Adatok
hm1966
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Milyen a jó pénzügyi tanácsadó? Van ilyen?
A tanácsadó és az ügyfél között jelentős az érdekkülönbözet. (vagy mégsem?)
2009.10.30 18:17:00
Kaptam egy üzenetet, melyet küldője beleegyezésével, változtatás nélkül idemásolok: Tisztelt Vajthó Úr! Az Ön szakmája iránt jelentősen megrendült a bizalom és anélkül bizony nincs vásárlás. Mit tesz Ön ennek a bizalomnak a visszaállítására? Aki már…..
Milyen a jó pénzügyi tanácsadó? Van ilyen?
Szükség van egyáltalán pénzügyi tanácsadóra?
2009.09.24 10:28:00
Egyik vélemény:Felesleges pénzpocsékolás! Én is be tudok menni valamelyik bankba, vagy pénzintézetbe. A biztosításomat is el tudom intézni személyesen, befektetni való pénzem pedig nincs. A közvetítő, aki tanácsadónak nevezi magát, csak rám akar sózni valamit, a jutalékát…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Amit ír, az igaz, van érdekkülönbözet, de csak akkor, ha én fejőstehénnek tekintem csupán azt az ügyfelemet, akivel kötök egy szerződést. Azonban, ha én hosszabb távra tervezek és tényleg arra a bizalmi, vagy ahogy Gábor írja, baráti viszonyra törekszem, akkor meg fogjuk találni azt az összeget, amivel érdemes elindulni és amit a szerződő elfogad és jókedvűen bír is éveken keresztül. Higgye el, semmi értelme a nagy értékű szerződéseket erőltetni, mert sokkal többször szakadnak félbe, mint a viszonylag kis összegű szerződések. Az ügyfeleinkre is igaz, hogy egyszer fent, egyszer lent. Ha több milliós a szerződés éves díja, azonnal ehhez fog nyúlni, ezt függeszti föl, ezt szakítja meg először. Viszont, ha kisebb, pár százezres maximum a szerződése, és ezt fontosnak is tartja, mert jól találtuk el együtt az összeget, akkor ezek a szerződések élnek továbbra is, válság ide, válság oda. Nem egy olyan ügyfelem van, (és a kollégáim között is tudok ilyenről) akit én beszéltem le az elrugaszkodott összegekről, nem engedtem meg a milliós éves díjat. Tudja később milyen hálás volt a partnerem ezért? Akkor, ott persze, hogy jólesik egy nagy kötés, de arra is gondolni kell, hogy mi lesz 1-2-3 év múlva? Annál rosszabb nincs, amikor a jutalékot visszaveszik! Inkább legyen kevesebb, de legyen tartósabb! És a pár százezer forintos éves díjak költségei között nincs akkora különbség, ami miatt ne mernék neki javasolni 400 ezer helyett 600 ezres szerződést, ha amúgy bírná az ügyfél és ennyi kellene is neki évente, hogy meglegyen a szükséges tőkéje a nyugdíjas korára. De nem kétmillióst!
Üdvözli: Halák Miklós