Regisztráció Blogot indítok
Adatok
fifibá55

0 bejegyzést írt és 1238 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A házhozszállítás egyre népszerűbb, a teherbiciklik pedig csökkenthetik a városok zsúfoltságát és szennyezésettségét.  ..
fifibá55 2021.09.24 15:33:03
@kpetya: Nyilvánvalóan azoknál a csomagoknál használnák/használják, amelyek szállítására alkalmas.
Viszont közel sem olyan gyors, mint a sima kerékpáros kiszállítás, mert a rászerelt csomagtartó miatt az araszoló járművek között nem fér el. Vagy ott kell várakoznia neki is a sorban, vagy kerülhet a járdán, de annak csúnya verés lehet a vége.
fifibá55 2021.09.26 11:29:08
@szltzs: Azért írtam, hogy alkalmas küldeményekhez.

Emelkedő: az véletlen, hogy a közismerten hatalmas kiterjedésű Benelux országok követelik legharciasabban, hogy Németországban vezessék be a 120-as sebességkorlátozást.
A berlini egyetemi menzákról majdhogynem száműzik a húst. Hogy miért? A diákszövetség képviselőjének nyilatkozata szerint a diákok nyomására, akik többször jelenzték, szeretnék, ha a menzák klímabarátabb módon működnének. Ezért az őszi szemesztertől kezdve a húsételek a kínálat csupán 4 százalékát…..
Évek óta járunk nyaranta túrázni a hegyekbe Ausztriába. Ez amolyan digitális detox nekünk, ami kitisztítja az agyunkat a melótól. Tavaly - 2020-ben a covid miatt kimaradt és nagyon megéreztük a hiányát, annak ellenére, hogy itthon is rengeteget túrázunk. Egyszerűen kell a hosszabb idejű teljes…..
A nyaralási főszezon elejéhez igazítva éles rajtot vett az uniós digitális Covid-igazolvány, amely az Európán belüli utazást hivatott megkönnyíteni. Hosszas előkészítő munka után Magyarországon is kiváltható. Sok félreértés és tévhit kapcsolódik a használatához – ezeknek néztünk most utána, és…..
fifibá55 2021.07.07 09:20:36
@tatárfejű kutya: Nem fordítanak vissza. Ki kell töltened egy regisztrációs űrlapot, és 24 órán belül el kell végeztetned egy antigén gyorstesztet, ami számos helyen ingyenes és 20 perc, vagy útba eső patikában max. 20 euróért azonnal elvégzik.
Az eredményt ők töltik fel, neked nincs vele több tennivalód.
Macera, de legalább az utazás nem lehetetlenül el.
fifibá55 2021.07.07 09:53:04
@tatárfejű kutya: Az ingázókra más szabályok vonatkoznak, ők jogosultak ingyenes tesztelésre.
És nem csak ezt az igazolást fogadják el, a sima angol nyelvű orvosi igazolással ez a gond megoldható.
www.ris.bka.gv.at/Dokumente/Bundesnormen/NOR40234210/II_222_2021_Anlage_4.pdf
125 éve alapították a magyar járműipar egyik legsikeresebb cégét, amely ököristállókban kezdte meg a működését. A legigényesebb piacokra szállított, a legtekintélyesebb világcégekkel működött együtt. Szolgálta a mezőgazdaságot, az ipart, a közlekedést, a hadászatot. Minden rendszerhez…..
Miközben az autógyártók azt ígérik, hogy hamarosan felfüggesztik a belsőégésű motorok alkalmazását, Heidelberg inkább maguktól az autóktól szabadulna. Eckhart Würzner, Heidelberg polgármestere azon munkálkodik, hogy városát mentesítse a károsanyag-kibocsátástól, és nincsen lenyűgözve a General…..
Összevetjük az idei évet és 1969-et az átlagbér tükrében. Tényleg olcsók voltak az autók, és a víz árában volt a benzin?  ..
fifibá55 2021.04.20 06:22:07
@Wildhunt: Ez bizony pontosan így volt! Ezért is volt jó világ, amíg a szovjet csapatok hazánkban tartózkodtak (ideiglenesen).
