Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kullancs1983

0 bejegyzést írt és 3080 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kullancs1983 2021.03.09 12:02:45
@durczas: Igen, ez a ФОРТ Технология, eddig nem hallottam róla. Amire gondoltam, az a Научно-производственное объединение Форт, egy ukrán fegyvergyár, de mindenféle rendőrségi holmit is gyártanak.
Kullancs1983 2021.03.21 09:16:54
@estván: Azt hiszem a TEK szóvivője mondta, hogy azért cserélik le a fekete színt, mert a por, sár, stb. sokkal jobban meglátszik rajta.

@Reich: A kutyásoknak szerintem ugyanezért tetszik jobban a terepszín. Beleolvad a kutyaszőr, nem kell annyit vesződni vele. :)
Kullancs1983 2021.03.21 18:27:21
@estván: De gondolom ahhoz, hogy a "10 perces" munka sikerrel járjon, jónéhány percet el kell tölteni mindenféle edzéssel, képzéssel, gyakorlással, amit jó esetben ugyanabban az öltözetben csinálnak.
A tavaly bejelentett védelmi beszerzések közül talán a Lynx KF41-es harcjármű jövendőbeli rendszeresítése volt a legnagyobb szenzáció, mivel a gyártásra idehaza fog sor kerülni. Szeptemberben már megtekinthettünk egy bemutató példányt, és részletes tájékoztató anyagot kaptunk. Azóta eltelt pár…..
Kullancs1983 2021.03.14 13:13:23
@Örömhernyó: A sok hülyeség közül, csak egyre válaszolok. Azért kérték a 30mm-es verziót, mert a felajánlott dandár olyanokkal fog együttműködni, akiknek szintén 30mm-es van. Ilyen NATO-dolog. Ja, meg kulcsrakész és olcsóbb is, bár az kérdés mennyire volt fontos.
A védelmi beszerzésekért felelős kormánybiztos évzáró rendezvényén újabb bejelentést tettek december 21-én: A Magyar Honvédség számára megérkezett az első 10 darab robbanásvédett, vagyis MRAP kategóriába tartozó harcjármű, 40 darab további példány beszerzéséről szintén aláírták már a szerződést,…..
Kullancs1983 2020.12.25 12:41:08
@Jollopuki: Engem érdekelne, főleg az azeri veszteség, akiknek ugye nincs is ilyen. :) A lövésdetektor pedig, mint már rámutattak, arra szolgál hogy jelezze honnan lőnek, ha már lőnek. De azért ne hagyd abba a szakértést, hátha szerzel még néhány vidám pillanatot. :D
Kullancs1983 2020.12.27 08:09:19
@Hegyi Sas: 2. Kebabos kocsinak a katonák nevezték el, ez ilyen szokásuk lehet, lásd még nyuszibusz, mihu-minyó, satöbbi.
4. Nem. Nincs és valószínűleg nem is lesz nekik. Felpáncélozott civil terepjárót használnak.
Az An-26-osokról írott posztomat azzal fejeztem be, hogy az utolsó példány kivonása nagy űrt hagyott maga után. Azóta ugyanis nincs harcászati rámpás szállító repülőgépünk. Időközben viszont megérkezett a régóta várt hír, aláírták a szerződést a váltótípusról. A Magyar Honvédség 2 darab KC-390-es…..
Kullancs1983 2020.12.21 10:34:59
@Miklós Borsi: Biztos rosszul olvastad:
papaesvideke.hu/?p=4405
Akit érdekel, bárminek utánanézhet az interneten.
Kullancs1983 2020.10.21 18:27:34
*@Combat Gear Admin: Elég régen olvasgattam erről, de úgy rémlik Észak-Koreában a különleges erők abban különlegesek, hogy a vezetőség bízik bennük. Vannak szuperkommandósaik is persze, de komplett páncélosegységek, gyalogság, tüzérség, satöbbi is. A T-55 alapú tigrispegazusokat is a különleges erőiknél cserélték le először a T-72 alapú új tankjaikra, nem tudom azok milyen hülye nevet kaptak.
Az előző részben szóvolt a sereg szervezéséről, felépítéséről, következzen most a felszerelésének ismertetése. Erre akkoriban nem létezett központi megoldás (ellenpélda ismét csak az állami fegyverműhelyekkel rendelkező Bizánc). A magyar mesteremberek természetesen bárminek az elkészítésébe…..
Kullancs1983 2020.05.20 23:36:00
@cavalry: Mindkét eset amiről írtam klasszikus lovascsata volt, mindkét fél lóháton, karddal és/vagy lándzsával a lőfegyverek mellé.
Sőt! Az olaszok gyarmati lovassága sikerrel rohamozott brit harckocsikat is! Igaz hogy azok a harckocsik épp álltak, a legénységük meg a táborveréssel volt elfoglalva mikor rájuk csaptak, de akkor is. :)
Kullancs1983 2020.05.24 12:05:16
@Untermensch4: Az I. világháborúban a briteknek szokásuk volt a Vickers géppuskáikkal sacc/kb 4 km-ről tűz alatt tartani fontosabb csomópontokat. Csak úgy a rend kedvéért.
Kullancs1983 2020.05.26 16:20:47
@Untermensch4: Nem tudok róla, de elméletileg lehetséges. Sőt, akár az is, hogy a búrok műveltek ilyesmit az angolokkal.
Mivel a mostani zűrzavaros időkben sosem lehet tudni, hogy mit hoz a holnap, arra gondoltam, hogy megpróbálok egy kicsivel tisztább vizet önteni a poharakba kijárási tilalom és karantén ügyében. A múltkori poszt kommentjei között voltak olyan hozzászólások, amelyeket olyan kedves olvasók követtek…..
  A második világháború tengeri harcainak alighanem legismertebb fejezete az úgynevezett Atlanti Csata, a német tengeralattjárók többéves küzdelme az angolok tengeri utánpótlási vonalainak elvágásáért. Bár nem teljesen ismeretlen, de azért Európában sokkal kevésbé van bent a köztudatban, hogy…..
Kullancs1983 2020.03.18 10:38:00
@Wierosssz: Te most miről beszélsz és miért:
Kullancs1983 2020.03.18 19:31:39
@Wierosssz: De nem kórházhajókról volt szó, meg nem is volt rajtuk vöröskereszt. Hanem mentésben résztvevő hajók, és hogy legitim célpontok.
Kullancs1983 2020.03.19 20:24:59
@Wierosssz: Igen, és éppen arról volt szó, hogy simán belefért a hadijogba.
A tízmillió karanténszakértő és epidemiológus országában elég kockázatos erről a járványügyi kényszerintézkedésről írni, de mivel az elmúlt napok koronavírusos témái (és konteói) között kiemelkedő helyet foglaltak el a főváros lezárásának lehetőségeit taglaló topikok, úgy éreztem, hogy a…..
Kullancs1983 2020.03.16 07:26:24
@axy: "Menj fel a netre." Zseniális érv. Komolyan. Igazzy szakembör vagy, messziről látszik. :D
Kullancs1983 2020.03.16 10:29:11
@axy: Rosszul. Ezt is.
Kullancs1983 2020.03.16 16:06:28
@axy: Nézd meg az interneten. :D
Combat Gear Blog Roham-333 2020.03.03 11:00:11
Kullancs1983 2020.03.05 09:53:00
@Buchhalter: Elolvastam, és arra válaszoltam. Sebaj, hisztizz csak. :)

