Adatok
ulpinus
0 bejegyzést írt és 123 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Bocsánat, de ez a történet sem rövid… 2011. február 18-án nagyon „furcsán” éreztem magamat, már reggel 6 órakor. A szemeim majd ki akartak esni, szinte kigúvadtak és zsongott a fejem, folyamatosan hallottam, ahogy folyik a vér az ereimben. 10 óra körül…..
Mi sem mutatja jobban a másodlagos autópiacon vadászók bizalmatlanságát, mint a tény, hogy azért nem vitte el az autót, mert nem volt semmi baja. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Keddi posztunkra reagálva küldte el levelét Alpár, miszerint érdemes másik szemszögből is megvizsgálni az autópályán letolós "játékot". És tényleg, nem feltétlenül az a hülye, akit utolérnek a belső sávban. Ha nincs hely hova kimenni (általában a kamionok hosszú sora…..
ulpinus
2012.04.17 09:32:29
@Frigyesmester:
Nem tudom elképzelni, hogyan érhet ennyi dráma valakit autózás közben. Biztos velem van a baj, hogy valamiért elkerülnek az adrenalinhuszárok, de hosszú évek alatt sem ért ennyi trauma az úton, mint téged akár egy nap alatt.
Nem várom, hogy bevalld, hogy a veszélyessé válható szituációk kiélezése motivál, mert ez lehet tudat alattiból fakadó. Csak néha próbáld ki, hogy pár percig arra koncentrálsz, hogy a körülötted forgalomban levők nem ellenségek, nem gonosz ellenfelek, akikkel meg kell harcolni. Keress valamilyen elfoglaltságot, amivel a felgyülemlett feszültséget levezetheted, a vezetés így is elég veszélyes...
Nem tudom elképzelni, hogyan érhet ennyi dráma valakit autózás közben. Biztos velem van a baj, hogy valamiért elkerülnek az adrenalinhuszárok, de hosszú évek alatt sem ért ennyi trauma az úton, mint téged akár egy nap alatt.
Nem várom, hogy bevalld, hogy a veszélyessé válható szituációk kiélezése motivál, mert ez lehet tudat alattiból fakadó. Csak néha próbáld ki, hogy pár percig arra koncentrálsz, hogy a körülötted forgalomban levők nem ellenségek, nem gonosz ellenfelek, akikkel meg kell harcolni. Keress valamilyen elfoglaltságot, amivel a felgyülemlett feszültséget levezetheted, a vezetés így is elég veszélyes...
...itt, hirdesd meg máshol! A csodás helyen ripsz-ropsz fiatalodik egy kicsit, nyilván óracsoportot kellett cserélni időközben. Az új tulajdonos mindenképpen jelentkezzen, kíváncsiak vagyunk a magyarázatra. ..
ulpinus
2012.02.16 06:54:43
@Mercel:
Most komolyan, ha 100km-t mész vele, akkor eleve melegen indul, és nincs hideg üzem? Vagy a bemelegedés után hirtelen regenerálódni kezd a motor és visszaépül a kopás?
Most komolyan, ha 100km-t mész vele, akkor eleve melegen indul, és nincs hideg üzem? Vagy a bemelegedés után hirtelen regenerálódni kezd a motor és visszaépül a kopás?
ulpinus
2012.02.16 13:39:52
@Mercel:
A cikk a téli indításról és bemelegítésről szól, nem a napi futásmennyiség hatásáról a kopásra (persze csak a cím alapján frappáns válasz lehetett volna)...
Szóval függetlenül az évszakoktól, és az arányoktól az intenzív kopásos terhelés abszolút értékben mindig azonos, nem függ attól, hogy bemelegedés után mennyit megy még a kocsi. Nem értem mit erőlteted az arányokat, mitől kopna kevesebbet a motor, ha többet jár(akkor is kopik, csak az induláshoz képest kevésbé). Az, hogy esetleg az olajnak nem tesz jót, ha nincs kimelegítve belőle a pára, csak egészen extrém esetekben fordul elő, lévén hogy egy átlag autó 1km után be szokott melegedni.
