Adatok
Andal
0 bejegyzést írt és 616 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
ténytár.blog
Vasárnapi zárva tartás: káosz és leépítések a bevásárlóközpontokban
2015.03.30 08:08:00
Március 22. volt az első (nem ünnepnapra eső) hétvége, amikor a vasárnapi zárva tartás miatt a legtöbb bolt nem nyithatott ki. Pangó plázák és üresen álló hipermarket parkolók, ez volt a jellemző a "jeles" napon. A nagyvárosok szélén elhelyezkedő bevásárlócentrumok…..
Mert nem árt, ugye. Az elejére egy kép, a lényegi tartalom az ugrás után. Mert spoileres, tehát aki nem naprakész, az ne klikkoljon. Szóltam előre.
Hihetetlen és egyben elképesztő az, hogy a tévénézők, leginkább az amerikaiak persze, a mai napig nem képesek felfogni, hogy a…..
Andal
2014.06.05 20:53:28
@vargatom:
"Akik meghalnak, szinte mindannyian elkövetnek előtte valami végzetes hibát. "
Vagy inkább akit az isten (itt: az író) el akar veszejteni, annak előbb elveszi az eszét. Szvsz sajnos Martin sokszor csinál idiótát a szereplőkből a könyveiben, hogy azután megölje, megszívassa őket (Eddard és Robb Stark, Stannis, Havas Jon stb.) A Vipera dührohamos óvatlansága sen életszerű szvsz. Hosszú évek óta akar bosszút állni, a Hegy csak az első célpont, egy paraszt. Aki ellen napokon át készülhet a megfelelő taktikával, majd egy nagy fordulat és wtf miatt mégsem tartja a távolságot, hanem "óvatlanná" (hülyévé) válik és rajtaveszt.
"Akik meghalnak, szinte mindannyian elkövetnek előtte valami végzetes hibát. "
Vagy inkább akit az isten (itt: az író) el akar veszejteni, annak előbb elveszi az eszét. Szvsz sajnos Martin sokszor csinál idiótát a szereplőkből a könyveiben, hogy azután megölje, megszívassa őket (Eddard és Robb Stark, Stannis, Havas Jon stb.) A Vipera dührohamos óvatlansága sen életszerű szvsz. Hosszú évek óta akar bosszút állni, a Hegy csak az első célpont, egy paraszt. Aki ellen napokon át készülhet a megfelelő taktikával, majd egy nagy fordulat és wtf miatt mégsem tartja a távolságot, hanem "óvatlanná" (hülyévé) válik és rajtaveszt.
Lassan már visszafele vágjuk a centit a Trónok harca új évadában, már csak három rész, és finálé sajnos, de addig is itt van nekünk az évad első (és egyben utolsó) olyan része, ami maga George RR Martin írt, hátha fasza lesz. Az eddig történtekről itt lehet bővebben…..
Andal
2013.05.15 16:36:49
@Varbaro: "Dany rabszolga felszabadító hadjárata a könyvben is idegesítő, és nem veszi észre, hogy ha egy több száz/ezer éve létező társadalmat felkúr, attól nem fog megszűnni ott 1ik napról a másikra a rabszolga kereskedelem."
Dany is egy olyan beltenyészet eredménye, mint a néhai bátyuskája, kb. hasonló szellemi színvonalon mozog ő is. :)
Dany is egy olyan beltenyészet eredménye, mint a néhai bátyuskája, kb. hasonló szellemi színvonalon mozog ő is. :)
Elég sűrű epizódunk volt, szóval nem tekintünk vissza, hanem egyből a lecsóba csapunk, megtartva a helyszínekre bontott struktúrát, ahogy szoktuk. A korábbi részek itt érhetők el, ha valakinek averziói lennének a tagekre klikkolgatással szemben.
A Falon túl
Samu és Szegfű a…..
Andal
2013.05.07 15:16:23
@Sugyosa: 1996, 1999, 2000, 2005, 2011 az első öt kötet megjelenése, inkább 13 az az 5. :)
@Leadfoot: "Bran és csapatának vándorlása viszont kezd kurva unalmas lenni. ...
Jó volna, ha legközelebb akkor térnénk vissza arra a szálra, ha végre történik is valami."
A 6. évadban? :)
A sok figurának és történetszálnak az is lenne a szerepe, hogy a világ minél több helyszínét mutassa be, ne csak udvari intrikákból álljon. Szerintem könyvben egy darabig nagyon jól működik ez a módszer (bár szvsz később öncélúvá, önmaga paródiájává válik), filmben viszont néhány snittben nehéz visszaadni, ahogy egy-egy szereplő irtózatosan hosszú vándorlásán keresztül megismerhetjük a világ újabb részeit.
@Leadfoot: "Bran és csapatának vándorlása viszont kezd kurva unalmas lenni. ...
Jó volna, ha legközelebb akkor térnénk vissza arra a szálra, ha végre történik is valami."
A 6. évadban? :)
A sok figurának és történetszálnak az is lenne a szerepe, hogy a világ minél több helyszínét mutassa be, ne csak udvari intrikákból álljon. Szerintem könyvben egy darabig nagyon jól működik ez a módszer (bár szvsz később öncélúvá, önmaga paródiájává válik), filmben viszont néhány snittben nehéz visszaadni, ahogy egy-egy szereplő irtózatosan hosszú vándorlásán keresztül megismerhetjük a világ újabb részeit.
Andal
2013.05.07 16:31:51
Andal
2013.05.07 19:44:40
@Aszusz: + a fal alapja kő és föld, ezen van a jégréteg, ami inkább vastagszik, mint olvadozik az évszázadok alatt.
Az epizódot felvezető képsorokból úgy tűnik, sűrű napunk lesz, lesz itt minden Jamie levágott kezétől az Operation: Fuck Westeros-t beindító Dany-n át a hőbörgő Karstrarkig. Aki lemaradt volna az eddigiekről, itt pótolhatja.
Valahol vidéken
Thoros imádkozik egy kicsit a…..
Andal
2013.04.30 19:06:34
@fran7:
1. Sorozatból nekem kevésbé jött le, hogy eredetileg a mágia lassan "eltűnt" a világból, és a jelenben tér vissza fokozatosan. A különféle, korábban általában lenézett szemfényvesztők, kuruzslók, papok megdöbbenve veszik észre, hogy a régi, üresnek tűnő rítusok és babonák valóban elkezdenek működni.
