámolókat, melyeken érződik, hogy írója amennyire lehet, megtervezte a külföldre költözést és az ottani munkavállalást. Így voltam a mai történettel is, amely Tamás és párja svájci munkavállalását, kitelepülését…..
cukorhal
2013.06.03 14:42:54
@hagyma: ezzel nem ertek egyet, plane ha mindketten beszelnek nemetül... azert mert mindenki UK-ben poshad (en is), meg nem biztos, h az a legegyszerüb...
Igazi egzotikus élményben lesz ma részünk, hiszen Malajziára mehetünk, ott is egy paradicsomi szigetre. Hogy miként kerül egy magyar család Penangra és milyen is ott az élet, valamint hogy miként kerül mókus a szárítógépbe – nos, mindez kiderül Sisi írásából. (A képekért…..
cukorhal
2013.05.31 14:39:12
@házelőtthinta: hogy te mekkora egy pöcs vagy mär bocs... :) miert mäs az erteke egy olyan posztnak, amit egy nem-dolgozo irt, mint egy olyannak, amit meg egy dolgozo ember alkotott? Mellesleg, a hölgy nem dolgozHAT. Tehät nem engedik neki. Tehät nem kapna munkät ha akarna se... nem azert mert nö, nem azert, mert van aki eltartsa, hanem azert, mert nincs hozzä megfelelö visäja. Nagy különbseg!
Mellesleg, ha mär a feminizmusrol pampolsz... te meg mint pasi azert szepen elnezed, amikor egy dolgozo nö este meg a haztartast is viszi, meg a gyerekeket rendezi... igaz? Amig a pasi nem csinäl semmit, ha nincs munkahelye, addig ez drägäm a nökre (SAJNOS) nem igaz.... Egy ember erteket (meg a posztjäet) nem abban kellene merni, hogy van-e munkahelye, vagy sem... szerintem.
Mellesleg, ha mär a feminizmusrol pampolsz... te meg mint pasi azert szepen elnezed, amikor egy dolgozo nö este meg a haztartast is viszi, meg a gyerekeket rendezi... igaz? Amig a pasi nem csinäl semmit, ha nincs munkahelye, addig ez drägäm a nökre (SAJNOS) nem igaz.... Egy ember erteket (meg a posztjäet) nem abban kellene merni, hogy van-e munkahelye, vagy sem... szerintem.
Talán elég is, ha annyit írok a mai poszt elé, hogy szerzője Sámán (korábbi posztjait itt, itt és itt olvashatjátok el), aki ezúttal is egy nagyon érdekes írást küldött. Igaz, sámáni hosszúságú, de érdemes elolvasni, mert nagyon jól világít rá arra, hogyan is állnak hozzá…..
cukorhal
2013.05.19 10:52:46
@ffüttyfürütty: támogatom, én - vegyük úgy - aláírtam a "sámánírtó" petíciót! ;)
Külföldön élve az ember vagy megpróbál minél gyorsabban beilleszkedni, vagy inkább magyarokkal van együtt, amennyit lehet. Mai szerzőnk, Lilla ilyen tapasztalatokat is szerzett, olyan ismerősökkel, akik nem járnak el szinte sehova, nem csinálnak semmit, belesüppedtek a mocsárba, ami…..
cukorhal
2013.05.14 14:44:42
@Babette_: na jo, az operas kommentig lejutottam, es hnagosan felnyeritettem a röhögestöl, most az összes kollega engem bamul... lebuktam.
cukorhal
2013.05.14 14:51:01
@maxval, a gondolkodni próbáló birca: az a baj, hogy furcsän neznenek, ha excel tablazatot bambulnek, mert azzal nagyon de nagyon nem dolgozunk! De ertem az utalast, es jelentem sikeresen szoktam alkalmazni is! :)
cukorhal
2013.05.14 15:31:29
@ffüttyfürütty: hehe, en kb igy nyomom, megint lebuktam! :D
A külföldi munkavállalás és letelepedés egyik legnagyobb toposza (talán csak az „itt sincs kolbászból a kerítés" mérhető hozzá) a „menekülj, ha magyart látsz!". Miközben valószínűleg sok igaz tapasztalat van e mondatban, azért néha jó látni, hogy ez nem valamiféle eleve…..