A cikk a téli indításról és bemelegítésről szól, nem a napi futásmennyiség hatásáról a kopásra (persze csak a cím alapján frappáns válasz lehetett volna)...
Szóval függetlenül az évszakoktól, és az arányoktól az intenzív kopásos terhelés abszolút értékben mindig azonos, nem függ attól, hogy bemelegedés után mennyit megy még a kocsi. Nem értem mit erőlteted az arányokat, mitől kopna kevesebbet a motor, ha többet jár(akkor is kopik, csak az induláshoz képest kevésbé). Az, hogy esetleg az olajnak nem tesz jót, ha nincs kimelegítve belőle a pára, csak egészen extrém esetekben fordul elő, lévén hogy egy átlag autó 1km után be szokott melegedni.
ulpinus
2012.02.16 19:53:08
2011. április 26.-án 83 éves édesanyámat légzésszervi panaszokkal beutalták az Országos Korányi TBC és Pulmonológiai Intézet XIV. Tüdőbelosztályára (B. épület II. emelet).Mire mi odaértünk orvossal már nem tudtunk beszélni, mert ebben a kórházban nincs minden osztályon…..
ulpinus
2012.01.23 19:41:17
@csak néha benézek ha marhaságot látok: Éppen azért nem kellett volna mozgatni. Mondjuk ennyi törésnél már az első mozdításnál után a szörnyű ropogás elég kellett volna legyen a leálláshoz, még egészségügyi végzettség nélkül is.
ulpinus
2012.01.23 21:36:07
@csak néha benézek ha marhaságot látok: Azt hiszem csak egyet tehetek: meghajlok a döntő érv előtt. További jó ropogtatást.
ulpinus
2012.01.23 22:31:09
@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Csak azt nem értem, hogy miért kellett előbb beidegződésből megjáratni a bunkósbotot a fejemen. A hasonló zörej nekem mindenesetre nem kellemes, még akkor is, ha nem hallható, hanem kézzel érezhető. A posztban szereplő személyzetnek ezek szerint más volt a tűrésküszöbe.
Csak azt nem értem, hogy miért kellett előbb beidegződésből megjáratni a bunkósbotot a fejemen. A hasonló zörej nekem mindenesetre nem kellemes, még akkor is, ha nem hallható, hanem kézzel érezhető. A posztban szereplő személyzetnek ezek szerint más volt a tűrésküszöbe.
A tömeg 16 órakor nem fért el a Hősök terén, 17 órakor nem fért el az Andrássy úton, 18 órakor nem fért el a Kossuth téren. Így tudnám összefoglalni, hogy hányan voltunk.
Alább egy kis képriport a saját fotóimmal:
A Felvonulási tér felől érkezőben. Kb. 15:45-kor már nem…..
ulpinus
2012.01.22 18:10:24
@Creatura:
Ja, és még nem is jött meg az első fizetés az új adószabályok szerint. Na majd akkor lesz pofára esés a forradalmi fülkék többségében...
Ja, és még nem is jött meg az első fizetés az új adószabályok szerint. Na majd akkor lesz pofára esés a forradalmi fülkék többségében...
Gabriella helyzete nem egyedi, a svájci frank alapú autóhitelekkel sokan elúsztak az utóbbi években. Különösen nagy gondot jelent az ilyesmi akkor, ha valakinek munkaeszköze is egyben a kocsi és azzal keresi a kenyerét. Közületek van, aki hasonló szituációba sodródott? Ti mit…..
ulpinus
2012.01.15 10:56:37
Az előzés nem kötelező, de nagyon utálom azt a jelenséget, amiről babel is ír. Mennek az úton és addig nem jut eszükbe gyorsan menni, amíg valaki utol nem éri őket és meg akarja előzni, és a gázra lépnek. Baleseteknél a legtöbbször kihozzák az előzést végrehajtót…..
A felszínes gondolkodók, de időnként a rutinosak is beleesnek abba a logikai hibába, hogy sémákban gondolkodnak. Bizonyos dolgokat hajlamosak vagyunk kész tényként, egyértelmű igazságként elfogadni csak azért mert sokan mondják, vagy sokszor mondják, vagy hitelesnek tűnő emberek…..
