Adatok
LittleWildGuy
0 bejegyzést írt és 77 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Olvastam egy cikket (na jó, inkább posztot) arról, miért ugrálnak egyik állásból a másikba az Y generációs munkavállalók (az 1981 és 1995 között születettekről van szó). Négy tényezőt azonosított a szerző. Nem találja fel általuk a spanyol viaszt, és nem is mindegyikkel értek egyet, nézzük…..
Elvek. Fennkölten hangzó és jól eladható szlogen, hogy az elvek számítanak leginkább, hiszen azok adják egy civilizált társadalom tartását, ideológiai megalapozottságát, hogy mit tart követendő értéknek, és melyek azok a magartások, amelyeket ki kell gyomlálnia. Amolyan…..
Andi nem érti, miért nincs kombinált bérlet, amivel például Budapesten és Gyálon is közlekedhetne, így vehet két külön bérletet. Mellékesen arra is fényt derített, hogy hétvégén már csak 750 forintos jeggyel lehet a BKK-val hajókázni, bérlettel nem:
Azt tudtátok, hogy a…..
LittleWildGuy
2013.08.05 16:16:35
@estrella negra:
Mert
1) Buszt, metrót, villamost A-ból B-be való eljutásra használják a népek hétvégén, nem városnézésre (nem "maga a program");
2) a városi hajózás utaskilométerre vetített költsége sokkal magasabb, mint bármelyik más részterületé - ezért kerül pl. egy 1 órás sétahajózás 3 ezer forintba (amiből legalább 2000, de inkább 2500 megy el üzemeltetésre - a béreket is ide sorolva), míg egy egész Budapestre érvényes napijegy 1650-be.
Mert
1) Buszt, metrót, villamost A-ból B-be való eljutásra használják a népek hétvégén, nem városnézésre (nem "maga a program");
2) a városi hajózás utaskilométerre vetített költsége sokkal magasabb, mint bármelyik más részterületé - ezért kerül pl. egy 1 órás sétahajózás 3 ezer forintba (amiből legalább 2000, de inkább 2500 megy el üzemeltetésre - a béreket is ide sorolva), míg egy egész Budapestre érvényes napijegy 1650-be.
LittleWildGuy
2013.08.05 16:21:06
@estrella negra:
- a buszt, metrót, villamost nem városnézésre, "programpontként" használják hétvégén
- az utaskilométerre jutó üzemeltetési költsége a városi hajózásnak sokkal magasabb bármely más részterületnél, a 3 ezer forintos sétahajójegyből (egy órára érvényes) bérekkel együtt legalább 2-2,5e megy el üzemeltetésre. Ezért kerül a sétahajó 3e-be, míg egy egész Budapestre érvényes napijegy 1650 Forintba.
- a buszt, metrót, villamost nem városnézésre, "programpontként" használják hétvégén
- az utaskilométerre jutó üzemeltetési költsége a városi hajózásnak sokkal magasabb bármely más részterületnél, a 3 ezer forintos sétahajójegyből (egy órára érvényes) bérekkel együtt legalább 2-2,5e megy el üzemeltetésre. Ezért kerül a sétahajó 3e-be, míg egy egész Budapestre érvényes napijegy 1650 Forintba.
LittleWildGuy
2013.08.05 16:23:17
A "nyócker" kis utcáin végigkanyargó 99-es busz - nagyon csúnya nevén: a szemétszállító, esetleg fegyencjárat - önmagában egy urban legend. Az igazán durva, félelmetes, veszélyes buszjárat szimbóluma, melyen farkastörvények uralkodnak. Eddig az volt az alap, hogy ellenőr…..
LittleWildGuy
2012.05.25 14:58:13
@dr. Közbiztonság Szilárd:
- A közterületfenntartókat a BKV felkérte, a Bp-i önkormányzat engedélyezte, úgyhogy nyugodtan "részt vehetnek az ellenúrzésben" - ki is volt plakátolva majd' fél évig minden járaton. Azért kellenek hogy legyen valaki akinek már _kötelező_ odaadni a személyit.
- Az éjszakai buszokra a biztonságiak azért kellenek, hogy ne verjék szét. Egy busz oldalablakának cseréje alsó hangon is ötvenezres tétel, de inkább több (Volvok, Combinok ablakai modernebbek, sokkal többe is kerülnek).
- A közterületfenntartókat a BKV felkérte, a Bp-i önkormányzat engedélyezte, úgyhogy nyugodtan "részt vehetnek az ellenúrzésben" - ki is volt plakátolva majd' fél évig minden járaton. Azért kellenek hogy legyen valaki akinek már _kötelező_ odaadni a személyit.
- Az éjszakai buszokra a biztonságiak azért kellenek, hogy ne verjék szét. Egy busz oldalablakának cseréje alsó hangon is ötvenezres tétel, de inkább több (Volvok, Combinok ablakai modernebbek, sokkal többe is kerülnek).
A kormány a költségvetéshez benyújtott módosító indítvánnyal zárolta a BKV-nak 2012-ben szánt 32 milliárdos támogatást, az ORFK 800 millió forintnyi éves bérletet mondott le, az állami cégek közül egyre többen nem vesznek BKV-bérletet a dolgozóiknak, Matolcsy nem volt…..
