Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Muddy

0 bejegyzést írt és 41 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Sziasztok! Jöjjön a várva-várt második rész! :), amelyben megépül a Mauretania, elindul a próbáira és első útjára, és persze rengeteg soha nem látott képet is kaptok!  A Mauretania építése A két nagyhajót végül pár hónap különbséggel kezdték építeni; a Lusitania…..
Muddy 2015.01.11 11:45:06
@Rollende Landstrasse:
Kiegészítésképpen:
Gyors számítást végezve, Mr. Smith méreteihez arányítva a retesz és az agy méreteit, a nyírófesz 7,5 Mpa, a felületi nyomás 25 Mpa-ra adódott statikus terhelést figyelembe véve.
Dinamikus igénybevétel esetén az adódó terhelések min. 2x akkorák mint statikus esetben, de így is csak 15 ill. 50 Mpa értékek jönnek ki, ezek egyike sem földtől elrugaszkodott érték.
Fentiek mindegyikét egy kutyaközönséges szerkezeti acél is elviseli bazi nagy biztonsággal, de gondolom, hogy anno nem valami hulladék anyagból reszelték a nagy vaslufit.
A számítás persze bizonytalan méreteken alapul, de a nem hinném, hogy nagyságrendi tévedés lenne benne.
Ilyenkor persze mindig megdöbbenek én is, hiszen első blikkre a kép alapján gyanúsnak tűnik a dolog, de aztán kiderül, hogy:
a, a fizikának általában igaza van,
b, egy kutyaközönséges szerkezeti acél milyen mocskosul sok terhelést el tud viselni.
Pénteken voltam a Kürt Akadémia NET-WORKS képzésén oktatni, és így volt szerencsém meghallgatni Kozári Istvánnak, az [origo] értékesítési igazgatójának az előadását az iWiW-ről. Egy nagyon jó és nagyon tartalmas, sales-prezit mondott el - egyik oldalról nézve.…..
Tegnap Zürichbe utaztam, reggel mentem, este jöttem, szóval egy laptopon, néhány hitelkártyán és egy fényképezőgépen kívül nem volt velem semmi. Ilyenkor többnyire zökkenőmentes a becsekkolás: legrosszabb esetben kapcsolatot kell teremtenem egy élő emberrel, aki pult mögül…..
Új reklámspot-sorozat indult útnak a német nyelvű tévécsatornákon néhány hónapja, és vált hihetetlenül rövid idő alatt kultikus darabbá. A filmen nem túl szimpatikus, ám rendkívül laza fiatalember arról győz meg minket másodpercek alatt, hogy villanyautóval járni, pláne…..
Muddy 2009.09.23 22:29:43
@Ászi: Ez nem elzsidósodás kérdése, pusztán a műszaki realitásoké, a józan paraszti észé, valamint egy olyan dologé, hogy gondolkodjunk mán rendszerben.
Egyenletet sem úgy oldunk meg, hogy nekünk nem tetsző ismeretlent kradírozzuk.
Muddy 2009.09.23 22:54:57
@Donor: ezzel vitába szállnék
en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine#cite_note-32
irodalomjegyzék 33. pontja szerint korszerű teherautómotorok 40-45% körül járnak.
az átlag erőmű hatásfokot egy 2001-es BME tanulmányban találtam, a transzformálás hatásfokát pedig korábbi emlékeimre hasaltam, de szerintem még túl is értékeltem picit.
Muddy 2009.09.23 23:07:35
@\'it\'s cool to know nothing\':
1, nem kell oktatnod, mint írtam nem vagyok járatos az erősáramú technológiákban
de honnan lesz 58%-os hatásfokú erőmű, mikor a siemens a marketing buullshit-ben döngeti a mellét előre, hogy majd 3 év múlva ő nagyon fog tudni 50%-ot realizálni.