Az előzés talán a legveszélyesebb, legtöbb körültekintést igénylő manőver. Nem csoda, hogy a legsúlyosabb balesetek nagy része ilyenkor történik. Vannak, akik egyáltalán nem is mernek előzni, míg mások (pl. én is) igyekeznek körültekintően, de esetenként mást megelőzve…..
Kedves Olvasók! Már 15 hónapos volt a kisfiunk és úgy gondoltuk párommal, lassan ideje, hogy jöjjön a kistesó. Nem erőltettük a dolgot, nem akartam azon agyalni folyton, hogy összejön-e, csak rábíztuk magunkat ismét a természetre. Sajnos a következő hónapba is megjött. Nem…..
ulpinus
2011.10.10 11:02:59
ulpinus
2011.10.10 11:30:58
@Dr.laikus PhD:
Ha abból indulunk ki, hogy a "hasüregem már tele volt vérrel", akkor belátható, hogy a leírás erős túlzásoktól hemzseg a vérzések intenzitását illetően. Viszont elmondás szerint nem is vérzett 7 napig egyfolytában, hanem csak 2 alkalommal időszakosan és harmadszorra volt esetleg súlyos. Ez pedig lehetséges.
Ha abból indulunk ki, hogy a "hasüregem már tele volt vérrel", akkor belátható, hogy a leírás erős túlzásoktól hemzseg a vérzések intenzitását illetően. Viszont elmondás szerint nem is vérzett 7 napig egyfolytában, hanem csak 2 alkalommal időszakosan és harmadszorra volt esetleg súlyos. Ez pedig lehetséges.
ulpinus
2011.10.10 11:53:52
Úgy látszik, sok embernek fogalma sincsen arról, hogy kétkerekű járművével felhajthat-e autópályára vagy autóútra. Egyes (többnyire Európán kívüli) országokban megszokott, hogy ilyen helyeken is lehet számítani lovasszekér, kismotor, bicikli, gyalogos felbukkanására, de…..
ulpinus
2011.10.08 22:13:55
Tudom, tudom, Péter levele hangulatkeltésre kiválóan alkalmas, de olyan mély részletességgel ír az őt feltartóztató kerékpáros szőrös tomporáról, mint Tolsztoj Ivan Iljics állapotának romlásáról, vétek lenne nem elolvasnotok! Sokáig gondolkodtam, hogy megírjam-e ezt az…..
Jómagam ezt a blogbejegyzésemet kinyomtatva teszem a népszámlálási borítékba. A kitöltetlen kérdőív az nálam marad. A borítékot leragasztva adom oda a számlálóbiztosnak. A boríték átlátszó ablakában az állandó lakcímem helyett a "Népszámlálás jogszerű elutasítása" szöveg fog szerepelni.
Kérem a…..
Örök viták tárgya az autós-kerékpáros viszony, holott nem ellenségeskedésről, hanem partnerségről kellene, hogy szóljon. Való igaz, messze vagyunk Hollandiától, de nem gondolom, hogy zsigerből kellene utálni a kerékpárosokat autósként, főleg, hogy sokan használják mindkét…..
ulpinus
2011.09.09 16:43:23
Ez itt a két kutyám. A nagyobbik, Lloyd, egy 55 kilós hovawart. Nemcsak a macskák, de a kutyák, sőt a betörők réme is ő, hatalmas, gyors és erős, nem lennék zsákmányállat a közelében. A kicsit Vikinek hívják, és bár még csak 9 hónapos, már most 23 kilós, csupa izom,…..
ulpinus
2011.08.28 12:51:04
@Ica a fekete cica:
Pont erről beszéltem. Szarnak, kárnak nincs gazdája, ahogy a régiek modták vala. Ezért szokás letagadni azt is, hogy egyáltalán valaha tartott valaki kutyát/macskát ha az bajt okozott.
