Adatok
laverdasfc
0 bejegyzést írt és 265 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz megmondani egyáltalán, hogy jó-e egy gumi, illetve hol helyezkedik el a konkurensekhez képest, hiszen nehéz memóriából észrevenni egy-két százalékos különbségeket, ehhez…..
Ha így megy tovább, a rákgyógymódokkal vetekedő víruskarriert fog befutni az a videó, amit először az Origón láttam, aztán kiderült, hogy a Jalopnik irányából fúj a szél. Így vernek át a használt gumival. Jajaj! Eladják neked újként. Bármerre lépünk, életveszély…..
A legcsajozósabb vas
A legújabb LAMBÓ! 2014 év meglepetése!! Az enyém az első Magyarországon, de lehet, hogy egész Európában sem sokadik...GIUGIARO DESING!
Sportautó túrázóknak és nagycsaládos hintó
A lényeg: sokáig kerestem egy autót, amibe beleférnek a biciklik,…..
laverdasfc
2014.09.21 21:38:52
@1kutya: A motor/erőátvitel vagy a teljes traktor Deutz-Fahr? Ill. hol készül? A Same=Skoda kicsit zavar, mert pont most láttam egy elvileg alig használt Same traktort úgy összecsinálni magát, hogy csak sajnálni tudtam a tulajt. A Skoda ennek azért ellentéte a konszernen belül.
Összesen négyszázmillióba került az a négy Setra S 517 HD, amit a Trans-Tour Kft. ezekben a napokban állít forgalomba.
Amíg a Volánok a jelenlegi kormány hathatós segítségével, egyáltalán nem tudnak beszerezni korszerű autóbuszokat, addig az ország keleti végén…..
A hetvenes évek elejére a Formula-1 kezdte levetkőzni az ős grand-prix-korszakból megmaradt ösztöneit. Ekkoriban halt meg a legjobbak közül Lorenzo Bandini, Jo Schlesser és Jochen Rindt, és a huszonéves sorozat döntéshozóin, valamint a nagydíjak szervezőin egyre nagyobb volt a…..
laverdasfc
2014.05.11 23:32:54
@Rocko-: Hehe, én pont így jártam amikor a Massif Centralban elmentem egy kicsit autózni a vulkánok közé. Csak az tűnt fel, hogy furcsán döntött a kanyar és betonfalakon kopott BP-feliratok vannak. Aztán rákerestem és kiderült, hogy itt rendezték minden idők legszebb környezetben zajló nagydíját. Egy-két idősebb francia még emlékezett is a futamokra.
laverdasfc
2014.05.12 23:50:54
@convar: Igen! Charade az. A mostani Charade vicces kis pálya a régi mellett. A szűk aszfalt és a legördülő kövek amelyek elvették Helmut Marko szeme világát, vagy ahogy a körforgalomhoz érve előbukkan a Puy de Dome, szinte hihetetlen hogy itt futamot rendeztek.
Az egész környék a varázslatos holdbéli tájjal, a számos verseny- és tesztpályával, a Gordon-Benett kupával, egykori Voxan motorgyárral, Michelin központtal egészen különleges hangulatot áraszt.
Az egész környék a varázslatos holdbéli tájjal, a számos verseny- és tesztpályával, a Gordon-Benett kupával, egykori Voxan motorgyárral, Michelin központtal egészen különleges hangulatot áraszt.
Nemcsak Berlin, Hamburg és Bécs légterét, hanem közel 240 ezer civil életét és felbecsülhetetlen műkincseket is védtek a Flakturmok.
Az augarteni (Bécs) Flakturm (Fotó: Wikipedia.at.)..
laverdasfc
2014.04.17 09:02:54
@Bambulka: Bécsben 3 pár van, egy pár az Augartenben, 1 pár a Museumquartier mögött (Marieahilferstrasse 2 oldala, "gyönyörű" ahogy kibukkan a szép múzeumépületek mögül), a 3. pedig a Landstrasse kerületben.
Van egy negyedik is, de annak csak az alapozása készült el.
Van egy negyedik is, de annak csak az alapozása készült el.
Az Égéstér 97. adásának kommentposztja.Itt a direktlink a letöltéshez, ha netán kéne...
Mai Égéstér-adásunk kommentposztja.Direktlink a letöltéshez...
Isteni Szerkezet
1981 márciusa: nagy az öröm a Németh családban: lehet menni átvenni a Kispolszkit az Autóker csepeli telepére. Nagypapa szabadnapot vett ki a Vállalatnál, és elindult elhozni élete első autóját. A telepen persze nem fogadta a bőség zavara, legalább is a mai…..
