Regisztráció Blogot indítok
Adatok
laverdasfc

0 bejegyzést írt és 265 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz megmondani egyáltalán, hogy jó-e egy gumi, illetve hol helyezkedik el a konkurensekhez képest, hiszen nehéz memóriából észrevenni egy-két százalékos különbségeket, ehhez…..
Belsőség Így terjed a hülyeség 2014.12.01 19:51:58
Ha így megy tovább, a rákgyógymódokkal vetekedő víruskarriert fog befutni az a videó, amit először az Origón láttam, aztán kiderült, hogy a Jalopnik irányából fúj a szél. Így vernek át a használt gumival. Jajaj! Eladják neked újként. Bármerre lépünk, életveszély…..
laverdasfc 2014.12.02 17:14:03
Kopásjelzőt (sem télit, sem pedig nyárit) senki sem tud vágni abroncsba. Még robot sem.

Vannak olyan abroncsok, melyeknek szőrös a futófelülete (teljesen szőrtelen nincs, mert a levegőt még a kopásjelzőnél is el kell vezetni), jellemzően nem a tier1 (magyarul a prémium) hanem az olcsóbb kategória, de ez konszernenként is változik. Ázsiában pl. nem lehet eladni szőrös futóval abroncsot, mert kultúrájuknál fogva undorodnak tőle.

Csík nincs minden abroncson. Jellemzően az első beszállítói (közvetlenül autógyártóhoz menő) abroncsokon van az autógyártó által meghatározott színben/sorrendben, aminek raktározáskor van szerepe. Egyes abroncsgyártók bizonyos téli abroncsokat is külön csíkkal különböztetnek meg. Bizonyos prémium autógyártók pedig tiltják az OE abroncsok csíkozását, mert az szerintük kifordított keréknél rombolja az autó esztétikáját.

Személygépkocsi abroncsot nem szabad újravágni. Főleg a jobb, többrétegű futóknál a kopásjelző alá érve már kibukkanhat az a réteg, ami csúszik, mint a takony. Bizonyos teherabroncsok, melyeknek a karkasza sokkal erősebb, újrafutózhatóak és újravághatóak (törvény által meghatározott módon).

A gumiabroncs megfelelően tárolva is öregszik. A gumikeverékekből illékony anyagok párolognak ki. Én nem vennék 3 évnél régebben gyártott abroncsot (DOT szám). Már nem ugyanazok a tulajdonságai. (A GY szakemberével készített interjú szimpla döbbenet és nem csak az öregedésre vonatkozó rész).

Onnan lehet tudni, hogy új, vagy nagyon kevés kilométeres az abroncs, hogy a futófelületen a formaelemek illesztésénél vékony sorja látszik.

