Regisztráció Blogot indítok
Adatok
haacsee

0 bejegyzést írt és 36 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Rendvédelmi, titkosszolgálati és katonai témákkal foglalkozó szakblogként a Lemil már eddig is többször érintette a terrorizmus és a terrorelhárítás különböző aspektusait. Mai, több szempontból is rendhagyó posztunk egy hosszú beszélgetés első részét tartalmazza (a másodikra még várnotok kell néhány…..
Droli tegnap remek posztot írt Hisztiország címmel. Remélem nem követek el nagy hibát, ha úgy foglalom össze az írását, hogy a magyar választópolgároknak mindig az aktuális kormány politikájával van bajuk, és emellett a mindenkori ellenzék politikáját mindig jobbnak tartják.…..
haacsee 2012.05.24 10:41:54
Ez a poszt olyan, mintha valaki a GULAG-ot hasonlítaná össze a náci haláltáborokkal, és megpróbálná bebizonyítani, hogy az egyik jobb volt, mint a másik.

Baszki, az elmúlt 22 év gazdaságpolitikája a teljes nagy képet nézve (és egy-egy rövid, átmeneti, tűzoltó-jellegű periódust leszámítva) úgy ahogy van, szar - amiben nyakig benne vannak az MSZP-SZDSZ kormányok ugyanúgy, mint a FIDESZ-KDNP kormányok. Erre asszem nem kell jobb bizonyíték, mint hogy jelenleg hol tartunk, inkluzíve elmúltnyócév és elmúltkétév.

Miért állítom ezt?
1. Növekedési időszakokban a növekedés szerkezete szinte soha nem volt egészséges, mert leginkább az ország gazdasági teljesítőképességét meghaladó, felelőtlen hitelezésből/eladósodásból volt finanszírozva.
2. Egyik kormány sem nyúlt hozzá ÉRDEMBEN a magyar gazdaság legproblémásabb kérdéseihez, úgyis mint:
2.1. fenntarthatatlan finanszírozású EÜ, TB és nyugdíjrendszer: túl kevés ember adójából túl sok kiadást kellene állni, az egyéni hozzájárulás érdemi szinten álszent módon ki van zárva a rendszerből, ezzel drágán szart kapunk (szemben az észak eu-i modellel, ahol drágán jót),
2.2. kevés embertől fejenként lehetetlenül sok adót elváró adórendszer: a jelenlegi árszínvonalon kitermelhetetlenül magas, foglalkoztatást terhelő adók (a teljes bérköltség 49-51%-a adó/járulék!) miatt szükségszerűen a rendszerben maradó, jelentős mértékű feketézés (borítékos fizetések, minimálbéres vagy egyáltalán semmilyen bejelentés), emiatt összesen kevesen és kevés adót fizetnek úgy, hogy fejenként mégis elviselhetetlenül sok (lenne, ha nem lenne feketézés),
2.3. túlzott létszámú, de messze alulfizetett közalkalmazotti és (a csúcspozíciókat leszámítva) államigazgatási rendszer: összesen több, mint 1 millió még mindig - ez kb az 1/3-a az összes adófizetőnek (akik adója esetén az állam csak egyik zsebéből a másikba teszi a pénzt, azaz valójában a maradék 2/3 tartja el az adórendszert), akik jelentős része botrányosan alulfizetett és nulla megbecsülésnek örvend + 3200 kibaszott önkormányzat + 386 fős (kiadásaikkal még mindig alig elszámoltatható álláshalmozókkal teli) parlament egy 10 milliós országnak,
2.4. az állam egészét gyökeréig átható és évi többszáz milliárdos veszteségeket és károkat okozó korrupció: ld. autópályaépítések, Margit-híd felújítása, 4-es metró, közgépes vasútfelújítások - gyakorlatilag az ÖSSZES nagyberuházás a valós piaci ár többszöröséért készül el (ha elkészül).
2.5. álszent, és az állami korrupciót fenntartó pártfinanszírozási rendszer (beruházási pénzek kilopkodása pártfinanszírozásra és a haverok gazdagítására),
2.6. korszerűtlen képzést biztosító, az embereket bizonyos kérdésekben látszólag szándékosan tudatlanságban hagyó oktatási rendszer: a 18 évesek hány százaléka van tisztában a legalapvetőbb gazdasági összefüggésekkel (milyen adókat és miért fizetünk, hogyan működik az államháztartás stb) és jogi kérdésekkel (milyen fő jogaim és kötelezettségeim vannak egy egyszerű bolti vásárlás során)? Így persze, hogy 20+ éven át lehet etetni az embereket a választási kampányokban, hogy "mi majd többet adunk és kevesebbet kérünk, szavazz ránk, nem érdekes hogy a pénz honnan jön".