Azt a kifejezést, hogy parasztvakítás, gondolom, sokan ismerik. De nem biztos, hogy tudják is, hogy mit jelent. A mi esetünkben azt, hogy valakik, valahol, valamit kitalálnak, és azt bedobják a köztudatba, hogy azzal foglalkozzon a nagyérdemű, és ne valami mással, ami fontosabb lenne.…..
laverdasfc
2013.05.28 17:19:35
@Lapajszerint: sandor26-nak van igaza.
A "turbo"-s motorok feltoltesi rendszerenel van turbinaoldal es kompresszoroldal. A egyik erogep, a masik munkagep, mely hajtasahoz az energiat a motor toltetcsereje adja. A "kompresszor"-os motorokban csak kompresszoroldal van, mert az erogep szerepet kozvetlenul a motor veszi at.
Az ikerszivattyukat folyadekok szallitasanal hasznaljak. Parhuzamosan kapcsolt szivattyuk a terfogataram illetve a redundancia novelesenek celjabol. Ikerszivattyunal mindket oldal munkagep, az erogep nagyreszt villanymotor.
A "turbo"-s motorok feltoltesi rendszerenel van turbinaoldal es kompresszoroldal. A egyik erogep, a masik munkagep, mely hajtasahoz az energiat a motor toltetcsereje adja. A "kompresszor"-os motorokban csak kompresszoroldal van, mert az erogep szerepet kozvetlenul a motor veszi at.
Az ikerszivattyukat folyadekok szallitasanal hasznaljak. Parhuzamosan kapcsolt szivattyuk a terfogataram illetve a redundancia novelesenek celjabol. Ikerszivattyunal mindket oldal munkagep, az erogep nagyreszt villanymotor.
Hamarosan a mozikba kerül a Niki Lauda és James Hunt párharcáról szóló film. A filmet én még nem láttam, így véleményt sem tudok mondani róla, de persze kíváncsian várom. Ettől függetlenül is terveztem, hogy leporolom a világbajnokokról szóló korábbi írásaimat, és mivel…..
laverdasfc
2013.05.08 20:23:12
@Gábor (Gee Halen): Nem volt minden jobb. Ami a biztonságot illeti, sokkal rosszabb volt. Én utcai autóval max. 90-et merek nyomni ott, ahol ők 200 felett repesztettek 40 évvel ezelőtt.
Viszont a mai unalmasabb. Azaz a pilóták biztonsága szempontjából szerencsére jobb, a nézők szórakozásáéból pedig nem.
Abban viszont nem vagyok biztos, hogy egy régivágású pilóta elviselné azt a robotizált életmódot, amit egy mainak kell. A pályán kívül minden másodperce be van osztva, alkohol, buli, nők az év nagy részében kizárva. Laudát, Huntot, Mosst a vére hajtotta a tehetsége mellett. Vettelt, Hamiltont kitenyésztették az istállók. Jó szemmel kiválasztották 1000 tehetséges kisfiú közül, majd 10-15 éven keresztül csak erre készítették fel. A tudásuk persze semmivel nem kisebb, mint elődeiké. De Vettelről (sem) tudom elképzelni, hogy egy átvodkázott este, oldalán két csajjal végigbulizza Monte Carlot. Kimiről mondjuk igen.
Viszont a mai unalmasabb. Azaz a pilóták biztonsága szempontjából szerencsére jobb, a nézők szórakozásáéból pedig nem.
Abban viszont nem vagyok biztos, hogy egy régivágású pilóta elviselné azt a robotizált életmódot, amit egy mainak kell. A pályán kívül minden másodperce be van osztva, alkohol, buli, nők az év nagy részében kizárva. Laudát, Huntot, Mosst a vére hajtotta a tehetsége mellett. Vettelt, Hamiltont kitenyésztették az istállók. Jó szemmel kiválasztották 1000 tehetséges kisfiú közül, majd 10-15 éven keresztül csak erre készítették fel. A tudásuk persze semmivel nem kisebb, mint elődeiké. De Vettelről (sem) tudom elképzelni, hogy egy átvodkázott este, oldalán két csajjal végigbulizza Monte Carlot. Kimiről mondjuk igen.
Az öreg autónk a mai közlekedésben olyan, mintha egy gramofonra tennénk rá a DVD lemezt.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
laverdasfc
2013.05.08 10:33:16
@egyhatosmotor: Neked nem az érettségire kellene készülnöd? Tudod, anyuék megígérték, ha kipuskázod kettesre, kapsz egy robeszt.