2. Nekem is tetszik a Stannis-szál, nem értem sixx miért nézi le ennyire. Persze az író folyamatosan hülyét csinál belőle, de azért nekem bejön ez a keserű-komor-konok világlátás.
1. Sorozatból nekem kevésbé jött le, hogy eredetileg a mágia lassan "eltűnt" a világból, és a jelenben tér vissza fokozatosan. A különféle, korábban általában lenézett szemfényvesztők, kuruzslók, papok megdöbbenve veszik észre, hogy a régi, üresnek tűnő rítusok és babonák valóban elkezdenek működni.
2. Nekem is tetszik a Stannis-szál, nem értem sixx miért nézi le ennyire. Persze az író folyamatosan hülyét csinál belőle, de azért nekem bejön ez a keserű-komor-konok világlátás.
Ahol demokrácia van, meg jólét, ott egy párt is bőven elegendő, a pártosodás – miként 1989-ben is – a bomlás biztos jele
Ugró Miklós, 2013. április 23.
..
Na aszongya, észak, hideg, Ned Stark, fattyú, farkas, Fal, Mások, király, segítő, ne már, vérfertőzés, miafasz, lelök, béna gyerek, Hodor, törpe, Joffrey, pofon, Sansa, hiszti, Arya, kardozás Daenerys, barbárok, aranykorona, Robb Stark, hadvezér, Jamie Lannister, dél, meleg,…..
2000-ben egy Ciarán Tobin nevű ír cégvezető halálra gázolt két kisgyereket Leányfalun a járdán. A magyar bíróság két év múlva távollétében három év fogházra ítélte. Azért a távollétében, mert Tobin az eljárás alatt legálisan hazatávozott, és aztán cseszett…..
Andal
2013.03.24 14:59:15
@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Valahogy mégis sikerült neki 7 hónapot őrizetben leülnie 1. és 2. fok között.
Andal
2013.03.24 15:03:25
@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Igen, Tobin is veszettnek látta az ügyet, ezért próbálkozott ezzel. A tisztelt bíróság végül egérutat adott neki. Remélem Tobin be is perli őket azért a 7 hónapért, az lenne méltó lezárása a történetnek.
Andal
2013.03.24 15:22:05
@csársz: Nem, hanem az Orbánékkal szemben sokszor jogosan hangoztatott uniós normákhoz, értékekhez meg szellemiséghez tartsák magukat. Az ír jogszabály rossz volt, meg is kellett változtatniuk, magyar részről ezért újra be kellett nyújtani a kiadatási kérelmet, amit a rossz jogszabály miatt elutasítottak. Erre az újabb kérelmet is elutasítják, merthogy visszamenőleg nem érvényes az új jogszabály. Holott a magyar bíróság ítélete és az újabb kiadatási kérelem még mindig érvényben van, szvsz nem lehetne visszamenőleges hatályra hivatkozni.
De ettől persze jogilag rendben van a dolog, legfeljebb csípi az ember szemét meg ellentétesnek tűnik az európai uniós értékekkel és normákkal. Csak amikor Orbánékat fikázzák ezen értékek megsértésével, ők is megvonhatják a vállukat: jogilag minden rendben, 2/3 mindenre feljogosít, akinek nem tetszik, így járt.
De ettől persze jogilag rendben van a dolog, legfeljebb csípi az ember szemét meg ellentétesnek tűnik az európai uniós értékekkel és normákkal. Csak amikor Orbánékat fikázzák ezen értékek megsértésével, ők is megvonhatják a vállukat: jogilag minden rendben, 2/3 mindenre feljogosít, akinek nem tetszik, így járt.
Az Elnök aláírta a törvényt, mely a kormánypárt szerint orvosolta a nép és az ország fájdalmát. Minden tökéletesen megfelelt a jogállami előírásoknak. Kétharmados többséggel, négy évre felhatalmazták a kormányt, hogy törvényeket hozzon. Ettől kezdve, a…..
Így szombat éjfél felé, amikor ezt írom, és amikor az összes létező híradó visszanézése miatt vagy nyolcszor hallottam Harangozó Tamástól, hogy „a kialakult helyzetben”, amikor alacsonyan szállnak a minőségi állami szolgáltatásokra szuperérzékeny blogbejegyzések, amikor…..
Andal
2013.03.17 15:19:42
A múlt heti részben Sherlock könnyek közt közölte Watsonnal, hogy egykori szerelme, Irén fiatalon elhunyt és a detektív ennek hatására lett heroinista. Szívszorító jelenet volt, és Watsonnal együtt én is könnyedén elhittem, hogy így történt. Egyes törzskommentelők véleménye…..
Andal
2013.03.14 17:26:42
Antidemokratikus eszközökkel a demokráciáért és jogellenes eszközökkel a jogállamiságért. Ezt így nem. Tegnapelőtt tüntetők foglalták el a Fidesz székházának udvarát, ezzel így fejezve ki tiltakozásukat az alkotmány negyedik módosítása ellen.
Szolomayer Balázs…..
Andal
2013.03.10 08:08:36
@balage_81 reloaded:
"nem, a válság az egyetlen oka annak, hogy 2009-ben visszaesés volt. sem 2006-ban, sem 2007-ben nem volt ugyanis recesszió, de még 2008-ban sem. "
A visszaesés mértéke nálunk volt az egyik legnagyobb 2009-en, de már 2007-től, a korábbi 3-4%-os növekedés lement 1% alá, a válság előtt, pontosan azért, mert 2006 végétől komoly megszorításokra volt szükség az elkúrás miatt. Akik ma a növekedés beindulását hiányolják, hallgatnak róla, hogy még a válság és folyamatos megszorítások előtt gondok voltak a növekedéssel.
"mikor jutunk el oda, hogy a mostani kormányzásért a mostani kormányt okoljuk? a gyurcsánybajnaizás tipikus fideszes védekezés. matolcsyt és az unortodoxiát okold, 3 ezer mrd ment el, plusz az extra adók. és kb ugyanott az adósság, ahol előtte.
