Adatok
bencekert
0 bejegyzést írt és 64 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A szabályokat itt találjátok.
Új kép!
Megfejtés: Üldözési mánia (Rat Race). Megfejtő: adm16 (2 kép alapján).
Jelenlegi állás:
1. adm16 (8 pont)..
bencekert
2013.07.01 23:43:54
Free Willy :)
Barangolások a múltban. Képek az internet rejtett zugaiból. Merre járunk?
Tippeket a kommentekbe kérünk, megfejtés majd ugyanott.....
bencekert
2013.02.17 20:34:51
@dvhr: a a Mammutot építő cég kicsit francia volt, és azt hitték hosszú m-mel kell írni. Rájöttek, hogy nem, akkor meg kitalálták, hogy olyan nagy...
Az első prospektusban tényleg ezzel jöttek!
Az első prospektusban tényleg ezzel jöttek!
A politikában – mint ahogy persze az élet más területein is - különös módon halad az idő. Néha ólomlábakon jár, máskor eszeveszett tempóban rohan. Gyakran észre sem vesszük, hogy már új időszámításban vagyunk, sokszor csak később derül ki, hogy eljárt valaki felett…..
Ez a dobogó önmagában is elég tudományos-fantasztikus, talán ez foghatta meg a hirdetés feladóját. De vajon van olyan jelenet a sorozatban, amikor ez a három szereplő így együtt van? (Ha már nem lenne fenn, screenshot itt.) Frissítve: a kommentezők közt felbukkant a tulaj is,…..
Nincs könnyű helyzetben a Fidesz. Feltehetően mindent szépen kigondoltak előre: kicsit várnak és a média figyelme mellett - nem esélytelenül - erősen keresgélnek, aztán rácsodálkoznak a költségvetés tarthatatlan helyzetére, nehéz szívvel, széttárt karokkal átírják korábban…..
bencekert
2010.06.04 01:38:22
Van az embernek egy olyan érzése, hogy a Fidesz nem akarja megadni semmiképp a lehetőséget az ellenzéknek, a médiának és a távozott Bajnai-kormánynak, hogy a fejére olvassák, hogy: "Na, ugye!", és aztán keményen leverjék rajta, hogy alaptalanul/túlzóan és figyelemelterelésből beijesztett a katasztrófával meg az államcsőddel.
Ennek az egyik oldala az @Ordnassac: által is említett "már beállt stratégia", a merev panelismételgetés, de talán a másik oldalon ott van az is, hogy Magyarországon a politikai ellenfelek és sokszor a sajtó nagyon ellenséges közeget teremtenek a mindennapokban.
Nem ismerem eléggé más országok példáit, de nagy naivság volna azt gondolni, hogy amennyiben a közéletben a szereplők egymással szemben kicsit kulturáltabban viselkednének, akkor a politikusok hajlandóbbak lennének felülbírálni önmagukat, hogy végső soron az ország számára legjobb döntést hozzák meg?
Az a baj, hogy a magyar választó vért akar látni. Nem azt élvezi legjobban, ha valami frankó dolog történik az utcájában, hanem azt, ha a pártja nyer, és a másik párt politikusát meg elküldik, lebuktatják, lecsukják, megalázzák, kinyírják. Azért talán még fizetni is hajlandó, bukott politikusonként 300 forintot.
Ennek az egyik oldala az @Ordnassac: által is említett "már beállt stratégia", a merev panelismételgetés, de talán a másik oldalon ott van az is, hogy Magyarországon a politikai ellenfelek és sokszor a sajtó nagyon ellenséges közeget teremtenek a mindennapokban.
Nem ismerem eléggé más országok példáit, de nagy naivság volna azt gondolni, hogy amennyiben a közéletben a szereplők egymással szemben kicsit kulturáltabban viselkednének, akkor a politikusok hajlandóbbak lennének felülbírálni önmagukat, hogy végső soron az ország számára legjobb döntést hozzák meg?
Az a baj, hogy a magyar választó vért akar látni. Nem azt élvezi legjobban, ha valami frankó dolog történik az utcájában, hanem azt, ha a pártja nyer, és a másik párt politikusát meg elküldik, lebuktatják, lecsukják, megalázzák, kinyírják. Azért talán még fizetni is hajlandó, bukott politikusonként 300 forintot.
A futball sötét ősatyjának két deformált gyermeke valahogy úgy érezzük, az utóbbi évek legérdekesebb döntőjét fogja játszani. A mezei szurkoló számára egyik sem szimpatikusabb lényegesen a másiknál, vagy bárminél, amit a kutya talált az árokparton, egy…..
