Regisztráció Blogot indítok
Adatok
sofalwy

0 bejegyzést írt és 501 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Megalakulása óta 2,5 millió forint értékben utaztak a Közszolgálati Közalapítvány kuratóriumának tagjai szakmai kiküldetésre a világ több pontjára – derül ki a KiMitTudon beadott közérdekű adatigénylésből. A legköltségesebbek az amerikai kontinensre tett utak voltak és a…..
avagy nepotizmus az MTVA-ban Borbás Marcsi mai gasztronómiai műsora, a „Gasztroangyal" témafeldolgozását tekintve finoman szólva is megkérdőjelezi az erkölcs és a tisztesség létezését. A legutolsó adás egy sokoldalú, dél-alföldi, mezőgazdálkodással (batátatermesztés,…..
sofalwy 2013.02.25 10:27:24
@beszédírók: Igen, az nagyon érdekes blog lenne, ha elemeznénk néhány köztévé celeb pályafutását. Marcsika régebben tűrhető képernyőlakó volt, de mostanra (véletlenül éppen 2010-től) már mindenhez ért. Ezzel amortizálta is addigi tűrhető besorolását. Egyébként háziasszonynak nem lenne rossz, de hát az itallal való bensőséges kapcsolatából már nem lenne szabad közügyet csinálnia. Nincs egy szerkesztő, vagy rendező, aki ebben korlátozná? És akkor nekiáll négyszellemeskedni, levéve a konyharuha előkét... Mindez azt jelzi, hogy maga sincs tisztában azzal, hogy mit is képvisel a közéletben. Persze anyagilag biztosan nem olyan rossz üzlet ez az identitászavar.
aeon flux filmszemle helyett 2013.02.18 19:50:00
Tavaly még volt - igaz, hogy már csak maroknyi film részvételével -, idén viszont már nem került megrendezésre a Magyar Filmszemle: negyvenegynéhány év után először. Hogy miért? Tarr Béla sajtóközleményben artikulálta a szomorú tutit: NINCS MIT VETÍTENÜNK! NINCS MINEK…..
Félve gondolok bele abba, milyen lehetett az a kétszáznál is több pályamű, amely végül nem jutott el a legjobb harminc közé A Dal című versenyben. Amit ugyanis az első adásban láttam és hallottam, az a középszintet is csak időnként ütötte meg. A formátumon tavaly óta nem…..
Keith Richards ma 69 éves. A Mindennapi klasszikusok oldal 2010 óta minden évben megemlékezik erről a jeles évfordulóról, ezúttal egy találkozás történetén keresztül. A találkozás sajnos nem velem esett meg, hanem egy barátommal - a továbbiakban Róbert. Róla annyit kell tudni,…..
Nem a felsőoktatás helyzetéről és nem a tandíjról szeretnék írni, ebben az ügyben ugyanis duplán elfogult vagyok: egyrészt a munkahelyét féltő egyetemi oktatóként, másrészt egy ésszerű mértékű, a tanulást és a minőség számonkérését ösztönző tandíj híveként.…..
sofalwy 2012.12.11 12:58:12
@lajafix1: @dr. mesterseges szinezek: Az rendben volna, hogy hitelt kell felvenni és versenyképes szakot kell elvégezni? Mindent eldönt a piac? Ez egy jó elvi kérdés. Napjainkban, a matolcsyzmus ezt a kérdést erősen deformálja, hiszen éppen a teljesítményt diszkriminálja, azt teszi kétségessé, hogy mondjuk 3-5 év múlva valami úgy lesz, mint ahogy ma látszik. Kiszámíthatatlan, hogy az adóelnevezéseket kivéve ez a "kreativitás" mit hoz, mire végezni fognak a mai jelentkezők. És tegyük hozzá: ha nem költ az állam annyi közpénzt a felsőoktatásra, akkor arányosan ne szedje be az erre vonatkozó adókat. Így lenne tisztességes. Ha ez így lenne, akkor akinek nem jut a gyereke a felsőoktatásba, annak legalább ott jönne meg az a kár, amit gyereke jövőjének módosítási kényszere okoz a családnak.
sofalwy 2012.12.11 13:00:58
@lajafix1: Korábban utaltam arra, hogy majd ha a focira elcseszett milliárdok is a válságkezelésbe lesznek temetve, akkor hiszem el, hogy itt komoly válságkezelés folyik. Addig nem!
sofalwy 2012.12.11 13:35:37
@Istvánka: Két dologról van szó.

Az egyik a hallgatók és a középiskolát végzők esélyéről szól. Ha tetemes hitelfelvételt kockáztatva, kiszámíthatatlanul és eszelős miniszterek által megbolondított gazdasági jövőképpel kell számolniuk, végeredményben mindenre esélytelenséget jelentő nettó fizetéssel számolva, akkor jogos az ellenkezés. Egész generáció jövőjéről van szó. Nem baj, ha a melegedőt keresők kiszorulnak a felsőoktatásból, baj, ha a kevéssé tehetős családok tehetséges gyerekei túlzott egzisztenciális kockázat vállalásával juthatnak csak továbbtanuláshoz.

A másik dolog pedig az, hogy lassan minden kisváros egyetemet gründol. Voltam egy megyeszékhely felsőoktatási intézményében, ahol csak több művészeti szakon évente mintegy 100 művészjelöltet képeznek, diplomáztatnak. Festőt, szobrászt, filmrendezőt és ki tudja még milyen szakmákra. Kinek, minek? Az ott tanuló szerencsétlen gyerekek azt hiszik, hogy pályán vannak. De ott a világ művész szempontból végét jelentő helyen a semmibe kerülnek. A város politikusai, az egyetem vezetői iszonyatos pénzeket szereztek, amivel hihetetlen és értelmetlen beruházásokat eszközöltek. Az egyik teremben pl. mintegy 100 drága számítógép állt, melyekből max 10-et használtak... Jó üzlet volt valakinek, de a közoktatás, annak finanszírozása szempontjából hajmeresztő. Ezeket a presztízsberuházásokat ne a tanulni vágyókon bosszulják meg!
Gyurcsány Ferenc egyhetes éhségsztrájkba kezdett a Kossuth téren. Az első nap reggel megkukkantottuk, mi a helyzet. Képriport. Termosz, Stephen Hawking-könyv, tesco-szatyor és egy jó vérnyomásmérés - így is kell. Molnár Csaba, betartva a hierarchikus viszonyokat, a mester…..
Balavány György újságírót az MTI ( azért pereli, többek között, mert egy blogbejegyzésében azt írta amikor a recesszió volt mindenhol a vezető hír, a balatoni algásodással foglakozott vezető anyagként a hirado.hu. A birtokunkban lévő peranyag szerint erre az ellenérv az volt,…..
sofalwy 2012.09.06 09:41:41
@Kandeláber: azt nem írtad le, hogy miben áll "féloldalas arc"-ságom, így értelmezhetetlen az irományod. Az meg, hogy mennyi híradóból nem tudod meg, hogy a körülötted működő világ dolgai hogyan érintenek, az meg legyen a te bajod.
sofalwy 2012.09.06 09:53:32
@TrueY: A Kossuth Rádió, mint a Magyar Rádió csatornája az MTVA alegysége ugyanúgy, mint az MTI, a Magyar Televízió és a Duna Televízió. Ez az "együttes" ebben az évben 77 milliárd forint közpénzt tapsol el az e blogban is joggal kritizált "közszolgálatnak nevezett" tragédia halmazra.
Nehéz mit mondani, ha van valami, amit szerettél, ami hozzátartozott az életedhez, a gyerekkorodhoz, a felnőtté válásodhoz, mindenféle ideológiától függetlenül, aztán jön valaki, aki harsányan, fellengzős, lekezelő stílusban, pláne közpénzből, egyszerű eszközzé,…..
sofalwy 2012.08.31 19:44:36
@mirigy187: Nem kellene abba a tévedésbe esni, hogy ami "szép" az valóban jó operatőri munka. A technika ma már a bekapcsolás ellenében tud "szép" és "színes" képet csinálni automatikusan. Másik eszközzel párosítva még rezzenéstelenül tud kóvályogni is, mint a gólyafos.

Az itt tárgyalt filmben előadott operatőri munka (egyben rendező is a szerencsétlen) lényegében nulla. Ahogy nincs története a "filmeknek", úgy nincs semmi elképzelése arról, hogy a tájat, benne a részleteket, a növényeket, állatokat és főleg az embereket miként kellene látványban közvetíteni. Fogalma sincs arról, hogy film. Bayernek sincs, pedig a családban volt olyan, aki kiválónak számított a szakmában. Úgy látszik, azokból a génekből nem jutott Zsoltnak. Megnézhették volna Rockenbauer őseredetijét, s csak le kellett volna másolni azt: elindul egy csoport ember, megy a táj szép részein, találkozik emberekkel, akik ott élik életüket és elmesélik, hogy mi hogyan működik arrafelé. Nem olyan bonyolult, csak kevéske szakmai tudás kellene hozzá, meg tisztelet az ottaniak iránt, meg tisztesség.
Nagy kérdés, hogy ez a tájegységenként pár napos nyaralásszerű "forgatás" meg ez a Rockenbauer örökségéhez méltatlan szöveg miért került ilyen sok millióba. Vagy tévedünk és a film nem a Kék túra mai világáról szól, hanem arról, hogy most "én harácsolok"?
  A közmédia, kisfiam? Amikor a pénzünkből hazudnak nekünk. Hallgatom a híradót, hogy hadd tudjam már, mi van; gyalogost gázoltak a fővárosban, torlódás az M7-en, a hűvösebb időben kevesebb jégkrém fogy (!), ukztvuz89t ígér a kormány, őüpö89 fordulatra van szükség,…..
sofalwy 2012.08.15 10:18:15
@K.Tomoceusz: Maradjunk annyiban, hogy epizódonként változik a "stílus". Talán láttad az első zempléni részt. Abban leszédültem a székről, mert meg nem állt a kép. Az csak kóválygott. Az utóbbiakat nem láttam, talán elfáradt az operatőr...
Az ELI-projekt a jelenleg létező legnagyobb lézernél ezerszer nagyobb teljesítménysűrűségű szuperlézer megépítését célozza, európai összefogással. Az ELI lézeres kutatóközpontot eredetileg egy helyszínen tervezték megépíteni 2011-2014 között, mintegy 480 millió eurós…..
sofalwy 2012.08.06 16:47:25
@Fufo: kb két hónapja adták át.
sofalwy 2012.08.06 19:32:10
@bvb09: Korábban néhányan feltettünk néhány kérdést már, mely szerint esetleg jó lenne szakmailag megindokolnod ezeket az állításokat. Megtennéd végre? Eddig úgy néz ki az álláspontod, hogy egyetemi tanárok, kutatók, egy-két európai szervezet, két társország sok szakembere áll szemben a te állításaiddal. Ők úgy látják hogy érdemes lenne megépíteni a nagy teljesítményű lézert Szegeden. Esetleg a kormány propagandistáját tisztelhetjük benned, vagy egy nem támogatott másféle kutatás irány frusztrált képviselőjét?
sofalwy 2012.08.06 21:37:26
@Neoprimitív: Visszatérve még bvb09 barátunk 3 részre szedést bíráló, alá nm támasztott megállapítására: ma a tudományban teljesen mindegy, hol maga a kísérlet hol zajlik. A tudományos eredmények - mérések, elemzések, felvételek - egy pillanat alatt elérhetőek bárhol. Éppen ere gondolva jeleztem fentebb, hogy a CERN LHC adatait is Budapesten dolgozzák fel, de akinek hozzáférése van, bárhol a Földön azonnal hozzájuthat. Ennek ismeretében, megengedve akár azt is, hogy az EU a keleti blokknak akart adni és ezért így osztotta meg a feladatokat, nincs túl nagy jelentősége a felosztásnak. örüljünk, hogy ennyit elértünk és ne rontsák el a politikusok!
Tavaly májusban tudtuk meg, hogy Bayer Zsolt az NKA miniszteri keretből nyújtott 35 milliós támogatásával újraforgatja a régi nagysikerű Másfélmillió lépés Magyarországon című sorozatot. Bayer az Indexnek úgy nyilatkozott, a Magyarországon készülő, 14 részes és a…..
sofalwy 2012.08.06 20:13:11
Sajnos csak most, a sokadik hozzászólóként találtam a blogra, lehet, hogy amit írok, már sokan elmondták:

Magam is nagy érdeklődéssel vártam Rockenbauer újabb követőjének termékét. Nagy csapda ez a téma és a műfaj a filmeseknek, az MTV a Natura (ott csinálta Rockenbauer a filmjeit) szétzüllesztése után akadt egy-két epigon, aki érezhetően anyagi megfontolásokból "folytatta" a sorozatolást. Hát igen, a sorozat hálás műfaj, sok pénzt hozhat, többet, mint egy egyedi film. Tartok tőle, hogy a Rockenbauer-epigonok ezen felismerését tette magáévá Bayer is. Tán még baj sem lenne, ha tisztes filmalkotás jött volna létre.

Ezen sorozat nem film, egyik részében sem. Szöveg és azt "lefedő" totálképek átgondolatlan halmaza. A szerkesztőnek és a rendezőnek fogalma nincs arról, hogy mi e kettő meghatározó elem viszonya egy műben. Bayer szokásos túlírt szövegét egy gyenge és a szöveget értelmezni nem tudó hang mondja. Azt hiszem, maga is elfáradt az érthetetlen szózuhatag elmondásában. (Ja, az is egy szakma lenne, amit nem pártalapon kellene művelni.)

Az egész művel a fő baj az, hogy nem nézték, vagy ha nézték, nem fogták fel, hogy Rockenbauer filmje mitől film, mitől jó: az eredeti mozi emberekről szólt, történtek a dolgok. Felismerve azt a magyar természetvédelemben is központi elvként működő megállapítást: a magyar tájnak része az ember, az emberi tevékenység! Az ősfilm egyrészt egy csapatról szólt, akik bejárták a Kék Túra útvonalát, másrészt azokról, akik a tájban élnek, s akikkel szerencsésen találkoztak a túrázók. Ettől volt igazán jó és érdekes a film, no meg attól, hogy a két akkori operatőr - bevállalva a filmkamerával kézből dolgozást - életszerűen fotografálta a történetet. Ezzel szemben Bayer jelsorozatában ember nem jelenik meg, kivéve az éppen bejárt körzet egynémely - feltehetően nem ellenzéki - polgármesterét, akikkel szép, hosszú és unalmas pr beszélgetést adott elő. No ez más műfaj, ez nem a "Másfélmillió lépés"!

Néhányan szépnek ítélik meg az operatőr munkáját, összetévesztve a helyzetet azzal, hogy ma elég bekapcsolni egy digitális kütyüt és szép színes képet ad, ha nem sokat vacakolnak vele. Csakhogy ez még nem operatőri teljesítmény. Kóvályog a kamera hosszasan, nyilván számítva arra, hogy sok szöveget kell majd lefedni. A képnek és a szövegnek ritkán van köze egymáshoz, akkor primitív illusztráció formájában. Csak totálképeket látunk, csak az egészet. Részeket sehol. Nincsenek növények, állatok. Az egész filmből hiányzik az élet!

Az operatőr, aki ha jól emlékszem, rendező is, keveri a hosszú jeleneteket, de mivel soha nem tudni, honnan hová akar eljutni, nem tudni, mit akar megmutatni, így kényszerűen össze és vissza úsztatgatja a képeket. Ebben semmi gondolat, semmi tudatosság nincs, legfeljebb szépelgés, de az meg túl sok. Nem tudni, miért kezd egy jelenetbe, nem tudni mért ott kezdi el és nem tudni, miért fejezi be hol egy másodpercen belül, hol meg akár perces kóválygás után.

Kínos az emberek kerülése. A széphalmi épületben úgy tűnik, nem tudták kilapátolni a diákokat, de ott is szaladnak félre a gyerekek a kamera elől.

Zene a film alatt nem volt, csak valami olcsó szoftverrel kreált szintetikus olyanféle.

Azt nem lehet elkerülni, hogy egy ilyen, politikailag megalapozott sorozat a nézők elé jusson. Ha már így van elrendelve, akkor legalább Rockenbauert tisztelve, ne hivatkozzon Epigon 12 Úr arra, hogy a Másfélmillió remake-filmjét látjuk. Megérdemelné Bayer, hogy az ő "műsoraiban" tőle megszokott módon bőséges argóval jutalmazzuk kreatúráját, de nem esnék a szintjére.
Két BKV-MTI humorcukorka még 2008-ból:Majd eltelt a négy hónap, és meglepetten konstatálták, hogy a Baross térrel még nem végeztek. Kiadtak még egy közleményt.Nos, 2008 októbere már rég elmúlt, és a Baross tér így néz ki. Jelenleg még mindig el van zárva az autósforgalom…..
Christopher Herwig 2002 és 2006 között készítette a Szovjetunió buszmegállóiról szóló sorozatát. A fotósorozat Pétervártól Közép Ázsiáig mutatja be a szovjet épitészet e remekeit. http://www.herwigphoto.com/..
sofalwy 2012.06.06 23:35:15
Indiai és "klasszikus" kút a Zsolnay-negyed egyik udvarán. Griffszobrok, porcelánmanufaktúra, egyetemi épületek, dizájnboltok, az egész világon egyedülálló kiállítások: a pécsi EKF-év alkalmából (igaz, kissé megkésve, de) megújult az egykori Zsolnay-gyárnegyed; amivel egy…..
sofalwy 2012.06.04 17:43:58
Ha már abszurd módon nem képes az állami tulajdonos életet lehelni a gyárba, a termelésbe (miért is nem kerülhettek a család még élő tagjai gyáruk közelébe??? - kisujjukban lenne még a mai leszármazottaknak is a termék fejlesztése, a kultúra, a jó gazda szemlélet!!!), akkor legalább a régi gyárudvart és épületeket elfogadhatóan próbálják megőrizni. Az építkezés jól sikerült, a fiatal építészek jól bántak a tradíció és a modern közötti egyensúlyozással, bár az udvar veszített abból a vadregényes hangulatból, ami a korábbi változatban még megvolt.

A nagyobb kérdés az, hogy az új igazgató képes-e valamire ebben a közegben. Eddigi ténykedése inkább csak a pénzzel való ügyeskedésből állt, igazán tartalmat, kultúrát teremteni nem tudott. Nagy kérdés, hogy ebben a nem fővárosi, tisztes iparos világban mit tud majd "összefesztiválozni" egy ilyen flaszteros kombinátor?

Látva a gyár mai formájában az eddig megnyílt kiállítást az is elszomorító. Állítólag a Zsolnay múzeum vezetője készítette - hát nem erőltette meg magát. Nagy üres tér néhány tárggyal és monitorral. Ez utóbbiakat állva nyomkodni nem lehet sokáig, az olvasnivaló is csak felszínes. Jó ötlet lett volna a gyárban bemutatni a családot, de nem így. Ez a mostani hideg és érzéketlen előadás méltatlan a neves iparos és művész családhoz. Ha a család értékeit őrző múzeum vezetőjének ennyit jelent a Zsolnay, akkor ott baj van. Nem hiszem, hogy ne lenne ennél jobb!

Minden vidéki városba kellene egy ilyen kulturális centrum, talán más településekben is van hasonló - sajnos már nem termelő - épület együttes. Csak arra kellene figyelni, hogy nem csak építeni kellene tudni, hanem utána tartalmat adni az embereknek megfizethető áron. A kultúrára is kellene költeni legalább olyan bő kézzel, mint az építkezésre.