Tény, hogy voltak és vannak próbálkozások a fenti kérdésekben, és tény, hogy az eddigi kormányok közül még mindig a jelenlegi nyúlt a legtöbb kérdéshez - de persze árnyalja a képet az, hogy hogyan tették ezt, mi az eredménye annak ami már látszik, hogyan próbálták megakadályozni az előző kormányokat azokban, amiket most ők maguk hajtanak végre, és legfőképp az, hogy az igazán durva ügyeknek (TB, nyugdíj) még mindig nem mentek neki.

Mindeközben az ország morális és gazdasági értelemben soha nem látott mélységekben van, a rendszervátlás óta nem élt az emberek túlnyomó része ennyire kilátástalanul és szar életszínvonalon, soha nem volt ennyire radikalizálódott és szélsőségesen megosztott a társadalom, az elmúlt 60 évben nem volt példa ilyen fokú kivándorlásra.
Amit sejtettünk, hogy így lesz, az be is következett. Mivel nagyon kevés új autó fogy, és ezeket sem magánemberek vásárolják. Ők - a szűkösebb anyagi lehetőségek és a rossz hitelfeltételek miatt - inkább vennének valami használtat (jelenleg a használtautó piac kb. a…..
haacsee 2011.05.09 19:00:59
"Egy flottakezelő által üzemeltetett vállalati gépkocsi esetében azonban merőben más a helyzet, hiszen a kezelőnek alapvető érdeke fűződik az autó hosszan tartó jó állapotának megőrzéséhez."

Eddig a marketing rizsa. A valóság meg az, hogy a flottakezelő előre pontosan tudja, hogy egy adott autót meddig fog üzemeltetésben tartani, és ez alatt mekkora futásteljesítmény várható. Mivel a bérbebevőtől előre kalkulált fix havidíjat kérnek, amely tartalmazza a kötelező szervizek költségét is, ezért könnyen belátható, hogy a flottakezelő cég úgy tudja tovább növelni a profitját, ha ott spórol a szervizekkel, ahol tud.

Teszem azt, a bérleti szerződés megkötésekor ismert, hogy mondjuk 3 évre és kb. 100e km-re fog szólni. A flottakezelő azokat kizárólag azokat a szervizeket fogja a lehető legolcsóbban elvégeztetni, amiket feltétlenül szükséges ahhoz, hogy az előre nem tervezett szervizkiadások minimalizálhatóak legyenek. Pont leszarja, hogy a 3 év/100e km után mi lesz az autóval, a szerződés lejártakor maradványértéken értékesíti, és kalap-kabát.

Hiába javasolt pl. az előírt 30e km-es szervizperiódus helyett 15e-enként olajat és szűrőket, vagy 150-180e km helyett 80-90 körül vezérműszettet cserélni, a valódi "hosszan tartó jó állapot megőrzéséhez", ezeket nyilvánvalóan nem fogja elvégeztetni egy flottakezelő. Egy gondos magánszemély tulajdonos, akinek tényleg az elsődleges szempontja az autó jó állapotának megőrzése, már sokkal nagyobb eséllyel fogja ezt megtenni, mert ő kevésbé tudja előre kalkulálni, hogy mennyi idő múlva, milyen futásteljesítménnyel és mennyiért fog megszabadulni az autójától. Ráadásul a nem elég gondos üzemeltetésből adódó váratlan költségek nála nem terülnek szét 10e autóra, mint a flottaüzemeltető esetében - az épeszű magántulaj pontosan tudja, hogy amit felelőtlenül megspórol ma, az holnap kétszeresen házhoz jöhet lófasz formájában. Az más kérdés, hogy ilyen tulajdonosból sajnos valóban egyre kevesebb van, nagyon nehéz kifogni.. :(
haacsee 2011.05.11 00:17:52
@Matteo79:
Azt is leírod, hogy miért "égbekiáltó marhaság", amiket leírtam, és hogy konkrétan, tételesen mivel vagyok tárgyi tévedésben? Hidd el, ha értelmesen és objektíven leírod, hálás leszek érte, tanulok belőle vmit. De egyelőre közölted, hogy égbekiáltó marhaságot írok, mégpedig azért, mert te azt mondtad. Érdekes vitakultúra... :)

Te bevallottan flottakezelőnél dolgozol, elemi érdeked védeni a cikkben írtakat, a mundér becsületét. Nekem az ég világon semmi érdekem nem fűződik sem egyik, sem másik állásponthoz. Egyszerűen az igazságérzetem azt diktálta, hogy saját tapasztalataim alapján megcáfoljam a közleményben írt erősen cukormázas marketing rizsát. A saját tapasztalat forrása: saját cégben anno elég alaposan végigrágtuk több flottakezelő ajánlatát, szerződését + egy nagyon jó barátom dolgozott flottakezelőnél, sokat dumáltunk a témáról. Ettől még nyilván lehet hiányos a tudásom, de még egyszer kérem: javíts ki tételesen, ne csak beböfögd ide, hogy marhaságokat írok, mert csak.