2, a megújulók valóban értelmes alternatívát jelenthetnek, de amíg nem megoldott a random energia tárolása majd visszatáplálása, addig macerásnak látom, különösen ha olyan méretekben megy a töketlenkedés mint most
3, tételezzük fel, hogy mindezt meg tudjuk oldani, de hol az az infrastruktúra ami a végfelhasználóhoz juttatja za enrgiát, és ha nincs, akkor mennyibe kerül kiépíteni
4, előttem többen is leírták azt a triviális tényt, hogy a villamos hálózatot szabályozni meglehetősen macerás
5, amíg nem látok egy olyan egyenletet, ami primer energiahordozóra visszavetíti az egész folyamat energiaszükségletét, és ebben az egyenletben/egyenlőtlenségben a kacsacsőr hátat nem fordít a villanyautónak, addig engedd meg, hogy szkeptikus legyek
Sajnos igen jellemző Magyarországon, hogy ha valaki parkoló autónak okoz sérülést - és sok ilyen van a nagy mennyiségű vezetni nem tudó, ámde ezzel mégis próbálkozó sofőrök miatt -, minél előbb lelép a helyszínről, hogy ne kerüljön neki pénzbe. Macsek egy ilyen esetnek volt…..
Muddy 2009.07.02 08:45:33
@newtehen: A keskeny nyomtávú sín az milyen?
Muddy 2009.07.02 11:49:27
@newtehen: A nyomtáv a sínek gerincvonala közt van a sín pedig a vasdarab oldalt. Vagyis két kurvanagy sínt is lehet közel tenni és keskeny lesz a nyomtáv és ugyanez fordítva is. Szóval a nyomtáv nem minősíti a sínprofilt.
Nem kötözködés akart lenni csak műszaki ember vagyok és szeretek pontosan fogalmazni. :)
Volt már sok autópályás történetünk, ebből nem egy foglalkozott a három sávos M7 szakasz azon problémáját, hogy az autósok igen nagy százaléka nem tud mit kezdeni ennyi sávval és egész egyszerűen úgy gondolja, hogy akkor itt most nem kell jobbra tartani, úgyis el tud menni…..
Muddy 2009.06.26 12:40:00
Na most nem olvasom végig az összes kommentet, egyszerűen csak válaszolok a címben feltett kérdésre:

Azért baj, mert fasz vagy.
Amennyiben valaki a középsőbane ad abszurdum a belsőben lődörög ok nélkül, akkor annak valszeg az az oka, hogy ő is egy fasz. Vagyis hiába köllene, nem fog a tükörbe nézni, ha valamely hirtelen ötlettől vezérelve kikolbászol jobbra, pláne ha a negyeszű posztíró az általa emlegetett 8km/h különbséggel vágtat mellette jobbról.
Fentieket összeadva:
1, Fasz posztoló goto szalagkorlát, kis szerencsével korlát végigvezeti és nem lesz komoly baja, ha pedig mégse, akkor borulat. Aztán majd a mentöhelikopterben lehet gondolkodni a KRESZ-ről, miközben az agyvize apró cseppekben távozik a koponyaűrből.
2, Fasz lődörgő az érintőfogástól megijed, elrántja jobbra, majd ettől még jobban megijedbaindul a lassúkéz szindrómával súlyosbított öngerjesztő folyamat és némi kacsázást követően feldől mint a hugyozó kutya. A szabályosan mögötte közlekedők bele és bónuszként átgázol rajtuk az újságot olvasó ukrán kamionos.
Eredmény:

4 halott, 2 súlyos életveszélyes, 3 könnyebb sérült, megközelítőleg 15-20 millió HUF kár, egészpályás lezárás 4 órára, 800 idegroncs ember a feltorlódott sorban + 2db az idegességtől és a hőségtől helyszínen szülő kismama.

Ez persze kissé apokaliptikusra sikeredett, de azért vastagon benne van a paklibean ez a verzió is.
Levélírónk félti a hátsóját az esetleges rugdosástól, ezért azt kérte, a nevét tartsuk titokban. Cserébe ugyanezt kérte a történetben szereplő másik autó rendszámával kapcsolatban is, hisz ha olvassa a vezetője a lenti nyílt levelet, jó eséllyel magára fog ismerni. Az…..
