Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Marklar

0 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Júniusban a MediaMarkt és Credigen 0 százalék THM-mel kecsegtető hiteltakciójáról már volt két posztunk: egy a hitelfedezeti biztosítás díjáról, egy pedig az átláthatatlan hitelbírálatról szólt. K. mindezeket megúszta, 3 társával együtt megkapta a hitelt és jól be is…..
Marklar 2009.09.23 17:54:21
@Mylady: hitelkártya aktiválása általában az első tranzakcióval történik meg. mint ahogy az új bankkártyát is akkor aktiválod, amikor először használod, és pénzt veszel ki róla, vagy teszel be, stb... És azt javaslom, inkább jóelőre szüntesd meg a kártyát.

@vape: azt, hogy melyik bankban dolgozom, és milyen pozícióban, néhány post-tal ezelőtt leírtam, hadd ne mondjam itt is, annyit súgok, hogy szintén bankos post. Nyilván devizahitelnél és közüzemi számlánál hasznos lehet a DD, mert hát ott nem fix összegek vannak. Viszont akkor én már inkább a csekkes befizetést ajánlom, bár annak az a hátránya, hogy lehet, hogy akár 8-10 nap az átfutási ideje, és előfordul, hogy a postán elkeveredik a befizetés, ilyenkor (sajna, saját költségre, ami kb 600 Ft) tudakozványt kell kiállítani a befizetésről és akkor utánajárnak, hogy hol az ember pénze. De a egjobb megoldás mindig az, hogy ahol csak lehet, pénztárnál fizessük be kp-ra. Legyen akár hitel, akár egyéb dolog.

Maradok továbbra is tisztelettel
Buta a Budapest Bank, közölte velünk az olvasó, ugyanis 154 Ft hátralékot 4 Ft + 150 Ft postaköltség összetételű csekkeken próbált meg behajtani. Végül a 39 db csekk helyett megoldották a problémát 1 db csekkel, elégedetten hátradőltek, pedig nem kellett volna. Ugyanis újabb…..
Marklar 2009.09.22 16:12:17
Tisztelt mindenki!

Mint kiderült, kedves ügyfél nem volt tisztában magával a termékkel, hogy hogyan is működik ez. Ha teljesen képben lenne vele, akkor ez a cikk nem jelent volna meg. Viszont tudatlansága nem teljes mértékben az ő hibája!
Tehát ez a termék (mondhatom nyugodtan, mivel ügyfél személyazonossága nem derül ki a cikkből) egy hitelkártya volt, és a hitelkártyánál nincs olyan, hogy futamidő.
Valószínűleg az kavarta meg az ügyfelet (de nem csak őt, hanem ügyfelek százait-ezreit), hogy feltételezhetően ez egy áruvásárlási kártya, tehát ő ezen egy terméket vásárolt. Aki nem tudná, hogy miről is van szó, annak röviden: Van, ahol nem csak áruhitelre vagy KP-ra lehet venni terméket, hanem hitelkártyára is, és nem úgy, hogy arról vonják le az összeget, hanem ott állítják ki a vásárlásról. Tehát ha Jóskapista vesz így egy 150.000 Ft-os TV-t, akkor így 150.000 Ft-os keretű hitelkártyát kap, aminek a kerete értelemszerűen fullra le van merítve. Erre ugyanúgy, mint egy áruhitelre, minden hónapban fizetni kell (kintlévőség vagy hitelkeret 5%-át, hitelkártya típusától függ), tehát az első kivonaton szereplő összeg neki 7500 Ft minimum fizetendőt fog mutatni. természetesen fizethet be ennél többet is, akkor jobban fel lesz töltve a kártya. A különbség az az áruhitelhez képest még, hogy az áruhitelnél befizetett összeget nem tudod újra felhasználni, hitelkártyánál pedig igen.
Tehát most, hogy az alapvető dolgokat letisztáztuk... mi lehetett itt a gond?
Mivel én nem láttam a számlát, csak én is tippelni tudok. Tisztelt ügyfél töltötte szépen a kártyáját, és ő azt hitte, hogy ezzel le is zárul(t) a hitel. De nem! Ugyanis: ha te feltöltöd a kártyát, akkor a banknak honnan kéne tudnia, hogy te azt nem akarod még használni? Ha meg akarod szűntetni, azt külön jelezni kell. Ekkor kap a kártya egy kódot, hogy lezárandó lesz, amint a hitelkeret fullra fel lesz töltve. Ez esetben ez nem történt meg. valamint lehetett kb 80 ft kintlévőség, emiatt ment a 4 ft-ról + 150 Ft csekkes befizetési díjról ügyfélnek minden hónapban a kivonat. Mivel fizetési módnak valószínűleg postai csekkes befizetési mód volt megadva, ezért a 150 Ft-tal mindig kalkulálni kellett.
És így volt az, hogy a kintlévőség mindig csak 4 ft-tal töltődött, és mentek egymás után a csekkek.
Még egyszer szólok, ez nem feltétlenül csak az ügyfél hibája, több száz ilyen ügyfél van, aki a hitelkártya működését nem ismeri. Alapjában véve Magyarország még nincs felkészülve erre a termékre, hogy hitelkártya. Valószínűleg az ügyfelet se tájékoztatták mindenről, mert hát amikor csórikám megveszi a cuccot a kereskedőnél, a kereskedőnek nem kötelező tudnia (szomorú), hogy hogy működik egy hitelkártya.
Remélem, tudtam segíteni, és elég világosan, érthetően vázoltam fel a dolgot. Ha bárkinek kérdése van, nyugodtan tegye fel, figyelem még egy darabig a cikket:)

Üdv!