Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kjapp

2 bejegyzést írt és 1015 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mérnöki csúcsteljesítmények és formabontó épületek az USÁ-tól Ausztráliáig - mutatunk tízet.     1. Millau-i völgyhíd, FranciaországSokak álma eljutni a Tarn folyó völgyében található Millau-i völgyhídhoz, amely a világ egyik legnagyobb hídja. A hatalmas tornyai mintegy 343 méteresek az…..
Európai gondolkodók sorozatunk korábbi vendége meglepő statisztikára hívta fel a figyelmet: Magyarország dobogós a mindennapi kerékpárhasználatban. Mi ennek az oka, és hogy áll a többi uniós ország?..
kjapp 2020.12.29 19:19:34
@]{udarauszkasz: A holland bicajjal jár a vasúthoz, azzal pedig munkába. Minden vasútállomásnál nagy, több százas vagy Hágában több ezres bicajtároló van. A legtöbb nagy és közepes város sétálóutca bejáratánál ingyenes, és örzött jellemzően földalatti bicajtároló van, hogy ne legyen a belváros sétálóutca tele ide oda lakatolt bringákkal. Miért? Mert a hollandok nagyon sok helyre a városban is bicajjal járnak.
Jézusnak valószínűleg barna szeme és volt sötét bőre, mint a Galileában az I. században élő zsidók többségének – írja Anna Swartwood House, a dél-karolinai egyetem művészettörténész professzora. Jézusnak  európai fehér emberként való ábrázolása a rasszista örökséggel kapcsolatos viták kapcsán…..
kjapp 2020.10.06 15:18:56
@Iván Gábor IGe: "...Zeitgeist: Jézus nem létezett, a Biblia hazugság..."

Erre csak egy Sri Aurobindo idézetet tudnék csatolni:

"Azt mondják az Evangéliumok hamisítványok, és Krisna a költők alkotása.
Adj hálát akkor Istennek a hamisítványokért, és hajolj meg az alkotók előtt."
Lehet, hogy a nagymamád ki se tudja olvasni a mai sütemények neveit és azt sem érti, miért jobb a mandulaliszt a hagyományosnál, de az biztos, hogy az ő fiatalságának is megvoltak a maga „sztársüteményei”, amik ugyan kicsit egyszerűbbek, kicsit háziasabbak voltak mai társaiknál, mégis korszakok…..
Nemrégiben néhány barátommal egy elhagyott remeteséget látogattunk meg Olaszországban. A szerzetesek ezen ősi lakhelye Abruzzóban, egy festői szépségű völgyben, egy hatalmas sziklafal tövében húzódott meg, amely egyszerre nyújtott védelmet az időjárás viszontagságai ellen és emlékeztetett arra, hogy…..
A középkori feltámadási liturgiában volt egy nagyszerű pillanat, amikor az Élet, kinevette a halált. „Élet itt a halállal, megvív csoda csatával, és a holtnak vélt Élet győz!” Talán ez a régi, sajnos elfelejtett hagyomány ihlette meg Dino Buzatti olasz írót, aki egyik groteszkjében a következőket…..
Jézus, miután apostolait megtanította imádkozni a Miatyánkot, példabeszédet mondott arról az éjjeli látogatóról, aki kenyeret kérve zaklatja lepihent barátját, aki végül felkel, hogy a kellemetlen látogatót kielégítse. Ezután olvassuk a fontos szakaszt az imádság meghallgatásáról: „Mondom nektek:…..
kjapp 2020.03.27 10:00:28
Hadd írjak néhány szót azzal a szándékkal, hogy valamelyest hozzájáruljak blogunk identitásának tisztázásához és „küldetésének” meghatározásához is (mission statement – ahogy ma mondják). E célkitűzés jegyében talán nem elhibázott ötlet elsőként a Szentírást kézbe venni. Hiszen keresztények vagyunk,…..
Figyelem! Közérdekű Közlemény! A blogunkat új felületre helyeztük és új nevet adtunk neki. 2021. októberétől az alábbi linken olvashatóak a bejegyzéseink: www.aborondomesen.com A travelbug.blog.hu oldalon nem jelennek meg az új írásaink, viszont a régi posztok természetesen továbbra is…..
Nemrég három hetet töltöttem a Szentföldön, és ennek tapasztalatait szeretném most megosztani. Egy jezsuita tanuló rendtagoknak szervezett programon vettem részt, amely Jeruzsálem és Galilea meglátogatásán kívül magába foglalt egy nyolcnapos csendes lelkigyakorlatot. Megérkezésemtől kezdve nagyon…..
Hogy milyen egy igaz keresztény? Először is, mindig igaza van. Még akkor is, ha korábban abban volt igaza, aminek most az ellenkezőjét vallja igaznak. Az ő tévedése nem tévedés, hanem a Szentlélek vezetése általi fejlődés. Az igaz keresztény, pont azért igaz, mert a Szentlélek vezetése meglátszik az…..
Szent Ágoston az élő Isten után vágyakozó, üdvösségre szomjazó istenkeresők imáját fogalmazta meg a 41. (42.) zsoltárhoz fűzött kommentárjában. A hívő bizakodón Istenhez fohászkodva igyekszik válaszolni a hitetlenek gúnyolódására: Naponta hallom: Hol van a te Istened? és naponta könnyezem:…..
Hosszú évek munkájába telt, míg testemmel meghitt kapcsolatot alakíthattam ki. Biztos vagyok benne, hogy mindannyiunk életében fontos szerepet játszik a testünkkel való viszony (ami olykor iszonnyá is válhat). Reggel például, amikor a tükörbe nézünk, vagy amikor munka után fáradtan főznünk kell,…..
kjapp 2019.03.29 09:36:36
Megengeditek, hogy visszatérjek az eredeti témához?

