Regisztráció Blogot indítok
Adatok
4TYRES

0 bejegyzést írt és 45 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tizenhárom éve, amióta csak megvan a mi kis szűk körű, apró, jellegtelen, ám mindannyiunknak annál otthonosabb és hónapról hónapra várt, nóném klubunk, azóta a veteránjármű-beszerzés csúcspontja mindenkinek az a pillanat, amikor az új vas begördül a plénum elé egy hó…..
Belsőség Pontonos a háztetőn 2010.03.31 10:37:00
Ha véletlenül valaki betévedt volna hétfőn a Totalcar szerkesztőségébe azt gondolhatta volna, hogy Pripjatyban jár. Elhagyott, sután villogó monitorok, félig megevett szendvicsek, ásványvizek, csönd. Csak egy kósza ördögszekeret fúj át a huzat a poros szerkesztőségen... Sehol…..
4TYRES 2010.04.01 00:02:12
@Garp:
Látom, már te is számolsz vissza ;)
Karesz elkészült Dezsővel, azaz most még egy utolsó cserélendő olaj van benne, amit majd én cserélek le szűrőstől, mert ő csak pár száz métereket tudott ott menni az utcában, az kiadott három olajcserét. Ez a negyedik, hosszan futtatott olaj remélhetőleg a legmikroszkopikusabb…..
4TYRES 2010.03.25 11:28:38
@Csikós Zsolt:
Na igen, a kulcsszó a régen! ;-)
Amikor utoljára a Mondello Parkban jártam (autóversenyzö iskolában :P), Punto I-ket láttam körözni a másik pályán (azt hiszem márkakupa, majd utánanézek). Elég jól bírták a kiképzést, pedig nem mai darabok. ;-)
4TYRES 2010.03.26 20:57:00
@Csikós Zsolt:
Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmem a cikkre, bár biztosan megtaláltam volna enélkül is ;) Próbáltam átérezni azt, amit előhozott belőled a Punto Evo 1.4T, bár nekem csak egy Zastava (közeli rokona a Fiat 128) volt meg, de tudom mire gondolsz, amikor azt írod "Azok az autók nem voltak gyorsak, de szélsebesnek tűntek, nem voltak jó minőségűek, de a stílusuk elfedte a kidolgozásbeli hiányokat, nem voltak különösen megbízhatóak, de legalább elegánsan bénáztak". Ilyesmit tényleg nagyon régóta nem éreztem autóban. Ha lesz lehetőségem, nem hagyom ki, hogy vezessem a kis turbós FIATot.
Ja és a cikk stílusa ismét fenomenális!
Rég mondtam már:
Csikós for President!
Belsőség Dezső önerős lett 2010.03.11 17:25:00
A sztori eddig: 1.rész, 2.rész, 3.rész, 4.rész, 5.rész, 6.rész, 7.rész, 8.rész, 9. rész, 10.rész, 11.rész, 12.rész, 13.rész, 14.rész, 15.rész, 16.rész, 17.rész, 18.rész, 19.rész, 20.rész, 21.rész, 22.rész, 23.rész, 24.rész, 25.rész, 26.rész, 27.rész, 28.rész, 29. rész,…..
4TYRES 2010.03.11 20:31:20
@dr.oid: Korábban már kértük, hogy szülessen könyv a Domsjö Expressröl. Ha így lesz, tisztelettel felkérnélek társszerzönek. A kommentek közt megjelent szösszeneteid kihagyhatatlanok! Köszönet értük! :D
4TYRES 2010.03.11 22:39:01
@Garp: Melyik kereskedésben láttad? Megnézem Neked alaposabban, ha időm engedi. Ha kíváncsi vagy a véleményemre, előtte döntsd el, hogy meg akarod-e venni, vagy megerősítés kell, hogy ne vedd meg. Ennek megfelelően referálok ;)
Karesz rég volt ennyire lelkes. Tegnap reggel megjött a vezérműlánc a motorhoz, azonnal befűzte, átforgatta kétszer önindítóval, volt rögtön olajnyomás - ezt már az előző posztban megírtam. Egész délelőtt és kora délután az olajteknőt rángatta le a motorról, vizsgálta a…..
4TYRES 2010.03.11 02:15:06
@Garp: Örülj neki, hogy egyáltalán foglalkozott a kérdéssel! Minek kiegyensúlyozni? ;) Az utak Írországban sem jobbak, mint Magyarországon /Dublinban biztos nem/ ha ki van egyensúlyozva a kerék, akkor is ráz. ;) Ja és maffia inkább csak a Liffeytöl északra van, de ott aztán igen :D
Dél-Dublin nyugis, itt éjjel is sétáltathatnám a kutyám. Csak azért nem teszem, mert nincs kutyám :D
Karesz az imént küldött néhány fotót a kocsiban volt és van láncokról. Nem kevéssel volt hosszabb a kelleténél. Ha pedig lennének kétkedők (akiket úgyse lehet kikerülni, tehát lesznek), itt a fölső vége a láncnak bizonyítandó, hogy fent egy vonalban volt a fotózáskor a…..
4TYRES 2010.03.10 14:42:01
@InterHOOD: Úgy nézem a honlapjukon, hogy az OTE 3 napos lesz. Ti melyik napra tervezitek a minitalit?
4TYRES 2010.03.10 16:07:56
@mnandy: Fentebb szombatot emlegettek, az mondjuk nekem is jó lenne, mert hétfőn már visszajövök Dublinba, a vasárnapom meg szerintem kicsit zűrös lesz ;)
Épp most rendszereztem a tartalmat a gépemen, és kicsit több mint ötven gigabájt képet és videót kell feldolgoznunk, hogy elkészíthessük a videót és egy olvasmányos, kronologikus beszámolót. Ott, bent a sztoriban, kétezer kilométerre a szerkesztőségtől, teljesen másképp nézett ki, mint innen, vagy…..
4TYRES 2010.03.09 14:37:20
@Garp: Csatlakozom! En is Dublinbol repulok haza, hogy lassam ezt a biologiai csodat, a Tevepontyot. Nem lehet, hogy nem lesz ott!
A Domsjö expedíció mindkét egysége rendíthetetlenül hatol előre az éjszakában. Bendééknél partihangulat van, éppen most tették meg az ötezredik kilométert, valahol Prága alatt. Pozsonyban találkoznak a kopaszra borotvált Pistával, erről poszt is születik majd. Aztán visszaviszik a tréleres srácokat…..
Szépen csorogtunk dél felé, csodásan purrogott a Merci motorja, jöttek egymás után a falvak városok, közeledett az evés hely és ideje. Mi mentünk hátul az Insigniával, Zsolték elöl, hogy lássuk ha van valami baj, ne kelljen tolatgatni. Egyszer csak mögénk került egy tartálykocsi, elég közel volt, az…..
Nehogy azt higgyétek, hogy minket itt a szerkesztőségben nem döbbent meg az az iszonyatos energiájú narancssárga szeretetsugár, ami a bejövő e-mailekből és kommentekből áramlik a svéd havazásban egyenletes fordulatszámon kilométereket faló Insignia felé. A biztatás mellett nagyon sok felajánlást is…..
4TYRES 2010.03.04 00:53:31
@antib68: Igaz, igaz. Egy könyv már rég esedékes, de most már szinte kötelező!
4TYRES 2010.03.04 00:55:03
@generator: Gratula!
Én meg gyakran az egy hónapos fiammal a kezemben bámulom a monitort :D
4TYRES 2010.03.04 00:56:16
@ommm: Ebben igazad van, de ez az egész már réges-rég nem egy autóról szól!
Mivel továbbra sincs mobilnetünk, mert a pannonos nem működik, német mobilnetet nem tudtunk venni, mert Németországból eddig még csak benzinkutakat láttunk, és az eddigi benzinkutaknál nincs megvásárolható mobilnet, ezért csak Vályi Pista telefonjaiból tudjuk, hogy egy csomó olvasó nem érti, miért…..
4TYRES 2010.03.02 23:24:49
@Lehotai: Igazad van ez korábban is felmerült, ha már Csikós Zsolti visszautasította a pénzt, akkor fordítsuk a könyvre!
Jó utat és gyakori bejelentkezést!
4TYRES 2010.03.03 00:10:54
@Krisz_: Igen, valóban figyelemreméltó, hogy az elmebeteg, kapkodós szervezés, pakolás, utazás mellett egy rendkívül olvasmányos cikket dobott össze.
Pedig "Röviden is elég elmondani

Új ütközők, lámpák, maszk és motorházfedél, külső tükörbe tett index, puha műszerfalbetétek, USB-s rádió, négy automata ablak, új kormány, áthangolt kormányszervo és hátsó lengéscsillapítók – ennyi most, 2010 februárjában az újdonság az Auris táján. Meg a nyolcvanezer forinttal csökkentett ár."
Azért a cikk ennél jóval többet mond ;)
4TYRES 2010.03.03 00:17:32
@Garp: Írországban meg csak simán kentek volna rá egy kis tömítőpasztát, és jóccakát! :)
Megvolt az első kisebb havária az Insignia fedélzetében. Bende Tibby jelentette, hogy a szivargyújtóba dugott elosztó nem bírta a gyűrődést és füstölni kezdett. Pedig csak a GPS és az MSI volt rajta. Kicsit csodálkoztam ezen, de amikor Vályi Pistának elmondtam a történetet, minden megvilágosodott.…..
A világ legjobb ajánlatát vázolom az olvasónak: másfél millió forintnyi euróért itt-ott javítandó, negyvennyolc éves Mercedes, Domsjőből. Zsííííír, igaz?..
4TYRES 2010.02.28 12:15:57
@Ytse: Ez az "előfizetés" a Csikós cikkekre etikusan hangzik. 25 EUR-val én is előfizetnék! Egy ideig a
forum.index.hu/Article/showArticle?t=9199773
még nem enged hozzászólni, de én is rajta akarok lenni a listán ;)
4TYRES 2010.03.02 02:21:56
@Shadowbull: Ezzel egyetértek. A könyv szerintem is jó ötlet. Ha Csikós Zsolt a 4b-ből adományként nem fogadja el a pénzt, akkor a korábbi felajánlásomat vegyétek úgy, hogy megelőlegeztem a könyvet. Dedikált példányt kérek! ;)
Ki tart velem?
Jó ideje nem írtam Eráról, a kombi fekvőlámpás Mercimről, mert, ha úgy vesszük, nem is volt mit. Ződcséges Merdzsóként szépen teszi dolgát, indul, megáll, viszi az Ikeát, kilencfelet eszik így télen, városban, fogatlan szájával szépen morzsolgatja a kilométersercliket.…..
4TYRES 2010.01.17 15:21:47
@Jacopo Belbo:
Teljes mellszélességgel a projekt mellet állok! Nyomtatott formában összegyűjteni a sztorikat, képekkel! Mert egy könyv azért mégiscsak könyv! Egyébként is jobban illik a 123-hoz, mint a monitoron olvasni ezeket a remek történeteket.
Jómagam is csatlakoznék a Csikós for president mozgalomhoz. ;)
Belsőség Két köcsög az Audiban 2009.12.02 06:52:36
  Az Miniben már választhatunk, milyen motorhangot hallgatnánk, de az Audinak és a BMW-nek is érdekes megoldásai vannak. Vélemények azonos című írásunkról...
4TYRES 2009.12.02 17:22:49
@series_one:
Igaz, az egyik egy Conti SportContact2 a másik pedig Dunlop SP 01. Bár mindkettő asszimetrikus mintázat, azért én nem keverném egy tengelyen...
Belsőség Csak kép és hang 2009.12.01 17:09:00
Tóth Zolitól kaptuk a videót, mondanom sem kell, hogy pár percre teljes lett a csend a szerkesztőségben, csak innen-onnan hangzott fel egy halk bammeg. Csikós látott már ezt-azt életében, de még ő is fátyolos szemmel nézte az alábbi videót. Nem is lehet máshogy, még akkor sem, ha…..
4TYRES 2009.12.01 21:53:48
@dennisthemenace:
Nem kell időgép, a Boeing 747-800 tökéletesen megfelel erre a célra. Mindössze 3 órás út Budapest - Dublin. Írországban a Historic Rallyn élőben láthatsz Escor Mk-II-t tömegével:
www.youtube.com/watch?v=TiWZcdtRC2o
De nincs itt semmi baj. Az új ötös itt van, kicsit drágább lesz, mint a kifutó E60, és még mindig hátul teker, mit sírtok? Audi, ön jön. Mai cikkünk blogposztja...
4TYRES 2009.11.27 00:15:38
@JC-II.:
Igazad van, rosszul emlékeztem, utána kellett néznem:
"1990-ben megkezdődtek a Magneti Marelli, a Fiat Research Centre és az Elasis által kifejlesztett Unijet rendszer gyártási előkészületei. Ez a fázis 1994-ben ért véget, amikor a Fiat Group Automobiles úgy döntött, (az akkori gazdasági nehézségei miatt, a szerk.) hogy együttműködésbe kezd egy dízel befecskendező rendszerekben nagyon tapasztalt partnerrel. Így a fejlesztés és gyártás előkészítés utolsó lépéseit átadták a Boschnak." Itt lépett be a Mercedes-Benz a fejlesztésbe.

Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmem a tévedésre ;)
4TYRES 2009.11.27 20:36:29
@akira2:
Abban igazad van, hogy a peres gumi sokkal kevésbé komfortos, de én nem erre gondoltam. Azonos méretű gumik esetén a runflat hátrányát a sokkal merevebb oldalfal (hiszen nyomás nélkül is el kell bírnia a gk súlyát) és az ezzel szoros összefüggésben lévő nagyobb rugózatlan tömegek jelentik. Nyilvánvaló a biztonság előtérbe helyezése, bár ha a hagyományos abroncsot megfelelően karbantartják (rendszeres nyomás ellenőrzés, oldalfal esetleges sérülésének szemrevételezése) akkor nagyon kis valószínűséggel okoz nagy bajt. Amióta a belsőket száműzték az abroncsokból, azóta a hirtelen nyomásvesztés csak nagyon komoly gumisérülés esetén következhet be. A lassú nyomásesés pedig nem olyan veszélyes, különösen, ha visszajelzést is kapunk róla a műszerfalon.
De a BMW mérnökei nyilván sokkal okosabbak nálam és tudják az okát, miért választották ezt a kompromisszumot. ;)
Mai cikkünk blogposztja...
4TYRES 2009.11.06 00:35:33
Most olvastam végig az összes kommentet, igaazán nem volt felhőtlen szórakozás. Bosszantó, hogy egyesek a saját szubjektív véleményüket bizonyított tényként kezelik, de nem csak ez baj, hanem az, hogy ezt próbálják másokra is ráerőltetni. Szomorú, hogy ez sokszor nagymértékű tudatlansággal és felelőtlenséggel párosul, és nem veszik tudomásul, hogy a közlekedés nem csak a saját szórakoztatásunkról szól, hanem arról is, hogy percenként többszáz döntést kell hozni, amelyek közül elég egy rossz, és ez a többi közlekedő sérülését, esetleg halálát is okozhatja.
Sajnos a gépjárművezető-oktatás is rettentő alacsony színvonalú, ami a vezetők egy részének indokolatlan agresszivitásával párosulva kaotikus állapotokat okoz Magyarország útjain. Tán elvárható lenne, hogy aki autózik, tisztában legyen a fizika alapjaival, a gördülő- és a csúszó súrlódás közötti különbséggel (tisztelet azoknak, akik közben megtanulták, már érdemes volt olvasni a hozzászólásokat). Azt sem értem sokan miért érzik kötelezőnek, hogy mindíg elsők legyenek, és mindenkit megelőzhessenek. Szerintem ez nem verseny, és nem az adja egy ember értékét, hogy milyen gyorsan, illetve, hogy milyen autót vezet (vagy “hogy meddig bírod feltekerni a kocsiban a hangerőt”).
De, hogy a cikkhez is hozzászóljak, többszáz autó és évi 30-40e veztett km, valamint elvégzett vezetéstechniki tréning és autóversenyző kurzus után az a véleményem, hogy nyáron nyári-, télen téligumi. A téli puhább keverék száraz, kevésbbé hideg úton valóban valamivel gyengébb teljesítményt nyújt. Ez azonban nem hatalmas különbség, könnyen kalkulálható. Valóban hidegben, különösen nedves, vagy latyakos úton (a havas felületről nem is beszélve) azonban összehasonlíthatatlanul jobban kezelhető az autó megfelelő minőségű téli gumiabroncsokon. És ez sokszor valóban életet menthet! De ez továbbra is csak egy vélemény, ha valakinek több tapasztalata és alaposabb tudása van a témáról, szívesen tanulnék tőle.
hirdetés Mindenki, de tényleg, MINDENKI ismeri a Top Geart. Ezt az autós műsort játsszák a BBC-n, meg ezer más nemzetközi csatornán, sőt, itthon is a tévében. Utóbbit nem akarom nagyon minősíteni, olyan, mintha valaki kölcsönbe kapná a Mona Lisát, és rózsaszín alkoholos…..
4TYRES 2009.10.15 22:50:08
@ahraM: Teljesen egyetértek a véleményeddel. Aki szórakoztató autós műsort szeretne nézze a TG-t aki a tényszerűbb adatokra, "hagyományosabb" tesztekre kíváncsi nézze a Fifth Geart. Én pl. mindkettőt rendszeresen bámulom.

Ja és könyörgöm, valaki töltsön fel valamelyik videomegosztóra egy Viasatos Top Geart, mert Dublinban csak a BBC-n és a DAVE-en tudom nézni, de itt eredeti nyelven megy. Annyira kíváncsi lennék a "szinkronra"! Please Help!
  Miért jó a tizenöt éves Golf Stuttgartból behozva, és miért pocsék Gyuláról megvéve? Vélemények az azonos című írásunkról...