Regisztráció Blogot indítok
Adatok
csintapala (törölt)

0 bejegyzést írt és 849 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mindig viszket a billentyűzetem, amikor a masszázsblogon állatokról írnak. Nem azokra a faszokra gondolok, akik hülyeségeket csinálnak, hanem arra, hogy kutya meg macska meg más állat is van a helyszínen. Szarok rá ha meg is dobáltok érte, szerintem az állat nem való lakásba, olyan…..
csintapala (törölt) 2012.08.22 18:22:30
Néztem az olimpián ezeket a piros-fehér-zöld zászóba burkolózott, nemzeti színekkel kifestett embereket, akik olyan lelkesen énekelték a magyar himnuszt. Nem tudom, hogy akik a Puskás stadionban jártak szerda este, hányan szurkoltak Londonban, mindenesetre, a londoni aranyérmeket…..
csintapala (törölt) 2012.08.17 22:33:41
@Sir Galahad: de lehet levonni következtetés. Azt, hogy nem szűrik rendesen ki megy be a meccsre "szurkolni", meg azt, hogy következmények nélkül lehet így viselkedni.
Csak egy kis akarat kéne, meg kemény fellépés az ilyen szarháziak ellen. Meccst felfüggeszteni 15 percre, 100 TEK-est beküldeni, hogy lilára gumibotozva kivezesse a söpredéket. A következő meccsen megint. A harmadik meccsen már rend lenne. Ennyi. Ja hogy ezeknek is vannak jogaik? Leszarni!
csintapala (törölt) 2012.08.17 23:12:39
@légycsapó: "Nemcsak hogy jogaik vannak, hanem precízen beleillenek a regnáló rezsim ideológiai felfogásába."

Ezzel az a baj, hogy a mostani bagázs előtt 8 évig regnáló posztkomcsi gyurcsányista rezsim és szdsz-es pajtásaik kormányzása alatt pont ugyanilyenek voltak a meccsekre kijáró huligánok, mint most. És az a rezsim sem lépett fel elég határozottan és keményen az ilyenek ellen.
csintapala (törölt) 2012.08.17 23:16:57
@dr kíváncsivagyok: "Ebben az esetben nem lehet "jogról" beszélni...ugyanis törvénytelen cselekedetet nem véd a jog . "

De védi. Ugyanis attól, hogy orenáré módon zsidóznak egy meccsen még nem lehet őket kommandósokkal lilára veretni. Sajnos.
A nyári coolság abszolút érvényesül egy ilyen szettel, de a bringából akár még egy elegánsabb alkalmi megjelenést is kinézünk. No meg a tulajdonosából is, de majd ti megmondjátok, ha mégsem! ..
csintapala (törölt) 2012.08.16 23:01:24
Örök "hálás" téma a vasárnap esti csúcs az M7-es autópályán. Most nem feltétlen az autósok viselkedése késztette Pétert levélírásra, hanem hogy a rendőrök ilyenkor is kameráznak. Én is láttam már reggeli dugóban traffipaxos autót. Mérjenek, legfeljebb nem lesz bevétel.…..
csintapala (törölt) 2012.08.13 16:21:36
@Péklapát: "Nem fogom a rendôrôket védeni, de a posztoló fordítva van bekötve. A trafisok helyett a sok hûlyét kellene szidnia, akik beparáznak ha rendôrt látnak."

Teljesen igazad van. Országúton is mindig fogom a fejem, hogy ha kint egy mérőosztag, akkor a 90-es szakaszon képesek 70-re lassítani, pedig óra szerint ~100-as tempóval simán el lehet meni a trafi mellett. Egyrészt ugye csal az óra is (valamivel mindig többet mutat a valós sebességnél), másrészt van egy tűrés, 95Kmh-ért nem fognak csekket küldeni, ahogy pályán 135Kmh-ért sem. Csak a öbbségnek pont anyni esze van, amennyire vezetni tud, nyomja a gázt ha kell ha nem, ha meg meglát egy parkoló fehér autót, akkor jön a pavlovi reflex szerű fékezés.
Zsolt érdekességet írt nekünk, ugyanis az általa utazott vonaton nem volt elegendő helyjegy+pótjegy kombinációt venni, hanem külön ki kellett volna emelni, hogy a drágább pótjegyet kéri. Mivel ő ezt nem tudta, odaúton élvezhette a tűzforró vasút kocsi örömeit, majd hazafelé…..
csintapala (törölt) 2012.08.06 10:21:03
@gyik-680: "A vonatot húzó mozdony vezetőállásán ilyenkor kb.50-52 fok van! ... Ha én kibirom akkor valahogy te is kifogod."