"
Mivel a felhalmozott adósságot örökölte az elődjétől, fura lenne, ha nem hivatkozna rájuk. A 2006 végétől hozott összes megszorítás csak arra volt elég, hogy az államadósság ne szabaduljon el még jobban, mondjuk 25-30ezer mrd-os szintre. Bajnainak is volt egy 1300mrd-os csomagja, amit követtek matolcsy csomagjai (közel 3ezer mrd). Az összes intézkedés csak arra volt elég, hogy ne romoljon tovább a ballib által adósságspirálba került ország helyzete.
index.hu/chart/2012/11/25/allamadossag/
index.hu/gazdasag/magyar/2012/05/24/gdp/
"mikor min. elnök volt, azt az időszakot tessék elemezni. pl nézd meg az euró vagy a chf árfolyamát akkor és most.
"
Bajnai miniszterelnökségére esik a 2009-es -7,5% (míg máshol alig vagy nem volt recesszió), 2010-ből 3hónap az övé, 9 a fideszé. Az árfolyam és cds felár már a fidesz kormányra kerülése előtt, a görög események, azaz az újabb európai válsághullám hatására már romlottak. Bajnainak az az egy szerencséje volt, hogy az újabb válsággal már nem neki kellett foglalkoznia, innen a hamis illúzió, hogy ő mindent rendbe rakott.
"de igen. sőt, még a 13. havi nyugdíj eltörlését is ellenezte a válság kellős közepén."
A 2. Gyurcsány kormány összes intézkedését ellenezte, legitimitását megkérdőjelezte, szakértői kormányt vagy előrehozott választásokat akart.
"akkor miért kellett lenépszavaztatni őket?"
Ahogy Horn Gábor találóan megjegyezte anno, ez a szavazás arról szólt, hogy a ballib menjen a picsába. Elkúrták a kormányzást, nem voltak hajlandóak lemondani, felelősséget vállalni, hanem a népet hülyézték le (nincs ingyenebéd, el lehet menni, majd mi jól megreformálunk titeket, ami nem megszorítás). A népszavazás pár tízmrd-os tétele eltörpült az akkori kiigazítások (1600mrd körül) szintjétől. Az ellenzékre fogni azt, hogy nem tudtak kormányozni, szánalmas érvelés.
"most kétszer annyit fizet mindenki. ajjaj, csúszós talajon tetszel lenni."
2008 őszétől jött a válság, +20mrd euro imf-hitel, árfolyam és növekedés zuhanása stb., a 2006-08 közötti "reformok" elégtelenek voltak, a válság még jobban a padlóra küldte az országot, amit a régióban a kevesebb adóssággal, jobb növekedési pályával rendelkező országok könnyebben vészeltek át. 2010 tavaszától a válság újabb hulláma, eu bekeményítése (3% hiány tartása) még rosszabb helyzetbe sodort minket. Igen, gáz, hogy a tandíj ellen küzdő fidesz most tandíjat vezet be, csak épp 2008 tavaszán sokkal jobbak voltak a kilátásaink, mint akár fél évvel később, vagy manapság.
@Gyuri bá:
Nem vagyok konzervatív, egyrészt nincs is mit nagyon konzerválni, másrészt kissé idejétmúltak ezek az ideológiák.
Az alkotmányozáshoz visszatérve: az átmeneti rendelkezéseket emeli be az alaptvbe, ezekről írtam. Jogilag megteheti a fidesz, nincs benne semmi törvénysértés. Az, hogy nem elegáns, vitatható stb., azzal egyetértek, magáról állít ki szegénységi bizonyítványt a fidesz, hogy nem képes egy sor olyan törvényt hozni, amibe nem tud belekötni az ab, ezért inkább
megkerüli az egészet. Sajnos azonban ez a megkerülés is törvényes, megtehetik.
"nem, a válság az egyetlen oka annak, hogy 2009-ben visszaesés volt. sem 2006-ban, sem 2007-ben nem volt ugyanis recesszió, de még 2008-ban sem. "
A visszaesés mértéke nálunk volt az egyik legnagyobb 2009-en, de már 2007-től, a korábbi 3-4%-os növekedés lement 1% alá, a válság előtt, pontosan azért, mert 2006 végétől komoly megszorításokra volt szükség az elkúrás miatt. Akik ma a növekedés beindulását hiányolják, hallgatnak róla, hogy még a válság és folyamatos megszorítások előtt gondok voltak a növekedéssel.
"mikor jutunk el oda, hogy a mostani kormányzásért a mostani kormányt okoljuk? a gyurcsánybajnaizás tipikus fideszes védekezés. matolcsyt és az unortodoxiát okold, 3 ezer mrd ment el, plusz az extra adók. és kb ugyanott az adósság, ahol előtte.
"
Mivel a felhalmozott adósságot örökölte az elődjétől, fura lenne, ha nem hivatkozna rájuk. A 2006 végétől hozott összes megszorítás csak arra volt elég, hogy az államadósság ne szabaduljon el még jobban, mondjuk 25-30ezer mrd-os szintre. Bajnainak is volt egy 1300mrd-os csomagja, amit követtek matolcsy csomagjai (közel 3ezer mrd). Az összes intézkedés csak arra volt elég, hogy ne romoljon tovább a ballib által adósságspirálba került ország helyzete.
index.hu/chart/2012/11/25/allamadossag/
index.hu/gazdasag/magyar/2012/05/24/gdp/
"mikor min. elnök volt, azt az időszakot tessék elemezni. pl nézd meg az euró vagy a chf árfolyamát akkor és most.
"
Bajnai miniszterelnökségére esik a 2009-es -7,5% (míg máshol alig vagy nem volt recesszió), 2010-ből 3hónap az övé, 9 a fideszé. Az árfolyam és cds felár már a fidesz kormányra kerülése előtt, a görög események, azaz az újabb európai válsághullám hatására már romlottak. Bajnainak az az egy szerencséje volt, hogy az újabb válsággal már nem neki kellett foglalkoznia, innen a hamis illúzió, hogy ő mindent rendbe rakott.
"de igen. sőt, még a 13. havi nyugdíj eltörlését is ellenezte a válság kellős közepén."
A 2. Gyurcsány kormány összes intézkedését ellenezte, legitimitását megkérdőjelezte, szakértői kormányt vagy előrehozott választásokat akart.
"akkor miért kellett lenépszavaztatni őket?"