Sri Chinmoyt a futásról és a spirituális fejlődésről kérdezték egyszer. Érdemes összevetni, mennyiben cseng össze (vagy nem) a poszttal:

" Interjú, melyet Robert Swan, a Simply Living Magazin szerkesztője készített Ausztráliában, Canberrában, 1984. szeptember 14-én

Kérdés: Említette, hogy filozófiája a külső és a belső ötvözése. A legtöbb ember a meditációt egy belső folyamatként értelmezi, és érdekelne, el tudná-e magyarázni számunkra, miért érzi azt, hogy a maratonfutásnak helye van a spirituális fejlődésben.

Sri Chinmoy: A belső futás és a külső futás kiegészítik egymást. A külső futáshoz fegyelemre van szükségünk. A fegyelem élete nélkül nem érhetünk el sikert az élet egyetlen területén sem. Így mikor külsőleg futunk, ez a belső futásra emlékeztet minket. A belső futás, amint tudjuk, a leghosszabb táv, egy örök táv. Nem tudjuk, mikor indult, és fogalmunk sincs, mikor fogjuk befejezni. Míg ha egy maratonról van szó, tudjuk, hogy 26 mérföld megtétele után véget ér.

A külső futáshoz a fegyelem, a kitartás és a türelem életére van szükségünk – oly sok dologra, melyek jók! A spirituális életben is szükségünk van sok dologra – le kell győznünk a félelmünket, a kétségünket, a féltékenységünket, a bizonytalanságunkat és így tovább. Így azt érezzük, hogy egyik segíti a másikat.

Kora reggel, ha frissesség van az értelemben, és jó egészségnek örvendek, akkor inspirált leszek, hogy imádkozzak és meditáljak. Ha az egészségem rossz, akkor nem fogok felkelni, és imádkozni és meditálni. Vagyis a jó egészségem segít, hogy jó keresővé váljak.

Másrészt, ha igaz kereső vagyok, akkor megpróbálok tenni valamit az emberiségért az anyagi síkon. Ha szeretem Istent, a Teremtőt, akkor szeretnem kell Istent, a Teremtményt is, máskülönben miféle szeretetről van szó? Ha szeretem Istent, aki ezt a világot teremtette, akkor szeretnem kell magát a Teremtést is. Tehát, ha külsőleg futunk, akkor a Teremtést látjuk, és mikor imádkozunk és meditálunk, akkor próbálunk tudatosan tudatában lenni a Teremtőnek.

Kérdés: Ez azt jelenti, hogy azok az emberek, akik testileg nem egészségesek nem érhetik el a megvilágosodást?

Sri Chinmoy: Ó nem, bizonyosan elérhetik. Az egyetlen dolog az, hogy nem kell a világ legerősebb embere legyünk, nem kell, hogy bokszoló vagy birkózó legyünk. Azt mondom, hogy kora reggel, ha nem fáj a hasam, ha nincs fejfájásom vagy lázam, ha futok, vagy valamilyen más testedzést végzek, akkor az sokat segít nekem. Máskülönben, ha elvonulok a Himalája barlangjaiba, és elkezdek imádkozni és meditálni, és elhanyagolom a testet, akkor hány napig, hány hétig, hány hónapig tudom azt folytatni?

