Adatok
Muddy
0 bejegyzést írt és 41 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Van egy spanom, Tomika elég nyeszlett kis fasszopó amúgy, de olyan érzéke van a koktélokhoz, hogy Doug Coughlin állva leszopja magát tőle. Tomika nem csak spanom, de tanítómesterem is volt annó, mikor füreden kevertem az idegmérget a sok kis beekizett csírának akik villantani akartak a csajaik…..
Sziasztok! Jöjjön a várva-várt második rész! :), amelyben megépül a Mauretania, elindul a próbáira és első útjára, és persze rengeteg soha nem látott képet is kaptok!
A Mauretania építése
A két nagyhajót végül pár hónap különbséggel kezdték építeni; a Lusitania…..
Muddy
2015.01.11 11:45:06
@Rollende Landstrasse:
Kiegészítésképpen:
Gyors számítást végezve, Mr. Smith méreteihez arányítva a retesz és az agy méreteit, a nyírófesz 7,5 Mpa, a felületi nyomás 25 Mpa-ra adódott statikus terhelést figyelembe véve.
Dinamikus igénybevétel esetén az adódó terhelések min. 2x akkorák mint statikus esetben, de így is csak 15 ill. 50 Mpa értékek jönnek ki, ezek egyike sem földtől elrugaszkodott érték.
Fentiek mindegyikét egy kutyaközönséges szerkezeti acél is elviseli bazi nagy biztonsággal, de gondolom, hogy anno nem valami hulladék anyagból reszelték a nagy vaslufit.
A számítás persze bizonytalan méreteken alapul, de a nem hinném, hogy nagyságrendi tévedés lenne benne.
Ilyenkor persze mindig megdöbbenek én is, hiszen első blikkre a kép alapján gyanúsnak tűnik a dolog, de aztán kiderül, hogy:
a, a fizikának általában igaza van,
b, egy kutyaközönséges szerkezeti acél milyen mocskosul sok terhelést el tud viselni.
Kiegészítésképpen:
Gyors számítást végezve, Mr. Smith méreteihez arányítva a retesz és az agy méreteit, a nyírófesz 7,5 Mpa, a felületi nyomás 25 Mpa-ra adódott statikus terhelést figyelembe véve.
Dinamikus igénybevétel esetén az adódó terhelések min. 2x akkorák mint statikus esetben, de így is csak 15 ill. 50 Mpa értékek jönnek ki, ezek egyike sem földtől elrugaszkodott érték.
Fentiek mindegyikét egy kutyaközönséges szerkezeti acél is elviseli bazi nagy biztonsággal, de gondolom, hogy anno nem valami hulladék anyagból reszelték a nagy vaslufit.
A számítás persze bizonytalan méreteken alapul, de a nem hinném, hogy nagyságrendi tévedés lenne benne.
Ilyenkor persze mindig megdöbbenek én is, hiszen első blikkre a kép alapján gyanúsnak tűnik a dolog, de aztán kiderül, hogy:
a, a fizikának általában igaza van,
b, egy kutyaközönséges szerkezeti acél milyen mocskosul sok terhelést el tud viselni.
Had- és rendvédelemben jártasabb olvasók bizonyára sok mindent hallottak az Egyesült Államok által különféle harci zónákban felbérelt különféle szerződéses fegyveres erőkről. Akikről én írok, annyiból másak, hogy nem egy kormány, hanem egy magáncég szolgálatában állnak, és ha a fejvadász szót túl…..
Pénteken voltam a Kürt Akadémia NET-WORKS képzésén oktatni, és így volt szerencsém meghallgatni Kozári Istvánnak, az [origo] értékesítési igazgatójának az előadását az iWiW-ről. Egy nagyon jó és nagyon tartalmas, sales-prezit mondott el - egyik oldalról nézve.…..
Muddy
2011.11.29 08:41:16
Tegnap Zürichbe utaztam, reggel mentem, este jöttem, szóval egy laptopon, néhány hitelkártyán és egy fényképezőgépen kívül nem volt velem semmi. Ilyenkor többnyire zökkenőmentes a becsekkolás: legrosszabb esetben kapcsolatot kell teremtenem egy élő emberrel, aki pult mögül…..
Muddy
2010.10.27 12:54:27
Új reklámspot-sorozat indult útnak a német nyelvű tévécsatornákon néhány hónapja, és vált hihetetlenül rövid idő alatt kultikus darabbá. A filmen nem túl szimpatikus, ám rendkívül laza fiatalember arról győz meg minket másodpercek alatt, hogy villanyautóval járni, pláne…..