@Örömhernyó: Thank you, Captain Obvious. :)
Kullancs1983 2020.03.05 12:21:48
@Buchhalter: Hát, amíg rá nem világítasz a hozzászólásod relevanciájára, sajnos csak ennyi.
Kullancs1983 2020.03.07 17:06:31
@Mechanical Bodyguard: Ahogy a neve is mutatja, a Szovjetunió déli tagállamaiból származó muszlim katonákból szervezett zászlóalj. Azt hiszem szpecnaz is voltak, de ez csak egy elnevezés (Igen, csak az.) sima gépesített lövész egység volt. A közelebbi múltban a Vosztok és Zapad zászlóaljak voltak ilyenek.
A haditengerészeteknél a nagy leépítések valójában nem a washingtoni konferenciát követően kezdődtek, hanem jóval korábban. A háború lezárását követően azonnal nagy selejtezési hullám kezdődött szinte minden nagyobb haditengerészetnél. Elsősorban a régebbi építésű, elavult egységektől igyekeztek…..
Kullancs1983 2020.03.06 00:26:33
@Wierosssz: Azért a vöröskabátos angol gyalogságnak igen komoly hírneve volt, és kicsit odébb épp nemrég tárgyaltuk, hogy mennyivel jobb volt az angolok hadserege, mint a kontinentális Osztrák-Magyar Monarchiáé.
Kullancs1983 2020.03.07 01:50:29
@Wierosssz: Top haderőről volt szó. A létszám egy dolog, a kiképzés és a felszerelés egy másik. És azért olykor-olykor létszámot is tudtak. A haderő helyzete persze időről időre változott, de ez a sosem voltak top haderő, erős túlzásnak tűnik.
Ui.: Az amerikai függetlenségi háború csatáinál megnézted hogy mekkora erők is álltak szemben egymással?
Üdvözlöm kedves olvasóinkat! Enz vagyok a Katpol Blog csapatából, és rendhagyó módon ezúttal nem a modernkori Kína történelmével foglalkozó sorozat következő részével jelentkezem. A téma, amit hozok, persze nem egészen különálló, azonban időben eléggé messze áll a fősorozattól, és a hidegháború első…..
Kullancs1983 2020.02.25 16:47:38
@delta81: Olyan is volt, igen.
És olyan is volt pedig, 76. oldal:
mek.oszk.hu/14700/14751/14751.pdf
Kullancs1983 2020.02.27 16:39:29
@delta81: Hát, jó kérdés. Mert valóban dobozt ír, a tölténytáskába viszont darabot.
Kullancs1983 2020.02.28 19:04:36
@delta81: Ne felejtsük el, hogy ez akkor még elég új dolog volt, 1867-ben álltak át az elöltöltősökről, 1886-ban meg már jött a Mannlicher.
Az új, paramétereik alapján minden más létező vagy tervezett típussal szemben fölényben levő csatacirkálókkal és csatahajókkal a Royal Navy látszólag újra kezébe ragadta a kezdeményezést, és ismét rávert egy kört a riválisokra. Az ország tényleges helyzetével és képességeivel tisztában levő…..
Kullancs1983 2020.02.24 18:14:24
@bz249: Sztálin támadási tervét kicsit későbbre teszik, amikor már befejeződik az átszervezés, beindul az új fegyverek gyártása, és hasonlók. Sorra állították fel az új ejtőernyősegységeket, ezek gondolom nem védekezéshez kellettek nekik...
Blogunk egyik nagyon régi bútordarabja és szerzője (Pizka professzor) fura szerzet: velejéig és zsigerileg civil, ugyanakkor visszatérően és alaposan foglalkozik olyan témákkal, amelyek gyakran fel-felbukkannak a lemiles olvasótábor agytekervényeiben is. Mai posztja egy olyan örökzöld topikot érint,…..
Kullancs1983 2020.02.19 18:47:26
@tiboru: Jól csinálva persze hogy lenne értelme. De vajon jók csinálnák-e? Vannak kétségeim.
Kullancs1983 2020.02.20 18:21:08
@Tom Bradley: Hozod hozzá a törvényi és a társadalmi hátteret is?