A "japcsi fejlesztés" szerintem gyártástechnológiai okok miatt szinte kivitelezhetetlen.
Belsőség Heti merítés 2014.09.21 09:36:57
A legcsajozósabb vas A legújabb LAMBÓ! 2014 év meglepetése!! Az enyém az első Magyarországon, de lehet, hogy egész Európában sem sokadik...GIUGIARO DESING! Sportautó túrázóknak és nagycsaládos hintó A lényeg: sokáig kerestem egy autót, amibe beleférnek a biciklik,…..
A hetvenes évek elejére a Formula-1 kezdte levetkőzni az ős grand-prix-korszakból megmaradt ösztöneit. Ekkoriban halt meg a legjobbak közül Lorenzo Bandini, Jo Schlesser és Jochen Rindt, és a huszonéves sorozat döntéshozóin, valamint a nagydíjak szervezőin egyre nagyobb volt a…..
laverdasfc 2014.05.11 23:32:54
@Rocko-: Hehe, én pont így jártam amikor a Massif Centralban elmentem egy kicsit autózni a vulkánok közé. Csak az tűnt fel, hogy furcsán döntött a kanyar és betonfalakon kopott BP-feliratok vannak. Aztán rákerestem és kiderült, hogy itt rendezték minden idők legszebb környezetben zajló nagydíját. Egy-két idősebb francia még emlékezett is a futamokra.
laverdasfc 2014.05.12 23:50:54
@convar: Igen! Charade az. A mostani Charade vicces kis pálya a régi mellett. A szűk aszfalt és a legördülő kövek amelyek elvették Helmut Marko szeme világát, vagy ahogy a körforgalomhoz érve előbukkan a Puy de Dome, szinte hihetetlen hogy itt futamot rendeztek.
Az egész környék a varázslatos holdbéli tájjal, a számos verseny- és tesztpályával, a Gordon-Benett kupával, egykori Voxan motorgyárral, Michelin központtal egészen különleges hangulatot áraszt.
Nemcsak Berlin, Hamburg és Bécs légterét, hanem közel 240 ezer civil életét és felbecsülhetetlen műkincseket is védtek a Flakturmok. Az augarteni (Bécs) Flakturm (Fotó: Wikipedia.at.)..
laverdasfc 2014.04.17 09:02:54
@Bambulka: Bécsben 3 pár van, egy pár az Augartenben, 1 pár a Museumquartier mögött (Marieahilferstrasse 2 oldala, "gyönyörű" ahogy kibukkan a szép múzeumépületek mögül), a 3. pedig a Landstrasse kerületben.
Van egy negyedik is, de annak csak az alapozása készült el.
Az Égéstér 97. adásának kommentposztja.Itt a direktlink a letöltéshez, ha netán kéne...
laverdasfc 2013.12.05 22:21:00
Katasztrofális ez a mosógépes műsor. Minek belevinni ezt a hülyeséget? Ez a "szakértő" ki?

A felültöltős mosógépet a kényszer szülte, mert a kisebb lakásokban nincs hely elöltöltősnek (sok helyen a keskenyítettnek sem). Hátránya, hogy a gyárak nem csinálnak nagy ruhatöltetre felültöltőst, de ennek egyszerű az oka: aki ilyet vesz, annak kis méretű gép kell, és a nagy töltet csak nagy dobba megy be, amihez nagy motor kell, ergo a mosógép is nagy lesz.

Viszont az egy oldalon megtámasztott tengely miatt az elöltöltős mechanikailag sokkal kedvezőtlenebb a csapágyak szempontjából (konzol), mint a két oldalon megtámasztott (a villanymotorok mechanikájának megtervezésekor is örök probléma a csapágyak helyszükséglete, pl. a legújabb villanyszervós kormányműveknél). Más kérdés, hogy megfelelő csapágyazással az elöltöltősnek sem szabad elromlania. De ilyen, "megfelelően" kialakított mechanikát csak a drágább kategóriában találni. A 100-150 ezer forintos mosógép (AEG sem) semmivel nem rendelkezik jobb mechanikával, mint a 70-90 ezres. Ugyanolyan szar. A 300 ezres Miele (mert ott kezdődik a felöltöltőse) tényleg 1000-szer jobb mint az olcsóbbak. Azért hogy a "szakértő" nem lát rajta semmi különöset, azok a Miele alkatrészek még csúcsminőségben vannak megmunkálva, az elektronikája pedig 10-szer tartósabb (amit méregdrága megbízhatóra gyártani). Csak a dobot több szabadalom védi. A Miele nagyon jó, ezt tapasztalatból mondom. Más kérdés, hogy nem az átlag magyar háztartás pénztárcájához van kitalálva.

Azért a Samsung/LG directdrive-ját vizsgáljuk meg olyan szempontból is, hogy mibe kerül a motor/frekiváltó cseréje, ha elromlik. Mondjuk beáll egy csapágy, akkor nincs ékszíj ami megcsúszhatna, hanem megáll a motor is + a motort közvetlenül érik a rezgések a dobról, amit tipikusan nem szeret.