Ha a jelenleg budapesti trolihálózat térképére pillantunk, hamar szembetűnik, hogy a csáposbuszok főleg a belvárosi területeken és Zugló kertvárosi részein közlekednek. Van azonban egy kakukktojás, mely távol esik ezektől a területektől, és a térképen hamar feltűnik: ez pedig a Baross utcai vonal a…..
Miért  pont Hámor lett otthona az impozáns épületnek? S miért éppen egy gazdasági válság idején tervezik meg a szálló kivitelezését? Napjainkban Hámor elválaszthatatlan Lillafüredtől, hiszen történelmét sokáig mélyen meghatározta a felépülő Palotaszálló, illetve annak keletkezési körülményei,…..
fifibá55 2021.02.03 09:34:52
@FILTOL: A Farkasréti temető üzemirodájába kimerülten belép két sírásó és székre rogyik.
Hát veletek mi történt? - kérdezik a többiek.
Honthy Hannát temettük.
És?
Háromszor visszatapsolták...

(bocsánat:))
1917. Hatalmas bombakráter az első világháborúban a belgiumi Ypres-nél..
fifibá55 2020.10.26 10:02:11
@MIG-31: ...így volt nekünk a végén 27 marmonkannánk...
Az OurPower platformja közösségi energiapiac: összeköti a zöldáram-kistermelőket a fogyasztókkal. Adás-vétel fair áron. Európában sok helyen civil közösségek lépnek fel a klímaválság káros hatásai ellen – nemcsak követelik a tiszta, megújuló energia alapú gazdaságba való energiaátmenetet, hanem…..
fifibá55 2020.10.10 22:59:56
@gabiiii: És nappal? Kíváncsi voltam, milyen vezetéken jut az ökoáram a lakásomba, hiszen az ígéret úgy szól, hogy termelő és fogyasztó között közvetlen a kapcsolat. Erről azonban nemigen van információ, máshol bukkantam rá, hogy eza közvetlenség csak egy távolabbi terv, és szerepe lesz benne az egyik alapító (Höhne) által frissen gründolt Oekostrom AG kereskedőcégnek.
Vagyis most gyakorlatilag ugyanazzal a hálózati szolgáltatóval maradok kapcsolatban, mint eddig, csak szívemet melegség töltheti el (télen hasznos), hogy - általam nem ellenőrizhető módon - "zöldáramot" használok.
És mindezért alig kellene többet fizetnem nekik, mint most a jelenlegi szolgáltatónak.
Ha úgy működik a modell, hogy a megtermelt fölös energiát valamilyen áron megveszik tőlük, és az bekerül a rendszerbe, amely a vásárlókat is kiszolgálja, akkor Magyarország előbbre jár: már régóta ugyanez zajlik a szaldó elszámolással.
Az 1948-ban alakult Szakszervezetek Országos Tanácsa (SZOT) a dolgozói szakszervezeteket tömörítő - az egypártrendszer mintájára az egyetlen - munkás érdekvédelmi szövetség volt hazánkban. A szocialista ideológia alapja: "a hatalom a dolgozók kezében" mintegy szervezeti megtestesüléseként állt ki…..
fifibá55 2020.08.28 21:35:13
@toncsi64: És még egy közös vonás: a képeken láthatók egyike se tudta, mi az az egzisztenciális bizonytalanság.
Akarunk-e bebiciklizhető várost? És ha akarunk, akkor vállaljuk-e a következményeit?..
A második világháború utáni Budapesten rendet kellett tenni. Méghozzá gyorsan és kíméletlenül. Ez nemcsak a megszálló (akkor ugye felszabadító) Szovjetunió elvárása volt, hanem természetesen a lakosságé is, akiknek sötétedés után kilépni az utcákra felért egy istenkísértéssel. 1946. november 26.…..
fifibá55 2020.04.30 09:29:42
@ZON: Nem lehetetlen; bár az idézet a Réz Ádám-féle műfordításból származik, ami 1956-os, vagyis a Jeep-ek időszaka utáni. A korábbi, Karikás-féle műfordításban, amely 1945-ben jelent meg, ez a kifejezés még nem szerepel.
fifibá55 2020.04.30 10:01:52
@cicmen: és többiek: köszönöm a válaszokat, sajnálom, ha szándékomon kívül offoltam a topikot.
fifibá55 2020.04.30 20:50:30
@vanvelemenyem: Én is néztem. Az Arcanum ezt mondja (zsupp » zsúp):
zsúp: kézi erővel kicsépelt gabonának, főképpen rozsnak a kéve eredeti alakját megtartó, csomóba kötött, töretlen szalmája; főleg tetőfedésre használatos.
bezsúpol: szalmával, zsúppal befed.