Nem szokott szembe jönni
Az alvázon egy rohadásnyom nem volt, teljesen gyári állapotban maradt meg, a forgalomba helyezése 7 év ideiglenes kivonás után egy külön élmény volt. Ahol csinálták az eredetvizsgát külön felhívták a figyelmünket, ha megbukik, megy a…..
laverdasfc
2013.05.05 10:50:43
Húsz éve vezetek, azóta nem tudok rájönni, mi lehet annyira sürgős, hogy csakis egy magányos jármű előtti átrohanással oldható meg?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
laverdasfc
2013.05.03 22:41:10
@Hurri Kán: Természetesen nem a szabálytalanul, a járdán érkező és zebrán áthajtó biciklisre gondoltam, hanem arra, amikor kerékpárút halad párhuzamosan.
laverdasfc
2013.05.03 22:46:47
@Napkutya: Sajnos sokminden van a közlekedésben, amit ha túlbiztosítanának, akkor sok életet meg lehetne menteni, csak éppen közlekedni nem lehetne. A pakliban bármikor benne lehet egy gázolás, és nem is biztos, hogy az autós a hibás, de még az sem, hogy a gyalogos.
laverdasfc
2013.05.03 22:49:55
@Hurri Kán: Vannak ilyen kereszteződések. Budapesten régen jártam, de Ausztria, Németország és Franciaország tele van ilyenekkel, ahol telezöldet kap az autós és a felfestett jellel elválasztott biciklisávban érkező kerékpáros.
Észak-Korea a biztonságpolitikai szakértők kedvence, hiszen ha elemezni való nem lenne ezen a Glóbuszon, ez a kommunista ország mindig tudna munkát adni nekik. Az utóbbi hetekben eléggé el voltunk látva hírekkel, elemzésekkel, és a nemrég tiboru alapító atya mutatott egy linket,…..
laverdasfc
2013.04.30 22:44:19
@molnibalage: Köszönöm, a gyomrom jól van, nem hánytam jó ideje. Biztos csak nyelvbotlás volt, kétszer is.
Akkor az elmondottakhoz:
"A könnyek feltörtlése közben esetleg kérded meg a holokauszt áldozatait vagy azokat, akiket szimplán agyonlőttek / megkínoztak vagy megerőszakoltak és csak utána öltek meg a németek (és persze más is)."
Erre írtam, hogy ez már megtörtént. Megkérdeztem őket. Személyesen. Nem történelemkönyvekből. Több valláshoz tartozó, több nemzethez tartozó, rokonságomba, vagy ismerősök közé tartozó embert. Az ő véleményük szöges ellentétben áll a tiéddel és a másik kommentelőjével, pedig ők átélték a borzalmakat, te pedig csak olvastál róluk. Sajnálom, hogy nagyapád Recsken "vendégeskedett", és neked ebből nem az következik, hogy ártatlan embereket kínozni, elhurcolni, megölni a legmocskosabb dolog a világon, hanem az, hogy "maguknak keresték a bajt".
De "hál'isten nem vagyunk egyformák".
Akkor az elmondottakhoz:
"A könnyek feltörtlése közben esetleg kérded meg a holokauszt áldozatait vagy azokat, akiket szimplán agyonlőttek / megkínoztak vagy megerőszakoltak és csak utána öltek meg a németek (és persze más is)."
Erre írtam, hogy ez már megtörtént. Megkérdeztem őket. Személyesen. Nem történelemkönyvekből. Több valláshoz tartozó, több nemzethez tartozó, rokonságomba, vagy ismerősök közé tartozó embert. Az ő véleményük szöges ellentétben áll a tiéddel és a másik kommentelőjével, pedig ők átélték a borzalmakat, te pedig csak olvastál róluk. Sajnálom, hogy nagyapád Recsken "vendégeskedett", és neked ebből nem az következik, hogy ártatlan embereket kínozni, elhurcolni, megölni a legmocskosabb dolog a világon, hanem az, hogy "maguknak keresték a bajt".
De "hál'isten nem vagyunk egyformák".
laverdasfc
2013.05.01 11:58:47
@milliliteratura: Kb. itt van az a pont, amikor már nem tudsz észérvekkel meggyőzni valakit. Egyik pillanatban még a holokausztról beszél valaki, másikban pedig kérdőre von, hogy miért keversz ideológiát hadműveletekbe. És persze troll is vagy...
laverdasfc
2013.05.01 19:00:46
@Keresztény szellemiségű luxuskurva: Göring és Hess is a német vezetés tagjai voltak. Őket is okolta. Én azt írtam, hogy gyűlöletet nem érzett. Annak a híve volt, hogy bíróság ítélje el őket bizonyítékok alapján. Ez a mentalitás szöges ellentétben áll az itt elhangzott barbár véleményektől.
