Regisztráció Blogot indítok
Adatok
JoeMendoza

0 bejegyzést írt és 28 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az úgynevezett „különadó” a kormányzati pénzösszelapátolás egyik csodaszere. „Válság van, emberek, ilyenkor minden eszköz megengedett!” – duruzsolja a bársonyos propaganda az olcsó populizmusra bármikor vevő Zemberek fülébe. Maga a Nagyvezír mondta…..
A cím mindent elárul, Kalifornia állam kormányzója ilyen fasza dolgokat mondott filmes pályafutása alatt, bizony.   ..
A válság előtt eladósodott ügyfél nagyot nézett, amikor a 20 milliós jelzáloghitelét akarta rendezni, mivel az ügyintéző arról tájékoztatta, hogy a fennálló tartozása nem kevesebb, mint 37 millió forint.  Bombaként robbant a hír, amikor a svájci frank alapú hitelek…..
JoeMendoza 2010.06.23 00:09:29
@kuffeertz: Csak azért, mert annyira szürreális az egész "hitelből nyaralni" sztori :) Általában az emberek tartós fogyasztási cikkeket, ingatlant, kocsit vesznek hitelre. A nyaralás valahogy a gondtalan pihenésről szól sztem, ami nehezen összeegyeztethető a hitel fogalmával.
JoeMendoza 2010.06.23 00:48:30
@mesterseges szinezek: ez már csak akkor igaz, ha ki van fizetve a lakás :) Addig bizony a bank is zargat...
Szinte hetente előfordul, hogy valamelyik kollégánk/ismerősünk idejön, vagy küld egy levelet, melyben tanácsot kér. Mivel az olvasói levelek és kérdések rendre kikerülnek honlapunkra, így ezeket a belső leveleket megtartjuk magunknak. Pedig - mint olvashatják azt alant - sokszor mi…..
JoeMendoza 2010.05.16 09:29:28
@Rocko-: Egy kis adalék az Audi A6 2.5 TDI-hez (14O LE):

Szerintem az aki ezt a motort problémásnak tartja, valszeg keveri az 1998 után gyártott 2.5 V6 TDI-vel, ami valóban nagyon problémás motor. A kisebb módosításokkal 92-től 97-ig gyártott 5-hengeres (először 115LE, majd 14OLE-s) dízeleket a német audifórumok a legmegbízhatóbb audi dízelnek nyílvánították. Mivel ez a motor már 92-től működött az Audi 1OO-asban, majd 94-től az első A6-osokban, így bőven van tapasztalat megbízhatóságukat illetően. A fórumokban olvastam olyanról, amelyikben már 7OO ezer km felett volt és még most sem volt komolyabb motorikus gond vele. A családunkban 3 ilyen autó fordult meg az elmúlt 7 évben, jelenleg én is egy A6 Avant 2.5 TDI Quattro-t hajtok (96-os évj) és tényleg szenzációsan egyben van az autó, teszi a dolgát. Ezt Németországban vettem magánszemélytől 219 ezer km-el 1 éve, a család másik 97-es A6-osában 38O ezer km van, az is hibátlan szinte, az Audi 1OO 2.5TDI amit 1 éve adtam el, 5OO ezer km felett jár már és a legnagyobb télben is első kulcsfordításra indult. Adagoló nem lett még egyiken sem cserélve, ami a V6TDI-knél már szinte mindben cserélve volt pedig azok jóval fiatalabbak. Ezt a motort (motorkódok: AEL (14OLE), AAT (115LE) bárkinek ajánlhatjátok, nagyon kiforrott, még ma is dinamikus motorok ezek. Ami nagyon fontos, hogy a vezérműszíjcserét nem szabad elbliccelni, bár ez tényleg nem olcsó mutatvány. Elvileg 12O ezer km-t mennek el a szíjak, de jobb ha max 1OO ezer km után lecseréljük őket. A teljes szett (vezetőgörgőkkel, szíjakkal, vízpumpával) kb. 65-7O ezer Ft, és közel 1 napos meló kicserélni, tehát közel 1OO ezer Ft-os tétel, cserében viszont a következő 1OO ezer km-en nem kell vele foglalkozni. Fontos még hogy hozzáértő szerelő végezze, mert nekünk egyszer azért szakadt el a vez.szíj, nem sokkal a csere után, mert a főtengely-ékszíjtárcsát nem megfelelően rögzítette a szerelő. Ha vkinek kevés az autó által gyárilag nyújtott 14O LE, az egy kb. 25 ezer Ft-os chiptuninggal 17OLE-t is kihozhat a motorból.
A Csikós meg a Winkler együttes erővel szopatnak. Szerintük a járműparkom frissítése, hát nem akarnak megbántani, de kissé döcögősre sikeredett. Az elmúlt félévben teljesen meggyőződtek róla, hogy ilyen tesze-tosza kis bög vagyok (Nem igaz! Lelkesen támogattuk a…..
JoeMendoza 2010.03.14 14:00:26
@mlt3: Nekem sem a regadóval van bajom, hanem a mértékével:) Az avultatással csökkentett regadó is regadó, nemde? Hogyan neveznéd máshogy? Az én autómra, (14 éves, 2.5-ös motorral szerelt) jelenleg 404.402 Ft a regadó, erre persze mág rájön az emelt műszaki vizsga díja -mivel első forgalomba helyezés-, valamint törzskönyv, forgalmi, rendszám, stb. stb. Közel fél millió Ft-ba kerül hogy magyar rendszám legyen egy kétezer eurós autón. Tehát: Ha a regadót nem is törlik el, de mondjuk az avultatás miatt egy 14 éves autóra mondjuk 1OO ezer Ft-ban maximalizálják a regadót (ez is jóval több mint Nyugat-Európában, de mi megszoktuk már hogy szívunk, ott nem kérnének 5-6OO EUR-t hogy átírják ezt Mercit a nevedre) akkor már ésszerűbbek a költségek és nem járnak tízezrek kényszerből külföldi rendszámmal. Ha már itt tartunk, a magas átírási illetéket is nagyon igazságtalannak érzem itthon, de ezt már tényleg megszokhattuk az elmúlt 2O évben....
JoeMendoza 2010.03.14 13:52:35
@Ender Gábor: Köszi a választ, végülis úgy tudom a biztosítás kedvezményes erre a gépre (talán a kora miatt), az egyik hirdetésben úgy hirdetnek egy ilyen autót, hogy 26 ezer az éves biztosítása, ez némileg ellensúlyozza a luxusadót.