Muddy
2009.09.23 22:29:43
@Ászi: Ez nem elzsidósodás kérdése, pusztán a műszaki realitásoké, a józan paraszti észé, valamint egy olyan dologé, hogy gondolkodjunk mán rendszerben.
Egyenletet sem úgy oldunk meg, hogy nekünk nem tetsző ismeretlent kradírozzuk.
Egyenletet sem úgy oldunk meg, hogy nekünk nem tetsző ismeretlent kradírozzuk.
Muddy
2009.09.23 22:54:57
@Donor: ezzel vitába szállnék
en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine#cite_note-32
irodalomjegyzék 33. pontja szerint korszerű teherautómotorok 40-45% körül járnak.
az átlag erőmű hatásfokot egy 2001-es BME tanulmányban találtam, a transzformálás hatásfokát pedig korábbi emlékeimre hasaltam, de szerintem még túl is értékeltem picit.
en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine#cite_note-32
irodalomjegyzék 33. pontja szerint korszerű teherautómotorok 40-45% körül járnak.
az átlag erőmű hatásfokot egy 2001-es BME tanulmányban találtam, a transzformálás hatásfokát pedig korábbi emlékeimre hasaltam, de szerintem még túl is értékeltem picit.
Muddy
2009.09.23 23:07:35
@\'it\'s cool to know nothing\':
1, nem kell oktatnod, mint írtam nem vagyok járatos az erősáramú technológiákban
de honnan lesz 58%-os hatásfokú erőmű, mikor a siemens a marketing buullshit-ben döngeti a mellét előre, hogy majd 3 év múlva ő nagyon fog tudni 50%-ot realizálni.
2, a megújulók valóban értelmes alternatívát jelenthetnek, de amíg nem megoldott a random energia tárolása majd visszatáplálása, addig macerásnak látom, különösen ha olyan méretekben megy a töketlenkedés mint most
3, tételezzük fel, hogy mindezt meg tudjuk oldani, de hol az az infrastruktúra ami a végfelhasználóhoz juttatja za enrgiát, és ha nincs, akkor mennyibe kerül kiépíteni
4, előttem többen is leírták azt a triviális tényt, hogy a villamos hálózatot szabályozni meglehetősen macerás
5, amíg nem látok egy olyan egyenletet, ami primer energiahordozóra visszavetíti az egész folyamat energiaszükségletét, és ebben az egyenletben/egyenlőtlenségben a kacsacsőr hátat nem fordít a villanyautónak, addig engedd meg, hogy szkeptikus legyek
1, nem kell oktatnod, mint írtam nem vagyok járatos az erősáramú technológiákban
de honnan lesz 58%-os hatásfokú erőmű, mikor a siemens a marketing buullshit-ben döngeti a mellét előre, hogy majd 3 év múlva ő nagyon fog tudni 50%-ot realizálni.
2, a megújulók valóban értelmes alternatívát jelenthetnek, de amíg nem megoldott a random energia tárolása majd visszatáplálása, addig macerásnak látom, különösen ha olyan méretekben megy a töketlenkedés mint most
3, tételezzük fel, hogy mindezt meg tudjuk oldani, de hol az az infrastruktúra ami a végfelhasználóhoz juttatja za enrgiát, és ha nincs, akkor mennyibe kerül kiépíteni
4, előttem többen is leírták azt a triviális tényt, hogy a villamos hálózatot szabályozni meglehetősen macerás
5, amíg nem látok egy olyan egyenletet, ami primer energiahordozóra visszavetíti az egész folyamat energiaszükségletét, és ebben az egyenletben/egyenlőtlenségben a kacsacsőr hátat nem fordít a villanyautónak, addig engedd meg, hogy szkeptikus legyek
1981-ben kezdtem meg óvodai tanulmányaimat Budapesten. Akkor még a szuperbabaképzők nem léteztek, sőt az óvodai tanterv is elég laza volt. Hetente egyszer-kétszer voltak kötött foglalkozások, de az etetésünkön és délutáni altatásunkon felül az óvoda főleg úgy működött,…..
Muddy
2009.08.06 09:16:30
Linda sztorija üde színfolt a sok anyázós, mérgelődős, erőszakos történet között. Nincs is viccesebb annál, mint amikor egy zselés hajú faszacsávó nekiáll vagánykodni, hogy bevágódjon, aztán néhány pillanat alatt egymás után többször is beégeti magát, egészen a…..
Sajnos igen jellemző Magyarországon, hogy ha valaki parkoló autónak okoz sérülést - és sok ilyen van a nagy mennyiségű vezetni nem tudó, ámde ezzel mégis próbálkozó sofőrök miatt -, minél előbb lelép a helyszínről, hogy ne kerüljön neki pénzbe. Macsek egy ilyen esetnek volt…..
Muddy
2009.07.02 08:45:33
@newtehen: A keskeny nyomtávú sín az milyen?
Muddy
2009.07.02 11:49:27
@newtehen: A nyomtáv a sínek gerincvonala közt van a sín pedig a vasdarab oldalt. Vagyis két kurvanagy sínt is lehet közel tenni és keskeny lesz a nyomtáv és ugyanez fordítva is. Szóval a nyomtáv nem minősíti a sínprofilt.
Nem kötözködés akart lenni csak műszaki ember vagyok és szeretek pontosan fogalmazni. :)
Nem kötözködés akart lenni csak műszaki ember vagyok és szeretek pontosan fogalmazni. :)
Volt már sok autópályás történetünk, ebből nem egy foglalkozott a három sávos M7 szakasz azon problémáját, hogy az autósok igen nagy százaléka nem tud mit kezdeni ennyi sávval és egész egyszerűen úgy gondolja, hogy akkor itt most nem kell jobbra tartani, úgyis el tud menni…..
Muddy
2009.06.26 12:42:17
Levélírónk félti a hátsóját az esetleges rugdosástól, ezért azt kérte, a nevét tartsuk titokban. Cserébe ugyanezt kérte a történetben szereplő másik autó rendszámával kapcsolatban is, hisz ha olvassa a vezetője a lenti nyílt levelet, jó eséllyel magára fog ismerni. Az…..
Muddy
2009.06.24 12:42:24
@FlyByWire: Úgy emlékszem autópályán nem ennyire egyértelmű a szitu. Anno 94-ben asszem volt egy ilyen kérdés a tesztben és az volt a jó válasz, hogy autópályán nem kell számítanod semmi gixerre, mer az kurvára el van zárva mindenhonnan. Ámbár a pöcsöm emlékszik és lehet hogy csak a labdáért keresztbe szaladó gyerekre vonatkozik. Mondjuk ha 130 és e feletti tempónál letarol az ember valakit, akkor kívánom, hogy a felelősség megállapítása legyen a legkisebb gondja.
Budapest közlekedéséből vett videóra néhány momentumot Perillustris és némi szöveges körítéssel el is küldte nekünk. A szomorú az, hogy ha belegondolok a város tömegközlekedésének színvonalába, egyáltalán nem csodálkozom rajta, hogy aki teheti, a dugók ellenére is inkább…..
Circus azon kevesek közé tartozik, akik nem a szemüket meresztik ha balesetet látnak, hanem aktív segítségnyújtással próbálkoznak. Talán lehetnénk kicsit többen is ilyen helyzetben! Tegnap (szombat, 5/30) a 7-es úton poroszkáltam Budapest irányába kora délután, a viharok…..
A sorkatonai szolgálaton alapuló Magyar Királyi Honvédséget az 1868. december 4-én elfogadott XL. törvénycikk alapján szervezték meg, ezután indulhattak a magyar bakák vígan (?) a sorozóbizottságok elé. A véres világháborúk kissé lecsillapították a bevonulási kedvet, de a…..
Muddy
2009.05.29 12:37:41
@NAR: Valóban, bizonyos esetekben kevés lehet, ellenben ha ezen időszak alatt rájön, hogy a minimálisnál paraszthajszállal több testmozgás nem feltétlenül halálos, akkor még hasznos is lehet.
Muddy
2009.05.30 11:17:43
@NAR: Igen, azt a sorkatonai szolgálatot sikerült végigélniük, amiből én szerencsére kimaradtam. Vagyis az értelmetlen f@szvakarós, basszuk el az időt értelem nélkül sorkatonaságot.
Magyarország válságának szép fényes tükrei az ünnepei, amiket helyesebb szabadnapnak hívni, mert ennél szélesebb közmegegyezés nincs egyikről sem. A munka ünnepe évtizedek óta folyik össze a majálissal, ami tényleg semmi mást nem jelent, mint hogy most már elég jó idő van…..
Nincs vele egyedül Muddy, hogy nem bírja nézni a szerencsétlen autósokat, akik egy-egy teherautó megelőzése előtt annak teljesen a seggébe másznak, ami nem csak egy vészfékezés esetén lehet veszélyes.A ma esti találkozóra pedig gyere inkább metróval meg villamossal! Egy engem…..