@Guillam: Mint fent. Ráadásul akkor is voltak akikre nem vonatkozott a törvény.
Hét tenger Jenő herceg végnapjai 2020.02.02 15:18:11
A hadihajók iránt érdeklődők szűk hazai tábora számára kiemelt jelentősége van a Tegetthoff osztályú csatahajóknak, hiszen ha nem is töltöttek be említésre érdemes szerepet a haditengerészetek történetében, mégis ezek voltak az egyetlen dreadnoughtok, melyek kapcsolódnak a magyar történelemhez.…..
Kullancs1983 2020.02.10 08:56:51
@rdos: Lehet velem van a gond, de én már többször hallottam/láttam az EU korabeli megfelelőjeként emlegetni. De! Jobbára békében, de azért korántsem mindig, évszázadokig, de ebbe a 19. századi nemzeti ébredések előtti időszak is vastagon benne van, és valóban, császárság volt az államforma, és a 17.-18.-19. században még más volt az állameszmény. Ráadásul (a saját privát magánvéleményem szerint) a szétesésében nagy szerepe volt annak, hogy mivel mindenkié volt, így nem volt igazán senkié, és csak kevesen érezték annak.
Kullancs1983 2020.02.12 00:28:13
@rdos: Ez a kovász kinek, mikor és hol sikerült eddig, Svájc nevezetes esetét leszámítva, de náluk meg mintha épp az lenne a lényeg, hogy annyira decentralizáltak, amennyire csak lehet?
Kullancs1983 2020.02.12 11:45:17
@rdos: Titó marsall egyik jelzője volt (mint nemrég megtudtam) "az utolsó Habsburg". Hát, az országa is úgy végezte.
Hét tenger Dicsőség Toulonban 2019.11.26 10:23:35
Franciaország 1940-es katonai összeomlása mindenkit meglepetésként ért, még a németeket is. Korábban senki nem gondolta volna, hogy a világ egyik legerősebb fegyveres erejének tartott francia hadsereg, melyet addig mindenki legalább egyenrangúnak tartott a német hadsereggel, néhány hét alatt képes…..
Kullancs1983 2019.12.13 15:37:10
@rdos: Érdekes volt figyelni az orosz trollhadsereg akcióit az orosz-ukrán konfliktus kapcsán. Lukasenka már-már putyini nagyságú vezetőnek tűnt a mémekben, aztán egyszercsak nem. Sőt... Fehéroroszország persze nem jelentene valami nagy akadályt, de azért lenne egy kis idő rákészülni a Lengyelország felé robogó orosz páncélosok áradatára.
Még az egyik első posztok közt írtam egy érdekes lánctalpas járműről, amelynek akkor a rendeltetését találgattam. A T-55-ös teknőjére összecsukható, és felállítható tornyot építettek, amelyről azt feltételeztem, hogy esetleg egy mobil megfigyelőtorony lehetett. Ezt az elméletemet azzal láttam…..
Románia már az 1990-es évek végén kivonta saját változatát, Szerbia viszont jelenleg is hadrendben tartja közös fejlesztésű transzszonikus csapásmérő és felderítő harcászati repülőgépet a J-22/NJ-22 Orao-t. Románia és Jugoszlávia kormánya 1971. május 20-án írt alá a YuRom iroda megalakításáról,…..
Kullancs1983 2020.01.03 21:20:33
Hét tenger Az utolsó fiaskó 2019.12.31 07:57:08
1942 végére már mindenki számára nyilvánvaló lehetett, hogy Németország körül szorul a hurok, és helyzete kezd kilátástalanná válni. Csak az elvakult fanatikusok és az ostobák – és volt mindkettőből bőven – hittek rendületlenül a végső győzelemben. Hitler nem tartozott egyik kategóriába sem. Egyre…..
Kullancs1983 2020.01.02 13:03:55
@savanyújóska: Igen, ez viszont a flotta eredménytelenségének a következménye. Ami meg a begyöpösödött intézményi kultúra eredménye, amit Raeder is tovább vitt.

