Regisztráció Blogot indítok
Adatok
DOKKOLÓ

0 bejegyzést írt és 58 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Heti merítés 2015.06.07 08:15:13
Motorozz négy keréken! A legőszintébb, legjobb visszajelzést egy kisgyerek reakciójából látjuk. Ott nincs irigység, se mérlegelés, hogy most ennek szabad-e örülni, vagy le kell-e nézni a másikat, netalán utálni kell-e az illetőt. Kisgyerek nem tetteti, mint egy szomszéd a…..
DOKKOLÓ 2015.06.07 09:56:18
@totál kár: Benéztem, azt hittem a költségeket írta, de azok óraállások.
A Carthorttle oldalt már régóta olvasom, jó anyagaik vannak és a felületük is guszta. Külön kedvencem a Car Memes, még matricát is rendeltem tőlük. Tegnapelőtt vettem észre a posztot, amiben a Carwow kvízének kitöltése a cél, 60% felett állítólag Jedi szint. Beküldtem a…..
DOKKOLÓ 2014.08.17 23:53:28
@Mumia: @w a s d: 4C-nek nincs se elektromos se hidrós szervókormánya.. 900 kiló körül van, alig nehezebb, mint egy régi Swift.
Ismerjék meg Chen urat, ő az. Chent az Apple News Hong Kong fedezte fel és a zerotohundred tette hírhedté, akik rátaláltak az Apple News HK hírére és lefordították. Chen úr vállalkozó, kisiparos. Nem csak műhellyel, hanem bemutatóteremmel és raktárral is rendelkezik és…..
DOKKOLÓ 2014.08.15 18:33:00
@Grifter: Milyen maradék szerkesztőség? Elküldtek valakiket vagy mi történt???
A szigetelőszalagot is oldja a gázolaj  - Itt vagyok a Rakparton és megállt az autó – búgta a telefonba feleségem. A legjobb hely az elakadásra. Másodszor csinálja, rutinja van benne.  Érdekes a közlekedőtársak reakciója, a villogó elakadásjelző és a kocsi mellett…..
DOKKOLÓ 2014.08.02 22:21:24
Az ilyen cikkek és az ismerősök sztorijai mindig megerősítenek abban, hogy nem kell dízelt vennem. Évi kevés kilométerre szívó benzin, sokra meg gyári LPG. Ez utóbbi a dízelnél bőven gazdaságosabb üzemeletetést tesz lehetővé. (Megjegyzem Octaviaban is van ilyen).
Itt már egyébként régen nem csak a fogyasztásról van szó. Hosszútávon a megbízhatóságban egy modern dízel a benzines nyomába se ér. Ha követitek az égéstér adását, hallhattátok, hogy Novoth Tibor soha nem venne gázolajos autót. Szerintem nem véletlenül.. A kijelentése után pedig sorolta az alkatrészeket, hogy mi minden kell egyáltalán ahhoz, hogy az üzemanyagnyomás felépüljön. (8db volt ha jól emlékszem, ezek a benzinesnél nincsenek).
Nagyságrendekkel egyszerűbb a konstrukció, komoly meglepetések nem igazán érhetik az embert. Ohne kéttömegű lendkerék, turbo, befecskendező, nagynyomású szivattyú, gázolajszűrő, DPF, EGR, (adblue). Csomó hibaforrás egyszerűen nincs is.
Jó a nyomatéktenger, de ennyit bőven nem ér. Az Euro5-től felfele már szinte gombhoz kabátot szindróma van..

