Adatok
tailor13
0 bejegyzést írt és 367 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Egy aranyos kicsi-kocsi hosszú évek óta áll egy elhagyatott ház udvarán. Bemászok és megnézem...
tailor13
2017.04.20 22:55:49
@Tehetetlen Dodó: Volt ebben 843 ccm motor is, de Zastavában emlékeim szerint 600-as nem volt, 750 volt a legkisebb. :)
Mondjuk a Zsiguli oldalindex és ütközőbaba bájos részlet :)
Mondjuk a Zsiguli oldalindex és ütközőbaba bájos részlet :)
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Persze, persze, nem akarom én azt, hogy a Simsonok teljesen átvegyék az uralmat itt a blogon, de sajnos nincs szívem kihagyni a jobbnál jobb kínálkozó lehetőségeket, melyek felkínálásában…..
tailor13
2016.11.07 19:57:44
@gus: Volt belőle önindítós változat :)
A futóműve pedig szerintem kategóriákkal jobb, mint a vetélytársaié, gondolok itt a régi Jog-ra, Mint-re, Sepia-ra, tetszőleges aláhúzandó, és akkor a fékről és a vázmerevségről nem beszéltünk :) Más kérdés, hogy valójában nem egy ligában játszanak, hiszen ez nem robogó alapvetően. :)
A futóműve pedig szerintem kategóriákkal jobb, mint a vetélytársaié, gondolok itt a régi Jog-ra, Mint-re, Sepia-ra, tetszőleges aláhúzandó, és akkor a fékről és a vázmerevségről nem beszéltünk :) Más kérdés, hogy valójában nem egy ligában játszanak, hiszen ez nem robogó alapvetően. :)
Karotta Közlöny
Míg te alszol, valaki felújítja a Hangyász motorját, és blogol róla
2016.03.07 10:00:22
És ez a valaki nem én vagyok. Egyrészt azért, mert bennem nem az a menő, hogy ügyesen újitok fel motort, hanem az, hogy 14 éve szerepelek kisebb-nagyobb kihagyásokkal a tévében tüskésre ragasztott hajjal, és még mindig nem esett le a fejbőröm a koponyacsontomról.
Másrészt viszont azért se én…..
tailor13
2016.03.07 12:39:57
Történt ugye tavaly nyáron, hogy vettem magamnak egy Peugeot 103-as mopedet. Akkor megírtam az első benyomásaimat, azóta már a benyomások kiérlelése is megtörtént, úgyhogy erről is hamarosan beszámolok. Ami a vásárlást illeti, ehhez a manőverhez egészen Sopronig kellett autózni, de nem bántam meg.…..
tailor13
2016.01.31 12:04:49
@Gery87: Ha olvastad volna a hozzászólásomat, tudnád, hogy az én "sz@rszimszon"-omon is gyári a cső, és ment az is 90 felett, gyári karbival is. Meg egy másik Simsonom, szintén gyári csővel, mexás gyújtással, gyári karbival, 90nél vettem el a gázt, mert mentek előttem... :)
Valahol Budapest külterületén szinte vadonatúj, 0-km-es Roverek sorakoznak egymás mellett, amiket az idők során benőtt az elburjánzott növényzet...
tailor13
2015.11.26 12:36:49
@Ződ2000: Ezt nem is vitattam, de én a 15-20 évvel ezelőtti darabokról beszéltem.. Mint a cikkben említett el nem adott Roverek is...
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni.
‹⊗›
Előző posztunkban egy szinte gyári állapotú Simson Schwalbét vettünk közelebbről szemügyre. A következő történetben tovább halmozzuk majd az élvezeteket, hiszen Bence és Marek…..
El nem tudom képzelni, milyen kemény csata ment a négy nagy csapat szervezői között, hogy ki mely pálya közeli nagy objektumot foglalja le magának a verseny idejére. Amit tudni kell, egy nagy csapat szerelőkkel, technikai személyzettel, háttéremberekkel, jutalomutas gyáriakkal együtt…..
tailor13
2015.06.13 12:43:10
Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe:
Miután kimerengtem magam, találtam az asztalomon egy Bosch-féle powerbanket (van erre rendes magyar szó?), amit még Boxbergben sóztak rám, és arra gondoltam, jóféle hiéna-tradíciónkat követve legyen azé, aki a…..
tailor13
2015.06.09 17:43:45
Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve vettem, bent lakik a Foltosban. Eddig egy szem, Borsi Miki barátomtól kapott ősrégi, monó Blaupunkt rádió szolgáltatta nekünk a talpalávalót, kis csalással egy kék (amerikai…..
tailor13
2015.06.02 20:50:46
@Csikós Zsolt:
Ötös 123-as kulissza? :) Vagy átfaragod a négyest?