Ahogy Horn Gábor találóan megjegyezte anno, ez a szavazás arról szólt, hogy a ballib menjen a picsába. Elkúrták a kormányzást, nem voltak hajlandóak lemondani, felelősséget vállalni, hanem a népet hülyézték le (nincs ingyenebéd, el lehet menni, majd mi jól megreformálunk titeket, ami nem megszorítás). A népszavazás pár tízmrd-os tétele eltörpült az akkori kiigazítások (1600mrd körül) szintjétől. Az ellenzékre fogni azt, hogy nem tudtak kormányozni, szánalmas érvelés.
"most kétszer annyit fizet mindenki. ajjaj, csúszós talajon tetszel lenni."
2008 őszétől jött a válság, +20mrd euro imf-hitel, árfolyam és növekedés zuhanása stb., a 2006-08 közötti "reformok" elégtelenek voltak, a válság még jobban a padlóra küldte az országot, amit a régióban a kevesebb adóssággal, jobb növekedési pályával rendelkező országok könnyebben vészeltek át. 2010 tavaszától a válság újabb hulláma, eu bekeményítése (3% hiány tartása) még rosszabb helyzetbe sodort minket. Igen, gáz, hogy a tandíj ellen küzdő fidesz most tandíjat vezet be, csak épp 2008 tavaszán sokkal jobbak voltak a kilátásaink, mint akár fél évvel később, vagy manapság.
@Gyuri bá:
Nem vagyok konzervatív, egyrészt nincs is mit nagyon konzerválni, másrészt kissé idejétmúltak ezek az ideológiák.
Az alkotmányozáshoz visszatérve: az átmeneti rendelkezéseket emeli be az alaptvbe, ezekről írtam. Jogilag megteheti a fidesz, nincs benne semmi törvénysértés. Az, hogy nem elegáns, vitatható stb., azzal egyetértek, magáról állít ki szegénységi bizonyítványt a fidesz, hogy nem képes egy sor olyan törvényt hozni, amibe nem tud belekötni az ab, ezért inkább
megkerüli az egészet. Sajnos azonban ez a megkerülés is törvényes, megtehetik.
Andal
2013.03.10 08:52:25
@Gyuri bá:
Természetesen nem elegáns, nem is értek vele egyet. Ettől még törvényesen megteheti. Ha egy törvényt az ab megsemmisít, az még nem azt jelenti, hogy abban a tárgykörben nem hozhat újabb törvényt a parlament, vagy nem változtathatja meg az alkotmányt. Utóbbi nem elegáns, inkább szánalmas, de törvényes, ezzel jár a 2/3.
Természetesen nem elegáns, nem is értek vele egyet. Ettől még törvényesen megteheti. Ha egy törvényt az ab megsemmisít, az még nem azt jelenti, hogy abban a tárgykörben nem hozhat újabb törvényt a parlament, vagy nem változtathatja meg az alkotmányt. Utóbbi nem elegáns, inkább szánalmas, de törvényes, ezzel jár a 2/3.
Andal
2013.03.10 09:52:32
@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
A '89-es alkotmányból:
„A többpártrendszert, a parlamenti demokráciát és a szociális piacgazdaságot megvalósító jogállamba való békés politikai átmenet elősegítése érdekében az Országgyűlés - hazánk új Alkotmányának elfogadásáig - Magyarország Alkotmányának szövegét a következők szerint állapítja meg:”
Más országokban az új alkotmányt a '90-es években elfogadták, nálunk 20 évvel később. Az elmúlt 20 évben többször is felmerült az új alkotmány létrehozása (pl. 1995-ben is). Természetesen a szöveg nagy része hasonló, ez az alkotmányok nagy részére is igaz, hiszen jórészt általános alapvetések vannak benne. Az alkotmányozás folyamata állandó, 1990-98 között is 14 alkalommal módosították pl., nem azt jelenti, hogy amit egyszer beleírtak, azt minimum 100 év múlva lehet megváltoztatni.
A '89-es alkotmányból:
„A többpártrendszert, a parlamenti demokráciát és a szociális piacgazdaságot megvalósító jogállamba való békés politikai átmenet elősegítése érdekében az Országgyűlés - hazánk új Alkotmányának elfogadásáig - Magyarország Alkotmányának szövegét a következők szerint állapítja meg:”
Más országokban az új alkotmányt a '90-es években elfogadták, nálunk 20 évvel később. Az elmúlt 20 évben többször is felmerült az új alkotmány létrehozása (pl. 1995-ben is). Természetesen a szöveg nagy része hasonló, ez az alkotmányok nagy részére is igaz, hiszen jórészt általános alapvetések vannak benne. Az alkotmányozás folyamata állandó, 1990-98 között is 14 alkalommal módosították pl., nem azt jelenti, hogy amit egyszer beleírtak, azt minimum 100 év múlva lehet megváltoztatni.
Érdekes, de korántsem breaking avagy nagyon meglepő infót tett közzé Screen Crush. Ezek szerint a március 31-én kezdődő harmadik évadot, ha azt a nézettség, az HBO anyagi helyzete és minden egyéb körülmény lehetővé teszi, öt-hat újabb követhet, azaz simán elképzelhető, hogy…..
Andal
2013.03.09 15:36:25
@TheUlysses: +1
1-3. kötetek szerintem is jók voltak, de a 4-5. már önmaga paródiája, szvsz felesleges lenne túl sok részt pazarolni rájuk a sorozatban. Remélem azért a kiadók/hbo is cseszegetik Martint a történet lezárásával 3-4 éven belül. Szvsz a fő gond nem az lesz, hogy Martin be tudja-e fejezni, hanem hogy lesz-e még olyan szellemi állapotban, hogy hozza az első kötetek színvonalát, a 4-5. szerintem nagyon tré lett.
1-3. kötetek szerintem is jók voltak, de a 4-5. már önmaga paródiája, szvsz felesleges lenne túl sok részt pazarolni rájuk a sorozatban. Remélem azért a kiadók/hbo is cseszegetik Martint a történet lezárásával 3-4 éven belül. Szvsz a fő gond nem az lesz, hogy Martin be tudja-e fejezni, hanem hogy lesz-e még olyan szellemi állapotban, hogy hozza az első kötetek színvonalát, a 4-5. szerintem nagyon tré lett.
Egyszerű, gyors kaja..