Egyébként azért minimum gyanús, hogy itt 30-ból 25 (vélhetően nem teljesen hülye és nem tegnap született) ember abszolút nem ért egyet a cikkben írtakkal, közülük sokaknak konkrét saját tapasztalata van a kérdésben. És vagytok kb ketten, akik bevallottan flottakezelők, és közlitek, hogy mindenki hülye, csak ti vagytok helikopterek. Tudod: ha az autópályán mindenki szembe jön, lehet, hogy mégiscsak te mész a rossz irányba ;)
Tegnap tényleg, igazán elakadt a lélegzetünk. Nem úgy, mint amikor csiklandozzák az ember talpát, vagy egy spánielkölyköt kap karácsonyra, hanem amikor úgy alaposan gyomorszájon rúgják. Öröm az ürömben: a magyar blogoszféra elképesztő gyorsasággal és elemi erővel reagálta…..
haacsee 2010.11.25 17:25:54
ez a post után jelent meg, de fontos, mert erősen árnyalja a képet:
index.hu/gazdasag/magyar/2010/11/25/atszabjak_a_nyugdijrendszert_itt_vannak_a_reszletek/

"Az állami nyugdíjrendszerben is bevezetnek egyfajta egyéni számlákat, Selmeczi szavaiból azonban az derült ki, hogy az egyéni számlás rendszer bevezetése a kormánynak kicsit mást jelent, mint sokan remélték. A nyilvántartás nem terjed ki az egyéni befizetések összesítésére, nyomon követésére, nem lesz látható, hogy mennyit fizettünk be járulékként."

"Örökölhetőséget is ígér a kormány, de ezt sem lehet a szó valódi értelmében venni. Mivel az állami egyéni számlás nyilvántartás csak a feltételezett járandóságot tartaná nyilván, az öröklés is csak erre vonatkozik. A jogosultság öröklése ráadásul csak a házastársra és a bejegyzett élettársara vonatkozik majd, ez tehát nem több a jelenleg is létező özvegyi nyugdíj intézményének kiszélesítésénél."

"A huszonnégy százalékos munkaadói nyugdíjjárulékot nyugdíjadóra keresztelik át. A látszólag lényegtelen változtatás nem pusztán technikai, nagyon is fontos. A járulékokért kötelező ellenszolgáltatást nyújtani, a járulék beszedőjét – adott esetben az államot – járadékfizetésre kötelezik a jogszabályok. Az adóbevételt azonban nem kell nyugdíjkifizetésekre fordítani, azt arra költi a kormány, amire akarja."

"Selmeczi többször megismételt kérdéseinkre adott válaszaiból az tűnt ki, hogy ezt a díjkorlátozást a kormány kiterjesztené az önkéntes nyugdíjpillérre is (amibe most tulajdonképpen beolvadnak a kötelező nyugdíjkasszák azzal, hogy a maradásról önként lehet dönteni). A kormány tehát nagy igyekezetében azt a pillért is felszámolhatja, amiről maga is belátja, hogy hasznos és szükséges. Erre a felvetésünkre Selmeczi úgy reagált, hogy ezt a problémát a kasszák egyelőre még nem vetették fel."

És egy pöttynyi nyelvtannácizmus: consigliere és nem concilieri. Zsír poszt egyébként, csak hát ugye a jövőt tekintve elég borús :(
Most már mindjárt felszáll a gépem, holnap hajnalban már Afganisztánban leszek, de előtte még beszaladtam a tévébe, elbúcsúzni a kollégáktól. Gundival és Ákossal is összefutottam, aminek azért örültem, mert nosztalgiáztunk egy kicsit, felidéztük közös nyári dél-afrikai…..
  Nem sokszor tud olyan képi világot produkálni a szokásos esti híradó, hogy el kelljen kapcsolnom. Valamelyik nap viszont, amikor kistotálban sugározták, amint egy póznához láncolt, a vöröslő iszapban csatakosra ázott, habzó szájjal vonyító-vergődő kutyát két ember…..
haacsee 2010.10.09 14:58:38
index.hu/belfold/2010/10/04/iszapomles_veszprem_megyeben/

"A magyar kormány kármentő alapot hoz létre - jelentette be Orbán Viktor. A lakosság felajánlásait ezentúl a központi számlaszámra kérik:

11794022 - 22222222"

okt. 9. 14:05, via index.hu

Azért csekkoljátok, mielőtt utalnátok, bár jó eséllyel nem kamu.
Július elején röppent fel a hír: már csak az engedélyeknek kell megjönniük, és beindulhat a Csipak Művek beruházása, az Új Városközpont építése. Aztán jött egy sor csakhogy, de, valamint hoci, és most úgy néz ki, hogy ez itt és így nem fog felépülni. A tervek szerint…..
haacsee 2010.07.31 12:02:01
azért az vicces, ahogy elvileg komoly magyar építészek teljes mellszélességgel kiállva védenek, sőt: műemlékileg védetnének elsősorban egy jellegtelen, kurvaronda, teljesen értéktelen szocreál irodházat (chemolimpex). nem hiszem el, hogy ezt bárki komolyan gondolja - ha mégis, az egy óriási szegénységi bizonyítvány a nevezett hazai építészekről.

nagyon úgy tűnik, mintha nem lenne másról szó, mint egyfajta kifacsart mundérbecsület-védelemről: nehogymár hagyjuk, hogy egy magyar építész munkáját (legyen az bármilyen értéktelen adott esetben) valami külföldi tervek alapján lerombolják (még akkor se, ha az átépítések miatt már ma is alig van köze az eredetihez, hát még egy újabb alapos átalakítás után..). illetve talán még a hiúság és az irígység beszélhet belőlük: a tiltakozók csőrét talán piszkálja, hogy valóban és méltán világhírű külföldi építészek munkái valósulnának meg itthon. és hát tanácskozásokon pampogni és rendeletileg tiltani valamit nyilván jóval egyszerűbb, mint tervezőasztalhoz ülni, és valami valóban kiemelkedő, értékes alternatívát tervezni.. "dögöljön meg a szomszéd tehene is" elv egy jó adag provincializmussal vegyítve.

az a baj, hogy egy idő után ránk unnak ezek a sztárépítészek, aztán örülhetünk, ha majd a másod-, harmadvonalból sikerült bárkit tervek készítésére csábítani (főleg, ha egyszer valóban fellendül kicsit a világgazdaság). és azzal semmi baj nem is lenne, ha magyar építészek munkái valósulnának meg (sőt!), csak hát ez nehéz, ha kreatív ötletek és tervezés helyett a pampogás megy csak. tessék letenni az asztalra értékelhető alternatívákat! a feladat és a lehetőség adott..
India... Mindenki azt mondta, hogy egy kultúrális sokkhatás ér majd minket. Hát eddig még nem történt meg, inkább érdekes ez a világ, mint sokkoló, de legalábbis egy hatalmas káosz.A kaland azzal kezdődött, hogy Brüsszelben, a nagy rohanás közepette valahová eltettem a…..
haacsee 2010.07.16 18:49:31
@haacsee: jaéspersze: elsőőőőőőőő
haacsee 2010.07.16 21:46:52
@Kinga in Amsterdam: ha azt hiszed, reszegen nem ertem a celzast, tevedel.
A mai napon számomra hihetetlen dolgok történtek. Folytatnám is a tegnapi sztorit, azaz biciklilánc az első napon le, ma reggel megint BKV-val (bocsánat: GVB-vel) be, majd 5-kor sietés vissza mert a szervíz (persze) 9-től 6-ig van nyitva.Szóval otthon bicikli kilakatol, szervízbe eltol.…..
Share | A kérdés persze úgy is elhangozhat, ahogy a címben szerepel, meg persze így is: Mennyibe kerül nekem az, hogy: egy szakember segít összefoglalni/rendszerezni/formába önteni/kitalálni álmaim otthonát? idôt, energiát, és ezzel pénzt spórolva megmutatja nekem, honnan szerezzem be a…..
Kinga Goes to Amsterdam E(l)ső nap 2010.05.02 19:59:00
Na igen. Budapest 14:00 napos idő, 25 fok. Amsterdam 16:00 eső, 7 fok (a Taft még mindig tart). Szóval az a lényeg, hogyha egy pillanatra is korábban elbizonytalanodtam volna, hogy Hollandiában hasonló az időjárás mint nálunk, max tavasszal-ősszel esik az eső, az nettó hülyeség…..
Most őszintén, meglep valakit, hogy Jakab bácsi levelesládájában még mindig akadnak remek félrefordítások a Top Gearből?Gondoltam egy merészet hát, és hogy ne aprózzuk el a dolgot, ma három beküldés is kikerül ezügyben, összesen két posztban, 1+2-es elosztásban.P. beküldése…..
haacsee 2010.04.07 11:39:07
@Ronald: Vannak a fordítószakmában aktívan dolgozó ismerőseim, akik ugyanezt mondják. De ha nem mondanák, az eredmények sajnos akkor is elég beszédesek lennének (so to speak :). Az utóbbi 10-15 évben az én tapasztalatom szerint nagyítóval kell keresni az igényes, jó és élvezhető magyar szinkronokat, míg korábban (filmfogyasztóként) ez egy abszolút igényes szakmának tűnt. Persze a folyamat érthető, irgalmatlanul megszaporodtak a fordítandó műsorok, a megrendelők nem győznék pénzzel, ha mind igényes munkával készülne. De ettől még semmivel sem elkeserítőbb a helyzet. A magam részéről a következőképp oldottam meg a dolgot: (ha csak lehet) nem nézek szinkronizált műsorokat és pont. Letöltöm/megnézem eredeti nyelven (bármi is legyen az), szükség esetén felirattal (bár utóbbiak minősége külön téma lehetne...). Járulékos előnyként így legalább azt, amit a rendező, a színészek és a hangmérnök eredetileg elképzelt. Nem pedig valami kutyafuttában újragondolt, megrégott és kiköpött ipari hulladékot - tisztelet a létező kivételeknek. Sajnos 10-15 év alatt ez lett a véleményem a hazai szinkron és fordítóiparról, de nem hiszem, hogy alaptalanul.
haacsee 2010.04.07 11:49:18
@bioLarzen: nyilván vannak kivételek, de a nagy átlagot tekintve, lássuk be, sajnos igaza van. pontosan ez zajlik manapság: a szó legszorosabb értelmáben 10-ből legalább 7 filmet/műsort tönkretesz a hazai szinkron.