Vannak néhányan, akik hajlamosak elhanyagolni a testet, a test szükségleteit. Nem mondjuk azt, hogy a világ legnagyobb bokszolóivá vagy birkózóivá kell válnunk, nem. Csak egy alapszintű edzettséget kellene fenntartanunk. Ha testileg fitt vagyok, akkor képes leszek kora reggel felkelni. Akkor imádkozhatok és meditálhatok. Ha testileg nem vagyok fitt, akkor meglesz a képességem, hogy imádkozzak és meditáljak?"
Alább a magyar jezsuita Jálics Ferenc egyik írását adjuk közre. A világ egyik ma élő legjelentősebb lelki tanítója, több mint húszezer embernek adott személyesen kísért lelkigyakorlatot. Írása az imaélet fejlődéséről szól, ezt a jelenséget az egyház szemlélődő imahagyományának folyamába állítja..
kjapp 2018.12.18 13:43:44
@jabbok: "A "szemlélődés" pontosan olyan, mint a szex."

Mint a régi viccben, nem osztogatnak, hanem fosztogatnak és nem Volvót hanem Zaporozsecet.
(Aki nem ismerné: Bemondta a jereváni rádió, hogy Moszkvában a Vörös téren Volvókat osztogatnak. A hír igaz, csak a fenti 'apró' pontosítással.)

A "szemlélődésben", meditációban, éppen Isten felé törekszünk, míg a szexben a saját állati részünk felé.
kjapp 2018.12.19 10:51:59
@jabbok: Sajnos nagy a hajtás most nálam, nem is tudom miért kotyogtam bele, amikor az előző több száz hozzászólást nem olvastam el, ezért elnézést azoktól, akik szerint ez a hozzászólás nem biztos hogy érinti az eredeti témát.

Röviden:

1. Szemlélődés - meditáció :
Én csak azt hiszem, hogy amit szemlélődésnek hívnak a keresztény életben az a meditációnak felel meg. Thomas Merton egy könyvébe lapoztam bele, onnan határozottan ez az érzésem támadt, de ez csak nagyon felületes ismeretekből táplálkozó véleményem.

2. Sri Chinmoy útján egyaránt fontosnak tartjuk az imát és a meditációt. "Ima: Én beszélek Isten hallgatja. Meditáció: Én hallagtok, Isten beszél." Úgy gondoljuk, hogy a lélek bennünk az isteni részünk. A meditációval erre az isteni részre próbálunk főleg értelmünk elcsendesítésvel és uralásával hallgatni.

3-5 Kicsit messzebbről indítva: Sri Chinmoy azt tanítja, hogy minden teremtmény egy nagy 'evolúciós folyamat' része, kezdve a ásványvilágtól az emberig. Ez az ún. reinkarnációs folyamat, amiben a tudattalantól (ásványi lét) a növényi, állati léten át (Isten az állatokban álmodik), az emberin keresztül (Isten az emberben tudatára ébred) az isteni lét felé halad. Az emberen túli/embert meghaladó lét a 'megvilágosulás', ami keresztény szóhasználattal talán az 'üdvözülésnek' felel meg, lásd katolikus szentek. Ebben a folyamatban az emberi lét már több, mint az állati, de bennünk vannak az agresszió, félelem, harag, hatalomvágy, szexuális ösztönök, amelyek az állati lét velejárói. Ezek nem rosszak, ha uralni tudjuk őket. Ezeket a tulajdonságokat nem elnyomni kell magunkban, hanem fokozatosan átalakítani. (Hogy az emberiség mit tud ezekkel kezdeni, szerintem a világirodalom jó része erről a problémáról szól.)

Ritkán nézek be ide, mert sokszor a blog célja szerinti (?) (számomra) teológiai jellegű hozzászólások vannak többségben, amelyek, -bár racionálisan gondolkodó mérnökember tudom magam-, a spiritualitással bizonyos ellentétben vannak számomra. Ez a meditáció egyik mellékhatása lehet nálam, hogy úgy érzem, hogy az emberi értelem nagyon behatárolt és a spirituális kérdésekben nem mérvadó. Ezzel persze nem szeretném tagadni más számára a teológia létjogosultságát és hasznosságát.
Sokan ellentmondásosnak tartják a németek zöldenergia-politikáját? Akkor példálózzunk inkább a svéddel. Az igazi eminensek északon élnek: határidő előtt elkészültek a leckével, úgy, hogy közben szorgalmira is jelentkeztek. „Szép dolog a szél- és a napenergia, de mára a németek is megbánták!” –…..
kjapp 2018.08.25 10:01:04
@midnightcoder2: "A napelemmel nem az éjszaka-nappal ciklus a gond, és nem is a felhős idő, hanem a nyár vs tél. "