A Nike VB-re kihegyezett reklámjára egyik kommentelőnk hívta fel a figyelmet, köszi szépen, borgh egy sörre vendégem, ahogy megnyerjük ezt az afrikai bohóckodást. Szóval a kisfilm lenyűgöző, meg sem merem tippelni mennyibe került, de az árából egy magyar nagyjátékfilm, az…..
bencekert
2010.05.21 23:31:16
Valamennyire talán túl vagyunk a „fülkeforradalmas” időkön, végre jöhetnek a konkrétumok (azért mindenkinek - aki nem hallotta - ajánlom még a NER-ről szóló mai vitát, nagyon tanulságos volt). A Fidesz többek között benyújtotta az állampolgársági törvény, a…..
bencekert
2010.05.18 13:34:39
@Ordnassac: Sólyom nyilván elküldené, pláne, hogy olyan alapelveket sért a javaslat, amiket az ő vezetésével dolgoztak ki évek alatt. És úgy látom, ez is lesz, hiszen a Fidesz rohan előre. A normakontroll tekintetében ennek nincs jelentősége. Így is, úgy is lesz. Az izgalmas, hogy miképpen alakul a Fidesz-Sólyom viszony. Bár valami azt súgja, igazából annak sincs jelentősége: úgy leváltják a nyáron, mint a sicc, és jön egy MTA-s.
bencekert
2010.05.19 13:06:48
@cambridge.on:
Nincs is benne szó tényleges életfogytiglanról, ez is tévesen szerepel a Fidesz kommunikációjában és a sajtóban is. A tényleges életfogytiglan azt jelenti, hogy nincs lehetőség feltételes szabadságra bocsátásra, ezt nem a büntetési tételnél szabályozza a Btk. De attól még a javaslatban életfogytig tartó szabadságvesztés szerepel, ami a létező legsúlyosabb büntetés. Az rendben, hogy az egységes bíráskodás kívánatos, ennek legegyszerűbb módja, ha előírjuk, hogy a bírók milyen esetben konkrétan mit ítéljenek. Ilyen utoljára a koraújkorban volt Európában, többszáz éve...
Azt mondod, ez a javaslat nem a "tyúktolvajok" ellen van, és éppen ez az, hogy nem azokra tekintettel készül a törvény, akik tényleg sokan vannak, és sok bűncselekményt követnek el. Viszont az állam a "nehéz fiúk" ellen sem gyakorolhat önkényt: az önkény lényege éppen az, hogy nem tudható mikor ki ellen fordul majd.
Közhely, hogy egy ponton túl a szabadságvesztés mértékének nincs visszatartó hatása, főleg éppen a legsúlyosabb bűncselekmények elkövetőire. A javaslat tehát az elenyésző kisebbségben lévő elkövetői csoportok ellen támad alkalmatlan eszközökkel alkotmányellenes és a jogállamiságot sértő módon nyilvánvalóan annak érdekében, hogy a közvélemény vélt igényét kielégítse.
És még fordítani sem tudnak.
Nincs is benne szó tényleges életfogytiglanról, ez is tévesen szerepel a Fidesz kommunikációjában és a sajtóban is. A tényleges életfogytiglan azt jelenti, hogy nincs lehetőség feltételes szabadságra bocsátásra, ezt nem a büntetési tételnél szabályozza a Btk. De attól még a javaslatban életfogytig tartó szabadságvesztés szerepel, ami a létező legsúlyosabb büntetés. Az rendben, hogy az egységes bíráskodás kívánatos, ennek legegyszerűbb módja, ha előírjuk, hogy a bírók milyen esetben konkrétan mit ítéljenek. Ilyen utoljára a koraújkorban volt Európában, többszáz éve...
Azt mondod, ez a javaslat nem a "tyúktolvajok" ellen van, és éppen ez az, hogy nem azokra tekintettel készül a törvény, akik tényleg sokan vannak, és sok bűncselekményt követnek el. Viszont az állam a "nehéz fiúk" ellen sem gyakorolhat önkényt: az önkény lényege éppen az, hogy nem tudható mikor ki ellen fordul majd.
Közhely, hogy egy ponton túl a szabadságvesztés mértékének nincs visszatartó hatása, főleg éppen a legsúlyosabb bűncselekmények elkövetőire. A javaslat tehát az elenyésző kisebbségben lévő elkövetői csoportok ellen támad alkalmatlan eszközökkel alkotmányellenes és a jogállamiságot sértő módon nyilvánvalóan annak érdekében, hogy a közvélemény vélt igényét kielégítse.
És még fordítani sem tudnak.
bencekert
2010.05.20 15:11:20
@Arivistus: hát éppen azért, mert kisebbség. a kisebbségi jogokat nem lehet pusztán arányos eszközökkel biztosítani. többletjogot kell nekik adni, ez nem igazságtalan, éppen ettől lesz igazságos.
Jelenleg olyan focinemzet vagyunk, akik hétről-hétre kiemelik, számolják, hogy az a 3-4 játékosunk, akiket a focivilág boldogabb felén is számon tartanak, és az a legfeljebb egy tucat, aki olyan bajnokságban kap kisebb-nagyobb szerepet, amit a tévében is látni lehet, rúg-e gólt,…..
bencekert
2010.05.12 18:11:10
Nem kétséges, a következő időszak egyik vezető témája a kétharmad kérdése lesz. Mit lehet vele kezdeni, kell-e nagyvonalú gesztusokat gyakorolni, illetve szabad-e az ellenzék támogatása nélkül hozzányúlni az alkotmányhoz és a minősített többséget igénylő törvényekhez?…..
bencekert
2010.04.20 04:15:15
bencekert
2010.04.20 12:44:04
@török gábor: @dzsaszper: @manyike: @Treuga Mei:
Fú, hát szerintem is baromi jó ötlet! Oltári koponya lehet, aki kitalálta. Na, akkor ki vállalkozik szerkesztőnek?
TG, mint blog adminisztrátor, meg lehet állapítani, ki az 5 legtöbbet hozzászóló? Én őket javaslom.