Akik sokallták az angol posztokat, azok most dörzsölhetik a kezüket (meg persze a többiek is), mert olyan történet következik, amilyen garantáltan nem volt még a Határátkelő történetében (de a magyar sajtóban sem nagyon szerintem...): Levente ugyanis a karib-tengeri Sint Maarten…..
cukorhal
2013.05.07 14:35:30
@hagyma: egyedülällo nö nem vagyok szerencsere, es meg Londonban sem maszkalok egyedül (sötetedes utan) sehova. De a csotanyok... jujjjjjj. Na igen, ez mindig jo kis visszatarto erö. :)
Időről időre érkeznek olyan levelek, történetek, amelyek kissé árnyalják a külföldi életről szóló képet. Zsófi mai írása is ilyen, ő Németországban találkozott olyan megalázó jelenségekkel, amilyenekkel szerinte Magyarországon egy külföldi nem szembesül.
„Több…..
cukorhal
2013.04.12 11:34:04
@murrey: Sokaknak alap sincs, illetve a nyelvtant helyesen csak könyvből megértve tudod elsajátítani. Nyílván nem azt mondom, hogy csak és kizárólag a könyv felett kell görnyedni, de ahogy írtam, a "majd rámragad" a lusták politikája. Valamint ahhoz, hogy az ember a kollégáival beszélni tudjon, figyelje és eltanulja, hogy mit és hogyan mondanak, nos ehhez szintén kell már egy bizonyos fokú tudás.
cukorhal
2013.04.12 11:51:24
@Whave: persze, mert felsőfokon beszélsz, még jó, hogy jön magától, és nem táblázatokban gondolkodsz. De én még mindig azokról beszélek, akik zéró, vagy minimál tudással mennek ki egy országba, és évek múltán se képesek az alapvető mondatoknál többet összerakni. Igen, igaz, beszélni kell, minél elöbb, minél többet, de ahhoz, hogy az ember a "gud morrrrning hóvárjú"-n túl jusson, igen is kell a tanulási igény, és a könyv!
cukorhal
2013.04.12 13:54:19
@Whave: @andaluzkutya: igen, vannak ilyen mázlisták, mint ti, vagy az ismerőseitek. :D Szerencsére nekem sem okoz gondot a nyelvtanulás. Viszont akkor visszakérdezek: szerintetek jól van az, hogy valaki 5 év után se beszéli jól a nyelvet? Mit tanácsoltok akkor, mit tegyen? (Azt javasolni, hogy beszéljen sokat, nem ér, mert saját bevallás szerint azt se tudja hanyas a kabát és szorong mint az állat, ergó ha 5 év alatt nem jutott messze a beszéddel, akkor talán ezután se fog.. és ő csak egy példa az ezerből.) Mellesleg amikor könyvet említettem, nem csak a nyelvtan könyvre gondoltam. ;) (szótár, szó fordulatok, kifejezések, stb...)
Múlt héten Kenyából Tyimpike és Andris fogadta az érdeklődőket a Határátkelő Fogadójában, úgyhogy most ennek a beszélgetésnek olvashatjátok egy szerkesztett változatát, segítségül annak, aki esetleg lemaradt volna róla, vagy nem szeretné visszakeresni a Facebook-on.
Miért…..
cukorhal
2013.04.10 10:00:40
@tilmir: egyetértek!
Mindenki máshogy képzeli/ tervezi az életét, ki Kenyában vagy más "elmaradott" helyen, ki a nyugati vadkapitalizmusban, ki Magyarországon (amit nem is tudok hova sorolni :)). Ettől még senkinek sincs joga megítélni a másik jövőképét.
Én a magam részéről őszintén Kenyára voksolnék....
Mindenki máshogy képzeli/ tervezi az életét, ki Kenyában vagy más "elmaradott" helyen, ki a nyugati vadkapitalizmusban, ki Magyarországon (amit nem is tudok hova sorolni :)). Ettől még senkinek sincs joga megítélni a másik jövőképét.
Én a magam részéről őszintén Kenyára voksolnék....