Hozzávalók 6 személyre:
3 kg burgonya
2 szál enyhén csípős kolbász
8 tojás
2 nagy doboz tejföl
25 dkg trappista sajt
10 dkg füstölt sajt
só
olaj
zsemlemorzsa
A krumplit, tojást felrakjuk főni. (a burgonya vizét jól megsózzuk, a héját…..
Szeretettel küldjük ezt a kis rajzot Rogán Antalnak a kommunizmus áldozatainak emléknapja alkalmából:
..
Andal
2013.02.26 20:21:40
@szempontpuska:
"ugyanazt sulykolod, jársz körbe-körbe.
Értem én hogy fáj, de ezzel együtt kell élned. Kisebbségben vagy."
Ahogy most még azok is kisebbségben vannak, akiknek a mostani rendszer fáj, ettől még nekik lehet/van igazuk.
"Egyrészt mert az akkori választások, másrészt mert a hatalomgyakorlásuk is azt igazolta, szakítottak a pártállammal. "
Ó, még az lett volna szép, ha nem szakítottak volna! A hatalomgyakorlásukat azért nem kellene ennyire fényezni szvsz. Csak ennyi? Elkövettem egy bűnt, kicsit szánom-bánom, de mostantól jó leszek és borítsunk fátylat a múltra? Orbánék is folyton ezzel jönnek, hogy most már jön a konszolidáció, őket is mentsük fel, mert már minden rosszat elkövettek a múltban, most már csak jobb dolgokat fognak tenni, fátylat a múltjukra?
"Egyéni felelősséget meg nem tudsz felmutatni. Ezért keresel valami kollektív bűnösséget "
Semmilyen kollektív bűnről nem írtam, az egyéni felelősségről annál inkább. Aki a diktatúra magas szintű fenntartója volt, annak tudnia kellett, el kellett fogadnia, részt kellett vennie a diktatúra által elkövetett bűnökben. A besúgók és tsz. ügynökök által begyűjtött adatokat ezek az emberek olvasták és rendelték meg, ők döntöttek az áldozatok sorsáról. Még ha saját kezűleg nem is öltek meg/bántalmaztak senkit, a pozíciójukból fakadóan rengeteg ember sorsáról döntöttek kényük-kedvük szerint. Más országokban ezért vegzálták őket. Nem a párttagokat, egyszerű besúgókat, hanem a vezetőket.
"ugyanazt sulykolod, jársz körbe-körbe.
Értem én hogy fáj, de ezzel együtt kell élned. Kisebbségben vagy."
Ahogy most még azok is kisebbségben vannak, akiknek a mostani rendszer fáj, ettől még nekik lehet/van igazuk.
"Egyrészt mert az akkori választások, másrészt mert a hatalomgyakorlásuk is azt igazolta, szakítottak a pártállammal. "
Ó, még az lett volna szép, ha nem szakítottak volna! A hatalomgyakorlásukat azért nem kellene ennyire fényezni szvsz. Csak ennyi? Elkövettem egy bűnt, kicsit szánom-bánom, de mostantól jó leszek és borítsunk fátylat a múltra? Orbánék is folyton ezzel jönnek, hogy most már jön a konszolidáció, őket is mentsük fel, mert már minden rosszat elkövettek a múltban, most már csak jobb dolgokat fognak tenni, fátylat a múltjukra?
"Egyéni felelősséget meg nem tudsz felmutatni. Ezért keresel valami kollektív bűnösséget "
Semmilyen kollektív bűnről nem írtam, az egyéni felelősségről annál inkább. Aki a diktatúra magas szintű fenntartója volt, annak tudnia kellett, el kellett fogadnia, részt kellett vennie a diktatúra által elkövetett bűnökben. A besúgók és tsz. ügynökök által begyűjtött adatokat ezek az emberek olvasták és rendelték meg, ők döntöttek az áldozatok sorsáról. Még ha saját kezűleg nem is öltek meg/bántalmaztak senkit, a pozíciójukból fakadóan rengeteg ember sorsáról döntöttek kényük-kedvük szerint. Más országokban ezért vegzálták őket. Nem a párttagokat, egyszerű besúgókat, hanem a vezetőket.
Andal
2013.02.26 20:44:16
@szempontpuska:
"Mit tartasz a diktatúra felső vezetésének? "
Elsősorban az MSZMP KB (és osztályai), PB, Titkárság tagjai, ezek a központi pártszervek döntöttek a mintegy 3ezer fős felső nómenklatúra kinevezéséről, akiknek nagy részét ide sorolnám (pl. parlamenti képviselők, miniszterek és helyettesek, megyei tanácselnökök, nagykövetek, fontosabb szervezetek pl. SZOT, TIT, Hazafias Népfront vezetői, bíróság és ügyészség elnöke, napilapok főszerkesztői stb.)
"Remek! vegyük Horn Gyulát például!
Konkrétan milyen bűnben mondták ki az egyéni felelősségét?"
Közismert pufajkás múltja, kitüntetése, noha konkrét bűncselekményt nem tudtak igazolni ellene. KB Külügyi osztályvezető a '80-as években, emiatt érintett a '94-es ügynöktörvényben, '97-ben felszólították a lemondásra, nem tette meg (ugye ez esetben a demokratikus normák és értékek tiszteletben tartása nem is volt olyan fontos)
"Mit tartasz a diktatúra felső vezetésének? "
Elsősorban az MSZMP KB (és osztályai), PB, Titkárság tagjai, ezek a központi pártszervek döntöttek a mintegy 3ezer fős felső nómenklatúra kinevezéséről, akiknek nagy részét ide sorolnám (pl. parlamenti képviselők, miniszterek és helyettesek, megyei tanácselnökök, nagykövetek, fontosabb szervezetek pl. SZOT, TIT, Hazafias Népfront vezetői, bíróság és ügyészség elnöke, napilapok főszerkesztői stb.)
"Remek! vegyük Horn Gyulát például!
Konkrétan milyen bűnben mondták ki az egyéni felelősségét?"
Közismert pufajkás múltja, kitüntetése, noha konkrét bűncselekményt nem tudtak igazolni ellene. KB Külügyi osztályvezető a '80-as években, emiatt érintett a '94-es ügynöktörvényben, '97-ben felszólították a lemondásra, nem tette meg (ugye ez esetben a demokratikus normák és értékek tiszteletben tartása nem is volt olyan fontos)
Andal
2013.02.26 20:55:50
@Kettes:
Az előzmény is megvolt?