@isti75: Azért érdekes, hogy ezek a fránya villanyautók valahogy mégse akarnak elromlani.. Egy Priusra 4-500 ezer kilométerig kis túlzással rá se kell nézni. Mindennel együtt kb. fele költsége van, mint egy 1.9 PD-nek. Akkor a fejfájásról, meg időkiesésről még nem is beszéltem.
totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/04/03/prius-taxik_tomegevel/
Sportkormány, pótféklámpa, sportlégszűrő, xenon? Akár ezekért is ugorhat a műszakid. A rendőrök már akcióznak. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
DOKKOLÓ 2014.03.21 22:11:21
@TaaT: Nem érted a mondanivalóm.. Régi Golfokon, Hondákon, Astrákon 10-ből 1-en van ilyen eszetlen átalakítás.
Valóban komoly autókon (A5, Mazda 6, 159, 458, BMW 5, folytasd a sort kérlek) meg talán 10000-ből 1 esetben. De akkor sokat mondtam.
DOKKOLÓ 2014.03.22 09:16:12
@Rocko-: Köszönöm!
TComment Autót 200 ezresért? 2014.02.26 06:15:00
Keresik őket, adják-veszik őket, mennek, amíg van vizsga, aztán bontó. A Halál Völgye tele van romokkal, de vajon akadnak túlélők? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
DOKKOLÓ 2014.02.27 11:39:25
@karlmann: Ott a pont! Én sem értettem a választott autókat, hiszen ezek ha rendben lennének, akkor is benzintemetők!
Akinek 2 kilója van autóra az vegyen régi Swiftet, Punto 1-et, F Astrát, B Corsát. Ezekhez tényleg minden filléres tétel, faék egyszerű technika és sz@rásig van alkatrész hozzájuk.
TComment Ilyen egy sportos autó 2013.11.27 06:15:00
A sportosság és a vezetés élménye azok a frázisok, amelyektől a gyártók eladásokat remélnek. Meg tudjuk fogalmazni, hogy milyen egy sportos autó? Megpróbáljuk. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
DOKKOLÓ 2013.11.27 14:00:20
Amelyik autósnak még nincs bikakábele, annak majd lesz. Elfüstöltünk párat, hogy kiderüljön, melyik a jó. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
DOKKOLÓ 2013.11.25 18:47:02
1.
Probléma, hogy a műszernél 200A a méréshatár, e fölött nem mér. Ezt jelzi is amikor "1" ír ki. A szerkesztőségi és a hegesztő kábellel is túl lett lépve ez az érték.

2.
Egyébként mint látszik a legótvarabb kábel is gond nélkül átvisz 50-60 Ampert. Ez az igazi tanulság ebből a tesztből! Fordulaton járatva ez még több lehet. 10-15 percet járatva a legkisebb kábellel is beindult volna a kocsi. Mivel ennyi idő alatt töltődik annyi a hallott akksiba amennyi egy indításhoz elég. Pluszban meg ott van még a segítség. Ha nem az a cél, hogy abban a mp-ben indítsuk a kocsit akkor elég egy vékonyabb kábel is.

A tesztelt 200 Amperos kábellel az 1.0 Swiftről el lehet indítani egy 2.0 JTD-t, ha ésszel csinálják! Persze nem azonnal, hanem mondjuk 20-30 perc töltés után! Miért? Nem azért, mert a 40Ah-ás akksija meg az 50 Amperes generátora csodákra képes.. Hanem, mert ennyi idő alatt a kis Suzuki is tölt annyit az akksiba, hogy szinte már segítség nélkül indítani lehessen.

Én nem hiszem, hogy az lenne a célja ezeknek a kábeleknek, hogy a segítő autóról abban a pillanatban indítani tudjunk. Sokkal inkább, hogy megvárjuk míg annyi töltődik a lemerült akksi, amitől szinte már eleve elindulna.
Persze jobb egy combosabb kábel, de ha épp vékony van kéznél, akkor sincs világvége. Vészhelyzet jól jöhet.