@bz249: Azokat a seregeket nem annyira a spanyolok, mint inkább a Habsburg-ház érdekében küldték mindenfelé. Az angolok is azután kezdtek inkább a tengerekkel foglalkozni, hogy kiebrudalták őket Franciaországból.
Kullancs1983 2019.12.06 14:34:01
@delta81: Szokásos negativizmusommal én inkább arra gondolnák, hogy sorakozónál egységesebb a megjelenés, meg nem kell nekik külön kabát, stb, hanem hordhatják ugyanazt mint a többiek. Na meg, ha esetleg kilövik a járművűket, és pucolni kell, akkor jól jöhet, hogy terepszínben vannak egyszínű helyett.
Kullancs1983 2019.12.06 20:16:55
@Beat it!: Saját tapasztalat híján megkérdeztem egy régi barátomat, aki valamikor harckocsizóként szolgált, nekik nem is volt külön harckocsizó öltözetük, ugyanazt hordták amit a gyalogosok. Karbantartáshoz kaptak csak kezeslábast, az olyan zsíros volt mintha bőrből lett volna, de a terepszínű ruhán nem volt gondjuk sem a kosszal, sem az olajjal. Ami gond lehetett volna az a füst, ha sokat lőnek, de ez gondolom a füstelszívó hatékonyságától is függ. Mindenesetre ahogy néztem, nyugaton nem dívik a fekete.
Az első H145M helikopterek már novemberben megérkeztek, azóta két újabb gép szintén Magyarországra repült a gyárból. Így már négy többcélú könnyű forgószárnyas sorakozott fel december 13-án a szolnoki repülőtér hangárjában, hogy hivatalos átadási ünnepélyt tarthassanak az alakulatnál. A Magyar…..
Kullancs1983 2019.12.16 15:01:45
@mentorosh lecsó: Fogalmam sincs a hivatalos nevéről, a lényege hogy elnyeli a rezgést a rotorlapátokról.