LittleWildGuy
2012.01.10 17:11:02
@marcinátor: @Viktus: Ok, akkor egy kicsit a közösségi közlekedés finanszírozásáról Nyugaton, mivel annyira sokan példálóznak, illetve felmerült a 100%-os jegyár.
Az EU nyugati államaiban a közösségi/tömegközlekedés finanszírozását három nagy csoport végzi, egyenlő arányban:
-utazóközönség
-önkormányzat
-állam
Nyugdíjas kedvezmény az esetek 99%-ban nincs, nálunk a külföldieknek azért van mert ugyanúgy uniós állampolgárok mint mi és ezért megilleti őket az egyenlő bánásmód (ugyanezért vehet egy budapesti egyetemista Párizsban diákbérletet).
Itthon nagy probléma, hogy sem Budapest sem pedig az ország nem fizette a harmad hozzájárulást, inkább az utasokra terhelték rá (a bliccelés növekedésével párhuzamosan). Az eredmény látható.
Hogy miért éri meg az önkormányzatnak és az államnak egy valag pénzzel beszállni?
-lehet közlekedni a városban, nincs olyan mértékben túlterhelve az úthálózat, így működik az áruszállítás
-kevesebb károsanyagkibocsájtással jár (többek között ezért is tudja a magyar állam eladni CO2-kvótájának egy részét), ezzel közvetetten az egészségügyi kiadásokat is csökkenti
Nem azt mondom hogy semmi baj nincs a BKV-val, mert jelenleg inkább pénzmosoda mint közlekedési vállalat (az utóbbi inkább fedőtevékenység). De a működőképessége tényleg létkérdés.
Az EU nyugati államaiban a közösségi/tömegközlekedés finanszírozását három nagy csoport végzi, egyenlő arányban:
-utazóközönség
-önkormányzat
-állam
Nyugdíjas kedvezmény az esetek 99%-ban nincs, nálunk a külföldieknek azért van mert ugyanúgy uniós állampolgárok mint mi és ezért megilleti őket az egyenlő bánásmód (ugyanezért vehet egy budapesti egyetemista Párizsban diákbérletet).
Itthon nagy probléma, hogy sem Budapest sem pedig az ország nem fizette a harmad hozzájárulást, inkább az utasokra terhelték rá (a bliccelés növekedésével párhuzamosan). Az eredmény látható.
Hogy miért éri meg az önkormányzatnak és az államnak egy valag pénzzel beszállni?
-lehet közlekedni a városban, nincs olyan mértékben túlterhelve az úthálózat, így működik az áruszállítás
-kevesebb károsanyagkibocsájtással jár (többek között ezért is tudja a magyar állam eladni CO2-kvótájának egy részét), ezzel közvetetten az egészségügyi kiadásokat is csökkenti
Nem azt mondom hogy semmi baj nincs a BKV-val, mert jelenleg inkább pénzmosoda mint közlekedési vállalat (az utóbbi inkább fedőtevékenység). De a működőképessége tényleg létkérdés.
A közoktatási és a felsőoktatási törvény története között sok a párhuzamosság, de ebben az esetben korán és látványosan léptek fel a kezdeti koncepciók ellenzői. A hallgatói önkormányzatok és rektorok ellenállása két alkalommal is (januárban és októberben), ahhoz…..
LittleWildGuy
2011.12.23 17:40:07
@droid_: Ebben az esetben, amit Te is helyeseltél (3. pont), kérlek olvasd el amit ahhoz írtam (fűtés, egyebek. Mert momentán nincs).
Az a "sajtpapír" pedig egy szerződés. Persze a magyar igazságszolgáltatás sebességével már rég nem lenne aktuális mire döntést hoznak.
Viszont nem hiszem, hogy az a legjobb politika ha vasvillával üldözzük el mindazokat, akik tudnának és akarnának is tenni valamit. Ez sem ma keletkezett probléma, de igazán ideje lenne megoldani.
Az a "sajtpapír" pedig egy szerződés. Persze a magyar igazságszolgáltatás sebességével már rég nem lenne aktuális mire döntést hoznak.
Viszont nem hiszem, hogy az a legjobb politika ha vasvillával üldözzük el mindazokat, akik tudnának és akarnának is tenni valamit. Ez sem ma keletkezett probléma, de igazán ideje lenne megoldani.
A felszínes gondolkodók, de időnként a rutinosak is beleesnek abba a logikai hibába, hogy sémákban gondolkodnak. Bizonyos dolgokat hajlamosak vagyunk kész tényként, egyértelmű igazságként elfogadni csak azért mert sokan mondják, vagy sokszor mondják, vagy hitelesnek tűnő emberek…..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Rövidhír - Ratko Mladics és a nyugdíj
2011.05.31 11:22:00
Mai (eredetileg külföldi) rövidhírünk csak nagyon-nagyon távolról cseng össze a magyar szolgálati nyugdíjasok problémáival, az igazságügyi államtitkár eszmefuttatásával a jogállamiságról és a szerződések mibenlétéről, a demonstráló rendvédelmisek tiltakozásaival, továbbá az élet, a halál és a…..
