Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Victor Franko

0 bejegyzést írt és 22 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
TComment Motorozni halálos 2013.07.10 06:53:13
A motor számtalan szempontból biztonságosabb, mint az autó, de ezt anyánk sosem hinné el nekünk. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Victor Franko 2013.07.10 21:10:43
Én speciel mindig próbálom az életben a rizikókat zéróhoz közelíteni de ennek ellenére harminc felé megcsináltam „A” kategóriás motoros jogsit úgy hogy életemben előtte soha nem ültem még robogón se. Nulla volt a gyakorlatom. De felkészültem, vettem rendes ruházatot, bukót, csizmát, protektorokat a jó ruházat nagyon fontos sztem. A jogsi semmire sem elég, azonnal elmentem egy tréningre ahol meglepetésemre a motorral érkezők sokszor csak estek keltek.

A motor amivel kezdtem nem volt éppen kezdő 600-as volt és nekem nehéz. De tudtam hogy a gyakorlás a legfontosabb…Hajnalban mentem ki kezdetben mikor senki nem volt az utakon (amúgy isteni a hajnali friss levegő ahogy átjár mintha egy medencében repülne az ember). Parkolókban forgolódtam órákat mint egy idióta hogy gyakoroljam a technikát. Sokszor mást sem csináltam, addig nyomtam amíg nem éreztem hogy ne az most már alakul. Néztem a videókat a Youtube-on persze csak a technika érdekelt nem az állatkodás.

Egyszer a motorozás után ültem autóba és arra gondoltam ez mi? Ez szánalmas baz*meg az utcai autózás egy vicc a motorozáshoz képest, még akkor is ha durva holmid van. Ülsz négy kerék légzsák kipörgésgátló, az autót szinte bedobhatod pl egy körforgalomba és akkor sincs semmi lényegében… ha nem vagy balfasz….négykeréken csúszok le az ívről és akkor mi van? De motornál nem. Ott vagy megcsinálod rendesen vagy kuka. Nincs második esély és nem lehet hibázni. Ez érdekes érzés, jó is meg rossz is.

De amit a motorozás adni tud az fenomenális. Tényleg szabad vagy. A rugalmasság egy átlag autóhoz képest fényévekre van. Emlékszem hogy ez első időszakban amikor kijöttem egy kanyarból meghúztam és bevillant a „hű bazdmeg”. Az előzés amit Winkler ír tényleg ilyen, szinte alig várod, nem az a kérdés hogy meglesz-e hanem hogy a másik autó is meglegyen e – persze ha minden adott az úton ehhez. A motorozás komolyabb szinten művészet, nagyon fontos a technika és a gyakorlás. Ha minden autós motorral kezdené tuti nem lenne annyi baleset, a motorozásban tanult dolgok egy részét az autóvezetésnél is jól lehet használni. Motoron defenzív voltam mint az állat szinte láttam hogy a másik mit akar csinálni. Megtanultam, nincs jobbkézszabály, nincs elsőbbség csak ha megadják és a legfontosabb tábla az útkereszteződés jelző. Az autós pedig alapvetően vak.

De sajnos bármennyire is jó vagy a degenerált-közlekedőtárs-faktorral nincs mit tenni. Nekem öt ismerősömet találták meg, bár mindenki él, de valaki tele van fémmel, a másikat úgy rakták össze, a harmadiknak óriási mázlija volt stb.. és egyik sem volt hibás a dologban…. talán egy 911 Turbó kabrió jobb lenne ilyen szempontból, de azt sajnos nem megfizethető az átlagnak.

ui:
Kedvenc motorosom : GSX-R 1000 strandpapucs rövidgatyesz póló + egykerék a körúton:)
A Mazda MX-5 1.8 Emotion Soft-top 20th Anniversary 6 446 900 forintba kerül, amiért sok erősebb, praktikusabb újautót lehet venni. De egyet sem, amely pőre élményben ennyit és így ad. És mivel már a húsz éves, 110 lóerős 1.6-os is tudja ezt, így nem gond használtan venni…..
Victor Franko 2010.07.30 20:03:16
@HAJRÁ MAGYAROK:
Ossze-vissza irkalsz baromsagokat olyan autokrol melyekrol fingod sincs.
Dehat ez csak az egyik problema a sok kozul.
Itt egy új BMW, amelyről sejtettük, hogy jönnie kell, bár nem feltétlenül értjük, miért, ezért kérődzünk rajta kicsit - okfejtés a BMW 5-ös Sportbackről. Illetve CLS-ről. Vagy CC-ről. Vélemények az azonos című írásunkról...
Victor Franko 2010.07.26 22:44:24
@mennyi?husz!:
Erdemes szetnezni a Renaultnal.
Victor Franko 2010.07.26 22:12:57
Premium:

totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2009/11/09/akinek_nem_megy_a_bmw_650i-je/