De a legszomoróbb az, hogy ma már nem csak a "huszadrangú senkiházi szinkronszínészek" közreműködésével születnek szarok. Legutóbb pl. az amúgy zseniális (és igencsak nem mai) Heat (Szemtől szemben) c. filmet volt szerencsém dvd-ről szinkronnal nézni. Arra aztán minden mondható volt, csak az nem, hogy senkiháziakkal szinkronizáltatták volna (pl. Kulka). Hát, az eredeti élményhez mérten bizony kurvaszar volt, nincs mit szépíteni: volt a film és volt a szinkronhang, a kettő külön életet élt.
Mai posztunkban az elmúlt három évtized azon slágergyanús témáját járjuk körül egy kicsit, amely lassanként olyan médiastátuszra tett szert, mint egykoron a labdarúgás, az államháztartási reform, vagy a különféle fogyókúrás topikok: tényleg mindenki ért hozzá, de…..
haacsee 2010.03.23 17:40:50
@haacsee: hát, itt asszem a kopipésztet elcsesztem, bocsánat. Tiboru: töröld kérlek! Kösz!
haacsee 2010.03.23 17:44:02
Szokásos remek poszt. A magam részéről a következő szavazási lehetőséget hiányolom:
"Létezik; az emberi tevékenység is belejátszik, de csak minimális mértékben, amúgy egy természetes folyamatról van szó. Éppen ezért, ha keresztre feszülünk, sem fogjuk tudni megakadályozni azt. De ennek ellenére tegyünk meg mindent azért, hogy az emberi tevékenység nagyságrendekkel kevesebb környezeti kárt okozzon, mert az hosszútávon amúgy is jó nekünk."

Oké, ez így picit hosszú lenne gombfeliratnak :) De a véleményemet így tudnám összefoglalni.

Azt gondolom nem nagyon érdemes vitatni, hogy a földtörténet során voltak és lesznek is enyhébb és jelentősebb éghajlatváltozások, lokális és globális szinten egyaránt - ennél fogva logikailag minimum megengedhető, hogy a jelenlegi átalakulás is egy ilyen természetes folyamat része* legyen (* értsd: nem biztos, hogy nincsenek egyéb okai, de biztos, hogy ez legalább az egyik ok). Aki ezt vitatja, az egészen egyszerűen a legalapvetőbb földrajzi ismereteknek is híján van (vagy nettó hülye), és bizony ha így pampog, akkor nem is érdemes szóba állni vele.

Sztm azt is viszonylag nehéz vitatni, hogy az emberi tevékenységnek, környezetkárosításnak is lehet _valamekkora_ szerepe a folyamatban. Azon már lehet (és érdemes) vitatkozni, hogy mekkora ez a szerep, és melyek a legkárosabb emberi tevékenységek.

Azt is gondolom, hogy az előbbiek okán érdemes megtennünk minden tőlünk telhetőt azért, hogy kevésbé szennyezzük, romboljuk a környezetünket, mert azzal már rövid távon és lokális szinten is jól járunk (mennyivel jobb lenne teszem azt Budapesten kevesebb szmog, több zöld és tisztább Duna, nem?). Ezek a rövid távú és lokális javulások pedig globális szinten és hosszabb távon óriási pozitív változássá adódhatnak össze.

