Adatok
Fernando Torrent
0 bejegyzést írt és 28 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A mozgászszegény életmód sok egészségügyi probléma okozója, ezt felismerve az Oktatási Minisztérium rendszeresen indít egészségmegőrző, aktív mozgásra felhívó akciókat. A budapesti Xántus nevelőtestülete szerint a biciklizés nem tartozik az egészségmegőrző…..
Régen szidtuk már a gyalogosokat, András most megtette. Az elmúlt héten - és különösen tegnap este és éjjel - Budapest útjain azt tapasztaltam, hogy egy-két idiótát leszámítva az autósok óvatosak és vigyáznak egymásra, ellenben a gyalog közlekedők közül sokan tudomást sem…..
Egy olyan focis témát fejtett ki nekünk Magyarnaba teljesen önként, amire bár már én is jó régen szemet vetettem, tapasztalat híján nem mertem belevágni. Ugye mindenkinek megvan a sörreklámokban oly' szívesen ábrázolt, a játék öröméért összeálló, csetlő-botló,…..
Fernando Torrent
2009.12.14 17:30:24
Közeledik a karácsony, a bevásárlóközpontok és hipermarketek környékén ilyenkor az autósok többségének pattanásig vannak feszülve az idegei már alapjáraton is. Ha ehhez hozzáadjuk az egyik legjellemzőbb elsőbbségadási fogalomzavart, mégpedig, hogy a parkoló szélén futó…..
Szomorú, hogy olyan megtörténhet, amit Péter írt meg nekünk. Nem tudom, hogy első kézből hallotta-e, mindenesetre ijesztő. És mint a példa is mutatja, nem csak Budapesten van sok agresszív állat, aki egy dudálásért ilyesmire képes. Aki esetleg látott valamit, az jelezze emailben…..
Fernando Torrent
2009.12.03 23:05:01
@Mr zz: szintén Debrecenben volt egy pár éve, hogy beletört a biciklim lakatjába a kulcs egy igen-igen forgalmas kereszteződésben, délután 5 körül (közelben legalább 3 buszmegálló, emberek mennek haza a munkából stb. - volt gyalogosforgalom, na). kb. 5 percre laktam onnan, hazamentem egy fél méteres fűrészért, majd azzal nekiálltam lefűrészelni a lakatot a bringáról. nem vagyok egy rutinos fűrészhasználó, beletellett vagy negyedórába, míg végeztem (->sokkal több, mint 100 ember látta, mi van), de senki még csak nem is kérdezett semmit, pedig nem vagyok se kopasz, se nagyon izomtömeg...
úgyhogy nem állítom, hogy nem kamu, de attól, hogy sokan látták, még nyugodtan lehet igaz.
úgyhogy nem állítom, hogy nem kamu, de attól, hogy sokan látták, még nyugodtan lehet igaz.
Nem is csűröm-csavarom a dolgokat: a 90es és a Gyűlölt ellenségeink ikonikus blogok nagy formátumú írója, Kurtz ezredes ma egy, sokunk számára ismeretlen területre kalauzol el bennünket: az amerikai csapatjátékok világába.
Mivel eddig nem sok szó esett…..
Fernando Torrent
2009.12.03 16:09:38
@greggrant: ez rendkívül értelmes megnyilvánulás, gratulálok. amikor valaki hozzánemértő az oválpályás versenyzést leszólja annyival, hogy "ott csak balkanyar van" meg "mennek körbe-körbe", és azt hiszi, hogy okosat mondott...
ez a poszt amúgy nagyon gyenge. eléggé ismerem az amerikai sportokat meg a rajongói kört is, de akkor is.
ez a poszt amúgy nagyon gyenge. eléggé ismerem az amerikai sportokat meg a rajongói kört is, de akkor is.
Fernando Torrent
2009.12.03 22:51:00
@greggrant: ezt kétlem, de mindegy is, általában amúgy ha idézel valamit különösebb kommentár nélkül, azzal azt jelzed, hogy egyetértesz vele, ezért gondoltam
Ruskyy történetében nem lett véres végkifejlet a gyors, ösztönszerű reakciónak köszönhetően, de sajnos nem mindenki úgy reagál ilyen helyzetben, mint a lenti levél írója. Ti kerültetek már hasonló helyzetbe akár vezetéstechnikai pályán, akár élesben? Az hogy…..