"Egy párt kivételével minden parlamenti frakció a kommunizmus áldozataira emlékezett a hétfői ülés elején, napirend előtti felszólalásában. Akik maguktól nem találnák ki, az MSZP volt az, amelyiknek a vezérszónoka Orbán Viktor múlt pénteki évértékelőjét választotta inkább témául. A Fidesz frakcióvezetője, Rogán Antal élt is a tálcán kínált lehetőséggel, és le is dorongolta ezért az MSZP-t"
Ha Te a fideszt szereted lekomcsizni, az mszp-t meg nem, szíved joga. De ha két pártot össze akarsz hasonlítani (hol a több mszmp-s) akkor szvsz nem csak az elnökségi tagságot kellene, hanem a két párt egészét és múltját is jó lenne belevenni.
Az előzmény is megvolt?
"Egy párt kivételével minden parlamenti frakció a kommunizmus áldozataira emlékezett a hétfői ülés elején, napirend előtti felszólalásában. Akik maguktól nem találnák ki, az MSZP volt az, amelyiknek a vezérszónoka Orbán Viktor múlt pénteki évértékelőjét választotta inkább témául. A Fidesz frakcióvezetője, Rogán Antal élt is a tálcán kínált lehetőséggel, és le is dorongolta ezért az MSZP-t"
Ha Te a fideszt szereted lekomcsizni, az mszp-t meg nem, szíved joga. De ha két pártot össze akarsz hasonlítani (hol a több mszmp-s) akkor szvsz nem csak az elnökségi tagságot kellene, hanem a két párt egészét és múltját is jó lenne belevenni.
Az ötödik részhez érkezünk a sorozatban, itt az ideje egy rövid értékelésnek. Úgy tűnik, aki kizárólag a briliáns következtetések és a nyomozás izgalmáért kapcsol az aktuális epizódra, csalódni fog. A Sherlock Holmes-történeteknek ebben a változatában legalább olyan…..
A diktatúra jobb, mint a demokrácia. A regnáló hatalom seggnyalóinak mindenképpen.
A mai egyetemisták egy olyan világba születtek, ahol már nem volt keményvonalas diktatúra. A rendszerváltás 24 éve volt. Ha feltesszük, hogy 6 (de inkább 12) éves kora alatt a gyerek nem ért sokat…..
Andal
2013.02.17 17:43:24
@Mr. Waszabi: "diákság ezen agymosott, korlátolt véleménye a demokráciáról vs diktatúráról, nem valami magalapozott"
Inkább a kérdést és a kérdezőt kellene ekézni, nem a válaszadókat.
"42.
A következő kijelentések közül melyik áll a legközelebb a Te véleményedhez?
01 A demokrácia minden más politikai rendszernél jobb
02 Bizonyos körülmények között egy diktatúra jobb, mint egy demokratikus politikai rendszer
03 A hozzám hasonló emberek számára az egyik politikai rendszer olyan, mint bármelyik másik
"
Szvsz hülye a kérdés, és a lehetséges válaszok is. Nem azt kérdezi, hogy szerinted melyik jobb, melyikben élnél: demokrácia vagy diktatúra, hanem nagy általánosságban az első és a második kijelentés is ugyanúgy igaz, és a kettő nem zárja ki egymást. Attól, hogy a demokráciában hiszek, azt tartom a legjobbnak, még belátom, hogy a világ sok helyén a demokrácia exportja csúfos kudarcot vallott, a másik állítás is igaz. Nagyon homályos ez a "bizonyos körülmények között" kitétel.
Inkább a kérdést és a kérdezőt kellene ekézni, nem a válaszadókat.
"42.
A következő kijelentések közül melyik áll a legközelebb a Te véleményedhez?
01 A demokrácia minden más politikai rendszernél jobb
02 Bizonyos körülmények között egy diktatúra jobb, mint egy demokratikus politikai rendszer
03 A hozzám hasonló emberek számára az egyik politikai rendszer olyan, mint bármelyik másik
"
Szvsz hülye a kérdés, és a lehetséges válaszok is. Nem azt kérdezi, hogy szerinted melyik jobb, melyikben élnél: demokrácia vagy diktatúra, hanem nagy általánosságban az első és a második kijelentés is ugyanúgy igaz, és a kettő nem zárja ki egymást. Attól, hogy a demokráciában hiszek, azt tartom a legjobbnak, még belátom, hogy a világ sok helyén a demokrácia exportja csúfos kudarcot vallott, a másik állítás is igaz. Nagyon homályos ez a "bizonyos körülmények között" kitétel.
A Captain Obvious-medál eheti kitüntetettje egy Raven nevű sorozatgyilkos, aki éppen sitten ül, ahol, más dolga nem lévén, tévézik, és szakért az Investigation Discovery adó Dark Minds, azaz Sötét elmék című műsorában, amiben M. William Phelps író és John Kelly…..
Andal
2013.01.31 15:26:27
Előző péntek itt.
Péntek van, de a szokásostól eltérően már délelőtt Andrással vagyunk. Ül azon a bizonyos kanapén és telefonálgat. Igen, kitaláltátok, még mindig Laurát hivogatja. (Vajon Judittal is próbálkozott beszélgetni ennyiszer az elmúlt egy év alatt?) Viszont ő…..
A múlt keddi epizód itt.
Kedd van, Máté napja. Lassan egy hete tudjuk, hogy nemsokára új név kerül a naptárba erre a napra. Máté nincs többé. Dargay mégis hatalmas műgonddal vár valakit. Máris megvan az új keddi betegünk? Máté apja (Abonyi György) érkezik. Hogy rendszeres…..
Andal
2012.12.12 12:59:19
@genevieve:
"hogyan kellett volna felkészülnie egy ilyen szitura?"
Valószínűleg számíthatott volna rá, miért és milyen kérdésekkel fog beállítani hozzá az öreg. Szvsz eldönthette volna, hogy egy gyászoló apának mit mond el:
- vérprofi dilidokiként akkor sem árul el semmit Mátéról még a saját apjának sem, ha a páciense már halott, maximum egy-két olyan alapvető dolgot, amit az apja úgyis tud. Ez a szakmai gőg egy magabiztos terapeutának ment volna, András nagyon nem az mostanában.