Pont erről beszéltem. Szarnak, kárnak nincs gazdája, ahogy a régiek modták vala. Ezért szokás letagadni azt is, hogy egyáltalán valaha tartott valaki kutyát/macskát ha az bajt okozott.
ulpinus
2011.08.29 08:50:26
@purehetero:
Már kár mentegetni magadat. Hiába na, agyonverni egy nyeszlett srácot nem egy dicsőséges teljesítmény, akármennyire büszke is vagy rá. A szint leginkább az állatkínzókéval egyezik.
Nagyon rágerjedtél itt is a 10 éves wannabe trollokra. Miért nem inkább egy óvodába mész szétcsapni a gyerekek között, akik meghúzták a macska farkát. Ők biztosan nem tudnának visszaütni, úgyhogy jöhetnél vissza ide learatni a hősi babérkoszorút.
Már kár mentegetni magadat. Hiába na, agyonverni egy nyeszlett srácot nem egy dicsőséges teljesítmény, akármennyire büszke is vagy rá. A szint leginkább az állatkínzókéval egyezik.
Nagyon rágerjedtél itt is a 10 éves wannabe trollokra. Miért nem inkább egy óvodába mész szétcsapni a gyerekek között, akik meghúzták a macska farkát. Ők biztosan nem tudnának visszaütni, úgyhogy jöhetnél vissza ide learatni a hősi babérkoszorút.
ulpinus
2011.08.29 09:25:12
@purehetero:
Nézd, az hogy konkrétan mit terveztél teljesen lényegtelen. A lényeg, hogy nagy büszkén rákészültél egy másik ember megalázására. Vagy mi az a nagyon vágyott tevékenység, amihez "pedig pont egy olyan embert kerestem mint te"?
A gyengébb megalázásban való örömszerzés valóban nem törvénytelen, csak ne várd, hogy még tapsoljanak is hozzá...
Mint ahogy az állatkínzók sem szokták.
Nézd, az hogy konkrétan mit terveztél teljesen lényegtelen. A lényeg, hogy nagy büszkén rákészültél egy másik ember megalázására. Vagy mi az a nagyon vágyott tevékenység, amihez "pedig pont egy olyan embert kerestem mint te"?
A gyengébb megalázásban való örömszerzés valóban nem törvénytelen, csak ne várd, hogy még tapsoljanak is hozzá...
Mint ahogy az állatkínzók sem szokták.
Naiv ügyfél azt gondolta, ha valamilyen időpontot egyeztet a futár céggel, akkor azt a kiszállításnál is figyelembe veszik. Tévedett, csomag pedig - többszöri telefonálgatás, egyeztetés után is - ment vissza a feladóhoz. DHL futárszolgálat magyar módra.Egyik délután egy DHL-es…..
ulpinus
2011.08.09 10:21:05
@akiazsiráfotszereti:
Nem értem, miért kell otthon lenni a kézbesítésnél. Nekem rendszeresen hoztak cuccot munkaidőben, amikor nem voltam otthon. Este ott várt minden az ajtó előtt. Laptop, könyv, de még bicikli is volt egyszer. Probléma csak 1X volt, amikor a szomszéd elé tették, de az is 5 perc alatt megoldódott. Ha meg végképp aláírós volt az átvétel, akkor este át lehetett venni a közeli irodában. Nem kellett az otthonmaradással stresszelni.
Igaz a világ másik végén is sok probléma van az életben, de legalább a csomagküldés rendszere működik...
Nem értem, miért kell otthon lenni a kézbesítésnél. Nekem rendszeresen hoztak cuccot munkaidőben, amikor nem voltam otthon. Este ott várt minden az ajtó előtt. Laptop, könyv, de még bicikli is volt egyszer. Probléma csak 1X volt, amikor a szomszéd elé tették, de az is 5 perc alatt megoldódott. Ha meg végképp aláírós volt az átvétel, akkor este át lehetett venni a közeli irodában. Nem kellett az otthonmaradással stresszelni.
Igaz a világ másik végén is sok probléma van az életben, de legalább a csomagküldés rendszere működik...
Caplatunk fel nedvesen tocsogó papucsban az alsóörsi kemping strandjáról, éppen azt beszélgetjük, hogy az előrejelzésekre rácáfolva milyen rohadtul jó idő van. Aztán tőlünk jobbra, a gyep közepén nagy csődület egy Yaris körül, mellette egy szőke hölgy enyhén hisztérikus…..
ulpinus
2011.08.08 12:17:06
@kovi1970:
Normális országban a sofőr fizetné a csatornafedél és a gyep újratelepítését is.
Gyerekek játék közben bárhol percenkét esnek-kelnek és túlélik, de viszonylag ritkán hasít be közéjük szőke yarisos picsa, ami ellen kisebb az esélyük mint a csatorna ellen. Most ez a példány szerencsére kivonta magát a forgalomból, addig kell örülni, amíg nem kezd újra vezetni...
Normális országban a sofőr fizetné a csatornafedél és a gyep újratelepítését is.
Gyerekek játék közben bárhol percenkét esnek-kelnek és túlélik, de viszonylag ritkán hasít be közéjük szőke yarisos picsa, ami ellen kisebb az esélyük mint a csatorna ellen. Most ez a példány szerencsére kivonta magát a forgalomból, addig kell örülni, amíg nem kezd újra vezetni...
Az egy lehúzós/egy pozitív hagyományát követve a legutóbbi negatív helyzetjelentés után egy igazi boldogságtól kipirult ügyfél élményeit olvashatják a Mongolian BBQ-ból:2007-ben jártam a Mongol étteremben nagyon jól éreztem magam. Négyfős társaságunkat agyon kényeztették.…..
ulpinus
2011.07.08 13:02:04
Tegnap is sikerült egy pofonosztós sztorit kirakni, hát ne szakítsuk meg a sort, jöjjön ma is egy, ahol a szabálytalanságon kívül, kiosztanak egy maflást a biztonság kedvéért. A történet annyiban más, hogy nem férfi a férfival küzd, hanem a gyengébbik(?) nem két képviselője.…..
ulpinus
2011.07.07 10:35:09
@zooDoo:
Ez a poszt is csak megerősít, hogy jól tettem, hogy nem a német szentháromság modelljeiből választottam kocsit. Nehéz döntés volt, mert verhetetlenek minőségben, de az itt ráépített márkaiamage kizárja, hogy jó érzéssel üljek a volán mögé.
Ez a poszt is csak megerősít, hogy jól tettem, hogy nem a német szentháromság modelljeiből választottam kocsit. Nehéz döntés volt, mert verhetetlenek minőségben, de az itt ráépített márkaiamage kizárja, hogy jó érzéssel üljek a volán mögé.
ulpinus
2011.07.08 09:41:34
@ulpinus:
Akkor, hogy érthető is legyen (bocsánat Grétsy tanár úr)
2) Niki egy még nem diagnosztizált több személyiséggel rendelkező páciens. Időnként lenyom egy-egy menetet önmagával mint a Fight clubban. Ezúttal vele volt a szintén ugyanilyen szindrómában szenvedő barátja is...
Akkor, hogy érthető is legyen (bocsánat Grétsy tanár úr)
2) Niki egy még nem diagnosztizált több személyiséggel rendelkező páciens. Időnként lenyom egy-egy menetet önmagával mint a Fight clubban. Ezúttal vele volt a szintén ugyanilyen szindrómában szenvedő barátja is...
Pár napja is Szeged szerepelt, megvallom, egyik kedvencem. Azon túl, hogy kedves, szép város, nekem élhetőbbnek tűnik Budapestnél. A fővároshoz képest sokkal jobban fejlesztik a tömegközlekedést. Kerékpárút is aránylag jóval több áll rendelkezésre és tényleg sokan járnak…..
ulpinus
2011.06.22 08:55:16
@Aabroncs:
Az a fránya Freud bácsi elszólta magát. Szóval visszaadtál nekik valamit abból, amit az élettől kapsz?
Vagy ahogy Vörösmarty mester szépen megfogalmazta: "Kompenzálás az élet megrontója..."
Az a fránya Freud bácsi elszólta magát. Szóval visszaadtál nekik valamit abból, amit az élettől kapsz?