Előre szólok, hogy hosszú lesz a mai poszt, de feltétlenül érdemes végigolvasni, mert nagyon érdekes szemszögből, nagyon érdekes tapasztalatokkal világítja meg Sámán (akinek előző írását itt olvashatjátok) az angliai munkavállalás tapasztalatait. Mintája 27 emberi sorsot,…..
cukorhal
2013.04.07 10:50:54
@tildy:): ja! félreolvastam. :D reggel van még... :D
cukorhal
2013.04.07 10:56:24
@tildy:): közös dudolászós élményem nekem volt az angol kollégákkal: értékelték amikor becsatlakoztam a Mary Poppins féle "supercalifragilisticexpiarydousus"-ba. :D (Nem tuti, h így írják...)
cukorhal
2013.04.07 11:32:11
@Kellemes Zérókomponista: csak és kizárólag azért maradt meg, mert kicsit én is "szakmabeli" vagyok. Nem a célbaérés a lényeg, hanem hogy ki milyen háttértudással jön, és ahhoz képest miket állít. Az - amúgy lenyűgöző (hehe) - NŐI logikámnak ehhez nem sok köze van. ;)
Gerendás Péter zenész tegnap egy, a Facebookon közzétett írásában jelentette be, hogy felhagy magyarországi karrierjével és külföldön próbál szerencsét. Önmagában a levél is illeszkedik a Határátkelő profiljába, de nem ezért szeretnék írni róla, hanem a kapcsolódó…..
cukorhal
2013.04.01 14:13:25
@Tom Bobb: ha csak nem vagy a legkozelebbi jo baratja Gerendas urnak, nyugodtan magadra veheted a kovetkezot:
Tudod aki vadidegen embereket illet a vegbeltermekevel megegyezo neveken, azt nem csak hogy szanalmasnak tartom, de inkabb kattintok ezerszer a 9gag-re, mint egyszer is az o oldalara. Es ez teljesen fuggetlen attol, hogy ki ert egyet a level tartalmaval, vagy ki nem. Felteszem ez "emberseg" szo ott az utolso mondatok kornyeken Neked teljesseggel ismeretlen... van ilyen, csak akkor maradj csondben, es ne reklamozd magad undorito alpari stilusban. Vagy ne vard, hogy tapsoljunk is hozza. (Bar lesz itt olyan "ember" is, tudom...)
Tudod aki vadidegen embereket illet a vegbeltermekevel megegyezo neveken, azt nem csak hogy szanalmasnak tartom, de inkabb kattintok ezerszer a 9gag-re, mint egyszer is az o oldalara. Es ez teljesen fuggetlen attol, hogy ki ert egyet a level tartalmaval, vagy ki nem. Felteszem ez "emberseg" szo ott az utolso mondatok kornyeken Neked teljesseggel ismeretlen... van ilyen, csak akkor maradj csondben, es ne reklamozd magad undorito alpari stilusban. Vagy ne vard, hogy tapsoljunk is hozza. (Bar lesz itt olyan "ember" is, tudom...)
cukorhal
2013.04.01 14:28:47
@dirtyfreebird: lehet romlott, en nem vettem eszre. :) Hat ez a het pont necces, mert epp koltozosdiben vagyunk, de visszaterhetunk ra. A Wetherspoon kb egy franchise pub, kb az osszes ugyanugy nez ki, es ugyanazt lehet venni, relative jo aron: www.jdwetherspoon.co.uk/
cukorhal
2013.04.01 15:10:19
@Spacecake: es valoban, ezen most de jot nevettem. :D
A mai történet arra példa, hogy cégen belül is micsoda különbségek lehetnek a magyarországi és a svájci kirendeltség között. Tibor Facebookon érkezett beszámolója az ügyintézés mikéntjére is rávilágít.
„Nemrégen, idén január 3.-án kezdtem új munkahelyemen. Nem…..
cukorhal
2013.03.31 15:31:29
@Pici121: ne "harapj", már a kommented elött is (magamtól) meglengettem a fehér zászlót és visszavonulót fújtam. Nem, nem a szemüveggel van a bajom, ez normális... még tán nem is azzal, hogy ezeket mindeni nagy "né má miket tapasztalhat a csúnya, gonosz hazánkból elszakadt tékozló fiú aZ nagy nyugaton" posztba foglalja, hanem hogy az összes ilyen itt meg is jelenik. De ez tényleg nem offenzíva a posztíró ellen, inkább csak elszomorít (megintcsak hangsúlyozom, h úgy általánosságban) hogy külföldre szakadva még a kedvesirodisták is megérnek egy külön bejegyzést.
cukorhal
2013.03.31 17:02:08
@macamuca: igen, én is így értettem az idézett mondatomat. Nagyjaból ugyanarról beszélünk! ;)
Az angol és a magyar kulturális különbségekről esett már szó a blogon, arról azonban, hogy miként óvja a civil társadalom értékeit előbbi és hogyan kezeli ugyanazt utóbbi, jóval kevesebb. Ahogyan Sámán írja, Angliában az erőszak nem ott kezdődik, hogy valaki átvágja…..