Persze nyilván van mindennek egy gazdasági-szociális vetülete is. Mondjuk nem érdemes például annyira ész nélkül bezöldülni, hogy beleroppanjon a világgazdaság, és egy igazán brutális és elhúzúdó válság során tízmilliók dögöljenek éhen.

Ez a kézenfekvő problémákon felül a környezetvédelem szempontjából kontraproduktív is lenne, hiszen a tudományok fejlődésének és a kutatásoknak az egyik meghatározó iránya jelenleg a tágan vett környezetvédelem (közelebbről: hogyan tudjuk a fejlett országokban megszokott életszínvonalat kisebb környezeti terhelés mellett fenntartani a növekvő lakosság ellenére is). Ezek a kutatások, és főleg azok eredményeinek a gyakorlatba átültetése viszont horribilis pénzeket igényel, mert ugye jó kajákról, szép lakásról és néha egy dvd-ről még a legzöldebb kutató sem szívesen mond le. Ezt finanszírozni hosszabb távon viszont csak nagyjából egészséges és fejlődő világgazdaság mellett lehetséges. Ez tehát valamennyire behatárolja a cselekvés gyorsaságát és mértékét, már ami a környezetvédelmet illeti.

A cselekvés irányával kapcsolatban pedig sztm elmondható, hogy azok a teendők, amiket környezetvédők sürgetnek pl. az üvegházhatást okozó gázok kibocsátánának csökkentésére, rendelkeznek egy csomó olyan járulékos előnnyel is, amelyek attól függetlenül is hasznunkra lennének, hogy történetesen sikerül-e ezek révén érdemben csökkenteni a felmelegedést. Értem ez alatt mondjuk azt, hogy csak egy nagyon hülye mondaná, hogy nem jó nekünk önmagában is, ha csökken az őserdők irtásának üteme, vagy a rohadt büdős és mérgező füstöket eregető szén/földgáz/kőolaj-tüzeléső erőművek száma. De talán még olyan elvontabb dolgokat is kevesen vitatnak, mint hogy nem jó nekünk, ha feléljük a fosszílis energiaforrást, mert megfelelő nagyságrendben rendelkezésre álló alternatívák hiányában ott állunk majd letolt gatyával a közmondásos lófaszra várva, miközben befagy seggünk és nem jön a pornó a netről. Vagy hogy jobb, ha nem néhány kispöcsű izmozó vodkatemetőtől függ, hogy lesz-e fűtés jövő télen. Következésképp már csak jól felfogott önző érdekből is érdemes lépegetni ebbe az irányba. De azért nem ész nélkül, sötétzöld gőzzel a fejünkben.
haacsee 2010.03.23 18:38:12
@tiboru: köszi ;)
ZaZo nem ment messzire Magyarországtól, csak ide a déli szomszédunkhoz, de a sok rémtörténet után aggódva vágott neki au útnak autóval. Aztán kiderült, hogy nem is olyan vészes a helyzet, mint gondolta. Nekem meg valaki hozzon egy kávét, mielőtt megfejelem a billentyűzetet,…..
haacsee 2010.02.17 20:13:16
@driopios: "Hehe, akkor téged még biztos nem tolt le az útról kb 180-al egyetlen svájci sem rögtön hegyeshalomnál... ;)) Mert nekik - ugye - onnantól van a szabadság."

Mondjuk szerintem az ilyenek nagyrésze pont annyira svájci, mint te vagy én. Zárójel: én nem vagyok svájci :)
Tucano barátunk egy sokunk számára ismeretlen világba kalahuzol el bennünket. Ez a világ nem csak ismeretlen, hanem túlzás nélkül állíthatom felfoghatatlan: szabályai megbotránkoztathatnak, teszem hozzá, nem véletlenül. Egy országról lesz szó, ahol farkas törvények uralkodnak. Az életben maradás…..
haacsee 2010.01.13 03:12:29
@DonGatto:
Az elgondolás körvonalait tekintve nem rossz, de a kivitelezés iszonyatos nehéz lenne. Most így kapásból csak 2 gondolat:
1. "Hongkongban anno 1992-ben ezt a kompenzációt megúszták 350 millió dollárból, 33 000 lakosra" - akkor ezt az arányt alkalmazd 1,5 millió lakosra, és akkor még csak Rio favelláiról beszéltünk.
2. "A külső nyomornegyedek helyére meg, ha éppen nincsenek nagyon meredek hegyeken, lehet repteret, vagy ipari parkokat építeni." - Rio favelái egészen konkrétan rohadt meredek és magas hegyoldalakra épültek. A terület ipari felhasználásra alkalmatlan. Nagyon magas költségek mellett lehetne lakás, iroda és szoláltatások céljára alkalmas épületeket kialakítani. Gyakorlatilag luxusberuházásokról lehetne csak szó, más nemigen térülne meg. Az ilyesmire meg azért korlátozott az igény.