Fú, hát szerintem is baromi jó ötlet! Oltári koponya lehet, aki kitalálta. Na, akkor ki vállalkozik szerkesztőnek?
TG, mint blog adminisztrátor, meg lehet állapítani, ki az 5 legtöbbet hozzászóló? Én őket javaslom.
bencekert
2010.04.20 12:58:38
@Ordnassac:
Helyes, rád számítottam, ókori görög csokornyakkendős.
Legyenek még lelkesedők, valami szaki hozzon létre egy másik blogot vagy hasonlót, ahol az érdeklődők beszélgethetnek az elképzelésekről, kiderül, mi a koncepció, ki az, aki valóban közreműködne, és az új Parlamenttel együtt fölállhat a rendszer.
Én engedelmetekkel viszont most passzivizálom magam, mert amúgy sem lennétek velem sokkal beljebb, de ráadásul jövő héten szakvizsgázom, és addig még haza is kell jutni Londonból...
Helyes, rád számítottam, ókori görög csokornyakkendős.
Legyenek még lelkesedők, valami szaki hozzon létre egy másik blogot vagy hasonlót, ahol az érdeklődők beszélgethetnek az elképzelésekről, kiderül, mi a koncepció, ki az, aki valóban közreműködne, és az új Parlamenttel együtt fölállhat a rendszer.
Én engedelmetekkel viszont most passzivizálom magam, mert amúgy sem lennétek velem sokkal beljebb, de ráadásul jövő héten szakvizsgázom, és addig még haza is kell jutni Londonból...
Pontosan egy hete, amikor két kollégámmal közösen vehettem részt egy televíziós beszélgetésen, a vita hevében Ágh Attila fontosnak tartotta emlékeztetni Stumpf Istvánt egy régebben sokszor elismételt gondolatára: nem a mandátumokban kifejezhető parlamenti támogatottság, hanem a…..
bencekert
2010.04.19 15:33:37
@br: A baj csak az, hogy - főleg a modern média eszközeivel - bármelyik Kormány mögül ki lehet mozgatni időszakosan a támogatást, hol igazsággal, hol ferdítéssel, hol hazugsággal. Ha ezzel rendre el lehetne érni a Kormány leváltását, akkor mi tartaná vissza a mindenkori ellenzéket, hogy erőből, agresszívan, minden eszközt bevetve erre törekedjék? És az miért is lenne jó az országnak?
Ha a Kormány stabilitását a Parlament satbilitása adja, utóbbiét pedig a ciklikus, szabad, általános választás, az egyrészt demokratikus biztonságot és stabilitást nyújt, másrészt moderálja az ellenzéket is. Elvileg.
Ha a Kormány stabilitását a Parlament satbilitása adja, utóbbiét pedig a ciklikus, szabad, általános választás, az egyrészt demokratikus biztonságot és stabilitást nyújt, másrészt moderálja az ellenzéket is. Elvileg.
Be kell ismernem, a szabadba csalogató szép idő és a tévé elé vonzó jégkorong világbajnokság csökkentette valamelyest a blogírási lelkesedésemet. Mindenesetre a politikusok sem igazán segítenek: amennyire meg tudom ítélni, 1990 óta nem volt még olyan választás Magyarországon,…..
bencekert
2010.04.18 20:42:30
@Idet: Még az előzőhöz egy mondat.
Szerintem nincs közöttünk olyan nagy vita. A bűntudat pont nem azt jelenti, hogy mások kívülről rád erőltetik, az "orrod alá dörgölik" a bűnödet, hanem belülről jön, te érzed, és ezáltal segít megtisztulni, a jövőre nézve megelőzni bármi hasonlót.
De Magyarország nem mutat túl nagy hajlandóságot a bűntudatra, ezért úgy vélem, annak, aki beszél - akár magán-, akár közszereplő -, muszáj ezt megemlítenie, különben muníciót ad a felelősség alóli további kibúvásra. Persze erőszakoskodni, lekezelni, kioktatni épp ilyen káros lehet. Próbálkozni kell.
A posztról annyit, hogy tényleg vicces a politika. Könnyen lehet, hogy az ország 45%-a nem szeretne kétharmados Fidesz-parlamentet. Ezt ráadásul simán meg tudnák akadályozni, ráadásul nemhogy veszítenének, de nyernének mandátumokat ezáltal. És mégis kétharmados Fidesz-parlament lesz. Que será, será...
Szerintem nincs közöttünk olyan nagy vita. A bűntudat pont nem azt jelenti, hogy mások kívülről rád erőltetik, az "orrod alá dörgölik" a bűnödet, hanem belülről jön, te érzed, és ezáltal segít megtisztulni, a jövőre nézve megelőzni bármi hasonlót.
De Magyarország nem mutat túl nagy hajlandóságot a bűntudatra, ezért úgy vélem, annak, aki beszél - akár magán-, akár közszereplő -, muszáj ezt megemlítenie, különben muníciót ad a felelősség alóli további kibúvásra. Persze erőszakoskodni, lekezelni, kioktatni épp ilyen káros lehet. Próbálkozni kell.
A posztról annyit, hogy tényleg vicces a politika. Könnyen lehet, hogy az ország 45%-a nem szeretne kétharmados Fidesz-parlamentet. Ezt ráadásul simán meg tudnák akadályozni, ráadásul nemhogy veszítenének, de nyernének mandátumokat ezáltal. És mégis kétharmados Fidesz-parlament lesz. Que será, será...
bencekert
2010.04.18 21:13:02
@hoplita:
Igen, elismerem, hogy a fogalom és az elképzelés nehezen kifejthető, de azt nem gondolom, hogy nehezen érthető, inkább könnyen támadható.