Összegzésnek: A leggagyibb kábellel is indítható (szinte) bármi bármiről, ha van idő kivárni!
...régen sem volt, aztán csak élünk.Majd óvatosabban megyek 'oszt jó lesz.Sosem volt semmi bajom télen.Alig járok autóval amúgy is.Csak a gumigyárak lobbija az egész.És még ezernyi más indok is elhangzik általában azoktól, akik szerint fölösleges. Mindenki ítélje meg, ahogy…..
Szívesen locsolna fél liter vizet az autóban? Nagyjából ennyi párát gyűjtöttünk össze két hét alatt. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja. ..
Két évvel ezelőtt volt egy autóm, melyet legalább annyira szerettem, mint anno a Renault 15GTL-emet: egy 166-os Alfám. Hathengeres, benzines, csodás (és használhatatlan) bőrbelsővel, takony GM-automatával és 17 literes fogyasztással. Sosem akartam eladni, ahogy az ember sosem akar…..
DOKKOLÓ 2013.10.26 08:51:54
Nyolc éve vettem magamnak autót utoljára. Ezzel valószínűleg én vagyok a sereghajtó itt a szerkesztőségben. A többiek néha évente cserélik a gépeiket – Mercedesek, Audik, Mercuryk jöttek és mentek, míg én a jó öreg Volvo kormányába kapaszkodtam kitartóan. Néhányan meg is…..
DOKKOLÓ 2013.10.17 18:31:29
@20agh: Ott a pont. Én 6-10 éves kocsikat szoktam megvenni. Majd állapottól, km-től függően 10-12 éves korukban, mikor kezdődne a szopás, kiszállok belőlük. Megfejelem még azzal, hogy kizárólag olyan modellt veszek meg ami kiforrott és köztudottan jól sikerült.
Amiben benne van a pénznyelés kockázata azt messziről kerülöm (PDTDI, automata váltó, bonyolult, túl elektronizált megoldások, stb.)
Ezzel a módszerrel '96 óta, 20+ autó után szinte csak a kötelező karbantartásokra kellett költenem.

Ezzel szemben haverom próbálja életben tartani a 13 éves autóját. Kb. annyit ér most a kocsi mint amennyit ráköltött az utolsó 2 évben..
DOKKOLÓ 2013.10.17 19:33:39
@Prof. Dr. Sün: Egy családban nem feltétlenül egy autó van ám.. :)
Talán már sokan hallottak a PerfectoFX nevű lehetőségről. Én is már nagyon régóta figyeltem, majd idővel az ügyfelük is lettem. Azt hiszem talán idén április környékén nyitottam rajtuk keresztül kezelt számla szolgáltatást. Nem titkolom, az volt a szándékom, hogy ha meg…..
Irigylem azokat a megszállottakat, akik képesek egy húszéves, teljesen átlagos autóval hetekig vagy akár hónapokig foglalkozni, hogy azt többé senki ne keverhesse össze a több tízezer hasonlóval. Előre szólok, hogy az alábbiakban egy szó sem esik majd ízlésről, most az…..
Ehhez nem sok kommentár szükséges. Nyilvánvaló, hogy a Ferrari tulajdonosa nem számított ekkora verésre, amikor odagurult mellé a nyolcvanas évek végéről ránk maradt, nem különösebben szép állapotú, E30-as szériából származó BMW 3-as. Ennek a sorozatnak a legerősebb tagja a…..
"Kimegyek külföldre mosogatni, és királyul fogok élni!" Úgy tűnik, hazánkat is elérte a "kivándorlási láz", azaz egyre többen fontolgatják, hogy külföldön keresik boldogulásukat kis országunk helyett. Ez a folyamat amúgy nem egyedi, pl. a lengyeleknél vagy a románoknál már…..
Mamola megfogta! A nagyság viszonylagos: egy biztos, a motorsportban abban érhető tetten, hogy aki ért hozzá, azt is túléli, amibe mások simán belehalnak. A highside egy tipikus baleset, nehéz lekezelni, sőt, szinte lehetetlen. Az 1985-ös misanói videón Randy Mamola bemutatta, hogy…..
TComment Cégautónak ideális 2012.05.16 14:28:00
Majdnem tudja a katalógusfogyasztást, döbbenetesen halk, és nincs is túlárazva. Egy Toyotától miért is várnánk többet? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
TComment Így olcsó az autózás 2012.04.19 06:15:00
Ne kérdezd, mi mást tud, nem számít. Ez a mi népautónk, legalábbis ennek kéne lennie. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Az operatőr csaj kacagása őszinte, tudhatott valamit, amikor elindította a felvételt. Akárhogy is nézzük, a manőver nem sikerülhetett. Egy kábé kétszáz kilós Yamahát feltolni egy összkerekes pick-up platójára eleve merész vállalkozás, főleg egyedül. De a tett halála a…..
DOKKOLÓ 2012.04.13 18:51:45
TComment Sosem lesz a barátod 2012.04.11 05:50:53
Az egyik népítélkező pontosan megállapította, hogy ha lámpától lámpáig csakis 6500-nál kapcsol fel, akkor a városi fogyasztás szigorúan 22 liter. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..