Tipikus hozzáállás, ha nekem szar, akkor nem ám nekem legyen jobb, hanem a másiknak is legyen szar.

Elmondom mi van: a fizetésed abból van, hogy vannak utasok, akiket viszel. Ez egy szolgáltatás, amiért az emberek fizetnek. Ha az utasok nem érzik magukat jól a döglesztő kánikulában a vonaton, mert nincs klíma, ha meg van bonyolítva a jegyvásárlás, ha kosz van, ha bunkó a kalauz, ha szar a WC, meg ha úgy általában a szolgáltatás színvonala egy nagy nulla, akkor előbb-utóbb nem lesz utas és nem lesz munkád.

Úgyhogy inkább azért kéne kapálóznod, de erősen, hogy legyen mindenhol klíma, mert ez a te érdekes is. Esetleg akkor javulhatnának a te munkakörülményeid is, talán még neked is lenne klímád.
csintapala (törölt) 2012.08.06 15:22:47
@gyik-680: "Tévedsz!Nekem akkor is van fizetés,ha a vonat üres amit húzok!A pénz az államtól kapom... "

Kicsit gondolkozz, bár biztos marha nehéz.. Ha nincs utas (mert a szar szolgáltatás), akkor egy idő után nem lesz vonat sem, amit húzz, meg mozdony se, amit vezess, mert nem éri meg üzemeltetni és bezárják az egész kócerájt. Tudod, ez így működik, egy idő után még az állami pénznyelő cégeknél is eljön a pillanat, amiikor valaki kimondja, hogy ezt így ebben a formában nem érdemes működtetni.
Mindig veszek pályamatricát, tényleg, mindig. Az M6 építésekor kétszer éves matricát is vettem, mert a régi hatos forgalma elviselhetetlenül lassú volt - a tőlem normális esetben négy percre lévő munkahelyemre háromnegyed óra alatt értem be reggelenként. Pályán meg öt perc…..
csintapala (törölt) 2012.07.26 16:53:44
@qwertzu:

Ausztria:
Náluk 2400 a 10 napos, nálunk 3000 a 9 napos. Náluk ~7000Ft a 2 havi, nálunk 5000Ft az 1 havi. Náluk 23000Ft(!) az éves, nálunk 43000. És egy "hangyafasznyival" többet keresnek, mint mi.

Szlovénia:
A heti/havi drágább valamivel, az éves 15000 Ft-tal olcsóbb, mint nálunk (kb 28000Ft). És szintén jobban keresnek, mint mi.

Ők úgy csinálják, hogy a hülyének is megérje megvenni az évest, fizetésükhöz képest bagatell.

A horvát átlagkeresetekben a google a barátod. A pályadíjakat is megtaláltad, ezt is meg fogod :)
csintapala (törölt) 2012.07.26 16:57:07
@qwertzu: ajánlom még figyelmedbe ezt a cikket:

www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/hazai_es_europai_autopalyadijak_mennyit_kell_ertuk_gurizni-6896

Főleg a grafikon beszédes, Éves autópályamatrica ára a havi átlagbér százalékában:

navigator.medija.hu/cikk/6896/56486_k1.jpg
A négyfős vandálcsapat két tagját még az autóban érte a kiérkező rendőr Colorado Államban, Snowmass Village egyik, turisták által sűrűn látogatott autós pihenőjében - írta a Huffington Post. A főleg az autóban hagyott élelemre utazó rongálók 14 autóban okoztak…..
Érdekes képeket kaptunk barátunktól; nem gondoltuk volna, hogy a termoplaszt, vagyis a hőre lágyuló műanyagból készülő külső héjak ennyire nem bírják a meleget. A lidlis márkaként ismert B-Square bukó hamar feladta: a nyári napon maradt az autóba zárva – nagyjából hetven…..
csintapala (törölt) 2012.07.02 18:27:37
Egész kötetet lehet teleírni olyan esetekkel, hogy a jelenlegi kormányzóerők vezető képviselői mondanak valamit, aztán ugyanarról mást állítanak, s mintha mi sem történt volna, úgy lépnek tovább. Először az ember elpirul (nem a hazudozó, hanem aki hallgatja), s azt mondja: ej,…..
csintapala (törölt) 2012.06.16 16:44:53
@yPress: "http://www.origo.hu/itthon/20120605-jogeros-itelet-szulethet-a-pecsi-egyetemi-lovoldozo-ugyeben.html"

