Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Szaban

0 bejegyzést írt és 23 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Herpa megint dobott egy csontot (csontocskát) nekünk tétéseknek. A július-augusztusi újdonság lapban szúrhatják ki éles szemű 120 rajongók az "Einsatzleitung" feliratú, kék villogós VW Golfot, a 2db N-es járműtől kissé jobbra, a 10. oldal alján. Nem szoktam bosszankodni ezen, mert hát biztos…..
Mit látunk a képen?  Aki a BTTB kengyeles kuplung fém részére tippelt, az jól tippelt. Lemezből kisajtolják a formát, majd több lépcsőben a kívánt formára hajlítják. De mitől lesz fekete?? :)..
Van még más is, mint amikről eddig írtam, amiért érdemes felkerekedni egy Sebnitzi útra? Persze, hogy van! Csak szánjunk rá elég időt! Előretolt hadtestünk már korábban útnak indult, hogy előbb Prágában, azután Drezdában nézzenek szét, nem csak modellvasutas szemmel.…..
A pisai ferde torony rekonstrukciós munkái A fehér márványból készült harangtorony első szintjének építése 1173. augusztus 9-én kezdődött, Toszkána jólétének és katonai sikereinek korszakában. Miután a harmadik emelet is megépült 1178-ban, a torony a talaj gyengesége miatt süllyedni…..
Frissen megjelent GYSEV nehézteher-szállító kocsi és egy házilag MÁV-osított vagon, hídelemekkel..
Marc A. Hermann fotós a New York-i Daily Newsnál. Manapság, amikor egyre több újság szerkesztősége mond le a profi fotósok munkájáról, mondván "a mai modern fényképezőgépekkel és telefonokkal bárki tud képeket lőni egy újságcikkhez", Marc elismert fotós újságjánál, pedig igazából kizárólag…..
"A mai napi érdekest - hosszú idő után ismét - Sam. Joe szerkesztette. Érdeklődési köre az autók és ez meg is látszik. :)" - Jtom 1964. A világító kerekű Chrysler 300K..
Szaban 2015.09.14 15:43:57
@Szabi DMC: Az elsö villamosok Pesten alsó vezetékesek voltak. Az egyik sínszál alatt futott egy második vezetösín, innen vette a villamos az áramot. Bonyolult volt és drága, de nem szerette az esöt és a havat sem. Azaz áramszedöje volt, csak nem látszik.
Pár nap alatt Orbán Viktornak sikerült lezúznia, amit nagy nehezen felépített. A menekültekkel megvert, Európát hősiesen védő, a magyar munkahelyéért borzasztóan aggódó miniszterelnökből pár nap alatt a holokauszt felidézője, egy embertelen, igazságtalan és közönséges…..
Szaban 2015.09.05 20:17:13
@Szegedi Attila2: Az éppen - szerinted - beledögleni készülö Európa most fogad be 100ezer menekültet, miközben Orbán egyéni hatalmának - vélt - megerösítése céljából embertelenül játszadozik velük. Tudod, akkor inkább azokat az európai politikusokat választom, akikröl csak annyit tudsz, hogy a vezéredet nem szeretik. Hát én sem.
Ismered a budapesti hidak történetét? Egy diafilm, tele érdekes képekkel 1964-ből! A diában az egykori Boráros téri híd terheléspróbája 1937-ben..
Szaban 2015.04.16 13:04:59
@Rollende Landstrasse: Ez teljesen igaz. Ami azonban ebből nem következik, hogy a felsövezeték tartó oszlopokat a két villamospálya ürszelvénye közé, ilyen túlméretezett vastagsággal kellene elhelyezni. Mindegyik hídat modernizálták amikor újjáépítették, vagy felújították. A szerkezet cseréje itt az ellenkező irányba ment. A felsövezeték tartó oszlopokkal pedig egy olyan megoldást vettek elö, ami a hídon sohasem volt, és belvárosi környezetben sem tapasztalható. A pályák közötti (sokkal karcsúbb) oszlopok általában több (olcsóbb) hellyel rendelkezö, feszítésre alkalmas házakkal nem határolt, külvárosi zártpályás szakaszokon szokásos. A felújítás előtt a hídon, ahogy sok más helyen a járdán elhelyezett oszlopok közé volt kifeszítve a felsövezeték függesztökábel. Ez a modern villamosoknál nem müködik? Akkor most a körúton is le kell venni a házak faláról és a pályák közé tenni? Vagy csak a magyarázat sántít?
1910-es évek. Duluth, Minnesota. Egy T-modell gazdája fogadott, hogy kocsija felmegy a lépcsőkön. Megnyerte...
Szaban 2015.04.13 18:41:19
@NagyságosSodalisO [eng]: Hadd védjem meg a közlekedési mérnököket. A dolog nem úgy történik, hogy valakinek kipattan az agyából, hogy a vasútnak X mellékutcában kellene mennie, ami keresztezi ugyan a föutat is, de sebaj, oda meg teszünk sorompót. Általában a vasút éppenséggel a város szélére épült, ha nem is messze attól, mert a vasútállomásig a nagy többség gyalog ment, a kocsisoknak (lovas vagy gép) utat kellett építeni, stb. De hát a város fejlődése utolérte, és magába ölelte a vasutat. Nagyon sok amerikai városban volt ilyen belvárosi vasút, Dél-Amerikában ma is található. De ne menjünk messzire, a pesti pályaudvarok is a város szélén épültek, de mivel fejpályaudvarok, könnyebb volt a várossal kikerülni. Ha a mérnök előbbre is lát a jövőben, a városi polgárok, és szószólóik a politikusok nem hallgatnak rájuk. Persze olyan is van, hogy a mérnök sem lát a jövőbe. Az is csoda manapság, ha valaki a múltat reálisan látja.