A ruhámat pedig nem centrifugáznám 1600-as fordulaton, mert a szövetet roncsolja és hamar tönkremegy.
Belsőség Heti merítés 2013.07.07 09:40:23
Isteni Szerkezet 1981 márciusa: nagy az öröm a Németh családban: lehet menni átvenni a Kispolszkit az Autóker csepeli telepére. Nagypapa szabadnapot vett ki a Vállalatnál, és elindult elhozni élete első autóját. A telepen persze nem fogadta a bőség zavara, legalább is a mai…..
Azt a kifejezést, hogy parasztvakítás, gondolom, sokan ismerik. De nem biztos, hogy tudják is, hogy mit jelent. A mi esetünkben azt, hogy valakik, valahol, valamit kitalálnak, és azt bedobják a köztudatba, hogy azzal foglalkozzon a nagyérdemű, és ne valami mással, ami fontosabb lenne.…..
laverdasfc 2013.05.28 17:19:35
@Lapajszerint: sandor26-nak van igaza.
A "turbo"-s motorok feltoltesi rendszerenel van turbinaoldal es kompresszoroldal. A egyik erogep, a masik munkagep, mely hajtasahoz az energiat a motor toltetcsereje adja. A "kompresszor"-os motorokban csak kompresszoroldal van, mert az erogep szerepet kozvetlenul a motor veszi at.
Az ikerszivattyukat folyadekok szallitasanal hasznaljak. Parhuzamosan kapcsolt szivattyuk a terfogataram illetve a redundancia novelesenek celjabol. Ikerszivattyunal mindket oldal munkagep, az erogep nagyreszt villanymotor.
Lapaj szerint Lauda és Hunt 2013.05.08 08:30:00
Hamarosan a mozikba kerül a Niki Lauda és James Hunt párharcáról szóló film. A filmet én még nem láttam, így véleményt sem tudok mondani róla, de persze kíváncsian várom. Ettől függetlenül is terveztem, hogy leporolom a világbajnokokról szóló korábbi írásaimat, és mivel…..
laverdasfc 2013.05.08 20:23:12
@Gábor (Gee Halen): Nem volt minden jobb. Ami a biztonságot illeti, sokkal rosszabb volt. Én utcai autóval max. 90-et merek nyomni ott, ahol ők 200 felett repesztettek 40 évvel ezelőtt.
Viszont a mai unalmasabb. Azaz a pilóták biztonsága szempontjából szerencsére jobb, a nézők szórakozásáéból pedig nem.
Abban viszont nem vagyok biztos, hogy egy régivágású pilóta elviselné azt a robotizált életmódot, amit egy mainak kell. A pályán kívül minden másodperce be van osztva, alkohol, buli, nők az év nagy részében kizárva. Laudát, Huntot, Mosst a vére hajtotta a tehetsége mellett. Vettelt, Hamiltont kitenyésztették az istállók. Jó szemmel kiválasztották 1000 tehetséges kisfiú közül, majd 10-15 éven keresztül csak erre készítették fel. A tudásuk persze semmivel nem kisebb, mint elődeiké. De Vettelről (sem) tudom elképzelni, hogy egy átvodkázott este, oldalán két csajjal végigbulizza Monte Carlot. Kimiről mondjuk igen.
Az öreg autónk a mai közlekedésben olyan, mintha egy gramofonra tennénk rá a DVD lemezt. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
laverdasfc 2013.05.08 10:33:16
@egyhatosmotor: Neked nem az érettségire kellene készülnöd? Tudod, anyuék megígérték, ha kipuskázod kettesre, kapsz egy robeszt.
Belsőség Heti merítés 2013.05.05 09:04:18
Nem szokott szembe jönni Az alvázon egy rohadásnyom nem volt, teljesen gyári állapotban maradt meg, a forgalomba helyezése 7 év ideiglenes kivonás után egy külön élmény volt. Ahol csinálták az eredetvizsgát külön felhívták a figyelmünket, ha megbukik, megy a…..
laverdasfc 2013.05.05 10:50:43
Húsz éve vezetek, azóta nem tudok rájönni, mi lehet annyira sürgős, hogy csakis egy magányos jármű előtti átrohanással oldható meg? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
laverdasfc 2013.05.03 22:41:10
@Hurri Kán: Természetesen nem a szabálytalanul, a járdán érkező és zebrán áthajtó biciklisre gondoltam, hanem arra, amikor kerékpárút halad párhuzamosan.
laverdasfc 2013.05.03 22:46:47
@Napkutya: Sajnos sokminden van a közlekedésben, amit ha túlbiztosítanának, akkor sok életet meg lehetne menteni, csak éppen közlekedni nem lehetne. A pakliban bármikor benne lehet egy gázolás, és nem is biztos, hogy az autós a hibás, de még az sem, hogy a gyalogos.
laverdasfc 2013.05.03 22:49:55
@Hurri Kán: Vannak ilyen kereszteződések. Budapesten régen jártam, de Ausztria, Németország és Franciaország tele van ilyenekkel, ahol telezöldet kap az autós és a felfestett jellel elválasztott biciklisávban érkező kerékpáros.
Észak-Korea a biztonságpolitikai szakértők kedvence, hiszen ha elemezni való nem lenne ezen a Glóbuszon, ez a kommunista ország mindig tudna munkát adni nekik. Az utóbbi hetekben eléggé el voltunk látva hírekkel, elemzésekkel, és a nemrég tiboru alapító atya mutatott egy linket,…..
laverdasfc 2013.04.30 22:44:19
@molnibalage: Köszönöm, a gyomrom jól van, nem hánytam jó ideje. Biztos csak nyelvbotlás volt, kétszer is.
Akkor az elmondottakhoz:

"A könnyek feltörtlése közben esetleg kérded meg a holokauszt áldozatait vagy azokat, akiket szimplán agyonlőttek / megkínoztak vagy megerőszakoltak és csak utána öltek meg a németek (és persze más is)."

Erre írtam, hogy ez már megtörtént. Megkérdeztem őket. Személyesen. Nem történelemkönyvekből. Több valláshoz tartozó, több nemzethez tartozó, rokonságomba, vagy ismerősök közé tartozó embert. Az ő véleményük szöges ellentétben áll a tiéddel és a másik kommentelőjével, pedig ők átélték a borzalmakat, te pedig csak olvastál róluk. Sajnálom, hogy nagyapád Recsken "vendégeskedett", és neked ebből nem az következik, hogy ártatlan embereket kínozni, elhurcolni, megölni a legmocskosabb dolog a világon, hanem az, hogy "maguknak keresték a bajt".
De "hál'isten nem vagyunk egyformák".
laverdasfc 2013.05.01 11:58:47
@milliliteratura: Kb. itt van az a pont, amikor már nem tudsz észérvekkel meggyőzni valakit. Egyik pillanatban még a holokausztról beszél valaki, másikban pedig kérdőre von, hogy miért keversz ideológiát hadműveletekbe. És persze troll is vagy...
laverdasfc 2013.05.01 19:00:46
@Keresztény szellemiségű luxuskurva: Göring és Hess is a német vezetés tagjai voltak. Őket is okolta. Én azt írtam, hogy gyűlöletet nem érzett. Annak a híve volt, hogy bíróság ítélje el őket bizonyítékok alapján. Ez a mentalitás szöges ellentétben áll az itt elhangzott barbár véleményektől.
Hippilelke egyáltalán nem volt, sőt. Sajnos azt a generációt keményen megedzette a történelem. Sok mostani, ide írogató szájhős sírós kislány mellettük.

A német választópolgárok hány százaléka? Mely tartományokban? Mennyire volt tiszta a szavazás, hányan mentek el? Ne menjünk már bele megint ebbe a kollektív bűnösségbe. Ez a gondolkodásmód volt az egyik kiváltója a 2. vh-nak.
Belsőség Heti merítés 2013.04.28 08:46:48
Egérkamion A menetteljesítményről annyit, hogy a VTI Civiceket reggelire fogyasztja a lámpánál, az X5-ös bömbiket meg követi és letolja a Mecsekben. :D Imádnivaló nagyság Életem első autója, egy Chrysler Condorde Lx. Nagyon olcsón vettem /420e/, szerelő tulajdonostól,…..
laverdasfc 2013.04.28 10:00:50
@bonitao: viccből mondta, olvass tovább.