A cím nem csak mai úticélunkra, Máltára érvényes (noha, mint Andi írásából kiderül, oda fokozottan), hanem azt gondolom, általában véve is minden országra, ahová kívülállóként csöppenünk. A mai posztban azonban természetesen nem csak erről lesz szó, hanem arról is, hogy…..
cukorhal
2013.02.09 14:30:47
@andihu_: jól van, szavadon foglak majd! No, majd nézem a blogod, és írok ott is!
cukorhal
2013.02.10 20:00:53
@hothead: hát csak akkor olvasok (és pláne akkor véleményezek), ha vmelyik cikk felkelti az érdeklődésemet. Sajna a sok "minden este sírok" meg "gyomorgörccsel nézek vissza" siratónóták miatt nemigen "járok" ide. Hát.. Anglia... Tanulságos. Rájöttünk, hogy Amszterdam a numero uno, viszont csodás brit akcentusom lett, és egy érdekes szakmában kezdtem el dolgozni,ami a CVmben is üde váltás... De, már tudjuk mikor, merre tovább, szóval Anglia azért nem lett a pici szívem tejszínhabos csücske. :)
cukorhal
2013.02.13 14:24:09
@hothead: No igen. Minden esetre ebben egyre csak biztosabbak lettunk. Ugyanakkor ertem azt is, akinek London a nagy "huuu meg haaaa" (pl a tegnapi poszt), de nekem Amszterdam utan sajnos kiabrandulas. Elvileg kis magyar kitero utan a Kanari-szigetek kovetkezik...! :)
Befejező részéhez ért karácsonyi világkörüli utunk, amely Ausztráliában, Brazíliában és Franciaországban kezdődött (SMG, hyppia és Barbi segítségével), aztán tegnap Hollandiával (Kacce) és Chilével (Ági) folytatódott, ma pedig Indiába, Izraelbe és Japánba látogatunk el.…..
cukorhal
2012.12.26 16:44:07
@váj mí: na igen. :) Na mindegy, szoval felneztem, mondom meg ha a cikk a regi is, a kommentek talan jelentenek vmi ujdonsagot. De ugy latszik mindenki bejglimergezestol fetreng. :)
By the way, ha valakinek van infoja a Kanari-szigetekrol, vagy van infoja valakirol, akinek van infoja a Kanari-szigetekrol, vagy van infoja valakirol, akinek van infoja valakirol.... szoval orommel veszem a jelentkezeset. Kezdek raunni az angol klimara....
By the way, ha valakinek van infoja a Kanari-szigetekrol, vagy van infoja valakirol, akinek van infoja a Kanari-szigetekrol, vagy van infoja valakirol, akinek van infoja valakirol.... szoval orommel veszem a jelentkezeset. Kezdek raunni az angol klimara....
cukorhal
2012.12.26 17:09:02
@váj mí: De de, a tegnapi tuti volt tavaly is, de ennel is ott van a vegen. h archiv cikk. Azt hiszem ez is tavalyrol ismeros.
Nekem ez a harmadik kulfoldi orszag, ahol elek, nagyon vagyom vmi mediterran helyre, miota az eszemet tudom. Eletem vegeig bannam, ha nem elnek egy kicsit vmi spanyol-ajku foldon. Aztan johet a komoly, felnott elet meg a mersekelt egov. (Amugy kevesebbet esik itt, mint Hollandiaban.)
Nekem ez a harmadik kulfoldi orszag, ahol elek, nagyon vagyom vmi mediterran helyre, miota az eszemet tudom. Eletem vegeig bannam, ha nem elnek egy kicsit vmi spanyol-ajku foldon. Aztan johet a komoly, felnott elet meg a mersekelt egov. (Amugy kevesebbet esik itt, mint Hollandiaban.)
Elnézve a magyarországi időjárást, talán nem bánjátok majd a mai posztot, amely a Kanári-szigetekről érkezett. Hajni története egy vakmerő döntéssel indul és decemberi paradicsomszürettel ér véget, de közben kiderül az is, hogy van olyan: budapesti árak nyugati fizetések…..