Arról van szó, hogy egy ország sokkal könnyebben követi el ugyanazt a hibát, amit korábban, ha nem is tudja, nem is mondja róla, hogy hiba volt. Szembenézés esetén is előfordulhat újra számtalan ok miatt, de mindenesetre nehezebben.
Talán jobb szó a bűntudatnál a felelősség. Például ahelyett, de legalább amellett, hogy "Magyarország a szerencsétlen külső körülmények között belekényszerült két vesztes háborúba..", jó volna hallani, mondani, hogy "Magyarország élen járt egy világháború kirobbantásánál, bűnös hadviseléssel és rossz politikával elveszítette területe és lakossága nagy részét; később pedig - háborúval, népirtással - csatlakozott egy másikhoz, amit valójában nagyon-nagyon jó, hogy elveszített".
Vizsgálja meg magát mindenki, aki a fenti második mondatot olvassa. Ha indulat, düh, felháborodás, hülyéneknézés támad benne a sorok írója iránt, az vajon nem azért van-e, mert elfogultságból nem tudunk szembenézni saját magunkkal? A mondat nyilván vitatható, de eleve elutasítani igen veszélyes, mert lehet, hogy nem csak a múlt, hanem a jelen hibáit sem vesszük észre így.
Igen, elismerem, hogy a fogalom és az elképzelés nehezen kifejthető, de azt nem gondolom, hogy nehezen érthető, inkább könnyen támadható.
Arról van szó, hogy egy ország sokkal könnyebben követi el ugyanazt a hibát, amit korábban, ha nem is tudja, nem is mondja róla, hogy hiba volt. Szembenézés esetén is előfordulhat újra számtalan ok miatt, de mindenesetre nehezebben.
Talán jobb szó a bűntudatnál a felelősség. Például ahelyett, de legalább amellett, hogy "Magyarország a szerencsétlen külső körülmények között belekényszerült két vesztes háborúba..", jó volna hallani, mondani, hogy "Magyarország élen járt egy világháború kirobbantásánál, bűnös hadviseléssel és rossz politikával elveszítette területe és lakossága nagy részét; később pedig - háborúval, népirtással - csatlakozott egy másikhoz, amit valójában nagyon-nagyon jó, hogy elveszített".
Vizsgálja meg magát mindenki, aki a fenti második mondatot olvassa. Ha indulat, düh, felháborodás, hülyéneknézés támad benne a sorok írója iránt, az vajon nem azért van-e, mert elfogultságból nem tudunk szembenézni saját magunkkal? A mondat nyilván vitatható, de eleve elutasítani igen veszélyes, mert lehet, hogy nem csak a múlt, hanem a jelen hibáit sem vesszük észre így.
A Népszava mai számában az ismert publicista a sokat mondó „Tudatlanok” címmel írta meg véleményét. Bár a gyávaságról értekező Mészáros Tamás neveket nem említ, nem volt nehéz magamra ismernem egyik példájában. A kioktató hangnem és a lekezelő érvelés több…..
bencekert
2010.04.18 14:46:41
@Uhu20: Teljesen egyet értek. Az ismerethiány a fő probléma.
Az a baj, hogy a tájékoztatás ezekkel kapcsolatban elfogult. Magyarország elfogult magával szemben (Bal sors akit régen tép... megbünhödte már e nép...).
Ez biztosan így van Szent István és a Szabadságharc kapcsán is, de ezeknek ma már semmilyen élő emlékezete nincs, a második világháborúnak pedig van. Persze az is lehet megoldás, amíg megvárjuk, hogy azoknak a gyerekei is kihaljanak, akiknek a szülei még érezték magukon a történelemnek ezt az időszakát...
És igen, a kiegyensúlyozott képhez a pozitív oldalt is vizsgálni kell, de szerintem a szélsőjobb és a nyilasok egyértelműen a negatív oldalhoz tartoznak. És a negatív oldal objektív vizsgálata mindenképp deficites. De abban is egyet értek, hogy az elemzéshez és elítéléshez meg kell vizsgálni az okokat, az "önlegitimációt", de ez nem adhat felmentést. Másokat, külső körülményeket hibáztatni csak azután lehet, hogy elismertük saját felelősségünket.
Az a baj, hogy a tájékoztatás ezekkel kapcsolatban elfogult. Magyarország elfogult magával szemben (Bal sors akit régen tép... megbünhödte már e nép...).
Ez biztosan így van Szent István és a Szabadságharc kapcsán is, de ezeknek ma már semmilyen élő emlékezete nincs, a második világháborúnak pedig van. Persze az is lehet megoldás, amíg megvárjuk, hogy azoknak a gyerekei is kihaljanak, akiknek a szülei még érezték magukon a történelemnek ezt az időszakát...