Hippilelke egyáltalán nem volt, sőt. Sajnos azt a generációt keményen megedzette a történelem. Sok mostani, ide írogató szájhős sírós kislány mellettük.
A német választópolgárok hány százaléka? Mely tartományokban? Mennyire volt tiszta a szavazás, hányan mentek el? Ne menjünk már bele megint ebbe a kollektív bűnösségbe. Ez a gondolkodásmód volt az egyik kiváltója a 2. vh-nak.
Hippilelke egyáltalán nem volt, sőt. Sajnos azt a generációt keményen megedzette a történelem. Sok mostani, ide írogató szájhős sírós kislány mellettük.
A német választópolgárok hány százaléka? Mely tartományokban? Mennyire volt tiszta a szavazás, hányan mentek el? Ne menjünk már bele megint ebbe a kollektív bűnösségbe. Ez a gondolkodásmód volt az egyik kiváltója a 2. vh-nak.
Egérkamion
A menetteljesítményről annyit, hogy a VTI Civiceket reggelire fogyasztja a lámpánál, az X5-ös bömbiket meg követi és letolja a Mecsekben. :D
Imádnivaló nagyság
Életem első autója, egy Chrysler Condorde Lx. Nagyon olcsón vettem /420e/, szerelő tulajdonostól,…..
laverdasfc
2013.04.28 10:00:50
@bonitao: viccből mondta, olvass tovább.
Seicentoval folyamatos túlélés lehet a közlekedés. Tényleg semmi tiszteletet nem adnak meg az ilyen kis autóknak, velük szemben nem kötelező a kresz-t betartani. Olyan lehet mint motorozni, ott is számíthatsz rá, hogy bármikor az életedre törnek. Viszont a metro-s benzint furcsának tartom, nálam bevált, pedig az én autóm motorja különösen érzékeny az oktánszám meglétére. Szar minőségnél rögtön jelez.
Az amerikait nem értem, végül odaírja, hogy semmi nem romlott el, de az elektronika jelentős részét már cserélte és futómű kókányolva van?
Seicentoval folyamatos túlélés lehet a közlekedés. Tényleg semmi tiszteletet nem adnak meg az ilyen kis autóknak, velük szemben nem kötelező a kresz-t betartani. Olyan lehet mint motorozni, ott is számíthatsz rá, hogy bármikor az életedre törnek. Viszont a metro-s benzint furcsának tartom, nálam bevált, pedig az én autóm motorja különösen érzékeny az oktánszám meglétére. Szar minőségnél rögtön jelez.
Az amerikait nem értem, végül odaírja, hogy semmi nem romlott el, de az elektronika jelentős részét már cserélte és futómű kókányolva van?
Ha megy, nagyon megy. Ha áll, nagyon áll.
Körülbelül két éve úgy éreztem, hogy kezd kihalni belőlem a vezetés szeretete köszönhetően a napi rutin vezetésnek (munka oda-vissza), már rég nem vágytam csak úgy autókázni a hétvégéken. Hollandiában élek, itt amúgy is jobbára…..
laverdasfc
2013.04.21 15:28:50
@Leadfoot: Jogos, elírtam. A 307-tel kezdődött a felpuffadt tehénkorszak.
laverdasfc
2013.04.21 17:03:49
@mükkemakk: ízlések és pofonok. Nekem a Clio 10x jobban bejön mint a 208-as. A segge jó, egyedül az orra igényel megszokást, valamint a kissé bazári ledek. Viszont jól össze van rakva, a dízel rendesen megy és takarékos, jó a futóműve és hátul is el lehet férni 180 cm alatt. A 208-as inkább nőies, a Clio pedig masszív kinézetű.
Érdekes volt amikor olvastam a tc-s teszteket a Clio-ról és az Astráról, nekem nem ugyanaz jött le a két típusról. Mindkettőt vezettem, de az Astra nem igazán jött be. Például a kormányzása érzetre nem tökéletes, kilátni is borzalom (5 ajtós). Amikor beültem a kupéba, azt hittem el sem tudok vele indulni, annyira nem látni semmit. A dízelje sem győzött meg. A Clio az 1.5 D-vel nagyon jó, a váltó is, kormány is. Kilátni csak hátra nehéz, de mivel rövid, nem olyan nagy gond.