Vagy ahogy Vörösmarty mester szépen megfogalmazta: "Kompenzálás az élet megrontója..."
ulpinus
2011.06.23 10:50:30
@Rong:
Én csak az 5 éves gyerekét sajnálom. Szegényke gyanútlanul felül a biciklire, és közben nem is sejti milyen indulatokat gerjeszt ezzel az öregében. :)
Biztos Brutus a beceneve...
Én csak az 5 éves gyerekét sajnálom. Szegényke gyanútlanul felül a biciklire, és közben nem is sejti milyen indulatokat gerjeszt ezzel az öregében. :)
Biztos Brutus a beceneve...
Mivel ez egy autós blog, szép számmal kerülnek be az autó kontra kerékpár ellentétet az előbbi szemszögéből leíró posztok. Legtöbben közülünk talán elfogultságból is úgy látjuk, hogy a biciklisek szabálytalanabbak. Van mind a két félből bőven ilyen és olyan is, bár míg…..
ulpinus
2011.06.15 12:08:03
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
A kevéssé absztrakt, sőt inkább konkrét felvetés arra vonatkozott, hogy biciklivel kevesebb balesetet okoznak, kisebb kárral.
De biztos minden autós baleset mögött ott van a statisztikában nem megjelenített biciklis, aki ugyan nem ért az autóhoz, stb...
Nem lehetőségekről, elvi levezetésekről volt szó, hanem konkrét tényekről (pl.: KSH). Ezt lehet árnyalni nitroglicerines példákkal, de ettől még az autósok fogják továbbra is a legtöbb balesetet okozni (számarányosan és kárértékben is).
A kevéssé absztrakt, sőt inkább konkrét felvetés arra vonatkozott, hogy biciklivel kevesebb balesetet okoznak, kisebb kárral.
De biztos minden autós baleset mögött ott van a statisztikában nem megjelenített biciklis, aki ugyan nem ért az autóhoz, stb...
Nem lehetőségekről, elvi levezetésekről volt szó, hanem konkrét tényekről (pl.: KSH). Ezt lehet árnyalni nitroglicerines példákkal, de ettől még az autósok fogják továbbra is a legtöbb balesetet okozni (számarányosan és kárértékben is).
ulpinus
2011.06.15 12:25:47
@szaGértő:
Látom itt már elvi kérdésekről van szó, bármi áron is. :)
A konkrét példával és a belemagyarázásokkal a probléma:
Az, hogy valami értelmetlen vagy nem, semmilyen összefüggésben nincs a bekövetkezése valószínűségével.
Az értelmetlenséget ebben esetben az okozza, hogy a nitrós kocsi számtalan esemény következtében felborulhat. Ha csak a jelen szituációt nézzük, akkor sokkal nagyobb a valószínűsége egy autós közreműködésének, mint egy biciklisének. Ennek ellenére a biciklizés veszélyes mellékhatásként lett beállítva.
Látom itt már elvi kérdésekről van szó, bármi áron is. :)
A konkrét példával és a belemagyarázásokkal a probléma:
Az, hogy valami értelmetlen vagy nem, semmilyen összefüggésben nincs a bekövetkezése valószínűségével.
Az értelmetlenséget ebben esetben az okozza, hogy a nitrós kocsi számtalan esemény következtében felborulhat. Ha csak a jelen szituációt nézzük, akkor sokkal nagyobb a valószínűsége egy autós közreműködésének, mint egy biciklisének. Ennek ellenére a biciklizés veszélyes mellékhatásként lett beállítva.
ulpinus
2011.06.15 13:19:59
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Ha a válaszokat is megkapjuk, akkor végre értelmét veszti a Móricka szintű számháborúsdi (lsd cserbenhagyók 90%-a biciklis és társai).
Ha a válaszokat is megkapjuk, akkor végre értelmét veszti a Móricka szintű számháborúsdi (lsd cserbenhagyók 90%-a biciklis és társai).