És igen, a kiegyensúlyozott képhez a pozitív oldalt is vizsgálni kell, de szerintem a szélsőjobb és a nyilasok egyértelműen a negatív oldalhoz tartoznak. És a negatív oldal objektív vizsgálata mindenképp deficites. De abban is egyet értek, hogy az elemzéshez és elítéléshez meg kell vizsgálni az okokat, az "önlegitimációt", de ez nem adhat felmentést. Másokat, külső körülményeket hibáztatni csak azután lehet, hogy elismertük saját felelősségünket.
bencekert
2010.04.18 15:10:35
@Idet: Persze, hogy sokáig tartott, és persze, hogy frusztrálta őket. De lassan elmúlt, lassan elmúlik, és Németországban lehet erről normálisan beszélni.
A győztesek lózungjai nyilván megvoltak, ott az nehezítette az objektivitást. De hülyeség, ha azt mondom, hogy Magyarországon a "vesztesek lózungjai" hódítottak? Hogy kinek a hibája a szembenézés hiánya, az tök mindegy. Most a mi hibánk már.
A német barátaim egész jól tudják történelmüket, elismerem, a gyomorösszeugrás kis túlzás volt. Annál is inkább, mert a társadalmi bűntudat már valóban a múlté ott (de létezett, egyre enyhült), sőt, azt is mondják, hogy jó is van a dologban, mert a németek hibájából az emberiség igazi szörnyűségekkel nézhetett szembe, és bíznak benne, hogy ez többé nem fordul elő.
Ez a józan és pozitív, önreflektáló gondolkodás hiányzik a magyarokból. Nehéz dolog a bűntudat, de nem gondolom, hogy a tisztulás akadálya. Bizonyítékként összehasonlítom a két említett országot. Csúsztatás az, hogy a bűntudat nyomorítja meg a lelket: valójában az teszi, ami miatt bűntudatot érzünk.
A győztesek lózungjai nyilván megvoltak, ott az nehezítette az objektivitást. De hülyeség, ha azt mondom, hogy Magyarországon a "vesztesek lózungjai" hódítottak? Hogy kinek a hibája a szembenézés hiánya, az tök mindegy. Most a mi hibánk már.
A német barátaim egész jól tudják történelmüket, elismerem, a gyomorösszeugrás kis túlzás volt. Annál is inkább, mert a társadalmi bűntudat már valóban a múlté ott (de létezett, egyre enyhült), sőt, azt is mondják, hogy jó is van a dologban, mert a németek hibájából az emberiség igazi szörnyűségekkel nézhetett szembe, és bíznak benne, hogy ez többé nem fordul elő.
Ez a józan és pozitív, önreflektáló gondolkodás hiányzik a magyarokból. Nehéz dolog a bűntudat, de nem gondolom, hogy a tisztulás akadálya. Bizonyítékként összehasonlítom a két említett országot. Csúsztatás az, hogy a bűntudat nyomorítja meg a lelket: valójában az teszi, ami miatt bűntudatot érzünk.
Ugyanezzel a címmel január végén már írtam egy bejegyzést, azt állítván, hogy „a Jobbik egyéni mandátumszerzéséhez vagy az kellene, hogy az első fordulóban ötven százalék feletti eredményt érjenek el jelöltjei, vagy az, hogy a második fordulóban képesek legyenek a…..
bencekert
2010.04.14 15:25:41
@JR69:
Fiúk, lányok! Hol van Gábor? Valaki nem hívná föl?
Adjuk meg a lehetőséget neki, hogy ő mondja el az országnak, hogy Országos Választási Óvoda menjen vissza bölcsődébe, mert akinek mindkét fordulóra van igazolása (és a többség nyilván ilyen), az SZAVAZHAT ugyanott a második fordulóban! Hiszen mindenkinek joga van egyszer eredményesen szavazni.
Közben a média tele van ennek ellentmondó nyilatkozatokkal, a minisztert is beleértve. Már látom magam előtt a következő Bukás-parafrázist...
Fiúk, lányok! Hol van Gábor? Valaki nem hívná föl?
Adjuk meg a lehetőséget neki, hogy ő mondja el az országnak, hogy Országos Választási Óvoda menjen vissza bölcsődébe, mert akinek mindkét fordulóra van igazolása (és a többség nyilván ilyen), az SZAVAZHAT ugyanott a második fordulóban! Hiszen mindenkinek joga van egyszer eredményesen szavazni.
Közben a média tele van ennek ellentmondó nyilatkozatokkal, a minisztert is beleértve. Már látom magam előtt a következő Bukás-parafrázist...
bencekert
2010.04.14 15:29:43
@JR69:
Fiúk, lányok! Hol van Gábor? Valaki nem hívná fel?
Adjuk meg a lehetőséget neki, hogy ő mondja el az országnak, hogy az Országos Választási Óvoda menjen vissza bölcsődébe, mert akinek mindkét fordulóra van igazolása, az SZAVAZHAT a második körben is! Hiszen mindenkinek joga van egyszer érvényesen szavazni. De közben a médiában folyamatosan ezzel ellentétes nyilatkozatok jelennek meg, ideértve a minisztert is.
Már látom magam előtt a következő Bukás-parafrázist...
Fiúk, lányok! Hol van Gábor? Valaki nem hívná fel?
Adjuk meg a lehetőséget neki, hogy ő mondja el az országnak, hogy az Országos Választási Óvoda menjen vissza bölcsődébe, mert akinek mindkét fordulóra van igazolása, az SZAVAZHAT a második körben is! Hiszen mindenkinek joga van egyszer érvényesen szavazni. De közben a médiában folyamatosan ezzel ellentétes nyilatkozatok jelennek meg, ideértve a minisztert is.