Gratulálok a szerzeményhez, ütős nagyon a megjelenése. A fogyasztása nem is olyan vészes a egy német oldal szerint, bár lehet hogy azok akiknél a 1O-12 liter körüli fogyasztás kijött, csak nagyon óvatosan cirkálnak vele.
Tamás, ki tudja hány társával együtt, egy rakás pénzt fizethetett a kormányzat szerencsétlenkedése miatt. Az év elejétől megváltoztak az autók műszaki vizsgáztatásának szabályai, aztán a közlekedési minisztérium a dühös reakcióktól megijedve február 17-én mindent…..
Belsőség Csúnya gazdagok! 2010.02.03 11:34:00
  Egy 30 milliós ház után 75 ezret kellett volna fizetni. Egy félmilliós Saab vagyonadója: 61 ezer. Vélemények azonos című írásunkról...
Egy dolog biztos. Ha az új vizsgarendszer a gyakorlatban beindul, valamivel kevesebb mozgástér marad a trükközésre. Már csak ezért is érdemes tényleg jól felkészített autóval vizsgára menni, mert az alkalmatlan minősítés összehasonlíthatatlanul rosszabb – és…..
A mai téma azt gondolom, nem szorul túl részletes magyarázatra, elég, ha megtekintjük a poszthoz mellékelt ábrát. Hangsúlyozom, nem azt állítom, hogy az alábbi képen szereplő közéleti személyiségek buták, csupán azt kívánom érzékeltetni, hogy a szemüveg a…..
Nem hiszek a hibátlan 400 000 kilométert futott autóban. Sőt, nem hiszek a 200 ezresben sem. Szinte minden – saját autóinkkal foglalkozó blogposzt – kommentelői között feltűnnek a most vettem olaszban egy kilenc éves 320d-t, hibátlan és a kilenc éves B Vectrával járok…..
Mandiner blog Extremely magyar 2009.10.04 08:01:00
  Azt mindig is tudtuk, hogy a magyar kreatívok - a vásári kikiáltók és cégérpingálók nagypofájú modern utódai nevezik így magukat - tehetségtelen senkik, akiknek a Müszi-reklám óta nemigen volt egy jó ötletük sem. Azt is tudtuk, hogy ha bármi, akár érintőlegesen…..