De egyébként egyetértek, a BOPE és társai (annak ellenére h borzasztóan tisztelem őket) csak tűzoltás, és a probléma elképesztően komplex megoldást igényelne.
haacsee 2010.01.13 03:20:34
@haacsee:
3. a panelprogramok a világ számos országában megbuktak, rengeteg problémát hordoznak magukban - lásd francia külvárosok és zavargások. Lehet, h valamivel JOBB, mint a favela, de nem JÓ, rengeteg újabb problémát szül, sokat csak elodáz. Katonai-biztonsági szempontból nem vagyok benne biztos, h a klasszikus lakótelep sokkal kedvezőbb terep, de ehhez nem értek, majd kiegészítenek e területen kiműveltebbek.
Nikola Tesla földi pályafutásának első 25 évéről szóló múlt heti posztunk örvendetes olvasottságától fellelkesülve (24 óra alatt 11 ezer egyéni látogató 23 ezer oldalletöltést produkált, amivel a blog eddigi históriájában a második helyre kapaszkodott) nekilátunk tehát…..
haacsee 2009.11.09 14:07:34
@tiboru: Hát ez zseniális, csak túl rövid :P Komolyan, én erről ilyen terjedelemben simán olvasnék még 3.0-át, 4.0-át stb. is, de megértem, hogy ez jelen blog keretei között nehezen megvalósítható. Esetleg egy (ha muszáj, akkor a mostaninál rövidebb) 3.0 a konteók és/vagy a legelképesztőbb kísérletek/találmányok/ötletek kifejtésével még beleférne?

És egy FELHÍVÁS minden rajongónak: szedjünk már össze olyan KÖNYVEKET Tesla életéről és leginkább találmányairól/öteteiről, amik kiemelkednek a többszáz ezzel foglalkozó közül - vagyis olyanokat, amiket információtartalmuk pontossága és/vagy olvasmányos stílusuk miatt érdemes kézbe venni.
Kaptunk egy mélt egy lelkes olvasónktól Tucanotól, aki Itália déli régióiban tölti a drága időt. Hogy pontosabbat nem írunk, például hogy hol - a cikkből úgyis kitaláljátok majd miért. Tucano barátunk, hogy úgy mondjam különös érzékenységet mutat bizonyos témák iránt…..
Százegy évvel ezelőtt, Szibéria kellős közepén egy olyan természeti (?) jelenségre került sor, amelyet bízvást benevezhetünk a „huszadik század legrejtélyesebb eseménye” versenyre, és nem tévedek sokat, ha azt mondom, hogy komoly esélyekkel indulhatna valamelyik pontszerző…..
haacsee 2009.10.26 21:33:10
@tiboru:
Nem tartalmi, inkább általános észrevétel, mert vmelyik múltkori posztban bátorítottál minket:

A magam részéről inkább a jobban kifejtett, hosszabb írásokat kedvelem, ami kevesebb helyet hagy a lényeg átadásában kevesebb szerepet oszt a kommentekre. Azok között mostanra már nagyon könnyű elveszni: egyfelől nyilván nagyon jó, hogy egy poszt megjelenésének estéjére már 300 hsz születik, másfelől ez egyre nagyobb információs zajt jelent, amiből nagyon nehéz kihámozni a lényeget. Azok közé tartozom, akiknek nincs türelme/kedve/ideje egyesével végigpörgetni a kommenteket, viszont így sok érdekes, de esetleg lényeges részlet elveszhet.

Ahogy - teljesen megérdemelten és önmagában amúgy üdvözlendően - egyre nő a blog látogatottsága, úgy ez a probléma egyre nagyobb lesz (nő a zaj). Emiatt, a magam részéről jobbnak tartom a kommentelőkre kevesebb szerepet osztó történetmesélést. Főleg, hogy régi olvasóként tudom, ez a vonal mennyire jól megy ;)