Seicentoval folyamatos túlélés lehet a közlekedés. Tényleg semmi tiszteletet nem adnak meg az ilyen kis autóknak, velük szemben nem kötelező a kresz-t betartani. Olyan lehet mint motorozni, ott is számíthatsz rá, hogy bármikor az életedre törnek. Viszont a metro-s benzint furcsának tartom, nálam bevált, pedig az én autóm motorja különösen érzékeny az oktánszám meglétére. Szar minőségnél rögtön jelez.
Az amerikait nem értem, végül odaírja, hogy semmi nem romlott el, de az elektronika jelentős részét már cserélte és futómű kókányolva van?
Belsőség Heti merítés 2013.04.21 09:58:20
Ha megy, nagyon megy. Ha áll, nagyon áll. Körülbelül két éve úgy éreztem, hogy kezd kihalni belőlem a vezetés szeretete köszönhetően a napi rutin vezetésnek (munka oda-vissza), már rég nem vágytam csak úgy autókázni a hétvégéken. Hollandiában élek, itt amúgy is jobbára…..
laverdasfc 2013.04.21 15:28:50
@Leadfoot: Jogos, elírtam. A 307-tel kezdődött a felpuffadt tehénkorszak.
laverdasfc 2013.04.21 17:03:49
@mükkemakk: ízlések és pofonok. Nekem a Clio 10x jobban bejön mint a 208-as. A segge jó, egyedül az orra igényel megszokást, valamint a kissé bazári ledek. Viszont jól össze van rakva, a dízel rendesen megy és takarékos, jó a futóműve és hátul is el lehet férni 180 cm alatt. A 208-as inkább nőies, a Clio pedig masszív kinézetű.
Érdekes volt amikor olvastam a tc-s teszteket a Clio-ról és az Astráról, nekem nem ugyanaz jött le a két típusról. Mindkettőt vezettem, de az Astra nem igazán jött be. Például a kormányzása érzetre nem tökéletes, kilátni is borzalom (5 ajtós). Amikor beültem a kupéba, azt hittem el sem tudok vele indulni, annyira nem látni semmit. A dízelje sem győzött meg. A Clio az 1.5 D-vel nagyon jó, a váltó is, kormány is. Kilátni csak hátra nehéz, de mivel rövid, nem olyan nagy gond.
Tegnap azonban láttam az új Leon-t, aminek hasonló dizájnja. Ha ez nem húzza ki a spanyolokat a bajból, akkor semmi.
Alu, acél, széles, keskeny, pöttöm vagy malomkő - felniből millióféle van. Melyik lesz nekem a legjobb? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
laverdasfc 2013.04.09 19:44:57
Jó cikk, azonban hozzátenné pár dolgot:

1. A felni szó használata szerintem ok, mert nem nagyon van rá jobb. A keréktárcsa szigorúan véve csak egy része az alkatrésznek (van ahol szét is szedhető), a másik a pánt. A felni szó egyébként a Felge német szóból származik, ami pontosan ennek az alkatrésznek felel meg.

Amerikai autókon (pl. Ford)lehet látni ET helyett OS (Offset) jelölést, ami ugyanaz. Tulajdonképpen a felni (abroncs) középvonala és a kerékagyi felfekvési felület közötti távolság. Ha pozitív, akkor a középvonal kijjebb van mint az agy felfekvési síkja.

2. További nagyon fontos tényező a központosító furat (áttörés) mérete és kialakítása, mert ha ez nem passzol az agyhoz, akkor a felni radiális irányban elmozdulhat, vagy fel sem fekszik az agyra.

3. Én az ET-számhoz ragaszkodnék, mert a futóműgeometria érzékeny dolog, illetve sok drága alkatrészt lehet túlterhelni ha piszkáljuk.

4. Szélesebb abroncs = nagyobb deformálódó gumitömeg = nagyobb gördülési ellenállás = nagyobb fogyasztás.
Szélesebb abroncs = nagyobb tehetetlenség = rosszabb gyorsulás (persze jobban megtapad, ami pedig előny).
Szélesebb abroncs = kisebb talajterhelés + hosszab út a víznek a harántirányú csatornákban = nagyobb esély aquaplaningra.
Én nem tennék az előírtnál szélesebb felnire adott abroncsot, mert ezzel egyrészt túlterhelem az abroncsot és lerövidítem az élettartamát, másrészt nem fogja hozni a megfelelő teljesítményt pl. kanyarban, valamint ha túlzásba viszem, még a megfelelő légzáróság is veszélybe kerül egy gyorsabb kanyarodáskor, ami elég komoly következményekkel járhat.

5. A kódok: A J a felniszarv alakjára utal (tipikus személygépkocsi-felni), a H2 pedig egy dupla-humpos pántváll-kialakítás (a hump akadályozza meg az abroncs lefordulását a kerékről forszírozott kanyarmenet és alacsony nyomás esetén).

6. Nem minden felninek adják meg zollban az átmérőjét (ami egyébként a névleges peremváll-átmérő, és nagyjából megegyezik a gumiabroncs legkisebb peremátmérőjével), például egyes defekttűrő abroncsoknál, melyek aszimmetrikus felnit használnak, mm-ben van megadva, és teljesen más is a jelölési rendszere (pl. Bugatti Veyron).

7. A 185/195/205 kérdéshez: nem túl ismert dolog, de simán előfordulhat, hogy egy 195-ös névleges szélességű abroncs szélesebb egy 205-ösnél. Ezért is butaság a "rakjál télen eggyel keskenyebbet mert az kisebb eséllyel úszik fel". Ha valóban keskenyebb, akkor (azonos mintázat mellett) igen. De ezt csak lemérve lehet megállapítani.
Belsőség Heti merítés 2013.02.24 09:21:16
Családi autónak sem rossz egy tank Miután az egyszem gyerek mellett is sikerült csordultig pakolni a feleségem Volvoját, elhatároztam, hogy kell egy nagyobb autó a családnak, főleg, hogy úton van a második kölök is. Mivel nekem egy Minim volt városi rohangálásra, egyértelmű…..
laverdasfc 2013.02.24 17:45:06
@mennyi?husz!: Igen. Ő is a karosszériaelemekről beszél. E30 kabrióhoz nincs túl sok bontott, gyáriban meg drága. A futómű nyilván olcsóbb, mint a 39-es alu csodája, ahol ha valami lógni kezd, mire észrevetted, már vitt magával mást is, ráadásul lengőkarokkal egybecsere ha szilentekről van szó. Na az egy vagyon. Viszont pl. e34-es karosszéria elemei drágábbak mint a 39-esé. Díszlécekért meg ebayen is vagyonokat kérnek.
„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett csak egy parányi szabad időhöz jutunk, kiviharzunk modern lakásunkból, és samponnal, szivacsokkal felszerelve rávetjük magunkat krómtól-lakktól tündöklő…..
Az SS 101. páncélos hadosztályának PZ VI-ja 1944-ben egy francia mezőn. Propagandafotó, de kétségkívül impresszív látvány, bár ekkoriban már keveset mozogtak ilyen merészen, nyílt terepen. A szövetségeseké volt a légtér A Panzerkampfwagen VI, azaz a Tigris a világ talán…..
TComment Átmeneti kellemetlenség 2012.12.19 06:04:49
Csak bő egy évig kerüljük el Budapest belvárosát, vagy akár le is takarhatjuk a térképen? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
laverdasfc 2012.12.19 09:28:40
@vasgyuszi: Amikor két évvel ezelőtt Münchenben jártam leesett az állam, hogy ez a projekt milyen jól ki van találva és le van vezényelve. Sokan ledöbbennének, hogy milyen nagyságrendű építkezésről beszélünk (szerintem simán van akkora, mint a 4-es metró), és mennyire nem okozott gondot a közlekedés számára. Akkor még a mélyépítő iparban dolgoztam, és azt kell mondanom, nem jártam nyugaton olyan országban, ahol ne tudták volna normálisan megoldani ezeket a problémákat.