Akkor már csak érdeklődésképpen, ennek a váltónak mi a kódszáma? :)
Láttam én nem zörgős Getragot, egyet, azóta az autót eladták, a váltót meg lerabolták róla, most négyessel megy, kb kéthavonta látom szembejönni.
Én vasházas ötöst vadásztam magamnak, már csak bele kell tölteni a friss olajat, és méretre szabni a három váltórudat, meg feltenni a váltót, rövidesen ez meg is történik. :)
Ötös 123-as kulissza? :) Vagy átfaragod a négyest?
Akkor már csak érdeklődésképpen, ennek a váltónak mi a kódszáma? :)
Láttam én nem zörgős Getragot, egyet, azóta az autót eladták, a váltót meg lerabolták róla, most négyessel megy, kb kéthavonta látom szembejönni.
Én vasházas ötöst vadásztam magamnak, már csak bele kell tölteni a friss olajat, és méretre szabni a három váltórudat, meg feltenni a váltót, rövidesen ez meg is történik. :)
tailor13
2015.06.02 20:59:11
@Csikós Zsolt: Az nem rossz, én hónapokig kerestem, az összes 124-es vagy régebbi Mercedessel foglalkozó helyet végigtelefonáltam, sehol nem volt, Ámon Úr azt mondta, hogy nagyon kicsi esélyjel fogok találni, ezért le is tettem róla.
Úgy emlékszem, ennek a váltónak a spirál kihajtása olyan, mint a 124-esé, négyzetes keresztmetszetű, mint a sebességmérő műszer felőli vége, ez esetben a hathengeres kézi váltós 124-esé a leghosszabb elérhető darab belőle. :)
Kíváncsian várom a tapasztalatokat, ha elkészül :)
Úgy emlékszem, ennek a váltónak a spirál kihajtása olyan, mint a 124-esé, négyzetes keresztmetszetű, mint a sebességmérő műszer felőli vége, ez esetben a hathengeres kézi váltós 124-esé a leghosszabb elérhető darab belőle. :)
Kíváncsian várom a tapasztalatokat, ha elkészül :)
tailor13
2015.06.02 21:08:49
@Csikós Zsolt: A difi nekem sem stimmel, de a vasházas váltó talán korhű egy 82-es 123-asban :)
Az enyém kis izzítós, röpsúlyos adagolóval, így macerás a gáz, az maradjon meg a benzinesekbe :)
Én maradok a szotyinál, attól szép simán jár :)
Az enyém kis izzítós, röpsúlyos adagolóval, így macerás a gáz, az maradjon meg a benzinesekbe :)
Én maradok a szotyinál, attól szép simán jár :)
Aztán megláttam ŐT
Egyvalami biztos volt, hogy kupét szeretnék. Ehhez képest lett egy 5 ajtós, zöld Peugeot 207-esem, 1.6VTI motorral, "sporty" felszereltséggel, ami kb. kimerül egy amúgy tetszetős fehér számlap, króm kipufogóvég, krómkeretes ködlámpa összeállításban…..
tailor13
2015.05.31 11:37:18
@dodi83: Inkább 7 liter, nehéz lábbal meg még több.
Ha sokat akarsz vele menni (20-30 ezer per év) akkor LPG-t bele, azzal 8 körül fog enni, de 200 Ft körül van litere.
A BigBlock (1.6) LPG-vel 8-9 között eszik, gyakorlatilag tisztán városban, országúton 6.5, gázból, de az szigorúan 80-nal vitorlázva.
Ha 6 literből akarsz menni félig városban, akkor a 900-as injektoros Fiat motort ajánlom, Cinquecentoban, vagy kocka Pandában, az előbbit borzalmas vezetni, utóbbiból meg értelmes áron nem lehet kapni itthon semmit, és alkatrészt is bonyolult hozzá szerezni (pl légszűrőt), de vegyesben 5.5-öt eszik, igaz, 90-95 felett nagyon ordít, és 110 felett néha lebeg is :)
Olcsón autózni még mindig vagy modern autóval lehet, vagy soros adagolós diesellel :)
Ha sokat akarsz vele menni (20-30 ezer per év) akkor LPG-t bele, azzal 8 körül fog enni, de 200 Ft körül van litere.