Ma a vasúttörténet és a modellezés kedvelőinek hoztam egy kis nézegetni valót. Összehasonlítható mennyit változott a német játékgyár kínálata a nyolcvan év alatt...
Szaban 2015.01.22 20:03:15
@trollsalab: A Märklin bolt a Szabadsajtó úton - a Klotild palota üzletsorában - volt eredetileg, amikor az Erzsébet híd újjáépült kitették a "sötét" Váci utcába, mert maszeknak nem lehetett boltja föútvonalon. Mindig izgalmas kirakata volt, de az eredeti Märklin nagyon drága volt.
A második világháború befejeztével Budapesten nem maradt ép híd, pótlásukat visszaépítésükig kishajó-közlekedéssel és pontonhidak építésével próbálták megoldani, melyek azonban a folyó téli jégzajlása miatt nem tudták folyamatosan biztosítani a forgalmat. Az új,…..
Szaban 2011.05.29 08:36:23
@mallac: Nem. A Manci a Margit szigeten át vezetö pontonhíd beceneve volt. 1945.februárjában még Budapesten is harcok dúltak, ahhoz képest tényleg csoda, hogy ápr.19-én félállandó híd építéséröl tudtak dönteni. Acél gyártómü nem volt. A híd minden fellelt szerkezeti anyagot hasznosított. A legnagyobb (rácsos) nyílások a WM müvekben talált acélcsövekböl épült, de a part menti nyílások fából. Akkor még használták a mérnöki leleményt is. Ahhoz persze olyan mérnökök is kellettek, mint Széchy Károly, Mistéth Endre, és a többiek.
vasuTTmodell Hamarosan... 2008.08.05 14:13:00
Már csak pár nap és belekezdünk.....
Szaban 2008.08.13 21:40:10
Érdkelne a véleményed a keszthelyi Történeti Vasútmodell Múzeumról. Egyszer említetted ,hogy ismered egyik készítöjét, fellelkesedtem, megnéztük. Röviden: csalódás.
Kicsit bővebben: Az a benyomásom támadt az első körséta során, hogy a terepasztal készítői nem döntötték el pontosan, mely célközösségnek szánják a látványosságot.
A komoly hangvételű intézménycím: „Történeti Vasútmodell” bemutató arra enged következtetni, hogy itt a vasút iránt komolyan érdeklődő, esetleg értő fiatal és öreg közönség megszólítása a cél. De nem. Komoly érdeklődőt talán nem is az zavarja a legjobban, hogy a terepasztal java része még alig megkezdett stádiumban van, és nem tudnám megnevezni azt a részletet, amire rá lehetne mondani, hogy ez már kész. A pénztárnál még semmi nem hívja fel a figyelmet arra, hogy itt egy jóindulattal is félkész kiállításra kérnek teljes belépőjegyet. Ami jobban zavar, az a késznek tekintett részek kidolgozatlansága. Nem emlékszem, hogy egyetlen működő szintbeli kereszteződést (sorompót) láttam volna, a vakvágányok végéről rendre hiányoznak az ütközők (Prellbock), amik pedig a vágányanyaggal együtt készen kaphatók. A legzavaróbb a vasútüzem szinte teljes hiánya. A „szinte” annak az egyetlen vízdarunak, egyetlen állítómű háznak szól, amit hevenyészve felfedeztem, vagy a legtöbbször kiépítetlen, de egyáltalán már elhelyezett fordítókorongnak. Jelző, sem fix („tábla”), sem működő („szemafór”) egyáltalán nincs, nincsenek kitérő laternák, nincsenek megemelt peronok, nincsenek emberek a peronok mentén. Szomorú látvány a szakértő szemnek.
De lehetne a tervezett cél például a gyerekeknek szánt játékvasút kiállítás, mindig hálás a gyerek közönség ha a kis vonatok szaladgálnak, magával az eseménnyel el lehet bűvölni őket. De nem szaladgálnak. A szerelvények sebességét figyelve egyértelmű, hogy itt szigorúan veszik a modellidőt. Feltehetően a menetrendi szünetekre nézve is. Ha Balatonszentgyörgyről naponta csak hat menesztés történik, akkor itt is. De ezt a gyerekek nem tudják türelemmel kivárni. Nekik szaladozó, egymással találkozó, netán füttyjelzést adó vonat a lenyűgöző élmény, és ezt kellene nyújtani nekik, ha meg akarjuk nyerni őket a vasút szeretetének. Valamit nyújtani kellene nekik. Mert a félkész, kidolgozatlan, hiányos modellvasúti terepasztal - ha több is mint a semmi, és hálásak ezért is – mégiscsak igénytelenséget közvetít. A gyerekeket igénytelenséghez szoktatni pedig nem felületesség, hanem bűn.
Tudom, hogy ilyen ünneprontó hozzászólást nem szívesen közölnek le. Ezzel tisztában vagyok. Az is lehet, hogy véleményemmel egyedül vagyok.