Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Thirlen

0 bejegyzést írt és 104 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Még be sem mutatták, máris mindenki kutyázza a Disney első saját Star Wars-os animációs sorozatát, a veterán Lucasfilm Animation-dolgozókkal elkészített, Lázadókat. Lassan ott tartunk, hogy a "lézercsúzli" meg az "Aladdinból átemelt főhős" nagyobb bűnnek számít az elvakult…..
  Már régóta gondolkodtam azon, hogy kellene a Kalandok a Vadűrben blognak egy pólót készíteni. Egy verzó már készült is az oldalsávon található Astromundi logóval, azonban valami nagyobbat is szerettem volna. Nemrég pedig kaptam egy tippet, hogy hol lehet…..
Megjegyzés: Nibela korábban már írt nekünk a rénisten gyermekeiről. A mai cikkében arról olvashatunk, miféle különös szerzetekkel osztoznak a világon a saamik, és újra találkozunk néhány ismerős karakterrel is… Saiwo – a világ a saamik talpa alatt Tóföldet, azon…..
   „Nem érdekel, honnan jöttél és miért; én döntöm el, hová mész és mikor.” (Hangulatzenéért kattints ide) Kapuőrnek lenni hivatás: akárcsak a Krónikásét, ezt a posztot is minden nemzedékben betölti a család egyik sarja. A Krónikások többnyire még…..
Thirlen 2013.05.28 00:09:36
  Legutóbb meglehetősen eseménydúsan fejeződött be a játék, és a folytatás is hasonlóra változatosra sikeredett. Lassan véglegesednek a karakterek is, elvileg az utolsó simításokat végzik a játékosok, azután pedig már nem engedem, hogy módosítsanak rajtuk (viszont ennyi…..
Donnergrau apátura, röviddel a jól megérdemelt vég előtt(Hangulatzeneéért kattints ide.)Kedves rokonaim!Örömmel értesítelek benneteket Donnergrau teljes és visszavonhatatlan pusztulásáról: az ármánykodó lelkű szerzeteseket, megtorlásul a családunkat sújtó atrocitásokban…..
Gőzerővel készülünk az első játékra. Már a játék időpontja is kitűzésre került: december 22.  Mint az új fejlécből látszik, már megvannak az új karakterek - legalábbis kép alapján - illetve az elgondolások, hogy ki, mivel is szeretne játszani. A képen látható…..
Megjegyzés: Tovább tallózunk a boldog emlékezetű Fanfárba szánt írásaim archívumában. Az alább következő cikk, témájából és gondolatmenetéből kifolyólag, akár előtanulmánynak is beillik a Carcosa-kampányhoz.A magamfajta szerepjátékos őslények, akiknek a D&D szóról…..
Thirlen 2011.06.29 12:54:18
@Humungus Carcosa: Ezt én is kíváncsian várom. Nagy kedvenceim a nekromanták, ha mondhatok ilyet.

Kicsit visszautalva egy jóval korábban felvetett témára (visszaolvastam a régi hozzászólásokat és ez kikívánkozott) a zombik elsöprő fölényére több indokot látok.

Manapság RPG-kben három irányt látok gyakran a nekromancia leképzésére.
1. Negatív energia manipulálása
2. Kommunikáció a holtakkal
3. Zombik

Az első nagy mestere a D&D-s varázsló/mágus. Sugarak, területre ható varázslatok tobzódnak a varázslatlistákon. Nagyon jól használható harcban, ami mondjuk kalandozás közben hasznossá teszi, de több ritkán van benne. Néha csak afféle újabb Tűzgolyó szintjére degradálódik. Néha pár átokjellegű dolog is ide sorolódik, de nagyon gyakran csak valamiféle "-4 támadás" és hasonló jellegű, közvetlen hatású dolog képében. Csatamágusokból azonban a legtöbb rendszerben Dunát lehetne rekeszteni.

A holtakkal való kommunikáció jelenik talán a legritkábban meg. Ezen belül úgy látom a leggyakoribb a "Megkérdezem a holttestet, ki ölte meg". Klasszikus kalandozás jellegű történetben túl ritkán használható, nyomozós jellegű mesében ellenben aranyat ér - éppen ezért sok mesélő nem szereti. Ahogy más információszerző varázslatoknál, úgy itt is egy megfelelő pillanatban feltett kérdés tönkre tudja vágni a mesélő által gondosan kiépített történetszál-tervezetet. Amit a játékosok viszont imádni szoktak. :-) Alighanem megfelelő rendszerekben sok fogolyvallatás kezdődött már a klasszikus "First, I kill you" mondattal. Hogy ezt az irányt a kaland jellege vagy a mesélő preferenciája teszi problémává, jelenleg lényegtelen.
Ide szoktak még tartozni mindenféle szellemidézgetések is, akik általában valami gyakorlati célra használhatóak fel (őrködés, harc, stb.).

Zombik (& csontvázak). Úgy érzem, a történelmi nekromanta kevésbé kapcsolódik hozzá (annál inkább a halottidézéshez), viszont kétségkívül ezt lehet a legpraktikusabban és leglátványosabban alkalmazni. Emellett úgy vélem, az utóbbi évtizedekben amerikai kultúrkörben, ahonnan a hobbi nagy része táplálkozik, elsősorban ők határozták meg a nekromanta képét.*
A zombikultusz szerintem valahol Clark Ashton Smithnél kezdődhetett és a zombifilmek betonozták végképp be a köztudatba.
Vagyis szerintem az egész zombidolog egyfajta új elemet ad az adott játékhoz, ezért szerepel a legtöbbször kiemelt helyen. Csatamágusra és jósra általában van másik opció.

*A legjellemzőbb a sötét köpenybe burkolózó, vékony és sápadt alak, aki élőholtak seregeinek parancsol kedvenc kriptájából. Ellenfélnek tökéletes, de ha kicsit jobban végiggondoljuk a dolgot, vagy sablonosnak tűnik, vagy következetlennek. Gyakorlatilag minden egyes ilyen sablonnál érdemes feltenni a Miért? kérdést, és máris sokkal eredetibb karaktert kapunk.
Volt is valahol anno egy jó kis novella, ahol a nekromanta egy pohár bor mellett elregéli, hogy ő bizony nem szereti a komor és nyomasztó ruhákat, egy kényelmes ágyat többre becsül egy dohos kriptánál és az ember bizony megizmosodik sírásás közben. :-)

Természetesen a fentiek kizárólag a személyes véleményemet tükrözik, annak minden hátulütőjével.
Thirlen 2012.11.20 16:18:17
@Piere de La Croix: A kampány még folyik a háttérben, vagy az is szünetel?
Thirlen 2012.11.20 19:17:46
@Piere de La Croix: Értem, köszönöm a választ.
Geekblog Lanfeust de Troy 2012.07.26 08:00:00
(Jelen cikk egy változtatás nélküli másodközlés, ami eredetileg a Papírmozi képregényes szakmagazin negyedik számában jelent meg nyomtatásban 2011-ben - NK) A frankofón képregény, azaz a bande dessinée meghatározó, legendás óriásai közé (mint a Thorgal, a Largo Winch, az…..
Elmúlt hétvégén folytatódott a csapat kalandozása a TSR által kreált világok (Forgotten Realms, Dragonlance, Greyhawk) alkotta Spelljammer világegyetemben, azonban egy kis kikacsintással, kitekintéssel a Planescape kampány, valamint a síkok és világok alkotta…..
Thirlen 2012.03.22 18:28:23
whole living Nap képe :-) 2012.01.21 17:38:09
Mert már ezer éve volt nap képe, és van egy kedvenc képem, amely nagyon sok mindent tükröz, talán előre is :-)szeretném így élni a 1212-es évet!..
Thirlen 2012.01.25 23:27:12
A How Not to Run a Game Business egyik kedvenc szerepjátékos blogommá vált. Nem csak azért mert én is az üzleti világban dolgozok, és sokszor én is hasonló hozzá nem értést tapasztalok a vállalkozások elindításánál (és itt nem csak a szerepjáték kiadásra gondolok, hanem…..
„Utánam soha többé nem fogsz más nőre vágyni…” A Carcosák szláv ága emberemlékezet óta a női természetben szunnyadó páros őserők letéteményese: a buja, életadó termékenységé és a szeszélyesen pusztító entrópiáé. Hogy kiben melyik nyilvánul meg a…..
A 2011/2012-es évad Alien versenysorozatára, egészen pontosan annak első versenyére készült ez alábbi karakterem. Röviden összefoglalva egy olyan karaktert kellett alkotni, aki az USCM Starpoint-i Tengerészgyalogos Kiképzőbázison fog kiképzésre jelentkezni. Az általam megalkotott…..
Az Ars Magica első, harmadik és ötödik kiadásaMegjegyzés: Ez a cikk eredetileg a Talizmán fanzinban jelent meg 1996 májusában, vagyis tizenöt éve. Az akkori aktualitások fölött rég eljárt az idő, ezért itt-ott átszerkesztettük, a téma azonban ma éppúgy számot tarthat a…..
Thirlen 2011.10.13 09:53:47
@Rigorel Carcosa: Nem láttam bele "így kell játszani" részeket a dologba. Amit írtam az csak az én személyes véleményemet és tapasztalataimat tükrözi. Úgy vélem, ilyen mérvű történelmi letükrözés a játékban hosszabb távon már nem annyira szórakoztató.
A Dark Ages-t benéztem, ez kétségtelen.

@Hellehild Carcosa: South of the Sun fönt van a szokott helyen, innen már Williamen a sor.
Illetve fönt van egy ideje az Earthdawn-os cikk anyaga is, ha kell.
Frissítés a post végén!Amikor megjelent a Warhammer Fantasy és Warhammer 40.000 regények magyarországi kiadójának legutóbbi hírlevele, azt hittem, hogy csak rossz tréfáról van szó, de ma kiderült számomra, hogy ez bizony a véres valóság.Arról van ugyanis szó, hogy - többek…..
Tapasztalataim szerint alapvető különbség van azoknak a játékosoknak az igényei és elvárásai között, akik a csatajátékon keresztül ismerkedtek meg a szerepjátékkal, illetve akik kihagyták ezt a lépcsőfokot. Vegyünk egy példát: korábban már említettem, hogy én annak idején…..
Az alábbiakban egy nagyon durván (ám legálisan) megtápolt, "hegyomlás" típusú troll testőr adatait lehet olvasni, ha jól emlékszem, a harmadik (magyar) kiadás alapján készítettem poénból évekkel ezelőtt (játszani nyilván nem játszottam vele, nem lett volna kihívás).…..
Thirlen 2011.08.24 00:14:03
Ha már témánál vagyunk, engedjétek meg, hogy megosszam veletek az abszolúte kedvenc, félreértelmezett szabályból született karaktert, akit valahol találtam és azóta is sírva röhögök rajta. Komolyan.

"The last broken-ass character i made was back in SR2, utilizing Shadowtech, bioware, and mages. I more or less made him for fun, was never played. I still have some notes around on him, he might be fun as that ''dont make me angry with your arguing, PCs!''
When we played SR2, the entire lot of us didnt realize Bioware dampened magic...unless in SR2 bioware DIDNT dampen magic..which is how we always played it. Either the rule was REALLY hard to find in Shadowtech, or it didnt come in til SR3. Honestly, i forget, this was 10 years back. Anyway, we played it how we read/assumed; Bioware didnt cut magic, Cyber did.
Bioware back in the day ran with Body; the more body you had, the more bioware you could get. Also, recall that Force was tied to Resources.
So i took the books and picked Resources A, Magic B(sorcery adept), Attributes C(20 and see below), skills D(21, and see below...remember all skills were in groups then.)
We used the companion with edges and flaws; i maxed the flaws for the point of the character of course, and picked up 4 attribute points and 2 skill points, for 24 and 23.
6 body, 4 quickness, 4 strength, 1 cha(of course), 4 Int, 5 Willpower.
Picked up Muscle Aug 4(3.2 BI), Suprathyroid(1.4 BI), Enhanced Articualtion(.6 BI), and a cerebral booster 1(.4 BI). BI: 5.8.
Picked up Alphaware titanium bone lacing(1.8 essence), alpha smartlink(.4 essence), and a set of pimped cybereyes(alpha, .4 ess). Essence: 3.4.
Magic was down to three. No problem, used a chunk of resources to get a Power Focus 3, bringing magic up to 6. No problem blowing 15 force, i had 35 left.
Stats were now:
Body: 6(9), Quickness: 4(9), Strength 4(9), Charisma 1, Intelligence 4(5), Willpower 5, Magic 3(6), Essence 3.4, BI: 5.8, Reaction 4(9), Init:9+1d6. Oh, Combat Pool of 9 also. Magic Pool was linked to Sorcery, so was 6. (i forget how concentrations worked here.)
Picked up a bunch of spells, many with expendable fetishes, of course, which boosted the spells in those days. Picked up a spell lock with Armor(x successes), and Increase Cybered Initative(3d6, of course). So, yep, 9-4d6 initative.
Skill-wise, just popped the 23 points to Sorcery/Spellcasting(5/7), Melee/Polearm/Scythe(4/6/8), Unarmed/something(4/6), Magic Theory 2, Heavy Weapons(PAC):2/4/6. Hey, he wasn't meant to be subtle.
Dikoted said polearm. Picked up ammo. Layered a secure ultra vest under an armored jacket. Also had said armor lock.
I disremember the spells, but assume there was a fetishable Manabolt, Manaball; Power Bolt, Powerball, in addition to the buffing spells. Of course a helping of Invisibility (hey, dont need stealth with the spell), and other odds and ends. A Hellblast topped it off.
Anyway, what it was was a hard-to-kill beast who could kill you quickly physically or magically or blow you to bits with a PAC. Definately not realistic, but broken nonetheless. Of course, a set of full military body armor from Fields of Fire was onhand ''just in case''. Being a mage he could defend very well against other mages. And of course moved plenty fast in the process. I forget what the polearm damage was, but he was a human that did somewhere around the realm of 12D before staging, with a base 9 dice to roll without combat pool(articulation plus skill), adding combat pool was something around 17 dice. Unarmed he slammed skulls for 12M Stun or 8M Physical. His punch or kick was that of a gun, and could roll 12 dice to stage it with.
SR3 put a stop to his reign of terror by changing the way some of the rules worked. He weeps silently now in SR2 land. "
Megjegyzés: A szerepjáték immár több mint három évtizedes múltra tekinthet vissza; ennyi idő bőven elegendő hozzá, hogy a kezdetek az átlag játékos számára homályba vesszenek. A Carcosa-kampány mesélőjét mindig is foglalkoztatta a hobbi korai története, és kiterjedt…..
Thirlen 2011.08.04 23:16:27
@Emmanuel Carcosa: Gondolj erre úgy, hogy ha már én cipeltem be a nehéz ládákat, csak tudom, mi van bennük!
Thirlen 2011.08.05 15:55:21
@Emmanuel Carcosa: Vajszív, bah! Jól felfogott gazdasági érdek, nem kell itt kérem álságosan ártatlannak mutatni magunkat! :)
Lenyilazva, befalazva nehezen tudnám új kincsekkel bővíteni a kincseskamrát - legalábbis amíg Santiago rokonod elveivel ellenkezik a járkáló holtak létrehozása.
Thirlen 2011.08.21 23:17:15
@Hellehild Carcosa: A közelmúlt befalazással való fenyegetőzései által felborzolt kedélyemet pihentettem a Hungárus tenger partjain. De most visszatértem, az Imazine 25-38 fönt van a szokott helyen, majd William kiteszi, ha kell. Immár semmi nem állhatja útját a cikkírásnak! ;-)
Megjegyzés: A szerepjáték immár több mint három évtizedes múltra tekinthet vissza; ennyi idő bőven elegendő hozzá, hogy a kezdetek az átlag játékos számára homályba vesszenek. A Carcosa-kampány mesélőjét mindig is foglalkoztatta a hobbi korai története, és kiterjedt…..
Megjegyzés: Körülbelül öt esztendeje az egyik levelezőpartnerem élénk ellenérzését fejezte ki a szerepjátékos körökben dudvaként elburjánzó giccses karakternevek iránt. Fölvetésére válaszul írtam az alábbi levelet, enyhe alkoholos befolyásoltság alatt.Mellettem az asztalon…..
Ezen az oldalon a tervezett cikkek listája olvasható. Az oldal folyamatosan frissül! 2010. március 20. - A család ellenségei: Zygmunt Górka - Publikálva 2010. március 24. - Leonor Carcosa, a Falkaanya (karakterbemutatás) - Publikálva 2010. március 27. - Névtelen Carcosa, a Krónikás…..
Thirlen 2011.06.17 13:34:38
@Furore Carcosa: Most már azért megkérdezem: Melyik szombati? :-)
Soron következő kalandunk a Rémálom Norvégiában (Nightmare in Norway) címet viseli, és 1985-ben adta ki önálló füzetben a Games Workshop – amely akkoriban még más játékokkal is foglalkozott a Warhammer különféle mutációin és variációin kívül. A szerző, Marcus L.…..
Megjegyzés: A szerepjáték immár több mint három évtizedes múltra tekinthet vissza; ennyi idő bőven elegendő hozzá, hogy a kezdetek az átlag játékos számára homályba vesszenek. A Carcosa-kampány mesélőjét mindig is foglalkoztatta a hobbi korai története, és kiterjedt…..
Megjegyzés: A szerepjáték immár több mint három évtizedes múltra tekinthet vissza; ennyi idő bőven elegendő hozzá, hogy a kezdetek az átlag játékos számára homályba vesszenek. A Carcosa-kampány mesélőjét mindig is foglalkoztatta a hobbi korai története, és kiterjedt…..