A BigBlock (1.6) LPG-vel 8-9 között eszik, gyakorlatilag tisztán városban, országúton 6.5, gázból, de az szigorúan 80-nal vitorlázva.
Ha 6 literből akarsz menni félig városban, akkor a 900-as injektoros Fiat motort ajánlom, Cinquecentoban, vagy kocka Pandában, az előbbit borzalmas vezetni, utóbbiból meg értelmes áron nem lehet kapni itthon semmit, és alkatrészt is bonyolult hozzá szerezni (pl légszűrőt), de vegyesben 5.5-öt eszik, igaz, 90-95 felett nagyon ordít, és 110 felett néha lebeg is :)
Olcsón autózni még mindig vagy modern autóval lehet, vagy soros adagolós diesellel :)
A brazil srác hallhatóan igyekszik kiélvezni, hogy az öreg, de ránézésre jó állapotú Honda CBX-ét elviszi megfuttatni. Lobog a "The Doctor" feliratú kulcstartó a szélben, megtekeri a markolatot, és teli torokból üvölteni kezd a blokk. Sajnos nem egy hathengeres CBX-en "ülünk" -…..
Nem jár hetente Münchenbe százötvennel, tehát nem teszi ki autóját extrém igénybevételnek? Téved.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
tailor13
2015.02.12 11:39:54
@novothauto: Tisztelettel, van két V70 D5 Volvonk, mind a kettőn sikerült cserélni a leeresztő csavart, amikor egyszer szervizben cseréltek olajat bennük. Nekem sikerült kiszednem, visszaraknom (új tömítéssel persze) mindenféle sérülés nélkül az egyiken vagy 10x, a másikon is vagy 3-4x, erre a szervizben(nem márkaszerviz) mind a kettőnél kinyalták a menetet a teknőből, és tettek bele valami túlméretes csavart valami idióta kulcsnyílással a hatlap helyett.
Én csináltam valamit rosszul, vagy a szervizben? (Jelzem, a két autónál két különböző szervizről van szó, két különböző országban)
Én csináltam valamit rosszul, vagy a szervizben? (Jelzem, a két autónál két különböző szervizről van szó, két különböző országban)
tailor13
2015.02.12 11:47:03
@novothauto: Szerintem az sem normális, hogy a szervizes olajcsere után nem tudtam kinyitni a leeresztő csavart, mert annyira meg volt húzva, hogy beletört a kulcs...
tailor13
2015.02.12 12:04:53
@mx5tulaj: Jöttek fel a buborékok a fékolajtartályba :)
Mondjuk azért egy Suzukival ritkán veszel féktávot közúton 180-190-ről :)
Mondjuk azért egy Suzukival ritkán veszel féktávot közúton 180-190-ről :)
McDonald's, Paul McCartney, viszont Douglas MacArthur és Andie MacDowell - mekkora a kavar e fránya mekkes előtag körül... Oké, aki egyáltalán foglalkozott fenti néggyel írásban, azért tudja, hogyan kell legalább azokat leírni, de a McPherson-MacPherson zűrzavar a magyar…..
tailor13
2015.01.28 14:49:00
@Bambano: Ott a pont :D
A hirdetést Vályi Pista küldte be a listára, és nem igazán térek napirendre fölötte. Míg mások szövegben alkotnak nagyot, ez képi világával viszi be állcsúcsra a vizuális jobbhorgot. Küldöm mindenkinek, aki szereti a szépet.
A háttérben húzódó dunántúli lankák, a…..
tailor13
2015.01.22 13:49:23
@W123qp: Márpedig az talicska, mert mert dunántúli, benne van a hirdetésben. :)
Érdekes autókkal, hatalmas küzdelemmel. Mi sírva röhögtünk éppen.
..
tailor13
2015.01.10 11:58:46
De miért vigyorog mégis és mi történik, ha kopognak a rendőrök hajnalban? Valamint keressük a jó amerikai autót 2000-2010 között. Ön tud ilyet? Írjon!
Az Égéstér 148. adásának kommentposztja.
Direktlink a letöltéshez...
Nem tudom, hányan emlékeznek még a régi 124-es Merci kombimra, amit jó hét éve adtam el. Született is belőle egy cikk anno, Intergalaktikus lúzerszopás fénysebességgel címen. Mert az volt. Az eladás is, az autó is.