De tudom, h ez sok egyéb kérdést is felvet, pl. egy új poszt megírásának időszükséglete, bloggazda lehetőségei és szabadideje, minőség vs mennyiség, frissítési gyakoriság stb. Más micsodájával meg nem akarom verni a csalánt..
Belsőség Segítség, GYILKOS! 2009.10.15 07:00:00
  Felejtsenek el mindent, amit az autókról tudnak. Az Atom nem úgy gyorsul, nem úgy áll meg és nem úgy fordul, ahogy az általunk ismert kocsik, ezért egy átlagos sofőrnek esélye sincs rá, hogy megülje ezt az irgalmatlan masinát. Vélemények az azonos című írásunkról...
haacsee 2009.10.15 22:07:08
@McK: Anélkül, hogy a pontos biztosítási lehetőségekkel tisztában lennék, valószínűtlennek tartom, hogy ne lehetne egy olyan üzleti modellt kialakítani, ami korrektebb árak és/vagy szolgáltatás mellett belátható időn belül ne lenne képes visszahozni a befektetést és az üzemeltetési költségeket. Léteznek egyedi biztosítások, kaució, megfelelő helyszínválasztás (nyilván csakis zárt pályán), kellő körültekintés, megfelelő oktatás/felkészítés és felügyelet (ott ül melletted az instruktor). Igen, ez nyilván költségesebb, így hosszabb a megtérülési idő. Viszont ez még mindig jobb, mint ha esetleg elbukik az egész a túlárazás miatt. Persze lehet, h így is nyereséges lesz. Sajnos még mindig bőven van a szarra kereslet itthon, még bőven elég sokakat lehet lehúzni.

Tartom a privát véleményem: amit nyújtanak, azért ez irreálisan sok pénz, és/vagy ezért a pénzért irreálisan keveset nyújtanak. Mondom ezt úgy, hogy tökéletesen passzolok a célcsoportba.
haacsee 2009.10.15 22:15:42
@Victor Franko: Válasz részben az előző hsz-emben. Továbbá: köszönöm, de azt gondolom, tisztában vagyok a dimenziókkal normál utcai autókhoz képest. Nem gondolom magamról (vagy más legalább átlagos képességű sofőrökről), h beülve rögtön pályarekordot döntenék. Biztos szenvednék is az idő egy részében. De tudom, hogy megfelelő oktatással, instruktorral agyelborulás nélkül képes lennék élvezni a dolgot. Köszönöm, értem azt is, hogy ez "vidámpark". Szerintem annak pofátlanul drága (pedig nem szoktam sajnálni a pénzt az autós örömködésre). Idegesítően magyaros lehúzásnak érzem jelen feltételekkel. Ha te nem, menj és próbáld ki, ne itt oszd róla az észt.
Belsőség Anya, hajó! 2009.10.06 06:47:00
Bármennyire is feszítette a szakmát az új Punto, nem kell hozzá nagy látnoki képesség, hogy észrevegyük, a bemutató helyszíne is közrejátszott, hogy ilyen szép számban jelentünk meg. Az olasz haditengerészetnek (Marina Militare) 2008-ban átadott Cavour az olaszok büszkesége.…..
haacsee 2009.10.07 00:03:06
Ommm kolléga:
A post marha jó, főleg a képanyag, ezért hálás köszönet :) Viszont többször hivatkozol arra, hogy a fedélzeten látott helikopterek azonos típusúak azokkal, melyek jelenleg az amcsi elnököt szállítják. Ez ebben a formában helytelen. Valóban úgy volt, hogy a cikkben szereplők egy licensz alatt gyártott variánsára cserélik le a mostaniakat, de végül a válság elkaszálta a projektet, és inkább modernizálják a mostaniakat. Ld bővebben:
en.wikipedia.org/wiki/Marine_1

"Marine One is the call sign of any United States Marine Corps aircraft carrying the President of the United States. It usually denotes a helicopter operated by the HMX-1 "Nighthawks" squadron, either the large VH-3D or the newer, smaller VH-60N "WhiteHawk". Both were due to be replaced by the VH-71 Kestrel, a derivative of the AgustaWestland EH101 but funding for the project was canceled in April 2009."
Törzsolvasóink már tudják, hogy Brazília különösen kedves a posztíró szívének, hiszen az ebből az országból származó darabok adják tematikus (vagyis military-irányultságú) telefonkártya-gyűjteménye három kiemelkedő sorozatát, amelyeket – engedve az egyre erőszakosabb lélektani nyomásnak – itt a…..
haacsee 2009.09.26 13:27:45
@Gloria Mundi: Nem a "Tropa de Elite" (Elit alakulat, www.imdb.com/title/tt0861739/) című volt esetleg? Lemileseknek szerintem kötelező darab, nagy kedvencem a témában.

Ha már szóba kerültek, akkor részemről egy szavazat egy BOPE-ről (en.wikipedia.org/wiki/BOPE) szóló post megszületésére :) Sajnos magam nem rendelkezem az ehhez szükséges írói vénával..
haacsee 2009.09.26 13:30:33