Jajj hogy szakadna a plafon arra, aki mégegyszer előhozza, hogy bezzeg a gyurcsány igazat mondott. Egy zárt ülésen a cinkosainak mondott igazat, nem neked, meg nem nekem. Lehet zárt ülésen a zorbán is igazat mond, miért ne tenné. De mikor kiáll a porondra, akkor hazudik. Mind.
Megérkezett a menetrend szerinti törés-zúzás, ezúttal az AndroidAuthority volt olyan rendes, hogy helyettünk tegyen tönkre két drága készüléket. Az alábbi videón egy legfrissebb iPhone, és egy a héten Magyarországon is bemutatott Samsung Galaxy S3 elhalálozását figyelhetjük…..
Felfújt műmellek, feszes seggek és férfitekintetet vonzó tevepaták tengerében forgatta a Viasat az EB-re időzített csajfocis műsorát, a Büntetőt a lerobbant csepeli sportpályán. Naná, hogy a gólok senkit sem érdekeltek, mindenki a lányok labdáit leste. Klikk a képre, ha még…..
Vagy az Ampera drága, vagy a benzin túl olcsó, nem tudom. De nem kizárt, hogy hamarosan röhöghet a markába, aki megveszi. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
csintapala (törölt) 2012.05.14 21:54:52
@HSD: "Ezen az alapon elfelejtetted azt az apróságot hogy a 6.5 misiből 300 ezerért olyan bringát veszek ami már meg is szólal, és maradék 6.2 misi meg kicsit kamatozni fog. Ráadásul a megtérülési idő a végtelenbe nyúlik, úgyhogy semmi értelme nincs Astrát venni. És még lehetne folytatni az értelmetlenebbnél értelmetlenebb összehasonlításokat. "

Jaja, A bringás hasonlat tényleg értelmetlen, ahogy sok másik hozzáröfögésed is.

De 2 _autót_ összehasonlítani ár és napi használhatóság szempontjából nem értelmetlen.
csintapala (törölt) 2012.05.15 17:43:49
@joskafiser: "abszolute ertelmetlen osszehasonlitani a 2 autot. mert masra valo mindketto. almat a kortevel hasonlat. ennelfogva a biciklis is teljesen jo, mivel pont akkora marhasag mint a 2 opel. "

Miért értelmetlen? Te mikor kompakt családi autót nézegetsz, akkor biciklikkel hasonlítod össze, vagy egy zacskó zizivel? Én nem. Bemegyek a szalonokba, aztán megnézem mit kínálnak, aztán összehasonlítom őket, melyik mit tud, milyen a felszereltsége, mekkora a csomagtere, milyen a fogyasztása, stb. Az ember így vesz autót, persze a paramétereket mindenki máshogy súlyozza fejben.