Ismét egy folytatásos történet újabb epizódja következik, ezúttal Londonból, ahová Ádám kevesebb, mint fél éve költözött ki. Mint írja, lassan kezdi felvenni a ritmust, lassan rutinos londonivá válik, noha bőven akad még, ami zavarja. Mondjuk az, hogy a brit főváros…..
cukorhal
2012.12.21 14:31:37
@think different: Nem, sajnos ha szep lanyt latok, annak altalaban tuti kelet europai akcentusa van. Angol lanyok. Persze nem mondom, a city-ben felteszem kevesbe slamposak, de itt azert neha elfelejtem, h leesett az allam es ossze kellene szedni. :) de mindegy, az is biztos, h mashogy latjak a pasik, meg mi nok az angol leanyzokat.
Nigeria??? Uuuuuuuu! (Na errol viszont hallanek meg! :))
Nigeria??? Uuuuuuuu! (Na errol viszont hallanek meg! :))
Bár bemutatkozó posztjára Ravis sok kritikát kapott, ez szerencsére nem szegte kedvét és most egy jóval részletesebb, igazán hasznos posztot írt arról, miként kerültek ki Írországba. Szó lesz motivációról, számolgatásról, munka- és szálláskeresésről – egyszóval…..
Egy nyughatatlan, állandóan kereső ember írta a mai posztot, aki élt már Londonban, Madridban, aztán hazahúzta a szíve Magyarországra, de kis idő múltán megint felkerekedett. P.A. történetét igazán jól talán a következő mondata foglalja össze: „próbálok a jelenben élni,…..
Igencsak egzotikus országba vezet ma utunk, még akkor is, ha ez az ország Európában van, valahogy mégis keveset tudunk róla, leszámítva a jó öreg sztereotípiákat. Albánia az úti cél, nagyon sok minden kiderül, például hogy miként lehet helyes például az a mondat: „ott megy…..
cukorhal
2012.11.16 14:17:59
@Jani haverja: Nagyon jo, erdekes, lelkesito poszt!!!! Nekem mint idegennyelv "maniasnak" megfordult a fejemben: tudsz valami tippet albanul tanulni vagyoknak? A hollanddal most mar vegeznek lassan, kell vmi uj.... :D
Mellesleg, iden nyelveket beszeloknek mennyire van arra lehetoseguk elhelyezkedni? Marmint angollal, nemettel, hollanddal.... emlekszem emlitetted, h ok nem nagyon beszelnek idegennyelveket, gondolom akkor akad ilyen "jellegu" hiany is. (Pl. Spanyolo.-ban se nehez "legalabb" egy kis mellekest mint nyelvtanar megkeresni. Ahogy hallottam ott most a nemet nagyon "meno", mert mindenki Nemetorszagba keszul..)
Mellesleg, iden nyelveket beszeloknek mennyire van arra lehetoseguk elhelyezkedni? Marmint angollal, nemettel, hollanddal.... emlekszem emlitetted, h ok nem nagyon beszelnek idegennyelveket, gondolom akkor akad ilyen "jellegu" hiany is. (Pl. Spanyolo.-ban se nehez "legalabb" egy kis mellekest mint nyelvtanar megkeresni. Ahogy hallottam ott most a nemet nagyon "meno", mert mindenki Nemetorszagba keszul..)
cukorhal
2012.11.17 09:44:53
@Jani haverja: Latom a feleseged angol tudassal is fel tudta talani magat. Joval feljebb pont kerdeztem - csak a sok komment kozott elsikkadt -, hogy hogy s mikent lehet esetleg extra nyelvtudassal kint boldogulni. Nem a hetkoznapi boldogulast ertem ez alatt, hanem munkavallalast. Tovabba meg mindig nagyon erdekel, hogy hol-hogyan lehet nekifutni az alban nyelv tanulasanak. Felreertes ne essek a tobbiek reszerol, nem rohanok mar holnap Albaniaba, csak izgatja a fantaziamat a dolog. :)
cukorhal
2012.11.18 17:13:16
@Jani haverja: köszi a választ! A spanyolokból indultam ki, ott se sokan beszélnek más nyelvet, ezért sokan idegennyelv oktatásból össze tudnak szedni - ha mást nem - egy kis mellékest. Ott most pl mindenki németül tanul, mert mindenki Németországba készül.... És ti hogy tanultatok meg albánul? Elkezdtétek a nyelvtanulást már otthon?
Kedves Szüleim! Kedves barátok, rokonok, ismerősök, munkatársak!
Előre leszögezném: nem szeretnék eltűnni, elszökni, elmenni sehova. Mostani életemmel tökéletesen elégedett vagyok; boldog, kiegyensúlyozott, sikeres - Titeket pedig imádlak, szeretlek, nem kicsit.
Ámde viszont, ha…..
cukorhal
2012.11.12 10:42:50
@NapiKamuhír: @vészmadár (pica pica): @Fearzone:
Egyet felejtetek csak el, ez mind nem a hozzatartozok akaratabol tortent. Szerintem nem arulok el nagy titkot vele, hogy inkabb ok szenvedik meg leginkabb az ilyen szelsoseges reakciokat. Amig Te lejjebb gorgetsz az egerrel es kesz, addig nekik a frissen elvesztett gyermekuk/baratjuk/szerelemuk, akarkijuk neve szerepel a felhivasban, az illeto mosolyog a kepen.
Viszont kiket bant ez a cikk? A hozzatartozokat. Hat bravo.
Azokat tessek kerem kifigurazni, akik gyertyakat kollazsolnak a fotokhoz, gagyi youtube videokat keszitenek es meg most is ott nyignak az emlekcsoportokban, hogy XY mennyire hianyzik nekik, holott nem is ismertek.... azokat, akik nem hajlandoak honapokkal kesobb sem bezarni az ilyen emlekcsoportokat face-en, mert ok ott kerem szepen egy "kozossegge" alakultak... akik hireket kovetelnek a csaladtol, rendoroktol, kormanytol, mindenkitol, mert feljogositva erzik magukat.. es feljosogitva erzik magukat a hozzatartozok felett is biraskodni, hetek, honapok, evek tavlatabol, holott fogalmuk sincs ok maguk mit tennenek hasonlo helyzetben...Oket tessek inkabb kifigurazni, mert lenyegeben roluk beszelgetunk itt mindannyian.
Egyet felejtetek csak el, ez mind nem a hozzatartozok akaratabol tortent. Szerintem nem arulok el nagy titkot vele, hogy inkabb ok szenvedik meg leginkabb az ilyen szelsoseges reakciokat. Amig Te lejjebb gorgetsz az egerrel es kesz, addig nekik a frissen elvesztett gyermekuk/baratjuk/szerelemuk, akarkijuk neve szerepel a felhivasban, az illeto mosolyog a kepen.
Viszont kiket bant ez a cikk? A hozzatartozokat. Hat bravo.
Azokat tessek kerem kifigurazni, akik gyertyakat kollazsolnak a fotokhoz, gagyi youtube videokat keszitenek es meg most is ott nyignak az emlekcsoportokban, hogy XY mennyire hianyzik nekik, holott nem is ismertek.... azokat, akik nem hajlandoak honapokkal kesobb sem bezarni az ilyen emlekcsoportokat face-en, mert ok ott kerem szepen egy "kozossegge" alakultak... akik hireket kovetelnek a csaladtol, rendoroktol, kormanytol, mindenkitol, mert feljogositva erzik magukat.. es feljosogitva erzik magukat a hozzatartozok felett is biraskodni, hetek, honapok, evek tavlatabol, holott fogalmuk sincs ok maguk mit tennenek hasonlo helyzetben...Oket tessek inkabb kifigurazni, mert lenyegeben roluk beszelgetunk itt mindannyian.
A cím alapján több országról is szólhatna a mai poszt, de ezúttal Hollandiába megyünk. Miután Nyulz of the world tegnap hiányolta az országokat bemutató posztokat, ma egy olyan írás érkezik Ego Altertől, amelyből kiderül, miként segíti az adórendszer a külföldi diplomások…..
cukorhal
2012.11.09 11:30:54
Meg kell, h védjem kicsit szeretett Amszterdamomat: cukorhal.wordpress.com/2011/11/27/fiets-avagy-tenyfeltaro-riport-a-holland-ember-holland-biciklijerol/
Ez egy eléggé "think outside the box" bejegyzés, de gondoltam árnyalom kicsit a "hollandok gépek" című műsort... Mellesleg, Közterület... A bicajosok tényleg bunkók. Ha savanyú a szőlő, tartozz közéjük...;) Nem tudom emberek, szerintem ÉLNI kellene megtanulnunk, legyünk bárhol is... Én most kezdem, megyek is az Albert Cuypstraatra piacolni. :)
Ez egy eléggé "think outside the box" bejegyzés, de gondoltam árnyalom kicsit a "hollandok gépek" című műsort... Mellesleg, Közterület... A bicajosok tényleg bunkók. Ha savanyú a szőlő, tartozz közéjük...;) Nem tudom emberek, szerintem ÉLNI kellene megtanulnunk, legyünk bárhol is... Én most kezdem, megyek is az Albert Cuypstraatra piacolni. :)
cukorhal
2012.11.09 12:13:44
@vocsok_NL: jaj ne is mondd, a körforgalomnál én is mindig anyáztam a nem indexelő kollégák miatt.... :D mellesleg az angolok se az indexelés bajnokai.