Ha egy magyar embernek 800 ezer forint hiteltartozása van, akkor tízmillió magyar ember mekkora gödröt ás? Ennyi háztartási hitel jut mostanában és körülbelül egy magyarra, és ennek négyötöde devizában. Az eloszlása nyilván változó, van, aki ötvenmilliós házat vett…..
Asdf megörült neki, hogy náluk is nyílt hipermarket, ahol viszont az út tervezői / építői nem járnak a földön. Végülis a szlogen nem rájuk, hanem az árakra vonatkozik, akkor meg minek is siessenek. Szóval levélírónkon kívül bizony másoknak is eszébe jutott, hogy…..
Muddy
2009.04.01 17:21:53
@Cyric_: Elnézem Neked. Amúgy annak ellenére, hogy nincs 300 gyalázkodó komment mint az újra és újra előbukkanó csontig rágott, érzelmi alapokon nyugvó problémák esetén, azért még minden nap több ezer ember tölt feleslegesen fél órát az életéből helybetopival. Mindezt azért, mert valami agyament barom képtelen volt értelmes döntést hozni egy íróasztal mögött.
Muddy
2009.04.02 10:49:00
@Marty Mcfly: Fikázik a tököm. Pusztán reagáltam valaki hozzászólására, Te pedig fogadatlan prókátorként tettél egy megjegyzést úgy, hogy még mindíg nem érted, hogy mit akartam mondani.
Én is csókolom
Én is csókolom
Muddy
2009.04.02 18:42:20
@Marty Mcfly: In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen.
Nincs is rosszabb annál, mint amikor az embernek idióta szomszédja van. SereG is kifogott egy ilyet, akinek zavarja az önérzetét, ha más is parkol látótávolságon belül az ő háza közelében, de levélírónkkal szóbaállni nem hajlandó, csak ablak mögül mérgesen mutogatni, így…..
Muddy
2009.03.16 11:32:53
Gondolom, hogy Jancika a nemrégiben közölt menet közbeni övcsatolgatásos balesettel foglalkozó poszttól kapott ihletet és megírta nekünk a feleségével történteket, amikor is egy alapos rendőr a halálba szivatta az üres gyermekülések biztonsági öveinek beköttetésével.…..
Muddy
2009.02.20 11:24:17
@Bubiv: Ez sajnos benne van a pakliban, de ezért kell feltűnő mozdulatokkal kicsatolni és visszavezetni az övet a helyére és megoldva a probléma. Nekem legalábbis bejött eddig.
Muddy
2009.02.20 11:27:42
@Bubiv: fogalmam sincs, de úgy rémlik, hogy nem életkor van meghatározva, hanem asszem 150 cm testmagasság.
Az egész autósdiban talán az a legjobb, hogy csodálatos dolgokat lehet megtudni rajta keresztül a világról. Tudta-e ön például, hogy amennyiben tényleg átáll az emberiség az elektromos autókra, akkor Bolívia lesz az új Irak? A belső égésű motorhoz ugyanis olaj kell, ami a…..
Robin, a bátor elszaladt Bátran elfutott, el ő A vész láttán ahogy tudott Farkát behúzva elfutott (Gyalog-galopp) Magyarország gyámoltalan, gyenge, nehezen védhető peremvidék. Katonailag is, de ez az ország annyira csesznye, hogy nem kell ide erőszak. Sőt, még igazi zsarolás…..
Eszkatológia (gör): a világ végével, az emberiség történetének befejeződésével foglalkozó vallási és filozófiai terület.A vallásról és a filozófiáról kiderült az eddigi történet során, hogy semmiféle egzakt tervet nem lehet rájuk alapozni, egy kivétellel: az emberek…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Az írás a korábbiakhoz hasonlóan rendben van, de az utolsó félmondat önmagában is megáll.
"mindenek felett tiszteli az italt"
Úgy gondolom, hogy itt a lényeg. Aki dolgozik az tisztelje a munkáját, és amikor ez már nem megy, akkor hagyja a picsába az egészet és kezdjen olyanba, amit ismét tisztességesen tud csinálni. És ekkor eljöve a kánaán, ahol a tanár szereti a gyereket, a boltos nem kúrja át a kuncsaftot, a kőműves nem lopja ki az anyagot, s a haza fényre derül.
Addig is megariszpekt Tomikának, a fenti mondatért és azért amit csinál.
Peace.