Van az a kategória, ahol semmi nem számít és a pénzt nem a mérhető centikért meg extrákért fizetjük, hanem a presztízsért, márkanévért. De az ampera nem ilyen, hanem egy egyszerű kompakt. És mint ilyen a többi kompakttal fogom összehasonlítani. Megnézem, hogy a hibridsége milyen előnyökkel jár: jó fogyasztás, szuper, pirospont. Aztán nézem a többi paramétert, ami érdekel, és azt látom, hogy minden másban rosszabb, mint egy átlag kompakt, de 3x annyiba kerül. Ésakkor kiszámolom, hogy a kisebb fogyasztás ekkora felárral nekem kurvára nem éri meg. Ha a "zöld" kategórián belül nézelődök, akkor is ez a helyzet, mert egy prius is milliókkal olcsóbb és kihasználhatóbb.
Az idióta törvény még a használtautó-piacot is agyonverné. Szerencsére van megoldás, ráadásul pofonegyszerű: írjon ön is igazolást, saját magának. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
TComment Ha utálod a dízelt 2012.05.04 06:10:00
Csendes, még bőven takarékosnak is nevezhető. És kombinak hűdemekkora! Ja, hogy dízel? Észre sem fogod venni. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
csintapala (törölt) 2012.05.04 09:03:31
@Shadowbull: "Hat en nem igy emlekszem. En ugy emlekszem, hogy elotte mindenki csodat vart, hogy majd jon a Honda, es hogy meg fogja mutatni, aztan nem lett semmi kulonos, jo esetben atlagos parameterekkel rendelkezonek lehet nevezni ezt a motort."

Rosszul emlékszel :) Amikor ez a cikkben szereplő accord generáció kijött az elő dízeljükkel, akkor mindenki -autós sajtó, tesztek- ódákat zengett róla. 2003 környékén melyik márkának volt még ilyen csendes, pörgethető, nem kereplő, kulturált dízele?
Mi sem mutatja jobban a másodlagos autópiacon vadászók bizalmatlanságát, mint a tény, hogy azért nem vitte el az autót, mert nem volt semmi baja. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
csintapala (törölt) 2012.05.03 11:31:41
@MrC:

"Az emberek NEM (azaz NEM) vesznek fájdalom küszöb fölött futott autót csak, ha kamuzol. A fájdalom 100ezernél hasít először"

Akinek olyan portékája van, amire nincs vevő, az így járt. Ez így működik mindennel. Csak másnál nem lehet ilyen könnyen a paraméterek módosításával csalni és kelendő portékává tenni a szart, csak az autóknál.

Nekem is van egy rozzant ingatlanom. Dupla szívás, mert pang a piac is, meg még rozzant is, tehát eladhatatlan. Aki egyáltalán vesz, az olcsón és jót akar venni (mint az autóknál). Mit csináljak az autónepperek mintájára? Hamisítsam meg az ingatlan adatait, hátha úgy elmegy? Építési év -20 év. Utolsó felújítás -10 év. Négyzetméter +50.
csintapala (törölt) 2012.05.03 13:21:27
@Sztavrosz_:

"Én meg a tekerés büntetését nem értem. Ha a sajátomat nézem ami idén lesz 20 éves és én vagyok kb a 8. tulajdonosa, jómagam se tudom hogy hány valós kilóméterrel vettem óra szerint 193ezerrel de az lehet akár 350is. Kit fognak megbüntetni vajon?"

Nyilván egy ilyen szabályt nem úgy fognak bevezetni, hogy egyik napról a másikra te leszel a felelős - 8. tulajdonosként - az autód előéletéért. Hanem pl műszaki vizsgán rögzítik az óraállást és onnantól lekövethető lesz. Nyilván ami már most vissza van tekerve, azon ez nem segít, de idővel talán letisztul a piac.
csintapala (törölt) 2012.05.03 15:42:30
@Ben Franklin: "Szlovákiában már régen rögzítik a km-óra állást a müszaki vizsgán.

Mindenkit megnyugtatok. Nem old meg semmit, sőt még egy első tulajos todziher autónak is más a rögzített meg a valós futása egyszerüen a link vizsgáztatók miatt. Nálam 2 rögzítésből egyszer nekem kellett telefonon bediktálni a km-t (:::LoL), másszor elírták 100ezerrel. Ennyi. "

Lehet szarul meg jól is csinálni. Ha lenne tétje, akkor biztos normálisan rögzítenék ott is. Ha pl utólag a link vizsgáztatót is felelősségre lehetne vonni. Telefonon bediktálós hasraütős rendszer persze hogy nem ér semmit.
Ezt akkor láttam be, amikor a mérnök felkapott egy levegőrostélyt. „Érzik? Kis éle van a rácsoknak. Megvizsgáltuk elektronmikroszkóppal.” Szemében szenvedélyes tűz lángolt. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
csintapala (törölt) 2012.04.27 14:13:40
@ratsche: "...mert az ugye nem zabálja az akkut, míg a háttérben fut. "