Muddy 2009.06.24 12:42:24
@FlyByWire: Úgy emlékszem autópályán nem ennyire egyértelmű a szitu. Anno 94-ben asszem volt egy ilyen kérdés a tesztben és az volt a jó válasz, hogy autópályán nem kell számítanod semmi gixerre, mer az kurvára el van zárva mindenhonnan. Ámbár a pöcsöm emlékszik és lehet hogy csak a labdáért keresztbe szaladó gyerekre vonatkozik. Mondjuk ha 130 és e feletti tempónál letarol az ember valakit, akkor kívánom, hogy a felelősség megállapítása legyen a legkisebb gondja.
autózz! Apokalipszis most 2009.06.23 17:25:00
Budapest közlekedéséből vett videóra néhány momentumot Perillustris és némi szöveges körítéssel el is küldte nekünk. A szomorú az, hogy ha belegondolok a város tömegközlekedésének színvonalába, egyáltalán nem csodálkozom rajta, hogy aki teheti, a dugók ellenére is inkább…..
Circus azon kevesek közé tartozik, akik nem a szemüket meresztik ha balesetet látnak, hanem aktív segítségnyújtással próbálkoznak. Talán lehetnénk kicsit többen is ilyen helyzetben! Tegnap (szombat, 5/30) a 7-es úton poroszkáltam Budapest irányába kora délután, a viharok…..
A sorkatonai szolgálaton alapuló Magyar Királyi Honvédséget az 1868. december 4-én elfogadott XL. törvénycikk alapján szervezték meg, ezután indulhattak a magyar bakák vígan (?) a sorozóbizottságok elé. A véres világháborúk kissé lecsillapították a bevonulási kedvet, de a…..
Muddy 2009.05.28 14:26:28
OFF:
Melóhelyen vagyok, ergo nincs időm végigolvasni a commenteket, ergo ha ismétlésbe bocsátkoznék valahol, akkor elnézést
ON:
A 90-es évek közepén én megúsztam a sorkatonaságot, az allergiámnak köszönhető alkalmatlansággal, mindenféle trükközés nélkül, aztán mire kitalálták, hogy az allergiás télen vonul, addigre gyütt az egyetem, mire vége lett, addigra elhelt a sorkatonai szolgálat.
Ezeknek őszintén örülök, mert nem volt elbaszni való 1/2 - 1 évem a legendás töketlenkedésre.
Ellenben már akkor is az volt a véleményem - és ez azóta egyre erősödött -, hogy egy 2-3 hónapos intenzív kiképzésre nagyon szívesen elpályáztam volna.
A miértek:
- szívassák meg az ifjúságot ekkicsit fizikálisan. Komolyan mondom vérlázító, hogy a mostani tizenévesek sztem. 60+ %-a inkább a korai halált választaná ha le kellene gyalogolnia 10 km-t.
- tanuljanak meg alap szinten fegyvert kezelni, lőni és legfőképp TISZTELNI a fegyvert és akkor nem látunk olyat, hogy a fasz apuka a légfegyverrel integet a családja felé, és mikor mondom, hogy nemá te barom, akkor jön az unalomig ismer feháborodás: "nincs megtöltve bazmeg"
- tanuljanak rendfegyelmet, mert manapság mindenkinek jogai vannak, a kötelességek meg a kamrában lógnak a biokolbász mellett. Egyetemen tanítok, és sajnos azt kell mondjam, hogy jó néhány ifjú titánt legszívesebben szájon vágnék néha, hogy ha már eddig nem tanult emberi viselkedésformákat, akkor talán mmajd most...
- hazaszeretet emberekbe nevelése. Ezalatt nem azt értem, hogy bőrsátorban igyunk kumiszt, hanem olyan alapvető dolgokat, hogy tudjuk a himnusz szövegét, ha nem tudjuk, akkor legalább kussolva egyenes derékkal állva hallgatjuk a többit aki tudja, stb.

konklúzió: sztem köllene egy 8-12 hetes intenzív fizikai és szellemi felkészítés, kötelező jelleggel, kiskapuk nélkül, különös figyelmet szentelve a fentiekben leírtaknak.
Muddy 2009.05.29 12:37:41
@NAR: Valóban, bizonyos esetekben kevés lehet, ellenben ha ezen időszak alatt rájön, hogy a minimálisnál paraszthajszállal több testmozgás nem feltétlenül halálos, akkor még hasznos is lehet.
Muddy 2009.05.30 11:17:43
@NAR: Igen, azt a sorkatonai szolgálatot sikerült végigélniük, amiből én szerencsére kimaradtam. Vagyis az értelmetlen f@szvakarós, basszuk el az időt értelem nélkül sorkatonaságot.