Hogy ebből hogy jön a bezsuppol = letartóztat jelentés, nem tudom, a gyerekvers legalább kapcsolódik: ha megázik a tetőfedésre használt anyag, már nem használható, ki kell dobni.
Lehet, hogy az volt a zsuppkocsi, amivel a kévéket szállították.
Férfi - és apaszervezetek közös állásfoglalásukban bírálták az Isztambuli Egyezményt amiatt, hogy az diszkriminálja a férfiakat. Alighanem tevékenységük eredményeképp is az elmúlt időszakban a sajtó több esetben is foglalkozott azzal, hogy az Isztambuli Egyezmény hogyan érinti a férfiakat. Ennek…..
fifibá55 2020.04.16 11:58:42
@Hallgass a szívedre Sorost rúgd fenékbe: Vagy belátni, hogy az iszlám kezeli helyén a kérdést..
Miközben irtózatos csapást mért a járvány és a kijárási korlátozás a hazai éttermekre, sokan felvették a gumikesztyűt, és kiváló szolgáltatásokkal igyekeznek az önkéntes otthoni karanténozók kedvére tenni. Kipróbáltam, és összeszedtem a kedvenceimet...
fifibá55 2020.04.03 18:39:28
@ekat: Már hogyan is szólhatnék abba bele. Nem, nem az a lényeg, hogy észvesztve adakozzunk, hanem a mostani, nagyon ócska helyzetben átmenetileg lépjük meg, amit egyébként nemigen szoktunk. Speciel az egytucat gyerek számomra már dobogós teljesítmény, ami díjazást érdemel... Ja, és disclaimer se kell, minden tiszta.
fifibá55 2020.04.03 20:05:51
@világevő: Semmi alapom elégedettnek vagy elégedetlennek lenni; ha ilyet tudnál megszervezni, mérhetetlen elismeréssel adóznék, és megpróbálnék hozzájárulni.
fifibá55 2020.04.06 10:44:53
@enpera: Néha, nekem is feltűnik :)
Az Andrássy út egy autómentes naponFotó: Levegő Munkacsoport  Az idén csak otthonunk magányában elmélkedhettünk a dicsőséges márciusi forradalomról. Volt idő azon is elgondolkodni, hogy mitől lettünk mi, utódok annyira teszetoszák? Miért húzzuk-halasztjuk azokat az életünket szebbé tevő lépéseket,…..
fifibá55 2020.04.04 15:21:47
@igazi hős: Úgy vélem, az ilyen ötlettel előállók nagy része olyan (digitális) értelmiségi, aki egész nap benn ücsörög egy irodában, laptoppal vagy anélkül, és el se tudja képzelni (de nem is akarja), hogy egyesek a tizen-huszonéves autóikban (tudod, státuszszimbólum) dolgozni mennek, az ahhoz szükséges cuccot fuvarozzák, és tömegközlekedéssel - ami egyébként Bp-en tök jó - időben sem oldható meg. Azok azért sem igazán harcolnak az autómentes utakért, mert nemigen marad idejük sétálgatni és világot megváltani.
Na, ez jó demagóg lett, de a lényeg benne van.
Update: Önjáró mozgalom lett. HOGY MŰKÖDIK AZ #ETESDADOKIT & MIVEL SEGÍTESZ..
Kínában már most látszik, hogy sokan szeretnének szabadulni a házasságukból. Rengeteg válópert kezdeményeztek, de ez a tendencia már a járvány előtt is jellemző volt: egyre többen döntöttek úgy az utóbbi években, hogy elég a hagyományos nemi szerepekből és az áldozatvállalásból, inkább kiszállnak a…..