Már látom magam előtt a következő Bukás-parafrázist...
bencekert
2010.04.14 15:43:12
@JR69: igen, ezt láttam én is. eddig védtem őket, de ezzel szerintem vége. Mert az hagyján, hogy lesz újra nagy sor és elhúzódás, de a választások szervezői azt magyarázzák választójoggal rendelkező állampolgároknak, hogy nem mehetnek el szavazni... hümm.
Azt már tudjuk, hogy összesen 57 egyéni választókerületben folytatódik a küzdelem, ebből 21 Budapesten található. A fővárosi nyitott körzetek nagyon más képet mutatnak, mint a vidékiek, itt ugyanis az LMP meglepően erős pozíciókkal rendelkezik, akár azt is mondhatnánk, hogy…..
bencekert
2010.04.13 22:02:38
@email: vicces.
Egy dolog: TG miért nem ír új bejegyzést, hogy odaírhassam azt, hogy
Két dolog:
1, belehallgattam a tegnapi ATV-műsorba, abszolút respect, hogy (hangos) röhögés nélkül állta Gábor az elfogulatlan politológusok emelkedett vitáját, de azzal nem értek egyet, hogy a választás elhúzódása kapcsán egyértelműen elítélte az OVB-t és kabarénak nevezte a "bénázást", és ezen a blogon sem láttam megemlíteni és értékelni azt, hogy - bár nem nekik kellett volna dönteni, hanem az OVI-nak, csak utóbbi kikérte a véleményüket - nyilvánosan lehetett követni, amint egy demokratikus szerv nagyon komolyan veszi a magyar törvényeket és állampolgári jogokat. Szerintem helyesen érveltek amellett, hogy az eredmények nyilvánosságra hozatala sérti a választójogot. Csak abban tévedtek, hogy ennek visszatartása eredményes lehet, hiszen a pártdelegáltak leadták a drótot a szavazókörökből. Az igazán jó döntés az lett volna, ha nem lehet addig összeszámlálni a szavazatokat, amíg be nem fejeződik mindenütt.
2. Én vagyok hülye vagy a belügyminiszter? Szerintem a választási törvény azt mondja, hogy, aki igazolással szavazott másutt az első fordulóban, az szavazhat újra ugyanott, ha van második forduló.
Egy dolog: TG miért nem ír új bejegyzést, hogy odaírhassam azt, hogy
Két dolog:
1, belehallgattam a tegnapi ATV-műsorba, abszolút respect, hogy (hangos) röhögés nélkül állta Gábor az elfogulatlan politológusok emelkedett vitáját, de azzal nem értek egyet, hogy a választás elhúzódása kapcsán egyértelműen elítélte az OVB-t és kabarénak nevezte a "bénázást", és ezen a blogon sem láttam megemlíteni és értékelni azt, hogy - bár nem nekik kellett volna dönteni, hanem az OVI-nak, csak utóbbi kikérte a véleményüket - nyilvánosan lehetett követni, amint egy demokratikus szerv nagyon komolyan veszi a magyar törvényeket és állampolgári jogokat. Szerintem helyesen érveltek amellett, hogy az eredmények nyilvánosságra hozatala sérti a választójogot. Csak abban tévedtek, hogy ennek visszatartása eredményes lehet, hiszen a pártdelegáltak leadták a drótot a szavazókörökből. Az igazán jó döntés az lett volna, ha nem lehet addig összeszámlálni a szavazatokat, amíg be nem fejeződik mindenütt.
2. Én vagyok hülye vagy a belügyminiszter? Szerintem a választási törvény azt mondja, hogy, aki igazolással szavazott másutt az első fordulóban, az szavazhat újra ugyanott, ha van második forduló.
bencekert
2010.04.14 11:20:48
@balu11: Ja, ez jogos, persze, de nem teljesen irányadó a közvéleménykutatás most, hogy a kétharmadról van szó.
Azt nem kétlem, hogy az LMP-szavazók többsége a Fideszt választaná most a szocialistákkal szemben egy első fordulóban, ha nem lenne LMP, de ebből nem következik, hogy amúgy nagyon szimpatizál a Fidesszel, és végképp nem következik, hogy örülnének, ha 2/3 lenne.
Azt nem kétlem, hogy az LMP-szavazók többsége a Fideszt választaná most a szocialistákkal szemben egy első fordulóban, ha nem lenne LMP, de ebből nem következik, hogy amúgy nagyon szimpatizál a Fidesszel, és végképp nem következik, hogy örülnének, ha 2/3 lenne.
bencekert
2010.04.14 12:28:01
@balu11: Értettem én, és persze, úgy értettem a nagy részét, hogy többség.
A másodlagos pref egy dolog, de olyat nem kérdeztek a kkutatók, hogy
1, Fidesz 2/3
VAGY
2, Mszp-re is kell szavazni, cserébe nem lesz 2/3 és még lesz pár egyéni LMP is a parlamentben?
Azt állítom, hogy, ha ezt nem kéne nyíltan kimondani, és a pártnak erről nem kéne színt vallani, és ezzel az MSZP-hez húzni, akkor a többség könnyen lehet, hogy erre tenné a voksát még akkor is, ha másodlagosan egyébként a Fideszt támogatná, hiszen kormányváltást akar, mert az már megvan.
