Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Sas155

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem is tudom, hogy hol kezdjem a mai napról szóló posztot. A lényeg a címből látszik: megvan a C vizsgám!!!!!!! :-)) A hozzá vezető események alább olvashatók.Szóval egy hétvége kihagyása után ma mentem ki a reptérre újból. Igazából nem számítottam semmire és nem is úgy…..
Reméltem, hogy a héten meglesz a C, de már nem vagyok benne annyira biztos. :-(Tegnap megvolt a termik bemutató oktatóval. Sikerült elég rossz körülmények között 37 percet repülnünk. Persze az oktató vezetett a kritikus helyzetekben én pedig átvettem, amikor már stabil emelésben…..
Ma elkezdődtek a kiképző repülések. Nagy izgalommal vártam már ezt a napot. Kíváncsi voltam, hogy milyen érzés lesz vezetni a repülőgépet. Az I/2-es feladat 3 db repülésből áll, ahol az egyenesekben már nekünk kell irányítani a gépet. Hát nem úgy ment mint szerettem volna.…..
Sas155 2011.04.29 08:47:53
@tanulóvezető: A kérdés az, hogy az oktató vezette a gépet termikeléskor, vagy te. Utasként hamarabb kikészülsz, mint ha te vezetsz. Pl. én sem bírom, ha nem én vezetem a gépet.
Steff Tibor: Játék az éggel című könyvében ír erről a "jelenségről". Antikváriumban, vaterán lehet megszerezni.

A vesztibuláris érzékenység függ az adott napi kondíciódtól is, valamint attól, hogy a szezon elején vagy, vagy a közepén (lehet edzeni).
Noha sokáig húzódoztam a téma megérintésétől, számos olvasói komment és levél meggyőzött arról, hogy - az angol amerikai eredeti verzió után a nemzetközi közbeszédben is simán kilenc-tizenegy (Nine-Eleven) néven elhíresült, ma éppen a nyolcadik évfordulóját ülő -…..
Sas155 2009.09.17 08:30:07
@mcs: O.K. legyen alumínium. Mint írtad ez a ház külső burkolata, tehát ha elérte volna az olvadáspontját, akkor azt láttuk volna, hogy a hőnek kitett épületrészről a burkolat szépen megrogyva, megfolyva az alatta lévő szintekre csúszik, mint amikor a zokni kezd lecsúszni a bokádról :).

Itt ellenben azt látjuk, hogy a fém patak BELÜLRŐL folyik ki. Másrészt nézd meg a színeket. Az épületből kicsapó lángok sötét pirosak, tehát ez ~650 fok C, a fém patak pedig fehéren izzik, tehát 1400 - 1500 fok C. Van egy kis különbség amit valamivel át kell hidalni, hogy létrejöjjön a jelenség.
Sas155 2009.09.17 08:40:42
img0.tar.hu/sas11/size2/38923564.jpg
Egy érdekes kép, beszédes arcok. A 911 áldozatainak emlékére megtartott istentiszteleten készült.

Az öreg Bokor kavarhatta az ürüléket, szellemi fogyatékos gyermekének max. utólag mondták meg, hogy hány óra van.
Sas155 2009.09.17 13:32:48
@teddybear01: Írod, hogy: "Bizony, ha van elég kerozin, és kap elég levegőt, akkor 1000-1500 fok körül is éghet"

Itt van az eb elhantolva. Az elméleti lánghőmérséklet eléréséhez bizony pontos tüzelőanyag - oxidáló anyag arány kell. Hajtóműben ezt el lehet érni, de még ott is hosszú fejlesztés kell, hogy minden üzemállapotban igaz legyen ez. 50' 60' évek hajtóművei füstöltek is rendesen.

Mint láttuk, a két szerencsétlen torony akkora füstfelhőt nyomott, mint egy vulkán. Erősen oxigénhiányos égés volt ott, ezért kerozin ide, vagy oda, 600 - 700 fok C-nál többet nehéz összehozni az épületen belül. Ez pedig nem olvasztja meg az acélt.

Akkor mitől folyik az ki patakokban az épület oldalán?

Utolsó hsz. volt, mindenki azt gondol ami neki jól esik :)