Zuglóban tanultam vezetni, jól ismerem, tele van jobb kezes utcákkal. Sajnos ezek közül több is elég veszélyes, mert néha egész széles vagy osztott pályás utak is bele tartoznak ezek körébe, mint például a Hargita levelében megjelölt kereszteződés. Ez persze nem mentesít…..
ulpinus
2011.06.08 15:46:17
@Inter Face:
Mondjuk ahol a közlekedés az élet más területein szerzett frusztrációk levezetésének és kompenzációjának fő színhelye, ott hozhatnak akármilyen szabályt, akkor sem lesz biztonság.
Ahol meg csak A-ból B-be szeretnének eljutni gond nélkül, ott nem okoz problémát a 4 oldalról egyszerre érkezők elindulási sorrendjének kialakítása akármilyen egyéb szabály nélkül sem.
Mondjuk ahol a közlekedés az élet más területein szerzett frusztrációk levezetésének és kompenzációjának fő színhelye, ott hozhatnak akármilyen szabályt, akkor sem lesz biztonság.
Ahol meg csak A-ból B-be szeretnének eljutni gond nélkül, ott nem okoz problémát a 4 oldalról egyszerre érkezők elindulási sorrendjének kialakítása akármilyen egyéb szabály nélkül sem.
Mostanra viszonylag jól el lett látva kis hazánk autópályákkal. Az hogy mennyire (nem) nőttünk fel használatukhoz, már jó pár bejegyzés témája volt. SomiTomi levele ezúttal az egyre több helyre telepített kijelzőkkel foglalkozik. Nagyon hasznosak lehetnének elvileg, én már…..
ulpinus
2011.06.01 09:10:43
@zootyo:
Azt nem lehet, mert a ködlámpa lekapcsolása mínusz 120 LE, ami már majdnem olyan súlyos veszteség, mint ha a NoFear matrica leesne. :)
Azt nem lehet, mert a ködlámpa lekapcsolása mínusz 120 LE, ami már majdnem olyan súlyos veszteség, mint ha a NoFear matrica leesne. :)
A dugóban álló autót balról előző kerékpáros zavaros identitású, követelőző alternatív, akit az LMP támogat, így méltó utóda az SZDSZ-eseknek, és partnere az MSZP-nek. Tóth Gy. László politológus a Magyar Nemzetben közölt eszmefuttatásában leszögezi: a kerékpározás…..
ulpinus
2011.05.30 14:22:09
@Sam the Ace:
Talán nézd meg inkább a statisztikát, hány autós ment az elmúlt tíz évben vonat elé, és hány biciklis. Vonatvezetők, vigyázzatok a gyengébbekre...
Biciklivel pirosont, pedig autóval pirosonnal kell hasonlítani. Utóbbira Pesten csúcsforgalomban saját tapasztalat: lámpánként és váltásonként 3 autó. Ezt elég nehéz lenne biciklivel megközelíteni.
Amúgy meg biciklivel nem a pirosnál kell figyelni, hanem a zöldnél, a keresztező stoptáblánál főúton, jobbkezesben balról, szemből balra index nélkül kanyarodó ellen egyenesen haladva stb. Ezekhez képest a piros lámpa a biztonságos zóna a biciklisek számára.
Talán nézd meg inkább a statisztikát, hány autós ment az elmúlt tíz évben vonat elé, és hány biciklis. Vonatvezetők, vigyázzatok a gyengébbekre...
Biciklivel pirosont, pedig autóval pirosonnal kell hasonlítani. Utóbbira Pesten csúcsforgalomban saját tapasztalat: lámpánként és váltásonként 3 autó. Ezt elég nehéz lenne biciklivel megközelíteni.
Amúgy meg biciklivel nem a pirosnál kell figyelni, hanem a zöldnél, a keresztező stoptáblánál főúton, jobbkezesben balról, szemből balra index nélkül kanyarodó ellen egyenesen haladva stb. Ezekhez képest a piros lámpa a biztonságos zóna a biciklisek számára.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Akkor a lényeg: a beteg kellemetlen, bunkó, orvosilag képzetlen stb. Mégis ez volt a szerencséje, mert addig kapálózott, amíg ellátást is kapott és nem feküdt be aszalódni az elfekvőbe.
Gratulálok amúgy az online sütés távdiagnosztikai másoddiplomához. Elképesztő, milyen tárgyak kerülnek már be a curriculumba...