A másodlagos pref egy dolog, de olyat nem kérdeztek a kkutatók, hogy
1, Fidesz 2/3
VAGY
2, Mszp-re is kell szavazni, cserébe nem lesz 2/3 és még lesz pár egyéni LMP is a parlamentben?
Azt állítom, hogy, ha ezt nem kéne nyíltan kimondani, és a pártnak erről nem kéne színt vallani, és ezzel az MSZP-hez húzni, akkor a többség könnyen lehet, hogy erre tenné a voksát még akkor is, ha másodlagosan egyébként a Fideszt támogatná, hiszen kormányváltást akar, mert az már megvan.
Volt már egy kis időm nézegetni a tegnapi eredményeket, az országos listára került töredékszavazatokat és különösen annak az 57 egyéni választókerületnek a helyzetét, ahol még folytatódik a küzdelem (ezekről később részletesen írok majd). Ezek alapján nekem úgy tűnik,…..
Vége a választás első fordulójának, rengeteg dolog történt: végignézhettünk egy döbbenetes választási bizottsági szerencsétlenkedést, ránk ömlöttek az adatok, és nem mellékesen ez a blog bevonult a magyar televíziózásba… A következő napokban még sok lehetőség…..
Közeledik az urnazárás ideje, egyre közelebb vagyunk a bizonyossághoz. Foglaljuk hát össze, hogy milyen kérdésekre kaphatunk ma este választ.1. Mekkora volt a választási részvétel, a korábbiakkal összehasonlítva ez magasnak vagy inkább alacsonynak számít?2. Voltak-e meglepő…..
Március közepén egyszer már foglalkoztam azzal a kérdéssel, hogy miként lehet - nem pártpolitikai szemüvegen keresztül - értékelni a pártok teljesítményét. Az világos, hogy vasárnap este szinte minden politikai szereplő igyekszik majd megtalálni a neki kedvező értelmezést; s…..
bencekert
2010.04.10 06:34:15
Gera Zoli megint gólpasszt adott, élete legjobb szezonját futja, ez ám a muníció, ismét el lehet ereszteni pár jobbost, azt sem baj, ha néha övön alul csúszik. A kialakult helyzet a józan gondolkodás követelményeinek meg nem felelő, avagy illogikus, ez pedig sosem volt a…..
Itt a vég, Lucas Leiva betalált. Erre kell leülnöm a gép elé így csütörtök este (ugyanitt 1:05-ért adom Walmer felbukkanását, kezében „Lepippantott Benfica – LOL” táblát lobogtatva). Hogy mindezt megtehesse, így született meg ezt a mentesítő poszt. Mer' itten…..
bencekert
2010.04.09 03:42:25
Hangeland, a hegy.
Hangeland, a cselgép.
Hangeland, az Akhillész.
Még hogy darabos?!
Még a meccs alatt, amit a sarki local pubban néztem, eldöntöttem, hogy ezt megírom. Tudom, hogy a Sport Géza írta ezt a "koholmányt", de oda nem lehet kommentelni, és minek is. Egyébként az Indexen kívül van összefonódás SG és NST között?
Szóval a pubban. Kasa volt, igaz, némán adták, mert a hang a Liverpool meccsen szólt, pedig buták, mert a többség a Fulhamet nézte, mégiscsak helyi csapat. Óriási itt a hangulat, és Gerával kapcsolatban annyit, hogy még az ősszel előfordult, hogy elküldték a francba, mert rossz volt nézni, ahogy labdába ért, de most már minden meccsen megy a "Gíra-Gíra". Lehet, hogy jót tesz neki, hogy nem kell a magyar válogatott kapitányságával járó terheket a vállán vinnie?
(Asszem most írtam először ide. Örülök az alkalomnak, köszönöm a lehetőséget, anyunak is.)
We are Fulham
Super Fulham
We are Fulham
FFC
We are Fulham
Super Fulham
We are Fulham
Fuck Chelsea
www.fanchants.com/football-songs/fulham-chants/hangeland/
Hangeland, a cselgép.
Hangeland, az Akhillész.
Még hogy darabos?!
Még a meccs alatt, amit a sarki local pubban néztem, eldöntöttem, hogy ezt megírom. Tudom, hogy a Sport Géza írta ezt a "koholmányt", de oda nem lehet kommentelni, és minek is. Egyébként az Indexen kívül van összefonódás SG és NST között?
Szóval a pubban. Kasa volt, igaz, némán adták, mert a hang a Liverpool meccsen szólt, pedig buták, mert a többség a Fulhamet nézte, mégiscsak helyi csapat. Óriási itt a hangulat, és Gerával kapcsolatban annyit, hogy még az ősszel előfordult, hogy elküldték a francba, mert rossz volt nézni, ahogy labdába ért, de most már minden meccsen megy a "Gíra-Gíra". Lehet, hogy jót tesz neki, hogy nem kell a magyar válogatott kapitányságával járó terheket a vállán vinnie?
(Asszem most írtam először ide. Örülök az alkalomnak, köszönöm a lehetőséget, anyunak is.)
We are Fulham
Super Fulham
We are Fulham
FFC
We are Fulham
Super Fulham
We are Fulham
Fuck Chelsea
www.fanchants.com/football-songs/fulham-chants/hangeland/
bencekert
2010.04.09 11:35:55
@bakító: Azért is kell nagyon drukkolni a VB-n az angoloknak, mert, ha leszerepelnek, és Capellót kirúgják, akkor el fogják hívni Hodgsont a válogatotthoz, pedig egy-két évig még maradjon, mert elképesztő nagy figura. Aztán majd a pályája végén, karrierje csúcspontjaképp megnyeri Angliának a 2016-os EB-t. Angliában már pedzegetik, hogy Manager of the Year... - de azért kéne még a PL top10.
