Adatok
Mandika69
0 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Tegnap kitört Budapesten a péntek esti láz, ugyanis látványos külsőségek között megnyitotta kapuit a Lakatos Márk Makeover Szalon. Tehát Márk szalonképes lett. Így most már nem kell senkinek televíziós műsorba jelentkeznie, és ország-világ előtt a törött…..
Mandika69
2011.11.05 21:25:12
Hajrá Clinique !
Remélem, Budapest várostörténészei majd legkésőbb 50-100 év múlva kiderítik és publikálják is, hogy 2011 őszén tulajdonképpen mi a franc zajlott a színfalak mögött a budai fonódó villamosvonal körül. Számomra ugyanis lassan kifejezetten parajelenségnek tűnik, ami a…..
Nem tudom, valójában szeretnék-e a jövő zöld nagyvárosában élni. Nem biztos, hogy örülnék például azoknak az "árnyat adó fáknak", amelyeknek napelemes levelei gyűjtik a villamosenergiát az elektromos autók működéséhez. Azt viszont türelmetlenül várom, mikor…..
Sokan az országból azt sem tudják, hogy hazánk tizedik legnépesebb városában, Szombathelyen valaha villamos volt. Pedig volt, 1897 és 1974 között robogott a város utcáin. A megszünését az akkor divatos, közutat és az autóbuszokat priorizáló szemlélet okozta, ami számtalan…..
Kényelmes utazásra kárhoztatták a stuttgartiakat azzal, hogy a fogaskerekű elé építettek kerékpártárolót. Így akár 8 biciklit is kényelmesen és biztonságosan lehet szállítani, útközben a sofőr még ha nem is akarja, akkor is kénytelen szemmel tartani a bicikliket. Fotó:…..
Mandika69
2011.07.18 21:29:26
@GuloGulo: Szia! Vasútgépész végzettségem van, általában elég jól meg szoktam ítélni a dolgokat, de lehet, hogy igazad van. Viszont 0,8 tonna nem lehet, mivel túl könnyű lenne, és nem lenne elég tengelynyomása a biztonságos közlekedéshez, pláne tolt üzemben. A publikált anyagok alapján a BKK elképzelése egy Stadler által gyártott, és más vasutaknak már szállított, háromrészes adhéziós, és fogas üzemre alkalmas motorkocsi elképzelés volt. Nem azt írtam, hogy a motorkocsik nem lennének alkalmasak pótkocsik továbítására, én inkább az engedélyeztetést tartottam problémásnak, hazánkban.
Ma van a Budai Gourmet zárónapja, aki eddig valamiért hezitált vagy nem ért rá, itt az utolsó lehetőség, hogy ne maradjon ki az év gasztroeseményéből! Íme a tegnapi gasztrokalandjaim a Millenáris Parkban képekben, ma nekifutok még egyszer, rengeteg mindent nem kóstoltam…..
Az új himbasor a szelephézagállító golyós, önbeálló csavarokkal
A korábbi motorjáratás a vezérlés és a szelephézag állító csavarok cseréléséig jutott, ezek gyengének bizonyultak. Az amerikai fórumok böngészése után, valamint a hengerfej gyártójának javaslatára…..
Budai gyerekként úgy nőttem fel, hogy a "Fogas" intézmény volt számomra, aminek lelke van, és amivel mindig izgalmas utazni. Ehhez képest ma borzasztó utazni vele: ráz, ugrál, nem lehet kényelmesen ülni rajta - beszélgetni meg pláne (pontosabban a megállókban, amikor áll, akkor igen). Azt se…..
Mandika69
2011.02.17 14:22:20
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Szia!
Nem, ez a berendezés mindig a járművön volt. A gépes kocsi hegyfelölői forgóváz hajtóművén van az "érzékelője". Akkor működik,ha az irányváltót völgymenet, vagy völgy fékmenet állásába kapcsolod, és a rugóerő tárolós fékre hat, mikor a kocsi túllépi a beállított sebességet akkor egy Ep. szelepen keresztül elengedi a levegőt a fékhengerekből, és a kocsi befékeződik. A baleset után egy külön kulcsos kapcsoló került beépítésre, így a vonali járművezető, mivel nála nincs kulcs, nem tud völgy menetbe kapcsolni. Mivel a vonal végig lejt Városmajor felé, így erre nincs igazán szükség. De volt egy helytelen gyakorlat, nevezetesen, hogy néhányan János Kórház megállóból úgy indultak el, hogy völgyfékmenetből, átkapcsoltak völgymenetbe, hogy jobban gyorsuljon a vonat, de így kiiktatták a villamos féket, és Városmajor végállomáson tisztán légfékkel álltak meg. A jármű erre nem alkalmas, mivel villamos fék nélkül nem tartható forgalomban, nem így van méretezve a légfékrendszere. Így azóta csak a műszak tudja ezt a fokozatot használni, leginkább a kocsiszín területén. A baleset után még felszerelésre került egy motor árammérő, a motorkocsi vezetőasztalára, valamint más anyag összetételű fékbetétek lettek felszerelve a járművekre. Valamint nagyobb, hatásosabb, de nehezebb pályakotró került felszerelésre, bár ez igazából csak a fenntartási problémákat növelte.
Szia!
Nem, ez a berendezés mindig a járművön volt. A gépes kocsi hegyfelölői forgóváz hajtóművén van az "érzékelője". Akkor működik,ha az irányváltót völgymenet, vagy völgy fékmenet állásába kapcsolod, és a rugóerő tárolós fékre hat, mikor a kocsi túllépi a beállított sebességet akkor egy Ep. szelepen keresztül elengedi a levegőt a fékhengerekből, és a kocsi befékeződik. A baleset után egy külön kulcsos kapcsoló került beépítésre, így a vonali járművezető, mivel nála nincs kulcs, nem tud völgy menetbe kapcsolni. Mivel a vonal végig lejt Városmajor felé, így erre nincs igazán szükség. De volt egy helytelen gyakorlat, nevezetesen, hogy néhányan János Kórház megállóból úgy indultak el, hogy völgyfékmenetből, átkapcsoltak völgymenetbe, hogy jobban gyorsuljon a vonat, de így kiiktatták a villamos féket, és Városmajor végállomáson tisztán légfékkel álltak meg. A jármű erre nem alkalmas, mivel villamos fék nélkül nem tartható forgalomban, nem így van méretezve a légfékrendszere. Így azóta csak a műszak tudja ezt a fokozatot használni, leginkább a kocsiszín területén. A baleset után még felszerelésre került egy motor árammérő, a motorkocsi vezetőasztalára, valamint más anyag összetételű fékbetétek lettek felszerelve a járművekre. Valamint nagyobb, hatásosabb, de nehezebb pályakotró került felszerelésre, bár ez igazából csak a fenntartási problémákat növelte.
A 2008-as 30 darabos megrendelés után idén újabb 15 darab járműre jelezte igényét a milanói ATM. A csuklós, négy ajtós, légkondícionált trolibuszok karosszériáját a Van Hool, az elektronikáját pedig a Vossloh-Kiepe gyártja, érdekességük, hogy hibrid rendszerűek, tehát a…..
Mandika69
2011.01.28 11:29:59
Január 3.-ától új járat indult a budapesti belváros és a Ferihegyi repülőtér között. A REA (Repülőtéri Expressz Autóbuszjárat) jelzésű járat minimum 6 hónapig közlekedik, az ott közlekedő négy új Otokar Kent 290LF típusú buszt a Weekendbus Zrt. üzemelteti. Blogunk tett…..
Fucsa című topicra bukkantam néhány hete az egyik thai fórumban. Top 8 - a legszebb thai férfiak. Ez a cím azért még nem hozott volna lázba, de ajánlóval kaptam a linket, így rákattintottam. (Itt a link, tanulságosak a thai kommentek is alatta.) A rutinosabb Bangkok Charlie…..
Az Európai Uniós szabályozások kivégzik az autórajongók utolsó bálványait. Halálsoron a szupersportkocsi, és a kéziváltó.
Vélemények az azonos című írásunkról...
Bevezető
Kiknek szól a könyv?
Ez a könyv egy útikalauz transzszexuálisoknak, hogy könnyebben eligazodjanak a nemváltoztatási folyamat útvesztőjében.
Ez a könyv elsősorban azoknak íródott, akik úgy gondolják, hogy ők transzszexuálisok, (azaz lelkileg más neműnek érzik…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz