Adatok
vlgymir
0 bejegyzést írt és 326 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Áram visszatáplálása a hálózatba Vannak helyzetek, amikor a napelemmel megtermelt zöldáram tárolására lenne igény, ám a lakossági, kisméretű rendszereknél nem mindegy, hogy a helyszín rendelkezik-e közvetlen kapcsolatos elektromos hálózattal.
A villamos hálózatra csatlakoztatott rendszereknél…..
vlgymir
2017.10.24 10:04:56
@Arcade Macho: Ezt az 55 Ft-os átfvételi árat hol olvastad? Linket kérek.
Felmentette a becsületsértés vádja alól a bíróság azt a kispesti szülőt, aki egy facebookra írt kommentben arról elmélkedett, hogy összejátszhat-e az óvodavezető a rossz minőségű ételt szállító szolgáltatóval...
Nyitott ajtóval hagyta a kereszteződés közepén autóját, hogy a beszóló kerékpáros után rohanjon, egy sofőr a XI. kerületben, a Fehérvári út és az Etele út kereszteződésében.
Az E-tanu blog szerint a személygépkocsi az Etele útról kanyarodott balra a Fehérvári útra,…..
vlgymir
2014.04.25 18:24:56
@Viktor Mutyin: DE van szemüvegem is. Megnéztem megint. Valóban a zebránál várnak. Akkor azokkal vagyok, akik azt mondják, hogy a zebrán átkelést kellene a videón szereplő bringásoknak gyakorolni. Az autóst, és a bringás fiút is be kellene iratni egy "hogyan ne legyünk agresszívek másokkal" tanfolyamra. AZ autós kifejezetten feltartja a forgalmat, mert bedurrant az agya, és elfelejtette, hogy eddig milyen nagyon sürgős volt a haladás.
A: hosszú távon versenyképes, magas GDP/fő küszöb meglépésére képes társadalmak
B: autoriter (irányítású), korrupt társadalmak
Magyarország kétségkívül a B kategóriába esik ebben a pillanatban. Orbán (nem is annyira titkos)…..
vlgymir
2014.04.24 17:37:46
@unionista: Esküszöm háromszor elolvastam okfejtésedet, de nem állítom, hogy minden világos belőle. Ragadjunk ki most egy részletet:
" a magyarok jelentős része községi, a városokban is közösségi létformát szeretne. a magyar politikusok közül ezt szinte kizárólag orbán viktor kínálja"
Megmondanád, hogy konkrétan hogyan nyújtja ezt orbán viktor? Milyen felmérés eredménye támasztja alá az állításodat a magyarok többségéről?
" a magyarok jelentős része községi, a városokban is közösségi létformát szeretne. a magyar politikusok közül ezt szinte kizárólag orbán viktor kínálja"
Megmondanád, hogy konkrétan hogyan nyújtja ezt orbán viktor? Milyen felmérés eredménye támasztja alá az állításodat a magyarok többségéről?
vlgymir
2014.04.24 18:52:59
@unionista: Kösz a választ. Már értem.
@panelburzsuj: Ahoz nem is kell felmérés, de ahoz, hogy ki hogyan szeretne élni, már nem elég a statisztika.
@panelburzsuj: Ahoz nem is kell felmérés, de ahoz, hogy ki hogyan szeretne élni, már nem elég a statisztika.
Fent és lent - gátlástalan patriotizmus
Szabadság-téri emlékmű: a kormánynemváltók erzsébet-hídi csatája?
2014.04.10 07:30:00
2002-ben, a hajszállal megvert Fidesz tábora számára fontos egyben tartó élmény volt az újraszámolást követelő tüntetés az Erzsébet hídon. Láthatóan valami ilyesmit szerettek volna a Kormányváltók törmelékei is elérni. Együtt azzal a megszokott taktikával, hogy a második…..
vlgymir
2014.04.11 13:12:17
@MSZP Afrika Korps: Nem tudom miből gondolod, hogy én magyaráztam bármit is a levél tartalmával kapcsolatban. A szándékom az volt, hogy rávilágítsak arra, hogy némi ellentmondás van a cselekedetek és a leírtak között. Te viszont nem válaszoltál a kérdéseimre, fogadjunk, hogy nem gondolkoztál el rajta. De abban igazad van, hogy itt nem egyenrangú felek tárgyalásáról van szó. Vegyük például azt az esetet, hogy egy iskola igazgatója tárgyal egy szomszéddal arról, hogy hova építsék a kerítést, de nem tiszták a telekhatárok. A szomszéd kifogásolja, hogy a telkére építik a kerítést. Erre az igazgató azt mondja, hogy üljünk le és tárgyaljuk meg jövő héten. De hét végén elindul az építkezés. Te azt gondolod, hogy ezt az iskola igazgatója megteheti, mert ő egy iskolát képvisel, a szomszéd pedig csak egy magánember? Ha igen, akkor ne csodálkozz azon, hogy a hivatalokban úgy kezelnek, ahogy. Ha nem, akkor meg mi a különbség a két eset között?
A háború alatt a Kreml Szamarát nevezte ki a Szovjetunió második fővárosának. Itt épült fel Sztálin számára az a gigantikus méretű bunker, amely kétszer nagyobb volt, mint a Hitlernek átadott berlini óvóhely.
Lent a mélyben Koba kobakja (Fotó:Livejournal.com)..
vlgymir
2014.04.09 19:31:15
@alfax: "akkor atombombáról még szó sem volt, vagy igen?"
Szó már volt róla. Tudták, hogy mit kellene csinálni, de nem tudták hogyan. Arra valóban csak később jöttek rá. A háború kirobbanásakor a németek már javában kutattak, de mivel a bombával kapcsolatban lényegében mindent ki kellett találni, sok időt vett igénybe, ráadásul mások meg közben akadályozták is a fejlesztést. Voltak olyanok, még időben külföldre távoztak a kutatók közül.
Szó már volt róla. Tudták, hogy mit kellene csinálni, de nem tudták hogyan. Arra valóban csak később jöttek rá. A háború kirobbanásakor a németek már javában kutattak, de mivel a bombával kapcsolatban lényegében mindent ki kellett találni, sok időt vett igénybe, ráadásul mások meg közben akadályozták is a fejlesztést. Voltak olyanok, még időben külföldre távoztak a kutatók közül.
Amikor elkezdtem ezt a blogot, azt terveztem saját felfedezéseim mentén írok majd társadalomról, gazdaságról, kultúráról, fejlődésről, fejlesztésről. Egy gyorsan fejlődő demokráciáról.
Az élet felülírja a terveket. Nem jön át nekem a sajtóból, hogy Magyarországon…..
vlgymir
2014.03.03 10:00:02
@♔bаtyu♔: "Szabályos választásokon utoljára janukovicsot akarta."
Én mindig csodáltam azokat, akiknek ilyen nagyon határozott véleménye tud lenni.
Biztos, hogy nem volt külföldi támogatás azon a szabályos választáson legutóbb?
Egyébként pedig nem csak Te, hanem az összes kommentelő jól kihagyott egy nagyon lényeges elemet a helyzetértékelésből. Ugyanis a szovjet hatalom tudatosan népességcserélt és oroszokat telepített mindenhová, így Ukrajnába is, ahol a vezető pozíciókat foglalták el, és nagyon jól éltek. A rendszerváltás után ez a visszájára fordult az oroszok szempontjából, a volt vezetők a partvonalon kívülre szorultak, és most elégedetlenek a helyzetükkel. Ezért támogatják olyan lelkesen Oroszországot a baltikumban és Ukrajnában is. És ott nem elhanyaglható néhányezer emberről beszélünk, hanem milliókról.
Én mindig csodáltam azokat, akiknek ilyen nagyon határozott véleménye tud lenni.
Biztos, hogy nem volt külföldi támogatás azon a szabályos választáson legutóbb?
Egyébként pedig nem csak Te, hanem az összes kommentelő jól kihagyott egy nagyon lényeges elemet a helyzetértékelésből. Ugyanis a szovjet hatalom tudatosan népességcserélt és oroszokat telepített mindenhová, így Ukrajnába is, ahol a vezető pozíciókat foglalták el, és nagyon jól éltek. A rendszerváltás után ez a visszájára fordult az oroszok szempontjából, a volt vezetők a partvonalon kívülre szorultak, és most elégedetlenek a helyzetükkel. Ezért támogatják olyan lelkesen Oroszországot a baltikumban és Ukrajnában is. És ott nem elhanyaglható néhányezer emberről beszélünk, hanem milliókról.
vlgymir
2014.03.03 11:17:44
@♔bаtyu♔: "Most mondjam azt, hogy Bajnaiékat is külföldről támogatják. Ráadásul nem csak pénzzel.
Akkor ezzel mit csinálsz? Kihagyod az oroszokat?"
Nem, nem hagyom ki az oroszokat. AZért szóltam, mert nem kicsi probléma ez abban a régióban.
Ami pedig a külföldi támogatásokat illeti, abban ugye egyetértünk, hogy nyugodtan folytathatnánk a sort, hogy ki milyen külföldi támogatással került hatalomra és hol. Ez a politikában bevett gyakorlat. A megjegyzésemet azért tettem, mert a kommentedből nekem az jött le, hogy amikor janukovics hatalomra került, akkor a külföldi támogatás az szerinted tök rendben volt, de az őket megdöntők külföldi támogatása meg nem. Aztán Te hozzá tetted a sorhoz a bajnait, akit, ha támogatnak az nem jó. Szóval vannak, akiket szerinted lehet támogatni külföldről, másokat meg nem? Így gondoltad?
Akkor ezzel mit csinálsz? Kihagyod az oroszokat?"
Nem, nem hagyom ki az oroszokat. AZért szóltam, mert nem kicsi probléma ez abban a régióban.
Ami pedig a külföldi támogatásokat illeti, abban ugye egyetértünk, hogy nyugodtan folytathatnánk a sort, hogy ki milyen külföldi támogatással került hatalomra és hol. Ez a politikában bevett gyakorlat. A megjegyzésemet azért tettem, mert a kommentedből nekem az jött le, hogy amikor janukovics hatalomra került, akkor a külföldi támogatás az szerinted tök rendben volt, de az őket megdöntők külföldi támogatása meg nem. Aztán Te hozzá tetted a sorhoz a bajnait, akit, ha támogatnak az nem jó. Szóval vannak, akiket szerinted lehet támogatni külföldről, másokat meg nem? Így gondoltad?
Lázár Jánosnak nem csak rosszul esett, hogy a Mazsihisz nem fogadta szívesen a kormány gigantikus méretű történelmi hazugságait, de még ezt is találta mondani: a Mazsihisz ultimátuma (a Szabadság térre tervezett emlékmű ügyében) többekben aggodalmat kelt, és "nem befolyásolja…..
Az Apollo-15 legénysége soha többé nem repülhetett a világűrbe: saját szakállukra üzleteltek, ami szigorúan tilos volt. Az alábbiakban részletet közlünk Deke Slayton "DEKE!" című könyvéből, amit ezen a blogon fordítunk magyarra; Deke a hatvanas évek elején lett az…..
vlgymir
2014.02.12 19:48:52
@Girhes Joe: Mennyibe is kerül egy boríték földkörüli pályára állítása, majd visszahozása a földre? Az megszorozva 440-nel. Na mert az jár a NASA-nak. Ha már üzleti alapon gondolkodunk.
Még tavaly év végén született döntés arról a kormányzatban, hogy Magyarország német megszállásának 70. évfordulójára emlékművet állítanak a Szabadság téren. Tekintve, hogy március 19-re el is kell készülnie a műalkotásnak, a projektet Lázár János kiemelt beruházássá…..
vlgymir
2014.01.23 17:24:28
@♔batyu♔: Gondoltam, hogy valaki majd benyögi a szovjet emlékművet. Azt is el lehet vinni, amerikai meg már régen van ott. Emiatt nem kellene telerakosgatni majdnem milliárdot érő műalkotásokkal a teret. Egy pontosan elég lenne, ahol a II. világháború összes áldozatára lehetne tetszés szerint emlékezni. Mondom, összes áldozatára.
De ha mindenáron megszállással kapcsolatos emlékművet akarunk, akkor sokkal olcsóbban kijönnénk, ha egyszerre emléket állítanánk a tatár, a török, az osztrák, az orosz, az osztrák, a szovjet megszállóknak. Spórolnánk 5 milliárd forintot a költségvetésnek, amit viszont hasznos dolgokra lehet költeni.
De ha mindenáron megszállással kapcsolatos emlékművet akarunk, akkor sokkal olcsóbban kijönnénk, ha egyszerre emléket állítanánk a tatár, a török, az osztrák, az orosz, az osztrák, a szovjet megszállóknak. Spórolnánk 5 milliárd forintot a költségvetésnek, amit viszont hasznos dolgokra lehet költeni.
vlgymir
2014.01.23 17:37:16
@Bilbo: Én nem mondtam, hogy ne legyen emlékmű. Tőlem lehet, de csak azért a Szabadság térre tenni, hogy fel ne boruljon a tér a másik végén lévő emlékmű miatt, az nem indok. Nekem a fő bajom azzal van, hogy egy megszállást szimbolizáló emlékmű nem a szabadságot szimbolizáló térre való.
Mindenki nagyon vigyázzon az egészségére és ha csak lehet a lehető legkevesebb időt töltse a magyar egészségügy intézményeiben mert ott csak leépülni lehet. Lelkileg biztos.
Tisztelt Olvasó !
Engedjék meg hogy én is megosszam önökkel egy közeli ismerősöm…..
vlgymir
2014.01.15 21:23:31
@cobre: Bizony ez egy nagyon jó kérdés. Én biztos nem, de nem is tudom, hogy reagáltam volna adott esetben. Lehet, hogy olyat tettem volna, ami még magamat is meglep. Nem, nem a pofánverésre gondolok, ami egy rüvidtávú, kicsineyes bosszú, hanem véletlenül én is olyat mondanék, amilyet még nem hallott a nagysága.
A tegnapi jegyzetben volt egy idézet, amelynek hitelességét ugyan senki sem vonta kétségbe, mégis pontosítanám. Újra meghallgattam a Kósa Lajossal készített interjút, amely azóta országos hírré lett a nyilvánosságban, és rájöttem, hogy a debreceni polgármester valójában ezt…..
vlgymir
2014.01.08 23:14:04
@Blogger Géza: A hatalmi tényező azt az egyszerű kérdést tette fel a polgármasternek, hogy miért csak a bezárás után egyeztettek. A kérdésében nem is volt benne az, amit én azért hozzá tettem volna, hogy miért csak a bezárás és a tiltakozás után egyeztettek. Aztán a polgármester ettől a fogó, ravasz, mármár csavaros kérdéstől kifeküdt. Ez történt.
A másik poszthoz hozzáfűztem már, hogy kijöhetett volna jól is ebből a helyzetből, ha egy kicsit is őszinte akart volna lenni, vagy annak látszott volna, de ez nem jutott zavarában eszébe. Talán majd legközelebb.
A másik poszthoz hozzáfűztem már, hogy kijöhetett volna jól is ebből a helyzetből, ha egy kicsit is őszinte akart volna lenni, vagy annak látszott volna, de ez nem jutott zavarában eszébe. Talán majd legközelebb.
Január elsejével bezárt a régió egyetlen anyatejgyűjtő állomása Debrecenben. Az állomás bezárása mindenféle egyeztetés nélkül történt, mondják az orvosok. Az RTL riportot forgatott erről, és csodák csodája, de a forgatás után Kósa Lajos sajtótájékoztatót tartott, ahol…..
Pontosabban 623.8 millió plusz áfa. Ennyiért hülyítenek a saját adódból. És azt is szarul.
Nettó 623,8 millió – áfával csaknem 800 millió – forintba került a „Magyarország jobban teljesít” kampány – közölte egy képviselő írásbeli kérdésére…..
vlgymir
2014.01.05 14:36:11
@L.mebáj T.boy: Én benne vagyok abban, hogy zavarjuk el az oda nem valókat, de szerintem ez nem A megoldás, csak a megoldás felé vezető út első lépése. A forradalmak nagy része azért bukott meg mert a hatalom megdöntése utáni időszakra már nem volt terv. De olyat is láttunk műr, hogy volt terv, de arról elfelejtették megkérdezni a nép véleményét. Az meg azért bukott meg.
Több ezer törölt repülőjárat, bezárt üzletek és iskolák, akadozó közlekedés a néhol félméteres hó miatt – a keleti parton így indult 2014.
A beígért havazás elérte az északkeleti államokat. New Yorkban és New Jersey-ben rendkívüli állapotot hirdettek, ami egyértelmű…..
Idén lesz 10 éve, hogy pékséget nyitottunk az Európai Unióban.
(Kisújszállás: Fidesz-iroda és Európa Pékség - saját fotó, 2013 december)
...Illetve akkor még cukrászdáról volt szó. Azóta ömlik hozzánk a német, holland, osztrák és svéd adófizetők pénze. És most ez…..
vlgymir
2014.01.03 17:54:14
@Marcell Varga: Hú, nem figyeltem eléggé. Ez akkor azt jelenti, hogy én is vehetek földet Ausztriában, vagy Franciországban. Szóval eddig a magyar emberek vehettek földet az EU más országaiban. Az akkor miért nem volt akkora baj, mintha más országbeliek vehetnek földet nálunk?
De hamár azon vitatkozunk, hogy jó-e nekünk az, ha az EU-ban vagyunk, akkor hozzá tenném, hogy a magam részéről szeretnék olyan országban élni, aminek olyan erős a gazdasági és politikai rendszere, hogy azt a kérdést fel lehessen vetni, hogy kell-e nekünk egyáltalán valami unióban lennünk. Ha ezt nem tehetjük fel, akkor abból az következik, hogy kell. Aki pedig azt akarja, hogy az EU-ból lépjünk ki, azt tisztelettel megkérném, hogy mondjon alternatívát is. Köszi.
De hamár azon vitatkozunk, hogy jó-e nekünk az, ha az EU-ban vagyunk, akkor hozzá tenném, hogy a magam részéről szeretnék olyan országban élni, aminek olyan erős a gazdasági és politikai rendszere, hogy azt a kérdést fel lehessen vetni, hogy kell-e nekünk egyáltalán valami unióban lennünk. Ha ezt nem tehetjük fel, akkor abból az következik, hogy kell. Aki pedig azt akarja, hogy az EU-ból lépjünk ki, azt tisztelettel megkérném, hogy mondjon alternatívát is. Köszi.
vlgymir
2014.01.03 19:13:26
@♔batyu♔: Bocs, de nem értem, mit értesz "drága ár" alatt. Kifejtenéd?
vlgymir
2014.01.03 22:26:47
@monddazigazatmar: "Hány magyar cukrászda nyílt Bécsben" Pontos számot nem tudok, de nem egy.
Szerintem is van élet az EU-n kívül is, ebben egyetértünk. Én nem bszéltem Orbánról, én azokhoz próbáltam kérésemet intézni, akik EU ellenesek. Mondtam én, hogy Orbán az? Egyébként fogalmam sincs, hogy az, vagy nem. Én csak azt nem szeretem, hogyha valaki kijelenti, hogy ezt, vagy azt ne anélkül, hogy végiggondolná, hogy ha azt nem, akkor mit igen.
A föld áraknak nem néztem utána, biztos drágább nyugatabbra, mint nálunk, de megvehető. Miért drágább ott, mint itt? Ha nekem lenne földem, és képes lennék megművelni, akkor biztos nem adnám el olcsón. De ha mégis eladnám annyit biztosan kérnék érte, hogy utána ne bánjam meg. Feltételezem, hogy másoknak is eszükbe jutott az, hogy a föld érték, és annak meg kell kérni az árát. Szerintem nem betiltani kellene a kereskedelmet, hanem inkább megérteni.
Persze megértem én, hogy sok a szegény ember, és azoknak bármennyi is jobb a semminél. De nem mindenki szegény, akinek földje van.
Szerintem is van élet az EU-n kívül is, ebben egyetértünk. Én nem bszéltem Orbánról, én azokhoz próbáltam kérésemet intézni, akik EU ellenesek. Mondtam én, hogy Orbán az? Egyébként fogalmam sincs, hogy az, vagy nem. Én csak azt nem szeretem, hogyha valaki kijelenti, hogy ezt, vagy azt ne anélkül, hogy végiggondolná, hogy ha azt nem, akkor mit igen.
A föld áraknak nem néztem utána, biztos drágább nyugatabbra, mint nálunk, de megvehető. Miért drágább ott, mint itt? Ha nekem lenne földem, és képes lennék megművelni, akkor biztos nem adnám el olcsón. De ha mégis eladnám annyit biztosan kérnék érte, hogy utána ne bánjam meg. Feltételezem, hogy másoknak is eszükbe jutott az, hogy a föld érték, és annak meg kell kérni az árát. Szerintem nem betiltani kellene a kereskedelmet, hanem inkább megérteni.
Persze megértem én, hogy sok a szegény ember, és azoknak bármennyi is jobb a semminél. De nem mindenki szegény, akinek földje van.
Javasolnék egy kollektív újévi fogadalmat: 2014 szilveszteréig, vagyis mostantól számítva háromszázhatvanegynéhány nap alatt érjük el, hogy tiltsák be a szilveszteri petárdázást Magyarországon. Betiltás alatt azt értem, hogy végre valóban és határozottan kriminalizálják…..
Júniusban írtunk a takarékszövetkezeti szektor fideszizálásáról nemzeti érdekek alá vonásáról. A folyamat azóta a várt menetrend szerint haladt. A kormány lényegében az aláírod vagy véged módszert alkalmazva kikényszerítette a szektor központosítását, majd a már…..
vlgymir
2013.12.30 14:28:48
@VT Man: Miért, szerinted, ahogy a Taxöv államosítás megy az rendben van?
Bejgli után, pezsgő előtt még mindig nem késő rászánnia néhány pillanatot a pénzügyeire annak, aki szereti állami támogatással növelni befektetéseit, vagy csak nyereségadót szeretne spórolni a következő években. Vasárnap számolás, hétfőn intézkedés, aztán 2014-re már…..
vlgymir
2013.12.28 20:55:18
@tisztapista: "Ez a kormány még nem nyúlt le magánbefektetéseket"
A Takarékszövetkezetek tagjai nem magánbefektetők voltak véletlenűl?
"az állami nyugellátás a szocialista modell" Ez biztos? Nem a két világháború között a gazdasági világválság után találták fel?
A Takarékszövetkezetek tagjai nem magánbefektetők voltak véletlenűl?
"az állami nyugellátás a szocialista modell" Ez biztos? Nem a két világháború között a gazdasági világválság után találták fel?
Valószínűleg ahogy eddig soha, jövőre sem fogok részt venni Mága Zoltán január 1-jén sorra kerülő, immár hagyományos újévi koncertjén. Igaz, hogy 2014 első napján valószínűleg nem azért nem osztozom majd abban a hatalmas élményben, amelyet a művész úr produkciója…..
vlgymir
2013.12.19 23:33:33
@halaloszto: Igaz. De még mindíg nem értem, mi ebben olyan nagyon, hogy ettől órákat kellene vele tölteni. A falunak van pénze, erre költi. Zoli bácsi meg szeretne 50 falubélinek is játszani. Na és? Persze az is jogos kérdés, hogy miért nem mondjuk kiskunlacházai lakosoknak játszik ingyen... Meg minek kell a koncertre menet a busznak a Puskás akadémiánál is megállni? Ott mi lesz?
vlgymir
2013.12.20 10:44:24
@Hoppácska: Igen, tudom, már egyszer beláttam, hogy tévedtem. ENnek ellenére szerintem itt egy sima szponzorálási ügyről van szó, ami törtnetesen a művész és Felcsút között zajlik.
Gondolom Zoli bácsi aggódni kezdett, hogy nem lesz elég hallgatója január 1-jén, ezért kezdett akcióba. Namost, hogy kinek, és hogyan nyal be, sőt, hogy milyen mélyre, az szerintem kizárólagosan a saját magánügye.
De, hogy miért áll meg a busz a Puskás akadémiánál, az nekem egy rejtély. És ha megáll ott mi lesz? Gondolom erre valamelyik felcsúti kedvezményezettnek kelene választ adnia.
Gondolom Zoli bácsi aggódni kezdett, hogy nem lesz elég hallgatója január 1-jén, ezért kezdett akcióba. Namost, hogy kinek, és hogyan nyal be, sőt, hogy milyen mélyre, az szerintem kizárólagosan a saját magánügye.
De, hogy miért áll meg a busz a Puskás akadémiánál, az nekem egy rejtély. És ha megáll ott mi lesz? Gondolom erre valamelyik felcsúti kedvezményezettnek kelene választ adnia.
Csenyéte (via Google Street View)
Vendégszerzőnk, Forgács István írása.
*
Nem, ebben az írásban sem arról lesz szó, hogy rájött volna bárki is – főleg én nem –, hogy mit kellene kezdeni a hazai cigány-üggyel, mint problémahalmazzal. Arra viszont most érett meg az…..
Orbán Viktor határozottan kijelentette a parlamentben a NAV vizsgálat kapcsán hozzá intézett kérdésben:” Aki adót csalt, annak börtönben a helye!” Azóta sem tett a kormánypárt lépéseket egy vizsgálóbizottság létrehozására. Szóvivőik a kényelmes megoldás mellett…..
vlgymir
2013.12.10 14:13:15
@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád: Igen, igazad van abban, hogy a javaslatom nem kellően átgondolt. Azt is finomítani kell. Mentségemre szóljon, hogy nem sokat gondolkodtam rajta, mert feltételeztem, hogy lesz, aki továbbfejleszti. De nem lett.
Nos, ha nem jó, hogy bevarrjuk a csalót amig vissza nem térül a tőlünk ellopott dohány, akkor ne varrjuk be, de akkor mondjuk végezzen addig közmunkát, amíg meg nem termel annyi értéket, amennyit elcsalt. Fokozottan ellenőrizni kellene azt, hogy máshonnan jövedelme nem származhat, amig a pénz vissza nem térül. Biztos ez sem tökéletes, de várom a konstruktív javaslatokat.
Nos, ha nem jó, hogy bevarrjuk a csalót amig vissza nem térül a tőlünk ellopott dohány, akkor ne varrjuk be, de akkor mondjuk végezzen addig közmunkát, amíg meg nem termel annyi értéket, amennyit elcsalt. Fokozottan ellenőrizni kellene azt, hogy máshonnan jövedelme nem származhat, amig a pénz vissza nem térül. Biztos ez sem tökéletes, de várom a konstruktív javaslatokat.
Ha valamilyen úton-módon annyit is tudnék vagy akarnék szívni, mint Jamaica egy egész éves fűtermése, akkor sem biztos, hogy megérteném azt a "a világmindenséget mozgató hihetetlen logikát", amely szerint Széles Gábor feltaláló-kutató, médiamágnás, gyáriparos-üzletember,…..
Czomba Sándor büszkén jelentette be tegnap, hogy a jövőre 3.5%-kal nő a minimálbér. Bruttó.
A Portfolio számításai szerint viszont kézhez kapott, nettó minimálbér összege szinte alig változott az elmúlt 6 évben.
Csak a terhek növekedtek látványosan:
De ez nem is…..
vlgymir
2013.12.03 17:39:26
@Mariann19: Bocs, hogy így kérdezek, de nem teljesen világos amit mondasz. Odáig tiszta, hogy nő az SZJA és TB járulék bevétel. De mitől nőne a fogyasztás, ha nem növekszik számottevően a nettó bér?
Vagy mást is kérdezhetek. Mitől nőne az SZJA és a TBJ bevéte, ha a megnövekedett közterhek mellett a munkáltatók inkább okosban oldják meg a fizetéseket?
Vagy mást is kérdezhetek. Mitől nőne az SZJA és a TBJ bevéte, ha a megnövekedett közterhek mellett a munkáltatók inkább okosban oldják meg a fizetéseket?
vlgymir
2013.12.03 19:56:53
@Mariann19: Értem. Elméletben igazad van. Elméletben én is nagyon gazdag vagyok.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
1. Az elektromos művek NEM fogyasztói áron veszik át az energiát, hanem nagyker áron.
2. A háztartási méretű erőművek általában kevesebb elektromos energiát termelnek, mint amennyit fogyasztanak éves szinten.
3. Estefelé nem azért kell elindítani az erőművi kapacítást, mert nappal a napelemek termeltek, és aztán meg nem termelnek, hanem egyébként is, mivel sötétben mindenki felkapcsolja a lámpát, tehát a kapacítás vezérlésre így is és úgy is szükség van és lesz is.
Még egy megjegyzés: szerintem is igencsak félrevezető a cikk címe.