Adatok
Greg23
0 bejegyzést írt és 94 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Tisztelt választók, kedves fiatalok! Adminisztrációs és politikai hibák következtében olyan plakátok és hirdetések jelentek meg a sajtóban és a köztereken, amelyek az abortusz alternatívájaként a gyermek megszülését és azonnali örökbe adását jelölik meg. Csak a kampány…..
Greg23
2011.05.11 13:54:44
@Amorphis:
"halvány esélye, hogy egy boldog életet élhessen"
Pont ez a baj...
Mennyi áldozatot ér meg ez a halvány esély? A terhes nőtől, a szüleitől, az apucijelölttől, a társadalomtól?
Valaki egyébként pont azt számolgatta, hogy a fiatalkori szexnek (gumival is) milyen esélye van nem kívánt terhességre...
Tehát ne dugj, mert van egy kis esélye, hogy baj lesz...
De ha már baj lett, ne csináltass abortuszt, mert van egy kis esélye, hogy mégsem lesz baj :-)
"halvány esélye, hogy egy boldog életet élhessen"
Pont ez a baj...
Mennyi áldozatot ér meg ez a halvány esély? A terhes nőtől, a szüleitől, az apucijelölttől, a társadalomtól?
Valaki egyébként pont azt számolgatta, hogy a fiatalkori szexnek (gumival is) milyen esélye van nem kívánt terhességre...
Tehát ne dugj, mert van egy kis esélye, hogy baj lesz...
De ha már baj lett, ne csináltass abortuszt, mert van egy kis esélye, hogy mégsem lesz baj :-)
Greg23
2011.05.11 14:03:12
@Vegyi Ali:
"elsősorban KISZÁMÍTHATÓ családpolitikával lehet megoldani"
Egyébként ebben nem biztos, hogy egyet tudunk érteni...
A demográfiai krízist az oldaná meg, ha az erre egyébként anyagilag képes középosztály többre értékelné a gyerekvállalást, mint a saját jólétét (e.g. nyaralások, kocsi csere, öltözködés). Általános tapasztalat, de talán statisztikát is lehetne rá találni, hogy a jövedelem növekedésével csökken a gyerekszám!
Érdekes módon a demográfiai krízis leginkább értékrend krízis.
Szerintem.
"elsősorban KISZÁMÍTHATÓ családpolitikával lehet megoldani"
Egyébként ebben nem biztos, hogy egyet tudunk érteni...
A demográfiai krízist az oldaná meg, ha az erre egyébként anyagilag képes középosztály többre értékelné a gyerekvállalást, mint a saját jólétét (e.g. nyaralások, kocsi csere, öltözködés). Általános tapasztalat, de talán statisztikát is lehetne rá találni, hogy a jövedelem növekedésével csökken a gyerekszám!
Érdekes módon a demográfiai krízis leginkább értékrend krízis.
Szerintem.
Amikor már illik valami konkrétat ígérni, akkor kerülnek elő a látszólag költségmentes ígéretek, köztük a közjogi javaslatok, a korrupció végleges legyőzése, és az adóegyszerűsítés. Ezeknek látszólag nincsenek kárvallottjai, az ilyesmit nyugodtan el lehet ereszteni…..
Greg23
2010.04.02 23:55:56
Rebiszesként, vadászpuskával oszlatott 2006. X. 23-án interjúalanyunk. >>> Először beszél, aki lőtt. ..
Greg23
2010.01.18 14:55:34
@Beela:
Te én ezt sem értem...
Ha a fél ország éppen jogosan fel akarja négyelni a politikai ellenfelemet, akkor miért kellene befognom a számat és lemondani a naggyűlésemet?
Te én ezt sem értem...
Ha a fél ország éppen jogosan fel akarja négyelni a politikai ellenfelemet, akkor miért kellene befognom a számat és lemondani a naggyűlésemet?
Greg23
2010.01.18 15:09:34
@Beela:
Sajnos demokráciában ilyet szabad csinálnia.
Az ő felelőssége kb annyi, hogy a saját rendezvényén viszonylagos rendet tartson.
Sokan vádolták Viktort, hogy így meg úgy kihasználta a 2006 őszi dolgokat, meg nem határolódott el rendesen, stb stb.
Csak azt nem értem, miért kellett volna.
Azt, hogy békés tüntetők és bűnözők keveredjenek pontosan a rendőrségnek kellett volna megakadályozni.
Sajnos demokráciában ilyet szabad csinálnia.
Az ő felelőssége kb annyi, hogy a saját rendezvényén viszonylagos rendet tartson.
Sokan vádolták Viktort, hogy így meg úgy kihasználta a 2006 őszi dolgokat, meg nem határolódott el rendesen, stb stb.
Csak azt nem értem, miért kellett volna.
Azt, hogy békés tüntetők és bűnözők keveredjenek pontosan a rendőrségnek kellett volna megakadályozni.
Greg23
2010.01.18 16:05:31
@geesuz:
Sajnos nem alkotmányossági kérdés.
Olvastam pár érdekes cikket a témában és az derült ki, hogy általában a diktatúráknak van jobban megírt és a jogokat pontosabban deklaráló alkotmányuk.
Az nem feltétlenül rossz dolog, hogy a parlament csak önmagát oszlathatja fel, a működőképességet jó, hogy garantálja az alkotmány.
Ami gáz, hogy fletó nem mondott le, és a párttársaiban nem volt annyi, hogy lemondassák. Nyugaton ezt a hosszútávú politikai következmények miatt tennék meg. Itt ezzel nem számoltak, úgy gondolták, hogy egy kis megfélemlítés, fasisztázás, meg utcai erőszak generálása megtartja a szavazótáborukat.
Remélem tévedtek évtizedes távon nézve is.
Sajnos nem alkotmányossági kérdés.
Olvastam pár érdekes cikket a témában és az derült ki, hogy általában a diktatúráknak van jobban megírt és a jogokat pontosabban deklaráló alkotmányuk.
Az nem feltétlenül rossz dolog, hogy a parlament csak önmagát oszlathatja fel, a működőképességet jó, hogy garantálja az alkotmány.
Ami gáz, hogy fletó nem mondott le, és a párttársaiban nem volt annyi, hogy lemondassák. Nyugaton ezt a hosszútávú politikai következmények miatt tennék meg. Itt ezzel nem számoltak, úgy gondolták, hogy egy kis megfélemlítés, fasisztázás, meg utcai erőszak generálása megtartja a szavazótáborukat.
Remélem tévedtek évtizedes távon nézve is.
„Hát tudd meg, ez az ember feltalálta a halandzsanyelvet. Értelmetlen szavakat kever bele a mondatba, és amikor az ember félig megőrült, hogy nem érti, öt koronát kér kölcsön.” Karinthy: Halandzsa Lesz bevásárlóközpont, nyugtatta meg Vona Gábor azokat, akik a Jobbik…..
A válságnak győztesei is vannak, és ezek között sokan olyanok, akik további áldozatokat szednek. Az elkeseredett, kétségbeesett embert el lehet csábítani könnyű álommal, és ezt nemcsak a kuruzslók, a fasiszták meg a kommunisták használják ki, hanem lehet, hogy éppen a…..
Greg23
2009.10.02 10:41:00
@Lord_Valdez:
"az eladó nem tud igazán profitálni"
Dehogynem!
Pont az a lényege az eladó/gyártó szempontjából, hogy szektát szervez a termékeire.
A kezdő amway-eseknél pl. tök egyértelmű, hogy hisznek a termékek különlegességében és ezért viszonylag nagy pénzeket fizetnek.
A gyártó közepes termékeket gyárt, drágán adja el őket, a marketing költségei pedig alacsonyak, hiszen azt elvégzi a sok szektás a haszon reményében. Időnként azért egy-egy termék lehet jó minőség/ár alapján.
G
"az eladó nem tud igazán profitálni"
Dehogynem!
Pont az a lényege az eladó/gyártó szempontjából, hogy szektát szervez a termékeire.
A kezdő amway-eseknél pl. tök egyértelmű, hogy hisznek a termékek különlegességében és ezért viszonylag nagy pénzeket fizetnek.
A gyártó közepes termékeket gyárt, drágán adja el őket, a marketing költségei pedig alacsonyak, hiszen azt elvégzi a sok szektás a haszon reményében. Időnként azért egy-egy termék lehet jó minőség/ár alapján.
G
Greg23
2009.10.02 10:53:07
Legyen a minimálbér mostantól nyolcvanezer forint. Ezzel a követeléssel indul csatába a munkavállalói oldal, míg a kék sarokban a munkáltatók nagyjából azon az állásponton vannak, hogy menjetek már anyátokba ezzel. OÉT-ülés lesz ugyanis pénteken, vagyis összeül az Országos…..
Greg23
2009.09.27 14:29:11
@Szulákné Gyurcsány Judit (ex Seqoia):
"Ez nem jobbos irány. A legjobb indulattal sem. "
Sőt az sem biztos, hogy a helyes irány...
A témában ez volt a kedvencem:
index.hu/velemeny/jegyzet/2009/02/19/a_keynesizmus_kisertete/
De biztos találsz még sok mást.
G
u.i. élvezetes így vitatkozni. Az egyik pillanatban egy külpolitikai pletyka alapján próbálod bizonyítani, hogy M.T. hülye volt, tehát a gazdaságpolitikája is hülyeség, másik pillanatban az aktuális válságra evezel át, amihez mi köze is van???
"Ez nem jobbos irány. A legjobb indulattal sem. "
Sőt az sem biztos, hogy a helyes irány...
A témában ez volt a kedvencem:
index.hu/velemeny/jegyzet/2009/02/19/a_keynesizmus_kisertete/
De biztos találsz még sok mást.
G
u.i. élvezetes így vitatkozni. Az egyik pillanatban egy külpolitikai pletyka alapján próbálod bizonyítani, hogy M.T. hülye volt, tehát a gazdaságpolitikája is hülyeség, másik pillanatban az aktuális válságra evezel át, amihez mi köze is van???
Greg23
2009.09.28 09:56:16
@Szulákné Gyurcsány Judit (ex Seqoia):
Mike Karcsi cikkét nem fogom pontról pontra megvédeni. Nem én írtam, csak tetszett. Lényeg, hogy sem a válság okainak elemzésében, sem a megoldásokban nincs akkora egyetértés.
Egyébként szerintem messze eveztünk, ország szintű fiskális kérdéseket tárgyaltunk a minimálbér kérdésből kiindulva, nem biztos, hogy összekeverendő egy világszintű monetáris válsággal...
"Amikor vége lett a politikai pályafutásának fogta és elsírta magát."
Ibolyka meg akkor sírta el magát, amikor 2004-ben bejutott az EP-be. Mégis sokan komoly politikusnak tartják.
"Akkor működött, de ahogy ezt Árpi is kifejtette valamelyik posztban, ez a jövőre nézve nem jelent semmit.
"
Ezt kihagytam Árpádtól, de van egy olyan érzésem, hogy a thatcherizmus megítélésében inkább az én álláspontomon van. Árpád?
"Angliának a válsághoz?
Na ezt már tényleg nem árulom el!
"
És Thatchernek? Merthogy róla vitázunk, nem?
G
Mike Karcsi cikkét nem fogom pontról pontra megvédeni. Nem én írtam, csak tetszett. Lényeg, hogy sem a válság okainak elemzésében, sem a megoldásokban nincs akkora egyetértés.
Egyébként szerintem messze eveztünk, ország szintű fiskális kérdéseket tárgyaltunk a minimálbér kérdésből kiindulva, nem biztos, hogy összekeverendő egy világszintű monetáris válsággal...
"Amikor vége lett a politikai pályafutásának fogta és elsírta magát."
Ibolyka meg akkor sírta el magát, amikor 2004-ben bejutott az EP-be. Mégis sokan komoly politikusnak tartják.
"Akkor működött, de ahogy ezt Árpi is kifejtette valamelyik posztban, ez a jövőre nézve nem jelent semmit.
"
Ezt kihagytam Árpádtól, de van egy olyan érzésem, hogy a thatcherizmus megítélésében inkább az én álláspontomon van. Árpád?
"Angliának a válsághoz?
Na ezt már tényleg nem árulom el!
"
És Thatchernek? Merthogy róla vitázunk, nem?
G
Greg23
2009.09.28 15:50:10
@Tóta W. Árpád:
"ami az előző post témája igazából"
Igen, a két poszt témája erősen keveredett, mert mindkettő erősen felvetette a jobb/baloldaliság kérdését.
A mentalitás, amit írsz emberi, és a magyar politikai oldalválasztással legfeljebb korrelál, de nem függ tőle direktben. Próbáltam az előző posztnál erre utalni.
G
"ami az előző post témája igazából"
Igen, a két poszt témája erősen keveredett, mert mindkettő erősen felvetette a jobb/baloldaliság kérdését.
A mentalitás, amit írsz emberi, és a magyar politikai oldalválasztással legfeljebb korrelál, de nem függ tőle direktben. Próbáltam az előző posztnál erre utalni.
G
Ez terjengős lesz. Print változat itt. Sötétség újra. De én már tudom, hogy húsz évszázad érzéketlen álma szörnyet fogan s az bölcsőt követel. Hát nem dúvad, ki időt szimatolva születni cammog Betlehem felé? Yeats: A Második Eljövetel Miért nem vagyok jobboldali?…..
Greg23
2009.09.25 20:14:36
@teaivó:
Valóban nehéz megmondani...
Érdemes úgy gondolkodni, hogy a nemzetközi politikai besorolás szerint:
- jobb: öngondoskodás, minimális újraelosztás és állami szerepvállalás párti. Retorikában általában nemzetibb.
- bal: széleskörű állami gondoskodás, magas újraelosztás, szociális kiegyenlítés-párti. Retorikában általában nemzetközibb.
- lib (már ha egyáltalán létezik): gazdaságilag inkább jobb, de emellett társadalmilag hangsúlyosan PC-párti.
A liberalizmus, mint fő irányvonal véleményem szerint az első világháború után többé-kevésbé okafogyottá vált, maradt ez a PC-hülyeség.
Magyarországon természetesen egyrészt a gazdasági és nemzeti-internacionalista dimenziók ehhez képest felcserélődtek, valamint olyan szintű a kampányok, tényleges tettek, az önbesorolás és a választók elvárásai (mármint, hogy baloldali, vagy jobboldali politikát vár a pártjától) közötti különbség, hogy teljesen mondvacsinált dolgok alapján anyázzuk egymást, mint "balosok" és "jobbosok".
Egyébként természetesen függ az adott országtól a dolog. Az Egyesült Államokban tényleg lekommunistázzák, aki állami szolgáltatásokat szeretne bővíteni, Európában meg próbálná valaki megszüntetni pl. az állami felsőoktatást... Magyarországon is csak a poszt-kádári körülményekhez képest lehet balra, vagy jobbra politizálni.
Ami érdekes, hogy minden nagy párt balosan igérget, tudja, hogy jobbra kellene menni, és kormányon trükközik, hogy ezt hogyan nyomja le a nép torkán. Az egyetlen idióta Megyó a kivétel.
G
Valóban nehéz megmondani...
Érdemes úgy gondolkodni, hogy a nemzetközi politikai besorolás szerint:
- jobb: öngondoskodás, minimális újraelosztás és állami szerepvállalás párti. Retorikában általában nemzetibb.
- bal: széleskörű állami gondoskodás, magas újraelosztás, szociális kiegyenlítés-párti. Retorikában általában nemzetközibb.
- lib (már ha egyáltalán létezik): gazdaságilag inkább jobb, de emellett társadalmilag hangsúlyosan PC-párti.
A liberalizmus, mint fő irányvonal véleményem szerint az első világháború után többé-kevésbé okafogyottá vált, maradt ez a PC-hülyeség.
Magyarországon természetesen egyrészt a gazdasági és nemzeti-internacionalista dimenziók ehhez képest felcserélődtek, valamint olyan szintű a kampányok, tényleges tettek, az önbesorolás és a választók elvárásai (mármint, hogy baloldali, vagy jobboldali politikát vár a pártjától) közötti különbség, hogy teljesen mondvacsinált dolgok alapján anyázzuk egymást, mint "balosok" és "jobbosok".
Egyébként természetesen függ az adott országtól a dolog. Az Egyesült Államokban tényleg lekommunistázzák, aki állami szolgáltatásokat szeretne bővíteni, Európában meg próbálná valaki megszüntetni pl. az állami felsőoktatást... Magyarországon is csak a poszt-kádári körülményekhez képest lehet balra, vagy jobbra politizálni.
Ami érdekes, hogy minden nagy párt balosan igérget, tudja, hogy jobbra kellene menni, és kormányon trükközik, hogy ezt hogyan nyomja le a nép torkán. Az egyetlen idióta Megyó a kivétel.
G
A szocik képesek a vagyonadóból is jövedelemadót csinálni. A Fidesz meg hülye, szokás szerint. Ld még: A dublőrök éjszakája..
Greg23
2009.05.15 14:34:56
@Donxaver:
Aha, még talán a bankbetéteket kellene megadóztatni, ha már a kamatadó miatt úgyis negatív a reálhozam...
Még pár ilyen ötlet és tényleg csak elinni lesz érdemes. Ott úgy is jó helyen van :-)
G
Aha, még talán a bankbetéteket kellene megadóztatni, ha már a kamatadó miatt úgyis negatív a reálhozam...
Még pár ilyen ötlet és tényleg csak elinni lesz érdemes. Ott úgy is jó helyen van :-)
G
Greg23
2009.05.15 19:45:25
@Tóta W. Árpád:
Csak azt nem értem, hogy a szocpol csalásokat miért nem lehet felgöngyölíteni...
Kimenni, megnézni áll-e a ház, ha nem megkeresni azt, aki papíron felvette, lehet ledolgozni a kőbányában, stb...
Esetleg valaki megint rasszizmust sírna?
Csak azt nem értem, hogy a szocpol csalásokat miért nem lehet felgöngyölíteni...
Kimenni, megnézni áll-e a ház, ha nem megkeresni azt, aki papíron felvette, lehet ledolgozni a kőbányában, stb...
Esetleg valaki megint rasszizmust sírna?
Greg23
2009.05.15 19:47:40
@sün!malac69-nek már csak 23-et kell aludni:
"Mellesleg, a mostani változat szerintem sokkal jobb"
Malac!
Te is bedőltél ennek a "fizessenek a gazdagok, veszünk csóró szavazatokat" trükknek?
Eddig értelmesebbeket írtál...
Üdv
G
"Mellesleg, a mostani változat szerintem sokkal jobb"
Malac!
Te is bedőltél ennek a "fizessenek a gazdagok, veszünk csóró szavazatokat" trükknek?
Eddig értelmesebbeket írtál...
Üdv
G
Gyászba öltözött a magyar baloldal. Legyünk velük megértőek és kedvesek, nehéz napokat élnek át most. Pécs eleste velőtrázó fájdalom. Mert ha Szili ekkorát bukott Pécsett, akkor ki állhat meg? Hol marad egy talpalatnyi menedék nekik? Pedig akár örülhetnének is, ha…..
Greg23
2009.05.13 11:43:16
@fénydublőr:
Vitatkoznék!
Egyrészt az eltitkolt jövedelmek megadóztatására a jogos eszköz a vagyonosodási vizsgálat.
Másrészt a megtakarítások ellen ösztönöz. Nemhiszek az "ez a sarc lesz a végső" jellegű hirtelen adrángatásokkal megvalósított államháztartás-rendbetételekben. A jó adórendszer a pógárt megfelelő viselkedésre ösztönzi. Magyarországon pedig hihetetlenül alacsony a megtakarítási ráta/határráta, ami a növekedési esélyeinket rontja (vö Távol-Kelet a kulturális okok miatti magas megtakarításokkal).
Eszerint jó a magas ÁFA és jövedéki adó (mondom ez utóbbit sokat autózó dohányosként :-)), és rossz az ingatlanadó és a kamatadó.
Üdv
G
Vitatkoznék!
Egyrészt az eltitkolt jövedelmek megadóztatására a jogos eszköz a vagyonosodási vizsgálat.
Másrészt a megtakarítások ellen ösztönöz. Nemhiszek az "ez a sarc lesz a végső" jellegű hirtelen adrángatásokkal megvalósított államháztartás-rendbetételekben. A jó adórendszer a pógárt megfelelő viselkedésre ösztönzi. Magyarországon pedig hihetetlenül alacsony a megtakarítási ráta/határráta, ami a növekedési esélyeinket rontja (vö Távol-Kelet a kulturális okok miatti magas megtakarításokkal).
Eszerint jó a magas ÁFA és jövedéki adó (mondom ez utóbbit sokat autózó dohányosként :-)), és rossz az ingatlanadó és a kamatadó.
Üdv
G
Greg23
2009.05.13 21:45:01
@fvipera:
"az ingatlanban tartott megtakarítás nem hasznos a gazdaságnak."
De hasznos!
Nem a vagyon önmagában, hanem az oda áramló megtakarítás. A használt lakás csere-beréje elvileg indifferens ügylet, az itt lezajló értékváltozás infláció és spekuláció kategória (amit nagy örömmel adóztatnál nem csak eladáskor). Amennyiben viszont NETTÓ MEGTAKARÍTÁS kerül az ingatlanvagyonba, akkor az ÉPÍT. Az meg bizonyára egy haszontalan gazdasági tevékenység :-)
Üdv
G
"az ingatlanban tartott megtakarítás nem hasznos a gazdaságnak."
De hasznos!
Nem a vagyon önmagában, hanem az oda áramló megtakarítás. A használt lakás csere-beréje elvileg indifferens ügylet, az itt lezajló értékváltozás infláció és spekuláció kategória (amit nagy örömmel adóztatnál nem csak eladáskor). Amennyiben viszont NETTÓ MEGTAKARÍTÁS kerül az ingatlanvagyonba, akkor az ÉPÍT. Az meg bizonyára egy haszontalan gazdasági tevékenység :-)
Üdv
G
Greg23
2009.05.14 15:47:44
@fvipera:
Nem érted... Nem baj, elnézve a többiekkel folytatott vitáidat szerintem sok mást nem értesz...
@t a m á s:
Igen, az ingatlanvagyont elég vicces úgy beállítani, mint a közösből kivettet. Sajátos szoci érvelés a sarcokra, van még aki beveszi?
Üdv
G
Nem érted... Nem baj, elnézve a többiekkel folytatott vitáidat szerintem sok mást nem értesz...
@t a m á s:
Igen, az ingatlanvagyont elég vicces úgy beállítani, mint a közösből kivettet. Sajátos szoci érvelés a sarcokra, van még aki beveszi?
Üdv
G
Magyarország válságának szép fényes tükrei az ünnepei, amiket helyesebb szabadnapnak hívni, mert ennél szélesebb közmegegyezés nincs egyikről sem. A munka ünnepe évtizedek óta folyik össze a majálissal, ami tényleg semmi mást nem jelent, mint hogy most már elég jó idő van…..
Greg23
2009.05.05 16:37:31
@bz249:
"Észre kellene venni, hogy Európában minimum 100 évvel korábban volt az ipari forradalom, minden olcsón elérhető nyersanyagot kitermeltek, a legtöbb ipari növény meg sose termett meg ezen az éghajlaton. "
Azt is észre kellene venni, hogy a fehér ember lassan elveszti a 2-300 évvel ezelőtti ipari forradalom miatti civilizációs előnyét.
Nem elsősorban a nyersanyagárak, hanem a tudás átadása miatt.
Ma már csak néhány területen van elzárva a technológiai tudás pl. a Távol-Kelettől, tehát sajnos pár száz év után újra versenyezni kell velük. Az egyetlen dolog, amiben jelenleg komoly versenyelőnyünk van, az a tőke (a kínai gyárak még jórészt eu-amerikai tulajdonban vannak), de ezt is könnyen elveszíthetjük.
A jó kis szociális rendszerünk, amit a világ leggazdagabb kultúráiként felépíthettünk 1880-1980 között pedig elég kemény versenyhátrányt jelentenek.
G
"Észre kellene venni, hogy Európában minimum 100 évvel korábban volt az ipari forradalom, minden olcsón elérhető nyersanyagot kitermeltek, a legtöbb ipari növény meg sose termett meg ezen az éghajlaton. "
Azt is észre kellene venni, hogy a fehér ember lassan elveszti a 2-300 évvel ezelőtti ipari forradalom miatti civilizációs előnyét.
Nem elsősorban a nyersanyagárak, hanem a tudás átadása miatt.
Ma már csak néhány területen van elzárva a technológiai tudás pl. a Távol-Kelettől, tehát sajnos pár száz év után újra versenyezni kell velük. Az egyetlen dolog, amiben jelenleg komoly versenyelőnyünk van, az a tőke (a kínai gyárak még jórészt eu-amerikai tulajdonban vannak), de ezt is könnyen elveszíthetjük.
A jó kis szociális rendszerünk, amit a világ leggazdagabb kultúráiként felépíthettünk 1880-1980 között pedig elég kemény versenyhátrányt jelentenek.
G
Greg23
2009.05.05 16:51:39
@Tóta W. Árpád:
Ott meg válna egyszerűbbé a dolog, ha a fejtegetésből kihagynánk a pénzt...
Mert leszállnánk végre a hány forintot ér a melós kérdésről és úgy tennénk fel, hogy a cégben megtermelt javakat milyen arányban osztja el a tulaj, a manager meg a dolgozó, akkor rögtön egyszerűbb a kép. Hiszen az ALKU-ban benne van, hogy a tulaj milyen áron adja a tőkéjét a bizniszbe (kockázati felár, stb), mennyit ér a manager tudása, mennyit a melósé. Persze nem etikailag, hanem alkupozícióilag.
G
Ott meg válna egyszerűbbé a dolog, ha a fejtegetésből kihagynánk a pénzt...
Mert leszállnánk végre a hány forintot ér a melós kérdésről és úgy tennénk fel, hogy a cégben megtermelt javakat milyen arányban osztja el a tulaj, a manager meg a dolgozó, akkor rögtön egyszerűbb a kép. Hiszen az ALKU-ban benne van, hogy a tulaj milyen áron adja a tőkéjét a bizniszbe (kockázati felár, stb), mennyit ér a manager tudása, mennyit a melósé. Persze nem etikailag, hanem alkupozícióilag.
G
Greg23
2009.05.05 17:46:41
@Szakyster:
Valószínűleg a cégnek nem a legjobb asztalos kell, hanem egyszerű melós.
Aki sorban áll még ilyen körülmények között is...
Alkupozíció...
G
Valószínűleg a cégnek nem a legjobb asztalos kell, hanem egyszerű melós.
Aki sorban áll még ilyen körülmények között is...
Alkupozíció...
G
Tudja-e Bajnai Gordon, milyen állatot nyergeltek fel neki? Ha tudja, miért ül fel rá? Miben reménykedik? Ha nem tudja, mi lesz az ország szekerével, amit ez az állat vontat? Bajnai Gordon jó képességű technokrata, egészen nagyméretű költségvetéseket is átlátott, összerakott és…..
Greg23
2009.03.31 21:15:25
Ha a szocialisták azt hiszik, hogy eltölthetnek két hetet pöcsvakargatással, akkor éppen elkövetik az utolsó súlyos hibájukat. Az új miniszterelnököt napokon belül meg kell nevezni, vagy legalább azt a kettőt-hármat, aki szóba jöhet. Itt most nem lesz szundikálás, nincs tévé,…..
Greg23
2009.03.22 21:41:01
@vakapad:
A deficitet a költségvetésre vetítik százalékosan.
Az államadósságot pedig GDP-re.
Tehát 0% növekedés mellett 1% deficit kb fél %-ot emel az államadósságon 50 % körüli újraelosztási aránnyal számolva.
De lehet, hogy én is tévedek...
G
A deficitet a költségvetésre vetítik százalékosan.
Az államadósságot pedig GDP-re.
Tehát 0% növekedés mellett 1% deficit kb fél %-ot emel az államadósságon 50 % körüli újraelosztási aránnyal számolva.
De lehet, hogy én is tévedek...
G
Tulajdonképpen minek ünneplünk egy olyan gusztustalan dolgot, mint a forradalom? Egy másik ünnep óhajtása A tehetetlen halott ..
Sokan ábrándoznak manapság kétharmados, négyötödös, kilenctizedes Fidesz-győzelemtől, vagy éppen rettegnek tőle. A kutatások erre okot adnak, mindenféle megkérdezésben magasan vezet a Fidesz, az MSZP pedig a rendszerváltáshoz mérhető pofon előtt áll. De ezek mindig…..
Greg23
2009.03.15 23:43:04
@Cartman (ex Cartman):
Pár hete a következő javaslatot tettem, még Greg.hu nickel:
Szavazat súlyozása az előző négy évben befizetett adóval. (pl. 10 e ft-onként egy cetli)
Ez gyakorlatilag azt az elvet valósítaná meg, hogy mindenkinek olyan súllyal szerepel a szavazata a közös elosztásában, amennyit beletett. Az egyetemisták nyilván nem örülnének... A nyugdíjakat (talán a gyed-et is) lehetne bruttósított elven figyelembe venni.
OFF:
Árpi! Mi a véleményed a "Felelős kormányt..." transzparenses tüntető elvezetéséről? Több írásodban meglehetősen érzékenyen reagáltál a véleményszabadság mindeféle korlátozására...
G
Pár hete a következő javaslatot tettem, még Greg.hu nickel:
Szavazat súlyozása az előző négy évben befizetett adóval. (pl. 10 e ft-onként egy cetli)
Ez gyakorlatilag azt az elvet valósítaná meg, hogy mindenkinek olyan súllyal szerepel a szavazata a közös elosztásában, amennyit beletett. Az egyetemisták nyilván nem örülnének... A nyugdíjakat (talán a gyed-et is) lehetne bruttósított elven figyelembe venni.
OFF:
Árpi! Mi a véleményed a "Felelős kormányt..." transzparenses tüntető elvezetéséről? Több írásodban meglehetősen érzékenyen reagáltál a véleményszabadság mindeféle korlátozására...
G
Greg23
2009.03.16 00:09:28
@Tóta W. Árpád:
"az mondjuk logikus, hogy a visszaeső bajkeverőket lekapcsolták"
Egyetértünk. Csak azt érteném, hogy évekig miért nem tették??? Mintha molotov-koktélt a rendőrökre dobni régen se lett volna szabad...
"én ezt a forradalom-ünnep-kultuszt is rühellem"
A kultusz már csak ilyen. Egyébként 48-ba is szépen bele lehet látni sok mindent, pl a Horthy-kor sem szerette a forradalmasdit, inkább igyekezett a jobbágyfelszabadítás-társadalmi változás-áprilisi törvények vonalon "ünnepelni" cc HVG
A referált írás jó, arról meg, hogy kit és mit kellene ünnepelnünk sokáig lehetne vitatkozni. Valószínűleg nem értenénk egyet, de hát ez van.
G
"az mondjuk logikus, hogy a visszaeső bajkeverőket lekapcsolták"
Egyetértünk. Csak azt érteném, hogy évekig miért nem tették??? Mintha molotov-koktélt a rendőrökre dobni régen se lett volna szabad...
"én ezt a forradalom-ünnep-kultuszt is rühellem"
A kultusz már csak ilyen. Egyébként 48-ba is szépen bele lehet látni sok mindent, pl a Horthy-kor sem szerette a forradalmasdit, inkább igyekezett a jobbágyfelszabadítás-társadalmi változás-áprilisi törvények vonalon "ünnepelni" cc HVG
A referált írás jó, arról meg, hogy kit és mit kellene ünnepelnünk sokáig lehetne vitatkozni. Valószínűleg nem értenénk egyet, de hát ez van.
G
Greg23
2009.03.16 14:19:10
@Cartman (ex Cartman):
Félreértesz!
Én nem a vagyoni, hanem az adózási (jövedelmi) cenzus mellett érveltem.
Ebben az általad említett popper ha csak eqrja apuci vagyonát, akkor semmi szavazatot nem kap, ha pedig termel vele, akkor viszonylag sokat.
Egyébként az iskolázottsági cenzust sokkal gázosabbnak tartom:
- miért érjen sokat a 8 bölcsész diplomával sohasem dolgozó szavazata?
- miért érjen keveset a 8 általánossal jó vállalkozást felépítő 100 munkást foglalkoztató építési vállalkozó szavazata?
Persze mindenféle példát-ellenpéldát lehet mondani, bármelyik modell torzítana.
Én azt tartanám igazságosnak, ha a közösbe befizetett adó szerint szavaznánk annak az elosztásáról.
Egyébként az emberek a jó képzettségüket általában igyekeznek jó jövedelemre konvertálni, tehát a két rendszer között jelentős lenne a korreláció.
G
Félreértesz!
Én nem a vagyoni, hanem az adózási (jövedelmi) cenzus mellett érveltem.
Ebben az általad említett popper ha csak eqrja apuci vagyonát, akkor semmi szavazatot nem kap, ha pedig termel vele, akkor viszonylag sokat.
Egyébként az iskolázottsági cenzust sokkal gázosabbnak tartom:
- miért érjen sokat a 8 bölcsész diplomával sohasem dolgozó szavazata?
- miért érjen keveset a 8 általánossal jó vállalkozást felépítő 100 munkást foglalkoztató építési vállalkozó szavazata?
Persze mindenféle példát-ellenpéldát lehet mondani, bármelyik modell torzítana.
Én azt tartanám igazságosnak, ha a közösbe befizetett adó szerint szavaznánk annak az elosztásáról.
Egyébként az emberek a jó képzettségüket általában igyekeznek jó jövedelemre konvertálni, tehát a két rendszer között jelentős lenne a korreláció.
G
Antall József szelleme, mint Boross Pétertől megtudtuk, perben-haragban áll Bokros Lajossal. Bokros EP-, illetve miniszterelnöki jelölése, egyáltalán a felléptetése MDF-színekben ezért állítólag hiba, sőt gyalázat. De miért is? Mindenekelőtt: szellemek nem szavazhatnak. Antallé…..
Greg23
2009.03.13 08:25:34
@pfúj:
Tévedsz.
Erkölcsi értelemben ég és föld a különbség aközött, hogy valaki a munkájából él és abból kevesebb adót fizet be a közösbe, mintha lopásból és és abból semmit.
A gazdasági és társadalmi hasznosságot/kártékonyságot nem említve.
G
Tévedsz.
Erkölcsi értelemben ég és föld a különbség aközött, hogy valaki a munkájából él és abból kevesebb adót fizet be a közösbe, mintha lopásból és és abból semmit.
A gazdasági és társadalmi hasznosságot/kártékonyságot nem említve.
G
Nem fenyegeti veszély azt, ki akkor is óvatos, ha biztonságban van.A Szlovák Információs Szolgálat jelmondataKülönös dolgok történnek Magyarországon, nagyon furcsa dolgok. Találgatásra okot adók.Találgatásnál többre nem adnak okot, tartsuk ezt észben. Sem arra, hogy…..
Magyarbűnözők agyonütik Szent Viborádát A zsidót még a hülye fasiszták is kultúrnépnek fogadják el, sőt a legtöbb hülye fasiszta pont azért utálja őket, féltékenységből. Viszont hagyomány és örökség ide, genetika oda, egy ilyen kultúrnép is lopni, rabolni fog, sőt…..
A közjogi javaslat baljósan csengő kifejezés; Medgyessy Péter tette azzá. Medgyessy Péter 2004 februárjában, a közelgő, és a szociknak nem sok jót ígérő EP-választások árnyékában dobott fel néhány frissnek szánt ötletet. Ettől azt remélte, hogy visszaveheti a…..
Greg23
2009.02.06 10:12:19
@Kis Hableány:
Szia!
Nekem van egy jobb összeesküvés-elméletem!
Kár, hogy nem nézek ki ennyit a szereplőiből :-(
Ugyebár az IMF-EKB hitelkeret euróban van és még nem hívtuk le a nagy részét.
Igazából az már látszik, hogy a forint-eladósodás kipótlására használjuk fel, tehát mivel úgysem veszik a forint kincstárjegyeinket, inkább kérünk pénzt euróban.
Persze előtte egy összehangolt kormány-jegybank akcióval jól begyengítjük a forintot indokolatlan kamatcsökkentésekkel. Mivel a hiteleinket nem újítjuk meg forintban, a forint eladósodási pozíciónk javul, gyakorlatilag gyenge forintban törlesztünk, erős euróban eladósodunk.
Az infláció miatt az adóbevételek emelkednek (lásd Orbán-kormány "alultervezett infláció").
Ezután természetesen vissza kell erősíteni a forintot és úgy törleszteni az immár "gyengébb" eurót. Megtehető, hiszen a manőver következtében néhány makromutatónk javul, kamatot emelni meg tudunk.
Természetesen a Maastricht-i kritériumoktól egy fényév helyett két fényév távolságra leszünk, de hát nem mindegy?