A link nem az ismertetett hiba miatt fontos ez csak egy ugy ami meg is jelent a totalcaron. Nem az a problema hogy gond van a termekkel. Hiba mindenhol lehet es van A tol Z markaig. A problema az hogy egy premium imagehez jar a premium szolgaltatas. Illetve jarna. Azonban jonehany esetben azt tapasztaljak egyes BMW ugyfelek (akiknek tenyleg van stilusuk, azaz nem a bibi a nepper meg joska a behajto) hogy sorozatosan visszatero problemajuk van az autoval es nem kapjak meg a premium markahoz (es arhoz) melto kiszolgalast es ugykezelest. Ez igy nem a UDM.
450 ló, csatakos nadrág, fejhangú vihogás. Bár tudnám, hogy a rettegés vagy a vételár ilyen eszeveszett vicces. Vélemények az azonos című írásunkról...
Victor Franko 2010.07.19 20:25:39
@Istencsaszar:

A csunya nyolcadikosok megint elvettek a nyalokad a jatszoteren es ma sem engedtek a korhintahoz hogy a gep elott ulsz...
Belsőség Nem hülyeség! 2010.06.04 11:05:00
Volt nemrég egy agylövésem, hogy nagyon szeretnék egy I-es Insightot, de most úgy érzem, tíz év múlva sokkal jobban fogok kívánni egy CR‑Z‑t. Vélemények az azonos című írásunkról...
Victor Franko 2010.06.04 23:32:09
@Shadowbull:
Hagyd mar ezt a szanalmasan ostoba nagypofaju kinai froccsontott szoveget.
Belsőség Mercit, ne BMW-t! 2009.11.11 07:04:59
  Ősi ellenségek, gondolnánk, pedig a két cég teljesen más elképzelések mentén épít autókat. Hezitálni egy BMW és egy Mercedes között olyan, mintha nem tudnám, cézár salátát vagy töltöttkáposztát szeretnék. Vélemények az azonos című írásunkról...
Victor Franko 2009.11.12 13:12:58
@Shadowbull:

"TCS"-t ismerted a fizika tanszekrol?
Kokemeny, kva nagy figura volt az oreg, tartos nyomokat hagyott. :-)
Olvasónk és egyben autóm megvásárlója totálkárosra törte a Subaru Forestert. Ennek a történetét meséli el, okulásképp mindazoknak, akik azt hiszeik, nekik mindent lehet. Kapnak a belső sávban szöttyögők is. Az ominózus napot megelőző három éjszaka igen rövid volt, a…..
Belsőség Segítség, GYILKOS! 2009.10.15 07:00:00
  Felejtsenek el mindent, amit az autókról tudnak. Az Atom nem úgy gyorsul, nem úgy áll meg és nem úgy fordul, ahogy az általunk ismert kocsik, ezért egy átlagos sofőrnek esélye sincs rá, hogy megülje ezt az irgalmatlan masinát. Vélemények az azonos című írásunkról...
Victor Franko 2009.10.15 23:04:01
@haacsee:
tisztában vagyok a dimenziókkal normál utcai autókhoz képest

Nem, nem vagy tisztaban.
Victor Franko 2009.10.15 23:05:35
@Fischer:

Amirol te beszelsz ahoz nem kell atom.
A Tehén egy kicsit el van hanyagolva. A nyár eleve nem az ő évszaka, ott punnyad a garázsban, míg én motorozok, maximum egy-egy nagybevásárlásra veszem elő, vagy ha rázendít az eső. Egyébként semmi esélye. Főleg, hogy időnként hiába sunyítok az értekezleten, csak nem tudok…..
Victor Franko 2009.10.04 19:11:48
@Morg69:
„Ültél már motoron?”

Persze hogy nem ult fingja sincs az egeszrol. Nem csak az a kategoria van hogy uvolt a szanalma és legszivesebben lerugnad a motorrol. A hang kifejezetten hasznos lehet ha nincs vizualis kapcsolat azaz nem latod a motorost. Legutobb egy keresztezodesben ahol nem lattam be az utat a balrol erkezo motort eppen a „hangja” arulta el mert nem lehett latni.
Új reklámspot-sorozat indult útnak a német nyelvű tévécsatornákon néhány hónapja, és vált hihetetlenül rövid idő alatt kultikus darabbá. A filmen nem túl szimpatikus, ám rendkívül laza fiatalember arról győz meg minket másodpercek alatt, hogy villanyautóval járni, pláne…..
Victor Franko 2009.09.26 19:58:20
@OptimusPrime:
„Soha nem vertem be még a fejem se elöl se hátul pedig 190 cm vagyok.”

Ezen csodálkozok. Aki ekkora pofával adja elő a dolgokat az biztos lépten-nyomon beleveri valamibe a nagy arcát.