Nem zabálja, mert nem fut a háttérben. A hosts fájlt módosítja, szimplán le vannak tiltva azok a domainek, ahonnan a reklámok jönnek. Ízlés szerint hetente/havonta egyszer lehet frissíteni ezt a tiltó listát.
csintapala (törölt) 2012.04.28 09:56:45
@Alfax: "Ha azt kell megtanulnom, ha felnövök, hogy az emberiség fejlődése szempontjából jelentősebb a klattyanáshang meg a kevésbé érdes légbeömlő, mint az űrkutatás, vagy a globális közlekedési infrastruktúra megreformálása, akkor inkább nem nőnék feljebb (31 éves vagyok)."

Szerintem senki nem mondta, hogy a könyöklő kattanásának hangja fontosabb az emberiség fejlődése szempontjából, ezt csak te magyarázod bele valamiért. Az audi autókat gyárt, és a beltér tervező részlegükön nem a világot akarják megváltani, hanem azzal foglalkoznak, hogy a vevőik jól érezzék magukat a tökéletesen klattyanó könyöklővel. A gomb gyárban sem az emberiség jövőjével foglalkoznak, hanem a tökéletes gombok készítésével, a fakanál gyárban meg a fakanalakat tökéletesítik. Ez van.
Ettől még nap mint nap történnek felfedezések a tudomány különböző területein, csak nem tűnik fel, mert totalcart olvasol :)
csintapala (törölt) 2012.04.28 17:07:15
@protézisesh: "De mondj valakit, aki a vilagmegvaltason dolgozik eppen! Komoly baj az, h még az orvosi nobel dijakat is "hulyesegekre" adjak, nem pennicilinre."

A fene tudja, én se vagyok naprakész, de azért szrintem nem semmi, amit at utóbbi évtizedekben elért az a tudomány, gondolok itt oylanokra, mint a genetika, az emberi dns feltérképezése, részecskefizika, mikrobiológia, stb.

Szerintem szinte naponta alkotnak olyasmit a gyógyszer kutatásokkal, mint anno a pnicillin. Csak akkor az nagyobb durranás volt, ma meg hogy elkészült egy használható HIV gyógyszer, az csak egy rövid cikk az index megfelelő rovatában.

Szerintem az űrkutatás kismiska ezekhez képest. Egy drága hobbi, haszna meg nem sok van. Olyan csillagokat kutatni és lefényképezni, amik olyan kurva messze vannak, hogy lehet, hogy a lefényképezésükkor már nem is léteznek, csak a többezer éve kibocsájtott fényük most ért ide.
Aránytalanok a közlekedési bírságok? Veszélyeztetik az egzisztenciát? Egyetértünk. De mégis ki a franc szigorította nemrég a szabálysértési törvényt? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
csintapala (törölt) 2012.04.27 00:20:52
@qwertzu: "Mesélj, hogy lehet 1 darab fotóból megállapítani, hogy meg tudtál volna állni biztonságosan?"

Olvass TC-t, volt erről korábban cikk, mikor bejött ez a sárgánál büntetős mizéria. Technikailag egy fotó is elég lenne, de a bizonyítás miatt kell kettő.

A rendőrnek meg van mondva, hogy milyen szögből kell 2 fotót készíteni. Az is megvan, hogy a fotókon miknek kell látszódni, hogy használhatók legyenek: pl maga a lámpa és egy olyan tereptárgy, aminek ismert a távolsága a lámpától. Azt meg ugye tudjuk, hogy az adott helyen mekkora a sebességhatár, aminél többel nem mehetsz.

Lekapnak egy 50-es szakaszon a lámpától 40 méterre (1.fotó) és a fotón az is látszik, hogy a lámpa MÁR sárga. Meg lekapnak 2 másodperccel később (2.fotó), amint épp átmész a sárga lámpa alatt. Ebből a 2 fotóból következik, hogy lett volna 40 métered megállni, ami sima ügy. Ergo vagy meg sem próbáltál fékezni, vagy nem 50-nel mentél, hanem sokkal többel.
csintapala (törölt) 2012.04.27 08:27:59
@kolbászoszsömle: "Amíg én vagyok a sofőr az autóban én döntöm el, hogy meg tudtam volna-e állni, mivel én vezetem az autót."