Tegnap azonban láttam az új Leon-t, aminek hasonló dizájnja. Ha ez nem húzza ki a spanyolokat a bajból, akkor semmi.
Érdekes volt amikor olvastam a tc-s teszteket a Clio-ról és az Astráról, nekem nem ugyanaz jött le a két típusról. Mindkettőt vezettem, de az Astra nem igazán jött be. Például a kormányzása érzetre nem tökéletes, kilátni is borzalom (5 ajtós). Amikor beültem a kupéba, azt hittem el sem tudok vele indulni, annyira nem látni semmit. A dízelje sem győzött meg. A Clio az 1.5 D-vel nagyon jó, a váltó is, kormány is. Kilátni csak hátra nehéz, de mivel rövid, nem olyan nagy gond.
Tegnap azonban láttam az új Leon-t, aminek hasonló dizájnja. Ha ez nem húzza ki a spanyolokat a bajból, akkor semmi.
Alu, acél, széles, keskeny, pöttöm vagy malomkő - felniből millióféle van. Melyik lesz nekem a legjobb?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Családi autónak sem rossz egy tank
Miután az egyszem gyerek mellett is sikerült csordultig pakolni a feleségem Volvoját, elhatároztam, hogy kell egy nagyobb autó a családnak, főleg, hogy úton van a második kölök is. Mivel nekem egy Minim volt városi rohangálásra, egyértelmű…..
laverdasfc
2013.02.24 17:45:06
@mennyi?husz!: Igen. Ő is a karosszériaelemekről beszél. E30 kabrióhoz nincs túl sok bontott, gyáriban meg drága. A futómű nyilván olcsóbb, mint a 39-es alu csodája, ahol ha valami lógni kezd, mire észrevetted, már vitt magával mást is, ráadásul lengőkarokkal egybecsere ha szilentekről van szó. Na az egy vagyon. Viszont pl. e34-es karosszéria elemei drágábbak mint a 39-esé. Díszlécekért meg ebayen is vagyonokat kérnek.
Az Égéstér mai adásának kommentposztja.Direktlink a letöltéshez pedig itt akad...
laverdasfc
2013.02.07 23:12:34
@korzo: ETA 2893-2? :)
Ugrott a lánc? Elkokszosodott a dugattyú? Meg lehet úszni a háromszázezres szervizszámlát, csak jó helyen kell keresni a hibát.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett csak egy parányi szabad időhöz jutunk, kiviharzunk modern lakásunkból, és samponnal, szivacsokkal felszerelve rávetjük magunkat krómtól-lakktól tündöklő…..
Az SS 101. páncélos hadosztályának PZ VI-ja 1944-ben egy francia mezőn. Propagandafotó, de kétségkívül impresszív látvány, bár ekkoriban már keveset mozogtak ilyen merészen, nyílt terepen. A szövetségeseké volt a légtér
A Panzerkampfwagen VI, azaz a Tigris a világ talán…..
laverdasfc
2013.01.15 18:35:28
@ommm: Ne húzd fel magad. A két említett harckocsi jóval sikeresebb volt mint a Tiger I. Német tábornokok követelték a T34 egy az egyben történő lemásolását. Ez lett (részben) a Párduc.
Csak bő egy évig kerüljük el Budapest belvárosát, vagy akár le is takarhatjuk a térképen?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
laverdasfc
2012.12.19 09:28:40
@vasgyuszi: Amikor két évvel ezelőtt Münchenben jártam leesett az állam, hogy ez a projekt milyen jól ki van találva és le van vezényelve. Sokan ledöbbennének, hogy milyen nagyságrendű építkezésről beszélünk (szerintem simán van akkora, mint a 4-es metró), és mennyire nem okozott gondot a közlekedés számára. Akkor még a mélyépítő iparban dolgoztam, és azt kell mondanom, nem jártam nyugaton olyan országban, ahol ne tudták volna normálisan megoldani ezeket a problémákat.
Zorkij 4C, az orosz Leica-licenc a notesz fölött
Miután apai nagyszüleim meghaltak, a ház évekig üresen állt. A hűs konyhában leültünk néha apámmal, a szomszédban volt a barackosunk, jó volt a nyári hőség elől bemenekülni néha, enni valamit, kortyolni a kútból húzott…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
TC: miért nem szerepelt a hírekben amikor pár hete elhunyt Francois Michelin? Még egy rövidhírt sem láttam.