A téli igény radikálisan csökkenthető, ami jellemzően fűtésből adódik. A passzívház technológiával, ami a mostani MAGYAR ÁTLAGOS négyzetméterre eső fűtési igényt minimum tizedeli (tehát 90% körülit lehet megtakarítani az átlaghoz képest), ami 20 év alatt a régi házak felújítása mellett az ország téli igényét óriási mértékben tudná csökkenteni.

(Mivel passzívházam van, pontosan ismerem a megépítési költségeit, amelyek megfizethetőek.)
kjapp 2018.08.25 12:44:36
@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nagy tévedés lenne? Én a teljes energia igényről írtam ami radikálisan csökkenthető (lehet, hogy félreérthetően). Ha egy ház 100 egység fűtési energia igényből megtakarít 90-et, mindegy, hogy az a 90 földgáz, fa, vagy villamosáramból származna, azt nem kell valahol előállítani. Az így nem elégetett földgáz egy kisebb részéből könnyen és olcsón, kis beruházással, rugalmasan lehet elektromos áramot termelni.

Nincs reprezentatív felmérésem hogy a passzívházakban jellemzően mivel fűtenek, de akiket én ismerek azok gázzal mennek. És ahogy belegondolok, gázról egyszerűen nem érdemes hőszivattyúra váltani, de építésnél is a gáz elérés mellett nem feltétlenül érdemes alternatíva a hőszivattyú.

(Ja hogy a hőszivattyúval hűteni is lehet elvileg, hát az egy másik mise)
kjapp 2018.08.25 13:03:55
@Kovacs Nocraft Jozsefne: "óriási beruházás lenne"

Mindenképpen beruházni kell, állami, európai szinten is, hogy a "szeszélyesen" termelő nap és szél erőművek energiáját könnyen Dániából a dunántúlra vagy fordítva lehessen irányítani, ha éppen valahol hirtelen megáll a szél. De nem csak ezért szükséges nagy áramátviteli kapacitások megépítése mert ahogy az elektromos autók terjedi fognak azok hajtásához szükéges energiát valahogy el kell juttatni a töltőhelyekre, ami most tartálykocsikban benzin és gázolaj formájában utazik, annak vezetéken keresztül kell mennie.

Másrészről azt mondják hogy a németeknél fél óra pontossággal is meg tudják jósolni az időjárási és egyéb adatokból a másnapi megújuló energia (szél, nap) termelést. A megújuló szél és nap termelés például európai szinten azért elég jól kiegyenlítődik egy évszakban, csak megfelelő nagy kapacitású energia vezetékekbe kell beruházni jó sokat, valamint összehangolni a termelést.

20-30 éves távlatban biztos vagyok, hogy a nem kötöttpályás elektromos hajtású járművek (nem csak autók) nem feltétlenül akkumlátorból, hanem más módon fognak villamosenergiát átalakítani (hidrogén vagy metanol, vagy egyéb anyag)
Ferenc pápa átölelt egy gyermeket, aki sírva kérdezett meghalt édesapja sorsáról. A szentatya múlt vasárnap látogatott meg egy római plébániát, és a hívekkel való szokásos beszélgetés, a forum alkalmával a legszörnyűbb, az egyik lehető legfájdalmasabb kérdéssel került szembe. Egy kisfiú szegezte…..
Keresztelő János a Jordán folyónál a farizeusok számára egyértelművé teszi, hogy ott áll közöttük, akit ők még nem ismernek, de nagyobb nála, és arra sem méltó, hogy a saruszíját megoldja (1 Jn 1,26). Vajon miként nézhet ki egy ilyen kaliberű ember, akiről János beszél?..
kjapp 2018.04.16 22:24:42
Egy "keleti bölcs", Sri Aurobindo az Eucharisztia-val és Jézussal összefüggő gondolatai:

"Jézus egy nagy gondolkodó volt, egy olyan ember, aki – látszólag saját erejére utaltan, bár ez nem biztos – megragadott valamit az isteni tudásból, de azok a szerzők, akik feljegyezték a mondásait, legnagyobbrészt átlagos, nagyon korlátozott műveltségű és behatárolt gondolkodású emberek voltak, és ők úgy tűnik, durván félreértették legmélyebb mondásait. Például, amikor azt mondta, „Én és az Atyám egyek vagyunk”, kifejezve azt a mély igazságot, hogy az emberi én és az isteni én azonosak, akkor ők azt képzelték, ezzel egy egyedi igényt támasztott, hogy ő Isten; ebből ered Szűz Mária rendkívüli legendája, és mindaz, ami ebből következett. Mindnyájan ismerjük az Utolsó Vacsora történetét és Jézus csodálatosan sokatmondó kijelentését, amikor megtörte a kenyeret és adott a borból a tanítványainak: „Ez az én testem és ez az én vérem”, és az Eucharisztia rendkívüli szertartását és az Átváltozásnak azt a tanát, amelyet a Római Katolikus Anyaszentegyház erre alapított. „Romlottság! Babona! Istenkáromló badarság!” – kiáltja a protestáns – „Csak egy élénk Keleti metafora és semmi más.” Ha így lenne, akkor ez valóban csak egy „értelmetlen, mesterkélt és ostoba” metafora volna, sőt mi több „még egy irtózatos és utálatos” is. De én inkább abban hiszek, hogy Jézus szavainak mindig volt egy egyetemesen igaz és nagyon szép jelentése. Másrészt az Átváltozás tana olyan, amelyet maguk a katolikusok sem értenek, számukra ez egy „misztérium”. És mégis milyen nyilvánvaló a jelentés a Keleti felfogóképesség számára! Az anyag sejtállománya, az univerzum élelem-burka, amelyhez a kenyér és bor tartozik, van Isten véreként és testeként visszaadva, és ez jelképezi azt a nagyszerű ősi áldozatot, amely által Isten keresztre feszítette önmagát, hogy a világ létezhessen. A Végtelennek végessé kellett válnia, a Feltételhez-nem-kötöttnek feltételhez kellett kötnie magát, a Szellemnek ki kellett fejlesztenie az Anyagot. A kenyérben és a borban, amelyet az áldozó megesz, Isten tényleg ott van, de nincs jelen a tudatunkban, és ily módon csak a hit aktusa által válik (itt a tudatunk számára) jelenlévővé; ez az Átváltozás teljes tana. Mert, ahogy az Upanisad mondja, hinnünk kell Istenben, mielőtt képesek vagyunk megismerni őt; „Ő van”-ként kell őt realizálnunk, mielőtt őt az ő lényegében realizálnánk. És valóban, ha a gyerek nem hitte volna el, amit a tanítója vagy a könyve mondott neki, hogyan tudhatna a felnőtt ember bármit is?

- Sri Aurobindo
Sok minden forgott a fejemben, miről is írjak nagypénteken, ami kellően fajsúlyos. Végeredményben a megváltás maga is egy politikai tett :D De a történeti igazságtételt választottam, mert szimbolikájában illik, és mert rendre ez a politikai téma jut eszembe nagypéntekről. Elérzékenyülök mindig,…..
Idézet két cikkből:„A jég olvadását semmi esetre sem a növekedő átlaghőmérséklet okozza. […] Nagyon úgy tűnik, hogy ez minden idők egyik legnagyobb tudományos becsapása […].”„- Igaza van azoknak, akik szerint ez az első klímaváltozás, amelyben az ember is vastagon benne van?– Mértékadó tudós ezt ma…..
Közéletünket olykor felkavarja, amikor egyházi emberek politikai nyilatkozatokat tesznek ld. hódmezővásárhelyi eset pro és contra. A híveket gyakran bosszantja, amikor a szószékről pártpolitikai befolyásolási törekvést éreznek, mások viszont az egyházi közösségből éppen azt várják a papjaiktól, hogy…..
kjapp 2018.03.27 22:03:40
Kérdés: Olvastam egy aforizmáját, mely így szól: “Mikor a hatalomszeret helyére a szeretet hatalma lép, az ember új nevet kap: Isten.” Ki tudná ezt fejteni?

Sri Chinmoy: A vitális hatalom szeretete elpusztítja az egész világot, de az isteni szeretet, ami önmagában hatalom, csak átalakíthat minket – a bennünk rejlő emberit istenivé alakíthatja. A hatalom szeretete a felsőbbrendűség szeretete. Egy ember vagy egy nemzet úgy érzi, hogy a hatalom gyakorlásával meg lehet hódítani az emberiség szívét. De ez lehetetlen! Nem azért sírunk Isten Arcának megpillantásáért, mert Ő csupa Hatalom, hanem mert csupa Szeretet. Csak a szeretet hatalma tudja igazán meghódítani az emberiség szívét.

Ha úgy érezzük, hogy a világ tele van gyűlölettel, akkor állandóan keserű érzéssel leszünk az élet iránt. És akkor rögtön vitális hatalmunkkal, uralkodásra törő erőnkkel próbáljuk majd meghódítani a világot. De ha korán reggel imádkozunk és meditálunk, ha szívünk mélyén szerető gondolatokat dédelgetünk, akkor a világot rögtön a barátunknak érezzük. A pozitív hatalmat éljük át, az egység erejét, mely a szeretetből fakad.

Mikor azt mondom hogy “Isten” lesz az ember új neve, itt “Isten” egyetemességet jelent. Ő Egy és Sok egyszerre. Egy volt, de szerette volna a sokféleségben örömét lelni. Itt megszűnik az egyéniség, és megjelenik az egyetemesség. Ha a szeretet hatalmával élünk, a véges emberi egyéniség azonnal eltűnik, és helyébe a végtelen isteni egyetemesség lép.
Budapesten a régi polgári lakások atmoszférája áll hozzám a legközelebb. Talán nosztalgikusan keresem azt az érzést, amikor Balatonfüreden egy hasonló stílusú házban laktam évekig. Hiszem azt, hogy akit egyszer megérintett a magas belmagasság általi tágas élettér érzése, az onnantól fogva mindig ezt…..
Ezennel ünnepélyesen átnyújtok nektek egy meghívót. Meghívlak Benneteket Isten Országába! Nos, mit szóltok egy ilyen invitációhoz? Remélem, nem hangzik unalmasan… Persze-persze, értem én: először nyilván tudni akarjátok, hogy miről is van szó. Hová is szól voltaképpen a…..
kjapp 2018.02.26 13:24:41
Egyedül Isten tudja,
Hogy a Mennyei Királyság
Mikor fog végül alászállni a földre.
Addig is Isten
Könyörög törekvő gyermekeihez,
Hogy próbáljanak meg létrehozni
Legalább egy aprócska szigetet
Melyet Ő földi Mennyországnak nevezhet.
(Sri Chinmoy)

Igen, ha tesszük a jót a lekiismeretünknek, belső vezetőnknek megfelelőt, akkor kicsit a mennyországban vagyunk, ha restségből nem, vagy tudatosan éppen az ellenkezőjét, akkor megtapasztalhatjuk a poklot is.

Isten országa nem valahol máshol van/lesz és nem független tőlünk, hanem itta földön, mi vagyunk azok, akik ezt létrehozhatják (Jézus/Isten inspirációjával és tevőleges közreműködésével.)

"...Szerintem ezért van szükségetek Nektek, világban élőknek, ránk, férfi és női szerzetesekre..."

Tiszteletre méltó és (bizonyos fokig talán irigylésre méltó is lehetne) hogy a szerzetesek a világtól elvonulva (annak kötelességeibe csak korlátozva vagy egyáltalán nem véve részt) csak Istenért élhetnek.
Terjedelmi okoból zanzásítva a példabeszédet a egy indiai Mester és a magát leghűbb követőjének tartó tanítvány történetéről: A tanítvány naponta sokszor imádkozik és sokszor mondja ki Isten nevét, mégis a Mestere többre tartja a szántóvetőt, aki naponta csak kétszer teszi ezt pár percben a rengeteg munkája mellett. De a szántóvető őszintén és teljes szívéből teszi ezt abban a pár percben, és mellette teljesen elvégzi az egyéb neki adatott kötelességét is!

Ezzel csak azt szeretném mondani, hogy szerintem nincs olyan, hogy itt a rend, ott a világ. Mindenki a világban él, és neki adatott megfelelő helyen teheti meg azt, és úgy, amit Isten neki adott feladatként.
"Nincs olyan, hogy jelentéktelen munka. Ezért szívünk szeretetével és életünk tiszteletével kell tennünk mindent."

A vagyonnal és egyéb világi "hívsággal" kapcsolatban. Nem a vagyon vagy tulajdon léte önmagában az, ami probléma lehet, hanem a hozzá való viszonyunk. Ezért ha lemondunk a vagyonról, elosztogatjuk, még egyáltalán nem szabadulunk meg a problémától, ha a gondolataink azon járnak.