Egy vagyont költöttem rá, hogy ilyen legyen
Hogy…..
tailor13
2014.11.23 14:31:23
@Csikós Zsolt: Ezt én nem vitatom, de szerintem, ezeknek a jó részében is benne van már jó 500 ezer km, és inkább olajcsere nélkül, mint olajcserével.
Csak hogy példát mondjak, én a 123-asomat egy Mercedest szerető és ismerő családtól vettem,(Te is ismered őket...), és minden jel arra utalt, hogy mentek olajcsere nélkül 60 ezer km-t a 200D-vel, és ez csak egy a sok kedves meglepetésből, amit az autó tartogatott. Mostanra nagyjából sikerült felszámolnom az ilyen rejtett ajándékokat, egy-kettő még van, de már látszik az alagút vége.
Mivel mindenki azt hiszi, hogy a 123-as, a 115-ös, a 124-es, és hasonló korú Mercedesek mindent kibírnak, mindent megkapnak, amitől egy átlag autó le tud térdelni,viszont karbantartást nem, "ez egy Mercedes, kibírja". Na ezért néz ki úgy az ilyen korú autók nagy része, ahogy.
Én is reménykedtem benne, hogy a megfelelő háttér majd lelkiismeretesen karbantartott autót takar, amikor vettem az enyémet, aztán mégse. Elhiszem, hogy jól megy, hiszen 1,4 tonnára 135-140 LE manapság is elég jónak számít, és tud meglepetést okozni, de szerintem 230E-t csak ismerőstől, vagy ismert előélettel célszerű venni.
Én az az ember vagyok, aki nem tudja mennyit megy a 240D-je 3,58-as difivel, mert sosem mentem vele többet 130-nál, azt is csak egyszer, 2,5 másodpercre...
Csak hogy példát mondjak, én a 123-asomat egy Mercedest szerető és ismerő családtól vettem,(Te is ismered őket...), és minden jel arra utalt, hogy mentek olajcsere nélkül 60 ezer km-t a 200D-vel, és ez csak egy a sok kedves meglepetésből, amit az autó tartogatott. Mostanra nagyjából sikerült felszámolnom az ilyen rejtett ajándékokat, egy-kettő még van, de már látszik az alagút vége.
Mivel mindenki azt hiszi, hogy a 123-as, a 115-ös, a 124-es, és hasonló korú Mercedesek mindent kibírnak, mindent megkapnak, amitől egy átlag autó le tud térdelni,viszont karbantartást nem, "ez egy Mercedes, kibírja". Na ezért néz ki úgy az ilyen korú autók nagy része, ahogy.
Én is reménykedtem benne, hogy a megfelelő háttér majd lelkiismeretesen karbantartott autót takar, amikor vettem az enyémet, aztán mégse. Elhiszem, hogy jól megy, hiszen 1,4 tonnára 135-140 LE manapság is elég jónak számít, és tud meglepetést okozni, de szerintem 230E-t csak ismerőstől, vagy ismert előélettel célszerű venni.
Én az az ember vagyok, aki nem tudja mennyit megy a 240D-je 3,58-as difivel, mert sosem mentem vele többet 130-nál, azt is csak egyszer, 2,5 másodpercre...
tailor13
2014.11.23 18:38:07
@TWK001: Nem rossz teljesítmény :)
Bár az emlegetett motor (983) a Cosworth-hengerfejes 16V verzió :)
De tényleg találtam dupla soros vezérműláncost, 961 és 962 verzió, KE-jet-tel, meg valami TZL/EZL gyújtással... Akkor ennek más a főtengelye is?
Bár az emlegetett motor (983) a Cosworth-hengerfejes 16V verzió :)
De tényleg találtam dupla soros vezérműláncost, 961 és 962 verzió, KE-jet-tel, meg valami TZL/EZL gyújtással... Akkor ennek más a főtengelye is?
Vakon teszteltünk és profi műszerrel játszottunk idegölő NEDC-ciklust két napon át. Megdöbbentő eredményekkel. Na és némi sör.
Az Égéstér 144. adásának kommentposztja.
Direktlink a letöltéshez...
Több hétnyi feszült telefonálás, e-mailezés, és űrlaptöltögetés után végre sikerült: itt vagyok Tunéziában. Nem volt egyszerű menet, de azt hiszem megérte, hiszen állítólag a legjobb nyelvi intézetben fogok arabul tanulni. Persze mivel indulás előtt másfél héttel derült…..