Azért hidd el, hogy a biztonságos megálláshoz szükséges távolságot nagyon faszán be lehet határolni, aztán ami azon felül meg magyarázkodás.
csintapala (törölt) 2012.04.27 11:10:11
@Zolus84: "A sárga lápához annyit tennék hozzá, hogy szerintem nem húzható éles határvonal, hogy honnan tudtunk volna megállni, és honnan nem."

Nem is kell éles határvonalat húzni, a rendőrök sem fognak centizgetni, mert az könnyen támadható. Nem úgy fognak fotózni, hogy kiszámolják centire az optimális fékutat és nem is azt fogják büntetni, akinek az orra előtt 3 méterrel váltott a lámpa sárgára.

Mikor viszont az 5 másodperces sárgán még a 20. autó is átmegy, akkor azért arról nagyjából 100%-os biztonsággal megmondható, hogy ha akart volna, akkor meg tudott volna állni.
Hát ezt is megértük. Családunk mindenkori biztos tartóoszlopa, a feleségem 190-es Mercije, máshogyan mondva - az „újautónk” is megérte a félmillió kilométert. 432 ezerrel vettük 2006 márciusában, tehát mi tettük bele a gyűjtemény közel egyhatodát. Így nézett ki…..
csintapala (törölt) 2012.04.15 15:06:27
@Euscorpius Hungaricus:

"Legalább én nem nyúltam mellé az "új" autóval. "

A sztorid alapján te mással nyúltál mellé :)
TComment Sosem lesz a barátod 2012.04.11 05:50:53
Az egyik népítélkező pontosan megállapította, hogy ha lámpától lámpáig csakis 6500-nál kapcsol fel, akkor a városi fogyasztás szigorúan 22 liter. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
csintapala (törölt) 2012.04.11 12:02:52
@papptibi: "Egyelőre a vezérműszíj-csereperiódus nyomozás alatt, inkriminált mondat ideiglenesen törölve. Valószínűleg változott az évek során."

Nekem ugyanez a motor van jettában, BSE motorkód, a szervizkönyvben az vagyon, hogy 90e Km-nél ellenőrzés, aztán minden további 30eKm-nél ellenőrzés, így a végtelenségig, mert konkrét csere nincs előírva. Ez alapján akár 10 millió Km-t is elmegy a gyári szíj a gyári vízpumpával.
A szervizben meg azt mondják, hogy mivel ránézésre semmit lehet megállapítani, ezért biztos ami biztos, ha 90-nél még nem is, de 120-nál cserélik (én 90-nél cseréltettem saját szakállamra).
Szóval elméletileg nem kell sosem, gyakorlatilag meg 90-120E Km-nél mindenki kicserélteti.
csintapala (törölt) 2012.04.11 20:36:31
@Lookie: "Végig helységekben 50-ben 5 fokozatban 1100 as fordulaton...a motor remegett haldoklott"

Ugyanilyen motorom van jettában, gondolom az 5-ös váltó is ugyanaz. Óra szerint 50-nél (ami valójában mondjuk csak 45) 1500-at pörög a motor, és ha ilyen fordulaton nem is virgonc, azért nem is haldoklik, sík úton még klímával is vígan elmegy, a falu végén pedig ki tud gyorsítani anélkül, hogy anyáznának mögöttem. Mondjuk én picit efölött szoktam menni falvakban is, óra szerint 55-60.

Országúton meg óra szerint 100-as tempóval szoktam közlekedni, különösebben nem figyelek a fogyasztásra, de ha nem muszáj nem pörgetem feleslegesen, és nem gyorsítok padlógázzal, mert minek, nem érdekel, hogy a 100-at 12 vagy 16 sec alatt érem el. Nem tartok fel senkit, és így simán hozható a 6 liter.
Egykori kollégám mondása, „hogy csak a káröröm az igazi öröm, mert nincs benne irigység.” Ennek ellenére nem szép dolog, még ha nehéz is önuralmat gyakorolva tárgyilagosan szemlélni azt, hogy valaki Hummerrel megy a balatonakarattyai jégre és az beszakad alatta.  A…..
Csak azt nem értjük, miért az egyik legdrágább kerületbe telepítették ezt a zseniális töltőállomást. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
csintapala (törölt) 2012.01.31 09:21:12
@Noname Cowboy: "Amit még felhoznak ellene, hogy az étkezési termőterületeket hasznosítják bioteanol alapanyagok termesztésére. Ez azért nem annyira igaz. "

De, ez teljesen igaz. Adott X hektár termőterület, vagy búzát termelsz rajta, vagy energianövényt, a kettő együtt nem megy.