Nincs vele egyedül Muddy, hogy nem bírja nézni a szerencsétlen autósokat, akik egy-egy teherautó megelőzése előtt annak teljesen a seggébe másznak, ami nem csak egy vészfékezés esetén lehet veszélyes.A ma esti találkozóra pedig gyere inkább metróval meg villamossal! Egy engem…..
Asdf megörült neki, hogy náluk is nyílt hipermarket, ahol viszont az út tervezői / építői nem járnak a földön. Végülis a szlogen nem rájuk, hanem az árakra vonatkozik, akkor meg minek is siessenek. Szóval levélírónkon kívül bizony másoknak is eszébe jutott, hogy…..
Muddy 2009.04.01 17:21:53
@Cyric_: Elnézem Neked. Amúgy annak ellenére, hogy nincs 300 gyalázkodó komment mint az újra és újra előbukkanó csontig rágott, érzelmi alapokon nyugvó problémák esetén, azért még minden nap több ezer ember tölt feleslegesen fél órát az életéből helybetopival. Mindezt azért, mert valami agyament barom képtelen volt értelmes döntést hozni egy íróasztal mögött.
Muddy 2009.04.02 10:49:00
@Marty Mcfly: Fikázik a tököm. Pusztán reagáltam valaki hozzászólására, Te pedig fogadatlan prókátorként tettél egy megjegyzést úgy, hogy még mindíg nem érted, hogy mit akartam mondani.
Én is csókolom

Muddy 2009.04.02 18:42:20
@Marty Mcfly: In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen.
Gondolom, hogy Jancika a nemrégiben közölt menet közbeni övcsatolgatásos balesettel foglalkozó poszttól kapott ihletet és megírta nekünk a feleségével történteket, amikor is egy alapos rendőr a halálba szivatta az üres gyermekülések biztonsági öveinek beköttetésével.…..
w Bátor Sir Robin 2008.09.23 06:15:00
Robin, a bátor elszaladt Bátran elfutott, el ő A vész láttán ahogy tudott Farkát behúzva elfutott (Gyalog-galopp)  Magyarország gyámoltalan, gyenge, nehezen védhető peremvidék. Katonailag is, de ez az ország annyira csesznye, hogy nem kell ide erőszak. Sőt, még igazi zsarolás…..
Muddy 2008.09.23 09:25:38
Alapvetően logikus a sztori, csak jelenpillanat kurvára nem megérős. Mayday leírása kb korrekt. Egységnyi fűtőteljesítményt áramból kb 4x olyan drágán lehet előállítani mint gázból (támogatás nélküli ár, és hangsúlyozom ezek jelenlegi adatok, tehát emeléskor még akár javulhat is az arányszám). Jól megcsinált hőszivattyús rendszernél egységnyi vilanyárammal 4 egység hőenergiát lehet előcsalogatni. Fentieket alapul véve kb. azonos a fenntartási ktg. Hozzávéve a dologhoz, hogy ma magyarországon kétféle ember készít megújuló energiaforrásokkal táplálkozó épüéetgépészeti rendszereket - nevezetesen boldog és boldogtalan - könnyen előfordulhat, hogy pölö drágább a hőszittyó. Arról nem beszélve, hogy ha mindenki nekiállna hőt szippantgatni, akkor az egy ultrabrutál túlterhelést jelente a vill. hálózatnak.
Megoldási javaslat:
1, szakmai döntéseket hozó politikusokat belebaszni a dunába, zöldeket rájuk kötni ballasztnak
2, gázártámogatás goto megújuló ártámogatás
3, épületgépészeti piacon résztvevő kereskedők, kivitelezők 70%-a marketingesek 100%-a goto autópálya, hiány van kubikosból
4, szakma megmaradt része tipli izlandra tanulni (támogatással kéretik elszámolni, mert tanulás helyett nem ér szeszelni és ursulanővérszerű szőke lányokat abajgatni)
5, pakson felépíteni a 20 éve meglévő alapokra az 5. és 6. blokkot
7, még atomot az ősmagyarnak legalább kibővített paks méretűt
8, tessék sok megújuló motyót venni, mer akkor talán lejjebb megyen az ára
9, bízzunk a szebb jövőben