cukorhal
2012.11.09 14:33:11
@Vizitündér84: szia! Sajnos az én tapasztalataim kopottak és inkább csak Amszterdamra korlátozódnak... Autópája díj nincs, és ha esik az eső, elképesztően gyorsan be tud párásodni az autó... :D
A döntéstől a barátságig számtalan vetületét veszi végig az új otthon keresésének mai szerzőnk, aT, aki tapasztalatból beszél, hiszen több mint egy évtizede él Kanadában.
„Olvasgatom ezt a blogot már egy ideje, annál is inkább, mivel jómagam is átkeltem az óceánon. Ez…..
cukorhal
2012.10.26 12:49:44
@elkoltozott.: Szia! Nem, én nem életszínvonal miatt költöztem ki, ahhoz túl fiatal vagyok - voltam. Én még pont a "nagy hullám" előtt indultam neki, kalandvágyból főként. Meg hogy tapasztalatot szerezzek, néhány olyat, ami szépen mutat az önéletrajzomban. Valamint, hogy a nyelvtudásom ne csak papíron legyen felsőfokú.... és dobjak mellé még egy nyelvet... ezek voltak a fő tényezők, most hogy nézem, tényleg az életszínvonalamat akartam javítani vele... később, otthon.
Csak aztán közben nagyot fordult a világ, meg az otthon maradtak szemlélete....
Csak aztán közben nagyot fordult a világ, meg az otthon maradtak szemlélete....
cukorhal
2012.10.26 13:15:24
@kozmopolita: :))))
Na és hát talán pont azért, mert teljesen más "beállítódással" vágtam neki, nem is tudom azt bégetni, hogy "szar otthon, sose megyek haza".
Én igenis haza akarok menni, aztán lehet jól megbánom, de akkor az legalább a saját tapasztalatom, motivációm lesz, és nem azért maradok külföldön, mert mások megmondták, hogy rossz otthon. Mellesleg szerintem hazamenni ugyanúgy kell majd, mint kivándorolni. Ésszel, előre megtervezve, hogy mit és hogyan akarsz csinálni, melyik tudásodat, tapasztalatodat hogyan akarod kiaknázni... aztán lehet, hogy tényleg nem jön össze. Akkor majd csomagolok megint, de akkor már nem lesz bennem kétely, hogy miért nem próbáltam meg otthon, vagy miért fogja a gyerekem törni a magyart...
Na és hát talán pont azért, mert teljesen más "beállítódással" vágtam neki, nem is tudom azt bégetni, hogy "szar otthon, sose megyek haza".
Én igenis haza akarok menni, aztán lehet jól megbánom, de akkor az legalább a saját tapasztalatom, motivációm lesz, és nem azért maradok külföldön, mert mások megmondták, hogy rossz otthon. Mellesleg szerintem hazamenni ugyanúgy kell majd, mint kivándorolni. Ésszel, előre megtervezve, hogy mit és hogyan akarsz csinálni, melyik tudásodat, tapasztalatodat hogyan akarod kiaknázni... aztán lehet, hogy tényleg nem jön össze. Akkor majd csomagolok megint, de akkor már nem lesz bennem kétely, hogy miért nem próbáltam meg otthon, vagy miért fogja a gyerekem törni a magyart...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Abban meg talän egyeterthetünk, hogy en - szinten huszoneveskent - kicsit mäs oldalat latom a mostani generäcionak, mint Te anyakent. (Mindenfajta utaläs, sugallat nelkül...)
Viszont engedd meg, hogy megjegyezzem, Veled kapcsolatban öszinten elszomorit, hogy nö vagy, talän eletkorban az edesanyam lehetnel, megis olyan stilusban kommentelgetsz itt rolam - rolunk, amit en nem hogy Veled szemben, de a sajat korosztalyommal szemben se nagyon engednek meg magamnak... tenyleg elszomorit.