- Empatikus emberként csak jó dolgokat mond Mátéról, próbálja enyhíteni a gyászoló apa kínjait: a fia nem volt homokos, nem akart öngyilkos lenni, racionális ember volt, de a kereszt ott volt mindig a nyakában.
- Szétesett mártírként elmondja azt, amit Ágnesnek: bűntudata van, hogy nem kezelte jól Mátét, tuti öngyilkos lett, amit ő nem vett észre/nem akadályozott meg, az én bűnöm, az én bűnöm...
Ezek helyett szétesett pszichomókusként hebegett-habogott, erőtlenül védekezett, hol kedves volt, hol odaszúrt.
"ha megmondja neki, hogy igen, a fiad egy buzi, istentagadó, gyenge ember volt, az jobb lett volna neki? "
Az kiderült, hogy Máté nem volt buzi, a felszínen megmaradt hívőnek és keménynek, és lepattintotta a mélyre ásni akaró terapeutáját, a fentieket csak akkor vágta volna András az apja fejéhez, ha nagyon szemét akart volna lenni az öreg Abonyi vádjain feldühödve.
"hogyan kellett volna felkészülnie egy ilyen szitura?"
Valószínűleg számíthatott volna rá, miért és milyen kérdésekkel fog beállítani hozzá az öreg. Szvsz eldönthette volna, hogy egy gyászoló apának mit mond el:
- vérprofi dilidokiként akkor sem árul el semmit Mátéról még a saját apjának sem, ha a páciense már halott, maximum egy-két olyan alapvető dolgot, amit az apja úgyis tud. Ez a szakmai gőg egy magabiztos terapeutának ment volna, András nagyon nem az mostanában.
- Empatikus emberként csak jó dolgokat mond Mátéról, próbálja enyhíteni a gyászoló apa kínjait: a fia nem volt homokos, nem akart öngyilkos lenni, racionális ember volt, de a kereszt ott volt mindig a nyakában.
- Szétesett mártírként elmondja azt, amit Ágnesnek: bűntudata van, hogy nem kezelte jól Mátét, tuti öngyilkos lett, amit ő nem vett észre/nem akadályozott meg, az én bűnöm, az én bűnöm...
Ezek helyett szétesett pszichomókusként hebegett-habogott, erőtlenül védekezett, hol kedves volt, hol odaszúrt.
"ha megmondja neki, hogy igen, a fiad egy buzi, istentagadó, gyenge ember volt, az jobb lett volna neki? "
Az kiderült, hogy Máté nem volt buzi, a felszínen megmaradt hívőnek és keménynek, és lepattintotta a mélyre ásni akaró terapeutáját, a fentieket csak akkor vágta volna András az apja fejéhez, ha nagyon szemét akart volna lenni az öreg Abonyi vádjain feldühödve.
Előző hétfő reggel itt.
Hétfő reggel van, gondolom elmúlt már 9 óra, mert Dargay egyedül ténfereg a szentélyben és nagyon nem találja a helyét. Laurát hívogatja, de csak az üzenetrögzítőig jut. Szemmel láthatólag nem érti a szitut, leveti magát a kanapéra. Fekete…..
Kettős Mérce
Amíg nem zárjuk le az állampárti rendszer történelmét, addig lehet a zavarosban halászni
2012.12.04 14:04:24
A Fidesz tegnap leszavazta, a Schiffer András által beterjesztett, az ügynökakták nyilvánosságágáról szóló LMP-s törvényjavaslatot. A Fidesz maga se tud pontos érvet mondani, hogy miért ne lehetne szabályozott módon nyilvánosságra hozni az ügynökaktákat, de az biztos, a…..
Andal
2012.12.05 20:09:41
@Lord Snow:
"Azért ne legyen nyilvános a lista, mert "nagy"?"
Nincs még lista, azt még össze kellene állítani, kicsit sokáig fog tartani.
"Negyedmillióra becsülhető a pártállami rendszerben Magyarországon ügynökként tevékenykedők száma, eddig mintegy négyezer azonosítását segítette elő az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltára (ÁBTL). Négyszáz körülvan azok száma, akiknek a neve a széles nyilvánosság elé került - mondta Gyarmati György, a történeti levéltár főigazgatója kedden az MTA Bölcsészettudományi Kutatóközpontjának A kollaboráció és az ügynökkérdés tudományos kutatása című konferenciáján."
"Azért ne legyen nyilvános a lista, mert "nem teljes"?"
Soha nem lesz teljes lista, sok kis, régi besúgó adatait leselejtezték, '89-ben is sok adatot megsemmisítettek. Bármilyen részletes, alapos lista is készül, mindig is fenn fog állni a gyanú, hogy sokan csak megúszták, bárkit lehet vádolni. Eddig is pontosan ugyanez ment, ezen már semmilyen új lista vagy törvény nem fog tudni segíteni szvsz, már a Dunagate-ügynél el volt baltázva.
"Azért ne legyen nyilvános a lista, mert "nem ők a főbűnösök"?"
A "lista", az igazságtétel a főbűnösökkel kellett volna kezdődjön, ezt hiányolom, ezért tartom pótcselekvésnek az ügynöközést, mintha a besúgók lettek volna a kommunizmus egyedüli vétkesei. Szvsz bármilyen új törvény a rendszer haszonélvezőinek, vezetőinek az elítélésével kellene, hogy kezdődjön, nem az utolsó kis besúgókéval. Nem védem, nem mentem fel az ügynököket, csak igazságtalannak érzem, hogy a diktatúra vezetősége nem nyerte el méltó büntetését (béna ellenzék és új elit, rossz AB, rossz törvény-javaslatok, be nem tartott törvények stb.).
"Ezek az érveid? Ez vagy gyenge, vagy tényleg gyanús. ;) "
Az bizonyára hihetőbb érv, hogy azért nem történt felelősségre vonás (vezetők és ügynökök), mert mindenhol volt titkosügynökök vannak beépülve, mindenkit titkos iratokkal tartanak sakkban. Nekem kissé nagyon paranoid, lásd utolsó megjegyzésedet. :) (Mint említettem korábban, a '80-as években jelentéseket írtam, fedőfoglalkozásom az Oroszlán őrs krónikása volt :) )
Nem az ügynököket akarom védeni, nagy részük aljas szemétláda volt, megérdemelték volna a felelősségre vonást. De a beszervezőikről, a rendszer működtetőiről, vezetőiről nem esik szó, csak a besúgókról.