@AskmeLater30: Meg lesz még hat, az kilenc. Eddig öt volt, nem?

@Levente B.: Oké, hogy hét bázis, de én azt olvastam csak öt gépet béreltek.

@Örömhernyó: Költségei kisebbek, fenntartása olcsóbb... De mire kell? Hogy kilőjék? Valami logikát, ha lehet! Egyébként elég erősen sántít amit mondasz, jó lenne némi forrás, és ha lehet ne ilyen "Halálosztó szuperrobotok uralják a csatatereket" jellegű baromságok, hanem valamivel szakmaibb. Amiben pl. foglalkoznak a zavarás kérdésével is, ami már egy félkomoly ellenfél esetén is meglenne, ezért is nem drónozgatnak össze-vissza.
Ezt meg csak úgy bónusznak, az ATGM-ekhez és a tankokhoz: lemil.blog.hu/2014/05/12/merkava_battle_royale
Kullancs1983 2019.12.16 19:19:50
@Levente B.: Szóval ötöt béreltek egy osztrák cégtől, de volt még kettő máshonnan. Tipikus Moszkvában Volgákat osztogatnak. :)
Kullancs1983 2019.12.16 21:48:55
@Levente B.: Átnéztem egyesével a gépeket, egynél nem volt előző tulaj, egynél egy német cég volt, és ötnél írta az osztrák céget, meg hogy bérelt. Ja, meg valami híroldalon is annyit írt. De végülis ennek már csak annyi jelentősége van, hogy akkor a 9 új (használt) helikopterből kettő talán tartalék lesz. Azt is az Origo(?) írta, hogy eddig nem volt tartalék, talán akkor most lesz.
Kullancs1983 2019.12.11 17:36:08
@estván: Hát éppen ez az, mennyire kellemes ez ha hajlongani kell pl? Ahogy látom a képeken, többeknek is nyitva van, ezt megengedik már?
A tábornokos képnél én valami művészfotóra gondoltam, a VSz találkozása a modern hadsereggel címmel, vagy ilyesmi.
Kullancs1983 2019.12.12 15:30:46
@delta81: Az internet szerint egy szolnoki tiszthelyettes zseniális ötlete, és az acélosra utal, meg az építkezésre, meg ilyesmi. Nekem se teljesen világos, de mindegy is.

@Combat Gear Admin: Tényleg, ott is le volt írva, de azokon a modelleken még egy fokkal jobbnak tűnt. Itt némelyiknek majdhogynem az orráig ér...

@joni firpo: A szakember megszólalt..:)
Az év végéhez közeledve oly távolinak tűnik a nyár, amely igencsak mozgalmas volt a Bakonyban lévő gyakorlótereken. Most néhány olyan képpel emlékezem, amelyeket akkor nem publikáltam. Idén olyan kategóriájú  haditechnikai eszközök is részt vettek az egyik lövészeten, amelyek újdonságnak…..
Kullancs1983 2019.12.05 17:23:54
@Ződ2000: A cikkben az amerikaiakról van szó, és az ő sorozatvetőikről, csak szólok.
Kullancs1983 2019.12.06 14:30:36
@Ződ2000: Igen. De sehol sem láttam benne utalást, hogy azoktól használunk fegyvert amik ellen be kéne vetni, bár elismerem hogy ennek a mondatnak az értelmezése meghaladja a képességeimet. :D