A manőver költségeit meg első körben a devizahitelesek, második körben az infláción keresztül az egész lakosság állja.
Ha már adóemelés/juttatás csökkentés formájában nem tudják beszedni. Főleg nem merik.
Klasszikus módszer ez modern köntösben. A királyok is időnként vékonyabbra verették az aranypénzeket, hogy elinflálják az adósságukat.
G
Szia!
Nekem van egy jobb összeesküvés-elméletem!
Kár, hogy nem nézek ki ennyit a szereplőiből :-(
Ugyebár az IMF-EKB hitelkeret euróban van és még nem hívtuk le a nagy részét.
Igazából az már látszik, hogy a forint-eladósodás kipótlására használjuk fel, tehát mivel úgysem veszik a forint kincstárjegyeinket, inkább kérünk pénzt euróban.
Persze előtte egy összehangolt kormány-jegybank akcióval jól begyengítjük a forintot indokolatlan kamatcsökkentésekkel. Mivel a hiteleinket nem újítjuk meg forintban, a forint eladósodási pozíciónk javul, gyakorlatilag gyenge forintban törlesztünk, erős euróban eladósodunk.
Az infláció miatt az adóbevételek emelkednek (lásd Orbán-kormány "alultervezett infláció").
Ezután természetesen vissza kell erősíteni a forintot és úgy törleszteni az immár "gyengébb" eurót. Megtehető, hiszen a manőver következtében néhány makromutatónk javul, kamatot emelni meg tudunk.
Természetesen a Maastricht-i kritériumoktól egy fényév helyett két fényév távolságra leszünk, de hát nem mindegy?
A manőver költségeit meg első körben a devizahitelesek, második körben az infláción keresztül az egész lakosság állja.
Ha már adóemelés/juttatás csökkentés formájában nem tudják beszedni. Főleg nem merik.
Klasszikus módszer ez modern köntösben. A királyok is időnként vékonyabbra verették az aranypénzeket, hogy elinflálják az adósságukat.
G
Greg23
2009.02.06 20:41:21
@Karesz (Charlie):
"en szeretnek olyannyira valsagban lenni mint nemetorszag vagy svajc
es akkor se szeretnek kinaban elni ha ott nincs valsag."
Németországban egyre erősödnek a gazdasági és szociális problémák a 70-es évek aranykora óta. Svájcban egy "direkt demokrácia" nevű rendszer van, ami egy lényegesen árnyaltabb módszer. Nem teljesen úgy működik, mint az eu-ban szokásos képviseleti demokráciák.
Nem az a kérdés, hogy most jobb-e itthon, mint Kínában, hanem az, hogy 20 év múlva is az lesz-e.
A nyugati világ folyamatosan veszít a versenyelőnyéből a Távol-Kelettel szemben. Ennek sok oka van, az egyik az európai szociális rendszer.
"ki szavazott arra, hogy legyenek hajlektalanok?"
Bocs, de ez demagógia.
"az adorol sehol a vilagban nem lehet szavazni"
Nem is mondtam, hogy kellene. Én a képviselők delegálási szabályainak egy utópisztikus módosításáról írtam...
" Más nem történne, csak a középosztály felé húzna a mérleg..."
"az a baj, hogy igy is arrafele huz."
Magyarországon???
Az usában esetleg.
Gyerekek szavazatai...
Jó ötlet! Pl. az én fiam is tudta már 3 évesen, hogy "Gyurcsány takarodj". Szeret számolgatni, úgyhogy lassan gazdasági kérdésekben is kikérem a véleményét :-)
"na ki gondolta at jobban?"
Szerintem én, te meg jobban blog-olsz :-)
"en szeretnek olyannyira valsagban lenni mint nemetorszag vagy svajc
es akkor se szeretnek kinaban elni ha ott nincs valsag."
Németországban egyre erősödnek a gazdasági és szociális problémák a 70-es évek aranykora óta. Svájcban egy "direkt demokrácia" nevű rendszer van, ami egy lényegesen árnyaltabb módszer. Nem teljesen úgy működik, mint az eu-ban szokásos képviseleti demokráciák.
Nem az a kérdés, hogy most jobb-e itthon, mint Kínában, hanem az, hogy 20 év múlva is az lesz-e.
A nyugati világ folyamatosan veszít a versenyelőnyéből a Távol-Kelettel szemben. Ennek sok oka van, az egyik az európai szociális rendszer.
"ki szavazott arra, hogy legyenek hajlektalanok?"
Bocs, de ez demagógia.
"az adorol sehol a vilagban nem lehet szavazni"
Nem is mondtam, hogy kellene. Én a képviselők delegálási szabályainak egy utópisztikus módosításáról írtam...
" Más nem történne, csak a középosztály felé húzna a mérleg..."
"az a baj, hogy igy is arrafele huz."
Magyarországon???
Az usában esetleg.
Gyerekek szavazatai...
Jó ötlet! Pl. az én fiam is tudta már 3 évesen, hogy "Gyurcsány takarodj". Szeret számolgatni, úgyhogy lassan gazdasági kérdésekben is kikérem a véleményét :-)
"na ki gondolta at jobban?"
Szerintem én, te meg jobban blog-olsz :-)
Greg23
2009.02.06 20:54:42
@Karesz (Charlie):
"nem a kamatcsokkentesek indokolatlanok,
hanem a kamatemeles volt indokolatlan."
Ebben nem sokan értenének veled egyet. Nem nagyon tudjuk mással rávenni a befektetőket, hogy egy eladósodott országnak hitelezzenek, mint a magas kamattal...
"ez mar zuros, a forinthiteleinket konvertaljuk Eurora?"
Áttételesen igen. Az államadósság egyik finanszírozási formája a rövid lejáratú kincstárjegy. Ha kevesebbet adunk el belőle, de közben felveszünk egy csomó eur hitelt, akkor gyakorlatilag ez a végeredmény.
"az inflacio alig valtozik"
Azért ha tartós marad a gyenge forint én az ellenkezőjére fogadnék...
"ha nem , eros euroban mégjobban szivjuk majd"
Pontosan. Nem ez az első eset, hogy hazárdjátékozik a kormányunk.
"nem. az adossagot gurcsanyek 2.6%ra terveztek az IMFtol engedelyt kaptak hogy folmehet 3%-ig az pont a maastrichti kriterium."