LittleWildGuy
2011.05.31 16:30:22
@hiryu2,0: Miért ne járna? Hazáját védte, teljesen jogos hogy "szolgálati időnek" ismerik el.
A szerződések mibenlétéről csak egy rövid gondolat: Ha én valamit aláírok majd "nem ér a nevem" felkiáltással felrúgom a szerződést, akkor kártérítést fizetek/lecsuknak. Ha egy nemzetnépjólétiminisztertanácselnök, megkoronáztatja magát.
Gyűjtöm a másodpéldányokat.
A szerződések mibenlétéről csak egy rövid gondolat: Ha én valamit aláírok majd "nem ér a nevem" felkiáltással felrúgom a szerződést, akkor kártérítést fizetek/lecsuknak. Ha egy nemzetnépjólétiminisztertanácselnök, megkoronáztatja magát.
Gyűjtöm a másodpéldányokat.
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Vitaposzt - Korkedvezményes nyugdíj
2011.03.01 19:27:00
Ma a Parlamentben belengetett reformcsomagban megpendítették (vagyis inkább kilátásba helyezték) a fegyveres testületeknél dolgozók korkedvezményes nyugdíjbavonulási lehetőségének megszüntetését. Abszolút logikus, hogy a Lemilbloghoz hasonló fórum ne menjen el szó nélkül a…..
LittleWildGuy
2011.03.02 18:54:47
@LittleWildGuy: Nem vagyok/voltam semmiféle rendvédelmi szerv tagja. Sorozólevelet nem kaptam (megszüntették a sorkatonaságot mire kaphattam volna)
LittleWildGuy
2011.05.16 22:22:10
@tiboru: Kissé komikusnak érezném ha a rendőr "Erőt, egészséget alezredes úr!" felkiáltással tisztelegne az utcaseprőnek...
Esetleg hirdethetnénk közmunkaprogramokat:
-Hegységépítés az M6-os vonalán
-Folyók gátjainak megemelése
-Árvízi vízfejtározók a Tisza mentén
-Gyaloghíd a Dunán: oda viszik a munkások, ahol éppen szükség van rá
De hogy a témához is hozzászóljak:
Attól, hogy a nyugdíjkassza helyett egy másik zsebből fizetem ki ugyanazokat az embereket, több pénzem még nem lesz. Minden párt beszél róla, hogy a bürokráciát csökkenteni kell, de valahogy mindig pont azt sikerül kirúgni aki dolgozik.
Inkább hallgassunk Hofit.
Esetleg hirdethetnénk közmunkaprogramokat:
-Hegységépítés az M6-os vonalán
-Folyók gátjainak megemelése
-Árvízi vízfejtározók a Tisza mentén
-Gyaloghíd a Dunán: oda viszik a munkások, ahol éppen szükség van rá
De hogy a témához is hozzászóljak:
Attól, hogy a nyugdíjkassza helyett egy másik zsebből fizetem ki ugyanazokat az embereket, több pénzem még nem lesz. Minden párt beszél róla, hogy a bürokráciát csökkenteni kell, de valahogy mindig pont azt sikerül kirúgni aki dolgozik.
Inkább hallgassunk Hofit.
Ismereteink szerint a demokráciának ugyanúgy számtalan meghatározása létezik, mint a katonai fegyelemnek. Mai rövidhírünk alapja (amivel a Lemilblog bulvárszerkesztősége rukkol elő ezen a verőfényes májusi szombaton) egy olyan információ, melynek látszólagos könnyedsége…..
(A szerző újságíró. Három éve dolgozik Brüsszelben, jelenleg a HVG tudósítója, és e blog állandó szerzője.) Közép- és hosszú távú közlekedési vízióval rukkolt elő az Európai Bizottság, amely szégyenszemre újfent évtizedekkel tolja ki a városi közlekedés…..
Újra tele a net és az összes létező tévécsatorna a vízautós hülyeséggel, mely mögött egyetlen árva szabadalom létezik csupán. Egy szabadalom és Spanyol úr lázálma a vízautóról. Nem tudni, ki gyújtotta meg ezúttal a hülyeség kanócát, de biztos, hogy hozzáértőket nem…..
LittleWildGuy
2011.03.03 18:00:40
@Goompah: "A hiányzó energia a szubtéren keresztül a nem látható (felcsavarodott) dimenziókból származik"
Remélem Te sem gondoltad komolyan...
A felcsavarodott dimenziókról szóló elméletek nagyon szépen hangzanak, mindössze bizonyítani nem sikerült még senkinek, ellentétben mondjuk az energiamegmaradás törvényével.
Az, hogy ismeretlen jelentésű szavakat egymás mellé pakolva megpróbálunk megmagyarázni valamit ami a legalapvetőbb fizikai törvényeknek mond ellent, még nem fogja működésre bírni.
Pl: "szubszonikus tartományban működő precíziós légtömegáramláskeltő berendezés" - igen, ilyenje is van a Műszaki Egyetemnek. Úgy hívják Rakéta 7-es porszívó.
Remélem Te sem gondoltad komolyan...
A felcsavarodott dimenziókról szóló elméletek nagyon szépen hangzanak, mindössze bizonyítani nem sikerült még senkinek, ellentétben mondjuk az energiamegmaradás törvényével.
Az, hogy ismeretlen jelentésű szavakat egymás mellé pakolva megpróbálunk megmagyarázni valamit ami a legalapvetőbb fizikai törvényeknek mond ellent, még nem fogja működésre bírni.
Pl: "szubszonikus tartományban működő precíziós légtömegáramláskeltő berendezés" - igen, ilyenje is van a Műszaki Egyetemnek. Úgy hívják Rakéta 7-es porszívó.
LittleWildGuy
2011.03.03 18:02:27
@LittleWildGuy: légtömegáramláskeltő = légtömegáramkeltő, bocs.
LittleWildGuy
2011.03.03 18:10:13
@janper: Reménykedem benne :) De a porszívósat el akartam sütni...
Hallgatom a híreket és nem tudom, csak nekem tűnt fel a kísérteties hasonlóság, ami az 1989 decemberi romániai, illetve a mostani líbiai események között fennáll? Utcai zavargások, terroristáknak nevezett titokzatos mesterlövészek a tömegbe lőnek, majd eltűnnek, a vezető…..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Vitaposzt - Az önkormányzati rendőrség
2011.02.17 08:00:00
A múltkori, nagy sikerű börtönposzt kapcsán több olvasónk kommentje érintette a hazai közbiztonság örökzöld témakörét. Mivel klasszikus (és általában komoly olvasottságra számító) vitaposzttal már jó régen rukkoltunk elő, a Lemilblog szerkesztősége úgy döntött, hogy…..
Bioetanol a téma. Vagyis a szesz. Jobb esetben pálinka, rosszabb esetben vodka, esetleg viszki. Meggyújtják, elég. Porlasztva meg robban. Füstje nincs, szaga nincs, és még a grínpísz se sipákol miatta. Persze nem olcsó. Azt írja az újság hogy élelmiszertermő területet vesztünk az…..
LittleWildGuy
2011.01.06 12:26:36
@tollaszerge: (nem szakfordítás, satöbbi)
Az összehasonlításban az E85-öt és a normál benzint hasonlítják össze. Az eredmények alapján az E85 átlagosan több ózont ereget a levegőbe. Hogy ezt katalizátor előtt, után (esetleg katalizátor nélkül) mérték-e, számomra nem derült ki (a katalizátorban pont hogy szükség van az oxigénre, onnan sok kötetlenül nem jöhet ki...)
A probléma -szerüntük- abban rejlik, hogy az E85 sokkal érzékenyebb a külső hőmérséklet változására, mint a normál benzin, továbbá a kisebb tárolt energia/kg értéke miatt a fogyasztása is nagyobb mértékben változik.
Vagyis: az E85 rosszabbul szerepelt kibocsátási szempontból mint a jelenleg használt benzin, ezért nem ajánlják. (Következő lépésben a butanolt akarják megvizsgálni - hasonló csak van rajta még 2 szén és 4 hidrogénatom)
A dologban a csavart az adja (és innentől már saját vélemény), hogy a keverékeket egy benzinre tervezett motorban, benzinre beállított vezérlőprogrammal, és ennek a motornak a kibocsátására optimalizált katalizátorral (már ha...) végezték el. Ez kicsit olyan, mintha megpróbálnál felszeletelni egy almaszeletelővel egy almát és egy körtét, majd azt mondanád "Az almával mégiscsak jobban működött". Egy motor tervezésénél az első mindig az, hogy milyen üzemanyaggal fog működni, arra tervezik meg a kialakítást (pl dízelben nincs gyújtógyertya), ezért is kell betartani a gyártó utasításait (pl nem töltök ólmozott benzint mert tönkrevágja a katalizátort, aztán nem lesz meg a zöldkártyám).
Megj: Ha a gyártó 95-ös benzint ajánl, attól tankolhatsz magasabb oktánszámút (98-ast, 100-ast, akármit), csak nem fogja megérni: egy kicsivel kevesebben fog fogyasztani, de a drágább fajtából.
Az összehasonlításban az E85-öt és a normál benzint hasonlítják össze. Az eredmények alapján az E85 átlagosan több ózont ereget a levegőbe. Hogy ezt katalizátor előtt, után (esetleg katalizátor nélkül) mérték-e, számomra nem derült ki (a katalizátorban pont hogy szükség van az oxigénre, onnan sok kötetlenül nem jöhet ki...)
A probléma -szerüntük- abban rejlik, hogy az E85 sokkal érzékenyebb a külső hőmérséklet változására, mint a normál benzin, továbbá a kisebb tárolt energia/kg értéke miatt a fogyasztása is nagyobb mértékben változik.
Vagyis: az E85 rosszabbul szerepelt kibocsátási szempontból mint a jelenleg használt benzin, ezért nem ajánlják. (Következő lépésben a butanolt akarják megvizsgálni - hasonló csak van rajta még 2 szén és 4 hidrogénatom)
A dologban a csavart az adja (és innentől már saját vélemény), hogy a keverékeket egy benzinre tervezett motorban, benzinre beállított vezérlőprogrammal, és ennek a motornak a kibocsátására optimalizált katalizátorral (már ha...) végezték el. Ez kicsit olyan, mintha megpróbálnál felszeletelni egy almaszeletelővel egy almát és egy körtét, majd azt mondanád "Az almával mégiscsak jobban működött". Egy motor tervezésénél az első mindig az, hogy milyen üzemanyaggal fog működni, arra tervezik meg a kialakítást (pl dízelben nincs gyújtógyertya), ezért is kell betartani a gyártó utasításait (pl nem töltök ólmozott benzint mert tönkrevágja a katalizátort, aztán nem lesz meg a zöldkártyám).
Megj: Ha a gyártó 95-ös benzint ajánl, attól tankolhatsz magasabb oktánszámút (98-ast, 100-ast, akármit), csak nem fogja megérni: egy kicsivel kevesebben fog fogyasztani, de a drágább fajtából.
LittleWildGuy
2011.01.07 02:12:32
@atommanus: Én arra tippelnék hogy valamilyen keverőanyagot üt az etanol, így csökkenhet az oktánszám, de ez csak tipp. Az ózonos dolgot én se teljesen értem (ahogy le is írtam), legkésőbb a katalizátoron piszok nagy szükség van az oxigénre.
Az oktánszám-fogyasztás összefüggéshez csak egy mondat: némi különbség van a kettő között, de úgy oktánszámonként fél deci/100 km (a magasabb oktánszámúban más arányok engedhetők meg, emiatt kicsivel fölfele kúszik a fűtőértéke). De abszolút nem éri meg.
Ami még eszembe jutott, és oktánszámcsökkentő lehet: A benzinnek hosszú távon eltarthatónak kell lennie, ezért nem szerencsés ha reakcióképes anyagokat rakunk bele (gyantásodni fog). Ha az etanol reakcióképesebb, mint az adott benzin átlaga, akkor olyan anyagokat kell mellé bepakolni, amik egyáltalán nem azok. Erre a legjobb példa a normál, egyenes szénláncok (esetleg ezek izomerjei), amik viszont elég rossz oktánszámmal rendelkeznek. Ha ebből sok kell ahhoz, hogy hosszú távon tárolni tudjuk, akkor már leronthatja az összképet.
Ez csak tipp, nem kémikusnak tanulok (hanem járműmérnöknek).
Az oktánszám-fogyasztás összefüggéshez csak egy mondat: némi különbség van a kettő között, de úgy oktánszámonként fél deci/100 km (a magasabb oktánszámúban más arányok engedhetők meg, emiatt kicsivel fölfele kúszik a fűtőértéke). De abszolút nem éri meg.
Ami még eszembe jutott, és oktánszámcsökkentő lehet: A benzinnek hosszú távon eltarthatónak kell lennie, ezért nem szerencsés ha reakcióképes anyagokat rakunk bele (gyantásodni fog). Ha az etanol reakcióképesebb, mint az adott benzin átlaga, akkor olyan anyagokat kell mellé bepakolni, amik egyáltalán nem azok. Erre a legjobb példa a normál, egyenes szénláncok (esetleg ezek izomerjei), amik viszont elég rossz oktánszámmal rendelkeznek. Ha ebből sok kell ahhoz, hogy hosszú távon tárolni tudjuk, akkor már leronthatja az összképet.
Ez csak tipp, nem kémikusnak tanulok (hanem járműmérnöknek).
LittleWildGuy
2011.01.07 17:53:37
@atommanus: Az E85-öt pont azért próbálják sulykolni hogy ne kelljen autót cserélni, csak beletöltöm és kész. Etanolra tervezett motor biztos van/készül, csak még nem hallottam róla. Abban minden bizonnyal kifejezetten jól muzsikálna. Viszont míg benzines és dízel motorok gyártásában 100 évnyi tapasztalatunk van, ezt csak most kezdenénk el, így az első példányok valószínűleg alatta maradnának a hagyományos társaiknak.
A másik kérdés az, hogy mekkora költséggel és környezeti terheléssel járna az előállítása, ezt végig kell számolni különböző növényekre. Én ezt egy jó próbálkozásnak tartom, de főszereplőként nem tudom elképzelni, akkor inkább a gáz (nem hidrogén, LPG). A hidrogéntartályokat az autókban szerintem felejtsük el, senkinek nem hiányzik hogy egy nagyobb karambolnál felrobbanjon a fél autópálya...
A másik kérdés az, hogy mekkora költséggel és környezeti terheléssel járna az előállítása, ezt végig kell számolni különböző növényekre. Én ezt egy jó próbálkozásnak tartom, de főszereplőként nem tudom elképzelni, akkor inkább a gáz (nem hidrogén, LPG). A hidrogéntartályokat az autókban szerintem felejtsük el, senkinek nem hiányzik hogy egy nagyobb karambolnál felrobbanjon a fél autópálya...
Bár lassan elfogytak az utolsó bejglimorzsák és aki tartja magát a hagyományhoz, az ma leszedi a karácsonyfát is, mi még gyorsan lehúzunk egy utolsó bőrt az év legnagyobb ajándékozós murijáról.
Többéves hagyomány, hogy az Origóval, a Figyelővel és néhány egyéb…..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Vendégposzt - A majdnem-katonazenekar
2010.09.20 07:30:00
Házitroll kolléga mai posztja a Lemilblog kulturális szegmensét erősíti, azon belül is a főként Professor Pizka által fémjelzett (katona)zenei összetevőt. A Sabatont ugyanaz a Svédország adta a világnak, amelyik a Jägareket, XII. Károlyt, a jóléti állam fogalmát vagy a klasszikus pornómodellt;…..
LittleWildGuy
2010.09.20 17:24:09
@hazitroll: Csak csatlakozni tudok az előttem szólókhoz, fasza lett. A lengyel dalnál némileg megharagudtak itt a környékbeliek hogy már megint remeg a porcelán, de majd orvosoljuk a problémát :)
Megpróbáltam, nem megy... Itt ülök éjnek idején a gép előtt és rájöttem, hogy ebből nem tudok nem posztot rittyenteni itt, a lemilen...Az egyik testvérblog posztjának hozzászólásai között említette az egyik kommentelő, hogy tán három évvel ezelőtt számolta össze a Magyar…..
LittleWildGuy
2010.09.01 23:29:15
@proletair: A Bundeswehr ha jól emlékszem 250e-re van feltöltve, ebből mondjuk ezer a KSK, meg persze irodisták, szakácsok, satöbbi. A hivatásos mag olyan 100e (?) (fene hogy tegnap dobtam ki az újságot).
Node:
-ott létezik sorozás (Wehrdienst) - bár most folyik a vita hogy maradjon-e
-a felszerelésük nem említhető a magyarokéval egy lapon (ha csak az Eurofighter-Gripen esélyekre gondolok, már akkor is egyértelmű, hát még ha egy Leopard2 - T-72 párosítást nézem)
Apróság, hogy a német gazdaság fejlesztése érdekében kaptak vagy 400 zsír új Leopardot...
Node:
-ott létezik sorozás (Wehrdienst) - bár most folyik a vita hogy maradjon-e
-a felszerelésük nem említhető a magyarokéval egy lapon (ha csak az Eurofighter-Gripen esélyekre gondolok, már akkor is egyértelmű, hát még ha egy Leopard2 - T-72 párosítást nézem)
Apróság, hogy a német gazdaság fejlesztése érdekében kaptak vagy 400 zsír új Leopardot...
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Légvédelmi erődök a III. Birodalomban
2010.08.17 08:00:00
Ezen a blogon olvashattunk már érdekes brit légvédelmi erődítményekről, de a második világháború idején a németeknek is voltak hasonlóan rendhagyó kezdeményezései. Mivel az angolszász bombázók egyre többször ráfoltak rá Göring híresen pökhendi szavaira,…..
LittleWildGuy
2010.08.17 11:31:33
@proletair: Azért volt hogy szoptak vele: A Tempelhof reptér közelében lévő iroda alagsorában volt egy Gestapo- illetve SS-archívum. Tudva, hogy ezt meglátogatják majd a vörösök, a németek némileg átalakították a belsejét Berlin ostroma előtt (áthelyezték a lépcsőket, falakat, ajtókat). Így a szovjetek alaprajzai semmit nem értek. Fogja magát a hadnagy, hogy ok, itt kell lennie a bejáratnak, akkor berobbantjuk.
Egy probléma volt: a németek bizony a polcokat is átrendezték, így a hadnagy pont egy celluloiddal teli polcot robbantott fel (majd ez persze begyújtotta a többit). A remekül megtervezett szellőztetésnek köszönhetően 3 napig égett az egész, 1400-1500 fokos hőmérsékleten (megolvadt a vasbeton). Senki nem tudja mi volt a tekercseken, csak azt hogy marhára nem kellett volna elégetni őket. Ez azért szopás.
Egy probléma volt: a németek bizony a polcokat is átrendezték, így a hadnagy pont egy celluloiddal teli polcot robbantott fel (majd ez persze begyújtotta a többit). A remekül megtervezett szellőztetésnek köszönhetően 3 napig égett az egész, 1400-1500 fokos hőmérsékleten (megolvadt a vasbeton). Senki nem tudja mi volt a tekercseken, csak azt hogy marhára nem kellett volna elégetni őket. Ez azért szopás.
LittleWildGuy
2010.08.17 16:32:07
@Morgó Muki: Itt a link: picasaweb.google.com/erep.b2bw/Tempelhof#5506380828132208754 (3 kép összesen, az egész így néz ki).
Mint a képeken látszik, kb egy éve voltam ott, az irattár nagyjából 25*30-as alapterületű lehetett, 3 méteres belmagassággal, és külön hálóteremmel egy nagyjából 20 fős őrségnek (az egyetlen bejárat egy szűk és kacskaringós folyosó, géppuskaállással a kanyaroknál). Sok időt nem tudtunk lenn tölteni, de a 2-3 mm-es szénréteg a falakon imponzáns volt.
A vezető elmondása alapján az átépítést 45 februárjában csinálták meg (ekkor már volt szellőztetőrendszer), és az oroszok valahogy úgy robbantották be hogy a ventillátorok hiányában is működött, a tűz hajtotta a levegőt és az oldalról jövő utánpótlás csak súlyosbította a helyzetet, képtelenség volt eloltani. Ha jól emlékszem csak a tűz kihunyása után 2 héttel tudtak bemenni megnézni mi maradt, annyira forrók voltak a falak.
Mint a képeken látszik, kb egy éve voltam ott, az irattár nagyjából 25*30-as alapterületű lehetett, 3 méteres belmagassággal, és külön hálóteremmel egy nagyjából 20 fős őrségnek (az egyetlen bejárat egy szűk és kacskaringós folyosó, géppuskaállással a kanyaroknál). Sok időt nem tudtunk lenn tölteni, de a 2-3 mm-es szénréteg a falakon imponzáns volt.
A vezető elmondása alapján az átépítést 45 februárjában csinálták meg (ekkor már volt szellőztetőrendszer), és az oroszok valahogy úgy robbantották be hogy a ventillátorok hiányában is működött, a tűz hajtotta a levegőt és az oldalról jövő utánpótlás csak súlyosbította a helyzetet, képtelenség volt eloltani. Ha jól emlékszem csak a tűz kihunyása után 2 héttel tudtak bemenni megnézni mi maradt, annyira forrók voltak a falak.
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Vendégposzt - Az Alekszandrov-kórus 1.0
2010.07.20 07:20:00
Amint azt mindannyian tudjuk, legtöbbször a nagyobb egyszerűen jobbat jelent. Legyen az nagyobb ország, zászló, Parlament avagy hadsereg. A világ hatodán terpeszkedő államnak értelemszerűen NAGY hadseregre van szüksége, ehhez pedig – a költségvetés kiadási oldalának növekedésén túl – bizony dukál…..
LittleWildGuy
2010.07.21 23:49:14
Elnézést a késői válaszokért, eltáv. Szóval:
@Kismy: Igen, a harckocsizók dala is bőven befért volna ide, de így is túl sok lett már.
@Super 64: Az ihlet innen származik :)
@Iustizmord: 1 lelőve, de maradt még bőven, nem kell félni. A dobosok pedig... egy bulis videón láttam a norvégokat gyakorlatozni, kizárólag ahhoz hasonlítható. Az a rózsaszín tank szerintem is elmebeteg, a Mig-31-es az közelebb áll a szívemhez.
@Norden: A gond ezzel az, hogy két változat kering a neten ebből a számból - egy amerikai és egy orosz (szovjet). Eredetileg a filmhez az Alexandrov Kórusét (akkor még Vörös Hadsereg Kórusa néven) akarták felhasználni, de beszólt a politika: miszerint ez egy kommunista dal, amit kommunisták énekelnek, ezért nem kerülhetett be a filmbe (újraénekeltették egy amerikai kórussal). Hogy melyik melyik nem orosz anyanyelvűként nehéz eldönteni, egy támpont van: amelyik jobban (erősebben) szól (ha kell nagyon halk, viszont érezni benne az erőt), az a nagyobb kórus, ergó az eredeti verzió.
@Kismy: Igen, a harckocsizók dala is bőven befért volna ide, de így is túl sok lett már.
@Super 64: Az ihlet innen származik :)
@Iustizmord: 1 lelőve, de maradt még bőven, nem kell félni. A dobosok pedig... egy bulis videón láttam a norvégokat gyakorlatozni, kizárólag ahhoz hasonlítható. Az a rózsaszín tank szerintem is elmebeteg, a Mig-31-es az közelebb áll a szívemhez.
@Norden: A gond ezzel az, hogy két változat kering a neten ebből a számból - egy amerikai és egy orosz (szovjet). Eredetileg a filmhez az Alexandrov Kórusét (akkor még Vörös Hadsereg Kórusa néven) akarták felhasználni, de beszólt a politika: miszerint ez egy kommunista dal, amit kommunisták énekelnek, ezért nem kerülhetett be a filmbe (újraénekeltették egy amerikai kórussal). Hogy melyik melyik nem orosz anyanyelvűként nehéz eldönteni, egy támpont van: amelyik jobban (erősebben) szól (ha kell nagyon halk, viszont érezni benne az erőt), az a nagyobb kórus, ergó az eredeti verzió.
LittleWildGuy
2010.08.02 18:26:38
@Intizar: Hétvégére tudok ígérni eredeti szöveget, előre is köszönöm. Az enyémnél csak jobban sikerülhet :)
LittleWildGuy
2010.08.06 12:14:23
@Intizar: Privát üzenetben ment. (Egyedülit nem sikerült találni, vagy nagykórus vagy csak zene).
Kalózból sosem elég! – harsoghatjuk kórusban Kismyvel együtt. Hát még ha a szerző egy szappanopera köntösébe bújtatva ismerteti meg velünk a híres Kalikó Jack szívfacsaró történetét. Van itt minden, mi szem-szájnak ingere: szerelmi szál, színes cuccok, kardforgatás, de még ménage á trois is…..
Mondtam én tegnap, hogy elő fog még kerülni Tornado86, hát most itt is van. Egyre jobban ügyel rá, hogy semmi olyat ne írjon, ami kínos lenne rá nézve, jót mosolyogtam rajta, hogy kiemeli, hogy az ő lámpái be voltak kapcsolva. Ma úton Nagyváradra Kolozsvár felől történt az eset…..
LittleWildGuy
2010.05.24 23:33:19
@nanogyo: Kelet felől érkezve először egy jobb-, majd egy balkanyart kell bevenni. Gondolom a kettő közötti egyenes szakaszon szúrta ki a Daciát, nagyjából szembe vele.
Az előző autósok szerintem a szembeforgalmat alkották...de lehet hogy félreértem.
Az előző autósok szerintem a szembeforgalmat alkották...de lehet hogy félreértem.
Nem tudom, hogy van-e még másik példa arra, hogy Kína valamit ökológiai szempontból (vagy demokratikus, vagy szociális szempontokból) jól csinál, de egyet tudok.Azt mondták, hogy márpedig náluk csak az forgalmazhat mobiltelefont, aki megoldja, hogy usb dugóval lehessen tölteni.És…..
"Mi toljuk a babáinkat kis babakocsikba szíjazottan a dübörgés és hömpölygés közepette, amelyben minden egyes olajüzemű motorizált-páncélozott test életveszélyes minden egyes szív-tüdő és vérüzemű puhatestűre... Mi emeljük a kerékpárokat a fejünk fölé, csillognak…..
A Critical Mass a szombat délutáni felvonuláson kívül egy másik akciót is szervez, ennek lényege, hogy minél több embert szeretnének meggyőzni, hétfőn (április 26.) biciklivel közlekedjen. Olyan városképre számítanak, amiért évek óta küzdenek. A holland nagykövet nyílt…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
- Arc: Igen, van olyan pályakezdő, aki gyakorlatilag a "semmire" - értsd, a munkáltató által nem használható tudásra - büszke. És van a másik kategória, aki adott esetben 2-3 év munkatapasztalattal azt mondja, hogy szeretne egy jelentős (minimum 30-50%) béremelést, mert ez alatt az idő alatt plusz munkákat bevállalva annyit fejlődött, hogy erősen alul van fizetve. És ha az adott cégnél nem kapja meg, akkor bizony továbbáll. Ennyi talán tényleg a "számlájára írható", hogy nem sajnálja a céget.
- Személyes kapcsolatok: Van, hogy egy szeretett vezető távozása után (aki a munkavállalók érdekeit a cég rövidtávú érdeke elé helyezte - mellesleg pont ezzel biztosítva a hosszútávú fejlődést) egy szerencsétlen választással szétvernek egy csapatot. Az egyenes, korrekt vezető utáni "rossz idők" gyorsabban késztetik távozásra a fiatalabbakat. Egy nagy cégnél pedig lehet hogy kell egy-két távozás egy összeszokott gárdából ahhoz, hogy a felsővezetés elgondolkozzon a döntése helyességén.
- Mindent készen kapnak: Ha igen (ami mondjuk kevesebb mint 1%), akkor lehet hogy nem lesznek kitartóak. De ha nem, akkor miért is maradna valaki egy alulfizetett állásban, amikor fizetni kellene a lakást, gyereket szeretne, neadjisten egy használt autó vásárlására gyűjt?
Ami tényleg váltásra ösztönöz (legalábbis szerintem) egy (egyébként elég nagy feladatokat véghezvivő) fiatalt:
- A fentebb említett rossz irányú főnökcsere
- "Amit lehetett már megtanultam itt"-érzés (különösen azoknál, akik folyamatosan fejlődni akarnak)
- Kiégés, (túl)munka miatti egészségügyi problémák
- Fizetésemelés (itt általában nem 10-20%-ról beszélünk)
- Személyes preferenciák (inkább foglalkoznék valami kisebbel/nagyobbal/gyárban/fejlesztési területen)
Pár dolog, ami nem került még elő:
- Képzés: Egy fiatal munkavállaló jól megtartható, ha folyamatosan képzed (szakmai tréningekről, Msc-ről, doktori kutatási lehetőségekről beszélek). Persze költséges, de házon belül marad a tudás
- Oldalirányú mozgás: Ha nagy cégről beszélünk döntően lehet szakterületek között ugyanazon a szinten váltani - ha már rutinná válik a munka, de a cég egyébként szimpatikus
- Aki tényleg magas szinten dolgozik itthon (ezen a speciális részterületen), az ugyanezt meg tudná csinálni tőlünk nyugatabbra is. Korántsem mindenki akar elmenni, de lehet hogy elgondolkodik: Miért dolgoznék harmadannyiért mint mondjuk a német kollégám, miért nem feleannyiért? (Ezek az állások nem a magyar ipar versenyképességi mutatóitól függnek, hanem döntően a németétől - akkor miért is kaptam kisebb emelést (Euróban számolva) mint a német kollegák?)
- Visszajelzés: Általában ha egy fiatal munkavállalónak baja van, azt jelzi. Nem az lesz az első jel, hogy két példányban lerakja az asztalra a felmondását, hanem előtte elmondja hogy mi a problémája. Lehet hogy nem jogos a felvetése, akkor ezt meg kell indokolni hogy miért nem - de a lehetőséget a közvetlen vezető (általában) megkapja hogy megtartsa a dolgozót.