Fernando Torrent
2009.12.02 14:58:28
@VakondM: fékeztem volna a csúszáshatáron és kikerültem volna, mert nekem ugyan nincs ABS-em, de azért tudok fékezni, nem csak úgy, hogy két lábbal állok a fékpedálon
Más megközelítésből, ám szintén autós témákkal foglalkozó bloggerkollégám, boylepke hozott egy rossz döntést és robogóval próbált meg közlekedni. Naná, hogy lett is egy kis incidense egy autóssal. Azt meg mindenki különösen szereti, ha a másik félnél beakad a lemez és…..
Fú, azt sose gondoltam volna, hogy a XXI. század első évtizedének leggusztustalanabb futballjelensége pont Henry lesz. Hogy pont ő lesz Vacskamati után a második nagy, egyetemes, világméretű csaló. A csodás pasi, Arsenal-legenda, Barcelona-libling Thierry, a flegma gólörömével és…..
Fernando Torrent
2009.11.19 15:05:46
@Niterider: ha már ilyen okos vagy, össze tudnád hasonlítani a szabályos gólok számát is? mert a szabálytalan gól nem azt jelenti ám, hogy jobb vagy a másiknál, hanem hogy egy büdös csaló.
Én sem szeretem, ha hülyeség miatt indulattal kioktat valaki, aztán a választ meg sem várva robog tovább, esetleg mondja a magát, mint akibe csak adó van felszerelve, vevő meg nem. Ákos hasonlóképpen érzett az alant fejtegetett helyzetben, bár azt azért neki sem ártana tudnia, hogy…..
Fernando Torrent
2009.11.18 09:34:53
@Ferocious: ha jól látom, senki nem írta, hogy ő mindig betartja a 30-at. annyit írtak-írnak, hogy ez
"az utca ahol jöttünk, biztosan nem 30-as, hiszen annyi kereszteződés van, meg kellene ismételni mindegyikben, de tábla sehol."
baromság.
"az utca ahol jöttünk, biztosan nem 30-as, hiszen annyi kereszteződés van, meg kellene ismételni mindegyikben, de tábla sehol."
baromság.
Azt hiszem, Ganyager kicsit kevésbé látja objektíven a lenti helyzetet, mint egy ismeretlen kívülálló, de azért van abban valami, amit írt. Nem tudom, ti hogy gondoljátok, én most inkább adnék igazat a rendőröknek, mint levélírónk ismerősének, ha mindenképpen egy vétkest kell…..
Fernando Torrent
2009.11.17 17:27:25
Nem sűrűn szoktam Debrecenben járni, legutóbb akkor voltam, amikor az Index meghívott a tavaly nyári Campus fesztiválra, de sokkal több bajom volt az időjárással, mint a közlekedéssel. Istvánnak velem szemben sokkal több a tapasztalata utóbbi terén és ezt meg is osztja most…..
Jó használt autót vásárolni nem könnyű, különösen nem kereskedésből, mert a nagy részük egyébként is minden eszközzel csak arra megy, hogy minél többet húzzon le a szerencsétlen leendő vevőről. A múltkori Lagunás posztunk is nagy port kavart fel, még a hirdető is…..
Fernando Torrent
2009.11.10 19:19:31
@kettesgolf: a posztod végén azért félig ott van a megoldás :) tudniillik az átlag olcsón akar jó autót venni (nem fog menni) vagy drágán akarja eladni az annyit mégsem érő állapotú autóját (szintén nem fog menni), ha ránézel @McK: sztorijára, azért láthatod, hogy nem mindenki küszködik ilyesmi problémával, de az sem biztosan jó megoldás...
Párhuzamos történetek. Van egy csapat, állítólag a nemzet kincse, amely három év másodosztály után visszaverekedte magát az élvonalba. Van nekik egy tulajdonosuk, angol, aki kizárólag second handben utazik. Több csapata van a világon, valahogy úgy alakult, hogy egyik csapata…..
Fernando Torrent
2009.11.05 22:45:19
@Ármin20: 1. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! ezen most jót röhögtem, köszi!
amúgy Prokop mester megmozdulása kb. a legnagyobb tahóság, amit sportpályán valaha láttam (pedig láttam már egyet-mást), jó látni, hogy van olyan testület (EHF), ami akkor is tud normális ítéletet hozni, amikor ilyen nagy nevű edzőről-tulajdonosról kell döntenie.
amúgy Prokop mester megmozdulása kb. a legnagyobb tahóság, amit sportpályán valaha láttam (pedig láttam már egyet-mást), jó látni, hogy van olyan testület (EHF), ami akkor is tud normális ítéletet hozni, amikor ilyen nagy nevű edzőről-tulajdonosról kell döntenie.