És az inflációra mi? Mert szerintem az fog elszállni, bocs, ha nem fejtettem ki.
Abban, hogy trükkösen húzzuk le a népet, ha már nem fizet adót, úgy érzem egyetértünk :-).
Egyébként a vitánkról eszünkbe juthat a "trükkök százai" történet. Valamivel most is próbálkoznak, aztán, hogy elqrják, vagy sem...
Egyébként az inflációs politika nem is egy rossz eszköz (főleg, amíg kézbentartható), a népnek középtávon nem fáj annyira, hiszen az ár-bér spirál előbb-utóbb korrigál. Ha lerontjuk a forintot, azzal a carry-trade-es hitelezőinket húzzuk le, de hát a kockázat...
Üdv
G
"nem a kamatcsokkentesek indokolatlanok,
hanem a kamatemeles volt indokolatlan."
Ebben nem sokan értenének veled egyet. Nem nagyon tudjuk mással rávenni a befektetőket, hogy egy eladósodott országnak hitelezzenek, mint a magas kamattal...
"ez mar zuros, a forinthiteleinket konvertaljuk Eurora?"
Áttételesen igen. Az államadósság egyik finanszírozási formája a rövid lejáratú kincstárjegy. Ha kevesebbet adunk el belőle, de közben felveszünk egy csomó eur hitelt, akkor gyakorlatilag ez a végeredmény.
"az inflacio alig valtozik"
Azért ha tartós marad a gyenge forint én az ellenkezőjére fogadnék...
"ha nem , eros euroban mégjobban szivjuk majd"
Pontosan. Nem ez az első eset, hogy hazárdjátékozik a kormányunk.
"nem. az adossagot gurcsanyek 2.6%ra terveztek az IMFtol engedelyt kaptak hogy folmehet 3%-ig az pont a maastrichti kriterium."
És az inflációra mi? Mert szerintem az fog elszállni, bocs, ha nem fejtettem ki.
Abban, hogy trükkösen húzzuk le a népet, ha már nem fizet adót, úgy érzem egyetértünk :-).
Egyébként a vitánkról eszünkbe juthat a "trükkök százai" történet. Valamivel most is próbálkoznak, aztán, hogy elqrják, vagy sem...
Egyébként az inflációs politika nem is egy rossz eszköz (főleg, amíg kézbentartható), a népnek középtávon nem fáj annyira, hiszen az ár-bér spirál előbb-utóbb korrigál. Ha lerontjuk a forintot, azzal a carry-trade-es hitelezőinket húzzuk le, de hát a kockázat...
Üdv
G
Már csak tízet kell aludni a Gyurcsány-kormány új programjáig. Izgi. Szürkének tűnnek a hónapok, amik új kormányprogram nélkül telnek, épp ideje már. Annyi biztos, hogy a szocialisták képesek a tanulásra. Úgy, ahogy a legszerényebb képességű gyerekek: ha évekig…..
Greg23
2009.02.06 15:35:24
@beleszolok:
Pedig a magas minimálbér tényleg hülyeség...
Ha nincs minimálbér (meg szoc segély), lehet, hogy megér vkinek 50 ezret, hogy felsöpörjék a cége udvarát... Ha talál valakit, akinek más jövedelme nincs, az meg lehet, hogy felsöpri ennyiért.
Ha ebbe beleszólunk minimálbérrel (amennyiért már nem éri meg), akkor a nettó eredmény + 1 koszos udvar, + 1 munkanélküli.
Üdv
G
Pedig a magas minimálbér tényleg hülyeség...
Ha nincs minimálbér (meg szoc segély), lehet, hogy megér vkinek 50 ezret, hogy felsöpörjék a cége udvarát... Ha talál valakit, akinek más jövedelme nincs, az meg lehet, hogy felsöpri ennyiért.
Ha ebbe beleszólunk minimálbérrel (amennyiért már nem éri meg), akkor a nettó eredmény + 1 koszos udvar, + 1 munkanélküli.
Üdv
G
1944 szeptemberében London lakói arra lettek figyelmesek, hogy bizonyos épületek minden előjel nélkül felrobbantak. Se német bombázót nem láttak, se a régi, megszokott V-1 lövedékek zúgását nem hallották, csak a robbanást. Churchill kormánya előbb gázrobbanásokról beszélt,…..
Eltelt egy hónap amióta elindítottam a blogot. Ilyenkor szokás visszanézni és elgondolkozni a továbbiakon, így ma minden írást újraolvastam. Jónak tűnik mind, ma sem írnám lényegesen másképp egyiket sem. Büszke vagyok az itt kialakult hangulatra, és örülök az olvasóknak, a…..
Olajban úszik az ország ismét. Nyolcvan évre tervezett titkokról hullik le a lepel – hoppá, a lepel egynegyede azért a helyén marad, mert az igazi titok. Hálózati információk, nyomozati érdekek. A többi tehát nem volt igazi titok. Amit tudott mindenki, arról most miniszteri…..
Egyre hangosabb a klímaváltozás miatti pánikkeltés, úgyhogy a magam eszközeivel be is szállok. Az Armageddon-forgatókönyv vagy reális, vagy nem. A klímaszkeptikusok szerint a történés lassú, kiszámítható és csekély hatású; de igenis van arra kilátás, hogy nagyszabású és…..
..ami pénzbeszedés az meg pénzbeszedés. Például, az adózás struktúrája alapvetően rendben volt kezdettől fogva. Van ÁFA, van SZJA, van társasági adó és vannak a járulékok. Ha több pénz kell, tessék a kulcsokat fölfelé csavargatni. Ha van elég a kasszában, lefelé velük…..
Reggel épphogy ledobtam a bukót az íróasztalra, amikor sokkoló hírrel karamboloztam. A KSH adatai szerint nőtt a balesetek száma. A halálosaké pédául 20%al. De nem kell aggódni, szerintük, mert az enyhe tél okozza. Hűbazz. Akkor húsz százalékkal többen lettünk tavaly óta? Sőt…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
"Egy örökbe adott gyerek potenciálisan normálisan nő fel."
Persze csak vesd össze a potenciális örökbefogadók (2-3000/év) és az abortuszok számát (40-50000/év).
És a "minden gyerekre szükség van" érv önmagában elég kevés - annyit mond, hogy szüljük meg őket, aztán vagy örökbeadjuk, vagy...?