Ez most nem tűnik fel, mert nem éhezünk és mert nincs nagy kereslet a bioetanolra. De ha a fosszilis üzemanyagokat bioetanollal akarnád leváltani, akkor eljönne az a pont, mikor a fél búzamezőt be kéne szántani és energianövényt termelni rajta, hogy ugyanannak a búzamezőnek a másik felén tudjon dolgozni a bioüzemanyaggal hajtott traktor.

Nagyban gondolkozva meg mégrosszabb, ugyanis most is vannak bőven olyan helyek a világon, ahol az emberek éheznek. Ergo olyan ,hogy "felesleges" termőföld, vagy "felesleges" élelmiszer nem létezik.
Percek óta röhögök, ha Kafka itt élne, biztos ő is jól szórakozna, aztán persze megírná valami elborult novella formájában, amiből később Tim Burton egy még szürreálisabb filmet forgatna, természetesen Johnny Depp-el a főszerepben .."Szerzői jogok védelmére hivatkozva…..
Két nehezen induló koreai autó, mindkettő dízel. A Hyundai baja két fillérből megoldható volt, a Kia javítása viszont egy jobb használtkocsi árába került. Mai cikkünk blogposztja...
csintapala (törölt) 2012.01.12 10:23:33
@thebear: ja bocs, de ez még így alma-körte összehasonlítás. Akkor nem "a dízel" eszik ennyivel jobban a benzinesnél, hanem motort hasonlítottál össze, ráadásul eltérő motor térfogatokkal és ezzel magyarázod magadnak, hogy a dízel ennyivel jobb.

Az én autóm benzines és 2-3 literrel kevesebbet eszik, mint a dízeled. Akkor ezt is számold ki, hogy ezen ennyit spórolnál évi 40e Km-nél.
csintapala (törölt) 2012.01.12 10:43:44
@thebear: "tedd már hozzá mivel jársz, mert nyilván egy Fiesta nem ezt fogja. De látom te egy tipikus troll vagy..."

Nem trollkodni akartam. Csak mindig felkapom a fejem mikor ilyen irreális 4-6 literes fogyasztás különbségekkel jönnek a dízelesek. Nyilván lehet ilyet csinálni készakarva, de normálisan vezetve nem ekkora a különbség 2 hasonló autó és hasonló térfogatú dízel vs benzines motor között.
Ha neked csak az xtrail kellett, akkor azon belül nyilván a dízel a jobb választás, és ha ezt nézzük, hogy csak ennyi a motor választék, akkor még igaz is lehet a 4-6 literes fogyi különbség. Csak ne általánosíts belőle.

Nekem vw jetta 1.6 (8v faék motor) van, ~1300Kg, nagy átlag 7l alatt. Ismeretségi körben van ugyanolyan xtrail, mint a tiéd, ültem már benne sokat (nekem nem kéne, de ők szeretik). De van szintén ismeretségi körben CR-V is, 2 literes ~150 lovas benzines, 8 liter alatt eljárnak vele (ez közelebb áll méretben és teljesítményben az xtrailhez és nem eszik 4-5 literrel többet).
csintapala (törölt) 2012.01.12 15:21:24
@thebear: "nyilván azért van ilyen autód, mert az igényeidet kielégíti. "

Így van.

"Tudom hülye sznob duma, de engem kinéznének abból a körből ahol működök egy 10 éves kocsival."

Hogy 10 éves azt nem tudom honnan vetted, én nem írtam :) Még csak most lesz a 6. szülinapja nemsokára. Engem nem néznek ki vele sehonnan.

"Ha törik a tiéd, vagy az enyém, szerinted mik az esélyek?"

Szerintem hasonlóak, már amennyire ezt a töréstesztekkel mérni lehet.