Aki a napokban nekifut a szokásos éves KGFB-kalkulációnak, valószínűleg találkozik majd - vagy már találkozott is - a jövőre érvénybe lépő változásokkal. Nem új dolgok ezek, lehetett tudni egy ideje, hogy amolyan "nesze semmi, fogd meg jól!" típusú változások ezek.…..
Sajnálom azokat, akik ML Mercivel normálisan és szabályosan közlekednek, mert sok márkatársuk tahó paraszt, akik miatt azokra is ferde szemmel néznek sokan, akik ezt egyébként nem érdemelnél meg. Mossmivan sztorija sem az első, amiben ilyen autóval jár a rosszfiút alakító…..
Néha megijedek a hosszú levelektől, hogy majd mások is megijednek tőle és el sem olvassák, DÁ viszont annyira részletesen és mindenre kiterjedően írta le, miben más az autós közlekedés az Egyesült Államokban, mint itt nálunk, hogy egyik pillanatról a másikra már vége is volt…..
Fernando Torrent
2009.10.29 10:05:08
@Hozzászóló: igen, gondolom egyszerűbb így, mint megtanítani a gyereket, hogy az úton nem rohangálunk
Talán akad egy-két rendszeres olvasó, akinek feltűnt, hogy az elmúlt két napban hiába várta a friss és ropogós posztokat, csak nem jött semmi új. Most még csak balhé sem volt székesfővárosunk szívében, ahonnan el lehetett volna vinni három napra, vagy ilyesmi. Kalandosra…..
Fernando Torrent
2009.10.25 13:07:51
Ezért jó a nagy olvasottság, egyik nap szemtanút szerzünk egy balesethez, most meg a múltkori észak-budai óriásdugón való károgásunk nyomán megtalált minket Snake_Ey3s, aki egyike volt a koccanó autóknak és akit ismeretlenül szidott múltkori posztunk beküldője, amiért nem volt…..
Fernando Torrent
2009.10.22 16:41:16
Fernando Torrent
2009.10.22 23:13:22
@nanogyo: A súrlódási együttható két felület (pl. gumi és aszfalt) között értelmezett, egy 0 és 1 közötti szám, független a kocsi súlyától.
Amiről 107! beszélt, az a súrlódási erő, amit súrlódási_együttható x nyomóerő képlettel számolhatsz, vagyis ha nagyobb egy járműnek a tömege, akkor nagyobb a nyomóerő (=tömeg * gravitációs együttható), vagyis nagyobb a súrlódási erő is, ami lassítja az autót. Ugyanígy ha "bebólint" az autó, akkor a súlypont előre tolódik, megnő az első kerekekre nehezedő nyomóerő, így megnő a rájuk ható súrlódás is. (Vagy pl. F1-ben a leszorítóerő pontosan ezért szükséges, hogy megnövelje az autóra ható súrlódási erőt, így kevésbé csússzon meg az autó a kanyarban, jobban tapadjon.)
(és persze van tapadási, csúszási meg gördülési súrlódás, meg mindegyiknek saját együtthatója, de az elv mindegyiknél ugyanez).
Amiről 107! beszélt, az a súrlódási erő, amit súrlódási_együttható x nyomóerő képlettel számolhatsz, vagyis ha nagyobb egy járműnek a tömege, akkor nagyobb a nyomóerő (=tömeg * gravitációs együttható), vagyis nagyobb a súrlódási erő is, ami lassítja az autót. Ugyanígy ha "bebólint" az autó, akkor a súlypont előre tolódik, megnő az első kerekekre nehezedő nyomóerő, így megnő a rájuk ható súrlódás is. (Vagy pl. F1-ben a leszorítóerő pontosan ezért szükséges, hogy megnövelje az autóra ható súrlódási erőt, így kevésbé csússzon meg az autó a kanyarban, jobban tapadjon.)
(és persze van tapadási, csúszási meg gördülési súrlódás, meg mindegyiknek saját együtthatója, de az elv mindegyiknél ugyanez).