  György 2019 novemberében vett Samsung tévéje nem éppen úgy muzsikál, ahogy arról az ígéretek szólnak. Nem elég, hogy a Bluetooth, illetve a WiFi vezérlés meghibásodott, a rossz élményhez nagyban hozzájárul az ügyfélszolgálattal és a szervizzel folytatott harc, ami nagyon kimerítőnek és…..
Gyors ütemben fejlődnek az elektromos autók, egyre messzebbre jutnak egy töltéssel, egyre nagyobb akkumulátort tudnak elvinni magukkal. Viszont a villanyautó-tulajdonosokat ezen kívül két másik dolog is foglalkoztatja: ki tudom-e várni az otthoni töltést, illetve alhatok-e nyugodtan vagy leég közben…..
fifibá55 2020.02.07 20:35:02
@eßemfaßom meg áll: @Laci A Lakli: Nyugodj meg, erre sem magyar, sem közösségi jogi szabályozás nem lesz - jó darabig -, mert nem éri meg a ráfordítás. Az ingyenes töltési lehetőségeket még nem is érintettük.
De a villanyautósoknak is van kiadásuk: a kötelező biztosítás. Igaz, más nincs. Viszont a másoknál folyamatosan jelentkező üzemeltetési költségeket előre kifizetik a drágább beszerzési árral és a nagyobb megfizetett áfával.

Az sem véletlen, hogy mostanában nemigen találkozni szlovák rendszámú új, nagy terepjárókkal - a hazai zöld rendszámmal lényegesen nagyobb megtakarítás érhető el, csak hibridet kell választani. Azután az, hogy az elektromos részét sohasem használják, senkit sem érdekel.
fifibá55 2020.02.09 10:18:01
@GyMasa: A szolgáltatók által üzemeltetett töltőknél ez azért is lényeges, mert nincs igazán kiforrott, egységes módszer az árazásra: teljesítmény vagy idő alaú legyen, vagy a kettő kombinációja, hiszen a felvett teljesítmény az autó típusától, pillanatnyi töltöttségi állapotától, akkuhőmérséklettől, stb. is függ. De a szolgáltató fizeti a jövedéki adót, és természetesen megjeleníti az áraiban.
Itt, úgy tűnik, sokaknak az fáj, hogy ha az autós otthon tölt, akkor nem kell külön adót fizetnie, és erre igyekeznek különféle megoldásokat kitalálni (Hofi Géza, magyar lélektan: dögöljön meg a szomszéd tehene is).
Ez a jelenlegi villanyautó penetráció és az egyes kormányok hangzatos környezetvédelmi elképzelései mellett még nincs terítéken. Németországban és több más európai országban az autókhoz 230 V 10 A-es töltőket adnak, Franciaországban választhatóan 10 vagy 16 A-es töltőt kérhetsz, ezek közönséges, dugaljba dugható töltők. A 10 A-t a legtöbb probléma nélkül bírja, a 16 A-hez nyári 35 foknál már inkább ipari dugalj kell, de ezek nem tételek. Ezek fogyasztása nemigen tér el más nahyobb háztartási fogyasztókétól, így nem mérhetők. A helyzet hasonló ahhoz, hogy az ún. éjszakai árammal csak vízmelegítőt lehetett . dedikált módon táplálni, a néplélek azért sokszor, rendre kijátszotta ezt a korlátot.
Ahogy kezdenek nagyobb, 11 vagy 22 kW-os fedélzeti töltőket is beépíteni - amelyek nem két fillérbe kerülnek - igény jelentkezik nagyobb teljesítményű, kiépítést igénylő házi töltőállomások iránt, amelyek mindegyike rendelkezhet/rendelkezik az általad említett naplózással. Ezeknél egyszerű és - ami lényeges - hiteles módon meghatározható a vételezés, és megfelelő jogszabályi környezetben pl. jöv. adó alapját képezheti.
fifibá55 2020.02.09 10:24:13
@fifibá55: alaú -> alapú, nahyobb ->nagyobb
Ha vállalkozó vagy és az egyetlen laptopod a munkaeszközöd, akkor nem csak bosszantó az az időhúzás, amit az iSTYLE csinál Fannival, de bevételkiesést is jelent. Az egy hetesre ígért szervizelés egy hónapja húzódik, pedig a fogyasztóvédelmi törvény elég egyértelműen leírja, hogy: "A jogszabály…..