"Azért ne legyen nyilvános a lista, mert "nagy"?"
Nincs még lista, azt még össze kellene állítani, kicsit sokáig fog tartani.
"Negyedmillióra becsülhető a pártállami rendszerben Magyarországon ügynökként tevékenykedők száma, eddig mintegy négyezer azonosítását segítette elő az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltára (ÁBTL). Négyszáz körülvan azok száma, akiknek a neve a széles nyilvánosság elé került - mondta Gyarmati György, a történeti levéltár főigazgatója kedden az MTA Bölcsészettudományi Kutatóközpontjának A kollaboráció és az ügynökkérdés tudományos kutatása című konferenciáján."
"Azért ne legyen nyilvános a lista, mert "nem teljes"?"
Soha nem lesz teljes lista, sok kis, régi besúgó adatait leselejtezték, '89-ben is sok adatot megsemmisítettek. Bármilyen részletes, alapos lista is készül, mindig is fenn fog állni a gyanú, hogy sokan csak megúszták, bárkit lehet vádolni. Eddig is pontosan ugyanez ment, ezen már semmilyen új lista vagy törvény nem fog tudni segíteni szvsz, már a Dunagate-ügynél el volt baltázva.
"Azért ne legyen nyilvános a lista, mert "nem ők a főbűnösök"?"
A "lista", az igazságtétel a főbűnösökkel kellett volna kezdődjön, ezt hiányolom, ezért tartom pótcselekvésnek az ügynöközést, mintha a besúgók lettek volna a kommunizmus egyedüli vétkesei. Szvsz bármilyen új törvény a rendszer haszonélvezőinek, vezetőinek az elítélésével kellene, hogy kezdődjön, nem az utolsó kis besúgókéval. Nem védem, nem mentem fel az ügynököket, csak igazságtalannak érzem, hogy a diktatúra vezetősége nem nyerte el méltó büntetését (béna ellenzék és új elit, rossz AB, rossz törvény-javaslatok, be nem tartott törvények stb.).
"Ezek az érveid? Ez vagy gyenge, vagy tényleg gyanús. ;) "
Az bizonyára hihetőbb érv, hogy azért nem történt felelősségre vonás (vezetők és ügynökök), mert mindenhol volt titkosügynökök vannak beépülve, mindenkit titkos iratokkal tartanak sakkban. Nekem kissé nagyon paranoid, lásd utolsó megjegyzésedet. :) (Mint említettem korábban, a '80-as években jelentéseket írtam, fedőfoglalkozásom az Oroszlán őrs krónikása volt :) )
Nem az ügynököket akarom védeni, nagy részük aljas szemétláda volt, megérdemelték volna a felelősségre vonást. De a beszervezőikről, a rendszer működtetőiről, vezetőiről nem esik szó, csak a besúgókról.
Andal
2012.12.05 20:24:18
@Jack Torrance:
Lehetni lehet, csak szvsz nincs értelme. Mintha olyan törvényt hoznának, hogy aki 20ezer Ft alatt lopott, az mocskos bűnös, aki felette, az meg mehet szabadon isten hírével. :)
Lehetni lehet, csak szvsz nincs értelme. Mintha olyan törvényt hoznának, hogy aki 20ezer Ft alatt lopott, az mocskos bűnös, aki felette, az meg mehet szabadon isten hírével. :)
Andal
2012.12.05 20:28:54
@Lord Snow:
hvg.hu/itthon/20121009_Negyszazat_ismerunk_a_negyedmillio_partal
Németeknél, cseheknél, lengyeleknél azért tényleg jobban ment, noha a nálunk is ismert hülyeségek ott is megvoltak (AB elkaszálta a törvényeket, nem volt teljes lista, egyetértés a nyilvánosságra hozatal módjáról, érintettek körének meghatározásáról, retorziókról stb.), azért csak születtek lusztrációs törvények, bírósági ítéletek, diktatúra elitjének megbélyegzése.
hvg.hu/itthon/20121009_Negyszazat_ismerunk_a_negyedmillio_partal
Németeknél, cseheknél, lengyeleknél azért tényleg jobban ment, noha a nálunk is ismert hülyeségek ott is megvoltak (AB elkaszálta a törvényeket, nem volt teljes lista, egyetértés a nyilvánosságra hozatal módjáról, érintettek körének meghatározásáról, retorziókról stb.), azért csak születtek lusztrációs törvények, bírósági ítéletek, diktatúra elitjének megbélyegzése.
Terapeuta körökben is sokan érdeklődnek az HBO saját gyártású sorozata iránt, aminek már túl vagyunk a félidején. A Pécsett megrendezett Pszichoanalitikus Filmkonferencia vendége Enyedi Ildikó rendező és a pszichológust alakító Mácsai Pál volt, akikkel azt fejtegettük, miért…..
Andal
2012.12.04 15:39:34
A rendszerváltáskor azt gondoltuk, hogy a szabadság vagy létezik, vagy nem. Manapság szembe kell néznünk azzal, hogy a szabadságnak fokozatai vannak, és Magyarország 2012. november 26-án, a választási regisztráció elfogadásával kevésbé szabad ország lett. A választási…..
A lehetetlenre vállalkozik ma az a kormánypárti képviselő, aki a választóknak magyarázná a kiagyalt regisztrációt. Mégis van aki nekilát ennek a reménytelen próbálkozásnak, pedig pontosan tudja, hogy se az asztalnál ülő vitapartnere, se a teremben ülő közönség nem fog vele…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Eredeti népszabi cikkből, a 2011-es tanulmány szerint.
"
2011-es jóslat
Az állás nélkül maradó 10-15 ezer volt dolgozónak fizetendő munkanélküli-segély: 2,3-3,4 milliárd forint
A kieső béralapra jutó, elmaradó adó- és járulékbevétel: 26-27 milliárd forint
Várható forgalomcsökkenés: 20,4 milliárd forint
Várható áfakiesés: 7,6 milliárd forint
A teljes költségvetési kiesés: 43,2–49 milliárd forint"
Ha kiesik a vasárnap, akkor kevesebb dolgozó is elég. Ha nem éri meg kinyitni a plázákat, az komoly érvágás lehet a forgalomban.