Fernando Torrent
2009.10.23 20:52:55
@Cro166: lehet, hogy ebben meg kéne egyeznie a yarisosnak meg az omegásnak. az omegás már úgyis bukta a két szint bonust, ha elviszi az egészet (némi ellentételezés fejében), akkor ő nem bukik többet, mint eddig, a yarisosnak viszont marad a bonusa... de mondjuk ezzel valószínűleg már elkéstek.
Tegnap reggel az én közreműködésemmel szeretett volna öngyilkos lenni egy vadbarom motoros, vagy egy óráig dúltam magamban, ennyire necces helyzetbe még nem kerültem talán soha, szerencsére nem lett végül baj. Vadmalac napi rendszerességgel találkozik munkába menet ezzel a…..
A megértés nagykövete újra hallatott magáról, mert vele mindig történik valami, ezúttal kollégája autója volt útban valakinek, aki biztos valami Óz fanatikus, mert mindenáron a sárga köves útra szeretett volna parkolni, csak nem sikerült neki arrébbtolni a már ott álló autót.…..
Fernando Torrent
2009.09.25 19:11:57
@TH: igazad van, én pl. ezért nem cserélem le egyetlen ruhámat se már évek óta, lehet, hogy koszos-olajos egy kicsit, meg szakadt/kopott itt-ott, de a hidegtől megvéd, meg mégse pucéron járok, és végülis ez a lényeg, nem?
Kifejezetten szerény nevű olvasónk, Claudius_az_Isten küldte be nekünk az alábbi sztorit egy negatív élményének hatására, pontokba szedve azt is leírja, hogy nekünk, autósoknak mire kell jobban odafigyelnünk, hogy béke legyen és szeretet, no meg hogy elkerüljük a baleseteket.…..
Fernando Torrent
2009.09.17 11:21:45
@Marcellusca (már a moxonidin is kevés): mivel veszélyezteti saját magát? mert a 60-nal nem nagyon...
a másik kérdésedre meg: egyelőre azért az a természetes, ha veszélyeztetés nélkül előznek meg, nem az, ha meg akarnak ölni, nyilván az általánostól eltérő eseteket írja meg mindenki autózz-posztba...
a másik kérdésedre meg: egyelőre azért az a természetes, ha veszélyeztetés nélkül előznek meg, nem az, ha meg akarnak ölni, nyilván az általánostól eltérő eseteket írja meg mindenki autózz-posztba...
Fernando Torrent
2009.09.17 11:10:35
@Rocko-: (de igazából mindenki, aki "a szabály az szabály"-ozik meg a robogóst szidja a 60-ért):
amit a robogós csinált, az szabálytalan.
amit az autós, az szabálytalan ÉS súlyosan balesetveszélyes.
a posztoló problémája nem az, hogy szabálytalan volt az autós, hanem hogy veszélybe sodorta őt.
így érthető?
amit a robogós csinált, az szabálytalan.
amit az autós, az szabálytalan ÉS súlyosan balesetveszélyes.
a posztoló problémája nem az, hogy szabálytalan volt az autós, hanem hogy veszélybe sodorta őt.
így érthető?
A Comedy Central megirigyelte az RTL Klubtól a filigrán, fekete alapon fehér üzeneteket, amiket az ORTT utasítására kénytelenek két-három havonta kipakolni a képernyőre. A Comedy Central viszont híresen jól nevelt adó polgárian kacagtató, illemtudó vígjáték-sorozatokkal,…..
Fernando Torrent
2009.09.14 12:30:31
@David_K: a CC ad Beugrót is, méghozzá jóval nagyobb időtartamban, mint elsötétítést. mi is a probléma? hogy ad ilyet IS? vagy hogy van, aki ezt jó poénnak gondolja, miközben te nem?
Két utolsó rajthely, egy utolsó előtti és egy utolsó futamhelyezés után lecserélte a Ferrari beugró pilótáját. Szerinte a média a hibás, túl keményen és sokat kritizálták. ”Akik ilyeneket írnak, fogalmuk sincs, mekkora kárt okoznak. A sajtónak döntő szerepe…..
Fernando Torrent
2009.09.07 22:44:14
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
kerestem az udvaron egy oszlopot/fát és ahhoz lakatoltam a biciklit és kész.
azért középiskolás diákok ne legyenek már olyan elveszettek, hogy ha nincs kiépített biciklitároló, meg csúnyán néznek rá, akkor nem megy biciklivel!