Tegnap este Budapesten, a Szabadság híd budai hídfőjénél ellenőrizték a robogósokat a rendőrök. Két motoros járőrrel találkoztam, akik éppen egy ötvenesként, tehát rendszámtábla nélkül használt Vespa ET4 125-öt nézegettek. Aki azt hiszi, hogy egy ilyen rendőri…..
tailor13
2014.10.01 19:37:34
@Fantomász: Mielőtt kiosztasz, jobb lenne, ha utánajárnál, ugyanis nem átépítési engedély-köteles az smkp átalakítása....
És ezt onnan tudom, hogy utánajártam...
És ezt onnan tudom, hogy utánajártam...
tailor13
2014.10.01 19:45:29
@Fantomász: Segédmotoros kerékpár esetében már a forgalomba helyezés kifejezést sem értem... Ráadásul a (7) pontban összeépítési engedélyről beszél, ami nem kell smkp-ra...
tailor13
2014.10.01 19:53:20
@Fantomász: Azt hiszem, abban egyetértünk, hogy ez a magyar jogrendszer egyszerűen paródia...
Az előző részek tartalmából:Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni.Vettem egy bogarat, örültem neki.Elkezdtem szerelgetni, kiderült, nagyon élvezetes dolog.Kasznit cseréltünk rajta, szép sárga lett.Az egyik részben pedig felpolíroztam Egyszer lerobbantunk az út szélénMost meg…..
tailor13
2014.09.28 15:55:00
@amenta: Jelen :D
Nem akarok én ízlésen vitatkozni, csak annyi jutott eszembe, hogy ezt így én nem játszanám el. Az egy dolog, hogy a bogarat nem tartom sem jó, sem szép autónak, de hogy egy általam előnytelennek tartott konstrukción még rontsak, az szándékos önsz*patás kategóriája nálam.
Amúgy pedig a magam részéről ezerszer inkább a gyári Swift mint egy bármilyen bogár, még ha a Swiften gyárilag is 165-ös gumi van.... :P
De amúgy meglátásom szerint mindenkinek alkotmányos joga hülyének lenni, csak ne tegyék kötelezővé. :D
Nem akarok én ízlésen vitatkozni, csak annyi jutott eszembe, hogy ezt így én nem játszanám el. Az egy dolog, hogy a bogarat nem tartom sem jó, sem szép autónak, de hogy egy általam előnytelennek tartott konstrukción még rontsak, az szándékos önsz*patás kategóriája nálam.
Amúgy pedig a magam részéről ezerszer inkább a gyári Swift mint egy bármilyen bogár, még ha a Swiften gyárilag is 165-ös gumi van.... :P
De amúgy meglátásom szerint mindenkinek alkotmányos joga hülyének lenni, csak ne tegyék kötelezővé. :D
Mit vegyünk és hogyan hozzuk be? Motorok, autók és álrendőrök. Korrupció és nepperűzés. Égéstér fullextra!
Az Égéstér 136. adásának kommentposztja.
Direklink a letöltéshez...
Sírunk a krómozott lökhárító és a kézifékkar után, majd beülünk a klímába és bekapcsoljuk a navit. Ki van nyalva a fenekünk, csak nem ismerjük be.
Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
Mert már olyan régen volt.
Ez egy korábbi találat, de most sikerült lekapnom, mert legutóbb menetközben láttam. Akkor azt hittem hogy valami amerikai cucc. Aztán most kiderült hogy nagyon nem. :D
Nem árulom el, lehet tippelgetni. :)..
tailor13
2014.06.14 19:22:40
Geometria állítás madzaggal és némi kalandozás az alkatrészek között valamint a nagy leleplezés: vajon mivel lehet legolcsóbban autózni?
Az Égéstér 123. adásának kommentposztja.
Direklink a letöltéshez.
..
tailor13
2014.06.12 21:38:43
@Rocko-: Ha ez üzemszerű, akkor én nem nevezném ezt jó konstrukciónak. Más kérdés, hogy nem vagyok gépész. Csak villanyász.
tailor13
2014.06.13 11:05:59
@visszakettopadlogaz: Én megoldom annyival, hogy nem veszek ilyet. Ha ez kell a népnek, majd megkapják, amíg van rá fizetőképes kereslet, biztosan gyártani fogják. Én meg beletekerem a kétmilliomodik km-t az öreg kamrás dieselbe :)
Azért az egyszerűség->megbízhatósággal tudnék vitatkozni. De inkább nem teszem :)
Azért az egyszerűség->megbízhatósággal tudnék vitatkozni. De inkább nem teszem :)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ellenben a farosban a másik irányba forog a főtengely...