Adatok
pluriel
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A marketing feladatai közé tartozik a látens fogyasztói igények felszínre hozatala. Ennek egyik példája lehet a fogyasztási célú rövidtávú hitelek felvétele. A vállalatok oldaláról vannak-e e megközelítésnek etikai korlátai? Kedves Blogolók! Mondanivalómat azzal…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Esetleg jusson eszedbe az amerikai hitelválság. Az is azért alakult ki, mert a bankok kb hitelképtelen, rossz anyagi helyzetben lévő háztartásoknak hiteleztek, minimális feltételek mellett.
Mert ugye a hitelpiac betelítődött, de bankoknak bevételekre volt szükségük. Ekkor vette célba a marketing ezeket a hátrányos anyagi helyzetű családokat... és hova vezetett ez az egész? egy gazdasági világválsághoz.
Ebből is látszik, hogy az etikai határokat a jogszabályok szabják meg. A vállalatok szerint, minden etikus, ami nem jogszabályellenes (vagy inkább nem etikus az, ami jogszabályellenes).
Az amerikai hitelajánlatok is nyilvánvalóan tisztességtelenek voltak (akkor is és utólag is), de nem törvénykeztek időben ellenük.
Az élelmiszerek marketingjénél is kiemelten fontos az etikusság. Ezek a funkcionális élelmiszerek, amikről beszélünk, egyre népszerűbbek a fogyasztók körében, ezért nem mindegy, hogy csalással vagy nem csalással szerez a vállalat versenyelőnyt.
Mivel az élelmiszeripari termékek skálája nagyon-nagyon széles, elengedhetetlen a szigorú ellenőrzés ezen a területen. Ha pedig ez megvalósul (és gyakorlattá válik), akkor valószínűleg csak a nagy tőkével rendelkező vállalatok maradhatnak az élvonalban, amelyeknek továbbra is lesz pénzük a komoly tudományos vizsgálatokra.