Bobby for Miniszterelnök!
Bobby for Miniszterelnök!
Van egy ismerősöm, aki minden választáson az éppen kormányon lévőkre szavaz. Nem vicc, minden választáson, bárki is van kormányon. Magyarázata a következő: a hatalmon lévők loptak eleget, talán újra bársonyszékekbe kerülve már nem lesznek annyira éhesek. Elmebeteg lenne?…..
Miért menjek el szavazni, ha igazán egyik sem tetszik? – kérdezte tegnap az unokahúgom, aki nem mellesleg „első választó” (lenne), s nekem huszonnégy óra kellett, amíg nagyjából megtaláltam a választ. Talán mondhattam volna rögtön a hangzatos kulcsszavakat:…..
bencekert
2010.04.05 16:59:19
@colosgirl: Igen, ezt a jelenséget-gondolatot ismerem, finoman próbáltam rá utalni én is. Azért finoman, mert azért van bennem némi idegenkedés ezzel kapcsolatban, mert azt sugallja, hogy egyes állampolgárok alkalmasabbak gyakorolni a választójogukat, mint más állampolgárok az alapján, hogy mit néznek a tévében, mit olvasnak, vagy éppen hogyan szeretnek szórakozni.
Ami pedig más országok 40%-át illeti. Van egy olyan érzésem, hogy ott, ahol az emberek többsége elégedett a helyzetével, a politikai részvétel aránya kisebb. Ide kapcsolódik az is, hogy mit érdekel engem, hogy ki a jegybankelnök/képviselő/királynő, ha amúgy jól végzi a dolgát, én meg, köszi, jól vagyok.
Olyankor viszont, amikor egy közösségben, akár egy országban nyilvánvalóan sok probléma és kérdés merül föl, szerintem fontos, hogy ezeket a közösség egésze próbálja megoldani, javítani, eldönteni.
Ami pedig más országok 40%-át illeti. Van egy olyan érzésem, hogy ott, ahol az emberek többsége elégedett a helyzetével, a politikai részvétel aránya kisebb. Ide kapcsolódik az is, hogy mit érdekel engem, hogy ki a jegybankelnök/képviselő/királynő, ha amúgy jól végzi a dolgát, én meg, köszi, jól vagyok.
Olyankor viszont, amikor egy közösségben, akár egy országban nyilvánvalóan sok probléma és kérdés merül föl, szerintem fontos, hogy ezeket a közösség egésze próbálja megoldani, javítani, eldönteni.
bencekert
2010.04.05 17:45:58
@török gábor: Ami a részvételi arányokat illeti, szerintem, ha egy demokratikus/jogállami intézmény/garancia nem pörög 100%-on, annak kétféle oka lehet: vagy nincs rá szükség, vagy valami nagy baj van. Hasonlatképpen: ha egy országban a bíróságoknak nincs munkájuk, az lehet azért, mert nincsenek jogviták, illetve azért, mert nem működnek rendesen.
Jó volna, ha Magyarországon akkor veszítene a népszerűségéből egy alapvető demokratikus pillér, a választójog, mert az emberek nem érzik szükségesnek, hiszen úgyis minden rendben van. De azért inkább ne veszítsen.
Ha egy kérdésben, pl. az ország sorsáról kevesebben döntenek, az lehet hasznos is egy ideig (ha például azok döntenek, aki tájékozottak, érdeklődőek), de mi van akkor, ha ezek a kevesebbek mégis tévednek?
Jó volna, ha Magyarországon akkor veszítene a népszerűségéből egy alapvető demokratikus pillér, a választójog, mert az emberek nem érzik szükségesnek, hiszen úgyis minden rendben van. De azért inkább ne veszítsen.
Ha egy kérdésben, pl. az ország sorsáról kevesebben döntenek, az lehet hasznos is egy ideig (ha például azok döntenek, aki tájékozottak, érdeklődőek), de mi van akkor, ha ezek a kevesebbek mégis tévednek?
bencekert
2010.04.05 17:56:00
@ttrisz: A helyzet alapvetően különbözik. A képviselők igen/nem-mel szavaznak, a tartózkodás ebben az esetben könnyebben érthető politikai üzenetet hordoz, árnyalja a politikai véleményt. A döntésre többnyire amúgy sincs hatással, hiszen a többség birtokában lévő Kormányt ez nem akadályozza.
Abban az esetben viszont, amikor a tartózkodás a döntés akadálya is lehet (nincs elég igen vagy nem szavazat), általa új javaslat is kikényszeríthető adott esetben. Na, ilyen nincs a választásokon: ott lesz parlament és lesznek képviselők a tartózkodástól függetlenül, csak a tartózkodó véleményére tekintet nélkül.
Abban az esetben viszont, amikor a tartózkodás a döntés akadálya is lehet (nincs elég igen vagy nem szavazat), általa új javaslat is kikényszeríthető adott esetben. Na, ilyen nincs a választásokon: ott lesz parlament és lesznek képviselők a tartózkodástól függetlenül, csak a tartózkodó véleményére tekintet nélkül.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz